Hey thanks! Moet te doen zijn iddquote:Op dinsdag 20 december 2011 10:43 schreef SH. het volgende:
[..]
Psychologie is al een makkelijke studie, dan is een paar uur extra niet zo'n moeiteEn het hoeft ook niet zo moeilijk; deze vragen (.docx) heb ik in een uurtje ofzo geschreven.
(Edit: Negeer de spelfouten)
Ik denk inderdaad dat dat nog wel even blijft...quote:Op zondag 8 januari 2012 02:47 schreef das_phantom het volgende:
http://zorg.vkbanen.nl/ba(...)er-de-arm/66257.html
Andere afgestudeerden die zich hierin herkennen? Ik helaas wel en ben ook begonnen met tweede studie om die reden
Hm, ik begin me een beetje zorgen te maken wat betreft de studie die ik volg als ik dit soort artikelen leesquote:Op zondag 8 januari 2012 02:47 schreef das_phantom het volgende:
http://zorg.vkbanen.nl/ba(...)er-de-arm/66257.html
Andere afgestudeerden die zich hierin herkennen? Ik helaas wel en ben ook begonnen met tweede studie om die reden
Dat klinkt netjes! Ik heb helemaal geen werkervaringquote:Op zondag 8 januari 2012 15:52 schreef crossover het volgende:
Ik ben nog niet afgestudeerd, maar ik maak me ook geen zorgen omdat ik twee relevante bijbanen heb. Als ik ben afgestudeerd heb ik 4 + 2 jaar werkervaring.
Je hebt gelijkquote:Op zondag 8 januari 2012 16:15 schreef crossover het volgende:
Ik zou sowieso gaan zoeken naar relevante bijbanen. Het is bovendien nog erg leuk ook.
Ik zie dat niet zo negatief en ik maak me er niet zo'n zorgen om.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:19 schreef MeloD het volgende:
Crossover, ik ben misschien een pessimist, maar ook met relevante bijbanen vrees ik dat het erg lastig zal worden de overgang naar basispsycholoog te maken. Tenzij je in je bijbanen uitgebreid bezig bent met onderzoeken, diagnosticeren en behandelen.
Ik hoop zelf na mijn afstuderen ergens aan het werk te kunnen als psychodiagnostisch medewerker (hoewel ik daar officieel de BAPD voor mis) of dyslexiebehandelaar. Basispsycholoog heb ik enkele tijd geleden al als "komende jaren buiten bereik" bestempeld.
We zullen het zien bij mijquote:Op zondag 8 januari 2012 15:52 schreef crossover het volgende:
Ik ben nog niet afgestudeerd, maar ik maak me ook geen zorgen omdat ik twee relevante bijbanen heb. Als ik ben afgestudeerd heb ik 4 + 2 jaar werkervaring.
Moet gewoon centraal op BB gepubliceerd worden.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:28 schreef Warren het volgende:
Heeft iemand al de uitslag van z'n PKG-paper gekregen (geen idee of je die individueel ontvangt..)? Morgen is het 3 weken na inleveren, ik verwacht toch wel een resultaat...
Zou dat echt consequenties kunnen hebben? Volgens mij lappen ze wel vaker dit soort regels aan hun laars, zonder dat het wat uitmaakt.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het is morgen idd de laatste dag dat ze het eindcijfer kunnen publiceren. Doen ze dat niet dan kunnen mensen dit melden bij de examencommissie en hebben de contactpersonen/docenten van het vak een probleem....
Aan de UvT is er wel een faculteit waar een geldboete bij hoort ofzo.. Maar bij FSW niet dacht ik,quote:Op zondag 8 januari 2012 21:14 schreef Warren het volgende:
[..]
Zou dat echt consequenties kunnen hebben? Volgens mij lappen ze wel vaker dit soort regels aan hun laars, zonder dat het wat uitmaakt.
Als ze het te vaak doen wel, maar weinig mensen weten dit en interesseren zich ervoor. En de meeste studenten willen liever geen gedoe met een docent...quote:Op zondag 8 januari 2012 21:14 schreef Warren het volgende:
[..]
Zou dat echt consequenties kunnen hebben? Volgens mij lappen ze wel vaker dit soort regels aan hun laars, zonder dat het wat uitmaakt.
Dat staat in ieder geval nergens in de regeltjes, daar hebben ze het alleen over '15 werkdagen'. En welke vakanties zouden dat dan zijn en waarom? Kindervakanties lijkt me niet zo relevant eerlijk gezegd...quote:Op zondag 8 januari 2012 22:04 schreef Operc het volgende:
Meestal tellen vakanties niet mee, heb je daar rekening mee gehouden?
Soms zijn delen van de universiteit gesloten tussen kerst en oud en nieuw bijvoorbeeld. Die dagen zijn dan geen werkdagen. Ik weet niet of het bij jullie ook zo werkt?quote:Op zondag 8 januari 2012 22:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat staat in ieder geval nergens in de regeltjes, daar hebben ze het alleen over '15 werkdagen'. En welke vakanties zouden dat dan zijn en waarom? Kindervakanties lijkt me niet zo relevant eerlijk gezegd...
Je hebt wel gelijk dat de Faculteit gesloten was tussen Kerst en O&N, dus het zou kunnen dat ze dat niet rekenen als een werkdag..... Dus dan heb je gelijk...quote:Op zondag 8 januari 2012 22:26 schreef Operc het volgende:
[..]
Soms zijn delen van de universiteit gesloten tussen kerst en oud en nieuw bijvoorbeeld. Die dagen zijn dan geen werkdagen. Ik weet niet of het bij jullie ook zo werkt?
En toch is het triest voor die mensen die nu nog niet weten of ze het vak gehaald hebben. Op 25 januari is al het hertentamen van PKG (dus over iets meer dan 2 weken) en ze weten nog steeds niet of ze daarvoor moeten gaan leren, ook al is er een indicatie van het eindcijfer.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:28 schreef Warren het volgende:
Heeft iemand al de uitslag van z'n PKG-paper gekregen (geen idee of je die individueel ontvangt..)? Morgen is het 3 weken na inleveren, ik verwacht toch wel een resultaat...
Zijn jullie hertentamens zo snel na de gewone tentamens? Hier is het altijd na het volgende blok/semester. Als ik die van december/januari niet gehaald heb, is de volgende mogelijkheid dus in juni. Alleen bij de laatste tentamens zit er maar 4 weken tussen, maar daar houden de docenten meestal wel rekening mee bij het nakijken...quote:Op maandag 9 januari 2012 11:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En toch is het triest voor die mensen die nu nog niet weten of ze het vak gehaald hebben. Op 25 januari is al het hertentamen van PKG (dus over iets meer dan 2 weken) en ze weten nog steeds niet of ze daarvoor moeten gaan leren, ook al is er een indicatie van het eindcijfer.
En ook al zou vandaag het eindcijfer bekend worden, dan moeten er ook nog nabesprekingen/inzages gehouden worden. Voordat dat afgerond is ben je in ieder geval 1,5 a 2 weken verder.. Dus dan weet je net voor de datum van het hertentamen (25-1) of je moet gaan leren voor dat vak. Of je hebt zitten leren voor het hertentamen terwijl dat niet hoefde![]()
Valt toch wel mee? Okee, die onderste lijkt mij ook niet fijn, maar die bovenste is goed te doen.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Tentamens voor het vak Persoonlijkheids-, Klinische en Gezondheidspsychologie:
Werkweek 51 ma 19-12-2011 13.00-15.00
Werkweek 4 wo 25-01-2012 09.00-11.00
Het kan nog iets korter op elkaar voor het vak Toetsende Statistiek
Werkweek 51 wo 21-12-2011 13.00-16.00
Werkweek 4 ma 23-01-2012 09.00-12.00
Bij ons moet het cijfer 2 weken voor het hertentamen sowieso bekend zijn.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En toch is het triest voor die mensen die nu nog niet weten of ze het vak gehaald hebben. Op 25 januari is al het hertentamen van PKG (dus over iets meer dan 2 weken) en ze weten nog steeds niet of ze daarvoor moeten gaan leren, ook al is er een indicatie van het eindcijfer.
En ook al zou vandaag het eindcijfer bekend worden, dan moeten er ook nog nabesprekingen/inzages gehouden worden. Voordat dat afgerond is ben je in ieder geval 1,5 a 2 weken verder.. Dus dan weet je net voor de datum van het hertentamen (25-1) of je moet gaan leren voor dat vak. Of je hebt zitten leren voor het hertentamen terwijl dat niet hoefde![]()
Hoe heb je dan het cijfer berekend?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ook bij mij klopt het aantal fouten niet met het tentamencijfer, idd![]()
Nee, dat kon niet, daarvoor was het verschil veel te groot. Ik vermoedde al dat ze dit bij iedereen fout hadden gedaanWaarschijnlijk daarom dus ook de vertraging. Maar ja, wat hebben wij daarmee te maken?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:31 schreef Alopex het volgende:
Ja, en toen kreeg ik een automatische 'out of office' reply terug, dat meneer pas vandaag weer terug zou zijn. Ben alsnog geen klap verder gekomen dus..
Wel blij te horen dat het bij jou ook niet klopt trouwens! Ik begon al te denken dat ik fouten had gemaakt bij het nakijken ofzo..
"Echt" psychologenwerk als student vinden lijkt me vrij lastig. Enige wat je imho kan leren van relevante bijbanen is met zo veel mogelijk verschillende soorten mensen (met psychische/gedragsproblemen) om leren gaan. Het echte behandelen/diagnosticeren leren wordt vrij lastig/onmogelijk.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:52 schreef das_phantom het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, ik probeer nu ook met vrijwilligerswerk in ieder geval ervaring op te doen met de doelgroep maar of het veel uitmaakt (omdat het niet echt psychologenwerk is) weet ik niet.
Ik heb zo'n hekel aan al die masters waarvoor je 'goede cijfers' nodig moet hebben. Sommige mensen hebben wel veel relevante ervaring, extracurriculaire activiteiten, een gezin om voor te zorgen of zijn mantelzorger, maar worden dan niet toegelaten, omdat ze geen 7,5 gemiddeld hebben. Hebben daar ooit een bijeenkomst over gehad met de Rector, dat de definitie die nu wordt gehanteerd van 'excellente student' echt nergens op slaat... [einde uiting onvrede]quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:13 schreef MeloD het volgende:
[..]
"Echt" psychologenwerk als student vinden lijkt me vrij lastig. Enige wat je imho kan leren van relevante bijbanen is met zo veel mogelijk verschillende soorten mensen (met psychische/gedragsproblemen) om leren gaan. Het echte behandelen/diagnosticeren leren wordt vrij lastig/onmogelijk.
Over de GZ-opleiding: het is nu toch ook zo dat je relevante werkervaring nodig hebt?
Ik zie wel iets in een speciale meerderjarige master (mét numerus fixus) waarbij diagnostiek en behandeling centraal staan. Dus voor de "plus studenten" met goede cijfers, evt. relevante werkervaring en een goede motivatie.
Een meewerkplek, als het goed is, heb een afspraak met de Senior Beleidsmewerker Vrijwilligerswerk, maar heb verder geen idee. Spannend!quote:
Ik denk sowieso dat het handig is om VOOR je de GZ in gaat relevante werkervaring te hebbenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:13 schreef MeloD het volgende:
Over de GZ-opleiding: het is nu toch ook zo dat je relevante werkervaring nodig hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |