abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:37:26 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104114407
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:18 schreef betyar het volgende:
Ooit een co2 systeem systeem aangeschaft 1 maand gebruikt. Ligt nu op zolder te verstoffen. :{ :{
Waarom gebruik je hem niet meer?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:12:13 #122
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104115556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom gebruik je hem niet meer?
Toch niet nodig gehad en mijn aquarium is momenteel even weg. Er komt straks een kleinere. Ik heb ook nog een volle CO2 fles van de sligro. :P
pi_104115578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das fuck..
Zo'n magneetventiel kost een 50 euro ongeveer (want ik wil een nieuwe, dus ben al aan het rondkijken :P)

Als je je naaldventiel een stuk dicht gedraaid hebt, zal het wel meevallen denk ik
nee het is nog erger, het magneetventiel werkt wel, maar de pH controller schakelt hem niet. nieuwe pH controller is ietsjes duurder :{

maar hopelijk werkt het met een nieuw relais erin gesoldeerd. de oude heb ik er a uit gesoldeerd en tot nu toe doet de controller het nog (het meet gedeelte)
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:40:26 #124
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_104118472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:35 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat door de drijfkracht je rots van je achterwand knapt ?
Nee hoor die piemel zit goed stevig.
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:19:57 #125
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_104142163
Zo vandaag de 3e laag egaliseercement eroverheen gesmeerd. Hoevaak zou ik dit moeten doen? Heb acrylverf gekocht ( bij de action, lekker cheap :P ). Weet alleen nog niet wat voor kleuren ik ga gebruiken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:30:04 #126
92409 Twinky
Little star.
pi_104142799
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:40 schreef egelhond het volgende:

[..]

Nee hoor die piemel zit goed stevig.
Misschien kun je een ringetje door het gat hangen :D :X
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:46:02 #127
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_104143889
Ik hoor ineens van iemand dat je ook Botenlak kan gebruiken in plaats van epoxy hars? Iemand ervaring en is dat idd wat? Lijkt me wel stuk makkelijker om mee te bewerken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:12:41 #128
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_104145263
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:06 schreef egelhond het volgende:

[..]

Nou ik vond de wanden erg duur als je die kant en klaar gaat kopen. Zeker voor een groot aquarium. Dus kwam ik via google op dit idee. Met hulp van google en youtube ben ik aan de slag gegaan. Mijn broer is zijn huis aan het verbouwen dus die had nog genoeg isolatiemateriaal liggen. Dus ik ben gaan snijden en plakken gegaan en met beetje brainstormen kwam ik op dit ontwerp. Leuk klusje, hoop dat het helemaal gaat lukken zoals ik in gedachten heb. Het kost wat tijd, maar wel erg leuk om te doen!
[ link | afbeelding ] Hier een rots waar visjes doorheen kunnen zwemmen.
Toen ik mijn achterwand had gemaakt heb ik em met een aantal lagen zwembad voegenlijm ingesmeerd. Dat is goed water bestendig en erg sterk. Bij de laatste laag heb ik er watervaste verf door de lijm gedaan voor kleur accenten. De achterwand heeft het 2 jaar goed gedaan zonder problemen, daarna was ik em beu door ruzie met een labeo bicolor die elke keer als ik die bicolor eruit wilde vissen verdween in een van de vele gemaakte tunnels.

Dus na een tiental pogingen om die kut vis er uit te vissen vloog de achterwand met vis en al uit het aquarium :')
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:15:05 #129
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_104145361
Epoxy en boten lak zijn erg glanzend en glad. Wat leuk was met die tegellijm is dat je een steen structuur behoud en alg en stukjes planten er op gaan groeien wat zorgd voor van die gras veldjes en een natuurlijke look.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:23:45 #130
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_104145760
Maar je moet toch de wand bedekken met epoxy hars/ botenlak ivm dat de vissen er anders stukken uit gaan vreten, en de wand gaat stukken langer mee?
  woensdag 9 november 2011 @ 07:35:05 #131
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_104150951
Ik weet niet wat voor vissen jij hebt maar voegen lijm voor zwembaden is best hard :P daar bijt je niet zomaar wat uit?
  woensdag 9 november 2011 @ 07:54:03 #132
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104151066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:15 schreef Lon3 het volgende:
Epoxy en boten lak zijn erg glanzend en glad. Wat leuk was met die tegellijm is dat je een steen structuur behoud en alg en stukjes planten er op gaan groeien wat zorgd voor van die gras veldjes en een natuurlijke look.
Onder water zal de glans meteen verdwijnen.
pi_104151231
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:19 schreef egelhond het volgende:
Zo vandaag de 3e laag egaliseercement eroverheen gesmeerd. Hoevaak zou ik dit moeten doen? Heb acrylverf gekocht ( bij de action, lekker cheap :P ). Weet alleen nog niet wat voor kleuren ik ga gebruiken.
Als je goedkopere acrylverf pakt is dit geen probleem, je moet er echter wel rekening mee houden dat wanneer je de epoxyhars op je wand gaat smeren, je de acrylverf weer een beetje uit gaat smeren. Ik raad je ook aan niet al te voorzichtig te zijn met verschillende kleurnuances. Deze vallen onder water best wel weg (er moet een duidelijker verschil in kleur zijn wil je het goed zien).

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:46 schreef egelhond het volgende:
Ik hoor ineens van iemand dat je ook Botenlak kan gebruiken in plaats van epoxy hars? Iemand ervaring en is dat idd wat? Lijkt me wel stuk makkelijker om mee te bewerken.
Epoxy is helemaal niet lastig om mee te werken. Het is een beetje stroperig maar dat maakt het ook weer gemakkelijker bij relief. Het gaat dan niet allemaal naar de diepste punten van je wand lopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:23 schreef egelhond het volgende:
Maar je moet toch de wand bedekken met epoxy hars/ botenlak ivm dat de vissen er anders stukken uit gaan vreten, en de wand gaat stukken langer mee?
Ancustrussen en Pleco's kunnen er inderdaad aan kauwen zodat het piepschuim weer zichtbaar wordt. Verder geeft je cement stoffen af aan het water die niet voor ieder biotoop gewenst zijn (volgens mij wordt je Ph hoger). Ook is hij gemakkelijker schoon te maken als er epoxy over zit (alg gaat er heel gemakkelijk van af.

Tip: Ik heb zelf tijdens het bouwen van mijn achterwand enkele teststukjes gemaakt. Gewoon platte plaatjes piepschuim met tegellijm ingesmeerd en verschillende kleuren verf aangebracht. Deze heb ik met epoxyhars ingesmeerd (kon ik dit meteen oefenen, fijn om gedaan te hebben voor je echt aan je wand begint). Ook heb ik enkele stukken met zand ingestrooid, de een wat meer dan de ander. Uiteindelijk kon ik zo onder water precies zien welke mij het beste beviel en heb ik er geen spijt van gekregen.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:46:18 #134
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_104154095
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:21 schreef MesaJJB het volgende:

[..]

Als je goedkopere acrylverf pakt is dit geen probleem, je moet er echter wel rekening mee houden dat wanneer je de epoxyhars op je wand gaat smeren, je de acrylverf weer een beetje uit gaat smeren. Ik raad je ook aan niet al te voorzichtig te zijn met verschillende kleurnuances. Deze vallen onder water best wel weg (er moet een duidelijker verschil in kleur zijn wil je het goed zien).

[..]

Epoxy is helemaal niet lastig om mee te werken. Het is een beetje stroperig maar dat maakt het ook weer gemakkelijker bij relief. Het gaat dan niet allemaal naar de diepste punten van je wand lopen.

[..]

Ancustrussen en Pleco's kunnen er inderdaad aan kauwen zodat het piepschuim weer zichtbaar wordt. Verder geeft je cement stoffen af aan het water die niet voor ieder biotoop gewenst zijn (volgens mij wordt je Ph hoger). Ook is hij gemakkelijker schoon te maken als er epoxy over zit (alg gaat er heel gemakkelijk van af.

Tip: Ik heb zelf tijdens het bouwen van mijn achterwand enkele teststukjes gemaakt. Gewoon platte plaatjes piepschuim met tegellijm ingesmeerd en verschillende kleuren verf aangebracht. Deze heb ik met epoxyhars ingesmeerd (kon ik dit meteen oefenen, fijn om gedaan te hebben voor je echt aan je wand begint). Ook heb ik enkele stukken met zand ingestrooid, de een wat meer dan de ander. Uiteindelijk kon ik zo onder water precies zien welke mij het beste beviel en heb ik er geen spijt van gekregen.
Dat wat je zegt over de ph waarde klopt idd. Ik had toen een biotoop die dat wel aan kon. Ik heb ook van tevoren de wand laten werken in het aquarium.

Dus plaatsen, vullen, aantal dagen wachten, leeg halen weer vullen enz enz op een gegeven moment stabiliseert het zich en is het goed.

Wel idd rekening mee houden. En mijn vissen moesten goed hun werk doen om door de lagen heen te komen volgens mij was die bijna 1 cm dik
  donderdag 10 november 2011 @ 09:31:21 #135
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_104192881
Heb er nu 4 lagen egaliseercement opgedaan. Zou dit genoeg zijn of toch nog een 5e keer?

Wat is het mooiste, als ik alles verf. En dan epoxyhars overheensmeren met zand ertussen? Of zonder te verven. Het is nu lichtgrijs van kleur.
  donderdag 10 november 2011 @ 09:46:41 #136
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104193200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:31 schreef egelhond het volgende:
Heb er nu 4 lagen egaliseercement opgedaan. Zou dit genoeg zijn of toch nog een 5e keer?

Wat is het mooiste, als ik alles verf. En dan epoxyhars overheensmeren met zand ertussen? Of zonder te verven. Het is nu lichtgrijs van kleur.
Over smaak valt niet te twisten over de techniek wel.
pi_104193645
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:31 schreef egelhond het volgende:

Dat hangt er natuurlijk helemaal van af hoeveel zand je er in gaat strooien. Als je hem echt helemaal vol strooit heeft verven natuurlijk geen zin. Strooi je er wat minder in dan moet je je afvragen wat je van de huidige kleur vind en wat je anders een mooie kleur zou vinden. Indien je gaat verven raad ik je sowieso aan om te zorgen voor meer diepte door de diepere punten van je wand donkerder te maken.

Zand strooi je overigens over de epoxyhars heen nadat je hem ingesmeerd hebt. Liefst eerst een laag insmeren, laten drogen, dan weer insmeren en hier vervolgens het zand over strooien.
pi_104220288
Een vraagje: wat doen jullie met je aquaria in de vakantie? In december ben ik 4 weken weg. Ik heb een 60cm bak met een klein groepje guppen en wat vuurgarnalen. Wat zou het minimum zijn aan zorg? Eens per 2 dagen wat voer, of zou het eventueel met nog minder kunnen?
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_104220490
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:16 schreef naamdrager het volgende:
Een vraagje: wat doen jullie met je aquaria in de vakantie? In december ben ik 4 weken weg. Ik heb een 60cm bak met een klein groepje guppen en wat vuurgarnalen. Wat zou het minimum zijn aan zorg? Eens per 2 dagen wat voer, of zou het eventueel met nog minder kunnen?
Ik kan van alles zelf gaan tikken, maar hier staat alles wat je weten moet ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:32:44 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104221241
Bij ons doet de familie van mijn vriendin altijd het voeren als wij er niet zijn.
Zo gaan we 3 weken op vakantie met de kerst
Van te voren geef ik ze nog even wat nieuw water en zorg ik dat alles mooi schoon is.
Hij komt toch langs voor de kat dus even een beetje voer in de bakken gooien is niet zo veel werk.
Daarnaast nog 1 keer even een emmertje water verversen en dan moet het voor die 3 weken wel goed zijn. Altijd zo gedaan en is nooit een probleem gebleken :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:51:53 #141
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_104237629
Ik laat het gewoon zo voor die 2 weken.
Dus niet voeren en niks daarin vertrouw ik de buren niet haha.
Tot nu toe geen problemen of dode vissen.
pi_104239865
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:16 schreef naamdrager het volgende:
4 weken is net wat aan de lange kant om niks te doen. tot twee weken laat ik ze altijd gewoon onverzorgd achter. 4 weken zou ik 2 keer per week laten voeren en de verzorgers echt heel duidelijk maken dat overvoeren heel slecht is. mijn ervaring is dat iedereen er veel te veel voer in kwakt, vandaar dat ik mijn vissen liever tot 2 weken laat vasten, dat overleven ze tenminste.
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:21:10 #143
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_104241156
Je kan ook iemand na 2 weken zo een vakantie tablet er in laten gooien. Die geest dan voor een paar dagen langzaam voer af
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:08:57 #144
92409 Twinky
Little star.
pi_104252536

Ook een zwangere hommel *O* *O*

Zo tof O+O+ nu nog echt babies krijgen. Ik ben van plan nu maar heel snel zo'n Superfish broedhokje te kopen, kunnen de mama's daar lekker samen kindjes krijgen en heb ik het wat meer in de gaten :D
  Official ESF Kreviewer zaterdag 12 november 2011 @ 11:32:31 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_104280355
Garnalen zou ik niet in een broedbak doen hoor. Die overleven zo ook wel, mits er geen roofvissen in je bak zitten...

Update van hier. Heb wat nieuwe planten gekocht en een paar (troebele) pics gemaakt.

zaterdag 12 november 2011 @ 11:52:10 #146
92409 Twinky
Little star.
pi_104280663
yes! dat ziet er goed uit! Frist het ook echt een beetje op!
  zaterdag 12 november 2011 @ 13:32:51 #147
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_104283947
Wat voor zand moet ik in het aquarium doen? Wat raden jullie aan?
pi_104285093
Filterzand is aan te raden.
Als je cory's oid zou willen houden, zou ik 0,4 a 0,8mm nemen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_104285199
Weet iemand welke plant dit is, grof hoornblad misschien?
(de plant die overmatig aanwezig is ;) )
Deze plant groeit niet normaal snel, kan elke week wel weer een lading weg doen.

Zit er aan te denken om hem helemaal weg te doen.
Heb er nu een emmer helemaal vol van en het langste bosje is wel 2 meter+.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 12 november 2011 @ 17:21:51 #150
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_104289511
En ik heb nog maar 2 nieuwe visjes gekocht... :P. (Ramirezi)

El hombre:

La femme:

[ Bericht 2% gewijzigd door Kreator op 12-11-2011 17:48:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')