quote:
Op zaterdag 12 november 2011 23:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:[..]
Maar wij stellen ons toch ook niet voor aan een groep leeuwen als we die tegenkomen? Of als jij bij jou in de buurt een groepje 8-jarigen ziet spelen, dan ga jij er toch ook niet heen om je voor te stellen en te vertellen waar je vandaan komt en jouw kennis van de wereld te delen?
Klopt, daarom dus.
quote:
Als ze hier komen voor wetenschappelijk onderzoek mbt de aarde en ons als diersoort, dan hebben ze toch een interesse in ons? Dieren boeien mij enorm, maar het is niet zo dat ik een officiele relatie wil starten met de diersoort leeuw of diersoort gorilla.
Dat zou idd. ook nog kunnen. Dat we studie-objecten zijn.
quote:
Ik snap niet hoe je bij de conclusie komt dat de mensheid ze niet zou boeien?
Dat was je eigen antwoord, meen ik, op de vraag waarom ze zich niet komen voorstellen. Ze zouden hier om een totaal andere reden kunnen zijn.
quote:
Wetenschappelijk onderzoek en toerisme zouden toch redenen kunnen zijn om naar de aarde te komen en alles van een afstandje te observeren?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
quote:
Een wetenschappelijke expeditie kan toch lange tijd in beslag nemen? De mens is iets complexer dan een mier, dus een goeie wetenschappelijke studie van de mens zal al gauw behoorlijk wat tijd in beslag nemen toch?
Daarom is het dus niet logisch dat ze helemaal hier naar toe komen voor een zeer kort bezoek.