abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:28:59 #276
360053 YaizZ
shut up and SMILE
pi_104013518
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 02:30 schreef Pulzzar het volgende:
Het is of het een of het ander in Nederland. Je hebt skeptici en believers die allebei aan hun meningen blijven vasthouden. Ze kijken totaal verschillend naar dit soort zaken. Zo krijg je twee kampen die zich totaal niet openstellen voor de andere kant van het verhaal.
mee eens
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:33:31 #277
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104013688
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:28 schreef YaizZ het volgende:
mee eens
Niet mee eens, mijn ervaring is dat sceptici zich juist wel openstellen voor de andere kant van het verhaal. Dat is meestal ook de reden waarom ze niet geloven. Ze gaan onderzoeken hoe het zit met zogenaamde paranormale gebeurtenissen.

De gelovigen doen dat veel minder.
Zien ze een schim vanuit hun ooghoek: "Oh, een geest!"
Beweegt de aanwijzer van het Ouija-board: "Oh, een geest!"
Zien ze rare beelden als ze half slapen, half wakker zijn: "Oh, een geest!"
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:39:41 #278
360053 YaizZ
shut up and SMILE
pi_104013941
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 03:35 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik ga ervan uit dat als je daadwerkelijk een paranormale gave zou hebben en goed bij je verstand bent, je daar niet mee te koop gaat lopen... Mocht het daadwerkelijk legitiem zijn, zullen er een hele hoop louche en wanhopige mensen opeens op een zeer onprettige manier geïnteresseerd in je zijn...

Al die paranormaal begaafden waar "wij" mee bekend zijn (Char, Ogilvie, Geller etc) zijn allemaal illusionisten en/of oplichters met grootheidswaan...
derek is zeker geen oplichter
pi_104014050
Joipoi als je het niet erg vind ga ik dat topic niet doorlezen. Ik kan nogal boos worden van dat soort uitspraken en theorieën.

En ja stress is natuurlijk erg ongezond. Ik denk zelf dat het bij stressbeheersing niet zozeer belangrijk is om maar hardnekkig positief te zijn, maar meer om realistisch en constructief over de situatie na te denken.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:44:19 #280
360053 YaizZ
shut up and SMILE
pi_104014137
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:33 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Niet mee eens, mijn ervaring is dat sceptici zich juist wel openstellen voor de andere kant van het verhaal. Dat is meestal ook de reden waarom ze niet geloven. Ze gaan onderzoeken hoe het zit met zogenaamde paranormale gebeurtenissen.

De gelovigen doen dat veel minder.
Zien ze een schim vanuit hun ooghoek: "Oh, een geest!"
Beweegt de aanwijzer van het Ouija-board: "Oh, een geest!"
Zien ze rare beelden als ze half slapen, half wakker zijn: "Oh, een geest!"
heel veel mensen die niet geloven en kortzichtig zijn willen er helemaal niks mee te maken hebben
iedereen heeft een sesde zintuig, alleen heel veel mensen willen er niks mee te maken hebben omdat ze zich ervoor schamen of ze het maar raar vinden
iedereen heeft vast welleens iets mee gemaakt van, klopt dit??is dit normaal wat ik zojuist meemaakte??
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:45:22 #281
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104014182
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:39 schreef YaizZ het volgende:
Oh?

Ook een mooi voorbeeld trouwens:
Gelovige: "Hij/zij weet iets wat hij/zij niet kan weten!" Conclusie: Helderziend.

:')
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:57:26 #282
360053 YaizZ
shut up and SMILE
pi_104014639
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Oh?

Gelovige: "Hij/zij weet iets wat hij/zij niet kan weten!" Conclusie: Helderziend.
kortzichtige mensen, bah :r
  zondag 6 november 2011 @ 01:44:58 #283
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104020118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:39 schreef YaizZ het volgende:

[..]

:') are you for real? :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_104021233
Wie weet is Derek wel helderziend. Ik kan niet 100% uitsluiten dat hij het niet is.

Toch zie ik in zijn houding kenmerken die ik bij meer zelfbenoemde mediums zie. Hij schuift zijn gaven nou niet bepaald onder stoelen en banken. Met veel tamtam laat hij zien wat hij 'kan'. Hij presenteert zich als dé grote Derek, de man die véééél bijzonderder is dan de meeste mensen. Alles draait om hem. Dat hij de naam van een overleden persoon goed heeft geraden, is veel belangrijker dan de personen die hij te hulp schiet. Ik vind hem narcistisch en theatraal.

Ik vind zijn verleden ook erg verdacht. Hij was eigenaar van een nachtclub die failliet ging. En daarna is hij beroemd door zijn gaven. Het lijkt mij dat hij die gaven gebruikt om zijn ego te boosten. Want zonder die gaven heeft hij nou niet bepaald een indrukwekkende uitstraling.

Hij heeft wel een gave. Hij heeft veel mensenkennis en kan heel goed imponeren. Hij zoekt mensen op die naief genoeg zijn om zich helemaal in te laten palmen en zodoende nooit een skeptische houding tegenover hem aannemen.

Hij is nu kinderfluisteraar. Hij kan zogenaamd telepathisch met hen communiceren en ze zodoende veel beter begrijpen. In feite doet hij niks anders dan Supernanny, alleen pretendeert Supernanny niet over paranormale gaven te beschikken.
  zondag 6 november 2011 @ 03:03:17 #285
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_104021414
quote:

[..]

Oh?

Ja hou je maar vast aan zo'n onzinfilmpje. :') :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 6 november 2011 @ 10:50:39 #286
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104023693
quote:

Ik vind dit altijd een geweldige uitspraak omdat je de parallel kunt trekken naar:

quote:
Gelovige: "Hij/zij doet iets wat hij/zij niet niet hoort te kunnen! (En waarvan ik totaal niet snap hoe het gebeurd)" Conclusie: Paranormaal begaafd.
En over wie had ik het? Een Hans Klok of een Sita. Een illusionist dus.
pi_104025409
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:59 schreef Spanky78 het volgende:
Oveirgens heb ik een professor aan een medische faculteit toch echt wel eens horen zeggen dat hij het niet raar zou vinden als in de toekomst bewezen zou worden dat er niet alleen door subtiele houdignsverschillen etc onbewuste communicatie is, maar ook door andere zaken. Je moet dan denken aan het onbewust waarnemen van de warmte van iemands huid en de patronen, elektromagnetische fenomenen (het ruggemerg is in feite een mooie antenne...) en zo zou er wel meer kunnen. feit is dat er tot nu toe niets van dat alles id bewezen, ondanks de pogingen. Dat maakt een aantal zaken zeer onwaarsschijnlijk.
Ik geloof wel in dat soort dingen, dat we vaak niet weten waarom we iets weten (denken). Je gut feeling / instinct zeg maar, is denk ik ook op zulke zaken gebaseerd. En ik denk dat in het geval van de paranormale zus ook zoiets speelt, onbewust elkaar zo goed kennen dat je elkaars lichaam kan 'lezen' ofzo.

Ik geloof dat we veel meer kunnen dan we denken, en dat er veel sterkere verbanden zijn tussen psyche en lichaam dan gedacht. En misschien hebben we ook wel meer zintuigen dan we tot nu toe weten. Ik geloof alleen niet in iets buiten onszelf als in geesten of god die je dingen influistert. Je maakt volgens mij geen contact met het hogere, je stelt jezelf open voor half-onbewuste kennis waarvan je niet goed weet hoe je er aan komt. Maar dat ik niet meer weet hoe ik aan mijn boekenkast ben gekomen wil niet zeggen dat hij hier door een zombie is gebracht, dus als ik niet weet waarom ik geraden heb dat de moeder van een vriend van mij ineens ziek is geworden ga ik er van uit dat dat me niet is ingefluisterd door zijn overleden opa.
  zondag 6 november 2011 @ 12:14:32 #288
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104025679
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 12:06 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik geloof wel in dat soort dingen, dat we vaak niet weten waarom we iets weten (denken). Je gut feeling / instinct zeg maar, is denk ik ook op zulke zaken gebaseerd. En ik denk dat in het geval van de paranormale zus ook zoiets speelt, onbewust elkaar zo goed kennen dat je elkaars lichaam kan 'lezen' ofzo.

Ik geloof dat we veel meer kunnen dan we denken, en dat er veel sterkere verbanden zijn tussen psyche en lichaam dan gedacht. En misschien hebben we ook wel meer zintuigen dan we tot nu toe weten. Ik geloof alleen niet in iets buiten onszelf als in geesten of god die je dingen influistert. Je maakt volgens mij geen contact met het hogere, je stelt jezelf open voor half-onbewuste kennis waarvan je niet goed weet hoe je er aan komt. Maar dat ik niet meer weet hoe ik aan mijn boekenkast ben gekomen wil niet zeggen dat hij hier door een zombie is gebracht, dus als ik niet weet waarom ik geraden heb dat de moeder van een vriend van mij ineens ziek is geworden ga ik er van uit dat dat me niet is ingefluisterd door zijn overleden opa.
Maar dat is ook zo, je bewustzijn is zo ongeveer een hallucinatie van je onderbewustzijn.
Je onderbewustzijn kan vele malen sneller en beter personen scannen en het houdt daarbij rekening met dingen die je bewust niet in de gaten hebt.

Zoals al eens eerder gezegd, dat is een overlevingsmechanisme. Het is belangrijk als je ergens loopt en er komt iemand op je aflopen om snel in te schatten of die persoon vriendelijk is of een gevaar voor je. En Einstein beweerde ooit eens dat we slechts 10% van onze hersenen gebruiken.
Dit blijkt niet (geheel) waar te zijn. Een aantal delen van onze hersenen zijn redundant uitgevoerd.
Dat zie je bij mensen die een hersenbeschadinging hebben waarbij een ander deel van de hersenen de functie van het beschadigde deel overneemt.

Maar voor de rest gebruiken wij volgens neuro biologen best wel veel van onze hersenen.

Een gut feeling is dan ook niets anders dan al jouw ervaringen van heel jouw leven in verschillende situaties, waar jouw onderbewustzijn binnen no time een gecalculeerde inschatting van een situatie maakt op basis van jouw ervaringen. Een gut feeling hoeft ook helemaal niet fout te zijn. Top managers gebruiken het elke dag als je snel en efficiënt beslissingen moet nemen in the heat of the moment.
  zondag 6 november 2011 @ 12:53:44 #289
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104027089
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 02:49 schreef Pulzzar het volgende:
Wie weet is Derek wel helderziend. Ik kan niet 100% uitsluiten dat hij het niet is.

Gast hij gebruikt 100 jaar oude goocheltrucs. Dat jij het niet kunt verklaren, betekent niet dat het voor anderen niet zo klaar als een klontje is. Voor mij is dit hetzelfde als kijken naar een kaarttruc namelijk. De truc is duidelijk, hoe hij het doet ook. Dat leken het niet meteen begrijpen (wat enkel logisch is. Het doel van een truc is dat leken het niet begrijpen. Heeft niks met domheid of whatever te maken :D), betekend niet meteen dat het daarom paranormaal is, net zo min als dat het niet begrijpen van een kaarttruc de desbetreffende truc opeens tot iets paranormaals maakt (enkel omdat het niet begrepen wordt). Dit zijn technieken die al 100+ jaar bestaan en ruimschoots in goochelboeken beschreven/gedocumenteerd staan. Het enige verschil is de claim.

[ Bericht 2% gewijzigd door Michielos op 06-11-2011 13:00:49 ]
pi_104027482
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 12:06 schreef Dipkip het volgende:
Ik geloof dat we veel meer kunnen dan we denken, en dat er veel sterkere verbanden zijn tussen psyche en lichaam dan gedacht.
Ik denk dat ook wel, depressie lijkt mij ook alles behalve gezond voor het menselijk lichaam.
Rustig aan.
pi_104028758
Ik heb eigenlijk sowieso problemen met paragnosten en alternatieve healers. Zelfs als ik er vanuit ga dat hun gave echt is, dan nog zijn ze mensen die het erg moeilijk hebben en dus erg kwetsbaar zijn, aan het 'helpen' terwijl hun medische en psychologische kennis vaak niet verder komt dan een amateur niveau. En dat vind ik gevaarlijk.

Ik ken bijvoorbeeld mensen die een depressie en/of angststoornis hadden en toen in regressietherapie zijn gegaan. Die konden het dagelijkse leven dus al amper aan, en toen kregen ze nog een stuk of vijf dramatische vorige levens te verwerken. Ik heb dan niet de indruk dat die therapie helpt, maar dat het ze alleen maar met meer emoties en problemen opzadelt.

Dan het voorbeeld van Dipkip een paar pagina's geleden. Dat er ineens een vrouw op een verjaardag tegen haar zei dat ze kon zien dat ze misbruikt was vroeger. Stel nou dat iemand zoiets zegt en het is waar? Niet alleen maak je iemand daarmee verschrikkelijk in de war, maar je vertelt het ook nog eens ongevraagd aan de hele omgeving van slachtoffer. Lekker verantwoord hoor :{w

Het voorbeeld van Sylvia Millecam is geloof ik ook al genoemd in dit topic...
Maargoed, ik kan hier nog wel een tijdje over doorpraten want ik vind het echt erg wat er soms gebeurt, maar het is zo wel duidelijk wat ik bedoel te zeggen denk ik. :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zondag 6 november 2011 @ 15:59:26 #292
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104036370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:44 schreef YaizZ het volgende:
iedereen heeft vast welleens iets mee gemaakt van, klopt dit??is dit normaal wat ik zojuist meemaakte??
Geef eens een voorbeeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:57 schreef YaizZ het volgende:
Wie noem je nu eigenlijk kortzichtig? Jij gelooft werkelijk dat Derek Ogilvie paranormaal begaafd is?

@Mry, ik ben het 100% met je eens.
  zondag 6 november 2011 @ 16:08:17 #293
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104036733
Hier nog een leuk artikel over reiki trouwens:

Reiki werkt, als je tenminste geen controlegroep gebruikt

Ik zie Reiki-masters ( 'master' :')) meestal als vieze mannetjes trouwens. :')

Ik heb twee Reiki-ervaringen:

Eén keer was het in een kroeg. Die idioot ging ineens z'n handen naast m'n hoofd zetten en zeggen dat als ik mijn hoofd tussen zijn handen ging plaatsen dat er dan van alles zou gaan gebeuren. Tja, dat geloof ik best... bij hem dan. :P Daar moest ik erg om lachen, dat vond hij niet tof. :)

Een andere keer was bij iemand thuis op visite. Ik stond op het punt om weg te gaan, zegt hij ineens dat er spanningen in mijn lichaam zitten en dat zou hij wel even weg-reiki-en. Toen ben ik maar meteen weggegaan, zonder reiki.

Dat waren mijn reiki-ervaringen. :)
  zondag 6 november 2011 @ 16:32:28 #294
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104037784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:57 schreef YaizZ het volgende:

[..]

haha, leuke troll :)
  zondag 6 november 2011 @ 17:00:58 #295
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_104038975
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:32 schreef Michielos het volgende:

[..]

haha, leuke troll :)
Ja jij ja. :) :)
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 6 november 2011 @ 17:45:57 #296
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104040816
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ja jij ja. :) :)
Want?? :')
  zondag 6 november 2011 @ 18:25:35 #297
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104042265
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 02:30 schreef Pulzzar het volgende:
Het is of het een of het ander in Nederland. Je hebt skeptici en believers die allebei aan hun meningen blijven vasthouden. Ze kijken totaal verschillend naar dit soort zaken. Zo krijg je twee kampen die zich totaal niet openstellen voor de andere kant van het verhaal.
Waarom zou ik mij open stellen naar geestzieken?
pi_104042368
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2011 18:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom zou ik mij open stellen naar geestzieken?
Omdat het verdomde interessant is waarom ze geestenziek zijn daarom, echt de wetenschap heeft 0.0 aan jou :N
Rustig aan.
  zondag 6 november 2011 @ 18:37:35 #299
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104042703
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Omdat het verdomde interessant is waarom ze geestenziek zijn daarom, echt de wetenschap heeft 0.0 aan jou :N
Dat heeft heul niets met elkaar te maken :')
pi_104042786
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat heeft heul niets met elkaar te maken :')
? Lijkt me wel ehhh? Klakkeloos dingen aannemen voor niet waar is niet bepaald wetenschappelijk.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')