Mieke is weer helemaal opgeknapt! De pijnstilling werkte goed, waardoor ze meteen weer ging eten. Ik heb maar anderhalve dag het papje hoeven toedienen. Voor de zekerheid wel 4 dagen het darmstimulatiespul. En 3 dagen antibiotica. Ze was maandag weer de oude. Bedankt voor jullie adviezen!quote:Op woensdag 23 november 2011 13:30 schreef sverbern het volgende:
De dierenarts dacht dat het blaasontsteking is, omdat er een beetje bloed bij de urine zat. Ze heeft pijnstilling gegeven en ik heb antibiotica meegekregen en een middeltje om de spijsvertering op gang te helpen. En van die poedervoeding om een papje te maken en te dwangvoederen. Nu zien of ze opknapt!
Goed om te lezen!quote:Op woensdag 30 november 2011 10:05 schreef sverbern het volgende:
[..]
Mieke is weer helemaal opgeknapt! De pijnstilling werkte goed, waardoor ze meteen weer ging eten. Ik heb maar anderhalve dag het papje hoeven toedienen. Voor de zekerheid wel 4 dagen het darmstimulatiespul. En 3 dagen antibiotica. Ze was maandag weer de oude. Bedankt voor jullie adviezen!
Sneu is dat he? Misschien went je konijn er wel aan. Die van mij is gewend geraakt aan een jochie hierachter dat niet normaal praat maar elke zin schreeuwt.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:03 schreef Miniem het volgende:
Ze zijn hiernaast aan het verbouwen, konijn zit/kruipt heel de tijd in zijn nachthok.
Wat is hieraan te doen?
Goed dat je het zegt, de mijne staan op m´n balkon op de 7e etagequote:Op woensdag 30 november 2011 13:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Goed om te lezen!
[..]
Sneu is dat he? Misschien went je konijn er wel aan. Die van mij is gewend geraakt aan een jochie hierachter dat niet normaal praat maar elke zin schreeuwt.
Door jouw post moet ik wel denken aan het vuurwerk met Oud & Nieuw. Krijgen die buitenkonijnen geen hartverlamming als dat losbarst?.
daarvoor zou ik afwachten wat voor weer het wordt, als het goed vriest tegen die tijd kan je dr beter laten zitten.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:55 schreef morgane het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, de mijne staan op m´n balkon op de 7e etagedaar had ik helemaal niet aan gedacht. Misschien toch naar binnen halen en dan in een koude kamer zetten?
Misschien zit hij vaak met zijn neus tegen dat kogeltje te duwen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:34 schreef dribbel79 het volgende:
Niesen doet ie niet, ze drinken uit een flesje...hetzelfde flesje, maar Bammie is niet verkouden....nah, zal wel loslopen
Moet zeggen dat ik hier best wel blij mee ben én dat dit ook heel fijn is voor de opvang, als het vaccin te betalen is. Zou je gewoon ieder konijn kunnen laten enten en zit je ook niet meer met myx/vhduitbraken in de opvang....quote:Nieuw eenmalig toe te dienen vaccin biedt konijnen bescherming tegen myxomatose en RHD
MSD Animal Health introduceert Nobivac® Myxo-RHD; het eerste 1-shot combinatievaccin dat konijnen 12 maanden bescherming biedt tegen zowel myxomatose als rabbit haemorrhagic disease (RHD of VHS: viraal hemorrhagisch syndroom). Het vaccin zal vanaf januari 2012 verkrijgbaar zijn in flacons met één dosering.
Nobivac Myxo-RHD is bedoeld voor konijnen die als huisdier worden gehouden en kan worden gebruikt bij konijnen vanaf vijf weken leeftijd (dit geldt ook voor dwergrassen). Immuniteit wordt binnen drie weken na toediening bereikt en het vaccin heeft een uitstekend veiligheidsprofiel.
Myxomatose en RHD (VHS) zijn virusziekten die door regelmatige vaccinatie kunnen worden voorkomen. Niettemin blijven de vaccinatiecijfers laag; niet meer dan ongeveer 15% van de konijnen wordt gevaccineerd. Konijnen zijn het op twee na populairste huisdier in Europa* en hun eigenaren zijn zeer gemotiveerd om een dierenarts te raadplegen zodra ze zich bewust zijn van de specifieke gezondheidsbehoeften van hun huisdier. Toch brengen ze hun konijn minder snel naar een dierenartsenpraktijk voor advies over vaccinatie, castratie/sterilisatie of andere veel voorkomende gezondheidskwesties dan honden- of kattenbezitters.
Diverse voorlichtingsmaterialen voor eigenaren
De introductie van het vaccin zal ondersteund worden door diverse voorlichtingsmaterialen bedoeld om konijneneigenaren – zowel volwassenen als kinderen – inzicht te geven in de specifieke gezondheids- en verzorgingsbehoeften van hun huisdier. Naast dit materiaal voor in de praktijk wordt de introductie van Nobivac Myxo-RHD ook ondersteund door communicatiemiddelen waarmee dierenartsenpraktijken nieuwe en bestaande eigenaren kunnen stimuleren hun huisdier te laten vaccineren en advies te vragen over zaken als castratie/sterilisatie, tandverzorging, bestrijding van ectoparasieten en voeding.
Over de introductie van het vaccin Nobivac® Myxo-RHD merkt Marjan van Kampen, product manager van MSD Animal Health op: ‘Dit eenmalig toe te dienen combinatievaccin tegen zowel myxomatose als RHD is een innovatief product van een nieuwe generatie vaccins. Het biedt dierenartsen de mogelijkheid konijnen die als huisdier worden gehouden het hele jaar door uitgebreide bescherming te geven.
Gezondheidscontrole
Het is belangrijk eigenaren erop te wijzen dat ze hun huisdier regelmatig naar een dierenarts brengen voor een gezondheidscontrole. Hoe meer de eigenaar van het huisdier weet, des te sterker de band met het dier – het resultaat is dat dankzij de kennis van de dierenarts de eigenaar meer van het dier geniet en het konijn een gelukkiger leven leidt.’
bron
Die opvangen zijn er nu ook al, je wilt alleen geen myx/vhduitbraak in je opvang hebben.... En hier worden de konijnen ook geënt, omdat ik vrijwilligerswerk in een opvang doe.quote:Op zondag 4 december 2011 00:45 schreef Staal het volgende:
Ik laat mijn konijn wel enten omdat het een buitenkonijn is en ik haar ook tot haar laatste snik zal houden.
Misschien heel bot hoor, maar men kan konijnenopvangen gaan bouwen nu?
Nee, dat snap ik. Komen die uitbraken vaak voor?quote:Op zondag 4 december 2011 01:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die opvangen zijn er nu ook al, je wilt alleen geen myx/vhduitbraak in je opvang hebben.... En hier worden de konijnen ook geënt, omdat ik vrijwilligerswerk in een opvang doe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |