Wauw, dat is nog eens een goeie tip! Thanks!quote:Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef EsseEi het volgende:
Ik gebruik Impact3,5 van Phildar, is niet zo duur en heel zacht...het splijt wel...het is het zelfde spul als dat ze bij de euroland hadden
en hij lijkt wel een beetje op de deken die ik voor m'n vader maakte.quote:Op maandag 7 november 2011 19:30 schreef EsseEi het volgende:
die deken is trouwens wel echt oneindig gaaf
quote:Op maandag 7 november 2011 22:21 schreef trui het volgende:
[..]
en hij lijkt wel een beetje op de deken die ik voor m'n vader maakte.alleen was dat dus met wat dikker garen (phildar partner 6).
mooiquote:Op maandag 7 november 2011 21:57 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dan hierbij DE sjaal, eindelijk af... ik heb hem helemaal recht gefotografeerd, maar uiteindelijk is hij dus rond (uiteinden aan elkaar vast gehaakt), kan 2x om je nek. 1e kerstkadootje is af!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee of het een naam heeft. Het zijn 3 stokjes en dan 5 stokjes in 1 steek, weer 3 stokjes en ga zo maar door. Heel simpel, maar daar hou ik wel vanquote:
het valt gelukkig heel erg mee en is op de foto inderdaad nogal versterkt door de flitsquote:Op maandag 7 november 2011 10:08 schreef trui het volgende:
leuk muck! alleen een beetje jammer dat je nog vrij veel van het binnenkussen kunt zien, maar misschien is dat op de foto versterkt door de flits?
Ik heb laatst een poppendekentje gemaakt van 45 x 45 cm, daar ging in totaal 200gr wol in (Saskia, van Wibra). Dus misschien dat dat een klein beetje een indicatie is? Was wel een granny stripe, i.p.v. granny squaresquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:25 schreef StefanieV het volgende:
Hé dames, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zou graag een babydekentje haken voor een vriendin die eind dit jaar bevalt. Maar ik heb geen idee hoeveel wol ik zou nodig hebben. Ik zou waarschijnlijk wol van de zeeman halen denk ik, of wibra, wol die goed is voor een dekentje en niet te duur want wil nog vanalles maken. Maar hebben jullie en idee ervan hoeveel ik zou nodig hebben? Ik zou voor een dekentje met granny squares gaan.. Iemand een ideetje?
tsja... Toen ik mijn deken heb gemaakt die nu ongeveer 1.80 bij 1.30 is ofzo, zijn daar van de 20 bollen die ik gebruikte allemaal de helft opgegaan en voor de laatste rijen heb ik nog 4 bollen gebruikt. Daar zijn dus iets van 14-15 bollen ingegaan van 300 m.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:25 schreef StefanieV het volgende:
Hé dames, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zou graag een babydekentje haken voor een vriendin die eind dit jaar bevalt. Maar ik heb geen idee hoeveel wol ik zou nodig hebben. Ik zou waarschijnlijk wol van de zeeman halen denk ik, of wibra, wol die goed is voor een dekentje en niet te duur want wil nog vanalles maken. Maar hebben jullie en idee ervan hoeveel ik zou nodig hebben? Ik zou voor een dekentje met granny squares gaan.. Iemand een ideetje?
mooi! simpel is inderdaad goed!quote:Op dinsdag 8 november 2011 05:12 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb geen idee of het een naam heeft. Het zijn 3 stokjes en dan 5 stokjes in 1 steek, weer 3 stokjes en ga zo maar door. Heel simpel, maar daar hou ik wel van
Het was een deel van dit patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/simply-shawl
Dank je!quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:52 schreef EsseEi het volgende:
En kniertje dat lang niet posten heb je helemaal goed gemaakt met veel fotos!wat een lieve beestjes en mooie shawl!
tof!quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:45 schreef Kniertje22 het volgende:
Hallo allemaal, ik kom ook weer eens buurten.Ik heb de laatste tijd niet veel gepost (sorry
), maar ik heb wel meegekeken en wat zijn er weer veel mooie dingen voorbij gekomen! M'n complimenten aan iedereen!
![]()
Mijn afwezigheid komt aan de ene kant doordat ik de laatste tijd veel op Ravelry post (en daar druk ben met allerlei swaps) en aan de andere kant omdat ik zelf niks had om te showen. Maar dat ga ik nu helemaal goed maken, want ik heb veel foto's!Afgelopen weekend heb ik wat WIPjes voltooid en dit is het resultaat:
Fladder:
[ afbeelding ]
Deze koala had ik al eens laten zien, maar ze heeft nu ook haar baby op de rug.![]()
[ afbeelding ]
Lavender Bunny:
[ afbeelding ]
Verder heb ik vorige week voor een swap een varkentje gemaakt. Het patroontje is van Lyssa.![]()
[ afbeelding ]
En oké, deze is nog niet af, maar ik wil hem toch even showen. Ik ben nu bezig aan een Elise shawl met Drops Delight:
[ afbeelding ]
(Meer foto's van alles staan op m'n Ravelry)
Dank je!quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
tof!
die shwal, krijgt die ook echt van die punten, zoals op sommige foto's in het patroon?
ik vind die punten cool.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:53 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Dank je!Als ik genoeg wol heb, krijgt hij wel van die punten.
Maar dat is de laatste toer, dus ik moet dan even kijken hoe ik uitkom met het garen (ik heb maar 2 bolletjes...).
quote:The picot border is designed to be severely blocked out to form the points.
Ja, ik denk dat dat wel klopt. Ik moet 'm in ieder geval wel blocken om 'm echt strak te krijgen, hij is nu nog een beetje 'bobbelig' zeg maar. Alleen heb ik nog géén idee hoe ik dat moet doen en waarop, heb namelijk nog nooit eerder geblockt.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:55 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik vind die punten cool.
klopt het dat ze pas zo mooi worden als je de boel gaat blocken? begrijp ik dat goed uit het patroon? -->
[..]
Ja, ik denk dat dat wel klopt. Ik moet 'm in ieder geval wel blocken om 'm echt strak te krijgen, hij is nu nog een beetje 'bobbelig' zeg maar. Alleen heb ik nog géén idee hoe ik dat moet doen en waarop, heb namelijk nog nooit eerder geblockt.![]()
Dankjewel!quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:00 schreef trui het volgende:
dat wordt een mooie sjaal, kniertje! met welke naald haak je 'm? ook erg leuk om je andere haaksels te zien!
quote:Op maandag 7 november 2011 21:57 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dan hierbij DE sjaal, eindelijk af... ik heb hem helemaal recht gefotografeerd, maar uiteindelijk is hij dus rond (uiteinden aan elkaar vast gehaakt), kan 2x om je nek. 1e kerstkadootje is af!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw! Ik vind 'm echt helemaal superquote:Op dinsdag 8 november 2011 05:12 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of het een naam heeft. Het zijn 3 stokjes en dan 5 stokjes in 1 steek, weer 3 stokjes en ga zo maar door. Heel simpel, maar daar hou ik wel van
Het was een deel van dit patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/simply-shawl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |