Krijg je spijt van, aluminiumfolie wordt op den duur dof. Witte platen of wit schilderen is een betere optie.quote:Op maandag 7 november 2011 13:00 schreef Twinky het volgende:
[..]
Hmm, ik ga maar eens een stukje aluminiumfolie boven mijn tl plakken dan.
ooo dan laat ik het zo, het staat in een witte kastquote:Op maandag 7 november 2011 13:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Krijg je spijt van, aluminiumfolie wordt op den duur dof. Witte platen of wit schilderen is een betere optie.
het zou kunnen maar dan moet ik de hele kap verbouwen. misschien makkelijker om dan een ander kap te kopen?quote:Op maandag 7 november 2011 12:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Reflector werkt echt goed. 1x 15W op 60cm is idd vrij weinig.
Ik weet niet of je in je kap nog een tl kwijt kan?
Indien het past, zou ik er eentje bijplaatsen (ook met reflector).
Je planten zullen je dankbaar zijn
Ach, die witte reflectors die er vaak standaard in zitten worden na een tijdje ook vies en/of dof (door kalk?). Nieuwe aluminiumfolie zit er zo in, die dingen er proberen uit te halen zonder dat ze afbreken, ze dan schoonmaken en terug doen kost meer tijd.quote:Op maandag 7 november 2011 13:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Krijg je spijt van, aluminiumfolie wordt op den duur dof. Witte platen of wit schilderen is een betere optie.
Ik heb bij de mijne het licht eruitgehaald, dat zit nu 'los'. zonder kap, anders paste het niet.quote:Op maandag 7 november 2011 15:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Ach, die witte reflectors die er vaak standaard in zitten worden na een tijdje ook vies en/of dof (door kalk?). Nieuwe aluminiumfolie zit er zo in, die dingen er proberen uit te halen zonder dat ze afbreken, ze dan schoonmaken en terug doen kost meer tijd.
Epoxyhars uit de scheepbouw, en acrylverf.quote:Op maandag 7 november 2011 23:00 schreef egelhond het volgende:
Zal even hier laten zien hoever ik met de achterwand ben.
[ link | afbeelding ]
Ik heb een creatie verzonnen van rotsen. Die heb ik uitgesneden uit isolatiemateriaal en op een isolatieplaat gelijmd.
Daarna ben ik begonnen door er egaliseercement overheen te smeren met een kwast. Heb dit nu 2x gedaan.
[ link | afbeelding ]
Morgen ga ik er een 3e keer overheen. Daarna ga ik kijken of ik het eventueel een andere kleur geef en daarna nog moet oversmeren met epoxyhars. Wat raden jullie aan? En wat voor verf zou ik moeten gebruiken?
Nou ik vond de wanden erg duur als je die kant en klaar gaat kopen. Zeker voor een groot aquarium. Dus kwam ik via google op dit idee. Met hulp van google en youtube ben ik aan de slag gegaan. Mijn broer is zijn huis aan het verbouwen dus die had nog genoeg isolatiemateriaal liggen. Dus ik ben gaan snijden en plakken gegaan en met beetje brainstormen kwam ik op dit ontwerp. Leuk klusje, hoop dat het helemaal gaat lukken zoals ik in gedachten heb. Het kost wat tijd, maar wel erg leuk om te doen!quote:Op maandag 7 november 2011 23:20 schreef Twinky het volgende:
VETdat je dat durft zeg
hou ons op de hoogte! met veel foto's!
en hoe ben je op dit ontwerp gekomen? Vertel er eens wat meer over?
Ik denk dat je dan beter zelf een kap kan maken.quote:Op maandag 7 november 2011 14:17 schreef loecje het volgende:
[..]
het zou kunnen maar dan moet ik de hele kap verbouwen. misschien makkelijker om dan een ander kap te kopen?
het is een monolux 60 kap.
losse reflector kopen kan ook zag ik net. http://www.zooplus.nl/sho(...)t5/reflectoren/28074
bijna elke plant heeft wortels in de grond. alleen niet elke plant haalt zijn voedingstoffen uit de grond.quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:30 schreef Komakie het volgende:
Ik heb al reflextoren erin zitten dus dat is het probleem niet.
Nu moet ik wel zeggen dat op het moment mijn planten zo lang worden dat ze wat overhellen in de bak en het er daarom niet beter op zal worden.
Alleen de plant waar het om gaat heeft gewoon worteltjes in de grond dus het gaat niet werken om ze af te knippen en de bovenkant weer in de grond te zetten. Dat wordt dus afknippen en weer wachten totdat er blaadjes aan de stengels komen
Met een andere plant zou dat wel gaan. Die heeft wortels boven de grond dus dat moet geen probleem zijn. Mijn vriendin vond het mooi om die een beetje achter een rots te zetten, maar dan krijgt hij dus gewoon te weinig licht. Had ik zelf kunnen bedenken.
Wordt weer knutselen vanavond
Ik moest hardop lachenquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:38 schreef Kreator het volgende:
Dat uitstekende stuk lijkt een beetje op een penis. Wel tof, benieuwd hoe het er straks uitziet.
Actieve kool zou de afvalstoffen uit het water filteren. Heb het zelf bij mijn achterwand niet gebruikt. Gewoon regelmatig een grote waterverversing en na 2 weken al het water verversen was voldoende (bij een goede epoxyhars natuurlijk).quote:Op maandag 7 november 2011 23:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Epoxyhars uit de scheepbouw, en acrylverf.
Nadat de epoxy is uitgehard 2 weken filteren over actieve kool. (Dit weet ik niet of het werkt, dit heb ik "van horen zeggen".)
Ben je niet bang dat door de drijfkracht je rots van je achterwand knapt ?quote:Op dinsdag 8 november 2011 00:06 schreef egelhond het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ] Hier een rots waar visjes doorheen kunnen zwemmen.
Waarom gebruik je hem niet meer?quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:18 schreef betyar het volgende:
Ooit een co2 systeem systeem aangeschaft 1 maand gebruikt. Ligt nu op zolder te verstoffen.![]()
Toch niet nodig gehad en mijn aquarium is momenteel even weg. Er komt straks een kleinere. Ik heb ook nog een volle CO2 fles van de sligro.quote:
nee het is nog erger, het magneetventiel werkt wel, maar de pH controller schakelt hem niet. nieuwe pH controller is ietsjes duurderquote:Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das fuck..
Zo'n magneetventiel kost een 50 euro ongeveer (want ik wil een nieuwe, dus ben al aan het rondkijken)
Als je je naaldventiel een stuk dicht gedraaid hebt, zal het wel meevallen denk ik
Nee hoor die piemel zit goed stevig.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:35 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat door de drijfkracht je rots van je achterwand knapt ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |