Ik heb die verschijningen ook nooit helemaal begrepen. Ze komen toch niet van lichtjaren ver - ook voor een zeer ver ontwikkeld ras is zo'n reis geen kleinigheid, lijkt me - om zich heel even te vertonen, vaak aan enkelingen om vervolgens gelijk weer te verdwijnen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 02:09 schreef Gray het volgende:
Met betrekking tot mijn laatste post, hier een interview met Michio Kaku, die velen zullen kennen van Discovery Channel:
Hij geeft hier goed aan dat hoe ik denk over de link tussen UFO's en aliens, namelijk dat we de onverklaarbare 5% niet zomaar moeten toeschrijven aan buitenaards leven; juist omdat dat vanuit een wetenschappelijk perspectief niet mag. We missen de zogenaamde 'smoking gun' om tot die conclusie te komen.
Deze NASA medewerker stelt dat overheden wíllen dat de burger gelooft in aliens, want dat geeft hen de mogelijkheid hun eigen technologieën verborgen te houden.quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb die verschijningen ook nooit helemaal begrepen. Ze komen toch niet van lichtjaren ver - ook voor een zeer ver ontwikkeld ras is zo'n reis geen kleinigheid, lijkt me - om zich heel even te vertonen, vaak aan enkelingen om vervolgens gelijk weer te verdwijnen.
Een andere veronderstelling is dat ze hier al veel langer zijn, maar zich verborgen houden.
Maar dat verklaart weer niet waarom ze zich af en toe wel laten zien.
Dit vind ik eigenlijk een heel plausibel verhaal. Als niemand in vliegende schotels geloofd, verklaar dan maar die B183 stealth unit die laatst overvloog. Kun je het laten vallen onder UFO, dan gelooft de ene helft dat marsmannetjes onderweg zijn en de andere helft draait zijn ogen weg en denkt wat een wierdo met zijn UFO's....quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Deze NASA medewerker stelt dat overheden wíllen dat de burger gelooft in aliens, want dat geeft hen de mogelijkheid hun eigen technologieën verborgen te houden.
De burger neemt graag genoegen met de mysterieuze alien-verklaring, of wil bij het horen van de alien-verklaring niets meer te maken hebben met de sighting. Erg fijn voor een overheid om op deze manier geheim onderzoek geheim te houden. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat disclosure uitblijft: of er nu wel of geen aliens zijn, wanneer de overheid eenmaal UFO-sightings moet gaan blootleggen, dan zal daar ook sightings van geheime onderzoeken bij uitgelegd moeten worden.
Dat vind ik ook een lastig aspect bij ufologie; de spraakverwarring omtrent de afkorting (woord) UFO.quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:14 schreef arucard het volgende:
De term UFO brengt veel verwarring. Als iemand zegt: ik heb een ufo gezien, geven ze eigenlijk toe dat ze niet weten wat het is. Mass ufo sightings, leuk. Waarschijnlijk een of ander weer fenomeen.
Waarschijnlijk, behalve in de overblijvende 5% van de gevallen, waarin echt niet te verklaren valt wat mensen gezien hebben..quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:14 schreef arucard het volgende:
De term UFO brengt veel verwarring. Als iemand zegt: ik heb een ufo gezien, geven ze eigenlijk toe dat ze niet weten wat het is. Mass ufo sightings, leuk. Waarschijnlijk een of ander weer fenomeen.
De eerste vliegende schotels die dingen konden doen die onze technologieen te boven gingen, die werden al gespot tijdens WOII. Ik ben niet overtuigd dat alles onze eigen technologie is, maar op sommige plekken vindt het leger het idd wel fijn om zo hun vluchten te kunnen testen bijv. bij Area 51.quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Deze NASA medewerker stelt dat overheden wíllen dat de burger gelooft in aliens, want dat geeft hen de mogelijkheid hun eigen technologieën verborgen te houden.
De burger neemt graag genoegen met de mysterieuze alien-verklaring, of wil bij het horen van de alien-verklaring niets meer te maken hebben met de sighting. Erg fijn voor een overheid om op deze manier geheim onderzoek geheim te houden. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat disclosure uitblijft: of er nu wel of geen aliens zijn, wanneer de overheid eenmaal UFO-sightings moet gaan blootleggen, dan zal daar ook sightings van geheime onderzoeken bij uitgelegd moeten worden.
En dan blijft het dus nog steeds unidentifiedquote:Op zaterdag 12 november 2011 17:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, behalve in de overblijvende 5% van de gevallen, waarin echt niet te verklaren valt wat mensen gezien hebben..
Dezev volgende vraag wil ik ook graag aan jou stellen:quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:12 schreef arucard het volgende:
[..]
En dan blijft het dus nog steeds unidentified
quote:Op woensdag 2 november 2011 00:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ben er verder van overtuigd dat we bij bepaalde sightings te maken hebben met een technologisch fenomeen. Dit betekent dat er twee opties overblijven:
-Geheime projecten van de Amerikaanse overheid
-Technologieen die niet van deze wereld zijn
Wat ik persoonlijk niet helemaal snap bij optie 1, is dat het leger met hun technologieen gaan vliegen over bevolkte gebieden en vervolgens veel moeite doen om het UFO fenomeen te ridiculiseren:
Medewerker Britse overheid- ridiculiseren UFOs was beleid #2 (alle info in de OP is belangrijk in dit topic).
Dus waarom stel je je geheime projecten bloot aan de ogen van de wereld (waarbij je commotie of zelfs paniek creeert onder je burgers en de politie) en doe je vervolgens veel moeite om het UFO fenomeen de kop in te drukken?
Wat is hier de logica? Waarom blijven ze niet lekker hun technologieen testen in de woestijn?
Het was dan waarschijnlijk hun eigen technologie, ze drukken dan het ufo (weer dat woordquote:Op zaterdag 12 november 2011 21:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dezev volgende vraag wil ik ook graag aan jou stellen:
[..]
Ok dus het was in jouw ogen waarschijnlijk een geheime technologie. Maar dit was de vraag:quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:58 schreef arucard het volgende:
[..]
Het was dan waarschijnlijk hun eigen technologie, ze drukken dan het ufo (weer dat woord, wat bedoel je hier nou mee in deze context) fenomeen in omdat het geen aliens zijn.
Wat ik al eerder aangaf: als de overheid eenmaal begint met disclosure, is de beerput open. Dan gaat het publiek ook vragen stellen waar de overheid helemaal geen antwoord op wil geven, wat ongetwijfeld leidt tot onrust.quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dezev volgende vraag wil ik ook graag aan jou stellen:
[..]
Dan was het geen technologie?quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ok dus het was in jouw ogen waarschijnlijk een geheime technologie. Maar dit was de vraag:
Wat is hier de logica? Waarom blijven ze niet lekker hun technologieen testen in de woestijn?
Wat was het dan dat de agenten en burgers zagen vliegen?quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan was het geen technologie?
Jij blijft maar vasthouden aan dat puntquote:Buitenaards is ooik nauwelijks een optie. Gezien het feit dat het minstens even onlogisch is voor buitenaardsen om een belachelijk lange reis te ondernemen om zich maar heel even te laten zien.
In geval ze zich verborgen zouden houden is het ook raar dat ze zich plotseling laten zien en dan weer wegduiken.
Dus?quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat was het dan dat de agenten en burgers zagen vliegen?
[..]
Jij blijft maar vasthouden aan dat punt![]()
Als een wetenschapper onderzoek doet op Antarctica naar ijslagen, dan gaat hij toch ook geen vaste relatie aan met de pinguins die daar leven?
Als een toerist de Serengeti op rijdt, dan kijkt hij toch ook korte tijd naar de buffels, leeuwen of giraffes om vervolgens weer te vertrekken en misschien nooit meer terug te komen?
Waarom is het onwaarschijnlijk in jouw ogen?quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus?
Houden ze zich meestal verborgen en soms even niet, of zijn ze hier maar zeer korte tijd? Beide opties zijn onwaarschijnlijk, ook als ze de mensheid verder niet interessant vinden.
Als de mensheid ze niet boeit, dan verbergen ze zich, of ze verbergen zich niet.quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom is het onwaarschijnlijk in jouw ogen?
Waarom denk je dat de mensheid de aliens niet zou boeien?quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als de mensheid ze niet boeit, dan verbergen ze zich, of ze verbergen zich niet.
Ofwel ze zijn hier voor zeer korte tijd, terwijl ze een enorme reis hebben ondernomen.
Daarom lijken beide opties zeer onwaarschijnlijk in mijn ogen.
Er is gezegd dat het vreemd is dat ze zich niet komen voorstellen, of openlijk hun intocht houden.quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de mensheid de aliens niet zou boeien?
En ik snap niet precies hoe je van niet boeien en niet of wel verbergen komt bij de conclusie dat ze hier maar heel kort zijn. Kun je dat iets meer toelichten?
Maar wij stellen ons toch ook niet voor aan een groep leeuwen als we die tegenkomen? Of als jij bij jou in de buurt een groepje 8-jarigen ziet spelen, dan ga jij er toch ook niet heen om je voor te stellen en te vertellen waar je vandaan komt en jouw kennis van de wereld te delen?quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er is gezegd dat het vreemd is dat ze zich niet komen voorstellen, of openlijk hun intocht houden.
Als ze hier komen voor wetenschappelijk onderzoek mbt de aarde en ons als diersoort, dan hebben ze toch een interesse in ons? Dieren boeien mij enorm, maar het is niet zo dat ik een officiele relatie wil starten met de diersoort leeuw of diersoort gorilla.quote:Jij opperde dat ze hier mss. helemaal niet komen voor de mensheid en dat het arrogant was iets dergelijks te veronderstellen. Dat blijkt ook uit je metafoor met onderzoekers en pinquins. (Of je moet iets anders bedoeld hebben, dat ik heb gemist.)
Ergo: de mensheid boeit ze niet.
Klopt.quote:Als ze zich maar heel even laten zien kun je twee conclusies trekken: of ze houden zich het grootste deel van de tijd verborgen of ze zijn hier maar heel even.
Wetenschappelijk onderzoek en toerisme zouden toch redenen kunnen zijn om naar de aarde te komen en alles van een afstandje te observeren?quote:Beide opties lijken onlogisch:
- als je je verbergt doe je dat om een reden en constant.
Een wetenschappelijke expeditie kan toch lange tijd in beslag nemen? De mens is iets complexer dan een mier, dus een goeie wetenschappelijke studie van de mens zal al gauw behoorlijk wat tijd in beslag nemen toch?quote:- ofwel ze hebben een enorme reis ondernomen voor een extreem kort bezoek.
Wat nou als de volgende verhoudingen hetzelfde zijn, mens tot mier en alien tot mens. Dan is het voor hun alsof ze een mier bestuderenquote:Op zaterdag 12 november 2011 23:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Een wetenschappelijke expeditie kan toch lange tijd in beslag nemen? De mens is iets complexer dan een mier, dus een goeie wetenschappelijke studie van de mens zal al gauw behoorlijk wat tijd in beslag nemen toch?
Klopt, daarom dus.quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Maar wij stellen ons toch ook niet voor aan een groep leeuwen als we die tegenkomen? Of als jij bij jou in de buurt een groepje 8-jarigen ziet spelen, dan ga jij er toch ook niet heen om je voor te stellen en te vertellen waar je vandaan komt en jouw kennis van de wereld te delen?
Dat zou idd. ook nog kunnen. Dat we studie-objecten zijn.quote:Als ze hier komen voor wetenschappelijk onderzoek mbt de aarde en ons als diersoort, dan hebben ze toch een interesse in ons? Dieren boeien mij enorm, maar het is niet zo dat ik een officiele relatie wil starten met de diersoort leeuw of diersoort gorilla.
Dat was je eigen antwoord, meen ik, op de vraag waarom ze zich niet komen voorstellen. Ze zouden hier om een totaal andere reden kunnen zijn.quote:Ik snap niet hoe je bij de conclusie komt dat de mensheid ze niet zou boeien?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Wetenschappelijk onderzoek en toerisme zouden toch redenen kunnen zijn om naar de aarde te komen en alles van een afstandje te observeren?
Daarom is het dus niet logisch dat ze helemaal hier naar toe komen voor een zeer kort bezoek.quote:Een wetenschappelijke expeditie kan toch lange tijd in beslag nemen? De mens is iets complexer dan een mier, dus een goeie wetenschappelijke studie van de mens zal al gauw behoorlijk wat tijd in beslag nemen toch?
Het is moeilijk om een goeie vergelijking te vinden. Sinds kort zie ik de verhouding liever als volwassenen tegenover 12-jarig kinderen of iets in die richting. De volwassenen vinden ons interessant en leuk om te observeren, maar ze irriteren zich ook aan ons gedrag en kunnen niet al te lang bij ons in de buurt blijven.quote:Op zondag 13 november 2011 01:04 schreef arucard het volgende:
[..]
Wat nou als de volgende verhoudingen hetzelfde zijn, mens tot mier en alien tot mens. Dan is het voor hun alsof ze een mier bestuderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |