Mooi zo! Blij dat ik je kon helpenquote:Op vrijdag 4 november 2011 21:23 schreef Mirjam het volgende:
[..]
je hebt gelijk, de 'door 1 lusje in plaats van door 2 lusjes naaien' techniek ziet er idd wat netter uit
Leukquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:17 schreef Serinde het volgende:
Hij is af!
[ afbeelding ]
Meer foto's op m'n ravelry-pagina.
Dankje.quote:
Dat is een dun sjaaltje voor om mijn nek zodat die schoenen nog op een manier passen bij mijn kleding.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:57 schreef EsseEi het volgende:
mooie shawl Serinde!
en trovey wat is dat voor je schoen? (sorry heb misschien niet goed gelezen..:@)
M'n tas is af!:D alleen geen zin om foto's te maken
dus dat komt maandag ofzo
ben weer eens verder aan het gaan met mn Jan Eaton deken
Heb besloten morgen toch maar naar de KreaDoe te gaanlekker in mn eentje daar rondstruinen
Oh, dat spul...heb ik nog liggen van de Lidl....wist ik veel dat dat het enige was wat je ermee kon maken.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
Zooo...ik ben ook weer terug van de Krea doe beurs (al wel al een tijdje hoor)
Veel leuke dingen gezien, maar voornamelijk niet haakgerelateerde dingen. Qua wol enzo vond ik het best een beetje tegen vallen. Er waren veel stands die alleen maar Katia wol hadden en dan voornamelijk dat wol waar je die gekke sjaaltje mee moet maken.
[ afbeelding ]
Dit dus
En wat er dan nog overbleef waren de stands van Echtstudio en Hoooked, waar het ook echt stampdruk was.
Heb het boekje "Helemaal Hoooked" gekocht, 3 nieuwe kleuren katoen (paars, bruin-grijs en koper), een stukje lint en kraaltjes dus niet heel veel bijzonders :p Ik had een grotere buit verwacht.
Wibra Saskia 6 maar Zeeman standaard wol 5, ik vindt het net iets dunner aanvoelen.quote:Op zondag 6 november 2011 11:27 schreef BrainTeaser het volgende:
Nog eens een vraagje voor de ervaren deken-haaksters hier
Wil binnenkort als kraamcadeau een babydekentje haken. Nu heb ik vorige keer natuurlijk al dat poppendekentje gehaakt en dat ging best lekker.
Ik vind 'm alleen behoorlijk stug (wat voor een pop niet zo uitmaakt, maar voor een baby wel), hoe kan ik dat voorkomen?
Zat eerst te denken dat het misschien soepeler wordt als ik katoen gebruik, i.p.v. acryl, maar lees overal dat katoen te zwaar wordt.
Dus mss dat een grotere haaknaald werkt? Ik vroeg me af wat voor maat haaknaald jullie meestal gebruiken voor dekentjes (gewone granny stripe)?
Ik gebruik nu maat 4 voor Zeeman garen. Dan is het dekentje best zwaar met een grannystripe. Maar als je 1 grote grannysquare maakt is het al lichter. Misschien een idee?quote:Op zondag 6 november 2011 11:27 schreef BrainTeaser het volgende:
Nog eens een vraagje voor de ervaren deken-haaksters hier
Wil binnenkort als kraamcadeau een babydekentje haken. Nu heb ik vorige keer natuurlijk al dat poppendekentje gehaakt en dat ging best lekker.
Ik vind 'm alleen behoorlijk stug (wat voor een pop niet zo uitmaakt, maar voor een baby wel), hoe kan ik dat voorkomen?
Zat eerst te denken dat het misschien soepeler wordt als ik katoen gebruik, i.p.v. acryl, maar lees overal dat katoen te zwaar wordt.
Dus mss dat een grotere haaknaald werkt? Ik vroeg me af wat voor maat haaknaald jullie meestal gebruiken voor dekentjes (gewone granny stripe)?
die is gaaf geworden!quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:41 schreef Toverheks het volgende:
Had mijn sprei (vierkantjes) gewoon met stopnaald aan de achterkant met zig zag steekjes vastgemaakt (gewoon zelfde wol,wit), je krijgt dan een heel klein **opzet** randje..............
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en bedenk me net: nichtje is Shaun The Sheep gaan kijken...reden om die te maken
(vet schattig trouwens, ze (3jr) was bij dr oma (mn moeder dus) en gaf oma een draadje: hier kun je een olifant maken....dus mn moeder zegt: dat is te klein...geeft ze een hele bol
)
ik een naald 4.quote:Op zondag 6 november 2011 11:27 schreef BrainTeaser het volgende:
dank je!quote:Op maandag 7 november 2011 14:15 schreef BrainTeaser het volgende:
Trui: wat ga jij toch altijd hard!Leuke haaksels weer!
het ligt toch vooral aan 't garen dat je kiest lijkt me. zie ook het label, dat geeft meestal een (brei)naald aanduiding die ook op haaknaald-maat van toepassing is. softfun van scheepjeswol haak ik met 3,5 of 4. Drops Muskat meestal met 3,5. Rowan Pure Wool DK met 4, Rowan colorshape chunky met naald 8, en Drops Eskimo met 7, 8 of 9. Zeeman Royaal met 5. Phildar Partner 6 soms met 6, soms met 7.quote:Iedereen bedankt voor alle reacties met welke naald jullie dekentjes haken!![]()
Als ik het zo lees, haakt iedereen met een naald tussen de 4 en 6, dus dan is mijn 3,5 wel erg aan de kleine kant. Daarbij haak ik ook nog eens flink strak, dus de volgende keer toch maar een grotere naald pakken, dan wordt-ie vast minder stug!![]()
ik ben momenteel ook bezig met een deken voor op de bank, en gebruik gewoon saskia acryl van de wibraquote:Op maandag 7 november 2011 19:07 schreef Ynske het volgende:
Projectjes hier zijn bijna klaar. Maar ben nu aan t denken voor een deken voor op de bank.
Mn slaapzak is zo mooi
Enfin, nu word t me te duur als ik t moet gaan maken van Catania oid. Katoen van de Wibra is geen optie wegens irritaties die t niet goed doen voor een groot project.
Wat adviseren jullie?
Toch maar Wibra/Zeeman wol oid?
Oeh dat scheeltquote:Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef EsseEi het volgende:
Ik gebruik Impact3,5 van Phildar, is niet zo duur en heel zacht...het splijt wel...het is het zelfde spul als dat ze bij de euroland hadden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |