abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105332368
Stageplek in de volwassen neuro kán wel, maar daar ligt mijn interesse veel minder. Plus, ook daar is het lastig om een geschikte stageplaats te vinden (wel minder lastig dan kinderen schijnt het).

Automatic, bezuinigingen treffen toch ook functies op HBO niveau? Of vrees je daar niet zo voor?
  donderdag 8 december 2011 @ 12:56:45 #102
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105334356
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:56 schreef MeloD het volgende:
Stageplek in de volwassen neuro kán wel, maar daar ligt mijn interesse veel minder. Plus, ook daar is het lastig om een geschikte stageplaats te vinden (wel minder lastig dan kinderen schijnt het).

Automatic, bezuinigingen treffen toch ook functies op HBO niveau? Of vrees je daar niet zo voor?
Klopt, maar bij "mijn GGZ" zijn er zoveel mensen overspannen / zwanger, dat er daar nog wel ruimte is :P Ach... Ik zie het allemaal wel! Iemand die ik ken is een eigen praktijk begonnen, dus wellicht heeft zij tegen juli iemand nodig ;)
Als je trouwens om wilt scholen en binnen de zorg wil blijven, dan "moet" je verpleegkundige worden. Binnen een GGZ / andere organisatie waar jongeren intern zitten, hebben ze liever verpleegkundige dan SPH'ers. Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven, want als je als SPH een medicijnen cursus doet, dan mag je bijna net zoveel :') Oke, je mag natuurlijk geen spuiten zetten, maar "bij ons" komt dat vrij weinig voor bij de kinder-afdeling
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_105335901
Intern is het natuurlijk ook veel gemakkelijker dan als externe ergens binnenkomen :)

Hmm ja, verpleegkundige... weet je, ik ben niet vies van mensen, maar heb wel ietsje smetvrees :P
Plus, heb geen rijbewijs, dus onregelmatige (nacht)diensten wordt lastig
  donderdag 8 december 2011 @ 13:44:39 #104
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105335993
Hehe, voor mij is het ook niets hoor!
pi_105338715
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:56 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Klopt, maar bij "mijn GGZ" zijn er zoveel mensen overspannen / zwanger, dat er daar nog wel ruimte is :P Ach... Ik zie het allemaal wel! Iemand die ik ken is een eigen praktijk begonnen, dus wellicht heeft zij tegen juli iemand nodig ;)
Als je trouwens om wilt scholen en binnen de zorg wil blijven, dan "moet" je verpleegkundige worden. Binnen een GGZ / andere organisatie waar jongeren intern zitten, hebben ze liever verpleegkundige dan SPH'ers. Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven, want als je als SPH een medicijnen cursus doet, dan mag je bijna net zoveel :') Oke, je mag natuurlijk geen spuiten zetten, maar "bij ons" komt dat vrij weinig voor bij de kinder-afdeling
Zelf werk in op oproepbasis in de GGZ en merk dat er voor verpleegkundigen erg veel diensten zijn , ik heb een medicatiecursus gevolgd en toch kan ik niet overal ingezet worden.
Tevens is een vriend van mij verpleger en die werkt als zzp' er en die verdient een salaris waar ik van kan dromen! En die is niet verder gekomen dan mbo3 , had ik maar verpleegkunde gedaan }:|
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_105373261
Ik ben bezig met Sociale Psychologie van Roos Vonk , maar ik vind het zo saaaai . Heeft er iemand een samenvatting o.i.d. ?? :@
  FOK!fotograaf vrijdag 9 december 2011 @ 12:39:25 #107
145146 Andyy
pi_105373431
Is dat niet die ene van het vleeseters zijn antisociaal oid met Stapel?
pi_105373473
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:39 schreef Andyy het volgende:
Is dat niet die ene van het vleeseters zijn antisociaal oid met Stapel?
Uhuh :Y
pi_105383514
Nou, maar wat open sollicitaties voor onderzoeksassistent gedaan ;)

Roos Vonk heeft wel een mooie reputatie nu, oeps... En dat terwijl ze er slechts zijdelings bij betrokken geweest lijkt te zijn..
Oh en ik vond sociale psychologie eigk wel leuk! Of is het boek zelf erg saai?
pi_105383977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:33 schreef TripleS het volgende:
Ik ben bezig met Sociale Psychologie van Roos Vonk , maar ik vind het zo saaaai . Heeft er iemand een samenvatting o.i.d. ?? :@
Een boek of een vak in Nijmegen? Als het een vak is: welk vak precies?
pi_105387775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:25 schreef MeloD het volgende:
Nou, maar wat open sollicitaties voor onderzoeksassistent gedaan ;)

Roos Vonk heeft wel een mooie reputatie nu, oeps... En dat terwijl ze er slechts zijdelings bij betrokken geweest lijkt te zijn..
Oh en ik vond sociale psychologie eigk wel leuk! Of is het boek zelf erg saai?
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Een boek of een vak in Nijmegen? Als het een vak is: welk vak precies?
Het boek en ik vind het niet fijn lezen en daardoor erg saaaai...
pi_105513270
Hmm da's balen, sommige mensen hebben echt de gave enorm boeiende stof vreselijk saai te maken :(
pi_105515071
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:23 schreef TripleS het volgende:

[..]

[..]

Het boek en ik vind het niet fijn lezen en daardoor erg saaaai...
Dan heb ik helaas geen samenvatting voor je vrees ik.
Misschien de mogelijkheid een ander boek met dezelfde stof te lezen? Als die schrijfstijl je beter ligt.
pi_105558553
Welke boeken raden jullie aan op het gebied van sociale psychologie? (En dan vooral specifieke boeken, boeken over algemene theorieën heb ik al in mijn kast staan.)
  woensdag 14 december 2011 @ 11:05:49 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105568738
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:15 schreef Operc het volgende:
Welke boeken raden jullie aan op het gebied van sociale psychologie? (En dan vooral specifieke boeken, boeken over algemene theorieën heb ik al in mijn kast staan.)
Hoe dan ook niet die van Cialdini over Social Influence... wat een kutboek :|

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_105583703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe dan ook niet die van Cialdini over Social Influence... wat een kutboek :|

Xx
Die heb ik al in de kast staan wegens een paar vakken. Maar wat vond je er zo stom aan dan?
(Bdw, jij zit in Tilburg toch? Morgen aanwezijg bij ASPO-congres?)
  woensdag 14 december 2011 @ 18:25:47 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105584329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 18:05 schreef Operc het volgende:

[..]

Die heb ik al in de kast staan wegens een paar vakken. Maar wat vond je er zo stom aan dan?
(Bdw, jij zit in Tilburg toch? Morgen aanwezijg bij ASPO-congres?)
Ik vind het hele boek een soort van pleidooi voor wat Cialdini vindt. De voorbeelden slaan 9 van de 10 keer nergens op en wat hij in een hoofdstuk zegt, komt altijd neer op 3 zinnen en een hoop herhaling...

En nee, het congres was me te duur en ik heb vrijdag de deadline voor een belangrijke (en enorm stomme) paper. Ben er dus niet bij :(

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_105584429
Ja echt objectief is het niet nee. Maar dat is vaak bij dat soort boeken.
Er staan wel nuttige technieken in (al is het boek samen te vatten in 1 A4tje)

Balen van je deadline :(

Succes met je paper dan maar!
pi_105659701
Zou je echt de DSM rijtjes helemaal exact moeten kennen voor het PKG tentamen? Ik heb namelijk niet echt een idee in hoeverre de vragen diep zijn.
pi_105660504
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:59 schreef Warren het volgende:
Zou je echt de DSM rijtjes helemaal exact moeten kennen voor het PKG tentamen? Ik heb namelijk niet echt een idee in hoeverre de vragen diep zijn.
Ik heb geen antwoord op je vraag. Wel de volgende tip (helpt mij al 3 jaar):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105660579
Ok, bedankt, maar die DSM rijtjes zijn veel gedetaileerder. Zo staat er in hoeveel maanden je wat dan wel wel en niet moet hebben. Jammer dat wij maar weinig voorbeeldvragen hebben gekregen om in te schatten hoe getentamineerd wordt.
pi_105667840
Geen idee hoe het in Leiden zit, maar het is je eerste kennismaking met de DSM, toch? Lijkt me sterk dat je in veel detail zult gaan. Standaard staat in zo'n DSM-lijstje dat het het sociale/occupationele leven moet verstoren en dat het niet geïnduceerd mag zijn door medicatie/ziekte. Dan staat er nog vaak een kopje met differentiaaldiagnoses ("het is geen depressie als dit en dit de aard van de klacht is"), maar die spreken meestal voor zich en komen niet echt terug (misschien later in jaar 2 ofzo).

Wat overblijft zijn de symptomen en tijdsgerelateerde factoren. Zet per stoornis de tijden even op een rijtje (kost misschien 10 minuten) en voila. Depressie >2 weken (bijna altijd klachten), dysthymie >2 jaar (overwegend klachten), schizofrenie >6 maanden (met >1 maand klachten indien onbehandeld), adhd begint < 7 jaar, etc. Dan zijn de symptomen nog het moeilijkst om te leren ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:08:55 #123
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105671504
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:24 schreef Warren het volgende:
Ok, bedankt, maar die DSM rijtjes zijn veel gedetaileerder. Zo staat er in hoeveel maanden je wat dan wel wel en niet moet hebben. Jammer dat wij maar weinig voorbeeldvragen hebben gekregen om in te schatten hoe getentamineerd wordt.
Vind ik ook waardeloos. En bij de paar voorbeeldvragen die er wel zijn, staat niet eens een antwoord, moet je dan ergens zelf op gaan zoeken. :P
Ik zie het iig wel, ik ga iig niet al die DSM rijtjes leren en anders doe ik het toch gewoon eind januari toch nog een keertje...
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:31:26 #124
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105672753
Vandaag mijn eerste master tentamen gehad en het ging goed! Hopelijk blijkt dat ook uit mijn punt :P
pi_105676657
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:31 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag mijn eerste master tentamen gehad en het ging goed! Hopelijk blijkt dat ook uit mijn punt :P
^O^ Welk vak?
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:54:36 #126
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105676864
Jeugdzorg :)
pi_105742053
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Vind ik ook waardeloos. En bij de paar voorbeeldvragen die er wel zijn, staat niet eens een antwoord, moet je dan ergens zelf op gaan zoeken. :P
Ik zie het iig wel, ik ga iig niet al die DSM rijtjes leren en anders doe ik het toch gewoon eind januari toch nog een keertje...
Ik had er graag ook een antwoordsleutel bij gezien, om nou alles weer in het boek op te gaan zoeken die ik op dat moment niet eens bij me had..

Succes morgen in ieder geval. Ben benieuwd wat het gaat worden. Het idee van slechts 2 keuzes maakt me zowel blij als bang.
pi_105742938
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:06 schreef Alopex het volgende:

[..]

Ik had er graag ook een antwoordsleutel bij gezien, om nou alles weer in het boek op te gaan zoeken die ik op dat moment niet eens bij me had..

Succes morgen in ieder geval. Ben benieuwd wat het gaat worden. Het idee van slechts 2 keuzes maakt me zowel blij als bang.
PKG-tentamen wordt echt een ramp, TS daarentegen is een eitje.
pi_105743492
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:21 schreef Warren het volgende:

[..]

PKG-tentamen wordt echt een ramp, TS daarentegen is een eitje.
Heb ook wel vertrouwen in TS, M&T afgesloten met een 8 en een goede wiskunde A basis om me te helpen bij de stof. Verder een 7,7 voor SPSS om eventueel te compenseren. Moet goedkomen!

Hoop dat werkgroepcijfer voor PKG een beetje hoog uitvalt dan, maar dat zal wel niet. Wat een falende werkgroep. Beetje zelfhulp-wat-niemand-echt-serieus-neemt.
pi_105745691
Morgen tentamen Persoonlijkheidsstoornissen *O*
pi_105745700
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:28 schreef Alopex het volgende:

[..]

Heb ook wel vertrouwen in TS, M&T afgesloten met een 8 en een goede wiskunde A basis om me te helpen bij de stof. Verder een 7,7 voor SPSS om eventueel te compenseren. Moet goedkomen!

Hoop dat werkgroepcijfer voor PKG een beetje hoog uitvalt dan, maar dat zal wel niet. Wat een falende werkgroep. Beetje zelfhulp-wat-niemand-echt-serieus-neemt.
Haha, ja, die werkgroepen waren echt faal :') |:(

Ik vraag me wel af wanneer je het tentamen PKG mag herkansen: als je totale cijfer <5.5 is of als je tentamencijfer <5.5 is..
  zondag 18 december 2011 @ 21:59:28 #132
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105745857
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:57 schreef Sandertje23 het volgende:
Jeeej....!
pi_105745937
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 21:59 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Neeej....!
:Y
pi_105746125
quote:
Persoonlijkheidsstoornissen? Dat is wel vrij specifiek.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_105746291
quote:
Komt wel goed, toch? Moet meteen aan deze denken... (elke auto is er eentje)

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:03 schreef crossover het volgende:

[..]

Moet toch ook een keertje behandeld worden? :P
pi_105746407
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:05 schreef SH. het volgende:

[..]

[..]

Moet toch ook een keertje behandeld worden? :P
Volgens mij hebben wij (tilburg) dat niet. Het zit waarschijnlijk in psychopathologie en sowieso in persoonlijkheidspsychologie (waar ik morgen tentamen van heb).
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_105746499
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:03 schreef crossover het volgende:

[..]

Klopt, het is ook onderdeel van de minor richting Klinische Psychologie. Met het prachtige dikke handboek Persoonlijkheidspathologie: http://books.google.nl/bo(...)erDN-UgC&redir_esc=y

Het gaat alleen niet zozeer over de stoornissen zelf (ondergeschoven kindje), maar ook over de achterliggende theorieën, behandelingen (MBT, TFP, SFT, DGT) en een hoop onderzoeken met tegenstrijdige uitkomsten. EN het is een open tentamen ;(
pi_105746565
Bummer.. wel interessant :Y
pi_105746634
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:05 schreef SH. het volgende:
Het is erg veel en ik weet niet wat hij gaat vragen (geen voorbeeldvragen en een andere docent dan vorig jaar). Ik moest wel lachen om dat plaatje :P
  zondag 18 december 2011 @ 22:11:08 #140
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105746666
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:07 schreef crossover het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij (tilburg) dat niet. Het zit waarschijnlijk in psychopathologie en sowieso in persoonlijkheidspsychologie (waar ik morgen tentamen van heb).
Ik vond dat een leuk vak!
pi_105760243
Persoonlijkheidsleer? Ja ik ook wel :) Jammer dat ik de helft heb moeten missen, maar vond het voor de rest erg interessant.
  maandag 19 december 2011 @ 10:32:09 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105763227
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 07:27 schreef crossover het volgende:
Persoonlijkheidsleer? Ja ik ook wel :) Jammer dat ik de helft heb moeten missen, maar vond het voor de rest erg interessant.
Grappig dat er zoveel variatie is in wat mensen (zelfs van dezelfde uni soms) leuke en minder leuke vakken vinden... In mijn tijd gaf Brenda den Ouden *ofzoiets* dat vak en het sloeg echt helemaal nergens op |:(

Overigens zit er in de richting P&G wel een vak ontwikkelingsstoornissen...

Xx
  maandag 19 december 2011 @ 11:39:12 #143
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105765039
Ik heb ook Persoonlijkheidsleer gehad van haar en ik vond het een prima vak :)
Maar goed; als je ook de Sociale kant kiest, dan kan ik mij voorstellen dat dit minder interessant is voor je.
En ontwikkelingsstoornissen heeft veel overlap met psychopathologie.
  maandag 19 december 2011 @ 11:47:23 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105765304
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:39 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb ook Persoonlijkheidsleer gehad van haar en ik vond het een prima vak :)
Maar goed; als je ook de Sociale kant kiest, dan kan ik mij voorstellen dat dit minder interessant is voor je.
En ontwikkelingsstoornissen heeft veel overlap met psychopathologie.
Over smaak valt niet te twisten... :)
  maandag 19 december 2011 @ 17:26:00 #145
124676 RobertoCarlos
pi_105778159
En mensen, PKG gehaald?
pi_105778230
Netnetnetnet gehaald! 22 fout :') Maar het is een voldoende en ik ben er blij mee. Ik vond het echt een vreselijk tentamen, ik wist meer dan de helft niet zeker (of had überhaupt geen idee waar de vraag over ging, bij heel veel dingen moest ik me heel hard afvragen of ik daar ooit wel iets over gelezen had..)
  maandag 19 december 2011 @ 17:41:22 #147
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105778823
22 fout van de......???
pi_105779299
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:27 schreef Alopex het volgende:
Netnetnetnet gehaald! 22 fout :') Maar het is een voldoende en ik ben er blij mee. Ik vond het echt een vreselijk tentamen, ik wist meer dan de helft niet zeker (of had überhaupt geen idee waar de vraag over ging, bij heel veel dingen moest ik me heel hard afvragen of ik daar ooit wel iets over gelezen had..)
Waar is de sleutel? Ik zie niks op bb.

Ik vond het echt een vreselijk tentamen. Psychologie is een tijdelijke studie, maar ik word helemaal gek van het feit dat elke vraag een leervraag is. Je-weet-het-wel-of-je-weet-het-niet. Ik heb alles gelezen, ben naar alle colleges geweest, en toch wist ik zeker 30 vragen niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Warren op 19-12-2011 17:59:21 ]
  maandag 19 december 2011 @ 17:59:47 #149
124676 RobertoCarlos
pi_105779534
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef Warren het volgende:

[..]

Staat onder Course information.

De sukkels trouwens :X Als ze nou ff een announcement geplaatst hadden, dan had ik niet 1,5 uur hoeven zitten wachten op de sleutel }:|
pi_105779645
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Staat onder Course information.

De sukkels trouwens :X Als ze nou ff een announcement geplaatst hadden, dan had ik niet 1,5 uur hoeven zitten wachten op de sleutel }:|
Ah bedankt. Zucht.. en ik maar steeds kijken naar de announcements en course documents |:( :') Zij zijn ook erg behulpzaam.
  maandag 19 december 2011 @ 18:10:54 #151
124676 RobertoCarlos
pi_105779976
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:41 schreef automatic_ het volgende:
22 fout van de......???
92 vragen. Met 23 fout had je nog net een voldoende...
Gefeli Alopex :s)
pi_105780050
Mooi, 14 fout.. toch gehaald. Wat zou de formule zijn om het cijfer te bereken?
pi_105780080
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef Warren het volgende:

[..]

Ik vond het echt een vreselijk tentamen. Psychologie is een tijdelijke studie, maar ik word helemaal gek van het feit dat elke vraag een leervraag is. Je-weet-het-wel-of-je-weet-het-niet. Ik heb alles gelezen, ben naar alle colleges geweest, en toch wist ik zeker 30 vragen niet.
Ja, ik had dus hetzelfde probleem (dat ik heel veel vragen niet wist) terwijl ik ook naar alle colleges ben geweest en alle sheets nog van tevoren had doorgelezen. Vooral in het eerste deel over Gezondheidspsychologie heb ik flink wat fouten. 14 fout is wel knap hoor!

En ook ik kon de sleutel eerst niet vinden, beetje vaag gedaan ja.
pi_105780116
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:14 schreef Alopex het volgende:

[..]

Ja, ik had dus hetzelfde probleem (dat ik heel veel vragen niet wist) terwijl ik ook naar alle colleges ben geweest en alle sheets nog van tevoren had doorgelezen. Vooral in het eerste deel over Gezondheidspsychologie heb ik flink wat fouten. 14 fout is wel knap hoor!

En ook ik kon de sleutel eerst niet vinden, beetje vaag gedaan ja.
Ja, ok, maar heb je ook alle literatuur gelezen? Ik namelijk wel. Maar bij mij gaat het in het ene oor in en in het andere uit. Vandaar dat ik niks kan herinneren.

Ik heb op mijn antwoordenblad de vragen aangegeven die waarover ik twijfelde (lees: wilde gok)... en die had ik bijna allemaal goed... :') Lang leve de 2-keuze tentamens... 8)7
  maandag 19 december 2011 @ 18:21:30 #155
124676 RobertoCarlos
pi_105780380
Ik had 20 fout zonder colleges gevolgd te hebben en ik heb het custom-boek voor de helft gelezen.
Ik vond het tentamen goed te doen. Als ik afging op de geluiden vooraf dan moest het heel erg lastig zijn om een MC met 2 keuzes te doen, maar er zat bij veel vragen zo'n duidelijk verschil tussen de 2 keuzes dat ik goed kon gokken.

Vb welke van de 2 is een somatopische aandoening?
a) ernstige vermoeidheid zonder lichamelijke oorzaak
b) een maagzweer

Ik wist niet precies wat een maagzweer was maar het leek me meer lichamelijke aandoening dan een vermoeidheid zonder lichamelijke oorzaak. Dus antwoord A, simpel zat.

Lang leve de 2-keuzevragen idd :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door RobertoCarlos op 19-12-2011 18:26:41 ]
pi_105780390
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:15 schreef Warren het volgende:

[..]

Ja, ok, maar heb je ook alle literatuur gelezen? Ik namelijk wel. Maar bij mij gaat het in het ene oor in en in het andere uit. Vandaar dat ik niks kan herinneren.

Ik heb op mijn antwoordenblad de vragen aangegeven die waarover ik twijfelde (lees: wilde gok)... en die had ik bijna allemaal goed... :') Lang leve de 2-keuze tentamens... 8)7
Ja, naar mijn weet wel alle literatuur gelezen.. maar blijkbaar is het dan wel héél slecht blijven hangen. Vond het veel vragen bevatten waar ik toch wel snel overheen lees, van die feitjes-die-ze-toch-niet-vragen. Maar wel dus.
  maandag 19 december 2011 @ 18:27:34 #157
124676 RobertoCarlos
pi_105780627
Op wat voor termijn zouden de papers eigenlijk nagekeken worden? Toch niet 3-4 weken he?
pi_105781310
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Op wat voor termijn zouden de papers eigenlijk nagekeken worden? Toch niet 3-4 weken he?
Ik denk 3 weken.
pi_105781624
Ik vraag me af hoe zij het cijfer berekenen. Het is niet heel voor de hand liggen in ieder geval. De lijn door (0,1) en (92,10) gaat niet door (69,5.5). Het is dus geen rechte lijn uit (0,1).

Iemand enig idee hoe dat vorig jaar gedaan werd?
  maandag 19 december 2011 @ 18:50:47 #160
124676 RobertoCarlos
pi_105781692
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:49 schreef Warren het volgende:
Ik vraag me af hoe zij het cijfer berekenen. Het is niet heel voor de hand liggen in ieder geval. De lijn door (0,1) en (92,10) gaat niet door (69,5.5). Het is dus geen rechte lijn uit (0,1).

Interessante vraag voor Toetsende Statistiek :P
pi_105781774
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Interessante vraag voor Toetsende Statistiek :P
Dat heeft daar weinig mee te maken... tenzij zij natuurlijk gaan kijken naar hoe het tentamen is gemaakt en daarna een normering vaststellen. Dat lijkt mij echter onwaarschijnlijk aangezien zij al de grens van 23 fout hebben gemaakt.
pi_105781804
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Op het voorblad stond dat de uitslag uiterlijk na 3 weken bekend zou worden gemaakt.
pi_105781813
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:53 schreef Alopex het volgende:

[..]

Op het voorblad stond dat de uitslag uiterlijk na 3 weken bekend zou worden gemaakt.
Ja tentamen, niet de paper.
  maandag 19 december 2011 @ 18:57:56 #164
124676 RobertoCarlos
pi_105782038
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:53 schreef Alopex het volgende:

[..]

Thx, had ik ff gemist. Dan zal de uitslag van de paper wel iets van uiterlijk 2 weken duren.
En ik vond het tijdens het tentamen al raar dat ze de normering van 23 vaud al van te voren hadden vastgesteld. Meestal wordt de normering bepaald aan de hand van hoe goed of slecht het is gemaakt.....
pi_105782088
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Thx, had ik ff gemist. Dan zal de uitslag van de paper wel iets van uiterlijk 2 weken duren.
En ik vond het tijdens het tentamen al raar dat ze de normering van 23 vaud al van te voren hadden vastgesteld. Meestal wordt de normering bepaald aan de hand van hoe goed of slecht het is gemaakt.....
Zo raar is dat niet. Bij Inl. M&T was de normering ook al ven tevoren bekend.
pi_105782170
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:53 schreef Warren het volgende:

[..]

Ja tentamen, niet de paper.
Oh, excuses, even te snel gelezen. Papers weet ik eerlijk gezegd ook niet.. Ik hoop dat het niet ál te lang zal duren dan. Heb gehoord dat ze best streng zijn met de beoordeling dus knijp hem wel een beetje.
  maandag 19 december 2011 @ 19:00:41 #167
124676 RobertoCarlos
pi_105782184
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:58 schreef Warren het volgende:

[..]

Zo raar is dat niet. Bij Inl. M&T was de normering ook al ven tevoren bekend.
Dat is maar een casus. En 1 casus maakt nog geen zomer. Anyway, lekker boeiend hoe hoog het cijfer is.
  maandag 19 december 2011 @ 19:01:16 #168
124676 RobertoCarlos
pi_105782214
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:00 schreef Alopex het volgende:

[..]

Oh, excuses, even te snel gelezen. Papers weet ik eerlijk gezegd ook niet.. Ik hoop dat het niet ál te lang zal duren dan. Heb gehoord dat ze best streng zijn met de beoordeling dus knijp hem wel een beetje.
Welke WG-docent had je?
pi_105782794
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 19:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Welke WG-docent had je?
Stephanie Moonen. Weet niet of het specifiek over haar ging of in het algemeen.
pi_105784904
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik wist niet precies wat een maagzweer was (...)
Een niet-genezende wond ('zweer') in de maag of nabijgelegen plek (voorbeeldje op eigen risico). Gezondheidspsychologie ftw :P
pi_105785162
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:49 schreef Warren het volgende:

Wat ze in Nijmegen doen (en wat misschien ook toepasbaar is op jouw stad):
Hoeveel heb je er goed als je alles zou gokken?

Bij 92 vragen met 4 mogelijkheden: 0.25*92=23

Van de overige vragen moet je de helft +1 goed hebben (92-23=69. 69/2+1=36(afgerond))
23+36=59.

Ik weet niet hoeveel antwoordmogelijkheden jullie hadden. (En of jullie dezelfde formule werken.)
pi_105785491
10 - 1 = 9 punten te verdelen
aantal vragen = 92 (2-keuze)
gokkans = 92 / 2 = 46
dus bij random invullen heb je 46 punten, dus gaan 46 punten uit de analyse

9 punten te verdelen over 46 vragen
punt per vraag = 9 / 46 = 0,19565
om een 5,5 (10 - 4,5) te halen mag je 4,5 / 0,19565 = 23 fouten maken (toeval, dat klopt met de door jullie gestelde norm)

De formule: 1 + ([aantal goede punten - 46]*0,19565) = cijfer
Dus met 20 fouten heb je een 6,1. Met 12 fouten heb je een 7.6.

Maargoed, met 2-keuzetoetsen willen ze nog wel eens vage correcties uitvoeren, dus voor hetzelfde geld klopt er geen bal van c_/
pi_105785947
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:57 schreef SH. het volgende:
10 - 1 = 9 punten te verdelen
aantal vragen = 92 (2-keuze)
gokkans = 92 / 2 = 46
dus bij random invullen heb je 46 punten, dus gaan 46 punten uit de analyse

9 punten te verdelen over 46 vragen
punt per vraag = 9 / 46 = 0,19565
om een 5,5 (10 - 4,5) te halen mag je 4,5 / 0,19565 = 23 fouten maken (toeval, dat klopt met de door jullie gestelde norm)

De formule: 1 + ([aantal goede punten - 46]*0,19565) = cijfer
Dus met 20 fouten heb je een 6,1. Met 12 fouten heb je een 7.6.

Maargoed, met 2-keuzetoetsen willen ze nog wel eens vage correcties uitvoeren, dus voor hetzelfde geld klopt er geen bal van c_/
Dat ziet er best plausiebel uit. Bedankt!
  maandag 19 december 2011 @ 20:21:58 #174
124676 RobertoCarlos
pi_105786873
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:47 schreef SH. het volgende:

[..]

Een niet-genezende wond ('zweer') in de maag of nabijgelegen plek (voorbeeldje op eigen risico). Gezondheidspsychologie ftw :P
Waar was je toen ik je nodig had? ;)
pi_105787068
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 20:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waar was je toen ik je nodig had? ;)
Vanochtend?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105790047
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:24 schreef SH. het volgende:

[..]

Vanochtend?
SPOILER
Ah zo, welke studie doe je?
pi_105790559
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Warren het volgende:

[..]

Ah zo, welke studie doe je?
Psychologie, derdejaars :P Alleen ik doe naast mijn studie altijd nog vrij veel, waaronder dit dus :)
pi_105809709
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:51 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat ze in Nijmegen doen (en wat misschien ook toepasbaar is op jouw stad):
Hoeveel heb je er goed als je alles zou gokken?

Bij 92 vragen met 4 mogelijkheden: 0.25*92=23

Van de overige vragen moet je de helft +1 goed hebben (92-23=69. 69/2+1=36(afgerond))
23+36=59.

Ik weet niet hoeveel antwoordmogelijkheden jullie hadden. (En of jullie dezelfde formule werken.)
Hoe laat beginnen bij jullie de colleges? En hoe gaan ze om met aanwezigheidsplicht?

Even vast voor volgend jaar; ik werk 's nachts dus moet wellicht iets regelen op het werk.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:59:23 #179
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_105810325
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik had 20 fout zonder colleges gevolgd te hebben en ik heb het custom-boek voor de helft gelezen.
Ik vond het tentamen goed te doen. Als ik afging op de geluiden vooraf dan moest het heel erg lastig zijn om een MC met 2 keuzes te doen, maar er zat bij veel vragen zo'n duidelijk verschil tussen de 2 keuzes dat ik goed kon gokken.

Vb welke van de 2 is een somatopische aandoening?
a) ernstige vermoeidheid zonder lichamelijke oorzaak
b) een maagzweer

Ik wist niet precies wat een maagzweer was maar het leek me meer lichamelijke aandoening dan een vermoeidheid zonder lichamelijke oorzaak. Dus antwoord A, simpel zat.

Lang leve de 2-keuzevragen idd :Y
Het grappige is dat men tot 10 jaar geleden nog dacht dat een maagzweer kwam door teveel stress etc. Inmiddels weet men beter :).
pi_105810493
Valt me op dat men op de uni veelal meerkeuzevragen krijgt op tentamens, klopt dat?

Op mijn opleiding krijg ik per tentamen 20 open vragen en ik vind het erg pittig, mijn 1e tentamen zwaar gefaald terwijl ik echt goed geleerd had.
Iemand tips om me beter te kunnen voorbereiden op de tentamens ?
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:12:12 #181
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_105810579
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:07 schreef TripleS het volgende:
Valt me op dat men op de uni veelal meerkeuzevragen krijgt op tentamens, klopt dat?

Dat klopt. Dat wordt ze overigens verplicht door de overheid/visitatiecommissies. De gedachte heerst er dat met behulp van meerkeuzevragen het meetbaarder is hoe moeilijk en hoe onderscheidend een vraag op een tentamen was, waardoor ook makkelijker gecontroleerd kan worden tijdens visitaties. In de huidige "alles moet meetbaar zijn"-managementcultuur is dat natuurlijk als honing voor een bij is. Als je als docent open vragen stelt krijg je vroeg of laat een dringend advies van de faculteit om dit te veranderen naar meerkeuze :N
pi_105811031
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:07 schreef TripleS het volgende:
Iemand tips om me beter te kunnen voorbereiden op de tentamens ?
Wat ik doe bij open vragen, is het volgende. Als je klaar bent met leren, moet je zelf een paar open vragen over de stof bedenken (eventueel samen met iemand anders, dan heb je er lekker veel). Vervolgens probeer je ze zo compleet mogelijk te beantwoorden. Dit heeft twee voordelen: allereerst oefen je om je kennis toe te passen bij open vragen en ten tweede kan het zijn dat een soortgelijke open vraag terug komt op de toets. Het nadeel is dat het lastig is om een goede open vragen te bedenken.
pi_105811212
Dank voor de reacties!

Zelf vragen bedenken is een goede tip, maar ook heel veel werk haha.

Mijn eerste tentamen ging over Inleiding im de psychologie van Zimbardo en het lukt maar niet om al die stof op zo'n manier te leren maaaar ee gaan er gewoon voor *O*
pi_105811276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:12 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Dat klopt. Dat wordt ze overigens verplicht door de overheid/visitatiecommissies. De gedachte heerst er dat met behulp van meerkeuzevragen het meetbaarder is hoe moeilijk en hoe onderscheidend een vraag op een tentamen was, waardoor ook makkelijker gecontroleerd kan worden tijdens visitaties. In de huidige "alles moet meetbaar zijn"-managementcultuur is dat natuurlijk als honing voor een bij is. Als je als docent open vragen stelt krijg je vroeg of laat een dringend advies van de faculteit om dit te veranderen naar meerkeuze :N
Ik hoorde dat al eerder in dit topic, maar bij ons is dat niet het geval. Er zijn genoeg vakken die deels of volledig open vragen tentamens hebben. Alleen bij de vakken die het hele jaar volgt (450 mensen) doen ze dat niet, omdat het gewoonweg teveel nakijk werk is.
pi_105811311
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe laat beginnen bij jullie de colleges? En hoe gaan ze om met aanwezigheidsplicht?

Even vast voor volgend jaar; ik werk 's nachts dus moet wellicht iets regelen op het werk.
Colleges beginnen om 8:45/10/:45/13:45/15:45.
Maar je kunt even kijken op de site van de master die je mogelijk gaat doen hoe vaak je om 8:45 moet beginnen. In mijn master heb ik dat in het hele jaar 0 keer (al komt dat ook omdat je bij een paar vakken zelf je tijd mag kiezen.)
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:41:31 #186
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_105811341
Weet iemand die richting Neuropsychologie aan het werk zoeken is of heeft gezocht of het uitmaakt of je echt relevante vakken hebt gekozen in je profileringsruimte? Ben aan het kijken of ik in het buitenland kan gaan studeren alleen de uni waar ik naartoe wil heeft niet voldoende back-up vakken richting Neuropsychologie om echt te garanderen dat ik ook die vakken kan volgen. Daarom wil ik misschien ook vakken van andere faculteiten gaan volgen die ik interessant vind. Richting Geschiedenis, Biologie, Natuurkunde etc. Alleen wordt hier heel erg naar gekeken of maakt het ze allemaal niet zoveel uit en is het vooral kennis die het makkelijker doet maken om andere vakken te begrijpen?
pi_105811402
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:36 schreef TripleS het volgende:
Zelf vragen bedenken is een goede tip, maar ook heel veel werk haha.
Psychologie is al een makkelijke studie, dan is een paar uur extra niet zo'n moeite O-) En het hoeft ook niet zo moeilijk; deze vragen (.docx) heb ik in een uurtje ofzo geschreven.
(Edit: Negeer de spelfouten :P)

[ Bericht 3% gewijzigd door SH. op 20-12-2011 10:49:38 ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:45:13 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105811438
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:39 schreef Operc het volgende:

Ik hoorde dat al eerder in dit topic, maar bij ons is dat niet het geval. Er zijn genoeg vakken die deels of volledig open vragen tentamens hebben. Alleen bij de vakken die het hele jaar volgt (450 mensen) doen ze dat niet, omdat het gewoonweg teveel nakijk werk is.
Hier in de Master (Tilburg, SP) sowieso helemaal geen meerkeuze en in de bachelor heel vaak een combinatie van meerkeuze en dan 5 open vragen ofzo. Zelfs inleiding en geschiedenis had in mijn tijd open vragen (da's het eerste vak, dat zijn zo'n 450 studenten ofzo).... Vooral Mto (methoden en technieken van onderzoek, statistiek dus) heeft hier meerkeuze-vragen, omdat die berekeningen allemaal nakijken niet te doen is. Bij de antwoorden zitten dan ook altijd de uitkomsten die je krijgt als je bijvoorbeeld door N deelt ipv door WortelN ofzo, de meest gemaakte fouten dus :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:40 schreef Operc het volgende:

[..]

Colleges beginnen om 8:45/10/:45/13:45/15:45.
Maar je kunt even kijken op de site van de master die je mogelijk gaat doen hoe vaak je om 8:45 moet beginnen. In mijn master heb ik dat in het hele jaar 0 keer (al komt dat ook omdat je bij een paar vakken zelf je tijd mag kiezen.)
Hier om 8:45/10:45/12:45/14:45/16:45/18:45. Ik moest dit jaar voor 1 vak om 8:45 beginnen, 1 keer in de week, 8 weken lang. Goed te doen dus :)

Xx
pi_105811895
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hier in de Master (Tilburg, SP) sowieso helemaal geen meerkeuze en in de bachelor heel vaak een combinatie van meerkeuze en dan 5 open vragen ofzo. Zelfs inleiding en geschiedenis had in mijn tijd open vragen (da's het eerste vak, dat zijn zo'n 450 studenten ofzo).... Vooral Mto (methoden en technieken van onderzoek, statistiek dus) heeft hier meerkeuze-vragen, omdat die berekeningen allemaal nakijken niet te doen is. Bij de antwoorden zitten dan ook altijd de uitkomsten die je krijgt als je bijvoorbeeld door N deelt ipv door WortelN ofzo, de meest gemaakte fouten dus :P

[..]

Hier om 8:45/10:45/12:45/14:45/16:45/18:45. Ik moest dit jaar voor 1 vak om 8:45 beginnen, 1 keer in de week, 8 weken lang. Goed te doen dus :)

Xx
Wij hebben met die 450 mensen ook open vragen tentamens gehad, maar niet alle docenten zaten daar op te wachten. :P Bij Statistiek en Methode hadden we juist wel open vragen. Waren dan ook nog eens binnen een week of 2 nagekeken, bizar maar wel prettig. :P

En hebben jullie niet standaard een uur pauze ofzo? Bij ons is er (uitzonderingen daargelaten) geen college tussen 1230 en 1345.

En was je paper nog gelukt?
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:12:38 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105812153
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:03 schreef Operc het volgende:

Wij hebben met die 450 mensen ook open vragen tentamens gehad, maar niet alle docenten zaten daar op te wachten. :P Bij Statistiek en Methode hadden we juist wel open vragen. Waren dan ook nog eens binnen een week of 2 nagekeken, bizar maar wel prettig. :P

En hebben jullie niet standaard een uur pauze ofzo? Bij ons is er (uitzonderingen daargelaten) geen college tussen 1230 en 1345.

En was je paper nog gelukt?
Ik gok dat die nagekeken worden door student-assistenten, toch? Kan me niet voorstellen dat zo'n docent dat in z'n eentje doet?

En nee, bij ons is er geen pauze, tot grote onvrede van ongeveer iedereen... Maar ieder college heeft wel een kwartier pauze en tussen alle colleges zit ook weer een kwartier. Verder heb je eigenlijk nooit meer dan 2 colleges achter elkaar, dus zo erg is het nou ook weer niet :s)

Uhmz, de paper was *hopelijk* van acceptabel niveau... Ik krijg donderdag m'n cijfer en eerlijk gezegd hoop ik gewoon op een zes... wat een rotvak zeg :P

Nu artikelen samenvatten, 3 en 5 januari om 8:45 tentamens, hoppa |:(
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:15:42 #191
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_105812231
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik gok dat die nagekeken worden door student-assistenten, toch? Kan me niet voorstellen dat zo'n docent dat in z'n eentje doet?

En nee, bij ons is er geen pauze, tot grote onvrede van ongeveer iedereen... Maar ieder college heeft wel een kwartier pauze en tussen alle colleges zit ook weer een kwartier. Verder heb je eigenlijk nooit meer dan 2 colleges achter elkaar, dus zo erg is het nou ook weer niet :s)

Uhmz, de paper was *hopelijk* van acceptabel niveau... Ik krijg donderdag m'n cijfer en eerlijk gezegd hoop ik gewoon op een zes... wat een rotvak zeg :P

Ik mag 2 januari om 8:45 :P

Dat wordt een milde kater op nieuwjaarsdag.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_105812436
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja dat tentamen wordt wel (deels) door student-assistenten nagekeken. Prima oplossing :Y
En geen pauze kan vervelend zijn, maar hangt inderdaad ook af van hoeveel colleges je op een dag hebt.

Waar ging je paper over?
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:41:29 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105813073
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Ja dat tentamen wordt wel (deels) door student-assistenten nagekeken. Prima oplossing :Y
En geen pauze kan vervelend zijn, maar hangt inderdaad ook af van hoeveel colleges je op een dag hebt.

Waar ging je paper over?
Over het halo-effect van Social Proof. We hebben Perceived Attractiveness beïnvloed en bekeken of dat likeability ook beïnvloedt. Beetje stomme opdracht. We moeten immers al 3 grote onderzoeken doen en deze had echt 0,0 toegevoegde waarde. Ze hadden ons beter een beleidsstuk kunnen laten schrijven... Da's tenminste praktisch. Ik doe toch geen research master! *zeurmodus uit*

Xx
pi_105813203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:41 schreef JWH_ het volgende:
Weet iemand die richting Neuropsychologie aan het werk zoeken is of heeft gezocht of het uitmaakt of je echt relevante vakken hebt gekozen in je profileringsruimte?
Ik heb het idee dat werkervaring belangrijker is dan vakken, er wordt tijdens sollicitatiegesprekken (voor stages en werkervaringsplaatsen, ben nog aan het afstuderen) eigk nooit gevraagd naar mijn vakken. Ook in brieven vermeld ik het niet, tenzij ik weinig/geen andere relevante ervaring heb.
Het is natuurlijk wel enorm handig wanneer je algemene kennis van ziektebeelden en veelgebruikte neuropsychologische testen bezit, maar die kan je op heel veel manieren opdoen, niet alleen door relevante vakken :)
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:12:53 #195
124676 RobertoCarlos
pi_105816187
Ik ben bij statistiek ff kwijt wanneer je nou zegt dat de uitslag van een toets 'significant' is: is dat als p<alfa of juist niet?
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:15:37 #196
148689 Muis006
pi_105816289
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik ben bij statistiek ff kwijt wanneer je nou zegt dat de uitslag van een toets 'significant' is: is dat als p<alfa of juist niet?
Ja :)

p < alfa of F > Fcv
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:16:04 #197
148689 Muis006
pi_105816308
Oh en tentamen is verzet.
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:31:03 #198
124676 RobertoCarlos
pi_105816990
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:16 schreef Muis006 het volgende:
Oh en tentamen is verzet.
Welk tentamen bedoel je?

En ik vroeg het van die significantie omdat ik bij een oefenvraag krijg p=0.008 bij alfa=0.05 terwijl het goede antwoord kennelijk is dat het resultaat niet significant is..... maar kennelijk klopt dat dus niet....
pi_105817069
Welke vraag? Misschien heb je de p verkeerd berekend. Als de p inderdaad 0.008 is kan je tot de volgende conclusie komen: 0.008 < 0.05 dus er is een significant verschil.
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:37:21 #200
148689 Muis006
pi_105817237
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:31 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Welk tentamen bedoel je?

En ik vroeg het van die significantie omdat ik bij een oefenvraag krijg p=0.008 bij alfa=0.05 terwijl het goede antwoord kennelijk is dat het resultaat niet significant is..... maar kennelijk klopt dat dus niet....
Dat ik op 2 januari om 8.45 had (staat in mijn eerdere post).

P kleiner dan alfa is gewoon significant :Y tenzij het een eenzijdige toets is en je data niet overeenkomen met H1, want dan is je p-waarde 1-sig/2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')