Bron?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:48 schreef cempexo het volgende:
Nu is het zo dat plm 96% van de misdaden niet wordt opgespoord of gestraft.
GS of GW zegt het, dus is het waar.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:49 schreef BrandX het volgende:
Hoe kom je er in godsnaam bij dat 96% van de misdaden niet wordt opgespoord of gestraft?
Gestopt met lezen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:48 schreef cempexo het volgende:
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)en_doorrijder__.html
Och ja natuurlijk, dom van mij. Als zij het zeggen is het waarquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
GS of GW zegt het, dus is het waar.
Want jij gelooft dat getal?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:53 schreef aloa het volgende:
96%...Wat doet de politie in dit land?
Misdaad loont blijkbaar echt.
Nee.quote:
http://www.elsevier.nl/we(...)p-kwaad.htm?rss=truequote:Volgens de onderzoekers bestaat 98 procent van de politie-inspanning uit het constateren van overtredingen en wordt slechts 2 procent van de tijd besteed aan het oplossen van misdrijven.
Vermoed dat de onderbuik van TS overuren draait.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:49 schreef BrandX het volgende:
Hoe kom je er in godsnaam bij dat 96% van de misdaden niet wordt opgespoord of gestraft?
Bullshit. Hier in de stad is gewoon sprake van burgerwacht. Met ondersteuning van de gemeente. Maar dan wel op een veilige manier. Direct contact met de politie, waar gelukkig nog steeds het geweldsmonopolie ligt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:48 schreef cempexo het volgende:
Op zich is dit een goede ontwikkeling, opkomen voor jezelf. Jaren geleden gaf de bevolking de onveiligheid van Nederland al aan door initiatieven te nemen om een burgerwacht op te richten.
Uiteraard werd dit door de politiek de kop ingedrukt, onwenselijk gedrag.
Bron?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:32 schreef cempexo het volgende:
Voor diegene die matige cijfers op school hadden voor begrijpend lezen:
...niet wordt opgespoord of gestraft...
minder dan 40% van de misdrijven wordt aangegeven
minder dan 25% daarvan wordt onderzocht/opgelost
een uiteindelijke veroordeling (politie of OM doet verder niets met de aangifte) is minder dan 90%
blijft dus over plm 96%
Ik vind dit ook een leuk initiatief. Mijn tank is echter maar 17 liter groot, en m'n motor zal ik niet graag voor een wegvluchtende auto zetten...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:48 schreef cempexo het volgende:
Iedereen die een doorrijder pakt krijgt een gratis tank benzine.
De eerste ontvangers van de beloning zijn vier automobilisten die woensdagavond een auto met twee benzinedieven klemreden bij een tankstation lang de A6 bij Lelystad.
Dit initiatief is een goed initiatief en verdient navolging in andere situaties. De burger is nu aan het woord. Steun hem !
En lekker goedkoop vergeleken met gevangenisstraf.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Juist voor dergelijke misdrijven zou een ouderwets flink pak rammel (a la Singapore) met stokslagen heel goed zijn: het is goedkoop, effectief, snel, en gegarandeerd heel wat afschrikwekkender dan 6 uurtjes in een cel.
Dat zeg ik!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
En lekker goedkoop vergeleken met gevangenisstraf.
Deelnemers op dit forum die zelf geen initiatief nemen om de 'werkelijkheid van de dag' te kennen hebben niet mijn belangstelling in een zinvolle discussie.quote:
Deelnemers op dit forum die zelf geen initiatief nemen om de 'werkelijkheid van de dag' te kennen hebben niet mijn belangstelling in een zinvolle discussie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vermoed dat de onderbuik van TS overuren draait.
Dus pomphouders gaan zelf weer hun incasso-activiteiten doen? Dat werd wel tijd.quote:de burger doet het zelf wel
Ah, je grote dikke duim dusquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:25 schreef cempexo het volgende:
[..]
Deelnemers op dit forum die zelf geen initiatief nemen om de 'werkelijkheid van de dag' te kennen hebben niet mijn belangstelling in een zinvolle discussie.
En wat is dat dan ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:36 schreef Tocadisco het volgende:
TS zou eens een paar weken op de Cape Flats moeten verblijven, dan leren hij en de andere GW-nablatertjes eens wat echte onveiligheid is.
25% van 40%= 10%quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:32 schreef cempexo het volgende:
Voor diegene die matige cijfers op school hadden voor begrijpend lezen:
...niet wordt opgespoord of gestraft...
minder dan 40% van de misdrijven wordt aangegeven
minder dan 25% daarvan wordt onderzocht/opgelost
een uiteindelijke veroordeling (politie of OM doet verder niets met de aangifte) is minder dan 90%
blijft dus over plm 96%
Uiteraard is elke euro die er gestolen wordt één te veel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:48 schreef cempexo het volgende:
De eerste ontvangers van de beloning zijn vier automobilisten die woensdagavond een auto met twee benzinedieven klemreden bij een tankstation lang de A6 bij Lelystad.
Op zich is dit een goede ontwikkeling, opkomen voor jezelf. Jaren geleden gaf de bevolking de onveiligheid van Nederland al aan door initiatieven te nemen om een burgerwacht op te richten.
Dat werkt ook zo goed toch?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zeg ik!
Straffen zouden dusdanig moeten zijn dat 99% van de huidige criminelen het risico niet meer wil lopen.
Politie heeft de mogelijkheid en de plicht tot opsporing.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 02:02 schreef Argento het volgende:
Wat heeft de politie uberhaupt te maken met benzinedieven? Is toch gewoon een gevalletje van niet nakomen van de betalingsverplichting. Er zijn genoeg manieren om je er als pomphouder zeker van te stellen dat men niet weg kán rijden voordat er betaald wordt. Zelfs bij de AH moet ik al mn bonnetje scannen om het poortje open te doen gaan. En dat bonnetje krijg ik alleen nadat ik heb betaald. In een parkeergarage wordt op die manier al jaren gezorgd dat niet kan worden weggereden voordat de betaling is voltooid.
De veiligheid in Noorwegen blijft een onderdeel van een actief optreden:quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat werkt ook zo goed toch?
In de VS wordt keihard gestraft. Het regime in de bajes is onmenselijk en ondraaglijk en vergelijkbaar met dat in derde wereld landen.
Desondanks een van de meest gewelddadige en criminele landen ter wereld.
Noorwegen, zeer mild strafklimaat. Beschaafde toestanden in de gevangenis. Criminaliteit is vrijwel nul. Je kan veilig over straat in de meest erge buurten van Oslo om 3 uur 's nachts. In de getto in New York of Washington kan je zelfs overdag niet veilig over straat.
Al die rechtse fokkertjes hier moeten maar eens een tijdje naar Amerika gaan en kijken hoe geweldig de door hun zo verafgode politiestaat daar werkt. Het is een teringzooi in dat land in zo'n beetje alle opzichten.
Scandinavië is nog altijd een voorbeeld. Beter kijken we naar het Noorden en niet naar het Westen.
Als ik bij bol.com verzuim een factuur te betalen staat de politie een aantal dagen later ook bij me op de stoep?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 08:07 schreef cempexo het volgende:
[..]
Politie heeft de mogelijkheid en de plicht tot opsporing.
In eerste instantie een deurwaarder.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ik bij bol.com verzuim een factuur te betalen staat de politie een aantal dagen later ook bij me op de stoep?
My point exactly.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
In eerste instantie een deurwaarder.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus pomphouders gaan zelf weer hun incasso-activiteiten doen? Dat werd wel tijd.
Lijkt me niet meer dan logisch. Waarom denk je dat de overheid een monopolie heeft op wapens en geweld gebruiken? (samen met de criminelen, aangezien die wetten negeren) Zodat de burger 100% afhankelijk blijft van de overheid als het gaat om veiligheid. Alleen jammer dat het wel veel slachtoffers kost op jaarbasis.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:48 schreef cempexo het volgende:
Uiteraard werd dit door de politiek de kop ingedrukt, onwenselijk gedrag. Nu is het zo dat plm 96% van de misdaden niet wordt opgespoord of gestraft.
Hoe schandalig -lees onveilig- wil je het nog hebben !
Dit initiatief is een goed initiatief en verdient navolging in andere situaties. De burger is nu aan het woord. Steun hem !
Lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:00 schreef kontknager het volgende:
Waarom denk je dat de overheid een monopolie heeft op wapens en geweld gebruiken? Zodat de burger 100% afhankelijk blijft van de overheid als het gaat om veiligheid.
Je bent een modelburger voor de overheid.quote:
De overheid heeft helemaal geen monopolie op wapens.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:00 schreef kontknager het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan logisch. Waarom denk je dat de overheid een monopolie heeft op wapens en geweld gebruiken? (samen met de criminelen, aangezien die wetten negeren) Zodat de burger 100% afhankelijk blijft van de overheid als het gaat om veiligheid. Alleen jammer dat het wel veel slachtoffers kost op jaarbasis.
Dat mag wel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:05 schreef kontknager het volgende:
Jij vindt het dus normaal dat je jezelf niet kan en mag verweren tegen gewapende criminelen?
Wel als het gaat om zelfverdediging met wapens.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
De overheid heeft helemaal geen monopolie op wapens.
Dus als ik met een glock 26 of een busje pepperspray op straat loop dan mag ik die gebruiken zonder vervolgd te worden voor illegaal wapenbezit? En theorie kan het ja (met een wm13 formulier: http://www.politie-rijnmo(...)aagverlof%5B1%5D.pdf) Maar die krijg je niet zonder dat je rijk bent of veel status hebt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat mag wel.
[ afbeelding ]
Die stokpaardjes altijd.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:08 schreef kontknager het volgende:
[..]
Wel als het gaat om zelfverdediging met wapens.
De politie is geen incassobureau.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 08:07 schreef cempexo het volgende:
[..]
Politie heeft de mogelijkheid en de plicht tot opsporing.
Wat de fuck moet jij met een gun op zak. Ga lekker in de VS wonen ofzo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:09 schreef kontknager het volgende:
[..]
Dus als ik met een glock 26 of een busje pepperspray op straat loop dan mag ik die gebruiken zonder vervolgd te worden voor illegaal wapenbezit? En theorie kan het ja (met een wm13 formulier: http://www.politie-rijnmo(...)aagverlof%5B1%5D.pdf) Maar die krijg je niet zonder dat je rijk bent of veel status hebt.
Ik was niet op de hoogte van het feit dat hier bij gekeken werd naar inkomen en sociale status, bedankt!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:09 schreef kontknager het volgende:
[..]
Dus als ik met een glock 26 of een busje pepperspray op straat loop dan mag ik die gebruiken zonder vervolgd te worden voor illegaal wapenbezit? En theorie kan het ja (met een wm13 formulier: http://www.politie-rijnmo(...)aagverlof%5B1%5D.pdf) Maar die krijg je niet zonder dat je rijk bent of veel status hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |