Ik weet niet helemaal wat Boca Raton precies bedoelde met dat natuurwetten niet overal hetzelfde hoeven te zijn. Ik persoonlijk denk dat ze dat in grote mate wel zijn. De kennis van de natuurwetten zal per intelligente beschaving in het heelal wel verschillen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Waarom kun je uitrekenen hoeveel iets met een bepaalde massa weegt op een ander hemellichaam? Denk je dat de lichtsnelheid op Mars anders is, of in de Andromeda Nevel?
Natuurlijk zijn natuurwetten overal eender.
En ik moet dat maar even gaan doorspitten? Ik kan trouwens zelf ook heel goed googelen maar dank je wel denk ik...quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ga niet heel Roswell voor je oplepelen, aangezien ik me daar een aantal jaren geleden al eens heel erg in verdiept heb.
Maar ik heb toch de moeite genomen een aantal sites voor je te vinden:
http://www.roswellfiles.com/
http://www.findingdulcine(...)oswell-Incident.html
http://deathby1000papercu(...)l-proof-not-exactly/
http://vault.fbi.gov/hott(...)rt%201%20of%201/view
http://home.comcast.net/~tprinty/UFO/Roswellmain.htm
http://www.roswellproof.com/
http://www.cufos.org/
Tuurlijk zijn er veel crackpots. Die zijn er ook te vinden binnen de wetenschappelijke wereld, dus dat is niet echt een argument. Ik ben trouwens benieuwd naar jouw kijk op wat ik eerder postte:quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:56 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik hou idd niet zo van kusje kroel theekransjes en onderbuikgevoel.
Ik hou van discussie gebaseerd op feiten verifieerbaar uit betrouwbare bronnen.
Dat lijkt me geen overbodige luxe anno 2011 waarin de helft van het internet vol staat met pseudowetenschappelijke nonsens van crackpots, welke gewoon niet strookt met de feiten als je dieper het materiaal in duikt.
Het is duidelijk dat je een overdaad aan bronnen hebt die jouw ongeloof ondersteunen. Of ze betrouwbaar zijn, kan ik niet inschatten overigens. Maar waarom geef je je mening dan niet in de docu's die Probably_on_PCP plaatst? Ik mis het dat je in die topics méédenkt wat de verklaring voor die fenomenen zou kunnen zijn. En dan niet met als uitgangspunt: aliens KUNNEN het niet zijn, maar wat het wél zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Welke twijfels?
Kijk ik ben te wetenschappelijk ingesteld om te zeggen dat het niet kan. Maar door argumenten op verschillende vlakken, van filosofie tot neuro psychologie, tot astronomie en de wereldhistorie - Te veel om in één topic neer te zetten - kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat kans op alien interventie op aarde verwaarloosbaar klein is.
Nou, wat ik bedoelde te zeggen is dat de stelligheid me mateloos stoort. De stelligheid waarmee iemand roept: kán niet want de natuurwetten zijn overal hetzelfde.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik weet niet helemaal wat Boca Raton precies bedoelde met dat natuurwetten niet overal hetzelfde hoeven te zijn.
De natuurwetten zijn ontstaan, tegelijk met het ontstaan van het heelal.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, wat ik bedoelde te zeggen is dat de stelligheid me mateloos stoort. De stelligheid waarmee iemand roept: kán niet want de natuurwetten zijn overal hetzelfde.
Hoe wéét je dat nou? Weten wij alles over het heelal? Is de wetenschap daar klaar mee? Zijn de boeken gesloten? Valt er niets meer te doen?
Nee.
Dus hou dan open dat er dingen zijn die wij nog niet weten (80e keer dat ik dat aan de sceptici vraag).
Ik mag er dan met dit voorbeeld naast zitten, maar ik mis in jouw reacties het feit dat de wetenschap/de kennis toe nu toe van wat wij kennen, nog steeds aan verandering onderhevig is. Wat nu vaststaat, kan over 10 jaar op losse schroeven komen te staan. Maar goed, laat deze discussie maar dan.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De natuurwetten zijn ontstaan, tegelijk met het ontstaan van het heelal.
Ik doe geen uitspraken over dingen die ik niet kan weten.
Als je daarentegen, ongehinderd door enige kennis, uitspraken doet over dingen die je niet kan weten, zodat je het zelfs niet herkent of iemand bij voorbaat dingen uitsluit of niet, dan verzand je in een droomwereld waarin alles mogelijk is..
Vaak zie je twee kampen. In het ene wil men niets geloven wat niet bewezen is, in het andere gelooft men zonder meer alles, zolang het maar niet bewezen kan worden.
Het is waar dat er steeds nieuwe inzichten komen op natuurkundig gebied. Dat zet weliswaar oude inzichten op de kop, maar uiteraard niet de natuurwetten zelf.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik mag er dan met dit voorbeeld naast zitten, maar ik mis in jouw reacties het feit dat de wetenschap/de kennis toe nu toe van wat wij kennen, nog steeds aan verandering onderhevig is. Wat nu vaststaat, kan over 10 jaar op losse schroeven komen te staan. Maar goed, laat deze discussie maar dan.
Heeft u nog een reactie op post nummer 53 in deze thread, van Probably? Anders blijft het allemaal zo vaag in de lucht hangen, deze discussie. Vriendelijk verzoek om iets concreter te worden.
Dan snap je het concept van wetenschap niet helemaal.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik mag er dan met dit voorbeeld naast zitten, maar ik mis in jouw reacties het feit dat de wetenschap/de kennis toe nu toe van wat wij kennen, nog steeds aan verandering onderhevig is. Wat nu vaststaat, kan over 10 jaar op losse schroeven komen te staan. Maar goed, laat deze discussie maar dan.
Misschien moet je dat eens achterhalen dan. Dat is essentieel bij het maken van een goede afweging over de materie. Daarom kost bronnen onderzoek ook tijd.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je een overdaad aan bronnen hebt die jouw ongeloof ondersteunen.
Dat is het begin van alles.quote:Of ze betrouwbaar zijn, kan ik niet inschatten overigens.
Nee want een opinie is vrij waardeloos als je het over feitelijke materie hebt.quote:Maar waarom geef je je mening dan niet in de docu's die Probably_on_PCP plaatst? Ik mis het dat je in die topics méédenkt wat de verklaring voor die fenomenen zou kunnen zijn. En dan niet met als uitgangspunt: aliens KUNNEN het niet zijn, maar wat het wél zou kunnen zijn.
Het kost ook niet zo veel tijd, want je hebt geen bronnen nodig die je op moet zoeken, enkel jouw opinie.
Ik ben me nog aan het inlezen over Nick Pope. Wanneer ik er iets zinnigs over te melden heb dan ga ik dat vast en zeker doen.quote:Heeft u nog een reactie op post nummer 53 in deze thread, van Probably? Anders blijft het allemaal zo vaag in de lucht hangen, deze discussie. Vriendelijk verzoek om iets concreter te worden.
quote:Maar waarom geef je je mening dan niet in de docu's die Probably_on_PCP plaatst? Ik mis het dat je in die topics méédenkt wat de verklaring voor die fenomenen zou kunnen zijn. En dan niet met als uitgangspunt: aliens KUNNEN het niet zijn, maar wat het wél zou kunnen zijn.
Het kost ook niet zo veel tijd, want je hebt geen bronnen nodig die je op moet zoeken, enkel jouw opinie.
Huh?quote:Nee want een opinie is vrij waardeloos als je het over feitelijke materie hebt.
Een hypothese zonder feiten is niet meer dan hete lucht.
Bij de baard van Toetanchamon, er is een reactie binnenquote:Op woensdag 2 november 2011 11:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
edit: oh ja, post 53. Ik heb geen idee waarom ze bij een testvlucht de kermisverlichting aandeden.. Ik weet niet eens of het wel een geheime vlucht was. Wie weet ging er bijna iets mis of maakten ze een navigatiefout. Maar kom, ik zal niet speculeren. Er zijn mogeijkheden te over.
Ik refereerde wel specifiek aan Trumbull, trouwens..quote:Op woensdag 2 november 2011 11:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bij de baard van Toetanchamon, er is een reactie binnen![]()
Oké, duidelijk: jij bent van mening dat het een testvlucht was. Prima! Als je het niet erg vindt, volgen er wel wat reacties op![]()
Maar die komen later want ik moet weg.
Zoals velen in het vorige topic die aankwamen met engeltjes, bengaalse tijgers en kabouters als mogelijke verklaringen voor bijv. de Phoenix Lights.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De natuurwetten zijn ontstaan, tegelijk met het ontstaan van het heelal.
Ik doe geen uitspraken over dingen die ik niet kan weten.
Als je daarentegen, ongehinderd door enige kennis, uitspraken doet over dingen die je niet kan weten, zodat je het zelfs niet herkent of iemand bij voorbaat dingen uitsluit of niet, dan verzand je in een droomwereld waarin alles mogelijk is..
Dit is de perceptie ven sommige mensen. Neem SoraAai die in het vorige topic mij in het hokje van believer wilde drukken die in alles gelooft als maar 1 persoon met een beetje statuur het zegt. Dat is dus niet zo en er zijn meer dan genoeg mensen die er wel een genuanceerde mening op na houden. Alleen deze mensen vertonen zich niet zo snel in dit soort topics omdat ze al snel leren dat ze door bepaalde skeptici toch wel in het hoekje van alu-hoedje worden geplaatst.quote:Vaak zie je twee kampen. In het ene wil men niets geloven wat niet bewezen is, in het andere gelooft men zonder meer alles, zolang het maar niet bewezen kan worden.
En dit soort uitspraken heb ik in de OP er nadrukkelijk uitgelicht. Welke mogelijkheden zijn er dan te over? Wees eens concreet en kom eens met een lijstje met in jouw ogen goeie verklaringen voor bijv. Trumbull.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
edit: oh ja, post 53. Ik heb geen idee waarom ze bij een testvlucht de kermisverlichting aandeden.. Ik weet niet eens of het wel een geheime vlucht was. Wie weet ging er bijna iets mis of maakten ze een navigatiefout. Maar kom, ik zal niet speculeren. Er zijn mogeijkheden te over.
Welk bliksembezoek? Waarom neem je aan dat ze weet ik veel hoeveel lichtjaren reizen en dan gelijk weer vertrekken naar hun thuisplaneet?quote:Vooralsnog vind ik een bliksembezoek van buitenaardse wezens die zich verder niet kenbaar maken, maar ineens wèl met verlichting en al paniek komen veroorzaken boven een afgelegen plek minder waarschijnlijk. Vooral met militaire vliegvelden in de buurt.
Ja, kom even, jij laat hier de antwoorden liggen, ik niet! Volgens mij dúrf je niet eens de filmpjes te zien, ik kan er geen andere chocola van maken. Ik denk dat je het hele fenomeen van ufo's en onverklaarbare verschijnselen in wezen gewoon niet kunt handelen.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:43 schreef Daniel1976 het volgende:
Zo, ik heb me redelijk ingelezen.
Maar zeg Boca_Raton, wat weet jij eigenlijk allemaal over Nick Pope te vertellen?
Deze uitspraak is m.i. gebakken lucht, niet mijn vraag.quote:Nee want een opinie is vrij waardeloos als je het over feitelijke materie hebt.
Een hypothese zonder feiten is niet meer dan hete lucht.
Ik stelde juist dat ik me niet aan speculaties wilde wagen. De discussie verzandt dan in schermen met dingen die eventueel mogelijk zouden zijn en dat leidt nergens toe.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En dit soort uitspraken heb ik in de OP er nadrukkelijk uitgelicht. Welke mogelijkheden zijn er dan te over? Wees eens concreet en kom eens met een lijstje met in jouw ogen goeie verklaringen voor bijv. Trumbull.
Daar heb ik het al eens over gehad. Het is frappant dat ze zo'n enorme reis ondernemen en dan niet kennis met de mensheid komen maken. Als ze hier om een andere reden zijn en de mensheid om wat voor reden dan ook links laten liggen, zouden iedereen daarvan op de hoogte moeten zijn. Maar dat zijn ze niet, dus verbergen ze zich, als ze er zijn.quote:Welk bliksembezoek? Waarom neem je aan dat ze weet ik veel hoeveel lichtjaren reizen en dan gelijk weer vertrekken naar hun thuisplaneet?
Ik draai de zaken om, omdat je zomaar heel weinig in te brengen hebt in deze discussie, jouw participatie bestaat uit hete lucht en af en toe wat olie op het vuur gooien.quote:Op donderdag 3 november 2011 01:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, kom even, jij laat hier de antwoorden liggen, ik niet! Volgens mij dúrf je niet eens de filmpjes te zien, ik kan er geen andere chocola van maken. Ik denk dat je het hele fenomeen van ufo's en onverklaarbare verschijnselen in wezen gewoon niet kunt handelen.
Je weigert pertinent op concrete filmpjes te reageren met als argument:
[..]
Deze uitspraak is m.i. gebakken lucht, niet mijn vraag.
Beetje de zaken omdraaien zeg, kom even.
Jammer!
Is het wel eens bij je opgekomen dat deze mensen dit als metafoor hebben gebruikt? En waarom zouden ze die schijnbaar onzinnige vergelijkingen gebruikt hebben? Om eerder genoemde reden misschien?quote:Op woensdag 2 november 2011 23:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zoals velen in het vorige topic die aankwamen met engeltjes, bengaalse tijgers en kabouters als mogelijke verklaringen voor bijv. de Phoenix Lights.
Wat denk jij trouwens van de mensen die dit hebben gezegd? Hebben zij een punt als ze het bovenstaande zeggen of ben je het niet met ze eens?
Maar je redeneert toch ook steeds een bepaalde kant op? Zelf postte je een filmpje met een uitdaging aan sceptici.. En later moest je toegeven dat er veel niet klopte aan NB. datzelfde filmpje toen er idd. kritiek op kwam. Dat had je eerder dus niet opgemerkt. Het lijkt erop dat je in het kamp hoort waar kritiekloos alles wordt aanvaard.quote:Dit is de perceptie ven sommige mensen. Neem SoraAai die in het vorige topic mij in het hokje van believer wilde drukken die in alles gelooft als maar 1 persoon met een beetje statuur het zegt. Dat is dus niet zo en er zijn meer dan genoeg mensen die er wel een genuanceerde mening op na houden. Alleen deze mensen vertonen zich niet zo snel in dit soort topics omdat ze al snel leren dat ze door bepaalde skeptici toch wel in het hoekje van alu-hoedje worden geplaatst.
Deels is het een metafoor. Deels ook niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 10:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is het wel eens bij je opgekomen dat deze mensen dit als metafoor hebben gebruikt? En waarom zouden ze die schijnbaar onzinnige vergelijkingen gebruikt hebben? Om eerder genoemde reden misschien?
Waarom moet ik me steeds bewijzen door dit of dat te doen? We werden hier uitgedaagd.. Maar goed, ik zal er eens kijken, hoor.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Kom Daniël en Enneacanthus, jullie kunnen zo oeverloos filosoferen, waarom wordt er niet door jullie gereageerd in dit topic?
Medewerker Britse overheid- ridiculiseren UFOs was beleid #2
Nou weet ik het antwoord eigenlijk al, maar misschien ziet één van jullie alsnog het Licht en geeft zijn mening erover. Want een mening die hebben jullie, helaas is wel het allemaal uit boekjes en documentjes en wat dies meer zij.
Doe eens gek, gooi je haar los, neem eens risico en geef een mening! Er gebeurt niets. Het topic bijt niet. Je buren zullen je niet anders aankijken als normaal. Het leven gaat door. Geloof me.
Nee door niet te noemen wat je wil zeggen, verzandt de discussie op die manier. Wanneer jij nou gewoon de mogelijkheden op een rijtje zet, dan kunnen we de mogelijkheden bij langs gaan en middels een proces van eliminatie uitkomen bij de meest waarschijnlijke opties.quote:Op donderdag 3 november 2011 09:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik stelde juist dat ik me niet aan speculaties wilde wagen. De discussie verzandt dan in schermen met dingen die eventueel mogelijk zouden zijn en dat leidt nergens toe.
Denk je dan aan een vliegtuig of een helikopter?quote:Maar ok: het was een niet zo geheime vlucht,
Welke expliciete onwaarheden worden er getoond dan? En welk verhaal is dan opgeblazen? Wat hebben ze gezien dat vervolgens is opgeblazen?quote:of een verhaal dat later sterk is opgeblazen (wat in die documentaire iig. duidelijk wordt. Er worden gewoon expliciete onwaarheden getoond. Hiermee is bewezen dat sommigen belang hebben bij mythevorming.),
Wie weet, het zou kunnen. En hoe waarschijnlijk is deze theorie vergeleken met het fysiek worden bezocht door ruimteschepen in jouw ogen?quote:misschien zijn dergelijke verschijningen wel projecties, pogingen van buitenaardsen om met ons te communiceren, als voorloper van graancirkels. (een theorie die ik niet aanhang, overigens, maar die ik wel eens gehoord heb)
Een zeldzaam natuurverschijnsel dat een enorm licht veroorzaakt? Waar haalt dit zeldzame natuurverschijnsel de energie vandaan om zoveel licht te veroorzaken dat burgers en politie enigszins in paniek lijken te raken?quote:Het zou om een zeldzaam natuurverschijnsel kunnen gaan. Maar al te vaak worden luchtspiegelingen voor vliegende voorwerpen aangezien.
Ok ik zal er even op los "fantaseren"... Elders in het al heel oude universum zijn intelligente soorten die al miljoenen of miljarden jaren verder zijn dan wij op technologisch gebied en die een manier hebben gevonden om sneller te reizen dan het licht.quote:Misschien ....fantaseer er maar op los.
Misschien is er wel geen aannemelijke verklaring te vinden omdat je niet weet wat je gezien hebt.
Als wij naar de Serengeti gaan als wetenschappers of toeristen, dan gaan wij ons toch ook niet voorstellen aan de leeuwen? Als wij de jungle ingaan stellen wij ons toch ook niet voor aan de chimpansees en de gorilla's?quote:Daar heb ik het al eens over gehad. Het is frappant dat ze zo'n enorme reis ondernemen en dan niet kennis met de mensheid komen maken. Als ze hier om een andere reden zijn en de mensheid om wat voor reden dan ook links laten liggen, zouden iedereen daarvan op de hoogte moeten zijn. Maar dat zijn ze niet, dus verbergen ze zich, als ze er zijn.
Alleen al het feit dat jij continu het woord "kermisverlichting" gebruikt, verraardt jouw standpunt in deze discussie. Je doet heel hard je best om skeptisch over te komen, maar je bent gewoon een debunker die gewoon niet openstaat voor de mogelijkheid van buitenaardse bezoekers.quote:Maar af en toe niet dus, dan vliegen ze met kermisverlichting aan boven een bewoond gebied. Voor jou was dat een reden waarom je een testvlucht van militaire toestellen wilde uitsluiten en af te doen als onzin, ondanks aanwezig militaire bases.
Dus als het jou uitkomt is een proces van eliminatie plotseling wel een geldige manier van conclusies trekken? Dus als ik de mogelijkheden probeer weg te strepen, probeer jij je daar aan te onttrekken door te stellen dat je je fantasie moet gebruiken, maar zo gauw het jou uitkomt dan mag jij wel het proces van eliminatie gebruiken om tot conclusies te komen?quote:De laatste mogelijkheid is dan een bliksembezoek,
Dat is de hele strategie van de sommige skeptici om zich in metaforen uit te drukken. De skeptici kunnen hun standpunten alleen overeind houden als ze uitzoomen in plaats van inzoomen op bepaalde cases.quote:Op donderdag 3 november 2011 10:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het wel eens bij je opgekomen dat deze mensen dit als metafoor hebben gebruikt? En waarom zouden ze die schijnbaar onzinnige vergelijkingen gebruikt hebben? Om eerder genoemde reden misschien?
Weer zo'n algemene uitspraak waar ik dus helemaal niets mee kan. Heb je het over het filmpje uit de OP en wat heb ik toegegeven dat niet klopte??? Ik wil je vragen niet zomaar met dit soort uitspraken te komen, zonder ze te onderbouwen.quote:Maar je redeneert toch ook steeds een bepaalde kant op? Zelf postte je een filmpje met een uitdaging aan sceptici.. En later moest je toegeven dat er veel niet klopte aan NB. datzelfde filmpje toen er idd. kritiek op kwam. Dat had je eerder dus niet opgemerkt. Het lijkt erop dat je in het kamp hoort waar kritiekloos alles wordt aanvaard.
SoraAai is waarschijnlijk zo verstandig geweest om in te zien dat haar positie dat er vele vele verklaringen zouden kunnen zijn, geen stand houdt bij het inzoomen op een specifieke case. Wanneer komt het punt dat jij dit naar jezelf toe durft toe te geven?quote:SoraAai kon dus weleens gelijk hebben, ondanks dat zij op haar beurt mss. wel te start zou kunnen zijn, dat weet ik niet.
Dus jouw conclusie is hier dat Trumbull eigenlijk net zo goed engeltjes, bengaalse tijgers en kabouters hadden zijn? Ook al is het veel waarschijnlijker dat we bij Trumbull met een technologisch fenomeen te maken, dan nog zijn kaboutertjes bijna even waarschijnlijk als een technologie die voor ons onbekend is en misschien niet van deze aarde is?quote:Op donderdag 3 november 2011 10:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Deels is het een metafoor. Deels ook niet.
Als je de waarschijnlijkheid van mogelijke verklaringen voor een gebeurtenis langs een meetlat legt (van 0 tot 100). En je neemt alle mogelijke verklaringen in ogenschouw.
Dan zullen engeltjes, bengaalse tijgers en kabouters zich ergens in de onderste regionen dicht bij 0 bevinden. En een alien spaceship komt door een waslijst van argumenten ook heel dicht bij 0 uit.
En daardoor dus dicht in de buurt van de engeltjes, bengaalse tijgers en kabouters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |