abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:15:02 #126
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103789593
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:08 schreef anna82 het volgende:

[..]

Maar hij heeft mij aangestoken met griep-verschijnselen, dus tsja.

*snel op zoek gaat naar tweed-rokje
*voorziet dat mister Anna thuiskomt met een mini*

Kijk schat, nieuwe auto, omdat ik zoveel van je houww O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:16:12 #127
70532 loveli
N
pi_103789638
Een autootje voor het vrouwtje O+ O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
pi_103789658
Warme choco en koekje aanbieden tijdens een mentorgesprek is sowieso iets anders dan een kaart/bloemen/wat dan ook sturen. Als ik een gesprek heb met een student, en we spreken af in de docentenkamer of kantine, dan vraag ik ook altijd of ze koffie ofzo willen.

Ik denk dat ik het in zoverre met V1z0R eens ben, dat ik wel denk dat school en privé zoveel mogelijk gescheiden moeten worden. Kaart sturen is een actie 'in' het privéleven van de student. Informeren of medelijden betuigen op school niet. Koekjes aanbieden op school ook niet.

Mgoed. Dat is hoe ik ermee om zou gaan.

Verder heb ik last van mijn rug en ben ik chagrijnig omdat er net een uur van mijn leven is verspild met een nutteloze presentatie.
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:20:06 #129
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103789806
MarMar :*

Mo.. je zit weer lekker in je flow O+

Gaat het een beetje coco?

Moet nieuwe schoenen en nu had ik vanmorgen de moed is de winkel dicht.. Nou ja, heb nog wel laarzen :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103789808
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:05 schreef loveli het volgende:
Vaiz, klotesituatie. Maar datmoet niet betekenen dat de mentor niets had moeten doen voor dei ander. Je kunt niet handelen naar iets wat je niet weet en zo te lezen was de situatie waar jij naar verwijst geen ding waar een mentor zich mee bezig moet houden, maar een job voor professionals.
Ben ik niet met je eens, het is net zo min de taak van een mentor om die ander een kaart en traktatie te geven. Ze zijn daar voor hun opleiding en kunnen begrip en medeleven krijgen voor hun thuissituatie.

Mini, gaat bij mij meer uit van wat de taak als school is, niet zozeer de zwakste te beschermen.
Moraal en religie zie ik ook niet graag in het onderwijs bijvoorbeeld.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:21:16 #131
70532 loveli
N
pi_103789856
In geval van Mar en Vaiz gaat het toch over kinderen in de laatste klassen van de lagere school?

En idd niet de taak van de mentor, maar hij/zij mag best menselijk zijn.
crap in = crap out
pi_103789905
Nee, dit was brugklas.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103789959
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:10 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Op school vond ik het juist best leuk! :+
En leuke schooltijd-boks!

Achteraf snap ik niet dat ik niet ben gepest op de basisschool. Ik was best een goed doelwit. Maar iedereen vond me wel aardig, geloof ik. Middelbare school, hbo en uni idem. Ben nooit zo'n mega populair figuur geweest maar iedereen vond me altijd gewoon aardig, geloof ik. Vond school altijd leuk O+
pi_103789973
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:12 schreef Probability het volgende:
Ik wil graag een ticket vanaf Barcelona die eind van de middag aankomt in Nederland en dan zondag ergens ook eind van de middag weer terug gehad (of iets eerder aankomen en iets later weg)

Zou dat onder de 70 euro kunnen? Nee zeker ;( (qfly vond niets)
Als je nog geen logeerplek hebt, zou ik eens bij oad en arke enzo kijken! Vaak komt dat best goedkoop uit :) en op idiote tijden natuurlijk.

V1z, bij je school hoort wel mening vormen, discussiëren en debatteren. Waarbij moraal en religie zeker te pas komt!
pi_103790006
Je bent als leraar niet alleen bezig met het geven van educatie. Je hebt ook een pedagogische taak, namelijk het kind ondersteunen in de ontwikkeling. Door een kind te steunen in een moeilijke tijd doe je dit. En kan je waken voor het verstoren voor de leerbaarheid.
Als een kind zich op zijn gemak voelt op school, kan het zich beter ontwikkelen. Daar moet een leerkracht voor zorgen.
Be someone that makes you happy
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:25:37 #136
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103790055
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En leuke schooltijd-boks!

Achteraf snap ik niet dat ik niet ben gepest op de basisschool. Ik was best een goed doelwit. Maar iedereen vond me wel aardig, geloof ik. Middelbare school, hbo en uni idem. Ben nooit zo'n mega populair figuur geweest maar iedereen vond me altijd gewoon aardig, geloof ik. Vond school altijd leuk O+
Dat ja! :D Kon het met bijna iedereen wel vinden eigenlijk, terwijl ik ook best quirky was/ben enzo :P
Ik hing vaak tot laat nog op school rond met vrienden, zelfs als we al heel vroeg 'uit' waren :D Was best een gezellige tijd!
pi_103790075
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
MarMar :*

Mo.. je zit weer lekker in je flow O+

Gaat het een beetje coco?

Moet nieuwe schoenen en nu had ik vanmorgen de moed is de winkel dicht.. Nou ja, heb nog wel laarzen :')
Ja hoor. Het gaat op zich prima :) Hele dag goede zin gehad, en net bij een verplichte (daar word ik sowieso al kriegelig van) presentatie gezeten, van een UUR, die echt niks voorstelde. Instructie over nieuwe werkwijze. Nou, had me alleen het A4'tje met instructies gegeven en ik was in 5 minuten klaar. Word ik extra chagrijnig van :+
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 16:27:37 #138
70532 loveli
N
pi_103790138
Ging ook niet altijd meteen na school naar huis. Soms moest er nog even gevochten worden :')
crap in = crap out
pi_103790253
Ik heb nieuwe hardloopschoenen :D. De lelijkste die ik ooit gezien heb, maar ze waren goedkoop en lopen vast prima. En nu heb ik zin om te hardlopen, maar geen tijd ervoor. Dat is dubbel stom :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:31:42 #140
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103790341
Contra-cranky-attack!

It's super-effective O+
pi_103790496
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:20 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, het is net zo min de taak van een mentor om die ander een kaart en traktatie te geven. Ze zijn daar voor hun opleiding en kunnen begrip en medeleven krijgen voor hun thuissituatie.

Mini, gaat bij mij meer uit van wat de taak als school is, niet zozeer de zwakste te beschermen.
Moraal en religie zie ik ook niet graag in het onderwijs bijvoorbeeld.
Dat vind ik wel hard hoor. Het is misschien niet hun taak, maar ze maken die kinderen wel jaren mee. Dan kun je het toch niet zomaar "uitzetten" als je met zo'n kind meeleeft. Zou ook niet moeten hoeven imo.
Was die traktatie trouwens in de klas? Dat zou ik wel wat anders vinden.

Moraal en religie als in 1 ding uitleggen en zeggen dat dat de waarheid is niet nee, maar meerdere perspectieven laten zien en kinderen leren om er kritisch over na te denken is juist heel belangrijk! Waar leer je dat anders?
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_103790593
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:35 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat vind ik wel hard hoor. Het is misschien niet hun taak, maar ze maken die kinderen wel jaren mee. Dan kun je het toch niet zomaar "uitzetten" als je met zo'n kind meeleeft. Zou ook niet moeten hoeven imo.
Was die traktatie trouwens in de klas? Dat zou ik wel wat anders vinden.

Moraal en religie als in 1 ding uitleggen en zeggen dat dat de waarheid is niet nee, maar meerdere perspectieven laten zien en kinderen leren om er kritisch over na te denken is juist heel belangrijk! Waar leer je dat anders?
Tijdens de kleine pauze in het kantoor van de mentor... en brugklas idd..

Viz: als op een school geen aandacht mag zijn voor privésituaties, zou ik mijn kind niet naar die school sturen. Ze is net drie maanden 12 ffs.
pi_103791272
Het is toch lastig hoor, het hele hele aandacht voor de individuele student met privé problemen-gebeuren. Waar trek je de grens, hoe ver moet je gaan?

Bij ons op het hbo vind ik bijvoorbeeld dat we soms echt te veel rekening houden met studenten met een beperking of problemen. Soms help je een student juist niet door te aardig te zijn.

Voorbeeld: student(e) met IBD (Crohn of colitis ulcerosa, wat ik heb dus). Mag presentatie uitstellen omdat hij/zij altijd zenuwen heeft voor presenteren, dus stress krijgt, en stress heeft een negatieve uitwerking op de klachten.

Dat klopt, maarrrrr.... ooit zal hij/zij toch moeten presenteren. Dus je hebt er niks aan om uit te stellen. Zelfde geldt voor student met ernstige vorm van adhd. Ik vind dat we momenteel te veel begeleiden (krijgt privébegeleider, wordt samen gepland, krijgt extra tijd voor toetsen, etc). Zo'n begeleiding krijgt die student 'straks' ook niet! Dan wordt de overstap naar het werkende leven alleen maar moeilijker!

Idem voor studenten met privéproblemen zoals scheidende ouders, zieke ouders, etc. Ik leef met ze mee en ik ben flexibel hoor, maar soms moet je studenten niet teveel bij de hand houden of beschermen. Daarmee bereid je ze namelijk juist niet voor op het 'echte' werkende leven.

Maar een brugklasser zoals Mar's dochter, dat je als mentor wat extra aandacht hebt voor zo'n student en tijdens een gesprek een koekje aanbiedt, dat lijkt me juist prima. Als mentor/coach heb je toch een beetje een rol als vertrouwenspersoon.

Mgoed. Het is een beetje warrig verhaal. Denk dat er gewoon geen kant en klaar antwoord is te bedenken. En nu moet ik mijn huiswerk gaan maken voor een cursus die ik zo heb :P
pi_103791415
@ Coco: waar trek je de grens?

Soms heb ik wel het idee dat mensen zich achter labeltjes verschuilen. Een vriend van me is autistisch en wil niet presenteren 'want dat kan ik niet omdat ik autistisch ben'. Dan moet je juist meer oefenen! Kun je veel mee bereiken.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103791475
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als je nog geen logeerplek hebt, zou ik eens bij oad en arke enzo kijken! Vaak komt dat best goedkoop uit :) en op idiote tijden natuurlijk.

V1z, bij je school hoort wel mening vormen, discussiëren en debatteren. Waarbij moraal en religie zeker te pas komt!
Ik bedoelde het eenzijdig prediken van moraal en religie als waarheid. Erover discussiëren moet kunnen, indoctrineren niet.
Spuit11

Mini, was in de klas inderdaad.

Mar, je leest dingen die ik niet schrijf...
Waar zeg ik dat het er niet mag zijn? Ik zeg gewoon dat er een uniforme manier voor moet zijn die uitzonderingsgevallen niet voorbijgaan. En in mijn ogen is dat niet het geven van cake en chocomelk.
pi_103791745
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:54 schreef Ewelina het volgende:
@ Coco: waar trek je de grens?

Soms heb ik wel het idee dat mensen zich achter labeltjes verschuilen. Een vriend van me is autistisch en wil niet presenteren 'want dat kan ik niet omdat ik autistisch ben'. Dan moet je juist meer oefenen! Kun je veel mee bereiken.
Ja, zie de tweede regel van mijn post. Dat weet ik dus ook niet. Het is zooo ontzettend lastig om dat te bepalen. Ik vind wel dat men tegenwoordig te soft/lief is voor studenten. Komt misschien omdat ik zelf ook een 'student met beperking' was, maar daar nooit gebruik van heb gemaakt. Beperking of niet, ik wilde het op dezelde manier doen als anderen. Omdat dat 'later' ook zo zou werken.

Let wel: er zijn natuurlijk beperkingen waar gewoon echt speciale voorzieningen voor getroffen moeten worden. Rolstoelgebruikers, mensen met visuele beperkingen, dyslexie (meer tentamentijd), etc. Maar overall ben ik een voorstander van iedereen hetzelfde behandelen.
pi_103791756
En nu moet ik écht mijn huiswerk maken. :P
pi_103793796
O+ 2 broeken, een rok, een truitje en een paar schoenen voor £15 O+

Tweedehandswinkels _O_

Ik kan morgen goed aangekleed naar mijn halloweenfeestje! :P
Ja doei.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:49:36 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103793846
Ik vind het oneerlijk dat mods niet in m'n foeslijst kunnen. ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103794286
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
Het is toch lastig hoor, het hele hele aandacht voor de individuele student met privé problemen-gebeuren. Waar trek je de grens, hoe ver moet je gaan?

Bij ons op het hbo vind ik bijvoorbeeld dat we soms echt te veel rekening houden met studenten met een beperking of problemen. Soms help je een student juist niet door te aardig te zijn.

Voorbeeld: student(e) met IBD (Crohn of colitis ulcerosa, wat ik heb dus). Mag presentatie uitstellen omdat hij/zij altijd zenuwen heeft voor presenteren, dus stress krijgt, en stress heeft een negatieve uitwerking op de klachten.

Dat klopt, maarrrrr.... ooit zal hij/zij toch moeten presenteren. Dus je hebt er niks aan om uit te stellen. Zelfde geldt voor student met ernstige vorm van adhd. Ik vind dat we momenteel te veel begeleiden (krijgt privébegeleider, wordt samen gepland, krijgt extra tijd voor toetsen, etc). Zo'n begeleiding krijgt die student 'straks' ook niet! Dan wordt de overstap naar het werkende leven alleen maar moeilijker!

Idem voor studenten met privéproblemen zoals scheidende ouders, zieke ouders, etc. Ik leef met ze mee en ik ben flexibel hoor, maar soms moet je studenten niet teveel bij de hand houden of beschermen. Daarmee bereid je ze namelijk juist niet voor op het 'echte' werkende leven.

Maar een brugklasser zoals Mar's dochter, dat je als mentor wat extra aandacht hebt voor zo'n student en tijdens een gesprek een koekje aanbiedt, dat lijkt me juist prima. Als mentor/coach heb je toch een beetje een rol als vertrouwenspersoon.

Mgoed. Het is een beetje warrig verhaal. Denk dat er gewoon geen kant en klaar antwoord is te bedenken. En nu moet ik mijn huiswerk gaan maken voor een cursus die ik zo heb :P
Hmm, eerste jaar studie, ik was ondertussen twee jaar bekend met het fenomeen 'huilend je presentatie door' en ik had net de stap gezet om ervoor naar de studentpsycholoog te gaan.
Presentatie houden dus, groepjes van drie, waarvan één willekeurig gekozen zou worden. Ik vlak voor het vak aangeven wat mijn probleem was, en of ik aub niet de klos hoefde te zijn, want dat was een drama maar ik ging ermee bezig.
Raad eens wie er werd uitgekozen en hortend, stotend en vol uhhhhs een stom verhaal stond te doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')