abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103868725
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:45 schreef Cherna het volgende:
Tja nadat Italie heeft vernomen dat de Grieken de steun misschien gaan weigeren zijn zij alvast op weg naar Griekenland in galop. Met de bekende veer(tja je zult dat hoofddeksel maar moeten dragen)
Dan is het niet gek dat Griekenland zich moet mobiliseren en in paniek de top vervangt.
De laatste keer dat het Italiaanse leger iets probeerde in Griekenland werden ze gewoon door een klein aantal Grieken met de veer tussen de benen het land uitgejaagd. Voor het Italiaanse leger hoeft helemaal niemand bang te zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103869365
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:16 schreef Holograph het volgende:
Bij RTL Z zijn ze er eigenlijk al uit dat Griekenland ongecontroleerd failliet gaat. Waarschijnlijk blijven op het laatst alleen de Noord-Europese landen en Frankrijk bij de euro als dit zo doorgaat.
Ja?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_103873225
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:49 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Volgens mij laat ik me daar op geen enkele manier over uit, het wel of niet valide van dit argument is dus niet van toepassing. Het continu hameren op hetzelfde punt vanuit jou doet echter vermoeden dat je iets in die richting nogal graag als conclusie wil zien, begrijpelijk enerzijds, vreemd anderzijds.

Opper anders eens wat theorieën, in plaats van het eenzijdig berichten zonder inzicht.
Ik weet niet waarom ze zo raar doen, daarom open ik er hier een topic over. Waarschijnlijk zijn er veel intelligentere mensen dan mij op dit forum die hier meer vanaf weten.
  woensdag 2 november 2011 @ 14:27:02 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_103874147
quote:
Bij RTL Z zijn ze er eigenlijk al uit dat Griekenland ongecontroleerd failliet gaat. Waarschijnlijk blijven op het laatst alleen de Noord-Europese landen en Frankrijk bij de euro als dit zo doorgaat.
economisch ben ik niet geweldig onderlegd, maar zou dat heel erg zijn voor de landen waar de euro wel blijft? Of zijn die per saldo beter af?
pi_103876417
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat er gebeurt als iedereen nee stemt tijdens dat referendum. Voor zover ik begreep is dat ze dan failliet zijn. Met het gevaar andere landen mee te trekken. Maar wat blijft er dan van Griekenland over? Hoe gaat men daar dan verder?
Wat dan sowieso gedaan kan worden: alle griekse belangen in het buitenland (geld op bankrekeningen, investeringen in bedrijven, etc) worden onteigend en gebruikt door de landen/instellingen waar het in zit om hun belangen in griekenland te vergoeden.

die dingen zijn lang niet genoeg om alle belangen uit het faillissement te vergoeden, en dan komt de belangrijkste vraag:

- val je Griekenland militair aan.

als je het land binnenvalt kan je spullen meenemen en verkopen en zodoende je verlies verzachten. Maar ik ben bang dat we in een te vredelievende wereld leven om die optie uit te voeren.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  woensdag 2 november 2011 @ 15:34:43 #31
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_103876641
Dat laatste zie ik ook niet gebeuren.

En griekenland gaat dan ook niet verder met de euro? Pakt zn oude muntsoort weer op?
pi_103877305
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:34 schreef Marrije het volgende:
Dat laatste zie ik ook niet gebeuren.

En griekenland gaat dan ook niet verder met de euro? Pakt zn oude muntsoort weer op?
Ik denk dat men dan griekenland eruit zet, en dat ze als ze die griekse euro's blijven maken die als ongeldig worden beschouwd. dus ze zullen wel naar de drachme terug moeten.
pi_103877406
Wat ook een mogelijkheid is, maar ik verwacht dat dit alleen zal gebeuren om een faillissement af te wenden, het verkopen van enkele griekse eilanden aan derden. Daar zal best een leuke prijs voor gegeven worden, het kan een ontzettend mooie vakantiebestemming worden.
pi_103877839
quote:
Gelukkig heeft RTL Z alle wijsheid in pacht :')
pi_103878914
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Inderdaad, een team economen zal waarschijnlijk meer over dit onderwerp weten dan jij.
  woensdag 2 november 2011 @ 16:31:55 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_103879089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:54 schreef SeanFerdi het volgende:
Wat ook een mogelijkheid is, maar ik verwacht dat dit alleen zal gebeuren om een faillissement af te wenden, het verkopen van enkele griekse eilanden aan derden. Daar zal best een leuke prijs voor gegeven worden, het kan een ontzettend mooie vakantiebestemming worden.
dat klinkt best redelijk, benieuwd wie die derden dan precies gaan zijn, maar dat komen we misschien nog wel te weten.
pi_103879110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:28 schreef Vstark het volgende:

[..]

Inderdaad, een team economen zal waarschijnlijk meer over dit onderwerp weten dan jij.
Tussen meer over het onderwerp weten dan mij en alle wijsheid in pacht hebben zit nogal een verschil.....

Economen zijn het onderling ook totaal niet eens hoe deze crisis zich zal ontwikkelen, dus een team economen, als ze dat bij RTL Z al allemaal zijn, weten net zo min hoe de crisis zich zal ontwikkelen.
pi_103879144
Woutertje Bos was ook een econoom maar die dacht een paar jaar terug nog dat Nederland buiten schot bleef bij welke crisis dan ook... zegt dus niet zo veel
pi_103879204
Of was er een motief om glashard te liegen? Vast wel.
pi_103879351
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]

die reactie is gewoon TE DOM om op te reageren :P

The Greek deal is too late: Varoufakis
dit voorspelde hij al in juli 2011 (8>

De Heer Papandreou Jr. moet de troep opruimen die zijn vader heeft achtergelaten.
ik denk dat de goede man er eens een goed nachtje over heeft geslapen en toen
heeft gedacht, hé weet je wat? Ik ga ''het gewone volk'' eens vragen wat ze willen.

Geen slecht idee ''het gewone volk'' kan gewoon niet meer bezuinigen, op wat?
Vandaar al die opstanden, want die pikken het niet meer en de echte relschoppers
wie zijn dat dan?

.it's always the same thinh with these demonstrations........some anarchists (or communists),
2 maybe 3 hundred are responsible for all this...Aways!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Griekenland gaat al zijn hoog opgeleide jeugd verliezen, die gaan hun heil elders zoeken.
Zij verdommen het om voor de ellende op te draaien die de politici, banken en corrupte
ambtenaren hebben achtergelaten.

The Full Greek Catastrophe O+

Maar jah... zie het van de zonnige kant... Griekenland heeft ''slechts'' 300 miljard schuld.

Italie heeft 1.800 miljard schuld, scheelt toch :7

http://nos.nl/audio/30752(...)an-1800-miljard.html
  woensdag 2 november 2011 @ 16:40:48 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_103879501
Een italiaans eiland is ook welkom :Y
pi_103897246
Mr. Varoufakis was net op Ned, 2 bij Nieuwsuur, en op de vraag wat de Grieken gaan
zeggen ja of Nee, zei hij...

''laat ik het zo stellen, wat zou de Nederlandse Bevolking zeggen'' :D _O_

Nah... meneer Varoufakis in Nederland zijn het schapen heur :P

maar hij kon me niet horen ;(
pi_103898427
Ik ben benieuwd of de EU gaat doorzetten en geen geld meer gaat geven als zij niet van het referendum afzien.
pi_103899102
quote:
99s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nah... meneer Varoufakis in Nederland zijn het schapen heur :P
Wat bedoel je daarmee?

Meer algemeen: hier laat de zwakte van een referendum zich weer zien. Leg als verantwoordelijke politicus de verantwoordelijkheid bij het volk en was je handen in onschuld als het volk met het verkeerde antwoord komt. Een referendum en een representatieve democratie gaan gewoon niet hand in hand. Niet als je een systeem van politieke verantwoordelijkheid wil handhaven.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103899153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:49 schreef Trekpaard het volgende:
Ik ben benieuwd of de EU gaat doorzetten en geen geld meer gaat geven als zij niet van het referendum afzien.
Dan zal er een afweging gemaakt moeten worden. Gaan we een Grieks faillissement financieel economisch overleven of niet? Zo ja, dan is het: Griekenland, you're on your own.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103899390
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:02 schreef Argento het volgende:

[..]

Dan zal er een afweging gemaakt moeten worden. Gaan we een Grieks faillissement financieel economisch overleven of niet? Zo ja, dan is het: Griekenland, you're on your own.
pi_103901054
Anyways...... laatste nieuws

http://www.dewereldmorgen(...)noeg-democratie-zijn

De concrete gevolgen van de crisis voor de Grieken

Binnen de EU is Griekenland (voorlopig) het zwaarst door die crisis getroffen. In feite komt het op het volgende neer:

- aan de Grieken wordt gevraagd – excuseer, laat ik dat anders formuleren –
van de Grieken wordt geëist dat zij de rekening betalen van jarenlang wangedrag van de banken;

- zij moeten aanvaarden dat diezelfde banken met hun belastingsgeld worden gered maar dat dit
voor die banken geen enkele sociale verplichting inhoudt;

- bovendien moeten zij inleveren op zowat alle sociale voorzieningen (onderwijs, gezondheidszorg,
sociale woningbouw ...);

- daarnaast moeten zij ook aanvaarden dat de personen, die rijk geworden zijn met behulp van
hetzelfde economische systeem dat nu vastgelopen is, nu niets moeten inleveren en geen hogere
belastingen moeten betalen;

- last but not least moeten zij er zich bij neerleggen dat hun land een militair budget in stand houdt
dat in procent van het Bruto Nationaal Product (BNP) één van de hoogste is in de EU

kalinichta :O :z
pi_103901137
enne ...

Als je een Griekse bankier een hand geeft, tel daarna effe je vingers na :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')