abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103902775
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
...
geblaat
...
Het zijn niet de banken die het voor griekenland hebben verkloot, het is de regering die jarenlang de boekhouding expres niet op orde hield, en allemaal cadeautjes aan iedereen uitdeelde om maar herkozen te worden.

Die regering die keer op keer door het griekse volk is gekozen. Alleen bedacht men zich niet dat alleen de zon voor niets op gaat, en dat de griekse regering nu met een flinke staatschuld en een flink begrotingstekort zit.

Het wordt tijd dat die grieken de verantwoordelijkheid voor hun stemkeuzes op zich nemen, en met z'n allen hard gaan werken aan het terugbetalen van de schuldeisers.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_103903106
quote:
Je snapt het nog steeds niet Mop, maar dat geeft niet :*

Welterusten :z
pi_103903469
quote:
Ik snap hem nog steeds niet. Als je probeert te betogen dat 'we' een volgzaam volkje zijn, dan wijs ik graag nog even op het EU-referendum.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103905085
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:28 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Wat dan sowieso gedaan kan worden: alle griekse belangen in het buitenland (geld op bankrekeningen, investeringen in bedrijven, etc) worden onteigend en gebruikt door de landen/instellingen waar het in zit om hun belangen in griekenland te vergoeden.

die dingen zijn lang niet genoeg om alle belangen uit het faillissement te vergoeden, en dan komt de belangrijkste vraag:

- val je Griekenland militair aan.

als je het land binnenvalt kan je spullen meenemen en verkopen en zodoende je verlies verzachten. Maar ik ben bang dat we in een te vredelievende wereld leven om die optie uit te voeren.
Griekenland is sinds 1952 een NAVO land, dus militair ingrijpen kan niet. Als je namelijk een lid van de NAVO aanvalt, dan val je de gehele NAVO aan. Onderling oorlog is uitgesloten, ik dacht dat het aanvallende land per direct uit de NAVO word gegooid. De NAVO bied veel hulp en bescherming, dus een land geeft dat niet zomaar op.

Indien Griekenland besluit de Euro-zone te verlaten, dan word niemand daar beter van.
De Euro-zone word er niet sterker op, en import/export evenals het vrije handelsverkeer word moeilijke al dan niet duurder.
Hoe meer deelnemende landen aan de Euro, des te beter rendeert en functioneert de Euro.
Echter het kan geen kwaad lijkt mij als Griekenland zich tijdelijk uit de Euro trekt, dan alle zaken op orde brengt om dan later weer toe te treden tot de Euro. Een soort Euro time-out.
Gevaar hierbij is dat als Griekenland minder afhankelijk is van Europa dan makkelijker met China bijvoorbeeld geld kunnen lenen.
Of een dergelijke Chinese invloed gewenst is in eer Europa land? Politiek niet verstandig lijkt mij.
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
pi_103909611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 05:39 schreef zaans_boefje het volgende:

Hoe meer deelnemende landen aan de Euro, des te beter rendeert en functioneert de Euro.
Alleen voor wie in die spelregels en dat spel gelooft.
In de praktijk is de euro foute boel.
Ik rij liever in een auto met apart aangebrachte kreukelzones dan in een auto uit 1 stuk blikmetaal.

ONWIL en GELD naar ENKELEN spelen is de drijfveer. ZONDER euro kan e.e.a. ook.
Middels afspraken en contracten als buurlanden onderling.

Nu is het alsof de EURO als een bungee jumper die tijdens de sprong al zijn vriendjes meesleurt, die ...
aan touwen vast zitten.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_103948941
quote:
99s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Mr. Varoufakis was net op Ned, 2 bij Nieuwsuur, en op de vraag wat de Grieken gaan
zeggen ja of Nee, zei hij...

''laat ik het zo stellen, wat zou de Nederlandse Bevolking zeggen'' :D _O_

Nah... meneer Varoufakis in Nederland zijn het schapen heur :P

maar hij kon me niet horen ;(
deze uitzending staat helaas nog niet op You Tube maar ook hier was
Mr Varoufakis al behoorlijk duidelijk (8>

Nieuwsuur 3/6/2011

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')