quote:
Op maandag 19 december 2011 12:43 schreef MMEinstbv het volgende:alle commentaren ten spijt,
Maar wat moet je met een 3-weg klep en een gasboiler? alleen indirect gestookte boilers hebben een 3-weg klep nodig.
Zit jij wel in jet juiste topic?
Hij heeft zijn elektrische boiler en oude keterl vervangen door een ketel.
Warm water wordt nu door zijn ketel geleverd.
quote:
Jouw installateur is geen installateur maar een mannetje, als hij jou een aanbeveling geeft om de ketel bij warmteservice te halen is hij geen officieel installateur anders koopt hij wel in bij geronomeerde groothandels.
Hij heeft hem via een officiele nefit installateur laten aanleggen.
En waarom kan je bij warmteservice niet kopen' voor ketels scheelt dat amper met de groothandel voor bedrijven.
Is eerder de fout van de fabrikanten dat ze hun producten via dat soort kanalen voor vrijwel dezelfde prijs aanbieden.
quote:
De Nefit Proline, dat geld overigens voor alle Nefit ketels, hebben een NEFIT thermostaat nodig om tot een goed regelgedrag te komen, Nefit heeft een eiegen protocol, lees GEEN open therm.
Klopt maar daar ging het hier niet over, buiten het feit dat ts niet vermeld heeft welke thermostaat hij heeft, maar aangezien hij hem bij een erkende nefit installateur heeft aangeschaft ga ik ervan uit dat hij daar voldoende in is voorgelicht.
quote:
Een aan/uit thermostaat laat de ketel niet goed functioneren op basis van modulatie, alleen op de retoursensor zal er worden terug gemoduleerd.
De hoeveelheid warm water die geleverd kan worden is afhankelijk van de aanvoer van koud water, heel simpel, wat er in gaat komt er ook uit. Dat is niet alijd de schuld van de ketel maar heeft te maken met de voordruk van het koudwater bij je ketel.
Tot zover het commentaar van een Nefit - installateur.
Maar niet werkzaam bij nefit zelf neem ik aan?
Maar nogmaals ik denk dat je twee topics door elkaar haalt.