Toch maar een deel 2.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik open gewoon even een apart topic over dit onderwerp omdat ik er een beetje moe van wordt om deze discussie keer op keer te moeten voeren.
Ik snap dat getuigenverklaringen geen onomstotelijk keihard bewijs zijn voor het bestaan van ruimteschepen van andere planeten die onze aarde bezoeken, maar ik word een beetje moe van mensen die alle observaties van getuigen aan de kant schuiven als totaal onbetrouwbaar en dat het daarom geen vorm van bewijs zou zijn.
Wat ik de afgelopen maanden al meerdere malen heb gedaan in een discussie als deze, is het voorleggen van de volgende case en ik heb nog NOOIT van iemand die de hierboven genoemde posititie aanhangt een direct antwoord gekregen op deze vraag terwijl de vraag ontzettend simpel is. Hier gaan we:
Je moeder is alleen thuis geweest en wanneer jij thuis komt, tref jij je moeder bevend en angstig aan. Je moeder zegt dat ze met een mes met de dood is bedreigd is door de buurman. Naast je moeder zijn er nog een aantal andere buren die bij het voorval aanwezig zijn geweest en die het verhaal van je moeder bevestigen. De vraag is nu.. wat doe jij?
Als we deze skeptici mogen geloven zeggen zij tegen hun moeder en de buren: "De wetenschap heeft bewezen dat getuigenverklaringen niet altijd betrouwbaar zijn en daarom kan ik jullie verklaringen niet serieus nemen. Ik ga niet naar de politie en ik ga de buurman ook niet aanspreken op zijn gedrag want jullie getuigenissen zijn nietszeggend."
Maar als je de directe vraag stelt aan deze skeptici: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?" dan heb ik tot op heden nog NOOIT een direct ja of nee antwoord ontvangen.
Dus aan alle mensen die de positie aanhangen die in het begin van de OP wordt gegeven, wil ik hier de vraag stellen: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?"
En ik weet dat jullie meelezen, dus kom maar op met jullie antwoorden
Het is een openbaar forum en je nodigt hier in dit topic sceptici uit, dus ik ben niet van plan je vriendelijke verzoek te honoreren. Maar kunnen we het nu over feiten gaan hebben ipv van over jouw onderbuik gevoelens?quote:Bah, wat ben ik jou zat zeg. De hele tijd dingen posten om de Phoenix Lights te debunken, maar niet even bereid zijn naar de andere kant van het verhaal te kijken, WAAR IK DAT WEL HEB GEDAAN. Echt super kinderachtig. Ik wil je nogmaals vriendelijk verzoeken niet meer te posten in dit topic.
Oh echt? Dat ruimteschip gaat dan voor een narrow-field telescoop hangen en dan zwaaien ze met een vlagje, of wat?quote:Astronomen weten welzeker goed wat er dicht bij de aarde gebeurd. En een ruimteschip hadden ze opgemerkt
Want? Berekend op welke wijze? Zover mij bekend wordt de waarschijnlijkheid van intelligente buitenaardse beschavingen binnen het kader van de gevestigde wetenschap nogal wat groter geacht dan gepretendeerde engeltjes. Laatste keer dat ik keek hadden we zelfs radio telescopen die speurden naar de ETs voornoemd.quote:Dan nog is de kans op aliens ongeveer even groot als dat het engeltjes waren die in v formatie door de lucht vlogen.
Deze van jou mag dicht! Heb al een nieuwe aangemaakt:quote:Op zondag 30 oktober 2011 01:36 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Toch maar een deel 2.
Ik ben benieuwd op Probably_on_pcp's antwoord op mijn laatste post aan hem.
Eens kijken of het hem nu lukt zonder beledigingen en scheldpartijen.
Hier verder:quote:Op zondag 30 oktober 2011 02:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Toch een tweede deel! Super.. Dit is een heerlijke discussie.
Goed punt. We hebben geen Search for Angelic Intelligencequote:Op zondag 30 oktober 2011 01:44 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Oh echt? Dat ruimteschip gaat dan voor een narrow-field telescoop hangen en dan zwaaien ze met een vlagje, of wat?![]()
Ik heb trouwens deel 1 helemaal niet gelezen, maar ben je bekend met het onderzoek van dr. Sturrock aangaande astronomen en waarnemingen van UFOs?
[..]
Want? Berekend op welke wijze? Zover mij bekend wordt de waarschijnlijkheid van intelligente buitenaardse beschavingen binnen het kader van de gevestigde wetenschap nogal wat groter geacht dan gepretendeerde engeltjes. Laatste keer dat ik keek hadden we zelfs radio telescopen die speurden naar de ETs voornoemd.![]()
quote:Op zondag 30 oktober 2011 02:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hier verder:
Vragen aan UFO skeptici deel 2
Die bronnen zijn er. Er zijn meer mensen die iets gezien hebben.quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb het filmpje gezien en heb er heel veel vraagtekens bij. Zoveel dat ik me sterk afvraag of het geen grap is:
Een agent die alleen op een alarmmelding afgaat?
Dus geen getuige toen de auto ermee ophield.
In het filmpje wordt er duidelijk een schijfvormig toestel van gemaakt, terwijl de getuige op dat moment alleen van een licht spreekt. Is dit met opzet suggestief of sensatieberichtgeving?
De spelers in de docu zijn tevens de geinterviewde agenten?
Waarom klinken sommige stukjes alsof er door een portofoon wordt gesproken en de rest van het commentaar niet? Moeten we zo eerder geloven dat het eea. authentiek is? De stemmen lijken wel hetzelfde.
Geeft de zg. criticus met opzet een zeer zwakke verklaring over sterren en heldere meteoren, terwijl deze niet stroken met de waarneming?
Een andere mogelijkeheid die wordt geopperd gaat over experimentele vliegtuigen:
een officiele verklaring dat daar geen sprake van was, wordt nu voor zoete koek aangenomen.
Is er vanaf de basis trouwens niks opvallends gezien?
De criticus komt weer met zijn verhaal en tegelijk wordt het beeld van de agent naast zijn auto in het helle licht van de ufo getoond. Hoe suggestief kun je zijn?
Zijn er bronnen of getuigen die toentertijd onafhankelijk van elkaar bevestigden dat er daar iets geks is gezien, die avond? Ik vind dit verre van overtuigend, nl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |