En daar wil ik aan toevoegen dat er voor speculanten minder te verdienen valt. Het kan dus best zo zijn dat er alsnog dezelfde woning voor minder geld gekocht kan worden en dat mensen die nu geen woning kunnen kopen wel een kleine woning kunnen kopen.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:43 schreef CoolGuy het volgende:
Dus, als Henk en Ingrid gewoon eens normaal doen, en geen wanproducten afnemen, dan zal dat product ook ophouden te bestaan, immers, er is geen vraag meer naar. Dat betekent dat een hoop mensen die nu een huis kopen dat eigenlijk te duur is voor hun of geen huis meer kopen, of een kleiner huis kopen dat ze wel kunnen bekostigen.
De mensen die geen rare financiele producten nodig hadden en gewoon het geld hebben om op een normale manier een normaal hypothecair product te kunnen bekostigen kunnen dat nog steeds.
Ik begrijp niet wat je met een 'raar financieel product' bedoelt? Een spaarhypotheek vind ik al vrij raar omdat het gebaseerd is op de HRA. Mocht deze in de toekomst gaan veranderen dan kan je kostenplaatje er heel anders uit komen te zien (lees: b.v. slechter dan bij annuiteit).quote:Op donderdag 3 november 2011 12:48 schreef poemojn het volgende:
Stel, je max. hypotheek is 300.000 en je wilt een huis kopen voor 200.000 euro. Dan is max. aflossen mogelijk, maar als je dat met een spaarhypotheek doet ben je goedkoper uit, sneller klaar, enz dan als je dat met een annuiteitenhypotheek doet. Als je dan geen "raar financieel product" wilt snij je jezelf in de vingers.
Dat betwijfel ik, want het bedrag dat wordt verstrekt zal ook lager uitvallen. Met andere woorden. Als eerst een huis 200k kostte, en jij kreeg maar 150k, dan was dat huis niet binnen je bereik. Straks kost dat huis misschien nog maar 150k, maar krijg jij nog maar 100k, waardoor dat huis nog steeds niet bereikbaar is.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En daar wil ik aan toevoegen dat er voor speculanten minder te verdienen valt. Het kan dus best zo zijn dat er alsnog dezelfde woning voor minder geld gekocht kan worden en dat mensen die nu geen woning kunnen kopen wel een kleine woning kunnen kopen.
Goed... maar jij maakte er meteen een downgrade van, dus kleiner en niet meer mogelijk. Momenteel is de betaalbaarheid slecht en ik voorzie dat deze dus gaat toenemen.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
Dat betwijfel ik, want het bedrag dat wordt verstrekt zal ook lager uitvallen. Met andere woorden. Als eerst een huis 200k kostte, en jij kreeg maar 150k, dan was dat huis niet binnen je bereik. Straks kost dat huis misschien nog maar 150k, maar krijg jij nog maar 100k, waardoor dat huis nog steeds niet bereikbaar is.
M.a.w. de verkoopbaarheid neemt af, m.a.w. om te verkopen moet je verder zakken. En zo zijn prijsdalingen net als prijsstijgingen zelfversterkend.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, want het bedrag dat wordt verstrekt zal ook lager uitvallen. Met andere woorden. Als eerst een huis 200k kostte, en jij kreeg maar 150k, dan was dat huis niet binnen je bereik. Straks kost dat huis misschien nog maar 150k, maar krijg jij nog maar 100k, waardoor dat huis nog steeds niet bereikbaar is.
Ruttequote:'Onzekerheid door niet aanpakken HRA'
Een deel van de huidige onzekerheid op de stroef lopende Nederlandse woningmarkt wordt juist veroorzaakt door het niet hervormen van de hypotheekrenteaftrek (HRA). Dit zei Wim Boonstra, hoofdeconoom van de Rabobank, woensdag in Nieuwsuur.
De regeringspartijen VVD en CDA zeggen samen met gedoogpartner PVV juist het tegenovergestelde. Zij willen de hypotheekrenteaftrek houden zoals het is, om zo 'rust op de woningmarkt te brengen'.
Onzin, beweert Boonstra: "Wat je op dit moment ziet is dat de huizenmarkt behoorlijk op slot zit. En een belangrijke reden is dat bijna iedereen die een beetje kan rekenen weet dat er iets gaat veranderen aan de fiscaliteit de komende jaren. De meeste mensen verwachten dat het toch wel gaat gebeuren, want het gaat om krankzinnig veel geld. En dan kun je dus geen plan maken."
Het hervormen van de hypotheekrenteaftrek kan de onzekerheid wegnemen op lange termijn, zegt de Rabo-topman.
Boonstra waarschuwt tot slot ook nog eens het kabinet-Rutte I: "Het huidige kabinet heeft zich heel erg sterk gemaakt voor een Europese commissaris om op het begrotingsbeleid van landen te gaan letten. Ik denk dat als onze regering daar zijn zin in krijgt het een kwestie van een paar weken is dat er ook een brief bij onze minister van Financiën ligt van: 'Let u eens op uw hypotheekrenteaftrek, want uw hypotheekschulden zijn veel te hoog'"
Op zich geen rare strategie van Rutte. Tijdens de volgende verkiezingen hoeft hij zich dan niet druk te maken over het HRA standpunt. Hij kan gewoon Europa de schuld geven dat die moet sneuvelen.quote:
Aha de (islamitische) aap komt uit de mauwquote:Op donderdag 3 november 2011 15:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Op zich geen rare strategie van Rutte. Tijdens de volgende verkiezingen hoeft hij zich dan niet druk te maken over het HRA standpunt. Hij kan gewoon Europa de schuld geven dat die moet sneuvelen.
Maar dan raakt hij wel zijn status als 'krachtige leider' kwijt.... want wie buigt voor Europa heeft natuurlijk geen ruggengraatquote:Op donderdag 3 november 2011 15:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Op zich geen rare strategie van Rutte. Tijdens de volgende verkiezingen hoeft hij zich dan niet druk te maken over het HRA standpunt. Hij kan gewoon Europa de schuld geven dat die moet sneuvelen.
wat hebben moslims te maken met het sneuvelen van de HRA onder druk van Europa. Of gaat Wilders dat later ook tegen ze gebruiken. Voor de rest zou ik die zijstraat lekker gesloten willen houden in dit topic. Er zijn genoeg andere topics op Fok waar jij je ei kwijt kunt.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:29 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Aha de (islamitische) aap komt uit de mauw
Is er ook een topic over de Nederlandse spelling? Misschien dat hij daar eens kan gaan neuzen.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
wat hebben moslims te maken met het sneuvelen van de HRA onder druk van Europa. Of gaat Wilders dat later ook tegen ze gebruiken. Voor de rest zou ik die zijstraat lekker gesloten willen houden in dit topic. Er zijn genoeg andere topics op Fok waar jij je ei kwijt kunt.
Ja, lekker ludieke websites gaan verbieden. Waarom ook niet?quote:VVD wil uitleg over adviessite huurders
DEN HAAG - Minister Donner moet een einde maken aan een particuliere website die huurders adviseert hoe onder de inkomensgrens van 33.614 euro per jaar voor sociale huurwoningen te blijven.
Daarvoor pleit VVD-Kamerlid Betty de Boer. Zij wil dat de website ymere-advies.nl stopt met het creatief omgaan met regels.
rest van het artikel
Of als een bankster een product bedenkt waarmee maximaal HRA getrokkken kan worden is het ook geen enkel probleem.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:09 schreef pberends het volgende:
En als een belastingadviseurs uitlegt hoe je als rijke zoveel mogelijk van de HRA kan trekken, kraait er geen VVD-haan naar![]()
.
Idd, ik snap daar ok niets van de hele doelstelling van die woningstichting is het faciliteren van (goedkope) woonruimte. Waarom zou dat niet mogen van de EU.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of als een bankster een product bedenkt waarmee maximaal HRA getrokkken kan worden is het ook geen enkel probleem.
Zolang we (scheef) huurders maar kunnen pesten.
Dude dat was humor. Heb je het akkefietje tussen wilders en rutte gemist ("doe eens normaal man" en de uit de context gehaalde "de islamitische aap komt uit de mouw")?quote:Op donderdag 3 november 2011 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
wat hebben moslims te maken met het sneuvelen van de HRA onder druk van Europa. Of gaat Wilders dat later ook tegen ze gebruiken. Voor de rest zou ik die zijstraat lekker gesloten willen houden in dit topic. Er zijn genoeg andere topics op Fok waar jij je ei kwijt kunt.
Omdat de EU een gedrocht geworden is waarbij er mensen zitten die er alleen voor hun geld zitten en komen inklokken voor de dagvergeoding, zich druk maken over scheve komkommers enz...quote:Op donderdag 3 november 2011 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Idd, ik snap daar ok niets van de hele doelstelling van die woningstichting is het faciliteren van (goedkope) woonruimte. Waarom zou dat niet mogen van de EU.
Ach... van iemand als Betty de Boer verwacht je zoiets ook gewoon. Deze dame heeft een nogal 'liberale' kijk op de woningmarktquote:Op donderdag 3 november 2011 16:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of als een bankster een product bedenkt waarmee maximaal HRA getrokkken kan worden is het ook geen enkel probleem.
Zolang we (scheef) huurders maar kunnen pesten.
3 redenen:quote:Op donderdag 3 november 2011 08:45 schreef _VoiD_ het volgende:
Waarom vraag je het pas aan het eind van het jaar terug? Als je gewoon minder betaalt per maand kun je ook gewoon dat verschil direct op de deposito zetten. Trek je langer rente.... of denk ik nu krom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |