abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:59:24 #251
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104397584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:57 schreef Sayex het volgende:

[..]

Want dat is een onafhankelijk filmpje? Je zult nooit zeker weten hoe het gegaan was als we niet in die euro gestapt waren. Jammer maar helaas. En er zijn wel degelijk onafhankelijke onderzoek gedaan over de euro.
Onzin. Ik geloof er echt helemaal niets van. Denk je nou echt dat je tien jaar lang kan liegen en stelen zonder dat iemand het merkt?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:59:42 #252
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104397593
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit van de NAVO gehoord?

En hoe levert het hebben van een aantal extra lagen burocratie een besparing op qua ambtenaren?
Volgens mij weet jij niet helemaal wat de NAVO is.. Elk land in de EU heeft nu toch een eigen leger, waar of niet?
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_104397600
Want dat is een onafhankelijk filmpje? Je zult nooit zeker weten hoe het gegaan was als we niet in die euro gestapt waren. Jammer maar helaas. En er zijn wel degelijk onafhankelijke onderzoek gedaan over de euro.

Geef dan even wat linkjes?
De enige onderzoeken die gedaan zijn zijn gedaan in opdracht van de eurofielen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:59:54 #254
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_104397601
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Dus jij vindt echt dat we 27 luchtmachten nodig hebben, om maar iets te noemen?
Nee. Dus weg met die verspilling aan een JSF die steeds minder gaat kosten en steeds minder zal blijken te kunnen. Maar een rol-verdeling binnen de NAVO, waar niet meer elk land een volledig defensie-apparaat er op nahoudt, kan ook gebeuren zonder dat wij allemaal slaafjes worden van een heel groot Europa, . Sterker nog, die rolverdeling is al deels ingezet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:09 #255
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104397612
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:59 schreef remlof het volgende:

[..]

De NAVO is niets meer dan een instrument van de VS. En die is er juist bij gebaat om ons militair verdeeld te houden.
Vandaar dat ze ons constant aansporen om meer aan defensie uit te geven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:44 #256
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104397637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Onzin. Ik geloof er echt helemaal niets van. Denk je nou echt dat je tien jaar lang kan liegen en stelen zonder dat iemand het merkt?
Ik weet niet onder welke pvv steen jij slaapt maar wat je roept slaat helemaal nergens op..
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:51 #257
104871 remlof
Europees federalist
pi_104397643
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, om hun eigen wapenindustrie te spekken. Waarom gaan we voor die JSF ipv een Europees toestel?
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:01:34 #258
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104397663
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:59 schreef Sayex het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij niet helemaal wat de NAVO is.. Elk land in de EU heeft nu toch een eigen leger, waar of niet?
Ja, inderdaad. En dat lijkt me wel zo handig, dan kan elk land zelf besluiten waar ze wel en waar ze niet aan meedoen. En als een van de NAVO landen ooit wordt aangevallen dan staan alle anderen klaar om te helpen.
pi_104397683
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Dus jij vindt echt dat we 27 luchtmachten nodig hebben, om maar iets te noemen?
En 1 mega grote luchtmacht gaat ons grote synergie voordelen opleveren? :')
Dat dachten al die grote multinationals ook die fusies deden en in de praktijk bleken de voordelen nimmer zo groot te zijn als verwacht werd. waarom denk je dat dat bij een fusie van luchtmachten anders zal zijn?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:02:16 #260
8252 mvdejong
pi_104397692
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ze sporen ons aan om dat te doen, omdat ze dan onze regeringen ook kunnen overhalen die bestedingen met name bij Amerikaanse bedrijven te doen, waar we het volle pond betalen voor versies die afgeknepen zijn t.o.v. de versies die het Amerikaanse defensie-apparaat ter beschikking krijgt. Maar er is voor de VS voldoende belang om niet door te slaan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:02:19 #261
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104397697
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. En dat lijkt me wel zo handig, dan kan elk land zelf besluiten waar ze wel en waar ze niet aan meedoen. En als een van de NAVO landen ooit wordt aangevallen dan staan alle anderen klaar om te helpen.
Het ging om het feit dat het veel goedkoper is als dit europees is georganiseerd...
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:03:05 #262
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104397725
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat dachten al die grote multinationals ook die fusies deden en in de praktijk bleken de voordelen nimmer zo groot te zijn als verwacht werd. waarom denk je dat dat bij een fusie van luchtmachten anders zal zijn?
Los daarvan, ik hou liever zelf de macht om te beslissen of ik aan een oorlog deelneem, ja of nee.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:03:56 #263
8252 mvdejong
pi_104397760
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, een verdeling van rollen, waarbij een paar landen een vloot van gevechtsvliegtuigen hebben, een paar landen een vloot van bommenwerpers, een paar landen een vloot van helicopters, en zo landen met de verschillende onderdelen van een marine-apparaat, en verschillende onderdelen van de landstrijdkrachten.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:04:18 #264
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104397771
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

Los daarvan, ik hou liever zelf de macht om te beslissen of ik aan een oorlog deelneem, ja of nee.
doen we dan ook, de defenitie van ik is dan veranderd van nederland naar europa.
pi_104397838
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:02 schreef Sayex het volgende:

[..]

Het ging om het feit dat het veel goedkoper is als dit europees is georganiseerd...
Meestal werkt het toch anders in de praktijk. Op een gegeven moment is een organisatie te groot gegroeid en wordt hij te bureaucratisch. Dat zie je ook terug bij de EU. Dan wegen de kosten van al die bureaucratie niet meer op tegen de baten.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104397895
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Nee, een verdeling van rollen, waarbij een paar landen een vloot van gevechtsvliegtuigen hebben, een paar landen een vloot van bommenwerpers, een paar landen een vloot van helicopters, en zo landen met de verschillende onderdelen van een marine-apparaat, en verschillende onderdelen van de landstrijdkrachten.
Dat zal een feest worden tijdens een gewapend conflict. Die communicatie gaat vast vlekkeloos verlopen als alles intens met elkaar moet samenwerken, dat kan ik nu al wel voorspellen
pi_104397931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:50 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Aaah, daar komen de grote boemannen waar we allemaal bang voor moeten zijn en kritiekloos achter een zooitje door industrielen gecontroleerde politici moeten aansjokken. Wat zijn die pro-Europeanen toch voorspelbaar.
Ben jij vaste poster in BNW toevallig?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:08:37 #268
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104397949
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Meestal werkt het toch anders in de praktijk. Op een gegeven moment is een organisatie te groot gegroeid en wordt hij te bureaucratisch. Dat zie je ook terug bij de EU. Dan wegen de kosten van al die bureaucratie niet meer op tegen de baten.
Er is dan ipv 27 besluitvormende organen die het met elkaar eens moeten worden, 1 besluitvormend orgaan, dan moetje verdomd veel bureaucratie hebben wil je die kosten evenaren.
pi_104398072
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:08 schreef Sayex het volgende:

[..]

Er is dan ipv 27 besluitvormende organen die het met elkaar eens moeten worden, 1 besluitvormend orgaan, dan moetje verdomd veel bureaucratie hebben wil je die kosten evenaren.
Jij gelooft werkelijk dat Frankrijk, Duitsland of Engeland ooit hun eigen soevereiniteit zullen opgeven. _O- _O- .
Persoonlijk zie ik Nederland nog wel voor aan. Die politici van ons verkopen hun eigen moeder nog voor een leuk baantje in Brussel dus een stel onbekenden zal ze worst zijn.

Maar in de praktijk krijgen we gewoon 27+1 organen om ons te besturen en die blijven allemaal net zoals nu erg bureaucratisch. Ik zie in ieder geval geen kosten voordelen. Ik denk dat de kosten voor Brussel alleen maar veel hoger zullen worden de komende jaren
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:12:25 #270
8252 mvdejong
pi_104398099
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat zal een feest worden tijdens een gewapend conflict. Die communicatie gaat vast vlekkeloos verlopen als alles intens met elkaar moet samenwerken, dat kan ik nu al wel voorspellen
Dat is nu erger, als je mag proberen om een Europese actie op te zetten waarin 10 F16's uit Nederland, en 10 F16's uit Belgie, enz. moet zien te coordineren om voldoende slagkracht te krijgen. De communicatie tussen verschillende onderdelen is al moeilijk genoeg, en bij het oefenen daarvan maakt het niet zoveel uit of die onderdelen dan van verschillende nationaliteit zijn.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:15:05 #271
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104398198
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:04 schreef Sayex het volgende:

[..]

doen we dan ook, de defenitie van ik is dan veranderd van nederland naar europa.
Wat praktisch gezien betekent dat Nederland geen keus meer heeft. Nee, dank je, ik hou die macht liever zelf.
pi_104398212
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
Jij gelooft werkelijk dat Frankrijk, Duitsland of Engeland ooit hun eigen soevereiniteit zullen opgeven. _O- _O- .
Persoonlijk zie ik Nederland nog wel voor aan. Die politici van ons verkopen hun eigen moeder nog voor een leuk baantje in Brussel dus een stel onbekenden zal ze worst zijn.

Maar in de praktijk krijgen we gewoon 27+1 organen om ons te besturen en die blijven allemaal net zoals nu erg bureaucratisch. Ik zie in ieder geval geen kosten voordelen. Ik denk dat de kosten voor Brussel alleen maar veel hoger zullen worden de komende jaren
Geef het 20 jaar en we zijn net zoiets als de verenigde staten.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:16:54 #273
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104398265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:15 schreef Northside het volgende:

[..]

Geef het 20 jaar en we zijn net zoiets als de verenigde staten Soviet Unie.
De VS is een stuk democratischer dan de EU ooit was, en ooit zal worden.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:17:09 #274
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104398278
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kritiek leveren is makkelijk. De europese situatie nu is er eentje die niet gewenst is, eens? Er zal iets moeten veranderen, je kunt dat doen door te zeggen we stoppen overal mee en we gaan weer aan de bloembollen. of je zoekt een oplossing binnen europa. Dat kan betekenen een nieuwe unie zonder de zuidelijke landen. Of de landen blijven maar er komen strenge regels.

Ik zeg niet dat het waarschijnlijk is. maar het zou zeker een kosten voordeel opleveren dat was mijn punt.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:19:59 #275
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104398390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

De VS is een stuk democratischer dan de EU ooit was, en ooit zal worden.
De VS is nu ook niet echt waar we voorbeeld uit meoten slaan. Aangezien de financien nog slechter zijn dan in griekenland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')