abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2011 @ 23:10:11 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104103331
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:00 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Da's nou eindelijk echt een vacature voor mij :D Jammer dat het in Amsterdam is :( Ik zie het nog steeds echt niet zitten om de huur hier op te zeggen (heb een mooi appartement) en een verlept kamertje in de buurt van amsterdam te zoeken. Brr.
:D Kleine storingen verrichten _O- Die vacatureteksten af en toe.. :')

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Teveel ervaring juist. En ik heb veel redelijk korte banen gehad de laatste paar jaar ivm verhuizingen en de economische crisis, plus tijdelijk uitzendwerk om toch maar aan de bak te blijven. En mijn leeftijd zit ook al niet mee (30+). En om dan steeds te moeten horen dat 'ze iemand hebben gevonden die beter aansluit op het profiel'... Moedeloos word je ervan af en toe!
Wat irritant, een duidelijk gevalletje van: het is ook nooit goed. Te veel ervaring, te weinig, gat in CV, teveel opvulling in CV...
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 7 november 2011 @ 23:20:41 #82
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_104103902
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, ik meld me ook eens in dit topic.

Momenteel heb ik een contract op uitzendbasis van slechts 32 uur bij een overheidsinstelling zonder uitzicht op vast werk én daarbij een vrij laag salaris, daarom ga ik trachten een andere betrekking te scoren van minimaal 36 uur met daarbij bij voorkeur uitzicht op vast werk en opleidingsmogelijkheden. Vooraleerst zal ik mijn CV eens updaten en een gelikte sollicitatiebrief in elkaar flansen, daarna zal ik een spervuur van (open) sollicitaties lanceren. Wat open sollicitaties betreft is de kans op succes uiteraard zeer klein, maar niet geschoten is altijd mis ...
En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !
pi_104104235
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:20 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !
Succes ;)
pi_104108167
ik heb nog een tweede uitnodiging voor een gesprek voor een interne functie, ook daar hoefden ze blijkbaar niet lang na te denken voordat ze de uitnodiging hebben verstuurd. Ik heb nog een andere sollicitatie voor een interne functie lopen. Dit ziet er relatief zonnig uit.
pi_104108433
Mooi topic dit, ik heb in mei 2011 gesolliciteerd naar de functie van hoofd-agent bij de Politie. (niet haten svp. :P) Heb een sollicitatiegesprek gehad en doorgelaten voor de keuringen, deze ook allemaal gehad, maar later gebeld door het korps dat ik niet goed genoeg was. Een maand later weer gebeld door het korps, dat er fouten waren gemaakt in de sollicitatieprocedure en dat ik toch wel goedgekeurd was. Nu heb ik 14 november een korpsgesprek als laatste deel van de sollicitatieprocedure en ik ben zenuwachtig als de pest. Ik hoop dat ik goed nieuws krijg en dat ik begin 2012 aan de opleiding mag beginnen. De opleiding duurt 4 jaar, dus dan zou ik op m'n 22e hoofdagent zijn, lijkt me een goed begin van een carriere.
  dinsdag 8 november 2011 @ 02:36:45 #86
357984 JavaForumsNL
OndertitelException
pi_104108887
Ben zelf op zoek naar vast werk in de IT maar tot nu toe geen succes.. zit sterk te twijfelen of ik volgend jaar gewoon weer naar school ga of niet.

Ben nu 'voor de lol' een aantal studenten aan het helpen van de HvA, HU en andere scholen met hun TI/I opleiding (alleen programmeer gerelateerde vakken dat dan weer wel) om zo erachter te komen wat er tegenwoordig voor opdrachten worden gegeven en maak ik hun huiswerk om zo weer mijn eigen kennis weer te testen wat trouwens goed gaat als ik naar hun cijfers vraag maar dit zijn dan ook allemaal eerste of tweedejaars studenten dus moeilijk is het niet.

Of hun er beter van worden, tja niet mijn probleem zeg ik dan maar.
www.Diablolivestream.com | DiabloLiveStream | The Diablo live stream community
www.javaforums.nl/community/stats | JavaForums.nl voor studenten en beginnende ontwikkelaars! Heeft u Java gerelateerde vragen?
pi_104114517
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:

Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden? :? )
- Audio test. Fictief gesprek, noteren wat er gezegd wordt, wie er belde etc.

Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.

Wellicht pas ik toch niet helemaal bij de functie :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104116014
Meer dan helft van de vacatures waar ik op reageer krijg ik niet eens antwoord :(
pi_104116261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:

Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden? :? )

Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.

Ze sporen ook niet bij die uitzendbureaus. Heb een keer een gesprek van anderhalf uur gehad met verschillende tests om te kijken of ik binnen een afdeling paste. Kwam uit dat ik early adapter was met een post modernistische inslag en dat zou perfect binnen die afdeling passen. Kom ik binnenlopen op mn eerste dag en zitten er alleen maar van die uitgebluste ouwe lullen, werd geen woord gezegd en een waardelose sfeer. :{
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:29:54 #90
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_104132878
Ik ben nu ook aan het solliciteren. Het gaat vooral om studentenwerk.

Tot nu toe heb ik vier brieven de deur uit gedaan en op drie reacties gekregen waarvan twee afwijzingen. Alleen voor een zit ik nu nog in de race.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_104133246
Schrijven jullie serieus brieven nog? Ik stuur ze per mail, of bedoelen jullie het spreekwoordelijk :P
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:52:31 #92
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_104133985
Ja, ik bedoelde het spreekwoordelijk.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_104139024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:

Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!

Ik heb 10+ jaar ervaring in de administratie. Bellen en discussieren met klanten is altijd een onderdeel geweest van mijn werkzaamheden. Bij bepaalde banen moest ik zelfs naar klanten toe om daar rond de tafel te gaan zitten. Je zou dus denken dat ik wel verstand zou hebben van hoe je een klant moet aanspreken en benaderen.

Als ik solliciteer op een backoffice of callcenterfunctie dan moeten ze altijd op zo'n belerend toontje duidelijk maken dat ik de vereiste ervaring niet heb. Ze kijken echt specifiek naar 'callcenterervaring' op je cv. Iets wat er op lijkt doet er niet toe. "Oh, ik zie dat je geen callcenterervaring heb, dat heb je echt nodig hoor voor deze functie!"

Dat is het grootste probleem van werkend Nederland. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. En dat is fucking frustrerend af en toe wanneer je zo'n uitzendsnol van 19 moet gaan uitleggen dat je heus wel weet wat een telefoon is, hoe je 'm opneemt en hoe je iemand vriendelijk te woord staat.

Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
pi_104139387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Komt omdat ze blijkbaar wel mensen met die ervaring kunnen vinden. En ze ook wel snappen dat jij niet langer dan nodig blijft zitten...

Ik vind het irritant dat ze proberen je te verplichten gelijk een jaar te blijven in zo'n callcenter functie. Bah.
pi_104139604
Iemand hier ervaring als collector?
Je moet dus mensen gaan opbellen die een achterstallige betaling hebben, lijkt me best wel kutwerk eigenlijk :')
pi_104144945
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!

Ik heb 10+ jaar ervaring in de administratie. Bellen en discussieren met klanten is altijd een onderdeel geweest van mijn werkzaamheden. Bij bepaalde banen moest ik zelfs naar klanten toe om daar rond de tafel te gaan zitten. Je zou dus denken dat ik wel verstand zou hebben van hoe je een klant moet aanspreken en benaderen.

Als ik solliciteer op een backoffice of callcenterfunctie dan moeten ze altijd op zo'n belerend toontje duidelijk maken dat ik de vereiste ervaring niet heb. Ze kijken echt specifiek naar 'callcenterervaring' op je cv. Iets wat er op lijkt doet er niet toe. "Oh, ik zie dat je geen callcenterervaring heb, dat heb je echt nodig hoor voor deze functie!"

Dat is het grootste probleem van werkend Nederland. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. En dat is fucking frustrerend af en toe wanneer je zo'n uitzendsnol van 19 moet gaan uitleggen dat je heus wel weet wat een telefoon is, hoe je 'm opneemt en hoe je iemand vriendelijk te woord staat.

Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Dat dus. Nou ben ik nog geen 10 jaar bezig, maar toch. Ik zei ook tegen hun van ja ik snap wel dat je wil uitsluiten dat je een debiel aanneemt, maar kom op,....het uzb richt zich op hbo'ers en die laat je vervolgens een test doen om te zien of ze weten hoe je een plaatje download van het grote internet. Zet mij in dat kantoor neer en ik red me prima hoor, zonder scripten en onzin.

Maargoed, nu verder kijken...Ik wil in maart-april weg dus moet iets hebben het liefst fulltime tot die tijd...wat is dan een optie? Op zich sta ik overal voor open, al zou het fijn zijn als het iets op een HBO-niveau zal zijn
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104144989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:38 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Iemand hier ervaring als collector?
Je moet dus mensen gaan opbellen die een achterstallige betaling hebben, lijkt me best wel kutwerk eigenlijk :')
Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.
pi_104145448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.
Tis een incassobureau :')
Maar volgens mij ben ik daar veel te soft voor
pi_104145525
Ja ok, maar dan is het bv. wel makkelijekr naar een klant toe te communniceren als het om een verplichte zorgverzekering gaat ( "Ja, iedereen is veprlicht die te betalen, etc") dan als iemand een 48 inch LCD tv heeft etc
pi_104145618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:18 schreef kalinhos het volgende:
Ja ok, maar dan is het bv. wel makkelijekr naar een klant toe te communniceren als het om een verplichte zorgverzekering gaat ( "Ja, iedereen is veprlicht die te betalen, etc") dan als iemand een 48 inch LCD tv heeft etc
Jamiss wel maar net wat je zegt als ze met zielige verhalen komen dan ben ik om denk ik :)
Maar ja ik ga gewoonop gesprek en dan zie ik wel.Miss kan ik anders dit tijdelijk doen en ondertussen op zoek naariets anders :)
pi_104145895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:

En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!

Nah, hoeft niet zo te zijn, natuurlijk. Bij ons wordt er ook wel verwacht dat er resultaten zijn, want daar draait een bedrijf op, natuurlijk. Maar op zich vragen we geen ervaring, maar is het vooral belangrijk of je binnen het bedrijf past (we hebben eigenlijk geen tijdelijke krachten). Dat is misschien wel een aardige tip voor gesprekken: ga niet je complete cv opnoemen (die heb je immers al opgestuurd), maar laat zien waarom jij onderscheidend bent. Waarom ben jij anders dan al die anderen die hetzelfde soort cv hebben? (ja, die personen ken je niet, maar jij bent toch ook gewoon uniek?)

De laatste paar weken hebben we heel veel gesprekken gehad, waarin we na vijf minuten de kandidaat ajb vragen of ze uit de sollicitatiemodus willen komen (die overigens bij veel bedrijven nog wel de norm is... |:( ) en zichzelf willen laten zien.

Het is niet het meest makkelijke, maar het zou je best wat kunnen brengen. (en dat hoeft niet eens arrogant te zijn, maar wel opvallend).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104150622
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
pi_104150686
Een vraagje voor de WW'ers en WWB'ers: hebben jullie veel te maken met je werkcoach?

Ik heb nu al een tijdje een e-coach, waar ik per maand mijn sollicitatie-activiteiten mee deel, maar verder hoor ik er nooit wat van. Als ik mijn e-coach een mail stuur duurt het enkele dagen voordat ik een antwoord heb.

Is dit normaal? Een werkcoach hoort je toch te begeleiden naar nieuw werk, want tot nu toe heb ik nog geen zak gehad aan die knakker, behalve dat ie een paar maanden terug mijn inschrijving heeft verlengd. Er komt ook totaal geen initiatief uit. Ik stuur 'm elke maand netjes mijn excelletje vol sollicitaties, maar ik hoor verder niks. Mijn vorige werkcoach deed tenminste actief mee met bemiddelen (niet dat ik het toen nodig had, maar ik had wel het gevoel dat ze erbovenop zat en me zsm weer aan het werk wilde zien).

Het vervelende van zo'n e-coach is ook dat je niet even langs het dichtsbijzijnde WERKbedrijf (voorheen CWI) kunt wippen om een gesprekje aan te knopen. Ik heb niet eens een telefoonnummer...
pi_104151345
Excel formulier met sollicitaties?? ik heb uberhaupt niks van een werkcoach of wat dan ook gekregen, heb alleen een paar mails gehad van iemand die ging bepalen hoelang ik ww heb
pi_104152343
Als je WW hebt moet je iedere maand minimaal 4 sollicitaties doen. Dit laat je dan weten aan je werk- of e-coach dmv een excel bestandje (die je van je coach behoort te krijgen).
pi_104152577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je WW hebt moet je iedere maand minimaal 4 sollicitaties doen. Dit laat je dan weten aan je werk- of e-coach dmv een excel bestandje (die je van je coach behoort te krijgen).
Hoef je volgens mij pas te overleggen aan hun als ze er om vragen. Dus niet elke maand dat velletje uploaden.
pi_104154963
Sinds vandaag weer fulltime werkloos. -O-
pi_104155239
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
Herkenning. Ik heb nog wel vreemdere afwijzingen gehad ook trouwens. Misschien heb je er wat aan en misschien niet; een hoop hangt af van je nonverbale communicatie en je uitstraling. Wat je allemaal zegt is maar een heel klein deel van wat je communiceert. Je uitstraling kan een bepaald gevoel oproepen bij je gesprekspartner. Als je bijv mensen niet aankijkt kan je onzeker over komen. Maar zelfs werkgevers zelf weten niet altijd waarom ze een bepaald gevoel krijgen. En dus wordt er dan maar iets anders gezocht om iemand op af te wijzen. Dit is iets wat vooral speelt bij gelijk geachte geschiktheid.
pi_104155873
Ach, zoals ik al zei zit het 'm meer in het daadwerkelijk uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens een gesprek weet ik mezelf altijd wel een goeie houding te geven. Maar ja, zie eerst maar eens uitgenodigd te worden. En de pretenties van een uitzendbureau dat je hiermee sneller werk zou hebben heb ik tot nu toe weinig van gemerkt.

Ik heb vorige week hulp gevraagd aan mijn werkcoach bij het zoeken naar werk, omdat het me allemaal te lang duurt en ik koste wat kost niet de bijstand in wil (en ik liever ook geen kutwerk ga doen zoals hamburgers bakken of productiewerk). Ik verstuurde de mail vorige week woensdag en ik kreeg gisteren pas antwoord. Het beknopte antwoord: Heb je je al ingeschreven bij uitzend en W&S bureaus?" Neeeee echt joh, daar was ik nou nooit zelf opgekomen!!! Idioot. Waarom hebben dit soort figuren wel werk en ik niet??? :{w
pi_104156561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 06:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een vraagje voor de WW'ers en WWB'ers: hebben jullie veel te maken met je werkcoach?

Ik heb nu al een tijdje een e-coach, waar ik per maand mijn sollicitatie-activiteiten mee deel, maar verder hoor ik er nooit wat van. Als ik mijn e-coach een mail stuur duurt het enkele dagen voordat ik een antwoord heb.

Is dit normaal? Een werkcoach hoort je toch te begeleiden naar nieuw werk, want tot nu toe heb ik nog geen zak gehad aan die knakker, behalve dat ie een paar maanden terug mijn inschrijving heeft verlengd. Er komt ook totaal geen initiatief uit. Ik stuur 'm elke maand netjes mijn excelletje vol sollicitaties, maar ik hoor verder niks. Mijn vorige werkcoach deed tenminste actief mee met bemiddelen (niet dat ik het toen nodig had, maar ik had wel het gevoel dat ze erbovenop zat en me zsm weer aan het werk wilde zien).

Het vervelende van zo'n e-coach is ook dat je niet even langs het dichtsbijzijnde WERKbedrijf (voorheen CWI) kunt wippen om een gesprekje aan te knopen. Ik heb niet eens een telefoonnummer...
Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag" :')
En moet 15 sollicitaties per week doen!! Maar bellen naar een bedrijf of langsgaan bij uitzendbureau valt er ook onder
pi_104156932
Ik heb morgen een 2e gesprek. Weliswaar een tijdelijke functie en onder mijn niveau maar daar ben ik allang blij mee.
1e gesprek ging uitstekend. Was enthousiast en gedreven en stelde goede vragen.

Hopelijk kan ik snel aan de slag
pi_104157676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.

Je wil niet weten hoe vaak ik vacatures tegenkom met dit soort eisen:
- Je bent minimaal een jaar beschikbaar.
- Je mag de eerste 6 maanden geen vakantie opnemen.
- Flexibele instelling: je bent beschikbaar op ma-vr van 8.00-22.00 en op za van 9.00-18.00. Hierbinnen word je 32 uur per week ingepland.

En dan een bruto uurloon van 8,44 bieden. :')
En ja, het gaat hier om een simpele callcenterbaan.
pi_104158208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag" :')
En moet 15 sollicitaties per week doen!! Maar bellen naar een bedrijf of langsgaan bij uitzendbureau valt er ook onder
15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?
pi_104158266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:44 schreef Balisto het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.

Je wil niet weten hoe vaak ik vacatures tegenkom met dit soort eisen:
- Je bent minimaal een jaar beschikbaar.
- Je mag de eerste 6 maanden geen vakantie opnemen.
- Flexibele instelling: je bent beschikbaar op ma-vr van 8.00-22.00 en op za van 9.00-18.00. Hierbinnen word je 32 uur per week ingepland.

En dan een bruto uurloon van 8,44 bieden. :')
En ja, het gaat hier om een simpele callcenterbaan.
Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.

Edit: deze vacature dus http://www.creyfs.nl/Deta(...)werker-Rabobank.html

Dat is dus 8,86 x 8 (uur) x 5 (dagen) x 4 (weken) = 1418 euro bruto = 1200,34 netto (volgens Loonwijzer)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mint_Clansell op 09-11-2011 13:09:57 ]
pi_104158428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:59 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?
Nee hij is nog niet eens ingegaan ww loopt vandaag af, nieuwe regels geloof ik. Ik vind het ook nogal veel
pi_104158513
Volgens mij kun je nooit 15 sollicitaties per week doen. Op een gegeven moment zijn die bronnen toch uitgeput?? Of wordt er van je verwacht dat je op elke shitbaan solliciteert?
pi_104158543
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.
Nee, het was in Groningen. Wel ongeveer zo'n soort functie.
pi_104160462
Ik zou ook gister terug gebeld worden of ik eventueel voor een 2e gesprek in aanmerking zou komen.
Maar tot nu toe nog niks gehoord jammer genoeg :{
Heb al zelf geprobeerd te bellen, maar ze nemen niet op dus heb maar even een mailtje verstuurd.
Maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het niks geworden is. Dus dan maar gezellig sorteren bij PostNL ;(
pi_104160686
Zijn er hier mensen die van LinkedIn gebruik maken voor het solliciteren? En heeft het duidelijke voor en nadelen?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_104161327
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij kun je nooit 15 sollicitaties per week doen. Op een gegeven moment zijn die bronnen toch uitgeput?? Of wordt er van je verwacht dat je op elke shitbaan solliciteert?
Ja, elk werk is passend zeggen ze
pi_104161658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:14 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn er hier mensen die van LinkedIn gebruik maken voor het solliciteren? En heeft het duidelijke voor en nadelen?
Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.
pi_104162024
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja, elk werk is passend zeggen ze
Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.
pi_104162116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:54 schreef Balisto het volgende:

[..]

Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.
Dat klopt helemaal, dus het enige wat ze bereiken is dat je meer dan de helft van de sollicitaties maar voor de vorm stuurt :{
pi_104166358
En jahoor AFGEWEZEN!

Omdat ik te ver weg woonde en dat ze iemand anders hebben gevonden die beter bij hun paste.
Alsjeblieft zeg. :( Altijd die standaard smoesjes die ze zeggen.

Dan maar lekker bij PostNL post sorteren joepie :r
pi_104169573
Vandaag ook weer een afwijzing binnen, maar er stond niet eens een reden bij. Alleen dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een gesprek. Dat vind ik redelijk kortaf en onbeschoft dus ik heb ze maar even vriendelijk terug gemaild of ze me alsnog een reden konden geven. Ik ben benieuwd. :P
pi_104171597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vandaag ook weer een afwijzing binnen, maar er stond niet eens een reden bij. Alleen dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een gesprek. Dat vind ik redelijk kortaf en onbeschoft dus ik heb ze maar even vriendelijk terug gemaild of ze me alsnog een reden konden geven. Ik ben benieuwd. :P
Reken er maar op dat het weer een standaard reden is dat ze je geven.
Volgens mij wordt je nog verplicht om ongeschoold werk te gaan doen. Voor de rest wordt je toch alleen maar afgewezen man pfff.
pi_104172078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:42 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.
Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?

Heb t wel aangemaakt maar ga het voorlopig nog niet gebruiken waarschijnlijk, zie de voordelen er nog niet zo van in!
pi_104172122
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach, zoals ik al zei zit het 'm meer in het daadwerkelijk uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens een gesprek weet ik mezelf altijd wel een goeie houding te geven. Maar ja, zie eerst maar eens uitgenodigd te worden. En de pretenties van een uitzendbureau dat je hiermee sneller werk zou hebben heb ik tot nu toe weinig van gemerkt.

Ik heb vorige week hulp gevraagd aan mijn werkcoach bij het zoeken naar werk, omdat het me allemaal te lang duurt en ik koste wat kost niet de bijstand in wil (en ik liever ook geen kutwerk ga doen zoals hamburgers bakken of productiewerk). Ik verstuurde de mail vorige week woensdag en ik kreeg gisteren pas antwoord. Het beknopte antwoord: Heb je je al ingeschreven bij uitzend en W&S bureaus?" Neeeee echt joh, daar was ik nou nooit zelf opgekomen!!! Idioot. Waarom hebben dit soort figuren wel werk en ik niet??? :{w
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
pi_104172450
Ik was begin dit schooljaar begonnen met een HBO opleiding nadat ik mijn MBO had afgerond, maar dit beviel mij totaal niet....

Ik heb dus besloten om werk te gaan zoeken met mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik zoek werk in de Civiele techniek en heb vandaag op 2 vacatures gereageerd van een detacheringsbureau.
Na +- 5 min van het versturen werd ik gebeld om een afspraak te maken bij hun op het kantoor.
Ik mag hier vrijdag naar toe, ik ben heel erg benieuwd. Het is mijn eerste echte sollicitatie (heb natuurlijk al vaker gesolliciteerd voor stages en bijbaantjes) spannend dus!

Iemand nog wat kleine tips m.b.t. detacheringsbureaus?
pi_104172875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:13 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?

Heb t wel aangemaakt maar ga het voorlopig nog niet gebruiken waarschijnlijk, zie de voordelen er nog niet zo van in!
Kan je instellen inderdaad.
En waarom het anti-reclame zou zijn? Werkgevers zullen je toch wel googlen, en je FB of hyves zullen ze dus al vinden, waarom dan niet ook laten zien dat je op professioneel vlak aan de sociale mediaweg timmert.

Plus dat het een mooie manier is om je CV wat meer uit te lichten.
Mijn CV is 1 a4tje (express gedaan, was eerst 2 volledige kantjes, maar helemaal verbouwd. Krijg nu altijd te horend at ik het leukste CV heb dat ze de laatste tijd gezien hebben. Maar daar heb ik niks aan omdat er alsnog geen baan is :') ).
Maar op mijn Linkedin heb ik al mijn werkervaring uitgebreider beschreven, samen met een bondige uitleg over scriptie(cijfers), opleidingen en andere zaken die ik niet meteen tussen het allerbelangrijkste zou plaatsen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_104175767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerdt en jezelf presenteerdt. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
:') :') :')

Een ander afzeiken over een terecht punt (uitzendmutsen doen met de regelmaat van de klok dom, ridicule want weinig realistische functie-eisen en afwijzingen waarvoor de motivatie uit de dikke duim gezogen wordt), en dan zulke kneuzige taalfouten maken... oh the irony _O- :') !!

verwacht dat er nu een heel voorspelbare kaart gespeeld gaat worden
pi_104176951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:18 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

:') :') :')

Een ander afzeiken over een terecht punt (uitzendmutsen doen met de regelmaat van de klok dom, ridicule want weinig realistische functie-eisen en afwijzingen waarvoor de motivatie uit de dikke duim gezogen wordt), en dan zulke kneuzige taalfouten maken... oh the irony _O- :') !!

verwacht dat er nu een heel voorspelbare kaart gespeeld gaat worden
Geen idee wat de voorspelbare kaart moet zijn maar het gaat om de boodschap die duidelijk is. Spelling let ik niet heel erg op bij het plaatsen van berichten of Fok.
pi_104178029
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen. :')
pi_104178628
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik was begin dit schooljaar begonnen met een HBO opleiding nadat ik mijn MBO had afgerond, maar dit beviel mij totaal niet....

Ik heb dus besloten om werk te gaan zoeken met mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik zoek werk in de Civiele techniek en heb vandaag op 2 vacatures gereageerd van een detacheringsbureau.
Na +- 5 min van het versturen werd ik gebeld om een afspraak te maken bij hun op het kantoor.
Ik mag hier vrijdag naar toe, ik ben heel erg benieuwd. Het is mijn eerste echte sollicitatie (heb natuurlijk al vaker gesolliciteerd voor stages en bijbaantjes) spannend dus!

Iemand nog wat kleine tips m.b.t. detacheringsbureaus?
Paspoort, cv en eventuele diploma's meenemen. :)
pi_104178699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:03 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen. :')
Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben.. :')
  woensdag 9 november 2011 @ 21:31:56 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104179614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben.. :')
* Viking84 stapt even uit lurkmodus.

Flikker eens een eind op, man :{w.

Mensen zoals jij zou ik een paar maandjes werkloosheid toewensen, kun je eens kijken hoe dat is. Je bent niet de eerste die eerst hoog van de toren blies om na een periode van werkloosheid toch maar in te binden.
Niet meer actief op Fok!
pi_104179750
Ja hoi: het afzeiken kan wel ophouden, nu. :)
pi_104179751
quote:

[..]

Nee dat is lekker met argumenten komen :')

En dat je niet op spelling let op Fok!, kan ik nog inkomen. Maar zo'n simpele d/t fout in een werkwoord zoals dit, dat is of gewoon gebrek aan kennis, of wel heel erge slordigheid. In ieder geval maakt het je betoog er niet beter op.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_104179777
quote:

[..]

beter lees je even de OP eerst voordat je hier verder gaat kankeren o|O ...
  woensdag 9 november 2011 @ 22:36:51 #140
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104183510
Aaaaaaaaalles is liefdehhh!

Uiteraard wenst Bombshell ons allemaal het beste toe, dat lijkt me duidelijk :7 :+ Genoeg daarover!

We zitten hier niet omdat we falen, maar omdat we allemaal hard ons best doen 8-) Dus kom maar op met die banen / sollicitatiegesprekken *O* </positiviteitsdansje>
pi_104184122
Ik gun iedereen het beste..

[ Bericht 60% gewijzigd door Five_Horizons op 09-11-2011 23:56:47 (toevoeging is niet nodig) ]
pi_104187872
Zo: vanaf hier gaan we weer gewoon doen. Verder gepijpzeik wordt gewist en genote. :)
pi_104188683
Morgen sollicitatiegesprek bij dat incassobureau, het lijkt me helemaal niks maar ik ga sowieso voor weer een sollicitatiegesprek ervaring, hoe meer hoe beter want daar heb ik nog wel wat in te leren ;)
(denk ik...)
pi_104196140
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:20 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek bij dat incassobureau, het lijkt me helemaal niks maar ik ga sowieso voor weer een sollicitatiegesprek ervaring, hoe meer hoe beter want daar heb ik nog wel wat in te leren ;)
(denk ik...)
Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan? :P Succes morgen in elk geval.

En wat is wwb eigenlijk? Een vorm van ww-uitkering?
pi_104197626
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan? :P Succes morgen in elk geval.

En wat is wwb eigenlijk? Een vorm van ww-uitkering?
Ja dat weet ik eigenlijk niet,ik wil toch even horen misschien is het toch leuker dan ik denk. WWB is bijstand :@
pi_104197878
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:18 schreef KwadeAfdronk het volgende:

WWB is bijstand :@
WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onder ;)
pi_104197958
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onder ;)
Oh, ok ;)
pi_104203904
Nou ik zou net gaan solliciteren, startte mijn auto niet, accu leeg volgens mij :')
Het was een teken denk ik,omdat ik die baan toch niet echt wilde
Heb wel gebeld om de afspraak te verzetten maar toen bleek dat het om een baan van 12 uur gaat dus ja dat schiet niet op dus maar helemaal afgezegd :{
pi_104206300
Deze was ook leuk: Ik had gesolliciteerd voor een functie, had via het UZB gesolliciteerd. Word ik gebeld door het UZB, paar vragen telefonisch en de medewerker geeft aan: Morgenmiddag half 2, kan je dan voor een assessment komen bij dat bedrijf? Nja prima komt goed uit, ik kan. Vervolgens ontvangt ik om 17.55 een e-mail met daarin: "Zoals telefonisch besproken verwachten we je morgen op het assessment van 09.00 uur" ...HUH??
Dus ik direct terug gemaild van is het nou 13.30 of 09.00? Word ik vanmorgen rond kwart voor 9 teruggebeld, dat het helaas telefonisch verkeerd was doorgegeven en het dus 09.00 was. Dat zou ik dus niet meer redden(ca 40 minuten reistijd buiten de spits, laat staan in de spits). Weg gesprek :')

Ik wil nu een functie voor 3, maximaal 6 maanden. Ik denk alleen dat als ik dit tegen UZB's zeg, dit 2 kanten op kan werken. 1 kunnen ze bv. de tijdelijke functies nu wel aanbieden waarvan ze eerst dachten "dat schiet niet op want hij wil fulltime doorgaan"...anderzijds zullen ze de fulltime functies met opties op vaste contracten nu niet meer aanbieden daar ik sowieso over 6 maanden niet meer in NL ben. Lastig.
pi_104206728
Ik had net ook weer wat hoor:

Ik ben vorige week op gesprek geweest bij een speciale tak van een uitzendbureau, omdat ze daar in een bepaald soort baantjes bemiddelen. Leuk gesprek en ik zou voorgesteld worden op de functie en zou daar deze week meer over horen. Nu is er een week verstreken dus ik dacht: ik bel maar weer eens even... Het volgende gesprekje deed zich voor:

Ik: Hallo, is [naam] er ook?
UZB: Nee, die is ziek
Ik: Oh, okee, misschien kun je me verder helpen. Ik heb vorige week een gesprek gehad met haar en zou worden voorgesteld op een functie.
UZB: Wat is je naam?
Ik: Mint Clansell
UZB: Mink Brandel...
Ik: Nee, Mint. Clansell.
UZB: Smint Mansen?
Ik: (zucht) Nee, M-I-N-T C-L-A-N-S-E-L-L
UZB: Oooh, Mint Clansell!
Ik: he he
UZB: Ik ga even voor u kijken, heeft u een momentje?
UZB: (na een minuut) Ik zie u niet in ons systeem...
UZB: We nemen even contact op met degene die jou heeft ingeschreven en bellen je daarna terug!
Ik: okee...
UZB: (na 5 minuten) je staat in ons systeem, maar ik had het verkeerd gespeld! Volgens [naam] ben je wel voorgesteld, maar we hebben nog niks vernomen. We gaan er gelijk erachteraan! Mag ik je naam nog een keer?
Ik; Fijn zo, Mint Clansell en tot horens dan maar.

Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet? ;(
  donderdag 10 november 2011 @ 16:52:42 #151
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_104207406
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:25 schreef kalinhos het volgende:
Deze was ook leuk: Ik had gesolliciteerd voor een functie, had via het UZB gesolliciteerd. Word ik gebeld door het UZB, paar vragen telefonisch en de medewerker geeft aan: Morgenmiddag half 2, kan je dan voor een assessment komen bij dat bedrijf? Nja prima komt goed uit, ik kan. Vervolgens ontvangt ik om 17.55 een e-mail met daarin: "Zoals telefonisch besproken verwachten we je morgen op het assessment van 09.00 uur" ...HUH??
Dus ik direct terug gemaild van is het nou 13.30 of 09.00? Word ik vanmorgen rond kwart voor 9 teruggebeld, dat het helaas telefonisch verkeerd was doorgegeven en het dus 09.00 was. Dat zou ik dus niet meer redden(ca 40 minuten reistijd buiten de spits, laat staan in de spits). Weg gesprek :')

Ik wil nu een functie voor 3, maximaal 6 maanden. Ik denk alleen dat als ik dit tegen UZB's zeg, dit 2 kanten op kan werken. 1 kunnen ze bv. de tijdelijke functies nu wel aanbieden waarvan ze eerst dachten "dat schiet niet op want hij wil fulltime doorgaan"...anderzijds zullen ze de fulltime functies met opties op vaste contracten nu niet meer aanbieden daar ik sowieso over 6 maanden niet meer in NL ben. Lastig.
Ik zou bij het uitzendbureau niet aangeven dat je tijdelijk beschikbaar bent.
Dat merken ze vanzelf wel.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104207420
Ja, wat wil je ook als je Mint Clansell heet!

Maar goed, het is algemeen bekend dat je niet bijster intelligent hoeft te zijn om intercedent(e) te worden. Je moet er gewoon leuk uitzien en een beetje sociaal zijn :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104208111
Werd net gebeld door een W&S bureau voor een tijdelijke functie. Morgen kennismakingsgesprek. Ben benieuwd. Ik moet nu gewoon zsm een baan hebben en dit is alijd nog beter dan met een stel Oostblokkers in een koude fabriekshal paperclips te moeten buigen tegen een hongerloontje.

Ik begrijp niet waarom het nu allemaal zo tegen zit, ik heb voorheen altijd binnen 3 maanden nieuw werk kunnen vinden maar het lijkt wel dat hoe meer moeite ik erin steek des te slechter het gaat.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:12:40 #154
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104208210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Werd net gebeld door een W&S bureau voor een tijdelijke functie. Morgen kennismakingsgesprek. Ben benieuwd. Ik moet nu gewoon zsm een baan hebben.

Ik begrijp niet waarom het nu allemaal zo tegen zit, ik heb voorheen altijd binnen 3 maanden nieuw werk kunnen vinden maar het lijkt wel dat hoe meer moeite ik erin steek des te slechter het gaat.
Dat kan ook zo lijken he :) Dat merk ik ook wel - juist omdát je dan superactief bezig bent, verwacht je ook snel resultaat. Terwijl dat natuurlijk in principe niet hoeft uit te maken - het gaat net om die ene klik tussen jou en een bedrijf / uzb, en dat kan op zich laten wachten en sollicitatieprocedures duren sowieso soms vrij lang.

Succes met je kennismakingsgesprek!
pi_104208302
Je zal wel altijd zien: Zodra je een baan accepteert wordt je de dag erop gebeld voor juist die andere topbaan die jou willen hebben.

Maar 't komt inderdaad ook denk ik door wat MariaEtcerta zegt: Als je niet zoekt en af en toe wordt gebeld lijkt het veel, juist als je veel actief zoekt verwacht je veel actieve reacties terug.
pi_104210291
Helaas, afgewezen op 2de gesprek vandaag. Veel dingen gingen goed, maar stelde te weinig doorvragen en maakte geen aantekeningen waardoor het leek alsof ik ongeinteresseerd was.
pi_104211415
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Helaas, afgewezen op 2de gesprek vandaag. Veel dingen gingen goed, maar stelde te weinig doorvragen en maakte geen aantekeningen waardoor het leek alsof ik ongeinteresseerd was.
Pff. Ik heb in mijn hele leven nog nooit aantekeningen van iets gemaakt :')

Ook het doorvragen vind ik eigenlijk een dom argument. Als degene met wie je het gesprek hebt heel volledig en helder en duidelijk in de informatie is, moet je dan vragen om het vragen?
pi_104213628
De werkcoaches zijn ook trieste figuren hoor, dat hele systeem werk voor geen meter.
Dat is ook 1 van de redenen dat er zoveel mensen in de ww zitten.
Een groot deel gaat in de WW, en wordt vervolgens totaal niet begeleidt.
Een hoop mensen vinden het wel best.

Ik heb er begin vorig jaar ook 2 maanden oid ingezeten, heb nooit wat gehoord en hoefde ook geen contact te zoeken over mijn progressie.
Het intake gesprek wees uit dat er niks voor mij beschikbaar was en daarmee was de kous af :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 10 november 2011 @ 19:34:58 #159
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104213663
Aantekeningen heb ik ook nog nooit gemaakt hoor! En doorvragen? tja, ik doe dat ook niet als ik niet echt iets wil weten of te vragen heb. Was je zenuwachtig Woussie1987?
Ik heb namelijk wel het idee dat een eerste indruk echt belangrijk is. En dan bedoel ik naast op tijd aanwezig zijn en netjes gekleed enzo ook je voorkomen. Veel zenuwachtige mensen krijgen een soort masker over zich heen waardoor je misschien ongeïnteresseerd over kan komen. Maar goed wie ben ik, ik ken je niet eens. :) Je zou kunnen vragen aan bekenden hoe zij jou zien en misschien haal je daar iets uit. Succes in ieder geval.
klerkje
pi_104221144
Ik moet zeggen dat mijn gesprek van vandaag eerder leek dat het een soort vraag en antwoordspel leek, te ingestudeerd waardoor ik dus blijkbaar weinig doorvroeg.

Tja balen.......was bovendien zelfs een functie onder mijn niveau. Vanaaf het verdriet maar wegdrinken in cafe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')