abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:22:31 #76
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_104958592
Meest interessante vond ik diverse mastervakken, maar in de bachelor was er in mijn ogen maar 1 vak wat ik erg leuk vond: biologische psychologie :)
pi_104959073
Neuropsychologie O+
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:50:02 #78
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_104959348
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 23:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe kun je inleiding nou vreselijk vinden, daar komen bijna alle onderwerpen aan bod (inclusief veel interessante). :9
Ik vond het allemaal zo droog, haha. Gelukkig was onze docent leuk, want anders was ik allang afgehaakt _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:21:53 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104964586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:50 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik vond het allemaal zo droog, haha. Gelukkig was onze docent leuk, want anders was ik allang afgehaakt _O-
Uhmz, Soudijn? Over smaak valt niet te twisten...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_104972625
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Uhmz, Soudijn? Over smaak valt niet te twisten...
Soudijn is echt een ontzettende baas. Één van de betere docenten imo.
  dinsdag 29 november 2011 @ 17:26:40 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104973493
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Soudijn is echt een ontzettende baas. Één van de betere docenten imo.
Zoals ik zei, over smaak valt niet te twisten... Ik vind hem niet de slechtste docent die ik gehad heb, maar ook niet één van de betere.

'Als ik aan je oorlelletje sabbel...' :P
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:46:51 #82
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_105244085
Iemand nog tips qua vakken in mijn profileringsruimte (wil naar het buitenland)? Ben nu tweedejaars richting Neuropsychologie. Wil graag biologische verdieping die ik later in de praktijk kan toepassen. De vakken mogen van alle studies in principe zijn, maar het moet natuurlijk wel te volgen zijn voor iemand met een psychologie-achtergrond (geen hele zware beta-vakken).
pi_105244180
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:46 schreef JWH_ het volgende:
Iemand nog tips qua vakken in mijn profileringsruimte (wil naar het buitenland)? Ben nu tweedejaars richting Neuropsychologie. Wil graag biologische verdieping die ik later in de praktijk kan toepassen. De vakken mogen van alle studies in principe zijn, maar het moet natuurlijk wel te volgen zijn voor iemand met een psychologie-achtergrond (geen hele zware beta-vakken).
Wij kunnen toch niet bepalen wat voor vakken jij in het buitenland moet gaan volgen? Dat is helemaal afhankelijk van de universiteit waar je heen wilt gaan :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:55:28 #84
319786 JWH_
Mentale wereldreiziger
pi_105244363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:49 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Wij kunnen toch niet bepalen wat voor vakken jij in het buitenland moet gaan volgen? Dat is helemaal afhankelijk van de universiteit waar je heen wilt gaan :)
Zo strikt bedoel ik het ook niet. Ik ben eerder benieuwd naar interessante vakken die andere mensen hebben gevolgd die te maken hebben met de biologische mechanismen van de psychologie. Wellicht kan ik dan een idee krijgen naar wat voor soort vakken ik kan zoeken op universiteiten in het buitenland. Het was niet mijn bedoeling om het over te laten komen alsof ik op zoek ben naar een strikt advies. Ik ben eerder op zoek naar ervaringen die te maken hebben met vakken die nuttig zijn voor een latere loopbaan als neuropsycholoog. Hoop dat het zo duidelijker is.
pi_105245876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:55 schreef JWH_ het volgende:

[..]

Zo strikt bedoel ik het ook niet. Ik ben eerder benieuwd naar interessante vakken die andere mensen hebben gevolgd die te maken hebben met de biologische mechanismen van de psychologie. Wellicht kan ik dan een idee krijgen naar wat voor soort vakken ik kan zoeken op universiteiten in het buitenland. Het was niet mijn bedoeling om het over te laten komen alsof ik op zoek ben naar een strikt advies. Ik ben eerder op zoek naar ervaringen die te maken hebben met vakken die nuttig zijn voor een latere loopbaan als neuropsycholoog. Hoop dat het zo duidelijker is.
Dat maakt het inderdaad duidelijker. Welke vakken krijg je zelf al binnen je opleiding in die richting? Welke kant wil je later op in de neuropsychologie (kinderen, volwassenen, ouderen)?
pi_105264189
Echt biologische vakken:
- genetica (geeft inzicht in het ontstaan van psychologische verschijnselen);
- celbiologie (is handig om een beter begrip te hebben van wat neuronen zijn en hoe ze fysiek werken);
- fysiologie (geeft inzicht in hoe het lichaam werkt).

Andere relevante vakken:
- alles met neuroscience (spreekt voor zich; systems neuroscience/molecular neuroscience zijn wel wat lastig);
- alles met onderzoekstechnieken als EEG, MEG, TMS, fMRI, DBS, etc.;
- psychiatrie (dus meer de geneeskundige benadering van psychopathologie);
- kunstmatige intelligentie (geeft inzicht in hoe cognitie werkt).

Of je kijkt naar vakken die gewoon over neuropsychologie gaan.
pi_105289892
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:10 schreef SH. het volgende:
- alles met onderzoekstechnieken als EEG, MEG, TMS, fMRI, DBS, etc.;
Hier dacht ik ook aan, zeker als je de onderzoekskant op wilt :)
pi_105291162
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:20 schreef MeloD het volgende:

[..]

Hier dacht ik ook aan, zeker als je de onderzoekskant op wilt :)
Dat is inderdaad meer de cognitieve- / onderzoekskant en niet de klinische kant :)
  woensdag 7 december 2011 @ 17:24:44 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105301355
Genoeg respondenten :) Dank u!

[ Bericht 52% gewijzigd door Tink89 op 07-12-2011 21:02:30 ]
pi_105304578
Done ;)

Ik overweeg trouwens mezelf om te laten scholen. Ik solliciteer me suf naar een werkervaringsplaats en krijg overal afwijzingen. En niet eens inhoudelijk (dan zou ik er nog iets aan kunnen veranderen), maar merendeel is "door bezuinigingen geen begeleiding" of "we hebben al iemand, september 2012 komt er weer wat vrij"... Pffff... Moet tegen juli 2012 toch echt een betaalde baan hebben :S
  woensdag 7 december 2011 @ 18:53:07 #91
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105305096
Oeh, is het zo erg? Maar omscholen naar wat...?
pi_105306244
Geen idee, iets praktisch, beroepsgericht. Doe nu vrijwilligerswerk in de gehandicaptenzorg, dat misschien. Of apothekersassistente, of kinderopvang.. Weet 't niet, maar ik ben behoorlijk moedeloos ja ;)
pi_105306523
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:15 schreef MeloD het volgende:
Geen idee, iets praktisch, beroepsgericht. Doe nu vrijwilligerswerk in de gehandicaptenzorg, dat misschien. Of apothekersassistente, of kinderopvang.. Weet 't niet, maar ik ben behoorlijk moedeloos ja ;)
De hulpverlening in? Maatschappelijk werk? Is genoeg werk in te vinden.

Hoorde btw van iemand dat in de omgeving van Alkmaar een tekort is aan psychologen....
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_105306714
Ja tekorten zijn er wel, maar tegelijkertijd ook het gebrek aan mogelijkheden tot begeleiding (iets met bezuinigingen...)
MWD etc. kom je niet terecht met je universitaire opleiding, te weinig praktijkervaring..
pi_105307209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:25 schreef MeloD het volgende:
Ja tekorten zijn er wel, maar tegelijkertijd ook het gebrek aan mogelijkheden tot begeleiding (iets met bezuinigingen...)
MWD etc. kom je niet terecht met je universitaire opleiding, te weinig praktijkervaring..
Hmm tja...dan is vrijwilligerswerk in die richting het beste wat je kan doen...
pi_105316418
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:21 schreef TripleS het volgende:

[..]
Hoorde btw van iemand dat in de omgeving van Alkmaar een tekort is aan psychologen....
Een tekort? :P Ik zou de bezuinigingen niet negeren (klik op elk woord). Elk jaar studeren er 1000+ (2000?) basispsychologen af, you do the math :P
  woensdag 7 december 2011 @ 22:11:02 #97
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105317013
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:25 schreef MeloD het volgende:
Ik ben erg blij dat ik straks op basis van twee diploma's kan solliciteren: mijn MWD en kinderen/jeugd psychologie.
pi_105330030
Da's zeker handig! Achteraf gezien had ik toch beter ook mn SPH af kunnen maken (of heel die universiteit nooit gaan doen). Hoor van medestudenten dat ze in de volwassen neuropsychologie nog wel eens op stageplaatsen blijven plakken (verpleeghuizen, revalidatiecentra etc., dus heel andere tak van de zorg), maar in de (kinder)GGZ is 't een ramp. Bah!

Baal er echt van. Studieschuld is verschrikkelijk hoog en dan ook nog eens helemaal geen (gratis) werk kunnen vinden in iets dat ook maar enigszins op je richting lijkt. Had gehoopt door een (half)jaar een onbetaalde werkervaringsplaats te doen nog wel enigszins kans te maken, mooi niet dus.
pi_105330958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:26 schreef MeloD het volgende:
Da's zeker handig! Achteraf gezien had ik toch beter ook mn SPH af kunnen maken (of heel die universiteit nooit gaan doen). Hoor van medestudenten dat ze in de volwassen neuropsychologie nog wel eens op stageplaatsen blijven plakken (verpleeghuizen, revalidatiecentra etc., dus heel andere tak van de zorg), maar in de (kinder)GGZ is 't een ramp. Bah!

Baal er echt van. Studieschuld is verschrikkelijk hoog en dan ook nog eens helemaal geen (gratis) werk kunnen vinden in iets dat ook maar enigszins op je richting lijkt. Had gehoopt door een (half)jaar een onbetaalde werkervaringsplaats te doen nog wel enigszins kans te maken, mooi niet dus.
Dat is wel heel erg balen ja... Succes in ieder geval :{ En nog een stageplek in volwassenen neuro zou denk ik te lang duren, toch?
  donderdag 8 december 2011 @ 11:30:26 #100
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105331616
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:26 schreef MeloD het volgende:

Mja, snap ik. Ik merk ook wel dat ik een voordeel heb doordat ik mijn MWD afgemaakt heb. Binnen de (kinder)GGZ komt de ene bezuiniging na de andere, dus daar komt voorlopig weinig vrij. Ik werk nu op basis van mijn HBO binnen de GGZ, maar dat loopt per 01-01-2012 ook af.
Ik heb, gelukkig, geen studieschuld, maar het wordt er allemaal niet gezelliger op.
Wat ik hoor van studenten van vorig jaar is dat ze in de zomervakantie wel ergens kunnen werken (i.v.m. vakantie van collega's en/of wachtlijsten wegwerken), maar dat het daarna lastiger is. Of je moet richting de FFT / MST willen, maar daar moet je dan ook wel écht zin in hebben & er volledig achter staan.

Ik zou het zelf ook niet erg vinden om straks eerst te gaan werken in mijn HBO functie (SPH/MWD). Als je eenmaal ergens binnen zit, dan zit je wat dichter bij het vuur natuurlijk.
pi_105332368
Stageplek in de volwassen neuro kán wel, maar daar ligt mijn interesse veel minder. Plus, ook daar is het lastig om een geschikte stageplaats te vinden (wel minder lastig dan kinderen schijnt het).

Automatic, bezuinigingen treffen toch ook functies op HBO niveau? Of vrees je daar niet zo voor?
  donderdag 8 december 2011 @ 12:56:45 #102
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105334356
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:56 schreef MeloD het volgende:
Stageplek in de volwassen neuro kán wel, maar daar ligt mijn interesse veel minder. Plus, ook daar is het lastig om een geschikte stageplaats te vinden (wel minder lastig dan kinderen schijnt het).

Automatic, bezuinigingen treffen toch ook functies op HBO niveau? Of vrees je daar niet zo voor?
Klopt, maar bij "mijn GGZ" zijn er zoveel mensen overspannen / zwanger, dat er daar nog wel ruimte is :P Ach... Ik zie het allemaal wel! Iemand die ik ken is een eigen praktijk begonnen, dus wellicht heeft zij tegen juli iemand nodig ;)
Als je trouwens om wilt scholen en binnen de zorg wil blijven, dan "moet" je verpleegkundige worden. Binnen een GGZ / andere organisatie waar jongeren intern zitten, hebben ze liever verpleegkundige dan SPH'ers. Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven, want als je als SPH een medicijnen cursus doet, dan mag je bijna net zoveel :') Oke, je mag natuurlijk geen spuiten zetten, maar "bij ons" komt dat vrij weinig voor bij de kinder-afdeling
pi_105335901
Intern is het natuurlijk ook veel gemakkelijker dan als externe ergens binnenkomen :)

Hmm ja, verpleegkundige... weet je, ik ben niet vies van mensen, maar heb wel ietsje smetvrees :P
Plus, heb geen rijbewijs, dus onregelmatige (nacht)diensten wordt lastig
  donderdag 8 december 2011 @ 13:44:39 #104
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105335993
Hehe, voor mij is het ook niets hoor!
pi_105338715
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:56 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Klopt, maar bij "mijn GGZ" zijn er zoveel mensen overspannen / zwanger, dat er daar nog wel ruimte is :P Ach... Ik zie het allemaal wel! Iemand die ik ken is een eigen praktijk begonnen, dus wellicht heeft zij tegen juli iemand nodig ;)
Als je trouwens om wilt scholen en binnen de zorg wil blijven, dan "moet" je verpleegkundige worden. Binnen een GGZ / andere organisatie waar jongeren intern zitten, hebben ze liever verpleegkundige dan SPH'ers. Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven, want als je als SPH een medicijnen cursus doet, dan mag je bijna net zoveel :') Oke, je mag natuurlijk geen spuiten zetten, maar "bij ons" komt dat vrij weinig voor bij de kinder-afdeling
Zelf werk in op oproepbasis in de GGZ en merk dat er voor verpleegkundigen erg veel diensten zijn , ik heb een medicatiecursus gevolgd en toch kan ik niet overal ingezet worden.
Tevens is een vriend van mij verpleger en die werkt als zzp' er en die verdient een salaris waar ik van kan dromen! En die is niet verder gekomen dan mbo3 , had ik maar verpleegkunde gedaan }:|
pi_105373261
Ik ben bezig met Sociale Psychologie van Roos Vonk , maar ik vind het zo saaaai . Heeft er iemand een samenvatting o.i.d. ?? :@
  FOK!Fotograaf vrijdag 9 december 2011 @ 12:39:25 #107
145146 Andyy
pi_105373431
Is dat niet die ene van het vleeseters zijn antisociaal oid met Stapel?
pi_105373473
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:39 schreef Andyy het volgende:
Is dat niet die ene van het vleeseters zijn antisociaal oid met Stapel?
Uhuh :Y
pi_105383514
Nou, maar wat open sollicitaties voor onderzoeksassistent gedaan ;)

Roos Vonk heeft wel een mooie reputatie nu, oeps... En dat terwijl ze er slechts zijdelings bij betrokken geweest lijkt te zijn..
Oh en ik vond sociale psychologie eigk wel leuk! Of is het boek zelf erg saai?
pi_105383977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:33 schreef TripleS het volgende:
Ik ben bezig met Sociale Psychologie van Roos Vonk , maar ik vind het zo saaaai . Heeft er iemand een samenvatting o.i.d. ?? :@
Een boek of een vak in Nijmegen? Als het een vak is: welk vak precies?
pi_105387775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:25 schreef MeloD het volgende:
Nou, maar wat open sollicitaties voor onderzoeksassistent gedaan ;)

Roos Vonk heeft wel een mooie reputatie nu, oeps... En dat terwijl ze er slechts zijdelings bij betrokken geweest lijkt te zijn..
Oh en ik vond sociale psychologie eigk wel leuk! Of is het boek zelf erg saai?
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Een boek of een vak in Nijmegen? Als het een vak is: welk vak precies?
Het boek en ik vind het niet fijn lezen en daardoor erg saaaai...
pi_105513270
Hmm da's balen, sommige mensen hebben echt de gave enorm boeiende stof vreselijk saai te maken :(
pi_105515071
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:23 schreef TripleS het volgende:

[..]

[..]

Het boek en ik vind het niet fijn lezen en daardoor erg saaaai...
Dan heb ik helaas geen samenvatting voor je vrees ik.
Misschien de mogelijkheid een ander boek met dezelfde stof te lezen? Als die schrijfstijl je beter ligt.
pi_105558553
Welke boeken raden jullie aan op het gebied van sociale psychologie? (En dan vooral specifieke boeken, boeken over algemene theorieën heb ik al in mijn kast staan.)
  woensdag 14 december 2011 @ 11:05:49 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105568738
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:15 schreef Operc het volgende:
Welke boeken raden jullie aan op het gebied van sociale psychologie? (En dan vooral specifieke boeken, boeken over algemene theorieën heb ik al in mijn kast staan.)
Hoe dan ook niet die van Cialdini over Social Influence... wat een kutboek :|

Xx
pi_105583703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe dan ook niet die van Cialdini over Social Influence... wat een kutboek :|

Xx
Die heb ik al in de kast staan wegens een paar vakken. Maar wat vond je er zo stom aan dan?
(Bdw, jij zit in Tilburg toch? Morgen aanwezijg bij ASPO-congres?)
  woensdag 14 december 2011 @ 18:25:47 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105584329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 18:05 schreef Operc het volgende:

[..]

Die heb ik al in de kast staan wegens een paar vakken. Maar wat vond je er zo stom aan dan?
(Bdw, jij zit in Tilburg toch? Morgen aanwezijg bij ASPO-congres?)
Ik vind het hele boek een soort van pleidooi voor wat Cialdini vindt. De voorbeelden slaan 9 van de 10 keer nergens op en wat hij in een hoofdstuk zegt, komt altijd neer op 3 zinnen en een hoop herhaling...

En nee, het congres was me te duur en ik heb vrijdag de deadline voor een belangrijke (en enorm stomme) paper. Ben er dus niet bij :(

Xx
pi_105584429
Ja echt objectief is het niet nee. Maar dat is vaak bij dat soort boeken.
Er staan wel nuttige technieken in (al is het boek samen te vatten in 1 A4tje)

Balen van je deadline :(

Succes met je paper dan maar!
pi_105659701
Zou je echt de DSM rijtjes helemaal exact moeten kennen voor het PKG tentamen? Ik heb namelijk niet echt een idee in hoeverre de vragen diep zijn.
pi_105660504
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:59 schreef Warren het volgende:
Zou je echt de DSM rijtjes helemaal exact moeten kennen voor het PKG tentamen? Ik heb namelijk niet echt een idee in hoeverre de vragen diep zijn.
Ik heb geen antwoord op je vraag. Wel de volgende tip (helpt mij al 3 jaar):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105660579
Ok, bedankt, maar die DSM rijtjes zijn veel gedetaileerder. Zo staat er in hoeveel maanden je wat dan wel wel en niet moet hebben. Jammer dat wij maar weinig voorbeeldvragen hebben gekregen om in te schatten hoe getentamineerd wordt.
pi_105667840
Geen idee hoe het in Leiden zit, maar het is je eerste kennismaking met de DSM, toch? Lijkt me sterk dat je in veel detail zult gaan. Standaard staat in zo'n DSM-lijstje dat het het sociale/occupationele leven moet verstoren en dat het niet geïnduceerd mag zijn door medicatie/ziekte. Dan staat er nog vaak een kopje met differentiaaldiagnoses ("het is geen depressie als dit en dit de aard van de klacht is"), maar die spreken meestal voor zich en komen niet echt terug (misschien later in jaar 2 ofzo).

Wat overblijft zijn de symptomen en tijdsgerelateerde factoren. Zet per stoornis de tijden even op een rijtje (kost misschien 10 minuten) en voila. Depressie >2 weken (bijna altijd klachten), dysthymie >2 jaar (overwegend klachten), schizofrenie >6 maanden (met >1 maand klachten indien onbehandeld), adhd begint < 7 jaar, etc. Dan zijn de symptomen nog het moeilijkst om te leren ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:08:55 #123
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105671504
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:24 schreef Warren het volgende:
Ok, bedankt, maar die DSM rijtjes zijn veel gedetaileerder. Zo staat er in hoeveel maanden je wat dan wel wel en niet moet hebben. Jammer dat wij maar weinig voorbeeldvragen hebben gekregen om in te schatten hoe getentamineerd wordt.
Vind ik ook waardeloos. En bij de paar voorbeeldvragen die er wel zijn, staat niet eens een antwoord, moet je dan ergens zelf op gaan zoeken. :P
Ik zie het iig wel, ik ga iig niet al die DSM rijtjes leren en anders doe ik het toch gewoon eind januari toch nog een keertje...
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:31:26 #124
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105672753
Vandaag mijn eerste master tentamen gehad en het ging goed! Hopelijk blijkt dat ook uit mijn punt :P
pi_105676657
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:31 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag mijn eerste master tentamen gehad en het ging goed! Hopelijk blijkt dat ook uit mijn punt :P
^O^ Welk vak?
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:54:36 #126
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105676864
Jeugdzorg :)
pi_105742053
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Vind ik ook waardeloos. En bij de paar voorbeeldvragen die er wel zijn, staat niet eens een antwoord, moet je dan ergens zelf op gaan zoeken. :P
Ik zie het iig wel, ik ga iig niet al die DSM rijtjes leren en anders doe ik het toch gewoon eind januari toch nog een keertje...
Ik had er graag ook een antwoordsleutel bij gezien, om nou alles weer in het boek op te gaan zoeken die ik op dat moment niet eens bij me had..

Succes morgen in ieder geval. Ben benieuwd wat het gaat worden. Het idee van slechts 2 keuzes maakt me zowel blij als bang.
pi_105742938
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:06 schreef Alopex het volgende:

[..]

Ik had er graag ook een antwoordsleutel bij gezien, om nou alles weer in het boek op te gaan zoeken die ik op dat moment niet eens bij me had..

Succes morgen in ieder geval. Ben benieuwd wat het gaat worden. Het idee van slechts 2 keuzes maakt me zowel blij als bang.
PKG-tentamen wordt echt een ramp, TS daarentegen is een eitje.
pi_105743492
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:21 schreef Warren het volgende:

[..]

PKG-tentamen wordt echt een ramp, TS daarentegen is een eitje.
Heb ook wel vertrouwen in TS, M&T afgesloten met een 8 en een goede wiskunde A basis om me te helpen bij de stof. Verder een 7,7 voor SPSS om eventueel te compenseren. Moet goedkomen!

Hoop dat werkgroepcijfer voor PKG een beetje hoog uitvalt dan, maar dat zal wel niet. Wat een falende werkgroep. Beetje zelfhulp-wat-niemand-echt-serieus-neemt.
pi_105745691
Morgen tentamen Persoonlijkheidsstoornissen *O*
pi_105745700
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:28 schreef Alopex het volgende:

[..]

Heb ook wel vertrouwen in TS, M&T afgesloten met een 8 en een goede wiskunde A basis om me te helpen bij de stof. Verder een 7,7 voor SPSS om eventueel te compenseren. Moet goedkomen!

Hoop dat werkgroepcijfer voor PKG een beetje hoog uitvalt dan, maar dat zal wel niet. Wat een falende werkgroep. Beetje zelfhulp-wat-niemand-echt-serieus-neemt.
Haha, ja, die werkgroepen waren echt faal :') |:(

Ik vraag me wel af wanneer je het tentamen PKG mag herkansen: als je totale cijfer <5.5 is of als je tentamencijfer <5.5 is..
  zondag 18 december 2011 @ 21:59:28 #132
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105745857
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:57 schreef Sandertje23 het volgende:
Jeeej....!
pi_105745937
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 21:59 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Neeej....!
:Y
pi_105746125
quote:
Persoonlijkheidsstoornissen? Dat is wel vrij specifiek.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_105746291
quote:
Komt wel goed, toch? Moet meteen aan deze denken... (elke auto is er eentje)

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:03 schreef crossover het volgende:

[..]

Moet toch ook een keertje behandeld worden? :P
pi_105746407
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:05 schreef SH. het volgende:

[..]

[..]

Moet toch ook een keertje behandeld worden? :P
Volgens mij hebben wij (tilburg) dat niet. Het zit waarschijnlijk in psychopathologie en sowieso in persoonlijkheidspsychologie (waar ik morgen tentamen van heb).
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_105746499
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:03 schreef crossover het volgende:

[..]

Klopt, het is ook onderdeel van de minor richting Klinische Psychologie. Met het prachtige dikke handboek Persoonlijkheidspathologie: http://books.google.nl/bo(...)erDN-UgC&redir_esc=y

Het gaat alleen niet zozeer over de stoornissen zelf (ondergeschoven kindje), maar ook over de achterliggende theorieën, behandelingen (MBT, TFP, SFT, DGT) en een hoop onderzoeken met tegenstrijdige uitkomsten. EN het is een open tentamen ;(
pi_105746565
Bummer.. wel interessant :Y
pi_105746634
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:05 schreef SH. het volgende:
Het is erg veel en ik weet niet wat hij gaat vragen (geen voorbeeldvragen en een andere docent dan vorig jaar). Ik moest wel lachen om dat plaatje :P
  zondag 18 december 2011 @ 22:11:08 #140
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105746666
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:07 schreef crossover het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij (tilburg) dat niet. Het zit waarschijnlijk in psychopathologie en sowieso in persoonlijkheidspsychologie (waar ik morgen tentamen van heb).
Ik vond dat een leuk vak!
pi_105760243
Persoonlijkheidsleer? Ja ik ook wel :) Jammer dat ik de helft heb moeten missen, maar vond het voor de rest erg interessant.
  maandag 19 december 2011 @ 10:32:09 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105763227
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 07:27 schreef crossover het volgende:
Persoonlijkheidsleer? Ja ik ook wel :) Jammer dat ik de helft heb moeten missen, maar vond het voor de rest erg interessant.
Grappig dat er zoveel variatie is in wat mensen (zelfs van dezelfde uni soms) leuke en minder leuke vakken vinden... In mijn tijd gaf Brenda den Ouden *ofzoiets* dat vak en het sloeg echt helemaal nergens op |:(

Overigens zit er in de richting P&G wel een vak ontwikkelingsstoornissen...

Xx
  maandag 19 december 2011 @ 11:39:12 #143
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105765039
Ik heb ook Persoonlijkheidsleer gehad van haar en ik vond het een prima vak :)
Maar goed; als je ook de Sociale kant kiest, dan kan ik mij voorstellen dat dit minder interessant is voor je.
En ontwikkelingsstoornissen heeft veel overlap met psychopathologie.
  maandag 19 december 2011 @ 11:47:23 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105765304
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:39 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb ook Persoonlijkheidsleer gehad van haar en ik vond het een prima vak :)
Maar goed; als je ook de Sociale kant kiest, dan kan ik mij voorstellen dat dit minder interessant is voor je.
En ontwikkelingsstoornissen heeft veel overlap met psychopathologie.
Over smaak valt niet te twisten... :)
  maandag 19 december 2011 @ 17:26:00 #145
124676 RobertoCarlos
pi_105778159
En mensen, PKG gehaald?
pi_105778230
Netnetnetnet gehaald! 22 fout :') Maar het is een voldoende en ik ben er blij mee. Ik vond het echt een vreselijk tentamen, ik wist meer dan de helft niet zeker (of had überhaupt geen idee waar de vraag over ging, bij heel veel dingen moest ik me heel hard afvragen of ik daar ooit wel iets over gelezen had..)
  maandag 19 december 2011 @ 17:41:22 #147
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105778823
22 fout van de......???
pi_105779299
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:27 schreef Alopex het volgende:
Netnetnetnet gehaald! 22 fout :') Maar het is een voldoende en ik ben er blij mee. Ik vond het echt een vreselijk tentamen, ik wist meer dan de helft niet zeker (of had überhaupt geen idee waar de vraag over ging, bij heel veel dingen moest ik me heel hard afvragen of ik daar ooit wel iets over gelezen had..)
Waar is de sleutel? Ik zie niks op bb.

Ik vond het echt een vreselijk tentamen. Psychologie is een tijdelijke studie, maar ik word helemaal gek van het feit dat elke vraag een leervraag is. Je-weet-het-wel-of-je-weet-het-niet. Ik heb alles gelezen, ben naar alle colleges geweest, en toch wist ik zeker 30 vragen niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Warren op 19-12-2011 17:59:21 ]
  maandag 19 december 2011 @ 17:59:47 #149
124676 RobertoCarlos
pi_105779534
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef Warren het volgende:

[..]

Waar is de sleutel? Ik zie niks op bb.
Staat onder Course information.

De sukkels trouwens :X Als ze nou ff een announcement geplaatst hadden, dan had ik niet 1,5 uur hoeven zitten wachten op de sleutel }:|
pi_105779645
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Staat onder Course information.

De sukkels trouwens :X Als ze nou ff een announcement geplaatst hadden, dan had ik niet 1,5 uur hoeven zitten wachten op de sleutel }:|
Ah bedankt. Zucht.. en ik maar steeds kijken naar de announcements en course documents |:( :') Zij zijn ook erg behulpzaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')