abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104782585
De tapsensor van dit toestel kost trouwens maar ¤ 22,00 bruto exc.
De cv sensoren zijn ¤ 16,50 bruto exc. BTW.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104784055
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:11 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wel je bronnen goed nagaan voordat je met verkeerde info gaat gooien.
Het zijn de bronnen van mijn oude baas die geeft mij ook de prijzen, wat ikzelf controleer ik zie het zelf staan.

Het kan toch niet zijn dat hij me voor het lapje houd.

Alles kunstof waarom rookgas mag ook van kunstof zijn tegenwoordig, voorkom je toch mooi onnodig allumiumoxidatie wat door je ketel gaat, maar de nieuwe ketels loopt het ja achter de warmtewisselaar door dus dat scheelt.
Maar ook tegenwoordig heb ik me laten vertellen hebben de warmtewisselaren een behandeling gehad zodat die oxidatie niet meer voorkomt?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2011 22:46:32 ]
pi_104789001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het zijn de bronnen van mijn oude baas die geeft mij ook de prijzen, wat ikzelf controleer ik zie het zelf staan.

Het kan toch niet zijn dat hij me voor het lapje houd.
Nee natuurlijk niet, hij zou wel gek zijn om op de ene sensor vettewinst te maken en de andere met verlies te verkopen.

quote:
Alles kunstof waarom rookgas mag ook van kunstof zijn tegenwoordig, voorkom je toch mooi onnodig allumiumoxidatie wat door je ketel gaat, maar de nieuwe ketels loopt het ja achter de warmtewisselaar door dus dat scheelt.
Maar ook tegenwoordig heb ik me laten vertellen hebben de warmtewisselaren een behandeling gehad zodat die oxidatie niet meer voorkomt?
pi_105767055
alle commentaren ten spijt,

Maar wat moet je met een 3-weg klep en een gasboiler? alleen indirect gestookte boilers hebben een 3-weg klep nodig.

Jouw installateur is geen installateur maar een mannetje, als hij jou een aanbeveling geeft om de ketel bij warmteservice te halen is hij geen officieel installateur anders koopt hij wel in bij geronomeerde groothandels.

De Nefit Proline, dat geld overigens voor alle Nefit ketels, hebben een NEFIT thermostaat nodig om tot een goed regelgedrag te komen, Nefit heeft een eiegen protocol, lees GEEN open therm.

Een aan/uit thermostaat laat de ketel niet goed functioneren op basis van modulatie, alleen op de retoursensor zal er worden terug gemoduleerd.

De hoeveelheid warm water die geleverd kan worden is afhankelijk van de aanvoer van koud water, heel simpel, wat er in gaat komt er ook uit. Dat is niet alijd de schuld van de ketel maar heeft te maken met de voordruk van het koudwater bij je ketel.

Tot zover het commentaar van een Nefit - installateur.
pi_105767460
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:43 schreef MMEinstbv het volgende:
alle commentaren ten spijt,

Maar wat moet je met een 3-weg klep en een gasboiler? alleen indirect gestookte boilers hebben een 3-weg klep nodig.
Zit jij wel in jet juiste topic?
Hij heeft zijn elektrische boiler en oude keterl vervangen door een ketel.
Warm water wordt nu door zijn ketel geleverd.
quote:
Jouw installateur is geen installateur maar een mannetje, als hij jou een aanbeveling geeft om de ketel bij warmteservice te halen is hij geen officieel installateur anders koopt hij wel in bij geronomeerde groothandels.
Hij heeft hem via een officiele nefit installateur laten aanleggen. :|W
En waarom kan je bij warmteservice niet kopen' voor ketels scheelt dat amper met de groothandel voor bedrijven.
Is eerder de fout van de fabrikanten dat ze hun producten via dat soort kanalen voor vrijwel dezelfde prijs aanbieden.
quote:
De Nefit Proline, dat geld overigens voor alle Nefit ketels, hebben een NEFIT thermostaat nodig om tot een goed regelgedrag te komen, Nefit heeft een eiegen protocol, lees GEEN open therm.
Klopt maar daar ging het hier niet over, buiten het feit dat ts niet vermeld heeft welke thermostaat hij heeft, maar aangezien hij hem bij een erkende nefit installateur heeft aangeschaft ga ik ervan uit dat hij daar voldoende in is voorgelicht.
quote:
Een aan/uit thermostaat laat de ketel niet goed functioneren op basis van modulatie, alleen op de retoursensor zal er worden terug gemoduleerd.

De hoeveelheid warm water die geleverd kan worden is afhankelijk van de aanvoer van koud water, heel simpel, wat er in gaat komt er ook uit. Dat is niet alijd de schuld van de ketel maar heeft te maken met de voordruk van het koudwater bij je ketel.

Tot zover het commentaar van een Nefit - installateur.
Maar niet werkzaam bij nefit zelf neem ik aan?
Maar nogmaals ik denk dat je twee topics door elkaar haalt.
pi_105767957
* Ou-Tannu klaagt ook niet over de inmiddels 9 jaar oude Intergas ketel :P

1x 130,- op de kop gehad maar goed, dat vind ik nog best te doen :D

en ons geisertje in t tuinhuisje heeft nog niks op de kop gehad maar dat komt wel.. omdat de generator gebarsen is.. ( lijm + tywraps doen wonderen, maar das geen permanente oplossing :+ )
pi_106127237
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:43 schreef MMEinstbv het volgende:

Wat late reactie, maar de ketel is geinstalleerd door erkend Nefit installateur (hij staat ook op dealerlijst van Nefit-site). De ketel is niet via Warmteservice besteld maar geleverd door installatiebedrijf zelf.

Die hebben ook de thermostaat geleverd, een Nefit Moduline 300.

Hij bevalt trouwens nog steeds erg goed, achteraf ben ik ook blij met het advies de ketel door een erkende installateur te laten uitvoeren (bedankt nogmaals!). Niet alleen ivm de garantie, maar ook dat het onderhoud nu goed geregeld is en de ketel netjes is geinstalleerd :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')