quote:Op maandag 7 november 2011 23:00 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Da's nou eindelijk echt een vacature voor mijJammer dat het in Amsterdam is
Ik zie het nog steeds echt niet zitten om de huur hier op te zeggen (heb een mooi appartement) en een verlept kamertje in de buurt van amsterdam te zoeken. Brr.
Wat irritant, een duidelijk gevalletje van: het is ook nooit goed. Te veel ervaring, te weinig, gat in CV, teveel opvulling in CV...quote:Op maandag 7 november 2011 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Teveel ervaring juist. En ik heb veel redelijk korte banen gehad de laatste paar jaar ivm verhuizingen en de economische crisis, plus tijdelijk uitzendwerk om toch maar aan de bak te blijven. En mijn leeftijd zit ook al niet mee (30+). En om dan steeds te moeten horen dat 'ze iemand hebben gevonden die beter aansluit op het profiel'... Moedeloos word je ervan af en toe!
En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, ik meld me ook eens in dit topic.
Momenteel heb ik een contract op uitzendbasis van slechts 32 uur bij een overheidsinstelling zonder uitzicht op vast werk én daarbij een vrij laag salaris, daarom ga ik trachten een andere betrekking te scoren van minimaal 36 uur met daarbij bij voorkeur uitzicht op vast werk en opleidingsmogelijkheden. Vooraleerst zal ik mijn CV eens updaten en een gelikte sollicitatiebrief in elkaar flansen, daarna zal ik een spervuur van (open) sollicitaties lanceren. Wat open sollicitaties betreft is de kans op succes uiteraard zeer klein, maar niet geschoten is altijd mis ...
Succesquote:Op maandag 7 november 2011 23:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !
Ze sporen ook niet bij die uitzendbureaus. Heb een keer een gesprek van anderhalf uur gehad met verschillende tests om te kijken of ik binnen een afdeling paste. Kwam uit dat ik early adapter was met een post modernistische inslag en dat zou perfect binnen die afdeling passen. Kom ik binnenlopen op mn eerste dag en zitten er alleen maar van die uitgebluste ouwe lullen, werd geen woord gezegd en een waardelose sfeer.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:
Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden?)
- Audio test. Fictief gesprek, noteren wat er gezegd wordt, wie er belde etc.
Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.
Wellicht pas ik toch niet helemaal bij de functie
Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:
Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden?)
- Audio test. Fictief gesprek, noteren wat er gezegd wordt, wie er belde etc.
Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.
Wellicht pas ik toch niet helemaal bij de functie
Komt omdat ze blijkbaar wel mensen met die ervaring kunnen vinden. En ze ook wel snappen dat jij niet langer dan nodig blijft zitten...quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Dat dus. Nou ben ik nog geen 10 jaar bezig, maar toch. Ik zei ook tegen hun van ja ik snap wel dat je wil uitsluiten dat je een debiel aanneemt, maar kom op,....het uzb richt zich op hbo'ers en die laat je vervolgens een test doen om te zien of ze weten hoe je een plaatje download van het grote internet. Zet mij in dat kantoor neer en ik red me prima hoor, zonder scripten en onzin.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!
Ik heb 10+ jaar ervaring in de administratie. Bellen en discussieren met klanten is altijd een onderdeel geweest van mijn werkzaamheden. Bij bepaalde banen moest ik zelfs naar klanten toe om daar rond de tafel te gaan zitten. Je zou dus denken dat ik wel verstand zou hebben van hoe je een klant moet aanspreken en benaderen.
Als ik solliciteer op een backoffice of callcenterfunctie dan moeten ze altijd op zo'n belerend toontje duidelijk maken dat ik de vereiste ervaring niet heb. Ze kijken echt specifiek naar 'callcenterervaring' op je cv. Iets wat er op lijkt doet er niet toe. "Oh, ik zie dat je geen callcenterervaring heb, dat heb je echt nodig hoor voor deze functie!"
Dat is het grootste probleem van werkend Nederland. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. En dat is fucking frustrerend af en toe wanneer je zo'n uitzendsnol van 19 moet gaan uitleggen dat je heus wel weet wat een telefoon is, hoe je 'm opneemt en hoe je iemand vriendelijk te woord staat.
Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:38 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Iemand hier ervaring als collector?
Je moet dus mensen gaan opbellen die een achterstallige betaling hebben, lijkt me best wel kutwerk eigenlijk
Tis een incassobureauquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:07 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.
Jamiss wel maar net wat je zegt als ze met zielige verhalen komen dan ben ik om denk ikquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:18 schreef kalinhos het volgende:
Ja ok, maar dan is het bv. wel makkelijekr naar een klant toe te communniceren als het om een verplichte zorgverzekering gaat ( "Ja, iedereen is veprlicht die te betalen, etc") dan als iemand een 48 inch LCD tv heeft etc
Nah, hoeft niet zo te zijn, natuurlijk. Bij ons wordt er ook wel verwacht dat er resultaten zijn, want daar draait een bedrijf op, natuurlijk. Maar op zich vragen we geen ervaring, maar is het vooral belangrijk of je binnen het bedrijf past (we hebben eigenlijk geen tijdelijke krachten). Dat is misschien wel een aardige tip voor gesprekken: ga niet je complete cv opnoemen (die heb je immers al opgestuurd), maar laat zien waarom jij onderscheidend bent. Waarom ben jij anders dan al die anderen die hetzelfde soort cv hebben? (ja, die personen ken je niet, maar jij bent toch ook gewoon uniek?)quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!
Hoef je volgens mij pas te overleggen aan hun als ze er om vragen. Dus niet elke maand dat velletje uploaden.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je WW hebt moet je iedere maand minimaal 4 sollicitaties doen. Dit laat je dan weten aan je werk- of e-coach dmv een excel bestandje (die je van je coach behoort te krijgen).
Herkenning. Ik heb nog wel vreemdere afwijzingen gehad ook trouwens. Misschien heb je er wat aan en misschien niet; een hoop hangt af van je nonverbale communicatie en je uitstraling. Wat je allemaal zegt is maar een heel klein deel van wat je communiceert. Je uitstraling kan een bepaald gevoel oproepen bij je gesprekspartner. Als je bijv mensen niet aankijkt kan je onzeker over komen. Maar zelfs werkgevers zelf weten niet altijd waarom ze een bepaald gevoel krijgen. En dus wordt er dan maar iets anders gezocht om iemand op af te wijzen. Dit is iets wat vooral speelt bij gelijk geachte geschiktheid.quote:Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag"quote:Op woensdag 9 november 2011 06:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een vraagje voor de WW'ers en WWB'ers: hebben jullie veel te maken met je werkcoach?
Ik heb nu al een tijdje een e-coach, waar ik per maand mijn sollicitatie-activiteiten mee deel, maar verder hoor ik er nooit wat van. Als ik mijn e-coach een mail stuur duurt het enkele dagen voordat ik een antwoord heb.
Is dit normaal? Een werkcoach hoort je toch te begeleiden naar nieuw werk, want tot nu toe heb ik nog geen zak gehad aan die knakker, behalve dat ie een paar maanden terug mijn inschrijving heeft verlengd. Er komt ook totaal geen initiatief uit. Ik stuur 'm elke maand netjes mijn excelletje vol sollicitaties, maar ik hoor verder niks. Mijn vorige werkcoach deed tenminste actief mee met bemiddelen (niet dat ik het toen nodig had, maar ik had wel het gevoel dat ze erbovenop zat en me zsm weer aan het werk wilde zien).
Het vervelende van zo'n e-coach is ook dat je niet even langs het dichtsbijzijnde WERKbedrijf (voorheen CWI) kunt wippen om een gesprekje aan te knopen. Ik heb niet eens een telefoonnummer...
Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.quote:Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?quote:Op woensdag 9 november 2011 12:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag"
En moet 15 sollicitaties per week doen!! Maar bellen naar een bedrijf of langsgaan bij uitzendbureau valt er ook onder
Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:44 schreef Balisto het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.
Je wil niet weten hoe vaak ik vacatures tegenkom met dit soort eisen:
- Je bent minimaal een jaar beschikbaar.
- Je mag de eerste 6 maanden geen vakantie opnemen.
- Flexibele instelling: je bent beschikbaar op ma-vr van 8.00-22.00 en op za van 9.00-18.00. Hierbinnen word je 32 uur per week ingepland.
En dan een bruto uurloon van 8,44 bieden.
En ja, het gaat hier om een simpele callcenterbaan.
Nee hij is nog niet eens ingegaan ww loopt vandaag af, nieuwe regels geloof ik. Ik vind het ook nogal veelquote:Op woensdag 9 november 2011 12:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?
Nee, het was in Groningen. Wel ongeveer zo'n soort functie.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.
Ja, elk werk is passend zeggen zequote:Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij kun je nooit 15 sollicitaties per week doen. Op een gegeven moment zijn die bronnen toch uitgeput?? Of wordt er van je verwacht dat je op elke shitbaan solliciteert?
Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.quote:Op woensdag 9 november 2011 14:14 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn er hier mensen die van LinkedIn gebruik maken voor het solliciteren? En heeft het duidelijke voor en nadelen?
Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.quote:Op woensdag 9 november 2011 14:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ja, elk werk is passend zeggen ze
Dat klopt helemaal, dus het enige wat ze bereiken is dat je meer dan de helft van de sollicitaties maar voor de vorm stuurtquote:Op woensdag 9 november 2011 14:54 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.
Reken er maar op dat het weer een standaard reden is dat ze je geven.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vandaag ook weer een afwijzing binnen, maar er stond niet eens een reden bij. Alleen dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een gesprek. Dat vind ik redelijk kortaf en onbeschoft dus ik heb ze maar even vriendelijk terug gemaild of ze me alsnog een reden konden geven. Ik ben benieuwd.
Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?quote:Op woensdag 9 november 2011 14:42 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!quote:Op woensdag 9 november 2011 11:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach, zoals ik al zei zit het 'm meer in het daadwerkelijk uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens een gesprek weet ik mezelf altijd wel een goeie houding te geven. Maar ja, zie eerst maar eens uitgenodigd te worden. En de pretenties van een uitzendbureau dat je hiermee sneller werk zou hebben heb ik tot nu toe weinig van gemerkt.
Ik heb vorige week hulp gevraagd aan mijn werkcoach bij het zoeken naar werk, omdat het me allemaal te lang duurt en ik koste wat kost niet de bijstand in wil (en ik liever ook geen kutwerk ga doen zoals hamburgers bakken of productiewerk). Ik verstuurde de mail vorige week woensdag en ik kreeg gisteren pas antwoord. Het beknopte antwoord: Heb je je al ingeschreven bij uitzend en W&S bureaus?" Neeeee echt joh, daar was ik nou nooit zelf opgekomen!!! Idioot. Waarom hebben dit soort figuren wel werk en ik niet???
Kan je instellen inderdaad.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?
Heb t wel aangemaakt maar ga het voorlopig nog niet gebruiken waarschijnlijk, zie de voordelen er nog niet zo van in!
quote:Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerdt en jezelf presenteerdt. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
Geen idee wat de voorspelbare kaart moet zijn maar het gaat om de boodschap die duidelijk is. Spelling let ik niet heel erg op bij het plaatsen van berichten of Fok.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:18 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]![]()
![]()
Een ander afzeiken over een terecht punt (uitzendmutsen doen met de regelmaat van de klok dom, ridicule want weinig realistische functie-eisen en afwijzingen waarvoor de motivatie uit de dikke duim gezogen wordt), en dan zulke kneuzige taalfouten maken... oh the irony![]()
!!
verwacht dat er nu een heel voorspelbare kaart gespeeld gaat worden
Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
Paspoort, cv en eventuele diploma's meenemen.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik was begin dit schooljaar begonnen met een HBO opleiding nadat ik mijn MBO had afgerond, maar dit beviel mij totaal niet....
Ik heb dus besloten om werk te gaan zoeken met mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik zoek werk in de Civiele techniek en heb vandaag op 2 vacatures gereageerd van een detacheringsbureau.
Na +- 5 min van het versturen werd ik gebeld om een afspraak te maken bij hun op het kantoor.
Ik mag hier vrijdag naar toe, ik ben heel erg benieuwd. Het is mijn eerste echte sollicitatie (heb natuurlijk al vaker gesolliciteerd voor stages en bijbaantjes) spannend dus!
Iemand nog wat kleine tips m.b.t. detacheringsbureaus?
Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben..quote:Op woensdag 9 november 2011 21:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen.
* Viking84 stapt even uit lurkmodus.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben..
Nee dat is lekker met argumenten komenquote:Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben..
beter lees je even de OP eerst voordat je hier verder gaat kankerenquote:Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan?quote:Op donderdag 10 november 2011 00:20 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek bij dat incassobureau, het lijkt me helemaal niks maar ik ga sowieso voor weer een sollicitatiegesprek ervaring, hoe meer hoe beter want daar heb ik nog wel wat in te leren
(denk ik...)
Ja dat weet ik eigenlijk niet,ik wil toch even horen misschien is het toch leuker dan ik denk. WWB is bijstandquote:Op donderdag 10 november 2011 11:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan?Succes morgen in elk geval.
En wat is wwb eigenlijk? Een vorm van ww-uitkering?
WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onderquote:
Oh, okquote:Op donderdag 10 november 2011 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onder
Ik zou bij het uitzendbureau niet aangeven dat je tijdelijk beschikbaar bent.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:25 schreef kalinhos het volgende:
Deze was ook leuk: Ik had gesolliciteerd voor een functie, had via het UZB gesolliciteerd. Word ik gebeld door het UZB, paar vragen telefonisch en de medewerker geeft aan: Morgenmiddag half 2, kan je dan voor een assessment komen bij dat bedrijf? Nja prima komt goed uit, ik kan. Vervolgens ontvangt ik om 17.55 een e-mail met daarin: "Zoals telefonisch besproken verwachten we je morgen op het assessment van 09.00 uur" ...HUH??
Dus ik direct terug gemaild van is het nou 13.30 of 09.00? Word ik vanmorgen rond kwart voor 9 teruggebeld, dat het helaas telefonisch verkeerd was doorgegeven en het dus 09.00 was. Dat zou ik dus niet meer redden(ca 40 minuten reistijd buiten de spits, laat staan in de spits). Weg gesprek
Ik wil nu een functie voor 3, maximaal 6 maanden. Ik denk alleen dat als ik dit tegen UZB's zeg, dit 2 kanten op kan werken. 1 kunnen ze bv. de tijdelijke functies nu wel aanbieden waarvan ze eerst dachten "dat schiet niet op want hij wil fulltime doorgaan"...anderzijds zullen ze de fulltime functies met opties op vaste contracten nu niet meer aanbieden daar ik sowieso over 6 maanden niet meer in NL ben. Lastig.
Dat kan ook zo lijken hequote:Op donderdag 10 november 2011 17:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Werd net gebeld door een W&S bureau voor een tijdelijke functie. Morgen kennismakingsgesprek. Ben benieuwd. Ik moet nu gewoon zsm een baan hebben.
Ik begrijp niet waarom het nu allemaal zo tegen zit, ik heb voorheen altijd binnen 3 maanden nieuw werk kunnen vinden maar het lijkt wel dat hoe meer moeite ik erin steek des te slechter het gaat.
Pff. Ik heb in mijn hele leven nog nooit aantekeningen van iets gemaaktquote:Op donderdag 10 november 2011 18:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Helaas, afgewezen op 2de gesprek vandaag. Veel dingen gingen goed, maar stelde te weinig doorvragen en maakte geen aantekeningen waardoor het leek alsof ik ongeinteresseerd was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |