SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Klacht lijkt me duidelijk!Jeukt jouw jeukerige neusje net zo jeukerig als mijn jeukerige neusje jeukt?
Als je denkt dat het ook maar één iemand kan boeien........ .dan zit je er naast.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:47 schreef geluidstechnicus het volgende:
TS is eigenaar van een professioneel webradiostation dat draait met professionele en wat minder professionele vrijwilligers.
Laat TS nu net een niet zo professionele vrijwilliger hebben die een opname in 128 kbps goed vind klinken...
" Persoon X: naaar welke email adres moet ik de opname sturen?
TS: gewoon via msn of bijv. mediafire.com
Persoon X: ok
TS: en graag MP3 bij 320 kbps.
Persoon X: god ik weet niet eens of ik wel zo hoog heb opgenomen
maar ik ga het niet opnieuw doen
TS: hmm....
kijk bij de eigenschappen van het bestand.
Persoon X: ok
Shit 128
kan je processing in de studio dan niet wat hoger zetten
TS: dan accepteer ik heb niet, sorry.
Persoon X:
TS: nee dat gaat niet.
de bitrate blijft slecht.
Presoon X: ach joh het klinkt volgens mij gewoon nog hartstikke goed
TS: en de processing in de studio doet niets met de bitrate.
nee, 128 klinkt slecht.
Persoon X: en ik ga het echt niet opnieuw doen!
TS: ja dan vervalt het voor deze week.
sorry.
Persoon X: ok shitzooi
TS: volgende keer graag in MP3 bij 320 kbps opnemen.
Persoon X: hoe moet ik dat instellen bij adobe audition
maar kan he echt niet voor deze week 1 keer op 128
TS: nee, de opname is in wav
maar het afmixen is standaard in 128 kbps
dat kan je wijzigen bij de opties.
Persoon X: ik heb de opname in mp3
TS:
Persoon X: hoezo?
TS: omdat dat nergens naar klinkt, 't is kut.
Persoon X: wat is kut
TS: 128 kbps
Persoon X: maar wil je dat echt niet uitzenden?
Please? Please?
TS: nee, dat staat in het nieuwe contract
Persoon X: FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK"![]()
![]()
Klacht lijkt me duidelijk!
Bohhhhquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:47 schreef geluidstechnicus het volgende:
TS is eigenaar van een professioneel webradiostation dat draait met professionele en wat minder professionele vrijwilligers.
Laat TS nu net een niet zo professionele vrijwilliger hebben die een opname in 128 kbps goed vind klinken...
" Persoon X: naaar welke email adres moet ik de opname sturen?
TS: gewoon via msn of bijv. mediafire.comPersoon X: ok
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilerquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef Darkestrah het volgende:
Terechte klacht, maar die tekst kon best wat korter.
dit dus. Lekker boeie.quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Voor thuis als het echt niet anders kan is het al niet fijn, op de radio al helemaal niet.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:47 schreef geluidstechnicus het volgende:
Hier het verhaal:Dude, MP3 is sowieso kut, .ogg of flac heerst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Klacht lijkt me duidelijk!To doom or not to doom
Ja ga jij nu maar weer onder je steenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:54 schreef Manu. het volgende:
TS is op de hoogte van de controversialiteit van dit onderwerp snakt naar aandacht.
Foutjequote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:53 schreef Dimens het volgende:
Jongeren / Ouderen die met 96 kbps mp3 / Youtube draaien...
Is nog een topic echt nodig?
Inderdaadquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:54 schreef geluidstechnicus het volgende:
een berg soundprocessing
En dat gaat er niet beter op klinken.
Niet dat loudness ons motto is, maar dat wilde jeugd wel horen tegenwoordig.
Nu is de betreffende processing zo afgeregeld dat het niet te luid en niet te "kil" over komt.
Veel mensen vergeten dat er nog een processingchain tussen komt
En morgen open je een topic over mensen die muziek hebben van met een bitrate van 160kbps?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Foutje![]()
En ja, eigenlijk wel, want dit is een geheel andere situatie en het is 128 kbps
192 kbps is ook prutquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als je verschil tussen 128kbps en 192kbps niet hoort moet je echt nieuwe apparatuur kopen. Je hoort gewoon dat 128kbps veel doffer is en zelfs soort van kraakt bij rock
Wat nog dommer is dat iemand vraagt om 320kbps terwijl V0 bij mp3 gewoon beter is omdat je niet bestaande pieken pakt met 320kbps. Kan je beter direct voor FLAC gaan
Ja, maar je hoort het pas een beetje als je twee bestanden hebt die je kan vergelijken. Maar dan nog is het amper te horenquote:
Ik zeg ook niet dat 192kbps goed is maar als je het verschil tussen 128kbps en 192kbps niet hoort heb je gewoon bagger hardware. 128 is gewoon veel te laag op een beetje hardwarequote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:56 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
192 kbps is ook prut
Prop het maar eens door een multibandcompressor heen
Nee, want dat doen ze vast en zeker al op het zuurpruimenforum Radioforumquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
En morgen open je een topic over mensen die muziek hebben van met een bitrate van 160kbps?
Het mist enorm veel hoog.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat 192kbps goed is maar als je het verschil tussen 128kbps en 192kbps niet hoort heb je gewoon bagger hardware. 128 is gewoon veel te laag op een beetje hardware
En dan koop je deze cd-speler zekerquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Sowieso hebben echte bazen 24Bit-96Khz Lossless SACD op 9000Kbps
Tuurlijk, maar je hoeft toch geen multibandcompressor te gebruiken als je alleen maar wat muziekjes draait op een webradio?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:56 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
192 kbps is ook prut
Prop het maar eens door een multibandcompressor heen
CD-speler?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:00 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
En dan koop je deze cd-speler zeker?
http://link.marktplaats.nl/1000905525
Ja, bij een lokale omroep hier in de buurt van Gorinchemquote:
Ah nice!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
CD-speler?
[ afbeelding ]
Keihard op den hardeschijf jong!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeukt jouw jeukerige neusje net zo jeukerig als mijn jeukerige neusje jeukt?
Ja, iedere maand wel een keerquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:02 schreef Tchock het volgende:
Jongeren / Ouderen die met 96 kbps mp3 / Youtube draaien... Heb je hier in een vast patroon last van?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeukt jouw jeukerige neusje net zo jeukerig als mijn jeukerige neusje jeukt?
Ik weet niet waar jij kijkt.. http://www.facebook.com/radiogroundfmquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:04 schreef Darkangle het volgende:
Wauw, je radio station heeft al 9 faceboek vrinden. Nou heb ik zelf geen faceboek, maar zoals ik het begrijp zijn dat pappa, mamma, opa en dat ook voor de anderen die daar werken.
Ik heb zo'n hekel aan FLAC hequote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:04 schreef MAHL het volgende:
Nu we toch met deze belangrijke discussie bezig zijn, kun je uitleggen waarom er überhaupt wordt geconverteerd naar FLAC als WAV (iets) beter is? Ruimtebesparing speelt geen rol meer nu HDD's van enkele terabytes voor een paar tientjes in het schap liggen.
Vergeet je MonsterCables (tm) van 200 euro de meter niet. Anders is het niet digitaal genoeg.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:04 schreef MAHL het volgende:
Nu we toch met deze belangrijke discussie bezig zijn, kun je uitleggen waarom er überhaupt wordt geconverteerd naar FLAC als WAV (iets) beter is? Ruimtebesparing speelt geen rol meer nu HDD's van enkele terabytes voor een paar tientjes in het schap liggen.
WAV is niet beter. FLAC is net als WAV lossless alleen comprimeert FLAC beter. Vergelijk met maar met een bestand naar ZIP comprimeren. Als je die weer uitpakt is je eindbestand dan anders? Nee. Zo werkt FLAC dus ookquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:04 schreef MAHL het volgende:
En dan op de boxjes van je laptop afspelen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
CD-speler?
[ afbeelding ]
Keihard op den hardeschijf jong!
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Vergeet je MonsterCables (tm) van 200 euro de meter niet. Anders is het niet digitaal genoeg.
Mensen die FLAC niet begrijpenquote:
Ja manquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:06 schreef minibeer het volgende:
[..]
En dan op de boxjes van je laptop afspelen.
Ik begrijp het wel, mijn mp3 speler ondersteund het alleen niet, dus dan hoef ik het ook niet. Sim-pel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Mensen die FLAC niet begrijpen
Ik moest afgelopen maand een nieuwe HDMI kabel kopen. Was zo blij dat de verkoper me wees op het bestaan van HDMI kabels die 3d-ondersteuning boden! Die heb ik dan ook maar meteen gekocht.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Vergeet je MonsterCables (tm) van 200 euro de meter niet. Anders is het niet digitaal genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:08 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik moest afgelopen maand een nieuwe HDMI kabel kopen. Was zo blij dat de verkoper me wees op het bestaan van HDMI kabels die 3d-ondersteuning boden! Die heb ik dan ook maar meteen gekocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeukt jouw jeukerige neusje net zo jeukerig als mijn jeukerige neusje jeukt?
Ik begrijp FLAC prima. Alleen ik vind het schijtirritant dat ik dan altijd moet converten. Ik wil het toch niet in extreem hoge kwaliteit hebben, dus als iedereen het nou gewoon in 320 kb/s upload scheelt dat mij werkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Mensen die FLAC niet begrijpen
... dan begrijp je het dus inderdaad nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, mijn mp3 speler ondersteund het alleen niet, dus dan hoef ik het ook niet. Sim-pel.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:08 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik moest afgelopen maand een nieuwe HDMI kabel kopen. Was zo blij dat de verkoper me wees op het bestaan van HDMI kabels die 3d-ondersteuning boden! Die heb ik dan ook maar meteen gekocht.Anders krijg je geen goeie dolby surround, slim.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Jawel, hij heeft geen zin om het elke keer te converterenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
... dan begrijp je het dus inderdaad niet
Komt je mp3-speler uit 1999 ofzo>?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, mijn mp3 spelerondersteund het alleen niet, dus dan hoef ik het ook niet. Sim-pel.
Jawel hoor, jij begrijpt blijkbaar niet dat ik alleen muziek luister op een mp3 speler. Geeft niet hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
... dan begrijp je het dus inderdaad niet
Nee, het is Applequote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Komt je mp3-speler uit 1999 ofzo>?
Maar de manier waarop hij het zegt suggereert dat hij het formaat en het doel er van niet begrijpt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:09 schreef minibeer het volgende:
[..]
Jawel, hij heeft geen zin om het elke keer te converterenIk ook niet trouwens
Surroundquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Anders krijg je geen goeie dolby surround, slim.
Pfff... ik ben niet dom, ik vind het alleen een beetje pretentieus, net zoals de TS. Dat is alles.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar de manier waarop hij het zegt suggereert dat hij het formaat en het doel er van niet begrijpt.
Not sure if trolling. Maar iig is Apple een terechte klacht. Zelfs mijn C-merk mp3 speler ondersteunt FLAC...quote:
Mijn iPhone niet, maar dat boeit dan verder ook niet omdat een mp3 ook prima klinktquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef MAHL het volgende:
[..]
Not sure if trolling. Maar iig is Apple een terechte klacht. Zelfs mijn C-merk mp3 speler ondersteunt FLAC...
Ik heb ook een iPod en ik vind er niets mis mee. FLAC converten is irritant, maar dat heb ik er wel voor overquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef MAHL het volgende:
[..]
Not sure if trolling. Maar iig is Apple een terechte klacht. Zelfs mijn C-merk mp3 speler ondersteunt FLAC...
mp3tjes op je iPhone... Laat me raden, een hele verzameling indierock, om het stereotype plaatje compleet te maken?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn iPhone niet, maar dat boeit dan verder ook niet omdat een mp3 ook prima klinkt
Heeeeel soms moet ik welquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:13 schreef geluidstechnicus het volgende:
Of mensen die hun mp3-tjes van YouTube rippen.....
Dat doen we wel hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
radiostations die niet alles van vinyl spelen
Radiostations zijn dan ook de reden dat sommige mensen voor vinyl kiezenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Iets meer terechte klacht. Maar ik doe het ook wel eens bij een enkel mp3tje, als ik het hele album al heb gedownload en er staat een bestand tussen dat skipt of niet goed isquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:13 schreef geluidstechnicus het volgende:
Of mensen die hun mp3-tjes van YouTube rippen.....
Bijna goed, behalve dat ik eigenlijk alles luister behalve indierock en er een schijthekel aan hebquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:13 schreef MAHL het volgende:
[..]
mp3tjes op je iPhone... Laat me raden, een hele verzameling indierock, om het stereotype plaatje compleet te maken?
Paradox much?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb ook een iPod en ik vind er niets mis mee. FLAC converten is irritant, maar dat heb ik er wel voor over
Maar dit is een webradiostation hehquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Radiostations zijn dan ook de reden dat sommige mensen voor vinyl kiezen
Uitzendingsmethode is toch niet van belang.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:14 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Maar dit is een webradiostation heh
Vinylquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
VinylFucking hell, nostalgisch much?
Vinyl klinkt (als ze splinter nieuw zijn) veel beter dan de meeste CDs. Daarom is het ook slim als je kwaliteit wil blijven behouden Vinyl direct om te zetten naar FLAC bij de eerste keer van het afspelen alquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
VinylFucking hell, nostalgisch much?
Godverdomme hoe pretentieus kan je zijnquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vinyl klinkt (als ze splinter nieuw zijn) veel beter dan de meeste CDs. Daarom is het ook slim als je kwaliteit wil blijven behouden Vinyl direct om te zetten naar FLAC bij de eerste keer van het afspelen al
Het gaat mij niet eens om de kwaliteit bij vinyl. Ik vind gewoon het gevoel tof, en het geluid. En het grote artworkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vinyl klinkt (als ze splinter nieuw zijn) veel beter dan de meeste CDs. Daarom is het ook slim als je kwaliteit wil blijven behouden Vinyl direct om te zetten naar FLAC bij de eerste keer van het afspelen al
Ongeveer hetzelfde. Maar tegenwoordig zijn ze dikker en zwaarder. Vroeger moest het goedkoop dus werden de platen steeds dunner (wat ten koste gaat van de kwaliteit) maar tegenwoordig kopen alleen gestoorde audiofielen ze nog dus mag het duur. En dus zijn de platen nu zwaarder dan vroegerquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:19 schreef minibeer het volgende:
Zijn die vinyl palten nou gewoon precies dezelfde dingen als die lps die mijn ouders hebben? Of is het speciale kwailiteitsversie?
Domme vraag vast
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:53 schreef RacerDKB het volgende:
128kbps inderdaad
Altijd als ik dat krijg van iemand zet ik het meteen om naar 320kbps.
Ik weet zeker dat jij nog nooit cd met vinyl heb vergelen van hetzelfde album. Tip: Tonight Franz Ferdinandquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:18 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Godverdomme hoe pretentieus kan je zijn
Als je Vinyl verzameld is het wel leuk ja maar het nadeel van Vinyl blijft dat ze gewoon heel snel verslijtenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Vinyl is gewoon een stuk leuker om af te spelen, groot artwork, je moet hem omdraaien, als je je best doet krijg je een beter geluid kortom het is een veel meer betrokken manier van muziek luisteren.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:00 schreef MountMan het volgende:
Terechte klacht. Zelf help ik ook in de techniek bij een lokale omroep, man man als je ziet met wat voor bagger mensen soms aankomenLaatst zelfds 32kbps gezien "Omdat het anders niet op de 64 mb usb stick paste"
Kijk, je luistert naar Franz Ferdinand, 'nuff said.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat jij nog nooit cd met vinyl heb vergelen van hetzelfde album. Tip: Tonight Franz Ferdinand
okquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:22 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kijk, je luistert naar Franz Ferdinand, 'nuff said.
Dat doen mensen van een hollands-talig verzoekplatenprogramma van een lokale omroep hier in de buurt ook altijdquote:
Waarvan driekwart gewoon nep isquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:24 schreef Posucice het volgende:
Zijn ook meestal de mensen die Beats by Dre hebben
Ik heb de afgelopen weken een paar extreem vette tracks op vinyl gevondenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:24 schreef MAHL het volgende:
Voor het live mixen hoor je eigenlijk ook vinyl te gebruiken.
Tsssk.... Allemaal hipsters hier met hun ouderwetse rock
Mensen horen wat ze wíllen horen, blijkbaar.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:23 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Dat doen mensen van een hollands-talig verzoekplatenprogramma van een lokale omroep hier in de buurt ook altijd
Laatst maakte een van die twee de opmerking "ja, ik hoor echt verschil als je het om zet naar 320"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
Welke/waar? In de Fame zijn ook platen op vinyl te koop, maar dat zijn afaik alleen maar van die alternatieve rockplaten... Aan de andere kant, als dat spul een beetje goed wil gebruiken moet ik eerst wat prijzige apparatuur aanschaffen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen weken een paar extreem vette tracks op vinyl gevondenAls ik Deejay was ging ik ze nu op vinyl in een club draaien
Sowieso, muziekquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:37 schreef StevenPaul het volgende:
Sowieso, digitaal opgenomen muziek.!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sowieso bewegingquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Sowieso trillingen___!
Trillende meisjes
Daarom moet je ze ook eerst drogeren, dan spartelen ze wat minder tegen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Sowieso trillingen___!
Trillende meisjes
En dan aanklagen. That'll teach 'em!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:48 schreef MAHL het volgende:
[..]
Daarom moet je ze ook eerst drogeren, dan spartelen ze wat minder tegen.
Ik heb er zelf gouden kabels ingemeubeld, jwz.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:06 schreef minibeer het volgende:
[..]
En dan op de boxjes van je laptop afspelen.
Heerlijk een gedrogeerd meisje... En lekker spelen met die bitreet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:48 schreef MAHL het volgende:
[..]
Daarom moet je ze ook eerst drogeren, dan spartelen ze wat minder tegen.
En dan de eigen kabel in de output steken, equalizer of full bass en treble en pompen maarquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:32 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
[..]
Heerlijk een gedrogeerd meisje... En lekker spelen met die bitreet.
Beetje scratchen als ze daar van houdt, en een goede wobwob er inquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:40 schreef MAHL het volgende:
[..]
En dan de eigen kabel in de output steken, equalizer of full bass en treble en pompen maar
Blazers er bij en dan opbouwen naar de grande finalequote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:58 schreef MAHL het volgende:
En nog evt vocals in de mix gooien als de orale kwaliteiten voldoende aanwezig zijn
Buildup is natuurlijk het belangrijkste, eerst een tijdje teasen en als het goed aanvoelt de breakdown erin gooienquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Blazers er bij en dan opbouwen naar de grande finale
Ja precies, zonder lang intro komt ze niet goed mee in de flow. En ritme natuurlijk, altijd een goed ritme.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
Buildup is natuurlijk het belangrijkste, eerst even teasen en als het goed aanvoelt de breakdown erin gooien
gast, zit jij nog steeds met een uitkering op onze kosten te kloteviolen bij een vrijwilligersinstelling?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:01 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Ja, bij een lokale omroep hier in de buurt van Gorinchem
Mjah.. lokale omroepen.. daar heb je het al heh
Webradiostations met 75% professionals is al beter
Mensen die zo veel moeite doen om hun ongenoegen ergens over te uiten en het dan nog niet mer woorden kunnen beschrijvenquote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mensen die zo veel moeite doen om hun ongenoegen ergens over te uiten en het dan nog niet mer woorden kunnen beschrijven
Absoluut, maar dat zijn heel andere lui dan in de TS wordt beschreven, Audiofielen zouden zeggen "320 MP3quote:
Inderdaad, de gulden middenweg... Net als mijn vergulde HDMI kabel zodat de kwaliteit in orde blijftquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:08 schreef Thas het volgende:
Heel goede klacht, had ik zelf ook wel kunnen posten ja. 128 klinkt echt dramatisch, de enige reden dat die mensen er geen problemen mee hebben is omdat hun koptelefoon/watdanook zo brak is dat je het verschil niet hoort.
Aan de andere kant, mensen die geen genoegen nemen met 320 kbps mp3 zijn ook zwaar "".
wel een MONSTER© kabel?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:09 schreef MAHL het volgende:
[..]
Inderdaad, de gulden middenweg... Net als mijn vergulde HDMI kabel zodat de kwaliteit in orde blijft
kssssssssssssssssssssssssssssstquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:12 schreef BR040 het volgende:
Monster kabels
Beats by Dr. Dre kabels moet je hebben
Nee, dit gaat via sponsors ;-)quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
gast, zit jij nog steeds met een uitkering op onze kosten te kloteviolen bij een vrijwilligersinstelling?
Je bent een internetradiopiraat en je noemt jezelf geen tokkie/pauperquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:45 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Nee, dit gaat via sponsors ;-)
En ik ben tenminste geen tokkie / pauper of mocro
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:47 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Je bent een internetradiopiraat en je noemt jezelf geen tokkie/pauper
quote:Server Status: Server is currently up and public.
Stream Status: Stream is up at 320 kbps with 1 of 25 listeners (1 unique)
Listener Peak: 5
Average Listen Time: 1m 03s
Nee hoor.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:47 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Je bent een internetradiopiraat en je noemt jezelf geen tokkie/pauper
En hoe vind het UWV dit allemaal
Dus je zit op mijn kosten mensen lastig te vallen met jouw kutmuziekquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:55 schreef geluidstechnicus het volgende:
Ik betaal netjes auteurs- en muziekrechten aan de Sena.
Het UWV vind dit goed.
Zodra ik het commercieel kan doorstarten zodat ik er m'n eigen inkomsten uit kan halen moet en zal ik dit doorgeven aan het UWV.
En dat meen ik
Kan kloppenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:59 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik wist wel dat ik bijna hetzelfde topic recentelijk had gelezen
Dan mankeer jij wat aan je gehoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:43 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Denken dat 320 automatisch beter is als 128
Wat een ontzettende josti ben je dan. Kan zat voorbeelden tonen van 128 die vele malen beter klinken als 320.
Met een SkullCandy ook nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:00 schreef Pharkus het volgende:
128 is gewoon beter, past er veel meer op de ipod, met mijn dre beats merk ik het verschil toch niet.
En je webstream is van betere kwaliteit dan 128 kbs?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:47 schreef geluidstechnicus het volgende:
De audiostream is 320 kbps.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:16 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
En je webstream is van betere kwaliteit dan 128 kbs?
De mensen die naar je luisteren hebben speakers die wat meer kosten dan de troep die standaard bij pc's zit?
En dat natuurlijk aannemend dat ze hun gehoor al niet zo vergald hebben dat ze überhaupt het verschil nog kunnen horen.
Al zou het ernstig worden geknepen (wat erg van je eigen afregeling van de processing af hangt), dan nog hoor je dat het gewoon een kut mp3-tje isquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Voor broadcast wordt het geluid geknepen, afegrond boven en odner. dan maakt het denk ik niet meer zo veel uit. Tenzij je passages hebt in het nummer die crappy zijn geconverteerd door de mp3 codec?
fixedquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:20 schreef tomaat52 het volgende:
Tomaat52 is autistisch en stoort zich aan TS en alles en iedereen.
Nope, ik stoor me er niet aan als bijvoorbeeld iemand naar een mp3 van 128 kbps zit te luisteren. Of geen Infinty speakers etc heeft. Audiofielen.quote:
Ik stoor me ook aan audiofielen hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:22 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Nope, ik stoor me er niet aan als bijvoorbeeld iemand naar een mp3 van 128 kbps zit te luisteren. Of geen Infinty speakers etc heeft. Audiofielen.
En die B&W speakers zijn via een kabeltje aangesloten op een degelijke digitale onkyo versterker die op zijn beurt weer digitaal aangesloten op je pc? Net zoals de rest van de 2 mensen die naar je 320kbit stream luisteren?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:02 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
De audiostream is 320 kbps.
Als processing hebben wij o.a. een Kam KCG-100 (ingesteld al peaklimiter) en daar achteraan een DSPX HD.
De peaklimiter zorgt er voor dat het clippen van bijv. Adele met "Someone like you", iets minder hoorbaar is.
Verder zijn er ook mensen die wel gesteld zijn op goede kwaliteit en hebben zoals ik thuis bijvoorbeeld twee B&W speakers of in de studio KRK monitorspeakers staan.
Het gaat er om dat het ook tot in het kleinste detail goed is.![]()
En nee, ik gebruik geen gouden kabels....
Gebalanceerde XLR voldoet prima![]()
Alsof men bij het opnemen van geluid gouden kabels gebruikt
kan je je nick niet veranderen naar geluidssteuntrekker?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:24 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Ik stoor me ook aan audiofielen hoor
Geluidstechnicus of geluidsman is iets anders dan een audiofiel
Kom ik aan met mijn audio-rotzooi.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En die B&W speakers zijn via een kabeltje aangesloten op een degelijke digitale onkyo versterker die op zijn beurt weer digitaal aangesloten op je pc? Net zoals de rest van de 2 mensen die naar je 320kbit stream luisteren?lul toch niet zo dom joh
Daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:24 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Ik stoor me ook aan audiofielen hoor
Geluidstechnicus of geluidsman is iets anders dan een audiofiel
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:34 schreef Panzermaus het volgende:
Terechte klacht, jammer dat de jongeren van tegenwoordig steeds minder kritisch worden, wat betreft de kwaliteit van muziek en geluid. [ afbeelding ]
Nope.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En die B&W speakers zijn via een kabeltje aangesloten op een degelijke digitale onkyo versterker die op zijn beurt weer digitaal aangesloten op je pc? Net zoals de rest van de 2 mensen die naar je 320kbit stream luisteren?lul toch niet zo dom joh
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Nope.
Thuis een externe geluidskaart met xlr uit aan de laptop/pc en in de studio monitorspeakers. Op alle computers zit een geluidskaart met xlr uitgangen.
Dit om de ruis zo laag mogelijk te houden en storingen zoveel mogelijk te weren.
Dudequote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:34 schreef Panzermaus het volgende:
Terechte klacht, jammer dat de jongeren van tegenwoordig steeds minder kritisch worden, wat betreft de kwaliteit van muziek en geluid. [ afbeelding ]
En dan janken om 128kbit... shit joh, jij hebt t duidelijk niet begrepen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Nope.
Thuis een externe geluidskaart met xlr uit aan de laptop/pc en in de studio monitorspeakers. Op alle computers zit een geluidskaart met xlr uitgangen.
Dit om de ruis zo laag mogelijk te houden en storingen zoveel mogelijk te weren.
Jawel, maar ik heb puur thuis die meuk omdat ik soms wat inspreekwerk thuis doe, en een microfoon hang je niet aan je laptop microfoon-ingang. Veel teveel gerommel van de hardware van je laptop en tevens is de preamp erg kut.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En dan janken om 128kbit... shit joh, jij hebt t duidelijk niet begrepen.
Je noemt jezelf een geluidstechnicus en ik heb mijn thuis audio nog beter afgesteld, dan heb jij het niet begrepen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:51 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Jawel, maar ik heb puur thuis die meuk omdat ik soms wat inspreekwerk thuis doe, en een microfoon hang je niet aan je laptop microfoon-ingang. Veel teveel gerommel van de hardware van je laptop en tevens is de preamp erg kut.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:53 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je noemt jezelf een geluidstechnicus en ik heb mijn thuis audio nog beter afgesteld, dan heb jij het niet begrepen.
Jup, dat dan weer welquote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:57 schreef Panzermaus het volgende:
Wout, is er al iemand die het oude pand heeft overgenomen?
Voor de outsidersOude pand was een woonhuisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu zitten er ergens anders
Jeukt jouw jeukerige neusje net zo jeukerig als mijn jeukerige neusje jeukt?
Hij wil vast anaal vernederd wordenquote:
En maar blijven reageren ook...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:59 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Hij wil vast anaal vernederd worden
Dit in de nieuwe studio:quote:
T zit m ook niet mee he, emo en homo, of begrijp ik die jeugd verkeerd?quote:
Hij mankeert helemaal niets, hij is slechts wat genuanceerder.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:56 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Dan mankeer jij wat aan je gehoor
128 mist een berg hoog dat misschien bij 320 als "schel" ervaren zou kunnen worden.
Zo jij hebt er echt vet veel verstand van! Bedankt voor de onderbouwing want dat is iets wat ik echt zelf nooit had kunnen bedenken. Verder is het wel een kutkick, maar je bedoelt het ongetwijfeld goed.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef matieboy het volgende:
kijk ik lees deze topic nu pas, maar ik heb een album van blof op 128kbs en naar mijn idee wel goede speakers. nu vind ik dit album wel goed klinken, diepe laag, stem is duidelijk zonder vervorming (wat je vaak WEL hoort bij mp3's) nu las ik ook het volgende, flac, mensen die zeggen dat dit kut kwaliteit is hebben het dus heeeel erg mis.. flac is toch 1 van de betere geluidsformaten.
ook word er gezecht dat je b.v een mp3tje omzet naar flac dit slaat ook nergens op omdat iets wat kut is niet beter kan worden, dit ga ik onderbouwen.
stel je voor je hebt een flac bestand of een wav (wav is ook best goed formaat word vaak gebruikt op cd's) en je convert dit naar mp3 dan gaat er heleboel kwaliteit af, dit komt omdat het bestand comprenseert word oftoewel het gaat vervormen en alles.
wat nou als jij een mp3tje hebt (die dus vervormd en alles is) en je wil daar flac van gaan maken hoe kan je van iets vervorms naar niet vervormd gaan.. NIET omdat het opnamens zijn, spreken we over live geluid bij bands en je zet een compressor op een vocaal en deze vervormd dus kan je hier wat aan veranderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |