Ik denk er niet bij na ofzo, dat moet je er ook niet teveel bij doen. Je moet gewoon harde muziek aanzetten, zorgen dat je goed staat, en dan 'vanuit je ellebogen' die bar zover mogelijk omhoog trekken, zo explosief mogelijk. Zodra je merkt dat je op dat dode punt bovenaan zit, geef dan nog een extra ruk zodat je bovenrug zich samentrekt. Daarna gewoon armen ontspannen en de boel laten vallen. BONK. Dat is echt alles.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:22 schreef Jac0bus het volgende:
Ja die Pendlay rows nog even Panzer, in hoeverre gebruik jij echt bewust je biceps? Veel of zie jij je armen ook puur als twee haken die je rug vervolgens gebruiken? Dat laatste lees ik nog wel eens in artikelen.
Als je het te wijd doet, dan slaat dat idd weer door naar andere synergisten op de rug.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:35 schreef DjMark het volgende:
[..]
Precies het tegenovergestelde volgens mij.
Hoe wijder je armen, hoe meer je shouders/traps/romboidius het over gaan nemen van je lats.
is het bij deadliften toch ook dat je erectors isometrisch traintquote:Op woensdag 2 november 2011 16:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Isometrische contracties. Deadlift is een concentrische contractie voor je erector spinae.
duidelijke taal :pquote:Op woensdag 2 november 2011 16:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Isometrische contracties. Deadlift is een concentrische contractie voor je erector spinae.
Grom, je hebt gelijk, concentrische actie van de erector spinae zorgt voor ronding van je rug en dat voorkom je juist.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:42 schreef Kroc het volgende:
[..]
is het bij deadliften toch ook dat je erectors isometrisch traint
http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBDeadlift.html
Target
Erector Spinae
eerste zin uitleg: "Target muscle is exercised isometrically."
Ajakkesquote:Op woensdag 2 november 2011 16:37 schreef fathank het volgende:
M'n workout voor vandaag weer gehad. Dik 300 meter 28mm dik staaldraad uit moeten lopen door de klei en de bagger. Vanavond lekker met de voetjes omhoog voetbal kijken.
Vage shit zegquote:Op woensdag 2 november 2011 16:38 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik denk er niet bij na ofzo, dat moet je er ook niet teveel bij doen. Je moet gewoon harde muziek aanzetten, zorgen dat je goed staat, en dan 'vanuit je ellebogen' die bar zover mogelijk omhoog trekken, zo explosief mogelijk. Zodra je merkt dat je op dat dode punt bovenaan zit, geef dan nog een extra ruk zodat je bovenrug zich samentrekt. Daarna gewoon armen ontspannen en de boel laten vallen. BONK. Dat is echt alles.
2 warmup setjes met de bar van overhead press, daarna 3x5.
Nou, daarna dus chinups en wide grip pullups. Maar dan merk je wel dat je je rug + bi's al goed te pakken hebt gehad hoor.
Toevoeging: met 'vanuit je ellebogen' bedoel ik trouwens... tja, wat bedoel ik. Ik heb het daar ook maar gelezen en voor mij werkt het. Gewoon 'denken' dat je uit je ellebogen trekt, in plaats van 'hij moet omhoog'. Dat je wijder trekt. Het is echt iets wat je moet doen om het te snappen.
Maar dat is dan op te lossen door isolatie toch? i.t.t. iedereen die altijd maar compounds, compounds roept. Ik merk aan mezelf dat ik ook op den duur fail met benchen doordat mijn Tri's het op één bepaald moment net niet trekken. Evenals mijn biceps, die moet gewoon bijgetrokken worden.quote:Op woensdag 2 november 2011 17:48 schreef Kroc het volgende:
als je een mechanisch voordeel hebt dan versterk je dat
net zoals de armen armer worden en de rijken rijker dit dat
oneerlijk
Ik voel mijn armen ook meer..als ik rows doe en dan maakt het niet uit welke.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:22 schreef Jac0bus het volgende:
Ja die Pendlay rows nog even Panzer, in hoeverre gebruik jij echt bewust je biceps? Veel of zie jij je armen ook puur als twee haken die je rug vervolgens gebruiken? Dat laatste lees ik nog wel eens in artikelen.
Triceps trainen! Love it.quote:Op woensdag 2 november 2011 18:38 schreef Ganzz het volgende:
Ik heb dat meer met triceps, en triceps trainen zijn ook voornamelijk kutoefeningen
Olympische?quote:Op woensdag 2 november 2011 18:49 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om na een periode thuis te hebben getraind 't weer in de gym op te pakken.
Nou heb ik de volgende artikelen te koop, mijn vraag is: is 250 euro hiervoor een normale prijs? leek mij wel. Wat vinden jullie? Alle gewichten zijn 30mm
• 2 schijven van 25 kg stuk (chroom)
• 2 schijven van 15 kg stuk (chroom)
• 4 schijven van 5 kg stuk (waarvan 2 chroom)
• 2 schijven van 2,5 kg stuk
• 1 bankdruk bankje met verstelbare rug
• 2 barbell stangen• 2 dumbells van 15 Kg (opgebouwd uit meerdere losse gewichten)
Grt Nick
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |