abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112312730
Goud kan je niet bijdrukken
  zondag 3 juni 2012 @ 14:15:21 #52
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_112380455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 01:03 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik zoek al een tijd naar een filmpje die ik een jaar of 2 heb gezien, maar ik kan het niet vinden. In de vid vertelt een vent over de us debt. Het zou verschillende kanten op kunnen gaan, oa de Japanse of Griekse kant. Weet iemand welk filmpje het is?
Deze?

Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  zondag 3 juni 2012 @ 18:39:20 #53
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_112391339
Die ja:D Bedankt man, zat echt lang te zoeken. Ik ga hem zo even bekijken.

Nogmaals bedankt ^O^
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zondag 3 juni 2012 @ 22:15:55 #55
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_112402772
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:39 schreef Senor__Chang het volgende:
Die ja:D Bedankt man, zat echt lang te zoeken. Ik ga hem zo even bekijken.

Nogmaals bedankt ^O^
Kwam op het idee door het zerohedge topic The Endgame :) Was een long shot, heb hem ook maar weer even bekeken.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_112408112
Die Krugman praat me daar een berg poep, ik kan daar echt niet bij. Hoe kan zo'n intelligente man nu stellen dat 'iedereen tegelijk wil sparen'? Overheden in de gehele westerse wereld, op een enkel onbeduidend economietje na, geven meer uit dan ze binnenkrijgen. Zelfs de Chinezen doen hun best om schulden op schulden te stapelen. Dan doen ze al jaren en dat blijven ze nog jaren doen. Waarom doet hij alsof mijn uitgaven zijn inkomen en v.v. zijn? dat is helemaal niet waar: mijn PRODUCTIE is mijn inkomen, of beter: ONZE productie is ons inkomen. Ik moet dus vooral efficiënt werken, ik moet werk doen waar de wereld op zit te wachten (daar heeft consumptie nog een beetje invloed). Wat ik consumeer van min inkomen is totaal niet relevant: als ik het wegzet bij een bank, en met mij velen, is lenen goedkoop en gaat een ander wel consumptief lenen (want heel goedkoop en dus geen probleem). Als dat geleuter over met consumptie een economie aanjagen in conjunctureel geneuzel en in hooguit goed om wat tijd te kopen om structurele verbeteringen door te voeren (beter onderwijs of corruptiebestrijding b.v.)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 09:50:11 #59
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_112917164
En deze nog:

Macro-economie is niet een simpele aggregatie van micro-economie.

(Dat geldt ook in de natuurkunde, en is de reden waarom je op macroscopisch nivo extra grootheden nodig hebt, zoals temperatuur en entropie)

[ Bericht 28% gewijzigd door deelnemer op 15-06-2012 10:01:07 ]
The view from nowhere.
pi_113682457

[ Bericht 7% gewijzigd door dramatiek op 02-07-2012 19:47:12 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  maandag 2 juli 2012 @ 20:08:33 #61
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_113686152
Vannavond weer tegenlicht.
  woensdag 4 juli 2012 @ 00:53:48 #62
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_113744966

[ Bericht 60% gewijzigd door deelnemer op 04-07-2012 01:07:10 ]
The view from nowhere.
  woensdag 4 juli 2012 @ 07:07:36 #63
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_113748960
pi_113752984
Hoe zit dat eigenlijk met anderen? Ik heb echt nog nooit een van deze filmpjes aangeklikt hierboven. Men dumpt maar en vertelt er verder totaal niet bij waarom het filmpje goed/slecht, interessant, leuk of nieuwswaardig is en waar het over gaat (blijkt niet altijd duidelijk uit de titel). Totaal niet verleidelijk, terwijl als niemand die filmpjes bekijkt het weinig zin heeft om ze te plaatsen.

Maar goed, wellicht ben ik een zeurpiet en houden heel veel users deze topic wel degelijk scherp in de gaten om alle filmpjes te checken, erop vertrouwend dat ze interessant zullen zijn. Dat kan ook. :P
pi_113771395
Ik heb bijna alle filmpjes wel gezien. Al moet ik toegeven dat wanneer ik zie dat iets anderhalf uur duurt, het maar 10 minuten kick off krijgt. Is het dan nog niets, dan stop ik. Verder vind ik het zeker interessant om meningen te horen (al is het in collegevorm).
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:30:55 #66
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_113775965
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:04 schreef Kaas- het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met anderen? Ik heb echt nog nooit een van deze filmpjes aangeklikt hierboven. Men dumpt maar en vertelt er verder totaal niet bij waarom het filmpje goed/slecht, interessant, leuk of nieuwswaardig is en waar het over gaat (blijkt niet altijd duidelijk uit de titel). Totaal niet verleidelijk, terwijl als niemand die filmpjes bekijkt het weinig zin heeft om ze te plaatsen.

Maar goed, wellicht ben ik een zeurpiet en houden heel veel users deze topic wel degelijk scherp in de gaten om alle filmpjes te checken, erop vertrouwend dat ze interessant zullen zijn. Dat kan ook. :P
Je bent een zeurpiet :) Je ziet binnen een paar minuten of het iets is ja of nee. En wat de 1 goed vindt, vindt de ander slecht.
pi_113776776
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef iamcj het volgende:

[..]

Je bent een zeurpiet :)
Hmm, had mijn moeder al die jaren dus toch gelijk. o|O
pi_114973368
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_115945834
The view from nowhere.
pi_116106570
Deborah Brautigam: "The Real Story of China in Africa: The Dragon's Gift"
The view from nowhere.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 00:30:54 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_116173452
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_116342933
Deze lezing over de nadelen van huidige mondiale financiele structuur, begint op 5:20.

The view from nowhere.
pi_116344207
knip.

[ Bericht 98% gewijzigd door deelnemer op 03-09-2012 15:02:07 ]
The view from nowhere.
pi_116487765
Paul Krugman on his latest book "End This Depression Now!"
The view from nowhere.
pi_116492080
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 03:50 schreef deelnemer het volgende:
Paul Krugman on his latest book "End This Depression Now!"
Ik word zo moe van die man.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116493781
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik word zo moe van die man.
Kijk dan maar naar Chrystia Freeland :D. Paul Krugman is geen televisiepersoonlijkheid.
Wie er gelijk heeft in de macro-economie is iets waar ik nog nooit uitkomen ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 07-09-2012 12:22:40 ]
The view from nowhere.
pi_116494563
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Kijkt dan maar naar Chrystia Freeland :D. Paul Krugman is geen televisiepersoonlijkheid.
Wie er gelijk heeft in de macro-economie is iets waar ik nog nooit uitkomen ben.
Nou, ik heb het filmpje nog niet bekeken en ik zit niet te wachten op televisiepersoonlijkheden, maar al helemaal niet op die loze prietpraat van Paul Krugman. :{
pi_116664474
Mooie speech. Al heb ik in grote lijnen andere ideeën is het altijd mooi om zoiets te horen om jezelf te blijven challengen. Thnx!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2012 @ 20:49:49 #81
862 Arcee
Look closer
pi_116826874
quote:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1288565

Zembla: Uw hypotheek als melkkoe - 14 september 2012

Een eigen huis kost veel geld. Onze hypotheek is vaak een stevige kostenpost, mede vanwege de rente die we aan de bank betalen. In omringende landen als Duitsland, Frankrijk en België betalen huizenbezitters veel minder rente...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_117177058
Tegenlicht: Made in Germany 24-09-2012 21:00
Terwijl Nederland in diepe crisis verkeert, draait de economie van onze oosterburen op volle toeren. Waarom doen de Duitsers het zoveel beter dan wij? Alexander Oey steekt voor Tegenlicht de grens over om de geheimen van het Duitse succes te doorgronden.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 26 september 2012 @ 19:22:24 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117283771
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 27 september 2012 @ 14:05:03 #85
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_117311320
Kennen jullie deze al?

http://www.youtube.com/co(...)0B87185&feature=plcp

De volledige hoorcollegereeks van Robert Shiller (van de befaamde shiller p/e) over de financiële markten.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 1 oktober 2012 @ 10:20:59 #86
38496 Perrin
pi_117456317

L. Randall Wray and Michael Hudson present at the Modern Money and Public Purpose seminars.

L. Randall Wray is a Professor of Economics at the University of Missouri-Kansas City. Michael Hudson Distinguished Research Professor of Economics at the University of Missouri (Kansas City), and President of the Institute for the Study of Long-term Economic Trends (ISLET).
pi_117464889
quote:
Als die man echt geholpen heeft om miljarden aan belasting te ontwijken verdient hij inderdaad een prijs. _O_
pi_118836057
http://thebubblefilm.com/

quote:
Who Caused it. Who Called it. What’s Next.
Coming in Fall 2012, The Bubble asks the experts who predicted the current recession, “What happened and why?” Diving deep into the true causes of the financial crisis, renowned economists, investors and business leaders explain what America is facing if we don't learn from our past mistakes. The film poses the question: “Is the economy really improving or are we just blowing up another Bubble?”
Is al wat te zien op de site maar de hele film is nog niet klaar geloof ik.
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:11:03 #89
38496 Perrin
pi_119273281
Steve Keen: This is the presentation I gave at the UN ESCAP meeting on the quality of growth today in Bangkok. The key theme is the need to make energy the basis of the model of production, as argued by Bob Ayres and colleagues.

pi_119324004
pi_120082730
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_120550283
Een lezing van Kyle Bass van 1 uur, waarbij zijn slides helaas niet zichtbaar zijn...

Ik zou er een fles whiskey bijpakken, want vrolijk zul je niet worden van zijn voorspellingen. In deze lezing moet met name Japan het ontgelden. (Een fles sake is wellicht meer gepast.)

Zijn redeneringen zijn echter redelijk waterdicht. Het doet me een beetje denken aan de rol van Peter Schiff voorafgaande aan de crash van 2008. Achteraf gezien waren de redeneringen van Schiff ook helder, vanzelfsprekend en vraag je jezelf af waarom er niet meer naar hem geluisterd werd. Misschien omdat de presentatiestijl van Schiff nogal opgewonden overkomt. Kyle Bass heeft daarentegen een rustig en beschaafd verhaal.
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:53:54 #93
38496 Perrin
pi_120588353
  maandag 24 december 2012 @ 15:26:00 #94
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120719661
quote:
Helder verhaal. Volgens mij kun je veel van die grafieken die hij heeft getoond terug vinden in zijn nieuwsbrieven.

Joe Weisenthal deed op businessinsider een poging zijn betoog onderuit te halen: http://www.businessinside(...)ng-to-default-2012-5

Ik ben niet genoeg bekend met de materie om te zeggen of hij een punt heeft of niet.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120724166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:00 schreef jaco het volgende:
Een lezing van Kyle Bass van 1 uur, waarbij zijn slides helaas niet zichtbaar zijn...

Ik zou er een fles whiskey bijpakken, want vrolijk zul je niet worden van zijn voorspellingen. In deze lezing moet met name Japan het ontgelden. (Een fles sake is wellicht meer gepast.)

Zijn redeneringen zijn echter redelijk waterdicht. Het doet me een beetje denken aan de rol van Peter Schiff voorafgaande aan de crash van 2008. Achteraf gezien waren de redeneringen van Schiff ook helder, vanzelfsprekend en vraag je jezelf af waarom er niet meer naar hem geluisterd werd. Misschien omdat de presentatiestijl van Schiff nogal opgewonden overkomt. Kyle Bass heeft daarentegen een rustig en beschaafd verhaal.
Interessante presentatie waarin ik me goed kan vinden.

Persoonlijk vraag ik me altijd af waarom economen, analisten, fundmanagers e.d. dit vrijwel nooit vooraf kunnen inzien/voorspellen (nog los van de tijdsspanne dat is onvoorspelbaar). Als de onevenwichtigheden te groot worden, wat bijvoorbeeld in Japan duidelijk het geval is, is het feitelijk onontkoombaar. Toch ziet de consensus dit niet aankomen en gedraagt de markt zich lange tijd irrationeel met een plotseling omslagpunt die vrij heftig zijn. Keer op keer weer.

Om in banktermen te blijven; ik denk dat de komende jaren zeer uitdagend zullen zijn.
pi_120724903
Als je de 3 lezingen van Kyle Bass volgt van 2010 t/m 2012 kan ik het volgende concluderen.
Competitive devaluation is reeel en gaat nog aggresiever worden.
AEX / IMF waarschuwd voor competitive devaluation
Bonds zitten in een bubble die de komende jaren zal klappen. Hij verwacht als 1e dat Japan in ernstige problemen komt. Daarna de EU pas dan de US.
Een schuld/GDP quote gemiddeld wereldwijd van 350% is nooit eerder voorgekomen. Bij 250% braken al wereldoorlogen uit.
Griekenland zal uiteindelijk bijna voor de volle 100% defaulten. Dat betekent dat noordeuropese landen en de ECB miljarden zullen moeten afschrijven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_121250491
quote:
Interview over de docu met aanvullende info

quote:
Weekend Edition
FRIDAY, JANUARY 04, 2013

Jimmy Morrison, Director of the new film “The Bubble”, joins Merlin and John to talk about the motivation and production of the film as well as some of the important lessons he learned along the way. Mr. Morrison interviewed many prominent individuals in the financial markets to get the data for the movie, which attempts to clarify what caused the housing & stock market bubbles, as well as offer suggestions as to what the next bubble may be. Later in the show, Merlin announces the weekly gold coin winner, who had an amazing forecast which was dead on!
Directe link naar mp3

http://www.thebubblefilm.com/
pi_121261465
Nassim Nicholas Taleb presenteert zijn nieuwe boek 'Anti Fragile' als gastspreker bij Google.

Ongeveer een uur. Ik vind het een interessante presentatie. Het gaat over systemen en de houdbaarheid daarvan. Ook het financiele systeem komt aan bod, maar het is meer filosofie en wiskunde. Taleb lijkt van zijn eeuwige verkoudheid af te zijn en bespreekt ditmaal niet hoe geweldig hij is. Ik ben zeker van plan het boek te lezen.
pi_121394324
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:00 schreef jaco het volgende:

Wel eng dat hij denkt dat er oorlog zal komen. Zal het in Europa plaats kunnen vinden? Is het wel slim om in deze tijden te bezuinigen op defensie?
Noodles
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:40:06 #100
38496 Perrin
pi_123700195
Van de komiek/Italiaans politicus Beppe Grillo (maar ik herhaal mezelf :P):
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: