abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103658995
Iedereen die een doorrijder pakt krijgt een gratis tank benzine.

De eerste ontvangers van de beloning zijn vier automobilisten die woensdagavond een auto met twee benzinedieven klemreden bij een tankstation lang de A6 bij Lelystad.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)en_doorrijder__.html

Op zich is dit een goede ontwikkeling, opkomen voor jezelf. Jaren geleden gaf de bevolking de onveiligheid van Nederland al aan door initiatieven te nemen om een burgerwacht op te richten.

Uiteraard werd dit door de politiek de kop ingedrukt, onwenselijk gedrag. Nu is het zo dat plm 96% van de misdaden niet wordt opgespoord of gestraft.

Hoe schandalig -lees onveilig- wil je het nog hebben !

Dit initiatief is een goed initiatief en verdient navolging in andere situaties. De burger is nu aan het woord. Steun hem !
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Boks-Chick vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:49:45 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103659021
Hoe kom je er in godsnaam bij dat 96% van de misdaden niet wordt opgespoord of gestraft :D?
lolwut
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:50:34 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103659031
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:48 schreef cempexo het volgende:
Nu is het zo dat plm 96% van de misdaden niet wordt opgespoord of gestraft.

Bron?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:50:59 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_103659036
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:49 schreef BrandX het volgende:
Hoe kom je er in godsnaam bij dat 96% van de misdaden niet wordt opgespoord of gestraft :D?
GS of GW zegt het, dus is het waar.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:51:47 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103659049
quote:
Gestopt met lezen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Boks-Chick vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:51:55 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103659050
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

GS of GW zegt het, dus is het waar.
Och ja natuurlijk, dom van mij. Als zij het zeggen is het waar :Y.
lolwut
pi_103659059
96%... :o Wat doet de politie in dit land?
Misdaad loont blijkbaar echt. :{
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:53:42 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_103659067
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:53 schreef aloa het volgende:
96%... :o Wat doet de politie in dit land?
Misdaad loont blijkbaar echt. :{
Want jij gelooft dat getal? |:(
pi_103659074
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want jij gelooft dat getal? |:(
Nee. :)
Ben wel benieuwd wat het echte percentage is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2011 08:54:53 ]
pi_103659170
TS bedoelt:
quote:
Volgens de onderzoekers bestaat 98 procent van de politie-inspanning uit het constateren van overtredingen en wordt slechts 2 procent van de tijd besteed aan het oplossen van misdrijven.
http://www.elsevier.nl/we(...)p-kwaad.htm?rss=true
pi_103659258
Elsevier :') Telegraaf :') Hebben we ook nog fatsoenlijke bronnen?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_103659276
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:49 schreef BrandX het volgende:
Vermoed dat de onderbuik van TS overuren draait.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103659691
Voor diegene die matige cijfers op school hadden voor begrijpend lezen:

...niet wordt opgespoord of gestraft...

minder dan 40% van de misdrijven wordt aangegeven

minder dan 25% daarvan wordt onderzocht/opgelost

een uiteindelijke veroordeling (politie of OM doet verder niets met de aangifte) is minder dan 90%

blijft dus over plm 96%
pi_103659714
quote:
Op zich is dit een goede ontwikkeling, opkomen voor jezelf. Jaren geleden gaf de bevolking de onveiligheid van Nederland al aan door initiatieven te nemen om een burgerwacht op te richten.

Uiteraard werd dit door de politiek de kop ingedrukt, onwenselijk gedrag.
Bullshit. Hier in de stad is gewoon sprake van burgerwacht. Met ondersteuning van de gemeente. Maar dan wel op een veilige manier. Direct contact met de politie, waar gelukkig nog steeds het geweldsmonopolie ligt.
pi_103659722
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:32 schreef cempexo het volgende:

een uiteindelijke veroordeling (politie of OM doet verder niets met de aangifte) is minder dan 90%

blijft dus over plm 96%
Bron?
pi_103659723
Als TS echt zo begaan was met de wereld zou TS zelf bij de politie gaan, toch ?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:05:36 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103660334
quote:

De eerste ontvangers van de beloning zijn vier automobilisten die woensdagavond een auto met twee benzinedieven klemreden bij een tankstation lang de A6 bij Lelystad.

Dit initiatief is een goed initiatief en verdient navolging in andere situaties. De burger is nu aan het woord. Steun hem !
Ik vind dit ook een leuk initiatief. Mijn tank is echter maar 17 liter groot, en m'n motor zal ik niet graag voor een wegvluchtende auto zetten...

Feit is natuurlijk dat de politiek enorm faalt met het straffen van heel veel criminaliteit! Zelfs als een winkel/benzine-dief wordt gepakt, is de straf minimaal!
Juist voor dergelijke misdrijven zou een ouderwets flink pak rammel (a la Singapore) met stokslagen heel goed zijn: het is goedkoop, effectief, snel, en gegarandeerd heel wat afschrikwekkender dan 6 uurtjes in een cel.
censuur :O
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:11:54 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_103660479
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:05 schreef RemcoDelft het volgende:

Juist voor dergelijke misdrijven zou een ouderwets flink pak rammel (a la Singapore) met stokslagen heel goed zijn: het is goedkoop, effectief, snel, en gegarandeerd heel wat afschrikwekkender dan 6 uurtjes in een cel.
En lekker goedkoop vergeleken met gevangenisstraf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:23:57 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103660791
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

En lekker goedkoop vergeleken met gevangenisstraf.
Dat zeg ik!
Straffen zouden dusdanig moeten zijn dat 99% van de huidige criminelen het risico niet meer wil lopen.
censuur :O
pi_103660826
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:34 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Bron?
Deelnemers op dit forum die zelf geen initiatief nemen om de 'werkelijkheid van de dag' te kennen hebben niet mijn belangstelling in een zinvolle discussie.
pi_103660852
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vermoed dat de onderbuik van TS overuren draait.
Deelnemers op dit forum die zelf geen initiatief nemen om de 'werkelijkheid van de dag' te kennen hebben niet mijn belangstelling in een zinvolle discussie.
pi_103660955
quote:
de burger doet het zelf wel
Dus pomphouders gaan zelf weer hun incasso-activiteiten doen? Dat werd wel tijd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103661066
Eigenlijk is het wel mooi, als mensen hun eigen leven weer in handen gaan nemen ipv leidzaam afwachten hoe Vadertje Staat de diverse zaken voor hun regelt. Politiek is ook maar een workaround voor een gebrek aan eigen verantwoordelijkheid uiteindelijk, natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_103661078
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ah, je grote dikke duim dus :)
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:40:09 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103661236
Ah bendk cempexo komt weer eens met cijfers die hij vervolgens niet kan onderbouwen.
pi_103661308
TS:
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_103664728
Ik ben benieuwd wanneer dit een dodelijk ongeluk gaat opleveren
pi_103664969
TS zou eens een paar weken op de Cape Flats moeten verblijven, dan leren hij en de andere GW-nablatertjes eens wat echte onveiligheid is.
pi_103675805
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:36 schreef Tocadisco het volgende:
TS zou eens een paar weken op de Cape Flats moeten verblijven, dan leren hij en de andere GW-nablatertjes eens wat echte onveiligheid is.
En wat is dat dan ?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:18:49 #30
177885 JoaC
Het is patat
pi_103688941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:32 schreef cempexo het volgende:

blijft dus over plm 96%
25% van 40%= 10%

90% van die 10% is 9%

Je zit dus zelfs met je eigen cijfers verkeerd, los van het feit dat de bron ontbreekt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_103693783
quote:

Uiteraard is elke euro die er gestolen wordt één te veel.
En linksom of rechtom betaalt de consument uiteindelijk de rekening.

Maar aan deze verkapte oproep tot snelwegbonanza's door avontuurlijke burgers gaat een maatschappelijk probleem vooraf wat eigenlijk geen maatschappelijk probleem is.
Het onbetaald tanken levert een schade van 1,5 miljoen per jaar op. Omgerekend per auto hebben we het over 0,20 euro per jaar.
Als je er van uit gaat dat de gemiddelde auto per jaar zo'n 1500 liter brandstof verstookt hebben we het over een opslag van 0,00013 euro per liter.
Of anders gezegd 0,6 cent op een volle tank.

Dat bedrag betaal ik vele malen liever dan dat ik het risico moet lopen ergens van de weg gereden te worden door een stel klapmongolen die zo nodig de held uit moeten hangen op jacht naar benzinedieven en een gratis volle tank.

Het woord is aan de burger volgens TS. Nou hier dan:
Meteen opsluiten die gasten die dit soort onzin naar voren brengen.
-
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:45:34 #32
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103696887
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zeg ik!
Straffen zouden dusdanig moeten zijn dat 99% van de huidige criminelen het risico niet meer wil lopen.
Dat werkt ook zo goed toch?

In de VS wordt keihard gestraft. Het regime in de bajes is onmenselijk en ondraaglijk en vergelijkbaar met dat in derde wereld landen.

Desondanks een van de meest gewelddadige en criminele landen ter wereld.

Noorwegen, zeer mild strafklimaat. Beschaafde toestanden in de gevangenis. Criminaliteit is vrijwel nul. Je kan veilig over straat in de meest erge buurten van Oslo om 3 uur 's nachts. In de getto in New York of Washington kan je zelfs overdag niet veilig over straat.

Al die rechtse fokkertjes hier moeten maar eens een tijdje naar Amerika gaan en kijken hoe geweldig de door hun zo verafgode politiestaat daar werkt. Het is een teringzooi in dat land in zo'n beetje alle opzichten.

Scandinavië is nog altijd een voorbeeld. Beter kijken we naar het Noorden en niet naar het Westen.
pi_103697179
Wat heeft de politie uberhaupt te maken met benzinedieven? Is toch gewoon een gevalletje van niet nakomen van de betalingsverplichting. Er zijn genoeg manieren om je er als pomphouder zeker van te stellen dat men niet weg kán rijden voordat er betaald wordt. Zelfs bij de AH moet ik al mn bonnetje scannen om het poortje open te doen gaan. En dat bonnetje krijg ik alleen nadat ik heb betaald. In een parkeergarage wordt op die manier al jaren gezorgd dat niet kan worden weggereden voordat de betaling is voltooid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103699085
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 02:02 schreef Argento het volgende:
Wat heeft de politie uberhaupt te maken met benzinedieven? Is toch gewoon een gevalletje van niet nakomen van de betalingsverplichting. Er zijn genoeg manieren om je er als pomphouder zeker van te stellen dat men niet weg kán rijden voordat er betaald wordt. Zelfs bij de AH moet ik al mn bonnetje scannen om het poortje open te doen gaan. En dat bonnetje krijg ik alleen nadat ik heb betaald. In een parkeergarage wordt op die manier al jaren gezorgd dat niet kan worden weggereden voordat de betaling is voltooid.
Politie heeft de mogelijkheid en de plicht tot opsporing.
pi_103699110
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 01:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat werkt ook zo goed toch?

In de VS wordt keihard gestraft. Het regime in de bajes is onmenselijk en ondraaglijk en vergelijkbaar met dat in derde wereld landen.

Desondanks een van de meest gewelddadige en criminele landen ter wereld.

Noorwegen, zeer mild strafklimaat. Beschaafde toestanden in de gevangenis. Criminaliteit is vrijwel nul. Je kan veilig over straat in de meest erge buurten van Oslo om 3 uur 's nachts. In de getto in New York of Washington kan je zelfs overdag niet veilig over straat.

Al die rechtse fokkertjes hier moeten maar eens een tijdje naar Amerika gaan en kijken hoe geweldig de door hun zo verafgode politiestaat daar werkt. Het is een teringzooi in dat land in zo'n beetje alle opzichten.

Scandinavië is nog altijd een voorbeeld. Beter kijken we naar het Noorden en niet naar het Westen.
De veiligheid in Noorwegen blijft een onderdeel van een actief optreden:

''Criminaliteit en illegalen.
Daarmee gaat Noorwegen de strijd met de criminaliteit aan en kan het land illegale asielzoekers betrappen. "De maatregelen hebben al goede resultaten opgeleverd", aldus Storberget.''

http://www.demorgen.be/dm(...)grenscontroles.dhtml
pi_103701661
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 08:07 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als ik bij bol.com verzuim een factuur te betalen staat de politie een aantal dagen later ook bij me op de stoep? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 29-10-2011 11:44:02 ]
pi_103701970
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ik bij bol.com verzuim een factuur te betalen staat de politie een aantal dagen later ook bij me op de stoep? :')
In eerste instantie een deurwaarder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_103702060
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

In eerste instantie een deurwaarder.
My point exactly.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus pomphouders gaan zelf weer hun incasso-activiteiten doen? Dat werd wel tijd.
pi_103702205
quote:

Uiteraard werd dit door de politiek de kop ingedrukt, onwenselijk gedrag. Nu is het zo dat plm 96% van de misdaden niet wordt opgespoord of gestraft.

Hoe schandalig -lees onveilig- wil je het nog hebben !

Lijkt me niet meer dan logisch. Waarom denk je dat de overheid een monopolie heeft op wapens en geweld gebruiken? (samen met de criminelen, aangezien die wetten negeren) Zodat de burger 100% afhankelijk blijft van de overheid als het gaat om veiligheid. Alleen jammer dat het wel veel slachtoffers kost op jaarbasis.
pi_103702262
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:00 schreef kontknager het volgende:
Waarom denk je dat de overheid een monopolie heeft op wapens en geweld gebruiken? Zodat de burger 100% afhankelijk blijft van de overheid als het gaat om veiligheid.
Lijkt me niet meer dan logisch.
pi_103702332
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lijkt me niet meer dan logisch.
Je bent een modelburger voor de overheid.

Jij vindt het dus normaal dat je jezelf niet kan en mag verweren tegen gewapende criminelen? Alleen omdat de overheid de totale controle wil over de burgers?
pi_103702357
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:00 schreef kontknager het volgende:

[..]

Lijkt me niet meer dan logisch. Waarom denk je dat de overheid een monopolie heeft op wapens en geweld gebruiken? (samen met de criminelen, aangezien die wetten negeren) Zodat de burger 100% afhankelijk blijft van de overheid als het gaat om veiligheid. Alleen jammer dat het wel veel slachtoffers kost op jaarbasis.
De overheid heeft helemaal geen monopolie op wapens.
pi_103702369
Volgens mij is politiek desintersse bij de meeste burgers juist een goed iets....

Momenteel is het eerder een zéér gevaarlijke ontwikkeling dat mensen, de Henk en Ingrid's, zich denken bezig te moeten houden mét, en graag een mening willen over...
terwijl ze intellectueel gewoon niet veel verderkomen dan het naroepen van een ander en te denken: "goed dat dat ook es gezegd word'...

ikzelf zou niks tegen op een herinvoering van het cijnskiesrecht.... de mate waarop iemand politieke invloed kan uitoefenen te koppelen aan het percentage belasting dat deze betaald:
Zie het als een anti-Henk-en-Ingrid-maatregel.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_103702397
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:05 schreef kontknager het volgende:
Jij vindt het dus normaal dat je jezelf niet kan en mag verweren tegen gewapende criminelen?
Dat mag wel.

Die stokpaardjes altijd. :')
pi_103702426
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]

De overheid heeft helemaal geen monopolie op wapens.
Wel als het gaat om zelfverdediging met wapens.
pi_103702446
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat mag wel.

[ afbeelding ]

Die stokpaardjes altijd. :')
Dus als ik met een glock 26 of een busje pepperspray op straat loop dan mag ik die gebruiken zonder vervolgd te worden voor illegaal wapenbezit? En theorie kan het ja (met een wm13 formulier: http://www.politie-rijnmo(...)aagverlof%5B1%5D.pdf) Maar die krijg je niet zonder dat je rijk bent of veel status hebt.
pi_103702465
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:08 schreef kontknager het volgende:

[..]

Wel als het gaat om zelfverdediging met wapens.
Nee hoor.
pi_103703869
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 08:07 schreef cempexo het volgende:

[..]

De politie is geen incassobureau.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103703953
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:09 schreef kontknager het volgende:

[..]

Dus als ik met een glock 26 of een busje pepperspray op straat loop dan mag ik die gebruiken zonder vervolgd te worden voor illegaal wapenbezit? En theorie kan het ja (met een wm13 formulier: http://www.politie-rijnmo(...)aagverlof%5B1%5D.pdf) Maar die krijg je niet zonder dat je rijk bent of veel status hebt.
Wat de fuck moet jij met een gun op zak. Ga lekker in de VS wonen ofzo.
pi_103704275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:09 schreef kontknager het volgende:

[..]

Ik was niet op de hoogte van het feit dat hier bij gekeken werd naar inkomen en sociale status, bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')