Ik vond het allemaal zo droog, haha. Gelukkig was onze docent leuk, want anders was ik allang afgehaaktquote:Op maandag 28 november 2011 23:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe kun je inleiding nou vreselijk vinden, daar komen bijna alle onderwerpen aan bod (inclusief veel interessante).
Uhmz, Soudijn? Over smaak valt niet te twisten...quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik vond het allemaal zo droog, haha. Gelukkig was onze docent leuk, want anders was ik allang afgehaakt
Soudijn is echt een ontzettende baas. Één van de betere docenten imo.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhmz, Soudijn? Over smaak valt niet te twisten...
Zoals ik zei, over smaak valt niet te twisten... Ik vind hem niet de slechtste docent die ik gehad heb, maar ook niet één van de betere.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Soudijn is echt een ontzettende baas. Één van de betere docenten imo.
Wij kunnen toch niet bepalen wat voor vakken jij in het buitenland moet gaan volgen? Dat is helemaal afhankelijk van de universiteit waar je heen wilt gaanquote:Op dinsdag 6 december 2011 10:46 schreef JWH_ het volgende:
Iemand nog tips qua vakken in mijn profileringsruimte (wil naar het buitenland)? Ben nu tweedejaars richting Neuropsychologie. Wil graag biologische verdieping die ik later in de praktijk kan toepassen. De vakken mogen van alle studies in principe zijn, maar het moet natuurlijk wel te volgen zijn voor iemand met een psychologie-achtergrond (geen hele zware beta-vakken).
Zo strikt bedoel ik het ook niet. Ik ben eerder benieuwd naar interessante vakken die andere mensen hebben gevolgd die te maken hebben met de biologische mechanismen van de psychologie. Wellicht kan ik dan een idee krijgen naar wat voor soort vakken ik kan zoeken op universiteiten in het buitenland. Het was niet mijn bedoeling om het over te laten komen alsof ik op zoek ben naar een strikt advies. Ik ben eerder op zoek naar ervaringen die te maken hebben met vakken die nuttig zijn voor een latere loopbaan als neuropsycholoog. Hoop dat het zo duidelijker is.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:49 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Wij kunnen toch niet bepalen wat voor vakken jij in het buitenland moet gaan volgen? Dat is helemaal afhankelijk van de universiteit waar je heen wilt gaan
Dat maakt het inderdaad duidelijker. Welke vakken krijg je zelf al binnen je opleiding in die richting? Welke kant wil je later op in de neuropsychologie (kinderen, volwassenen, ouderen)?quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:55 schreef JWH_ het volgende:
[..]
Zo strikt bedoel ik het ook niet. Ik ben eerder benieuwd naar interessante vakken die andere mensen hebben gevolgd die te maken hebben met de biologische mechanismen van de psychologie. Wellicht kan ik dan een idee krijgen naar wat voor soort vakken ik kan zoeken op universiteiten in het buitenland. Het was niet mijn bedoeling om het over te laten komen alsof ik op zoek ben naar een strikt advies. Ik ben eerder op zoek naar ervaringen die te maken hebben met vakken die nuttig zijn voor een latere loopbaan als neuropsycholoog. Hoop dat het zo duidelijker is.
Hier dacht ik ook aan, zeker als je de onderzoekskant op wiltquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:10 schreef SH. het volgende:
- alles met onderzoekstechnieken als EEG, MEG, TMS, fMRI, DBS, etc.;
Dat is inderdaad meer de cognitieve- / onderzoekskant en niet de klinische kantquote:Op woensdag 7 december 2011 12:20 schreef MeloD het volgende:
[..]
Hier dacht ik ook aan, zeker als je de onderzoekskant op wilt
De hulpverlening in? Maatschappelijk werk? Is genoeg werk in te vinden.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:15 schreef MeloD het volgende:
Geen idee, iets praktisch, beroepsgericht. Doe nu vrijwilligerswerk in de gehandicaptenzorg, dat misschien. Of apothekersassistente, of kinderopvang.. Weet 't niet, maar ik ben behoorlijk moedeloos ja
Hmm tja...dan is vrijwilligerswerk in die richting het beste wat je kan doen...quote:Op woensdag 7 december 2011 19:25 schreef MeloD het volgende:
Ja tekorten zijn er wel, maar tegelijkertijd ook het gebrek aan mogelijkheden tot begeleiding (iets met bezuinigingen...)
MWD etc. kom je niet terecht met je universitaire opleiding, te weinig praktijkervaring..
Een tekort?quote:Op woensdag 7 december 2011 19:21 schreef TripleS het volgende:
[..]
Hoorde btw van iemand dat in de omgeving van Alkmaar een tekort is aan psychologen....
Ik ben erg blij dat ik straks op basis van twee diploma's kan solliciteren: mijn MWD en kinderen/jeugd psychologie.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:25 schreef MeloD het volgende:
Ja tekorten zijn er wel, maar tegelijkertijd ook het gebrek aan mogelijkheden tot begeleiding (iets met bezuinigingen...)
MWD etc. kom je niet terecht met je universitaire opleiding, te weinig praktijkervaring..
Dat is wel heel erg balen ja... Succes in ieder gevalquote:Op donderdag 8 december 2011 10:26 schreef MeloD het volgende:
Da's zeker handig! Achteraf gezien had ik toch beter ook mn SPH af kunnen maken (of heel die universiteit nooit gaan doen). Hoor van medestudenten dat ze in de volwassen neuropsychologie nog wel eens op stageplaatsen blijven plakken (verpleeghuizen, revalidatiecentra etc., dus heel andere tak van de zorg), maar in de (kinder)GGZ is 't een ramp. Bah!
Baal er echt van. Studieschuld is verschrikkelijk hoog en dan ook nog eens helemaal geen (gratis) werk kunnen vinden in iets dat ook maar enigszins op je richting lijkt. Had gehoopt door een (half)jaar een onbetaalde werkervaringsplaats te doen nog wel enigszins kans te maken, mooi niet dus.
Mja, snap ik. Ik merk ook wel dat ik een voordeel heb doordat ik mijn MWD afgemaakt heb. Binnen de (kinder)GGZ komt de ene bezuiniging na de andere, dus daar komt voorlopig weinig vrij. Ik werk nu op basis van mijn HBO binnen de GGZ, maar dat loopt per 01-01-2012 ook af.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:26 schreef MeloD het volgende:
Da's zeker handig! Achteraf gezien had ik toch beter ook mn SPH af kunnen maken (of heel die universiteit nooit gaan doen). Hoor van medestudenten dat ze in de volwassen neuropsychologie nog wel eens op stageplaatsen blijven plakken (verpleeghuizen, revalidatiecentra etc., dus heel andere tak van de zorg), maar in de (kinder)GGZ is 't een ramp. Bah!
Baal er echt van. Studieschuld is verschrikkelijk hoog en dan ook nog eens helemaal geen (gratis) werk kunnen vinden in iets dat ook maar enigszins op je richting lijkt. Had gehoopt door een (half)jaar een onbetaalde werkervaringsplaats te doen nog wel enigszins kans te maken, mooi niet dus.
Klopt, maar bij "mijn GGZ" zijn er zoveel mensen overspannen / zwanger, dat er daar nog wel ruimte isquote:Op donderdag 8 december 2011 11:56 schreef MeloD het volgende:
Stageplek in de volwassen neuro kán wel, maar daar ligt mijn interesse veel minder. Plus, ook daar is het lastig om een geschikte stageplaats te vinden (wel minder lastig dan kinderen schijnt het).
Automatic, bezuinigingen treffen toch ook functies op HBO niveau? Of vrees je daar niet zo voor?
Zelf werk in op oproepbasis in de GGZ en merk dat er voor verpleegkundigen erg veel diensten zijn , ik heb een medicatiecursus gevolgd en toch kan ik niet overal ingezet worden.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Klopt, maar bij "mijn GGZ" zijn er zoveel mensen overspannen / zwanger, dat er daar nog wel ruimte isAch... Ik zie het allemaal wel! Iemand die ik ken is een eigen praktijk begonnen, dus wellicht heeft zij tegen juli iemand nodig
Als je trouwens om wilt scholen en binnen de zorg wil blijven, dan "moet" je verpleegkundige worden. Binnen een GGZ / andere organisatie waar jongeren intern zitten, hebben ze liever verpleegkundige dan SPH'ers. Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven, want als je als SPH een medicijnen cursus doet, dan mag je bijna net zoveelOke, je mag natuurlijk geen spuiten zetten, maar "bij ons" komt dat vrij weinig voor bij de kinder-afdeling
Uhuhquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:39 schreef Andyy het volgende:
Is dat niet die ene van het vleeseters zijn antisociaal oid met Stapel?
Een boek of een vak in Nijmegen? Als het een vak is: welk vak precies?quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:33 schreef TripleS het volgende:
Ik ben bezig met Sociale Psychologie van Roos Vonk , maar ik vind het zo saaaai . Heeft er iemand een samenvatting o.i.d. ??
quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:25 schreef MeloD het volgende:
Nou, maar wat open sollicitaties voor onderzoeksassistent gedaan
Roos Vonk heeft wel een mooie reputatie nu, oeps... En dat terwijl ze er slechts zijdelings bij betrokken geweest lijkt te zijn..
Oh en ik vond sociale psychologie eigk wel leuk! Of is het boek zelf erg saai?
Het boek en ik vind het niet fijn lezen en daardoor erg saaaai...quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:39 schreef Operc het volgende:
[..]
Een boek of een vak in Nijmegen? Als het een vak is: welk vak precies?
Dan heb ik helaas geen samenvatting voor je vrees ik.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:23 schreef TripleS het volgende:
[..]
[..]
Het boek en ik vind het niet fijn lezen en daardoor erg saaaai...
Hoe dan ook niet die van Cialdini over Social Influence... wat een kutboek :|quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:15 schreef Operc het volgende:
Welke boeken raden jullie aan op het gebied van sociale psychologie? (En dan vooral specifieke boeken, boeken over algemene theorieën heb ik al in mijn kast staan.)
Die heb ik al in de kast staan wegens een paar vakken. Maar wat vond je er zo stom aan dan?quote:Op woensdag 14 december 2011 11:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe dan ook niet die van Cialdini over Social Influence... wat een kutboek :|
Xx
Ik vind het hele boek een soort van pleidooi voor wat Cialdini vindt. De voorbeelden slaan 9 van de 10 keer nergens op en wat hij in een hoofdstuk zegt, komt altijd neer op 3 zinnen en een hoop herhaling...quote:Op woensdag 14 december 2011 18:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Die heb ik al in de kast staan wegens een paar vakken. Maar wat vond je er zo stom aan dan?
(Bdw, jij zit in Tilburg toch? Morgen aanwezijg bij ASPO-congres?)
Ik heb geen antwoord op je vraag. Wel de volgende tip (helpt mij al 3 jaar):quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:59 schreef Warren het volgende:
Zou je echt de DSM rijtjes helemaal exact moeten kennen voor het PKG tentamen? Ik heb namelijk niet echt een idee in hoeverre de vragen diep zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind ik ook waardeloos. En bij de paar voorbeeldvragen die er wel zijn, staat niet eens een antwoord, moet je dan ergens zelf op gaan zoeken.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:24 schreef Warren het volgende:
Ok, bedankt, maar die DSM rijtjes zijn veel gedetaileerder. Zo staat er in hoeveel maanden je wat dan wel wel en niet moet hebben. Jammer dat wij maar weinig voorbeeldvragen hebben gekregen om in te schatten hoe getentamineerd wordt.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:31 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag mijn eerste master tentamen gehad en het ging goed! Hopelijk blijkt dat ook uit mijn punt
Ik had er graag ook een antwoordsleutel bij gezien, om nou alles weer in het boek op te gaan zoeken die ik op dat moment niet eens bij me had..quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vind ik ook waardeloos. En bij de paar voorbeeldvragen die er wel zijn, staat niet eens een antwoord, moet je dan ergens zelf op gaan zoeken.![]()
Ik zie het iig wel, ik ga iig niet al die DSM rijtjes leren en anders doe ik het toch gewoon eind januari toch nog een keertje...
PKG-tentamen wordt echt een ramp, TS daarentegen is een eitje.quote:Op zondag 18 december 2011 21:06 schreef Alopex het volgende:
[..]
Ik had er graag ook een antwoordsleutel bij gezien, om nou alles weer in het boek op te gaan zoeken die ik op dat moment niet eens bij me had..
Succes morgen in ieder geval. Ben benieuwd wat het gaat worden. Het idee van slechts 2 keuzes maakt me zowel blij als bang.
Heb ook wel vertrouwen in TS, M&T afgesloten met een 8 en een goede wiskunde A basis om me te helpen bij de stof. Verder een 7,7 voor SPSS om eventueel te compenseren. Moet goedkomen!quote:Op zondag 18 december 2011 21:21 schreef Warren het volgende:
[..]
PKG-tentamen wordt echt een ramp, TS daarentegen is een eitje.
Haha, ja, die werkgroepen waren echt faalquote:Op zondag 18 december 2011 21:28 schreef Alopex het volgende:
[..]
Heb ook wel vertrouwen in TS, M&T afgesloten met een 8 en een goede wiskunde A basis om me te helpen bij de stof. Verder een 7,7 voor SPSS om eventueel te compenseren. Moet goedkomen!
Hoop dat werkgroepcijfer voor PKG een beetje hoog uitvalt dan, maar dat zal wel niet. Wat een falende werkgroep. Beetje zelfhulp-wat-niemand-echt-serieus-neemt.
Jeeej....!quote:Op zondag 18 december 2011 21:57 schreef Sandertje23 het volgende:
Morgen tentamen Persoonlijkheidsstoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen? Dat is wel vrij specifiek.quote:Op zondag 18 december 2011 21:57 schreef Sandertje23 het volgende:
Komt wel goed, toch? Moet meteen aan deze denken... (elke auto is er eentje)quote:Op zondag 18 december 2011 21:57 schreef Sandertje23 het volgende:
Moet toch ook een keertje behandeld worden?quote:Op zondag 18 december 2011 22:03 schreef crossover het volgende:
[..]
Persoonlijkheidsstoornissen? Dat is wel vrij specifiek.
Volgens mij hebben wij (tilburg) dat niet. Het zit waarschijnlijk in psychopathologie en sowieso in persoonlijkheidspsychologie (waar ik morgen tentamen van heb).quote:Op zondag 18 december 2011 22:05 schreef SH. het volgende:
[..]
Komt wel goed, toch? Moet meteen aan deze denken... (elke auto is er eentje)
[..]
Moet toch ook een keertje behandeld worden?
Klopt, het is ook onderdeel van de minor richting Klinische Psychologie. Met het prachtige dikke handboek Persoonlijkheidspathologie: http://books.google.nl/bo(...)erDN-UgC&redir_esc=yquote:Op zondag 18 december 2011 22:03 schreef crossover het volgende:
[..]
Persoonlijkheidsstoornissen? Dat is wel vrij specifiek.
Het is erg veel en ik weet niet wat hij gaat vragen (geen voorbeeldvragen en een andere docent dan vorig jaar). Ik moest wel lachen om dat plaatjequote:Op zondag 18 december 2011 22:05 schreef SH. het volgende:
Komt wel goed, toch? Moet meteen aan deze denken... (elke auto is er eentje)
Ik vond dat een leuk vak!quote:Op zondag 18 december 2011 22:07 schreef crossover het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij (tilburg) dat niet. Het zit waarschijnlijk in psychopathologie en sowieso in persoonlijkheidspsychologie (waar ik morgen tentamen van heb).
Grappig dat er zoveel variatie is in wat mensen (zelfs van dezelfde uni soms) leuke en minder leuke vakken vinden... In mijn tijd gaf Brenda den Ouden *ofzoiets* dat vak en het sloeg echt helemaal nergens opquote:Op maandag 19 december 2011 07:27 schreef crossover het volgende:
Persoonlijkheidsleer? Ja ik ook welJammer dat ik de helft heb moeten missen, maar vond het voor de rest erg interessant.
Over smaak valt niet te twisten...quote:Op maandag 19 december 2011 11:39 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb ook Persoonlijkheidsleer gehad van haar en ik vond het een prima vak
Maar goed; als je ook de Sociale kant kiest, dan kan ik mij voorstellen dat dit minder interessant is voor je.
En ontwikkelingsstoornissen heeft veel overlap met psychopathologie.
Waar is de sleutel? Ik zie niks op bb.quote:Op maandag 19 december 2011 17:27 schreef Alopex het volgende:
Netnetnetnet gehaald! 22 foutMaar het is een voldoende en ik ben er blij mee. Ik vond het echt een vreselijk tentamen, ik wist meer dan de helft niet zeker (of had überhaupt geen idee waar de vraag over ging, bij heel veel dingen moest ik me heel hard afvragen of ik daar ooit wel iets over gelezen had..)
Staat onder Course information.quote:Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef Warren het volgende:
[..]
Waar is de sleutel? Ik zie niks op bb.
Ah bedankt. Zucht.. en ik maar steeds kijken naar de announcements en course documentsquote:Op maandag 19 december 2011 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Staat onder Course information.
De sukkels trouwensAls ze nou ff een announcement geplaatst hadden, dan had ik niet 1,5 uur hoeven zitten wachten op de sleutel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |