abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103822234
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als je een hoger salaris wilt kan je onderhandelen.

Sowieso wordt je niet verplicht daar als slaaf te blijven werken.
Je bent echt een wereldvreemde snotneis af en toe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103822312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Mensen voor 3 euro per uur laten werken is natuurlijk gewoon een ordinaire vorm van uitbuiting en machtsmisbruik.

Maar het verbaast me weinig dat Zienswijze er alles in ziet.
Is dat niet lager dan het minimumloon?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 1 november 2011 @ 10:09:25 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103822337
Dat is heel wat lager dan het minimumloon ja. Maar Zienswijze vind dat allemaal prima.
pi_103822372
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Dat is heel wat lager dan het minimumloon ja. Maar Zienswijze vind dat allemaal prima.
Dat maakt het onwettig lijkt me. Zonder iets af te weten van arbeidsrecht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103822405
Als ik het goed heb, is Zienswijze ook warm voorstander van het opheffen van het minimumloon. Overigens is het wellicht best mogelijk om het hoofd boven water te houden met een loontje van 600 euro per maand, durf het niet te zeggen. Ik kan van dat bedrag mn huur niet eens betalen, maar goed. Zienswijze moet echter beseffen dat een terugkeer naar dergelijke lonen tien stappen terug betekent voor de Nederlandse arbeider. Er is juist gestreden voor verheffing van de gewone man, daar zijn we in geslaagd en nu wil hij dat weer terugdraaien.
  dinsdag 1 november 2011 @ 10:17:08 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_103822538
Er zijn best wel argumenten te geven voor de afschaffing van het minimumloon, maar de manier waarop ZW het brengt is moeilijk serieus te nemen. Maar goed, voer voor een ander topic.

Kan iemand mij uitleggen dat Unicef zegt dat het beleid van Nederland in lijn is het met verdrag, maar als we Mauro willen uitzetten volgens dat beleid, dat dat dan in strijd is met datzelfde verdrag?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:49:55 #97
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103827382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
Als ik het goed heb, is Zienswijze ook warm voorstander van het opheffen van het minimumloon. Overigens is het wellicht best mogelijk om het hoofd boven water te houden met een loontje van 600 euro per maand, durf het niet te zeggen. Ik kan van dat bedrag mn huur niet eens betalen, maar goed. Zienswijze moet echter beseffen dat een terugkeer naar dergelijke lonen tien stappen terug betekent voor de Nederlandse arbeider. Er is juist gestreden voor verheffing van de gewone man, daar zijn we in geslaagd en nu wil hij dat weer terugdraaien.
Dit Koos. Ik kan het niet beter omschrijven. Het gaat niet om de globalisatie of dat we tegen arbeidsmigranten zijn of tegen mensen zoals Mauro die iets van hun leven hier willen maken.
Zij zijn welkom en mogen wat mij betreft blijven en daarmee ook een verblijfsvergunning krijgen.

Maar als NL hebben we een werkloosheid percentage van 4,5% op een na het laagste percentage van de gehele EU op Oostenrijk na. Dan kun je niet spreken dat NLers lui zijn. Maar laten we wel wezen. Uitbuiting en misplaatste concurrentie om zo de lonen in de toekomst te kunnen drukken waardoor je Griekse toestanden krijgt zit ik echt niet op te wachten. Want zonder een tevreden arbeidsklasse kan de economie ook niet draaien.
NL is altijd een geweldig land geweest. Ik hoop dit zo te houden. Maar als het aan Zienswijze ligt dan gaan we terug naar af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:49:53 #98
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103832900
Wil er wel even fijntjes op wijzen dat Oostenrijk geen wettelijk minimumloon kent, maar verder verpest ik dit feestje niet graag.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_103839391
Laten we proberen bij het onderwerp te blijven :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:19:33 #100
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103839674
Stel nou dat Unicef gelijk heeft en Mauro stapt naar het EHRM. Wat zou er dan gebeuren?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103840747
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:49 schreef GSbrder het volgende:
Wil er wel even fijntjes op wijzen dat Oostenrijk geen wettelijk minimumloon kent, maar verder verpest ik dit feestje niet graag.
Maar waar komt jouw wens om het minimumloon af te schaffen vandaan, behalve dat een dergelijke ingreep voldoet aan jouw ideologische wensen?
pi_103840808
Koos, on-topic aub.
pi_103841104
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:15 schreef mlg het volgende:

[..]

Al die tjappies die over het lot van een ander denken te 'kunnen' beslissen. Dat makkelijke praten terwijl die spierwitte pukkelhoofden er door mamma Ingrid eruit zijn gepoept en pappa Henk en met zijn lelijke blanke ingevallen hoofd erbij zat te kijken. Vervolgens worden ze na enkele jaren volgestouwd met boerenkool, en 20 jaar later staat er weer zo'n autistische Henk te zeuren over Nederlands trots, maar de geschiedenis van Nederland dat het land van oudsher een immigratieland is, weten ze vaak niet.
Maar de rest denkt toch ook over het lot van een ander te kunnen beslissen. Ze verschillen slechts in welk land dat lot voltrokken moet worden.

Van mij mag Mauro blijven...maar van mij mag hij ook weg. Alleen moet de beslissing ook gelden voor alle andere asielzoekers. Ik vind niet dat je willekeur moet toepassen alleen omdat Mauro op tv is geweest en iedereen hem nu kent.

Gisteren in de docu kwam maar weer naar voren dat er nog 100 anderen zijn, die allemaal vloeiend Nederlands spreken, hier jaren zijn en een opleiding hebben gevolgd. Echter moeten die op hun 18e gewoon terug maar omdat niemand ze op tv ziet hoor je ze er niet over. Sterker nog, als je men botweg vraagt 'vindt je het goed dat een uitgeprocedeerde asielzoeker naar huis moet' zal 90% positief antwoorden. Echter nu weet iedereen wie Mauro is en voelt men zich geroepen om maar heftig te protesteren. Is dat niet heel achterbaks en schijnheilig naar al die andere Mauro's toe of maakt dat niet uit, immers ...je kent die anderen toch niet!
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:54:38 #104
104871 remlof
Europees federalist
pi_103841304
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:15 schreef mlg het volgende:

[..]

Al die tjappies die over het lot van een ander denken te 'kunnen' beslissen. Dat makkelijke praten terwijl die spierwitte pukkelhoofden er door mamma Ingrid eruit zijn gepoept en pappa Henk en met zijn lelijke blanke ingevallen hoofd erbij zat te kijken. Vervolgens worden ze na enkele jaren volgestouwd met boerenkool, en 20 jaar later staat er weer zo'n autistische Henk te zeuren over Nederlands trots, maar de geschiedenis van Nederland dat het land van oudsher een immigratieland is, weten ze vaak niet.
Wat een geweldige post mlg, chapeau.
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:58:49 #105
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_103841523
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waar komt jouw wens om het minimumloon af te schaffen vandaan, behalve dat een dergelijke ingreep voldoet aan jouw ideologische wensen?
Omdat je anders een land als Griekenland krijgt. Sinds Griekenland bij de EU zit, zijn de loonkosten dermate gestegen, dat het land een aardig zetje naar de klote is geholpen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:02:52 #106
294269 mlg
pi_103841737
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 00:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hier moet ik om lachen en ga daar ook verder niet op in.
Je zult dan wel veel lachen in je leven. Volgens mij heb je weinig ervaring met het studentenleven, want dan weet je wel wat op lage voet leven is. En toch hebben ze altijd de tijd van hun leven gehad.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:03:28 #107
294269 mlg
pi_103841770
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat een geweldige post mlg, chapeau.
Als het binnen jullie kader valt, dan is het wel geweldig he. :D
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:37:46 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103843792
laatdat jochie lekker naar zijn land gaan, hij is hier illegaal en zijn land heeft een enorme economische groei, zijjn moeder wacht op hem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103843861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
laatdat jochie lekker naar zijn land gaan, hij is hier illegaal en zijn land heeft een enorme economische groei, zijjn moeder wacht op hem
Is hij hier momenteel wel illegaal? volgens mij niet echt.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:49:37 #110
323876 michaelmoore
pi_103844356
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is hij hier momenteel wel illegaal? volgens mij niet echt.
tuurlijk wel
Mijn vrouw is hier legaal, die mag blijven

Die weg mag hij ook bewandelen, gewoon een leuke vriendin hier zoeken en IND inschakelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103844401
Hij heeft volgens mij op enige wijze wel toestemming om hier op dit moment te verblijven. Dan ben je niet illegaal volgens mij.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:50:56 #112
323876 michaelmoore
pi_103844424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:50 schreef du_ke het volgende:
Hij heeft volgens mij op enige wijze wel toestemming om hier op dit moment te verblijven. Dan ben je niet illegaal volgens mij.
Nee hij is illegaal
asielzoeker zonder permanente verblijfsvergunning
AMA
http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#axzz1cTtygtrk
pi_103844485
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee hij is illegaal
Tja dan hoef je zeker niet illegaal te zijn hoor.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:53:15 #114
323876 michaelmoore
pi_103844569
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dan hoef je zeker niet illegaal te zijn hoor.
eigenwijs ben je, wie wet het nu beter jij of ik

Als je wist hoeveel moeite ik moest doen om mijn vrouw hier te krijgen en de kosten pffffffffff
pi_103844852
Zolang je in een of andere procedure zit ben je volgens mij niet illegaal (want de procedure loopt immers nog ).
pi_103844925
Volgens de Vreemdelingenwet ben je niet illegaal als je toestemming hebt een beslissing of procedure in Nederland af te wachten.

Aaangezien Leers niet heeft gesteld dat Mauro voor een dag of wat het land uit moet tot er iets officiëlers over het studievisum is gezegd, lijkt het me dat hij nu niet illegaal is.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:00:31 #117
323876 michaelmoore
pi_103844976
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:58 schreef du_ke het volgende:
Zolang je in een of andere procedure zit ben je volgens mij niet illegaal (want de procedure loopt immers nog ).
Ja en daarom is hij hier al tien jaar door dat gerek
Mijn vrouw moet het in haar land afwachten, ja een jaar lang
pi_103845007
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja en daarom is hij hier al tien jaar door dat gerek
En niet illegaal.
pi_103845047
quote:
Nee hij is illegaal
Die asielzaak loopt al sinds 2007 niet meer, dus dat is niet van toepassing.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:01:47 #120
323876 michaelmoore
pi_103845056
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

En niet illegaal.
illegaal. maar in een procedure, net als de andere 5000 mauro''s en pauro's
IK zou ook niet meer de officiële regels afwachten de volgende keer, als je toch alles aan je laars kan lappen

Mauro moet naar zijn moeder en alles volgens de officiële weg doen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 01-11-2011 20:10:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')