Nee hoor, google maar even dit is eerder gedaan en was wel degelijk gepland.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:23 schreef Vstark het volgende:
http://www.nujij.nl/algem(...).lynkx#axzz1cUlNGNUm
http://www.spitsnieuws.nl(...)e-legertop-vervangen
Deze twee nieuwsberichten maken me toch wel een beetje angstig... Waarom doen ze zo raar? Anticiperen ze op WIII?
Sorry, maar ik volg je niet. Verwijs je toevallig naar Hitler die tanks en materieel in andere landen kocht alvorens hij oorlog verklaarde? (erg onwaarschijnlijk dat Griekenland dat zou doen, VN/Navo/USA en shit)quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee hoor, google maar even dit is eerder gedaan en was wel degelijk gepland.
Nee ik verwijs puur naar griekenland.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:30 schreef Vstark het volgende:
Sorry, maar ik volg je niet. Verwijs je toevallig naar Hitler die tanks en materieel in andere landen kocht alvorens hij oorlog verklaarde? (erg onwaarschijnlijk dat Griekenland dat zou doen, VN/Navo/USA en shit)
Sorry.. Werkgelegenheid? Je gaat voor tientallen miljoenen tanks kopen om werkgelegenheid te creren. Erg onwaarschijnlijk. Ga dan voor een paar miljoen infrastructuur aanleggen... En militair materiaal vervangen in zware crisistijd? Zelfs NL doet hier niet aan. Zelfs de VS stelt te gaan bezuinigen op defensieuitgaven...quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:32 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee ik verwijs puur naar griekenland.
Dit was al gepland.
400 tanks is denk ik voor defensie tegen turkije, werkgelegenheid, vervangen van e.d.
Soldaten zijn daar ook ambtenaren volgens mij.quote:
Het zijn grieken waarover we het hebben he!quote:Je gaat voor tientallen miljoenen tanks kopen om werkgelegenheid te creren. Erg onwaarschijnlijk.
Ja omdat het ouwe tanks (waarschijnlijk uit de oorlogen in Irak en Afghanistan) zijn die gereviseerd moeten worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:35 schreef Vstark het volgende:
Een artikel uit het nieuwskrantje van Hellenic Defense stelt dat het toch cht tientallen miljoenen gaat kosten. http://i.imgur.com/D0VbI.png
Dat hebben ze blijkbaar allemaal al wel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:40 schreef Vstark het volgende:
En er zijn geen betere manieren om de economie te stimuleren? Je kan dezelfde lassers nieuwe bruggen, wegen en tunnels aan laten leggen zodat de export van Griekenland gestimuleerd word. Zo sla je 2 vliegen in 1 klap.
Volgens mij wil je dit nogal graag horen??quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:41 schreef Vstark het volgende:
Of er zit een ander idee achter deze aanschaf?
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen angst heb voor een oorlog o.i.d., ik probeer ook geen angst te zaaien. Volgens mij wil jij NIET ZIEN dat het argument: stimuleren van de economie, niet valide is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:43 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Volgens mij wil je dit nogal graag horen??
Volgens mij laat ik me daar op geen enkele manier over uit, het wel of niet valide van dit argument is dus niet van toepassing. Het continu hameren op hetzelfde punt vanuit jou doet echter vermoeden dat je iets in die richting nogal graag als conclusie wil zien, begrijpelijk enerzijds, vreemd anderzijds.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:45 schreef Vstark het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen angst heb voor een oorlog o.i.d., ik probeer ook geen angst te zaaien. Volgens mij wil jij NIET ZIEN dat het argument: stimuleren van de economie, niet valide is.
Schopje BNW?quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:41 schreef Vstark het volgende:
Of er zit een ander idee achter deze aanschaf?
Ik vraag me af wat er gebeurt als iedereen nee stemt tijdens dat referendum. Voor zover ik begreep is dat ze dan failliet zijn. Met het gevaar andere landen mee te trekken. Maar wat blijft er dan van Griekenland over? Hoe gaat men daar dan verder?quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:43 schreef remlof het volgende:
Op zich vraag ik me wel af wat er zou gebeuren als er nu een staatsgreep zou plaatsvinden in Griekenland
De laatste keer dat het Italiaanse leger iets probeerde in Griekenland werden ze gewoon door een klein aantal Grieken met de veer tussen de benen het land uitgejaagd. Voor het Italiaanse leger hoeft helemaal niemand bang te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:45 schreef Cherna het volgende:
Tja nadat Italie heeft vernomen dat de Grieken de steun misschien gaan weigeren zijn zij alvast op weg naar Griekenland in galop. Met de bekende veer(tja je zult dat hoofddeksel maar moeten dragen)
Dan is het niet gek dat Griekenland zich moet mobiliseren en in paniek de top vervangt.
Ja?quote:Op woensdag 2 november 2011 11:16 schreef Holograph het volgende:
Bij RTL Z zijn ze er eigenlijk al uit dat Griekenland ongecontroleerd failliet gaat. Waarschijnlijk blijven op het laatst alleen de Noord-Europese landen en Frankrijk bij de euro als dit zo doorgaat.
Ik weet niet waarom ze zo raar doen, daarom open ik er hier een topic over. Waarschijnlijk zijn er veel intelligentere mensen dan mij op dit forum die hier meer vanaf weten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:49 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Volgens mij laat ik me daar op geen enkele manier over uit, het wel of niet valide van dit argument is dus niet van toepassing. Het continu hameren op hetzelfde punt vanuit jou doet echter vermoeden dat je iets in die richting nogal graag als conclusie wil zien, begrijpelijk enerzijds, vreemd anderzijds.
Opper anders eens wat theorien, in plaats van het eenzijdig berichten zonder inzicht.
economisch ben ik niet geweldig onderlegd, maar zou dat heel erg zijn voor de landen waar de euro wel blijft? Of zijn die per saldo beter af?quote:Op woensdag 2 november 2011 11:16 schreef Holograph het volgende:
Bij RTL Z zijn ze er eigenlijk al uit dat Griekenland ongecontroleerd failliet gaat. Waarschijnlijk blijven op het laatst alleen de Noord-Europese landen en Frankrijk bij de euro als dit zo doorgaat.
Wat dan sowieso gedaan kan worden: alle griekse belangen in het buitenland (geld op bankrekeningen, investeringen in bedrijven, etc) worden onteigend en gebruikt door de landen/instellingen waar het in zit om hun belangen in griekenland te vergoeden.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:48 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gebeurt als iedereen nee stemt tijdens dat referendum. Voor zover ik begreep is dat ze dan failliet zijn. Met het gevaar andere landen mee te trekken. Maar wat blijft er dan van Griekenland over? Hoe gaat men daar dan verder?
Ik denk dat men dan griekenland eruit zet, en dat ze als ze die griekse euro's blijven maken die als ongeldig worden beschouwd. dus ze zullen wel naar de drachme terug moeten.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:34 schreef Marrije het volgende:
Dat laatste zie ik ook niet gebeuren.
En griekenland gaat dan ook niet verder met de euro? Pakt zn oude muntsoort weer op?
Gelukkig heeft RTL Z alle wijsheid in pachtquote:Op woensdag 2 november 2011 11:16 schreef Holograph het volgende:
Inderdaad, een team economen zal waarschijnlijk meer over dit onderwerp weten dan jij.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Gelukkig heeft RTL Z alle wijsheid in pacht
dat klinkt best redelijk, benieuwd wie die derden dan precies gaan zijn, maar dat komen we misschien nog wel te weten.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:54 schreef SeanFerdi het volgende:
Wat ook een mogelijkheid is, maar ik verwacht dat dit alleen zal gebeuren om een faillissement af te wenden, het verkopen van enkele griekse eilanden aan derden. Daar zal best een leuke prijs voor gegeven worden, het kan een ontzettend mooie vakantiebestemming worden.
Tussen meer over het onderwerp weten dan mij en alle wijsheid in pacht hebben zit nogal een verschil.....quote:Op woensdag 2 november 2011 16:28 schreef Vstark het volgende:
[..]
Inderdaad, een team economen zal waarschijnlijk meer over dit onderwerp weten dan jij.
die reactie is gewoon TE DOM om op te reagerenquote:Op woensdag 2 november 2011 16:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Gelukkig heeft RTL Z alle wijsheid in pacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Griekenland gaat al zijn hoog opgeleide jeugd verliezen, die gaan hun heil elders zoeken.
Zij verdommen het om voor de ellende op te draaien die de politici, banken en corrupte
ambtenaren hebben achtergelaten.
The Full Greek Catastrophe![]()
Maar jah... zie het van de zonnige kant... Griekenland heeft ''slechts'' 300 miljard schuld.
Italie heeft 1.800 miljard schuld, scheelt toch![]()
http://nos.nl/audio/30752(...)an-1800-miljard.html
Wat bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 2 november 2011 22:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nah... meneer Varoufakis in Nederland zijn het schapen heur![]()
Dan zal er een afweging gemaakt moeten worden. Gaan we een Grieks faillissement financieel economisch overleven of niet? Zo ja, dan is het: Griekenland, you're on your own.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:49 schreef Trekpaard het volgende:
Ik ben benieuwd of de EU gaat doorzetten en geen geld meer gaat geven als zij niet van het referendum afzien.
quote:Op woensdag 2 november 2011 23:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Dan zal er een afweging gemaakt moeten worden. Gaan we een Grieks faillissement financieel economisch overleven of niet? Zo ja, dan is het: Griekenland, you're on your own.
Het zijn niet de banken die het voor griekenland hebben verkloot, het is de regering die jarenlang de boekhouding expres niet op orde hield, en allemaal cadeautjes aan iedereen uitdeelde om maar herkozen te worden.quote:
Ik snap hem nog steeds niet. Als je probeert te betogen dat 'we' een volgzaam volkje zijn, dan wijs ik graag nog even op het EU-referendum.quote:
Griekenland is sinds 1952 een NAVO land, dus militair ingrijpen kan niet. Als je namelijk een lid van de NAVO aanvalt, dan val je de gehele NAVO aan. Onderling oorlog is uitgesloten, ik dacht dat het aanvallende land per direct uit de NAVO word gegooid. De NAVO bied veel hulp en bescherming, dus een land geeft dat niet zomaar op.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:28 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Wat dan sowieso gedaan kan worden: alle griekse belangen in het buitenland (geld op bankrekeningen, investeringen in bedrijven, etc) worden onteigend en gebruikt door de landen/instellingen waar het in zit om hun belangen in griekenland te vergoeden.
die dingen zijn lang niet genoeg om alle belangen uit het faillissement te vergoeden, en dan komt de belangrijkste vraag:
- val je Griekenland militair aan.
als je het land binnenvalt kan je spullen meenemen en verkopen en zodoende je verlies verzachten. Maar ik ben bang dat we in een te vredelievende wereld leven om die optie uit te voeren.
Alleen voor wie in die spelregels en dat spel gelooft.quote:Op donderdag 3 november 2011 05:39 schreef zaans_boefje het volgende:
Hoe meer deelnemende landen aan de Euro, des te beter rendeert en functioneert de Euro.
deze uitzending staat helaas nog niet op You Tube maar ook hier wasquote:Op woensdag 2 november 2011 22:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Mr. Varoufakis was net op Ned, 2 bij Nieuwsuur, en op de vraag wat de Grieken gaan
zeggen ja of Nee, zei hij...
''laat ik het zo stellen, wat zou de Nederlandse Bevolking zeggen''![]()
![]()
Nah... meneer Varoufakis in Nederland zijn het schapen heur![]()
maar hij kon me niet horen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |