abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103787117
Ik wil graag een ticket vanaf Barcelona die eind van de middag aankomt in Nederland en dan zondag ergens ook eind van de middag weer terug gehad (of iets eerder aankomen en iets later weg)

Zou dat onder de 70 euro kunnen? Nee zeker ;( (qfly vond niets)
Worry is a misuse of imagination
pi_103787157
Skyscanner al geprobeerd?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:18:17 #103
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103787302
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:12 schreef Probability het volgende:
Ik wil graag een ticket vanaf Barcelona die eind van de middag aankomt in Nederland en dan zondag ergens ook eind van de middag weer terug gehad (of iets eerder aankomen en iets later weg)

Vueling bekeken? Die heeft vrij goedkope vluchten en wij waren rond 19.00 weer in NL.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 15:21:43 #104
70532 loveli
N
pi_103787409
quote:

Goedkoop betekent vaak dat je flexibel moet zijn met je eisen.
crap in = crap out
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:41:22 #105
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103788171
Lijstje:

O: kwark
T: appel
L: 2 flinke eigengebakken boterhammen, 1x kaas, 1x appelstroop
T: grapefruit
D: erwtensoep (uit blik, ik ben het he)

:P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:44:59 #106
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103788328
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje:

L: 2 flinke eigengebakken boterhammen, 1x kaas, 1x appelstroop
T: grapefruit
D: erwtensoep (uit blik, ik ben het he)

:P
Contradictio in lijstio!
pi_103788415
Maar best een fatsoenlijk lijstje, XM!
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:46:53 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103788418
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Contradictio in lijstio!
Okee, broodbakmachine-gebakken boterhammen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103788464
Erwtensoep, dat wil ik ook weer eens. O+

Vorige week magere scharrelrookworst gekocht bij AH, in theorie dubbel verantwoord dus ik hoop dat hij lekker is.
Know that while you sleep
Everything has changed
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:49:38 #110
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_103788537
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:47 schreef Mini. het volgende:
Erwtensoep, dat wil ik ook weer eens. O+

Vorige week magere scharrelrookworst gekocht bij AH, in theorie dubbel verantwoord dus ik hoop dat hij lekker is.
*Mental image van rondhuppelende rookworsten*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:58:51 #111
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103788905
Halve liter snert XM? Dat is 300 kcal, lekker een roggebroodje erbij?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103789023
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:59 schreef Mini. het volgende:

[..]

Bij mij op school kreeg je van sommige docenten sowieso snoepjes als je een gesprek met ze had, hoe is dit dan zo anders? Het is niet iets dat alle mentoren *moeten* doen, maar als je weet dat iemand iets moeilijks meemaakt en je hebt de neiging om iets liefs te doen (zoals deze mentor blijkbaar), dan moet je je toch niet in hoeven houden omdat een of andere drama queen dan gaat zeuren dat ze ook een plak cake wil? Dat vind ik echt de omgekeerde wereld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103789143
Lijstje:

O: havermoutpapje
L: sandwich BLT van de AH to go, zakje wortel
T: stukje speculaasbrok
D: iets met een gehaktbal

Weinig eetlust door de hoofdpijn, hopelijk morgen beter! En nu heb ik Perruche gedumpt :'( Waar gaat dat heen...
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:05:12 #114
70532 loveli
N
pi_103789147
Vaiz, klotesituatie. Maar dat moet niet betekenen dat de mentor niets had moeten doen voor die ander. Je kunt niet handelen naar iets wat je niet weet en zo te lezen was de situatie waar jij naar verwijst geen ding waar een mentor zich mee bezig had moeten houden, maar een job voor professionals.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:05:33 #115
70532 loveli
N
pi_103789165
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:05 schreef anna82 het volgende:
Lijstje:

O: havermoutpapje
L: sandwich BLT van de AH to go, zakje wortel
T: stukje speculaasbrok
D: iets met een gehaktbal

Weinig eetlust door de hoofdpijn, hopelijk morgen beter! En nu heb ik Perruche gedumpt :'( Waar gaat dat heen...
Op date met de mini-fluiter :Y
crap in = crap out
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:07:00 #116
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103789225
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Op date met de mini-fluiter :Y
Ondanks dat we hier te maken hebben met een beauty connaisseur in een flitsende wagen, gok ik niet dat mister Anna dat kan waarderen :P
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:07:06 #117
70532 loveli
N
pi_103789229
Oh ja, ik had ook een kut-schooltijd, maar geen chocomelk en kaartjes voor mij. So be it, life ain't fair en ik ben best aardig opgedroogd.
crap in = crap out
pi_103789286
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:02 schreef V1z0R het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, dat is inderdaad lullig voor dat meisje. Maar dit was toch in een 1 op 1-gesprek tussen de mentor en MarMar's dochter? Dan vind ik niet dat je het er bij andere kinderen in wrijft of wat dan ook.

Vreemd trouwens dat jij als VVD'er mij als SP'er erop wijst dat je niet in ideale situaties moet denken maar je gedrag moet aanpassen aan die uitzondering voor wie het lullig uitpakt. :D
Everything has changed
pi_103789306
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ondanks dat we hier te maken hebben met een beauty connaisseur in een flitsende wagen, gok ik niet dat mister Anna dat kan waarderen :P
Maar hij heeft mij aangestoken met griep-verschijnselen, dus tsja.

*snel op zoek gaat naar tweed-rokje
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:08:57 #120
70532 loveli
N
pi_103789311
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dan moet de mister van anna in actie komen!

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 31-10-2011 16:09:51 (taalkundenoob) ]
crap in = crap out
pi_103789318
quote:
Vaiz, klotesituatie. Maar dat moet niet betekenen dat de mentor niets had moeten doen voor die ander. Je kunt niet handelen naar iets wat je niet weet en zo te lezen was de situatie waar jij naar verwijst geen ding waar een mentor zich mee bezig had moeten houden, maar een job voor professionals.
Eens. Maar als het niet wordt doorgegeven aan de school is het erg moeilijk om ernaar te handelen...
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103789324
Beterschap anna :* en dat duurt ons bootcamp avondtuur nog even, aangezien ik volgende week op vakantie ga...
pi_103789350
Oh en wbt middelbare school perikelen: mijn 1e school informeerde wel naar mijn thuissituatie. Waarna mijn moeder mij van school haalde. :X
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:10:50 #124
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103789408
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:07 schreef loveli het volgende:
Oh ja, ik had ook een kut-schooltijd, maar geen chocomelk en kaartjes voor mij. So be it, life ain't fair en ik ben best aardig opgedroogd.
Op school vond ik het juist best leuk! :+ Ik kreeg overigens ook geen lekkers, maar bij mij hanteerden de docenten (hoorde ik achteraf) een soort 'laatdiemaarmetrust'-clausule, waardoor ik o.a. ondanks veelvuldig nét te laat zijn nooit hoefde na te blijven :7 Ik vroeg me altijd af waarom dat was _O-
Ik snap V1z' standpunt wel, maar ben het er verders niet echt mee eens. Zelf had ik ook heul geen behoefte aan extra aandacht, maar als iemand anders dat wel kreeg en zich daar beter door voelde was dat alleen maar prima. Dat je het zelf niet altijd flex hebt betekent uiteraard niet dat je gevoel voor empathie kaduuk is, bij wijze van.
pi_103789521
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:09 schreef Perruche het volgende:
Beterschap anna :* en dat duurt ons bootcamp avondtuur nog even, aangezien ik volgende week op vakantie ga...
Oh, ga je dan al naar sunny Egypte? O+

Bootcamp gaat nergens heen en ik ook niet! Yoga trouwens ook niet :P
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:15:02 #126
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103789593
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:08 schreef anna82 het volgende:

[..]

Maar hij heeft mij aangestoken met griep-verschijnselen, dus tsja.

*snel op zoek gaat naar tweed-rokje
*voorziet dat mister Anna thuiskomt met een mini*

Kijk schat, nieuwe auto, omdat ik zoveel van je houww O+
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:16:12 #127
70532 loveli
N
pi_103789638
Een autootje voor het vrouwtje O+ O+ O+
SPOILER
crap in = crap out
pi_103789658
Warme choco en koekje aanbieden tijdens een mentorgesprek is sowieso iets anders dan een kaart/bloemen/wat dan ook sturen. Als ik een gesprek heb met een student, en we spreken af in de docentenkamer of kantine, dan vraag ik ook altijd of ze koffie ofzo willen.

Ik denk dat ik het in zoverre met V1z0R eens ben, dat ik wel denk dat school en privé zoveel mogelijk gescheiden moeten worden. Kaart sturen is een actie 'in' het privéleven van de student. Informeren of medelijden betuigen op school niet. Koekjes aanbieden op school ook niet.

Mgoed. Dat is hoe ik ermee om zou gaan.

Verder heb ik last van mijn rug en ben ik chagrijnig omdat er net een uur van mijn leven is verspild met een nutteloze presentatie.
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:20:06 #129
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103789806
MarMar :*

Mo.. je zit weer lekker in je flow O+

Gaat het een beetje coco?

Moet nieuwe schoenen en nu had ik vanmorgen de moed is de winkel dicht.. Nou ja, heb nog wel laarzen :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103789808
quote:
Vaiz, klotesituatie. Maar datmoet niet betekenen dat de mentor niets had moeten doen voor dei ander. Je kunt niet handelen naar iets wat je niet weet en zo te lezen was de situatie waar jij naar verwijst geen ding waar een mentor zich mee bezig moet houden, maar een job voor professionals.
Ben ik niet met je eens, het is net zo min de taak van een mentor om die ander een kaart en traktatie te geven. Ze zijn daar voor hun opleiding en kunnen begrip en medeleven krijgen voor hun thuissituatie.

Mini, gaat bij mij meer uit van wat de taak als school is, niet zozeer de zwakste te beschermen.
Moraal en religie zie ik ook niet graag in het onderwijs bijvoorbeeld.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:21:16 #131
70532 loveli
N
pi_103789856
In geval van Mar en Vaiz gaat het toch over kinderen in de laatste klassen van de lagere school?

En idd niet de taak van de mentor, maar hij/zij mag best menselijk zijn.
crap in = crap out
pi_103789905
Nee, dit was brugklas.
pi_103789959
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:10 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Op school vond ik het juist best leuk! :+
En leuke schooltijd-boks!

Achteraf snap ik niet dat ik niet ben gepest op de basisschool. Ik was best een goed doelwit. Maar iedereen vond me wel aardig, geloof ik. Middelbare school, hbo en uni idem. Ben nooit zo'n mega populair figuur geweest maar iedereen vond me altijd gewoon aardig, geloof ik. Vond school altijd leuk O+
pi_103789973
quote:

Als je nog geen logeerplek hebt, zou ik eens bij oad en arke enzo kijken! Vaak komt dat best goedkoop uit :) en op idiote tijden natuurlijk.

V1z, bij je school hoort wel mening vormen, discussiëren en debatteren. Waarbij moraal en religie zeker te pas komt!
pi_103790006
Je bent als leraar niet alleen bezig met het geven van educatie. Je hebt ook een pedagogische taak, namelijk het kind ondersteunen in de ontwikkeling. Door een kind te steunen in een moeilijke tijd doe je dit. En kan je waken voor het verstoren voor de leerbaarheid.
Als een kind zich op zijn gemak voelt op school, kan het zich beter ontwikkelen. Daar moet een leerkracht voor zorgen.
Be someone that makes you happy
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:25:37 #136
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103790055
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En leuke schooltijd-boks!

Achteraf snap ik niet dat ik niet ben gepest op de basisschool. Ik was best een goed doelwit. Maar iedereen vond me wel aardig, geloof ik. Middelbare school, hbo en uni idem. Ben nooit zo'n mega populair figuur geweest maar iedereen vond me altijd gewoon aardig, geloof ik. Vond school altijd leuk O+
Dat ja! :D Kon het met bijna iedereen wel vinden eigenlijk, terwijl ik ook best quirky was/ben enzo :P
Ik hing vaak tot laat nog op school rond met vrienden, zelfs als we al heel vroeg 'uit' waren :D Was best een gezellige tijd!
pi_103790075
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
MarMar :*

Mo.. je zit weer lekker in je flow O+

Gaat het een beetje coco?

Moet nieuwe schoenen en nu had ik vanmorgen de moed is de winkel dicht.. Nou ja, heb nog wel laarzen :')
Ja hoor. Het gaat op zich prima :) Hele dag goede zin gehad, en net bij een verplichte (daar word ik sowieso al kriegelig van) presentatie gezeten, van een UUR, die echt niks voorstelde. Instructie over nieuwe werkwijze. Nou, had me alleen het A4'tje met instructies gegeven en ik was in 5 minuten klaar. Word ik extra chagrijnig van :+
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:27:37 #138
70532 loveli
N
pi_103790138
Ging ook niet altijd meteen na school naar huis. Soms moest er nog even gevochten worden :')
crap in = crap out
pi_103790253
Ik heb nieuwe hardloopschoenen :D. De lelijkste die ik ooit gezien heb, maar ze waren goedkoop en lopen vast prima. En nu heb ik zin om te hardlopen, maar geen tijd ervoor. Dat is dubbel stom :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:31:42 #140
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103790341
Contra-cranky-attack!

It's super-effective O+
pi_103790496
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:20 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, het is net zo min de taak van een mentor om die ander een kaart en traktatie te geven. Ze zijn daar voor hun opleiding en kunnen begrip en medeleven krijgen voor hun thuissituatie.

Mini, gaat bij mij meer uit van wat de taak als school is, niet zozeer de zwakste te beschermen.
Moraal en religie zie ik ook niet graag in het onderwijs bijvoorbeeld.
Dat vind ik wel hard hoor. Het is misschien niet hun taak, maar ze maken die kinderen wel jaren mee. Dan kun je het toch niet zomaar "uitzetten" als je met zo'n kind meeleeft. Zou ook niet moeten hoeven imo.
Was die traktatie trouwens in de klas? Dat zou ik wel wat anders vinden.

Moraal en religie als in 1 ding uitleggen en zeggen dat dat de waarheid is niet nee, maar meerdere perspectieven laten zien en kinderen leren om er kritisch over na te denken is juist heel belangrijk! Waar leer je dat anders?
Everything has changed
pi_103790593
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:35 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat vind ik wel hard hoor. Het is misschien niet hun taak, maar ze maken die kinderen wel jaren mee. Dan kun je het toch niet zomaar "uitzetten" als je met zo'n kind meeleeft. Zou ook niet moeten hoeven imo.
Was die traktatie trouwens in de klas? Dat zou ik wel wat anders vinden.

Moraal en religie als in 1 ding uitleggen en zeggen dat dat de waarheid is niet nee, maar meerdere perspectieven laten zien en kinderen leren om er kritisch over na te denken is juist heel belangrijk! Waar leer je dat anders?
Tijdens de kleine pauze in het kantoor van de mentor... en brugklas idd..

Viz: als op een school geen aandacht mag zijn voor privésituaties, zou ik mijn kind niet naar die school sturen. Ze is net drie maanden 12 ffs.
pi_103791272
Het is toch lastig hoor, het hele hele aandacht voor de individuele student met privé problemen-gebeuren. Waar trek je de grens, hoe ver moet je gaan?

Bij ons op het hbo vind ik bijvoorbeeld dat we soms echt te veel rekening houden met studenten met een beperking of problemen. Soms help je een student juist niet door te aardig te zijn.

Voorbeeld: student(e) met IBD (Crohn of colitis ulcerosa, wat ik heb dus). Mag presentatie uitstellen omdat hij/zij altijd zenuwen heeft voor presenteren, dus stress krijgt, en stress heeft een negatieve uitwerking op de klachten.

Dat klopt, maarrrrr.... ooit zal hij/zij toch moeten presenteren. Dus je hebt er niks aan om uit te stellen. Zelfde geldt voor student met ernstige vorm van adhd. Ik vind dat we momenteel te veel begeleiden (krijgt privébegeleider, wordt samen gepland, krijgt extra tijd voor toetsen, etc). Zo'n begeleiding krijgt die student 'straks' ook niet! Dan wordt de overstap naar het werkende leven alleen maar moeilijker!

Idem voor studenten met privéproblemen zoals scheidende ouders, zieke ouders, etc. Ik leef met ze mee en ik ben flexibel hoor, maar soms moet je studenten niet teveel bij de hand houden of beschermen. Daarmee bereid je ze namelijk juist niet voor op het 'echte' werkende leven.

Maar een brugklasser zoals Mar's dochter, dat je als mentor wat extra aandacht hebt voor zo'n student en tijdens een gesprek een koekje aanbiedt, dat lijkt me juist prima. Als mentor/coach heb je toch een beetje een rol als vertrouwenspersoon.

Mgoed. Het is een beetje warrig verhaal. Denk dat er gewoon geen kant en klaar antwoord is te bedenken. En nu moet ik mijn huiswerk gaan maken voor een cursus die ik zo heb :P
pi_103791415
@ Coco: waar trek je de grens?

Soms heb ik wel het idee dat mensen zich achter labeltjes verschuilen. Een vriend van me is autistisch en wil niet presenteren 'want dat kan ik niet omdat ik autistisch ben'. Dan moet je juist meer oefenen! Kun je veel mee bereiken.
pi_103791475
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als je nog geen logeerplek hebt, zou ik eens bij oad en arke enzo kijken! Vaak komt dat best goedkoop uit :) en op idiote tijden natuurlijk.

V1z, bij je school hoort wel mening vormen, discussiëren en debatteren. Waarbij moraal en religie zeker te pas komt!
Ik bedoelde het eenzijdig prediken van moraal en religie als waarheid. Erover discussiëren moet kunnen, indoctrineren niet.
Spuit11

Mini, was in de klas inderdaad.

Mar, je leest dingen die ik niet schrijf...
Waar zeg ik dat het er niet mag zijn? Ik zeg gewoon dat er een uniforme manier voor moet zijn die uitzonderingsgevallen niet voorbijgaan. En in mijn ogen is dat niet het geven van cake en chocomelk.
pi_103791745
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:54 schreef Ewelina het volgende:
@ Coco: waar trek je de grens?

Soms heb ik wel het idee dat mensen zich achter labeltjes verschuilen. Een vriend van me is autistisch en wil niet presenteren 'want dat kan ik niet omdat ik autistisch ben'. Dan moet je juist meer oefenen! Kun je veel mee bereiken.
Ja, zie de tweede regel van mijn post. Dat weet ik dus ook niet. Het is zooo ontzettend lastig om dat te bepalen. Ik vind wel dat men tegenwoordig te soft/lief is voor studenten. Komt misschien omdat ik zelf ook een 'student met beperking' was, maar daar nooit gebruik van heb gemaakt. Beperking of niet, ik wilde het op dezelde manier doen als anderen. Omdat dat 'later' ook zo zou werken.

Let wel: er zijn natuurlijk beperkingen waar gewoon echt speciale voorzieningen voor getroffen moeten worden. Rolstoelgebruikers, mensen met visuele beperkingen, dyslexie (meer tentamentijd), etc. Maar overall ben ik een voorstander van iedereen hetzelfde behandelen.
pi_103791756
En nu moet ik écht mijn huiswerk maken. :P
pi_103793796
O+ 2 broeken, een rok, een truitje en een paar schoenen voor £15 O+

Tweedehandswinkels _O_

Ik kan morgen goed aangekleed naar mijn halloweenfeestje! :P
Ja doei.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:49:36 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103793846
Ik vind het oneerlijk dat mods niet in m'n foeslijst kunnen. ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103794286
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
Het is toch lastig hoor, het hele hele aandacht voor de individuele student met privé problemen-gebeuren. Waar trek je de grens, hoe ver moet je gaan?

Bij ons op het hbo vind ik bijvoorbeeld dat we soms echt te veel rekening houden met studenten met een beperking of problemen. Soms help je een student juist niet door te aardig te zijn.

Voorbeeld: student(e) met IBD (Crohn of colitis ulcerosa, wat ik heb dus). Mag presentatie uitstellen omdat hij/zij altijd zenuwen heeft voor presenteren, dus stress krijgt, en stress heeft een negatieve uitwerking op de klachten.

Dat klopt, maarrrrr.... ooit zal hij/zij toch moeten presenteren. Dus je hebt er niks aan om uit te stellen. Zelfde geldt voor student met ernstige vorm van adhd. Ik vind dat we momenteel te veel begeleiden (krijgt privébegeleider, wordt samen gepland, krijgt extra tijd voor toetsen, etc). Zo'n begeleiding krijgt die student 'straks' ook niet! Dan wordt de overstap naar het werkende leven alleen maar moeilijker!

Idem voor studenten met privéproblemen zoals scheidende ouders, zieke ouders, etc. Ik leef met ze mee en ik ben flexibel hoor, maar soms moet je studenten niet teveel bij de hand houden of beschermen. Daarmee bereid je ze namelijk juist niet voor op het 'echte' werkende leven.

Maar een brugklasser zoals Mar's dochter, dat je als mentor wat extra aandacht hebt voor zo'n student en tijdens een gesprek een koekje aanbiedt, dat lijkt me juist prima. Als mentor/coach heb je toch een beetje een rol als vertrouwenspersoon.

Mgoed. Het is een beetje warrig verhaal. Denk dat er gewoon geen kant en klaar antwoord is te bedenken. En nu moet ik mijn huiswerk gaan maken voor een cursus die ik zo heb :P
Hmm, eerste jaar studie, ik was ondertussen twee jaar bekend met het fenomeen 'huilend je presentatie door' en ik had net de stap gezet om ervoor naar de studentpsycholoog te gaan.
Presentatie houden dus, groepjes van drie, waarvan één willekeurig gekozen zou worden. Ik vlak voor het vak aangeven wat mijn probleem was, en of ik aub niet de klos hoefde te zijn, want dat was een drama maar ik ging ermee bezig.
Raad eens wie er werd uitgekozen en hortend, stotend en vol uhhhhs een stom verhaal stond te doen?
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 18:04:21 #151
70532 loveli
N
pi_103794472
Achteraf gezien, heeft dat je geholpen of geschaad?
crap in = crap out
pi_103794631
O/L: smoothie aardbei/banaan/sinaasappel/yoghurt
S: half uur wandelen
T: zalm-roomkaas-sla-wrap
D: spaghetti carbonara, rucola/tomaatsalade
T: crackers met tapenade en wijn

Morgen:
T: zalm-roomkaas-sla-wrap
L: frittata met paprika en prei
S: 5 km hardlopen, grondoefeningen
D: gevulde portobello (pijnboompitten, boursis, kaas) en gepofte aardappel met knoflook-yoghurtdip
pi_103794633
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:04 schreef loveli het volgende:
Achteraf gezien, heeft dat je geholpen of geschaad?
Ik denk dat het beter was als ik eerst in een veiligere en vertrouwdere omgeving had kunnen oefenen (zoals bij de groep waar ik dus heenging) dan meteen voor een groep van 60 man en een lacherige docent gegooid te worden 'omdat hij het weleens wilde zien'.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 18:11:39 #154
70532 loveli
N
pi_103794751
Xen, jij eet altijd lekker!
crap in = crap out
pi_103794914
:W thuis, wat een ellende zeg een administratieve medewerker die in iedere kast een lijk verborgen heeft.
Correctie in iedere map. :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 18:16:34 #156
70532 loveli
N
pi_103794964
Lijken in de kast en halloween. Oi.
crap in = crap out
pi_103795040
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:16 schreef loveli het volgende:
Lijken in de kast en halloween. Oi.
Was het alleen maar nu :D

Naja komt wel weer goed, organisaaassiie!
pi_103796494
o haiz,

stresslevels through the roof vandaag en morgen en overmorgen worden net zo :{ Mijn lief is echt een schatje, probeert een beetje bij te springen waar hij kan.

Ik heb ook éindelijk een afspraak gemaakt om naar de kapper te gaan. Ik word gek van mijn haar :X Te dik, te veel, te lang. Zo mijn haar verven en daarna lekker warm douchen O+

Lijstje:

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel en kalkoen. Tomatensalade
L: rijst, kip en groente
T: kwark, havermout, besjes en nootjes
D: guacamole, zoete aardappel en kip
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103796622
oh en over presentatieshizzle, ik heb nog steeds stress :+ Maar ik presenteer gewoon voor grote groepen en ik probeer niet te snel te praten :D

Ik heb heel veel dingen die ik eng vind, maar schijnbaar heb ik een goede pokerface :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103796653
Bleh, drukke vermoeiende dag.

Lijstje:
O) Havermout met havermelk
T) 2 stroopwafels
L) Panini geitenkaas
T) Peer
D) Pasta met kaassaus
S) Pilates
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:00:12 #161
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103796788
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:56 schreef _aurum_ het volgende:
oh en over presentatieshizzle, ik heb nog steeds stress :+ Maar ik presenteer gewoon voor grote groepen en ik probeer niet te snel te praten :D

Ik heb heel veel dingen die ik eng vind, maar schijnbaar heb ik een goede pokerface :')
Ha ik haat presenteren ook, en toch ga ik het vrijwillig doen in maart, in het kader van het opbouwen van een academisch cv :')

Stom van de stresslevels :* Drukke tijd op het werk? Fijn dat manlief zo goed meehelpt O+
En jij had toch juist heel mooi haar? o.O
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 19:02:12 #162
70532 loveli
N
pi_103796900
Meeste mensen klagen als het te dun, te weinig of te kort is. Zeikerd!
crap in = crap out
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:02:44 #163
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103796938
O: twee sneetjes met rosbief
L: twee sneetjes met kaas
T: twee gekookte eieren
T: twee handen nootjes
D: lamsburger en sperziebonen
S: denk body pump

Hongerdagje vandaag! Liep de hele tijd te zoeken :')
Maar goed. Ik heb weer vanillekwark en melk/appels voor de havermout meegenomen zonet :Y
pi_103796954
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:02 schreef loveli het volgende:
^^ Doe mij een beetje dikte en lengte graag :+
pi_103796972
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
O: twee sneetjes met rosbief
L: twee sneetjes met kaas
T: twee gekookte eieren
T: twee handen nootjes
D: lamsburger en sperziebonen
S: denk body pump

Hongerdagje vandaag! Liep de hele tijd te zoeken :')
Maar goed. Ik heb weer vanillekwark en melk/appels voor de havermout meegenomen zonet :Y
Ik zie een thema. 8-)
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:03:51 #166
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103797012
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:03 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik zie een thema. 8-)
Oui! :D Al hou ik het maar bij één lamsburger :+
pi_103797016
quote:
Het is gewoon nooit goed! :P
pi_103797022
O: 2 boterhammen komkommersalade
L: panini kip/pesto
D: chili met rijst en creme fraiche
T: yoghurt
T: evt nog komkommer
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 19:04:09 #169
70532 loveli
N
pi_103797029
Ja, Maria. Je mist een lamsburger en wat sport.
crap in = crap out
pi_103797043
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oui! :D Al hou ik het maar bij één lamsburger :+
2 helften?
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:05:44 #171
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103797137
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:04 schreef loveli het volgende:
Ja, Maria. Je mist een lamsburger en wat sport.
Aan twee uur sporten ga ik niet meer komen vandaag ><;; Ik leg me wel neer bij een ongebalanseerd lijstje oO<
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:06:25 #172
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103797187
Def lijst:
PreO: beschuit met appelstroop
S: 6.4 km met 11.1/uur
O: boterham kaas
T: 450 kwark, appel, peer, wortels
B: schoonmaken
L: 2 boterhammen kipfilet, beschuit kaas, beker melk
T: druiven, mandarijn, blokje choco, augurk
D: 600 gr sperziebonen, 150gr gegrilde tonijn (nom!), aardappelkroketjes (4) en rodebieten met ui.

Tot: nog geen 2000 kcal

Morgen wel, dan boerenkool stamp met spekjes (boerenkool gisteren uit de tuin gehaald, vandaag schoongemaakt, nu in de vriezer, morgen bevroren fijnmaken en dan klaar O+ )
pi_103797323
Andijviestamp :9
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:09:46 #174
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103797385
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Andijviestamp :9
Oeh lekker! Dat had ik gisteren! :9
pi_103797833
Def lijstje:

O: 3 eieren met groente (champi's, broccoli, enz.)
T: boterham filet AM
L: tomaat-komkommer-pepertjes
T: ehh 2 handjes chocopinda's en 2 handjes amandelen :@
D: snijbonen met witte bonen in tomatensaus en hamburger
S: 10km mountainbiken op volle kracht (ging goed!)
Straks wegen.
pi_103797866
Lijst
• yoghurt & muesli
• tuinwerk
• stuk of 10 krekkers & beleg
• 1 bier
• avondeten: zuurkool (dus alleen de kool, geen aardappels), rode bieten, 2 uitgebakken speklapjes
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103797945
Vanochtend volgens mij het laagste gewicht van mijn gansche slankietijd: 62,1.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 19:19:35 #178
70532 loveli
N
pi_103798040
Is dat goed of slecht?
crap in = crap out
pi_103798506
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:18 schreef sigme het volgende:
Vanochtend volgens mij het laagste gewicht van mijn gansche slankietijd: 62,1.
En dat met je huidige baan..ik herhaal Li's vraag..
pi_103798535
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:03 schreef Ewelina het volgende:
O: 2 boterhammen komkommersalade
L: panini kip/pesto
D: chili met rijst en creme fraiche
T: evt nog komkommer
+ 2 augurken.
pi_103798537
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:11 schreef loveli het volgende:
Xen, jij eet altijd lekker!
Klopt. Ik word gewoon gelukkig van therapeutisch in pannen roeren en een lekker bord eten. Ik sport liever wat meer dan mezelf qua eten veel te moeten ontzeggen.
En ik vind het ook zonde om calorieen binnen te krijgen van dingen die ik eigenlijk niet lekker vind.

Vandaag heb ik geprobeerd zelf lekkere ijskoffie zonder suiker te maken, maar is me niet gelukt. Iemand suggesties?
pi_103798561
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:19 schreef loveli het volgende:
Is dat goed of slecht?
Redelijk prima denk ik. Ik verzet geen lichamelijk zwaar werk meer en zoek naar een nieuw evenwicht van kantoorwerk/eten/gewicht.
Het schommelt voor mijn doen nogal de laatste weken, van 64,6 naar 63,0 en terug in een week; het schommelen lijkt binnen de week te vallen.

Ik word helaas nog steeds vrij beroerd op kantoordagen, een uurtje na de lunch. Deze week heb ik me daarom afgemeld voor het eten, eens even zien of het beter wordt als ik wel mijn meegenomen groente/fruitpakket opeet maar geen 4 à 6 (tarwe)boterhammen eet. In plaats daarvan neem ik rogge(zuurdesem)brood mee en loop een rondje buiten.
pi_103798715
Uit de oude doos:
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2009 04:26 schreef sigme het volgende:
Goeie morgen!
62,9 :D. Een 62 in beeld, haha.
()
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2009 21:06 schreef sigme het volgende:
Mijn lijstjes zijn meestal wel ok ;). En eigenlijk m'n gewicht ook (62,5 vanochtend, bij 1.70) , en tegenwoordig zelfs m'n sportief gehalte. Ik hang hier rond voor de gezelligheid en om anderen een hart onder de riem te steken. ()
pi_103798718
Veel slanker moet je niet worden denk ik Sig, met de minimeet hier had je een prachtfiguur O+ maar misschien ook iets lichter omdat je kwa spieren ook wat minder doet? Je eet iig wel genoeg dacht ik zo.
pi_103798738
Shoot maar op het lijstje voor morgen:

O: peer en appel :9
T: zuurdesemboterham (dikker dan zo'n gewoon sneetje) met filet AM
L: zuurdesemboterham 2 met ander beleg
T: nootjes
D: andijvie ovenschotel
S: 10 km mountainbiken en tuin verder afmaken.
pi_103798813
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Redelijk prima denk ik. Ik verzet geen lichamelijk zwaar werk meer en zoek naar een nieuw evenwicht van kantoorwerk/eten/gewicht.
Het schommelt voor mijn doen nogal de laatste weken, van 64,6 naar 63,0 en terug in een week; het schommelen lijkt binnen de week te vallen.

Ik word helaas nog steeds vrij beroerd op kantoordagen, een uurtje na de lunch. Deze week heb ik me daarom afgemeld voor het eten, eens even zien of het beter wordt als ik wel mijn meegenomen groente/fruitpakket opeet maar geen 4 à 6 (tarwe)boterhammen eet. In plaats daarvan neem ik rogge(zuurdesem)brood mee en loop een rondje buiten.
Dat herken ik wel :) vandaar mijn aangepast werktijden.
Lunch vrij laat en tegen de tijd dat ik afdraai ga ik weg.
pi_103798828
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Def lijst:
PreO: beschuit met appelstroop
S: 6.4 km met 11.1/uur
O: boterham kaas
T: 450 kwark, appel, peer, wortels
B: schoonmaken
L: 2 boterhammen kipfilet, beschuit kaas, beker melk
T: druiven, mandarijn, blokje choco, augurk
D: 600 gr sperziebonen, 150gr gegrilde tonijn (nom!), aardappelkroketjes (4) en rodebieten met ui.

Tot: nog geen 2000 kcal

Morgen wel, dan boerenkool stamp met spekjes (boerenkool gisteren uit de tuin gehaald, vandaag schoongemaakt, nu in de vriezer, morgen bevroren fijnmaken en dan klaar O+ )
Mooi lijstje, alles zit er wel in.
pi_103798890
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Klopt. Ik word gewoon gelukkig van therapeutisch in pannen roeren en een lekker bord eten. Ik sport liever wat meer dan mezelf qua eten veel te moeten ontzeggen.
En ik vind het ook zonde om calorieen binnen te krijgen van dingen die ik eigenlijk niet lekker vind.

Vandaag heb ik geprobeerd zelf lekkere ijskoffie zonder suiker te maken, maar is me niet gelukt. Iemand suggesties?
In italië had ik koffiegranita met ongezoete slagroom, was erg lekker! :)
pi_103799037
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

In italië had ik koffiegranita met ongezoete slagroom, was erg lekker! :)
Thanks, kan ik wel eens proberen.
pi_103799086
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:29 schreef MarMar het volgende:
Veel slanker moet je niet worden denk ik Sig, met de minimeet hier had je een prachtfiguur O+ maar misschien ook iets lichter omdat je kwa spieren ook wat minder doet? Je eet iig wel genoeg dacht ik zo.
Zou kunnen, de spierballen zijn wel weg inmiddels. Helaas :D. Ik vond het wel komisch.

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:31 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat herken ik wel :) vandaar mijn aangepast werktijden.
Lunch vrij laat en tegen de tijd dat ik afdraai ga ik weg.
Ik heb een (praktisch verplichte) bedrijfslunch op een vastgestelde tijd, dus weinig keuze.
Men is best bereid voor mij ander brood te kopen voor de lunch, maar dan wil ik wel zelf er zekerder van zijn dat dat het probleem is. En eigenlijk denk ik dat er bij Bakker Bart geen voor mij geschikt alternatief is. Wittebrood lijkt me ook het andere uiterste :').
Als ik het probleem kan terugbrengen tot het brood denk ik dat ik maar zelf zuurdesemroggebroodjes meebreng aan tafel.
pi_103799207
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:29 schreef Ml-etje het volgende:
Shoot maar op het lijstje voor morgen:

O: peer en appel :9
T: zuurdesemboterham (dikker dan zo'n gewoon sneetje) met filet AM
L: zuurdesemboterham 2 met ander beleg
T: nootjes
D: andijvie ovenschotel
S: 10 km mountainbiken en tuin verder afmaken.
Ik vind je ontbijt wel erg licht. Dat mag wat vullender. En wat zit er bij de ovenschotel? Nog vlees of ben je vegetarisch?
pi_103799370
Oh en ik zit werkelijk bomvol van die chili. :%
pi_103799584
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:00 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ha ik haat presenteren ook, en toch ga ik het vrijwillig doen in maart, in het kader van het opbouwen van een academisch cv :')

Stom van de stresslevels :* Drukke tijd op het werk? Fijn dat manlief zo goed meehelpt O+
En jij had toch juist heel mooi haar? o.O
vaker doen maakt het wel makkelijker. Ik stress er ook niet meer om, naja niet echt :+ Maar fijn is anders :P

Druk op werk, ik heb woensdag een belangrijke vergadering met een belangrijke bobo en dan moet ik vertellen hoe ik de Benelux aan mijn voeten ga leggen *clueless* en familieperikelen galore.

Ik heb wel pretty haar vind ik , maar het is écht superlang voor mijn doen. Komt tot onder mijn beha bandje :X , de puntjes zijn supergespleten.en de lagen zijn eruitgegroeid.

ik voel me zo :

pi_103799612
quote:
:6
pi_103800370
Wat een heerlijke lijstjes heb ik voorbij zien komen vandaaag !
Net de planning voor morgen bedacht en ik heb vandaag voor het eerst hard gelopen : les 1 van EVY !! en ik was niet eens dood na 3 minuten hardlopen

O : 3 crackers, 1 met zoet beleg en 2 met kaas, karnemelk
T : mueslireep (zelf gemaakt http://yummyinmytummy.nl/hapjes/mueslirepen/ alleen vervang ik de gecondenseerde melk door magere melk) en stuk fruit
L : 3 boterhammen met ham, kipfilet en rookvlees en komkommersalade in t zuur erbij
T : fruit met noten
D : stamppot zuurkool met kalkoenreepjes als spekjes en jus :D
T : bak kwark met beetje honing

S : 20 km fietsen

[ Bericht 11% gewijzigd door Muks op 31-10-2011 20:01:42 ]
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:58:05 #196
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103800552
Muks, wat een goed lijstje en top van Evy *O* super!!

Ben dood dus zo maar naar bed :')
pi_103800815
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hmm, eerste jaar studie, ik was ondertussen twee jaar bekend met het fenomeen 'huilend je presentatie door' en ik had net de stap gezet om ervoor naar de studentpsycholoog te gaan.
Presentatie houden dus, groepjes van drie, waarvan één willekeurig gekozen zou worden. Ik vlak voor het vak aangeven wat mijn probleem was, en of ik aub niet de klos hoefde te zijn, want dat was een drama maar ik ging ermee bezig.
Raad eens wie er werd uitgekozen en hortend, stotend en vol uhhhhs een stom verhaal stond te doen?

Dat is iets anders dan wat ik bedoel. Ik heb het niet over individuele docenten die aardig dan wel onaardig zijn, maar over uitzonderingen/vrijstellingen en dergelijke die de opleiding/examencommissie/decaan/mentor verschaffen aan studenten met een beperking of vervelende persoonlijke omstandigheid.

Die student(e) uit mijn voorbeeld (geslacht onbepaald ivm anonimiteit) moest een eindpresentatie voor een vak doen. Voor een cijfer. Derdejaars ook. Dan moet je inmiddels toch wel in staat zijn een presentatie te geven.

In jouw geval zou ik je apart nemen om extra te oefenen, door alleen voor mij te presenteren en dan eventueel met klasgenoten erbij die je vertrouwt.
pi_103800823
Thx Uniek, ik vond het nog leuk ook en ik hield het gewoon helemaal vol !
trusten al vast
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_103800860
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

^^ Doe mij een beetje dikte en lengte graag :+
15-20cm?
pi_103800925
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:02 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

15-20cm?
15 cm graag. Ik zou zo graag eens prachtig lang haar willen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')