Neen. Als je dat extra warmwater een voordeel vindt, die nemen. De ketel moduleert in vermogen terug (ik zou een Honewell thermostaat kiezen btw), dus extra stookkosten heb je NIET; alleen extra warm water betaal je uiteraard voor. Maar dat zal je de kop niet kosten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:53 schreef pascal_s het volgende:
Qua prijs is de HRC30 CW5 nauwelijks duurder, dus dat houdt me niet tegen. Maar zorgt de (over)capaciteit niet voor substantieel hogere stookkosten?
Bedoel je daarmee dat de Remeha volgens jou kwalitatief beter is, of dat het verschil tussen Remeha en Nefit niet meer echt aanwezig is (en dus de Remeha wat voordeliger is)?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:27 schreef klipper het volgende:
Zoals gezegd heeft nefit het tegenwoordig nog meer van de naam die ze in het verleden opgebouwd hebben dan van de kwaliteit.
Blomke, wat is je motivatie om een aan/uit thermostaat te adviseren ten opzichte van een modulerende uitvoering?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Neen. Als je dat extra warmwater een voordeel vindt, die nemen. De ketel moduleert in vermogen terug (ik zou een Honewell thermostaat kiezen btw), dus extra stookkosten heb je NIET; alleen extra warm water betaal je uiteraard voor. Maar dat zal je de kop niet kosten.
Helemaal overheen gelezen, vraag ik me eigenlijk ook af wat zijn redenatie erachter zou zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:33 schreef cvboer het volgende:
[..]
Blomke, wat is je motivatie om een aan/uit thermostaat te adviseren ten opzichte van een modulerende uitvoering?
Besef wel dat een niet-nefit thermostaat nooit zal moduleren op Nefit ketel.
Nefit ondersteund geen opentherm protocol, nefit heeft zijn eigen regeling.
Zet je hier een andere thermostaat op, werkt het als een aan/uit regeling.
Het is dat je een Remeha hebt hangen......quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:22 schreef blomke het volgende:
Sorry, ik ging uit van mijn situatie: Remeha ketel met Honeywell modulerende thermostaat. Had ik daar al niet eerder over geblunderd?
Dan zou ik vanwege de thermostaat dus al helemaal niet voor een Nefit ketel kiezen.
Als ik nou de keuze heb tussen "hooguit vervelend" en "niet-vervelend (in de praktijk: reuze handig)"....quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
.... daar wijs ik geen ketel om af, dat ze een eigen communicatieprotocol hebben is hooguit vervelend...
Nefit laat reparaties uitvoeren via wagens zonder reclame, Remeha gewoon met reclame.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:48 schreef pascal_s het volgende:
Cvboer, toch ben ik benieuwd waarom Nefit niet je favoriete merk is.
Biedt Remeha meer waar voor t geld of vind je ze kwalitatief ook beter?
Moet je weten, de meeste driewegkleppen zijn gemaakt door jou favoriete merkquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:42 schreef blomke het volgende:
De driewegklep, ook zo'n onding dat héél veel storingen geeft; niet alleen Nefit trouwens.
De nieuwe HRE toestellen van Intergas zijn erg goed te noemen hoor Vonk, niks meer mis met Intergas.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Nefit en Remeha zitten ongeveer op hetzelfde kwaliteitsniveau; maar ieder merk heeft zijn goede en slechte ketels.
Ik zou zelf geen intergas of daalderop of dat andere ik meen italiaanse merk ketel nemen (kom niet op de naam... hmmm... agpo)
Remeha is een stuk innovatiever, en ze hebben een hele goede servicedienst.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:48 schreef pascal_s het volgende:
Ik vind dat ik bij Remeha meer ketel voor m'n geld krijg, Nefit staat hoog aangeschreven door de naam, in werkelijkheid is het allemaal wat minder geworden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:48 schreef pascal_s het volgende:
Enig nadeel van de Intergas vind ik de constructie met een restrictiering in de gastoevoer, geen enkel ander merk heeft dat, Intergas weer wel. Als je die ring niet terug plaatst, dan begint de ketel te bulderen als een stoomboot. Ook de gasblokken zijn geen technische hoogstandjes.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
De nieuwe HRE toestellen van Intergas zijn erg goed te noemen hoor Vonk, niks meer mis met Intergas.
Daalderop is ook geen slecht merk, die zitten zelfs in het hogere segement.
Verder is Daalderop samen gegaan met Itho dus het wordt alleen maar beter.
Agpo is idd rommel, net als AWB.
Het enige wat ik je aan kan raden is om de diverse reviews te lezen over de diverse merken en/of type ketels.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:29 schreef pascal_s het volgende:
Toch het 'betere gevoel' bij het merk, dit speelt bij m'n vrouw ook erg. De meerprijs nemen we dan maar voor lief.
Fijn dat je met behulp van de adviezen van dit topic tot een besluit bent gekomenquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:36 schreef pascal_s het volgende:
We hebben besloten voor de Nefit Proline HRC-30 (CW5) te gaan. We nemen het evt iets hogere verbruik tov de 24kW voor lief, omdat vrouwlief graag heet doucht met een zo hard mogelijke straal waterEn voor de toekomst, het kan zijn dat we binnen 5 a 10 jaar de badkamer verbouwen en wie weet komt daar een regendouche oid in. De douche is wel netjes maar niet helemaal handig qua inrichting en biedt geen opbergruimte (bv radiator onder wastafel, dus meubel is lastig, etc).
We hebben nog getwijfeld over de Remeha en deze zeker overwogen, maar besloten deze ketel toch niet te nemen - dat we mogelijk iets teveel betalen door voor het merk 'Nefit' te kiezen calculeren we in (de Remeha-tegenhanger heeft idd voor hetzelfde geld een gratis thermostaat).
Bedankt voor alle hulp! We zijn een stuk wijzer geworden en hebben het idee een weloverwogen keuze gemaakt te hebben.
Wanneer de boel geinstalleerd is zal ik m'n eerste indruk van de ketel posten (warm water in douche, het geluidsniveau van de ketel, etc).
Nou, de ketel hangtquote:Wanneer de boel geinstalleerd is zal ik m'n eerste indruk van de ketel posten (warm water in douche, het geluidsniveau van de ketel, etc).
Volgens mij mag een verwarmings monteur zich niet installateur noemen, wel natuurlijk verwarmingsinstallateur?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:17 schreef junkiexp het volgende:
Netjes geinstalleerd !
Wel jammer van die HWA bocht als luchttoever, verkeerde besparing imo.
Ik snap niet dat alle installateurs niet gewoon kunststof voor zowel rookgas en luchtaanvoer gebruiken.
En dan het liefst ook nog een kunststof doorvoer ook.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 24 november 2011 09:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij mag een verwarmings monteur zich niet installateur noemen, wel natuurlijk verwarmingsinstallateur?
En ik weet waarom alles kunstof, ik was ook niet voor deze ketel gegaan heb zelf een nefit hangen maar nooit meer.
Volgende word gewoon intergas, dan betaal ik voor een ntc tje nog geen euro voor de nefit is dat een heel ander bedrag dacht ik.
Zo percies weet ik het niet meer ik ga niet weer dat dikke boek door pluisen, van de nefit de sensor was geloof ik de safty sensor. Is weer zo een maand of drie geleden, heb hem natuurlijk wel met korting en flink maar de normale prijs is niet te betalen vind ik.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:56 schreef klipper het volgende:
Welk artikelnummer voor de ntc van ¤2,50 van intergas?
Het laatste van ¤93 wat was dat dan voor ntc?
Eerst ¤1, vervolgens ¤2,50 en nu kan je hem niet vinden.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo percies weet ik het niet meer ik ga niet weer dat dikke boek door pluisen, van de nefit de sensor was geloof ik de safty sensor. Is weer zo een maand of drie geleden, heb hem natuurlijk wel met korting en flink maar de normale prijs is niet te betalen vind ik.
Ik weet alleen dat hier in huis nooit en dan ook nooit meer een nefit in huis komt teminste als de prijs van die dingen zo blijft.
Ik moet wel zeggen voor deze ecomline had ik een turbo zo eentje kwam er meteen weer in maar die zijn niet meer te krijgen heb hem die turbo 3 jaar hangen gehad en toen kwam de ecomline uit en ik was meteen verkocht, maar daar ben ik achter gekomen, doe ik dus nooit meer.
Bedankt! Maar wat bedoel je met een kast eromheen maken? 3 wandjes eromheen (van mdf?) en dan plankjes erbij in?quote:Op donderdag 24 november 2011 20:06 schreef KeesBekkema het volgende:
Ziet er netjes uit Pasca! Wanneer je het helemaal af wilt hebben dan kan je nog overwegen om er een kast omheen te maken. Dan heb je extra bergruimte en heb je het helemaal perfect afgewerkt.
is dat die grijze slang?quote:Wel jammer van die HWA bocht als luchttoever, verkeerde besparing imo.
Wel je bronnen goed nagaan voordat je met verkeerde info gaat gooien.quote:Op donderdag 24 november 2011 09:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij mag een verwarmings monteur zich niet installateur noemen, wel natuurlijk verwarmingsinstallateur?
Onzin.
En ik weet waarom alles kunstof, ik was ook niet voor deze ketel gegaan heb zelf een nefit hangen maar nooit meer.
Huh ?
Volgende word gewoon intergas, dan betaal ik voor een ntc tje nog geen euro voor de nefit is dat een heel ander bedrag dacht ik.
NTC 1 : ¤ 7,00 bruto exc.
NTC 2 : ¤ 8,00 bruto exc.
Nee, die grijze bocht rechtsboven.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:53 schreef pascal_s het volgende:
[..]
Bedankt! Maar wat bedoel je met een kast eromheen maken? 3 wandjes eromheen (van mdf?) en dan plankjes erbij in?
[..]
is dat die grijze slang?
En waarom is t slecht dat-ie van kunststof is?
Het zijn de bronnen van mijn oude baas die geeft mij ook de prijzen, wat ikzelf controleer ik zie het zelf staan.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:11 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Wel je bronnen goed nagaan voordat je met verkeerde info gaat gooien.
Nee natuurlijk niet, hij zou wel gek zijn om op de ene sensor vettewinst te maken en de andere met verlies te verkopen.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het zijn de bronnen van mijn oude baas die geeft mij ook de prijzen, wat ikzelf controleer ik zie het zelf staan.
Het kan toch niet zijn dat hij me voor het lapje houd.
quote:Alles kunstof waarom rookgas mag ook van kunstof zijn tegenwoordig, voorkom je toch mooi onnodig allumiumoxidatie wat door je ketel gaat, maar de nieuwe ketels loopt het ja achter de warmtewisselaar door dus dat scheelt.
Maar ook tegenwoordig heb ik me laten vertellen hebben de warmtewisselaren een behandeling gehad zodat die oxidatie niet meer voorkomt?
Zit jij wel in jet juiste topic?quote:Op maandag 19 december 2011 12:43 schreef MMEinstbv het volgende:
alle commentaren ten spijt,
Maar wat moet je met een 3-weg klep en een gasboiler? alleen indirect gestookte boilers hebben een 3-weg klep nodig.
Hij heeft hem via een officiele nefit installateur laten aanleggen.quote:Jouw installateur is geen installateur maar een mannetje, als hij jou een aanbeveling geeft om de ketel bij warmteservice te halen is hij geen officieel installateur anders koopt hij wel in bij geronomeerde groothandels.
Klopt maar daar ging het hier niet over, buiten het feit dat ts niet vermeld heeft welke thermostaat hij heeft, maar aangezien hij hem bij een erkende nefit installateur heeft aangeschaft ga ik ervan uit dat hij daar voldoende in is voorgelicht.quote:De Nefit Proline, dat geld overigens voor alle Nefit ketels, hebben een NEFIT thermostaat nodig om tot een goed regelgedrag te komen, Nefit heeft een eiegen protocol, lees GEEN open therm.
Maar niet werkzaam bij nefit zelf neem ik aan?quote:Een aan/uit thermostaat laat de ketel niet goed functioneren op basis van modulatie, alleen op de retoursensor zal er worden terug gemoduleerd.
De hoeveelheid warm water die geleverd kan worden is afhankelijk van de aanvoer van koud water, heel simpel, wat er in gaat komt er ook uit. Dat is niet alijd de schuld van de ketel maar heeft te maken met de voordruk van het koudwater bij je ketel.
Tot zover het commentaar van een Nefit - installateur.
Wat late reactie, maar de ketel is geinstalleerd door erkend Nefit installateur (hij staat ook op dealerlijst van Nefit-site). De ketel is niet via Warmteservice besteld maar geleverd door installatiebedrijf zelf.quote:Op maandag 19 december 2011 12:43 schreef MMEinstbv het volgende:
Jouw installateur is geen installateur maar een mannetje, als hij jou een aanbeveling geeft om de ketel bij warmteservice te halen is hij geen officieel installateur anders koopt hij wel in bij geronomeerde groothandels.
De Nefit Proline, dat geld overigens voor alle Nefit ketels, hebben een NEFIT thermostaat nodig om tot een goed regelgedrag te komen, Nefit heeft een eiegen protocol, lees GEEN open therm.
Een aan/uit thermostaat laat de ketel niet goed functioneren op basis van modulatie, alleen op de retoursensor zal er worden terug gemoduleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |