Op Fok mag je bijna alles zeggen wat je wil. Maar het gaat hier over de harde realiteit waar we in leven, en waar de wetten wel gelden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:34 schreef Gattaca het volgende:
Als we op alles hier op fok zouden zeggen "omdat de wet dat zegt" dan zijn we snel uitgepraat.
Omdat dit soort maatschappelijke discussies net uitlokken dat de wet aangepast wordt. Zo werkt het nou eenmaal in een sociaal-democratische rechtsstaatquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:35 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Waarom is de wet precies een kulargument? Moet toch niet gekker worden
Inderdaad. Totdat dat gebeurd is echter niet. Zo werkt het nou eenmaal in een rechtsstaat.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:37 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Omdat dit soort maatschappelijke discussies net uitlokken dat de wet aangepast wordt. Zo werkt het nou eenmaal in één sociaal-democratische rechtsstaat
Pas de wet lekker aan dan? Maar tot die tijd is de wet gewoon de wet hoor.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:37 schreef Mangostine het volgende:
Omdat dit soort maatschappelijke discussies net uitlokken dat de wet aangepast wordt. Zo werkt het nou eenmaal in een sociaal-democratische rechtsstaat
De wet is geen argument, omdat wetten veranderlijk zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:35 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Waarom is de wet precies een kulargument? Moet toch niet gekker worden
De wet is, als de minister dat wil, in een week gewijzigd, zodat Mauro wel kan blijven. De vraag is of dat wenselijk is. Ik ben van mening van wel, omdat hij hier gewend is, hij hier opgegroeid is, hij hier een toekomst aan het bouwen is, en hij niemand in de weg zit, geen vlieg kwaad doet etc etc.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:34 schreef Northside het volgende:
[..]
In jullie wereld misschien. In de rechtstaat Nederland (ook bekend als de realiteit) een keihard argument.
De wet geldt voor iedereen. Als ze hem wijzigen is dat dus niet alleen voor Mauro, maar voor iedereen in Nederland. En of die nieuwe situatie dan wenselijk is, dat is een ander onderwerp denk ik?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:38 schreef timmmmm het volgende:
De wet is, als de minister dat wil, in een week gewijzigd, zodat Mauro wel kan blijven. De vraag is of dat wenselijk is. Ik ben van mening van wel, omdat hij hier gewend is, hij hier opgegroeid is, hij hier een toekomst aan het bouwen is, en hij niemand in de weg zit, geen vlieg kwaad doet etc etc.
De sociaal-democratie is de doodssteek voor het mooie Europa.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:37 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Omdat dit soort maatschappelijke discussies net uitlokken dat de wet aangepast wordt. Zo werkt het nou eenmaal in een sociaal-democratische rechtsstaat
dit, en omdat de huidige wet, en dus uitzetting, compleet voorbij gaat aan de uitgangspunten van onze "sociale, betrokken" maatschappij.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De wet is, als de minister dat wil, in een week gewijzigd, zodat Mauro wel kan blijven. De vraag is of dat wenselijk is. Ik ben van mening van wel, omdat hij hier gewend is, hij hier opgegroeid is, hij hier een toekomst aan het bouwen is, en hij niemand in de weg zit, geen vlieg kwaad doet etc etc.
Compassie? Wat voor compassie? Is het een straf dat hij naar Angola gaat? Een ziekte? Breekt de hel los??quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:40 schreef PalmRoyale het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 27 oktober 2011 21:33 schreef El_Matador het volgende:
Nogmaals; hij is geen Nederlander.
Dus je zegt dat iemands nationaliteit belangrijker is dan menselijkheid en compassie.
De wet geldt dan voor iedereen in die situatie, dus ook voor Mauro. zelfde onderwerp.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:40 schreef Northside het volgende:
[..]
De wet geldt voor iedereen. Als ze hem wijzigen is dat dus niet alleen voor Mauro, maar voor iedereen in Nederland. En of die nieuwe situatie dan wenselijk is, dat is een ander onderwerp denk ik?
Snap dan ook niet dat de verantwoordelijke partijen daar nog niet op gewezen hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:42 schreef LXIV het volgende:
De discussie wordt telkens wel slim gespeeld door het 'Mauro-kamp". In plaats van de discussie te voeren over het algemene asielzoekersbeleid (waar ze de handen nog maar moeilijk voor op elkaar krijgen in Nederland), wordt er nu een 'gezicht' gekozen. En dan kiezen heel veel mensen opeens voor. Uiteindelijk wordt er dan een precedent geschapen.
Voor Mauro zal zijn pleegfamilie inmiddels voelen als échte familie. Dat is niet hetzelfde als je middelbare-school vrienden. Het feit dat je die vergelijking trekt geeft aan dat je inderdaad weinig compassie kent.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Compassie? Wat voor compassie? Is het een straf dat hij naar Angola gaat? Een ziekte? Breekt de hel los??
Menselijkheid? Wat is er nou weer onmenselijk? Ik ben mijn vrienden van de middelbare school ook kwijt. Nou fokking en???
en rechts is slachtofferquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De sociaal-democratie is de doodssteek voor het mooie Europa.
Haal zoveel mogelijk vreemd volk binnen, betaal die lekker veel uit zoveel mogelijk andermans geld en als ze probleempjes veroorzaken dan is dat de schuld van hun omgevingsfactoren, waardoor ze zich "gekwetst" en "opgejaagd" voelen.
Links denken is zelfmoord. Serieus.
Ik hoop het, dat dat precedent er komtquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:42 schreef LXIV het volgende:
De discussie wordt telkens wel slim gespeeld door het 'Mauro-kamp". In plaats van de discussie te voeren over het algemene asielzoekersbeleid (waar ze de handen nog maar moeilijk voor op elkaar krijgen in Nederland), wordt er nu een 'gezicht' gekozen. En dan kiezen heel veel mensen opeens voor. Uiteindelijk wordt er dan een precedent geschapen.
Ok, wat wordt de nieuwe wet dan? Dat iedereen die een opleiding volgt, Nederlands spreekt en hier al 8+ jaar is automatisch een verblijfsvergunning krijgt?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef timmmmm het volgende:
De wet geldt dan voor iedereen in die situatie, dus ook voor Mauro. zelfde onderwerp.
Prachtig, kan zó ingediend worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:44 schreef Northside het volgende:
[..]
Ok, wat wordt de nieuwe wet dan? Dat iedereen die een opleiding volgt, Nederlands spreekt en hier al 8+ jaar is automatisch een verblijfsvergunning krijgt?
Ik vind het best, maar breng het dan ook zo. Dan weet iedereen waar hij aan toe is, in plaats van uitzonderingen links en rechts te gaan maken.quote:
En mag je mensen dan voorafgaande aan die acht jaar niet uitzetten? In ieder geval niet onvrijwillig? En hoe goed moet iemand Nederlands spreken? En is een type-cursus ook een opleiding?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Prachtig, kan zó ingediend worden.
ik vind het wel een straf voor hem ja, een enkeltje ontwikkelingsland. Zou jij het aankunnen denk je?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Compassie? Wat voor compassie? Is het een straf dat hij naar Angola gaat? Een ziekte? Breekt de hel los??
Menselijkheid? Wat is er nou weer onmenselijk? Ik ben mijn vrienden van de middelbare school ook kwijt. Nou fokking en???
Hij mag zijn echte moeder weer zien, vind je dat beeld niet schitterend?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor Mauro zal zijn pleegfamilie inmiddels voelen als échte familie. Dat is niet hetzelfde als je middelbare-school vrienden. Het feit dat je die vergelijking trekt geeft aan dat je inderdaad weinig compassie kent.
heeft Gerd toch vrij vroeg in de discussie al aangezwengeld. Gek hè, dat het eigenlijk om mensen gaat, dat hele immigratiebeleid.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef Northside het volgende:
[..]
Snap dan ook niet dat de verantwoordelijke partijen daar nog niet op gewezen hebben.
Dat zijn hele moeilijke kwesties ja, en elk geval moet ook gewoon individueel bestudeerd worden want dit is geen exacte wetenschap.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
En mag je mensen dan voorafgaande aan die acht jaar niet uitzetten? In ieder geval niet onvrijwillig? En hoe goed moet iemand Nederlands spreken? En is een type-cursus ook een opleiding?
Wat ík vind maakt niets uit. Mauro lijkt er zelf weinig behoefte aan te hebben en daar zal hij zijn redenen wel voor hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij mag zijn echte moeder weer zien, vind je dat beeld niet schitterend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |