O, daar hebben we die cock van dat kwartje ook nog:quote:
Deze?quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:03 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik zoek al een tijd naar een filmpje die ik een jaar of 2 heb gezien, maar ik kan het niet vinden. In de vid vertelt een vent over de us debt. Het zou verschillende kanten op kunnen gaan, oa de Japanse of Griekse kant. Weet iemand welk filmpje het is?
Kwam op het idee door het zerohedge topic The Endgamequote:Op zondag 3 juni 2012 18:39 schreef Senor__Chang het volgende:
Die ja:D Bedankt man, zat echt lang te zoeken. Ik ga hem zo even bekijken.
Nogmaals bedankt
Je bent een zeurpietquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:04 schreef Kaas- het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met anderen? Ik heb echt nog nooit een van deze filmpjes aangeklikt hierboven. Men dumpt maar en vertelt er verder totaal niet bij waarom het filmpje goed/slecht, interessant, leuk of nieuwswaardig is en waar het over gaat (blijkt niet altijd duidelijk uit de titel). Totaal niet verleidelijk, terwijl als niemand die filmpjes bekijkt het weinig zin heeft om ze te plaatsen.
Maar goed, wellicht ben ik een zeurpiet en houden heel veel users deze topic wel degelijk scherp in de gaten om alle filmpjes te checken, erop vertrouwend dat ze interessant zullen zijn. Dat kan ook.
Ik word zo moe van die man.quote:Op vrijdag 7 september 2012 03:50 schreef deelnemer het volgende:
Paul Krugman on his latest book "End This Depression Now!"
Kijk dan maar naar Chrystia Freelandquote:
Nou, ik heb het filmpje nog niet bekeken en ik zit niet te wachten op televisiepersoonlijkheden, maar al helemaal niet op die loze prietpraat van Paul Krugman.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:53 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Kijkt dan maar naar Chrystia Freeland. Paul Krugman is geen televisiepersoonlijkheid.
Wie er gelijk heeft in de macro-economie is iets waar ik nog nooit uitkomen ben.
quote:http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1288565
Zembla: Uw hypotheek als melkkoe - 14 september 2012
Een eigen huis kost veel geld. Onze hypotheek is vaak een stevige kostenpost, mede vanwege de rente die we aan de bank betalen. In omringende landen als Duitsland, Frankrijk en België betalen huizenbezitters veel minder rente...
Als die man echt geholpen heeft om miljarden aan belasting te ontwijken verdient hij inderdaad een prijs.quote:
Is al wat te zien op de site maar de hele film is nog niet klaar geloof ik.quote:Who Caused it. Who Called it. What’s Next.
Coming in Fall 2012, The Bubble asks the experts who predicted the current recession, “What happened and why?” Diving deep into the true causes of the financial crisis, renowned economists, investors and business leaders explain what America is facing if we don't learn from our past mistakes. The film poses the question: “Is the economy really improving or are we just blowing up another Bubble?”
Helder verhaal. Volgens mij kun je veel van die grafieken die hij heeft getoond terug vinden in zijn nieuwsbrieven.quote:
Interessante presentatie waarin ik me goed kan vinden.quote:Op donderdag 20 december 2012 14:00 schreef jaco het volgende:
Een lezing van Kyle Bass van 1 uur, waarbij zijn slides helaas niet zichtbaar zijn...
Ik zou er een fles whiskey bijpakken, want vrolijk zul je niet worden van zijn voorspellingen. In deze lezing moet met name Japan het ontgelden. (Een fles sake is wellicht meer gepast.)
Zijn redeneringen zijn echter redelijk waterdicht. Het doet me een beetje denken aan de rol van Peter Schiff voorafgaande aan de crash van 2008. Achteraf gezien waren de redeneringen van Schiff ook helder, vanzelfsprekend en vraag je jezelf af waarom er niet meer naar hem geluisterd werd. Misschien omdat de presentatiestijl van Schiff nogal opgewonden overkomt. Kyle Bass heeft daarentegen een rustig en beschaafd verhaal.
Interview over de docu met aanvullende infoquote:
Directe link naar mp3quote:Weekend Edition
FRIDAY, JANUARY 04, 2013
Jimmy Morrison, Director of the new film “The Bubble”, joins Merlin and John to talk about the motivation and production of the film as well as some of the important lessons he learned along the way. Mr. Morrison interviewed many prominent individuals in the financial markets to get the data for the movie, which attempts to clarify what caused the housing & stock market bubbles, as well as offer suggestions as to what the next bubble may be. Later in the show, Merlin announces the weekly gold coin winner, who had an amazing forecast which was dead on!
Wel eng dat hij denkt dat er oorlog zal komen. Zal het in Europa plaats kunnen vinden? Is het wel slim om in deze tijden te bezuinigen op defensie?quote:Op donderdag 20 december 2012 14:00 schreef jaco het volgende:
Een lezing van Kyle Bass van 1 uur, waarbij zijn slides helaas niet zichtbaar zijn...
Ik zou er een fles whiskey bijpakken, want vrolijk zul je niet worden van zijn voorspellingen. In deze lezing moet met name Japan het ontgelden. (Een fles sake is wellicht meer gepast.)
Zijn redeneringen zijn echter redelijk waterdicht. Het doet me een beetje denken aan de rol van Peter Schiff voorafgaande aan de crash van 2008. Achteraf gezien waren de redeneringen van Schiff ook helder, vanzelfsprekend en vraag je jezelf af waarom er niet meer naar hem geluisterd werd. Misschien omdat de presentatiestijl van Schiff nogal opgewonden overkomt. Kyle Bass heeft daarentegen een rustig en beschaafd verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |