abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106642612
Goede cijfers is één aspect van "plus student", ook je werkervaring en motivatie tellen sterk mee. Dus wat mij betreft kunnen andere factoren ook de doorslag geven wanneer cijfers niet optimaal zijn. Maar gaat mij erom dat de mensen die écht willen en kunnen kans moeten krijgen meer ervaring op te doen omdat dat op deze manier niet echt gaat (kip-ei verhaal, zelfs voor werkervaringsplekken/stages is werkervaring soms al een eis). En daarmee demotiveer je potentieel goede behandelaren ontzettend.

En spannend! Om wat voor plek gaat het?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:04:39 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106642713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:01 schreef MeloD het volgende:
En spannend! Om wat voor plek gaat het?
Een meewerkplek, als het goed is, heb een afspraak met de Senior Beleidsmewerker Vrijwilligerswerk, maar heb verder geen idee. Spannend!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:56:57 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_106644537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:13 schreef MeloD het volgende:
Over de GZ-opleiding: het is nu toch ook zo dat je relevante werkervaring nodig hebt?
Ik denk sowieso dat het handig is om VOOR je de GZ in gaat relevante werkervaring te hebben ;)
Dus of het nu een eis is of niet.. Ik zou het zelf altijd proberen :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_106645905
Ben benieuwd Tink, succes alvast :)

Automatic, tuurlijk, anders word je niet eens aangenomen :P Dus snap niet waarom ze dat willen veranderen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:59:25 #255
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106651383
Alopex, hoe heeft het bij jou uitgepakt met PKG? Moet je herkansen?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:13:13 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106655216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:31 schreef MeloD het volgende:
Ben benieuwd Tink, succes alvast :)
Dank u :) Ben nu al zenuwachtig... Maar de mevrouw-aan-de-telefoon zei wel dat het om een kennismakingsgesprek niet, dan hoef ik niet echt te solliciteren, toch?

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106662531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dank u :) Ben nu al zenuwachtig... Maar de mevrouw-aan-de-telefoon zei wel dat het om een kennismakingsgesprek niet, dan hoef ik niet echt te solliciteren, toch?

Xx
Nee joh, gewoon een beetje inlezen en bedenken wat jij zoekt. Lekker ontspannen, als het klikt dan klikt het en anders niet.
Bij zulke gesprekken heb ik altijd het idee dat je er toch niet veel aan veranderen wat de uitkomst is.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_106676926
Misschien zijn er geen andere sollicitanten en kan je het daarom geen echt sollicitatiegesprek noemen? Heb ook weleens gehad dat ik dacht te gaan solliciteren bij een kennismakingsgesprek maar dat ze me in principe al wilden hebben en alleen wilden zien of ik geen enorm antisociaal gedrocht was (ging om (deels) medisch onderzoek met kindjes)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:24:01 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106756818
Hoppa, tentamen 3 is gehaald... met een 6,5 weliswaar, maar toch :)
pi_106780001
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Alopex, hoe heeft het bij jou uitgepakt met PKG? Moet je herkansen?
Beetje laat omdat ik een paar dagen weg was.. Maar een 7,6 gehaald voor de werkgroep dus ik kwam precies uit op een 6 qua eindcijfer! Ben er blij genoeg mee. :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:13:23 #261
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106781701
Super! Goed om te horen ^O^
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  maandag 16 januari 2012 @ 11:04:13 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106863787
Werd vanochtend gebeld door gemeente Gilze-Rijzen, of ik daar alsjeblieft stage wilde komen lopen...

Heb woensdag opeens 2 gesprekken *en dat voor iemand die heel moeilijk keuzes kan maken*

Xx
pi_106872523
Tof! *O*
pi_106873339
Whoesh al mn vakken van het eerste jaar afgesloten! :D
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_106897888
Ik wist helemaal niet dat jij psychologie deed! :P
Gefeliciteerd! Ook al vakken van het tweede jaar aan het volgen? :)
pi_107090086
Nog gefeliciteerd Tink :D
Ben je er al uit wat je gaat doen?
  zondag 22 januari 2012 @ 13:25:00 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107093686
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:07 schreef MeloD het volgende:
Nog gefeliciteerd Tink :D
Ben je er al uit wat je gaat doen?
Gilze-Rijen it is :D

Heb er zin in, morgen moeten de beleidsmedewerkers hun projecten aan mij presenteren en mag ik een begeleider kiezen... Beetje omgekeerde wereld, maar wel leuk!
pi_107094113
Oh supertof, dan kan je iig iemand kiezen die (iig op het eerste gezicht) bij je past :)
Goede begeleiding is zooooo belangrijk!
pi_107444256
Heej

Ik heb nog een jaartje te gaan, maar heb vast bij de vacatures voor pychologen gekeken.
Nou viel het mij op dat wanneer ik psychologie intypen bij een vacature site dat er maar 10 tot 15 vacatures uitkwamen. Dit vind ik vrij weinig als je ook nog bedenkt dat er over heel Nederland elk jaar meer dan 1000 psychologen bij komen.
Nu vroeg ik mij af hoe kan ik het beste zoeken naar vacatures voor psychologen. Ik wil hier vast naar zoeken zodat ik een beetje een beeld heb wat ze vragen voor een baan.
Ik wil geen GZ psycholoog worden, maar meer richting toegepaste cognitieve psycholoog.
pi_107444595
Toegepaste Cognitieve Psychologie is een erg breed begrip. Uiteindelijk rol je vanzelf in een bepaald onderwerp waar je onderzoek naar gaat doen (usability, TNO, eyetracking, information design, prorail, philips whatever) en waarschijnlijk kan je vanuit daar en je contacten dan een baan vinden.

Er bestaan niet echt specifieke banen voor een dergelijke psycholoog. Wat je ook doet zijn vaak meer evaluatieprojecten of korte projecten binnen een bedrijf zoals het TNO. Dit is in ieder geval wat ik ervaar (volg nu de Master TCP). Dit is omdat het nog een vrij nieuwe vorm is van psychologie en omdat het veel raakvlakken heeft met CKI en Informatiekunde. Maar juist die kennis over gedragsmaten en onderzoek is wat je als TCP'er sterk maakt in de toekomstige arbeidsmarkt (als ik mijn hoogleraren mag geloven).
pi_107447512
Bedankt voor je reactie.
Je moet dus eigenlijk gewoon in de baan rollen. Maar zijn er dan echt niet wat namen van functies waar ze een cognitieve psycholoog zoeken? Ik ben niet bepaald een netwerker en vraag mij ook af of er voldoende werk te vinden is in die richting.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:39:55 #272
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107447571
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:37 schreef Roos88R het volgende:
Bedankt voor je reactie.
Je moet dus eigenlijk gewoon in de baan rollen. Maar zijn er dan echt niet wat namen van functies waar ze een cognitieve psycholoog zoeken? Ik ben niet bepaald een netwerker en vraag mij ook af of er voldoende werk te vinden is in die richting.
Wacht af... Ik bedoel, als jij klaar bent weet je gewoon niet hoe de markt is. En die minimale aantal vacatures komt puur omdat je afhankelijk bent van de overheid & dat is nu bagger.
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:58:59 #273
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107491436
Ik had vandaag een sollicitatiegesprek voor een bijbaantje met mijn HBO diploma. Zij hebben ook een eigen praktijk voor diagnostiek etc. Toen vroeg die man wat ik eigenlijk mag als ik straks klaar ben als Kinder-Jeugd Psycholoog / Basispsycholoog.
En toen dacht ik.. Tja... Goede vraag!

Naar mijn weten mag je (als je de diagnostische aantekening hebt) wel diagnostiek doen, maar moet dat onder supervisie staan van een GZ-psycholoog, toch...? Ik mag alles doen (intake, onderzoek, uitslaggesprek), maar de GZ-psycholoog moet ook zijn handtekening zetten.

Klopt dit?
pi_107491506
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:58 schreef automatic_ het volgende:
Ik had vandaag een sollicitatiegesprek voor een bijbaantje met mijn HBO diploma. Zij hebben ook een eigen praktijk voor diagnostiek etc. Toen vroeg die man wat ik eigenlijk mag als ik straks klaar ben als Kinder-Jeugd Psycholoog / Basispsycholoog.
En toen dacht ik.. Tja... Goede vraag!

Naar mijn weten mag je (als je de diagnostische aantekening hebt) wel diagnostiek doen, maar moet dat onder supervisie staan van een GZ-psycholoog (of hoger), toch...? Ik mag alles doen (intake, onderzoek, uitslaggesprek), maar de GZ-psycholoog moet ook zijn handtekening zetten.

Klopt dit?
Dat is correct.
pi_107491552
Klopt misschien ook wel dat ik moet afwachten, maar als ik nu vast wat dingen weet waar ik aan moet werken om meer kans te maken op een baan dan doe ik dat graag. Volgens mij is er in de psychologie nooit echt super veel werk te vinden, dus wil ik wel een beetje de richting in de psychologie op waar wel meer werk in is te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')