Kijk ze loungenquote:Op zondag 27 november 2011 22:06 schreef douche-eendje het volgende:
Ja en zo lekker tegen elkaar aan kruipenHeb nog wat foto's gemaakt net, die komen morgen wel
quote:Op zondag 27 november 2011 22:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kijk ze loungenZondagse konijnen
Leuk, morgen meer foto's
![]()
S1nn3rz, bij mij mogen Tamina en Perry er niet de hele dag uit, we moeten ze wel een beetje in de smiezen kunnen houden. Plus helaas vinden ze het buiten het hok ook niet zo spannend, dus moeten we ze vaak naar buiten tíllen als we de boel schoon willen makenTami wilde vroeger wel, die rent dan ook rondjes en maakt sprongetjes. Perry is echter een luiwammes en gaat al snel weer naar binnen, waardoor Tami al snel zoiets lijkt te hebben van "Perry?
" en *zoef* --> terug het hok in
Voor zover ik begrepen heb van een vriend van mij (konijnengedragsdeskundige, jaja) is het beter om in een groep de vrouwen in de overhand te hebben, omdat de heren nogal claimerig kunnen zijn onderling als het om de vrouwen gaat en ze de onderlinge strijd houden. Hij heeft zelf een groep gehad van 3 vrouwen en 2 mannen, nu is er 1 man weggevallen en de groep gaat nogsteeds goed.quote:Op zondag 27 november 2011 22:28 schreef S1nn3rz het volgende:
Lopen ze altijd los door huis of heb je ze er zo nu en dan even uit?![]()
Waarom zouden er meer vrouwen in de groep moeten zijn? Ik dacht dat het redelijk eerlijk was bij mij (3 mannen en 3 vrouwen) maar de vader van het stel speelt de baas.
Super dat je ze lekker los kunt hebben! Wc rollen vinden ze geweldig (tenminste die van mij wel), die knagen ze helemaal kapot, of ze pakken het beet en gooien het weg. Handdoeken vinden ze vaak heerlijk om op te liggen, heb vroeger ook wel eens een kattending gekocht waar ie in en op kon.quote:Op zondag 27 november 2011 22:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb van een vriend van mij (konijnengedragsdeskundige, jaja) is het beter om in een groep de vrouwen in de overhand te hebben, omdat de heren nogal claimerig kunnen zijn onderling als het om de vrouwen gaat en ze de onderlinge strijd houden. Hij heeft zelf een groep gehad van 3 vrouwen en 2 mannen, nu is er 1 man weggevallen en de groep gaat nogsteeds goed.
Ruimte is overigens wel een toverwoord hoor, hij heeft een ren van 40m2 maar dat moet ook wel met 2 vlamen en een franse hangoor
Hier lopen ze eigenlijk dag in dag uit los in een deel van de kamer, ze zijn niet heel actief meer de laatste tijd en liggen vooral lekker veel te chillen. En nu dus vooral met de handdoeken, vorige week was het in de doos. En de week daarvoor in de wc.
Hier eten ze ook karton. Gemiddeld een doos per jaarquote:Op zondag 27 november 2011 22:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik durf ze geen wc-rollen meer te geven omdat ze ze opeten![]()
Dito met knuffels en handdoekjes. Dus ik geef ze veelal knaagbaar/eetbaar speelgoed, zoals van die stokjes-ballen
![]()
Wauw dat zijn een boel konijnenDoe ook eens foto's?
Het zijn in totaal 8 konijnen. 2 daarvan zitten apart van de rest, dat zijn broertje en zusje. Die hebben we later opgehaald maar konden niet aarden bij de anderen.quote:Op zondag 27 november 2011 22:46 schreef douche-eendje het volgende:
Hoe is de samenstelling van de konijnen nu? Wat zit bij elkaar, hoeveel ruimte hebben ze?
Ja dat is hier ook zo, ik dacht dat karton niet echt kwaad kon, dus ik gooi er wel eens een paar rolletjes in.quote:Op zondag 27 november 2011 22:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik durf ze geen wc-rollen meer te geven omdat ze ze opeten![]()
Dito met knuffels en handdoekjes. Dus ik geef ze veelal knaagbaar/eetbaar speelgoed, zoals van die stokjes-ballen
![]()
Wauw dat zijn een boel konijnenDoe ook eens foto's?
Haha dank je! We hebben inderdaad een flinke tuin.quote:Op zondag 27 november 2011 22:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wauw, S1nn3rz! Jij hebt vast een megatuinGaaf zeg
Ja dat zou kunnen, ik ben alleen bang dat het mannetje en het vrouwtje het niet geweldig gaan vinden samen. Ze lopen nu vaak ook al voor elkaar weg. (en nu heb ik natuurlijk een geldige reden om er nog 2 bij te nemenquote:Op zondag 27 november 2011 22:58 schreef douche-eendje het volgende:
Je zou, als er dan 2 nieuwe stukken erbij komen, toch ook 4 koppels kunnen maken van man+vrouw? Er zijn best wel wat opties, vooral met zo'n gigantische ruimte!
Dank je, ga er inderdaad eens lezen.quote:Op zondag 27 november 2011 23:04 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben daar een van de mods (tsja, schiet me maar af), veel tienermeisjes maar ook genoeg volwassenen die wat meer een idee hebben van hetgeen waar ze mee bezig zijn. Denk dat voor jou het subforum gedrag&koppelen zeker wel interessant kan zijn, vooral met zoveel konijnen en de mogelijkheden die het kan bieden. Een van de andere mods (zaza) heeft ook altijd goed koppeladvies, dus je kunt daar zeker eens wat info inwinnen.
Wat een dotjes zeg!quote:Op maandag 28 november 2011 07:58 schreef douche-eendje het volgende:
Ja, ze hebben het echt ontzettend zwaar hier, het is wat... Kijk, nog wat beeldmateriaal van gisteravond
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel zwaar!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Hehe, dat ken ik. Wil je net een foto maken hoppen ze toch weer ff verder.quote:Op maandag 28 november 2011 10:51 schreef douche-eendje het volgende:
Het zijn echt hele typische foto's voor ze, ze liggen zo vaak samen in de meest rare posities. Was mij alleen nog niet eerder gelukt om ze goed op de foto te krijgen
Mieke is weer helemaal opgeknapt! De pijnstilling werkte goed, waardoor ze meteen weer ging eten. Ik heb maar anderhalve dag het papje hoeven toedienen. Voor de zekerheid wel 4 dagen het darmstimulatiespul. En 3 dagen antibiotica. Ze was maandag weer de oude. Bedankt voor jullie adviezen!quote:Op woensdag 23 november 2011 13:30 schreef sverbern het volgende:
De dierenarts dacht dat het blaasontsteking is, omdat er een beetje bloed bij de urine zat. Ze heeft pijnstilling gegeven en ik heb antibiotica meegekregen en een middeltje om de spijsvertering op gang te helpen. En van die poedervoeding om een papje te maken en te dwangvoederen. Nu zien of ze opknapt!
Goed om te lezen!quote:Op woensdag 30 november 2011 10:05 schreef sverbern het volgende:
[..]
Mieke is weer helemaal opgeknapt! De pijnstilling werkte goed, waardoor ze meteen weer ging eten. Ik heb maar anderhalve dag het papje hoeven toedienen. Voor de zekerheid wel 4 dagen het darmstimulatiespul. En 3 dagen antibiotica. Ze was maandag weer de oude. Bedankt voor jullie adviezen!
Sneu is dat he? Misschien went je konijn er wel aan. Die van mij is gewend geraakt aan een jochie hierachter dat niet normaal praat maar elke zin schreeuwt.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:03 schreef Miniem het volgende:
Ze zijn hiernaast aan het verbouwen, konijn zit/kruipt heel de tijd in zijn nachthok.
Wat is hieraan te doen?
Goed dat je het zegt, de mijne staan op m´n balkon op de 7e etagequote:Op woensdag 30 november 2011 13:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Goed om te lezen!
[..]
Sneu is dat he? Misschien went je konijn er wel aan. Die van mij is gewend geraakt aan een jochie hierachter dat niet normaal praat maar elke zin schreeuwt.
Door jouw post moet ik wel denken aan het vuurwerk met Oud & Nieuw. Krijgen die buitenkonijnen geen hartverlamming als dat losbarst?.
daarvoor zou ik afwachten wat voor weer het wordt, als het goed vriest tegen die tijd kan je dr beter laten zitten.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:55 schreef morgane het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, de mijne staan op m´n balkon op de 7e etagedaar had ik helemaal niet aan gedacht. Misschien toch naar binnen halen en dan in een koude kamer zetten?
Misschien zit hij vaak met zijn neus tegen dat kogeltje te duwen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:34 schreef dribbel79 het volgende:
Niesen doet ie niet, ze drinken uit een flesje...hetzelfde flesje, maar Bammie is niet verkouden....nah, zal wel loslopen
Moet zeggen dat ik hier best wel blij mee ben én dat dit ook heel fijn is voor de opvang, als het vaccin te betalen is. Zou je gewoon ieder konijn kunnen laten enten en zit je ook niet meer met myx/vhduitbraken in de opvang....quote:Nieuw eenmalig toe te dienen vaccin biedt konijnen bescherming tegen myxomatose en RHD
MSD Animal Health introduceert Nobivac® Myxo-RHD; het eerste 1-shot combinatievaccin dat konijnen 12 maanden bescherming biedt tegen zowel myxomatose als rabbit haemorrhagic disease (RHD of VHS: viraal hemorrhagisch syndroom). Het vaccin zal vanaf januari 2012 verkrijgbaar zijn in flacons met één dosering.
Nobivac Myxo-RHD is bedoeld voor konijnen die als huisdier worden gehouden en kan worden gebruikt bij konijnen vanaf vijf weken leeftijd (dit geldt ook voor dwergrassen). Immuniteit wordt binnen drie weken na toediening bereikt en het vaccin heeft een uitstekend veiligheidsprofiel.
Myxomatose en RHD (VHS) zijn virusziekten die door regelmatige vaccinatie kunnen worden voorkomen. Niettemin blijven de vaccinatiecijfers laag; niet meer dan ongeveer 15% van de konijnen wordt gevaccineerd. Konijnen zijn het op twee na populairste huisdier in Europa* en hun eigenaren zijn zeer gemotiveerd om een dierenarts te raadplegen zodra ze zich bewust zijn van de specifieke gezondheidsbehoeften van hun huisdier. Toch brengen ze hun konijn minder snel naar een dierenartsenpraktijk voor advies over vaccinatie, castratie/sterilisatie of andere veel voorkomende gezondheidskwesties dan honden- of kattenbezitters.
Diverse voorlichtingsmaterialen voor eigenaren
De introductie van het vaccin zal ondersteund worden door diverse voorlichtingsmaterialen bedoeld om konijneneigenaren – zowel volwassenen als kinderen – inzicht te geven in de specifieke gezondheids- en verzorgingsbehoeften van hun huisdier. Naast dit materiaal voor in de praktijk wordt de introductie van Nobivac Myxo-RHD ook ondersteund door communicatiemiddelen waarmee dierenartsenpraktijken nieuwe en bestaande eigenaren kunnen stimuleren hun huisdier te laten vaccineren en advies te vragen over zaken als castratie/sterilisatie, tandverzorging, bestrijding van ectoparasieten en voeding.
Over de introductie van het vaccin Nobivac® Myxo-RHD merkt Marjan van Kampen, product manager van MSD Animal Health op: ‘Dit eenmalig toe te dienen combinatievaccin tegen zowel myxomatose als RHD is een innovatief product van een nieuwe generatie vaccins. Het biedt dierenartsen de mogelijkheid konijnen die als huisdier worden gehouden het hele jaar door uitgebreide bescherming te geven.
Gezondheidscontrole
Het is belangrijk eigenaren erop te wijzen dat ze hun huisdier regelmatig naar een dierenarts brengen voor een gezondheidscontrole. Hoe meer de eigenaar van het huisdier weet, des te sterker de band met het dier – het resultaat is dat dankzij de kennis van de dierenarts de eigenaar meer van het dier geniet en het konijn een gelukkiger leven leidt.’
bron
Die opvangen zijn er nu ook al, je wilt alleen geen myx/vhduitbraak in je opvang hebben.... En hier worden de konijnen ook geënt, omdat ik vrijwilligerswerk in een opvang doe.quote:Op zondag 4 december 2011 00:45 schreef Staal het volgende:
Ik laat mijn konijn wel enten omdat het een buitenkonijn is en ik haar ook tot haar laatste snik zal houden.
Misschien heel bot hoor, maar men kan konijnenopvangen gaan bouwen nu?
Nee, dat snap ik. Komen die uitbraken vaak voor?quote:Op zondag 4 december 2011 01:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die opvangen zijn er nu ook al, je wilt alleen geen myx/vhduitbraak in je opvang hebben.... En hier worden de konijnen ook geënt, omdat ik vrijwilligerswerk in een opvang doe.
Kan komen door verandering van eten, gebitsproblemen e.d.quote:Op zondag 4 december 2011 17:03 schreef Miniem het volgende:
Wilde mn konijn net terugzetten in zijn hok.
Zie ik dat hij zijn doos ondergescheten heeft, echt slappe poep zeg maar.
Waar komt dat nou ineens vandaan
Had een deel van dit topic gemist dus klikte het aan omdat er updates waren. De pagina begon ongeveer met deze post.quote:Op zondag 27 november 2011 22:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Het zijn in totaal 8 konijnen. 2 daarvan zitten apart van de rest, dat zijn broertje en zusje. Die hebben we later opgehaald maar konden niet aarden bij de anderen.
De overige 6 zijn papa en mama met 4 kinderen. 3 mannetjes en 3 vrouwtjes. De mannetjes kunnen het niet echt met elkaar vinden, en het lijkt of de dames alleen interesse hebben in de vader. Die 2 mannetjes willen we dus graag gaan scheiden en ze beide koppelen aan een nieuw vrouwtje.![]()
Ze hadden eerst een ren van 50m2, maar die moeten ze nu dus delen met die andere 2 konijntjes. We bouwen er nu een ren bij van ongeveer 60m2 die we ook opdelen in 2 stukken. Dus uiteindelijk een oppervlakte van 110m2 verdeeld in 4 stukken.
[..]
Ja dat is hier ook zo, ik dacht dat karton niet echt kwaad kon, dus ik gooi er wel eens een paar rolletjes in.![]()
Knuffels gooi ik er niet in, ons vorige konijntje ging altijd tegen een knuffel konijntje aanzitten.![]()
Zit nu op laptop heb hier maar 1 foto opstaan
Dit is de ren toen ie net gebouwd was, hier had de familie de hele oppervlakte nog.
[ afbeelding ]
Ja dat zou ik wel even doen. Er zit denk ik iets niet goed in de voeding. Ik zag het vaak gebeuren als we een konijn bijvoorbeeld sla gaven of witlof. Direct aan de race. Zoveel mogelijk zijn normale eten geven, hopen dat het morgen over is. Anders zou ik even naar de DA gaan.quote:Op zondag 4 december 2011 19:59 schreef Miniem het volgende:
Weet ik nog niet.
Zal ik morgen wel zien.
Even in de gaten houden
Dank je! We doen ons best om het voor hen ook leuk te maken.quote:Op zondag 4 december 2011 20:29 schreef Staal het volgende:
[..]
Had een deel van dit topic gemist dus klikte het aan omdat er updates waren. De pagina begon ongeveer met deze post.
Mijn hemel, wat een konijnenparadijs!
Ja dat probeert iedereen hier natuurlijk. Zo is het ook.quote:Op maandag 5 december 2011 01:13 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja dat zou ik wel even doen. Er zit denk ik iets niet goed in de voeding. Ik zag het vaak gebeuren als we een konijn bijvoorbeeld sla gaven of witlof. Direct aan de race. Zoveel mogelijk zijn normale eten geven, hopen dat het morgen over is. Anders zou ik even naar de DA gaan.
[..]
Dank je! We doen ons best om het voor hen ook leuk te maken.
Als ik de foto's zo zie en de verhalen hier lees dan hebben de konijnen van de eigenaren hier allemaal een paradijsje.quote:Op maandag 5 december 2011 01:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja dat probeert iedereen hier natuurlijk. Zo is het ook.
Maar als je updates hebt van je vrije nijnen dan hou ik me aanbevolen.
Kan het mijn nijn helaas zelf niet bieden maar het is prachtig dat jullie dat wel kunnen doen.
Echt geweldig die ruimte die ze bij jullie hebben.
quote:Op maandag 5 december 2011 17:28 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]
Rust zacht mijn grote vriend.![]()
Ik zal je missen.
Geboren: 27-04-2011
Overleden: 05-12-2011
quote:
Sjeez, wat klote voor je zeg. En zo snel.quote:Op maandag 5 december 2011 17:28 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal je missen.
Geboren: 07-04-2011
Jeetje.quote:Op maandag 5 december 2011 17:58 schreef Miniem het volgende:
Dank
En idd snel![]()
2 weken geleden nog een mooie collage laten maken en opgehangen, how bizar![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:28 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn bloemen.
[ afbeelding ]
En de fotocollage van hem op de achtergrond.
Wat een schatje ik wens je super veel sterkte!!quote:Op maandag 5 december 2011 17:28 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal je missen.
Geboren: 07-04-2011
Wat zoet!quote:Op woensdag 7 december 2011 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik doe aan Postcrossing, en kijk nou eens wat voor kaartje ik kreeg uit Bulgarije
[ afbeelding ]
Het kàn goed gaan. Maar in veel gevallen ook heel erg fout. De twee dieren spreken een verschillende taal, en begrijpen elkaar dus niet goed. Een konijn dat gaat rijden uit dominantie, kan een cavia, die veel zwakker is, gewoon doodmaken. Of heel erg verwonden. Dat moet je niet willen, vind ik. Bij ons leven ze dus apart. De cavia's in een eigen hok, en Molly ookquote:Op woensdag 7 december 2011 19:23 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat zoet!
Ik zag gisteren een stukje over een caviafarm en die troffen een konijn aan. Wonderwel ging het goed.
Ik doe ook postcrossingquote:Op woensdag 7 december 2011 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik doe aan Postcrossing, en kijk nou eens wat voor kaartje ik kreeg uit Bulgarije
[ afbeelding ]
Awww wat lief van je DA! Je koopt er niks voor, maar ik vind het wel erg attentquote:Op woensdag 7 december 2011 19:52 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik doe ook postcrossingLeuk is dat.
Alhoewel ik het een hele tijd niet meer gedaan heb![]()
Vandaag een kaartje met sterkte gewenst van de da gehad.
Netjes
Ja dat is heel netjes.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:52 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik doe ook postcrossingLeuk is dat.
Alhoewel ik het een hele tijd niet meer gedaan heb![]()
Vandaag een kaartje met sterkte gewenst van de da gehad.
Netjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |