abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103620850
hallo
ik wil graag advies van andere mensen die zoiets misschien ook hebben mee gemaakt.
ik loop met mijn buurvrouw onze York shire terier uit te laten wordt hij aangevallen door een bull stif terrier de eigenaar beloofd alle kosten te betalen we zijn nu 3 maanden verder ben al 5x in utrecht geweest en zijn door midden( gebeten) gebroken kaak is nog steeds niet geheeld een kosten plaatje van 3000,00 euro nu zegt hij dat hij niet verzekerd is voor de hond, maar dat is toch eigenlijk zijn probleem? ik ga nu maar een lening afsluiten omdat ik anders de deur waarden aan de deur krijg.wat kunnen we doen ?

mvg moedrie
  donderdag 27 oktober 2011 @ 13:06:23 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103620955
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 13:10:48 #3
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_103621117
Dat hij niet verzekerd is is inderdaad zijn probleem. Maarja, zie dat geld maar eens van 'm te krijgen..

Sterkte voor je hond overigens.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_103622354
quote:
Dat lijkt me een zinvolle link. Veel succes met het claimen en jullie hond.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_103623384
Succes met de hond. Vind wel dat als je advies vraagt op een forum dat je normaal Nederlands moet typen hoor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_103623622
De deur waarden? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103623856
Altijd weer dezelfde soort tokkies met tokkiehonden waar dan weer geen geld van te plukken valt. Ik zal ze kapot procederen als jij je bewijslastop orde hebt.
pi_103624050
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Altijd weer dezelfde soort tokkies met tokkiehonden waar dan weer geen geld van te plukken valt. Ik zal ze kapot procederen als jij je bewijslastop orde hebt.
OP geeft idd hoop dat het iemand betreft die dat soort zaken goed op orde heeft...
pi_103626715
quote:
Die website die je nu laat zie is vrij omstreden vooral de taal die het gebruikt en de naam informatie centrum gebeurt terwijl het grote ophitsers is.

Tenslotte zijn er wel degelijk mensen die met vechthonden werken en weten waar ze mee bezig zijn, En juist wij worden door zo'n site en slechte eigenaren dwars door de stront gehaald ;(

Inhoudelijk.

Wanneer jou hond gebeten word is het van belang, Om allereerst direct naast naar een dierenarts te gaan de politie op de hoogte te stellen doe dan ook zo spoedig mogelijk aangifte van het hele gebeuren. Laat een specificatie van de dierenarts nota maken waar alle onkosten op staan.

Laat uw dierenarts zijn bevindingen van de verwondingen een schrijven op stellen, Zeer belangrijk laat getuigen van dit gebeuren dit ook doen. Maak foto's van de verwondingen van uw hond, En doe deze bij uw aangifte.

Dan stelt u de eigenaar op de hoogte dat uw eis is om te betalen, Een WA verzekering dekt geen als een hond een andere hond verwondt.U heeft geprobeerd de eigenaar ter verantwoording te roepen waarop hij niet reageert, Stuur hem een aangetekende brief dat u hem ingebreke stelt reageert hij hier niet op...

Dan is het helaas tijd om of uw rechtsbijstand of de een advocaat in de arm te nemen en een civiele zaak op te starten tegen hem. Helaas kan dit lang duren maar geef niet op want eigenaren die hun honden niet fatsoenlijk kunnen opvoeden mogen van mij compleet kaal geplukt worden.

Daarnaast was het vroeger zo dat als je de zaak won enkel de dag waarde kreeg van het product uw hond dus, Tegenwoordig is dat niet meer en moeten alle kosten betaald worden.

Ik wens je verder veel succes, En hoop op een spoedig herstel van uw hond.
pi_103627327
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:47 schreef ayumu het volgende:

[..]

Die website die je nu laat zie is vrij omstreden vooral de taal die het gebruikt en de naam informatie centrum gebeurt terwijl het grote ophitsers is.

Tenslotte zijn er wel degelijk mensen die met vechthonden werken en weten waar ze mee bezig zijn, En juist wij worden door zo'n site en slechte eigenaren dwars door de stront gehaald ;(

Inhoudelijk.

Wanneer jou hond gebeten word is het van belang, Om allereerst direct naast naar een dierenarts te gaan de politie op de hoogte te stellen doe dan ook zo spoedig mogelijk aangifte van het hele gebeuren. Laat een specificatie van de dierenarts nota maken waar alle onkosten op staan.

Laat uw dierenarts zijn bevindingen van de verwondingen een schrijven op stellen, Zeer belangrijk laat getuigen van dit gebeuren dit ook doen. Maak foto's van de verwondingen van uw hond, En doe deze bij uw aangifte.

Dan stelt u de eigenaar op de hoogte dat uw eis is om te betalen, Een WA verzekering dekt geen als een hond een andere hond verwondt.U heeft geprobeerd de eigenaar ter verantwoording te roepen waarop hij niet reageert, Stuur hem een aangetekende brief dat u hem ingebreke stelt reageert hij hier niet op...

Dan is het helaas tijd om of uw rechtsbijstand of de een advocaat in de arm te nemen en een civiele zaak op te starten tegen hem. Helaas kan dit lang duren maar geef niet op want eigenaren die hun honden niet fatsoenlijk kunnen opvoeden mogen van mij compleet kaal geplukt worden.

Daarnaast was het vroeger zo dat als je de zaak won enkel de dag waarde kreeg van het product uw hond dus, Tegenwoordig is dat niet meer en moeten alle kosten betaald worden.

Bedankt voor je duidelijke en heldere uitleg! :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:04:52 #11
189961 ex
aperture science
pi_103627453
Heftig zeg. Hier ben ik eigenlijk elke keer bang voor als ik me eigen hond uit laat. Vroeger liet ik hem nog wel is los, maar tegenwoordig durf je dat toch gewoon niet meer.

De enige tip die ik je kan geven, doe aangifte!
The cake is a lie!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:08:45 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103627621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:47 schreef ayumu het volgende:

[..]

Inhoudelijk.

Maar de informatie over de claim komt toch aardig overeen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_103627748
Stap één is aangifte doen, stap 2 is met je rechtsbijstandverzekering bellen of naar een rechtswinkel te gaan om op civiel gebied de volgende stappen te bespreken (aangetekende brief, civiele procedure etc).
pi_103632467
Waarom hebben mensen een hond?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_103634513
Eigen schuld. Had je maar geen Yorkshire terrier moeten nemen. :6
pi_103634575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:02 schreef blomke het volgende:
Waarom hebben mensen een hond?
waarom besta jij?
pi_103635727
mijn hondje is in juni aangevallen en bijna doodgebeten, eigenaar beloofde ook de kosten te vergoeden. dit was gelukkig ''maar'' 200euro, tot de dag van vandaag geen cent.
politie helpt je ook niet, die zegt dat je er onderling maar uit moet komen.
pi_103636223
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 19:12 schreef tinoburg het volgende:
mijn hondje is in juni aangevallen en bijna doodgebeten, eigenaar beloofde ook de kosten te vergoeden. dit was gelukkig ''maar'' 200euro, tot de dag van vandaag geen cent.
rechtsbijstand inschakelen
pi_103637608
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 19:12 schreef tinoburg het volgende:

Het is dan ook geen strafrechtelijk, maar civielrechtelijk geval.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:02:33 #20
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_103638069
quote:
Aangezien de hond het bezit is van TS zou ze het op vandalisme kunnen gooien ;)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_103639297
ja of mishandeling. hondje had uiteraard de meeste schade, maar ik ben er zelf ook erg van geschrokken.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:05:41 #22
19242 yavanna
Results may vary.
pi_103641535
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Inderdaad, die bull stiff terriers :? ook altijd.

Kennis van mij zit nu nog te wachten op de beloofde vergoeding voor de dierenartskosten welke noodzakelijk waren nadat een loslopende Labrador en Golden Retriever in een aanlijngebied haar aangelijnde hond hadden verwond. Aso eigenaren heb je uiteraard bij alle rassen/kruizingen.

TS : Ayumu schrijft het helder neer, hopelijk zie je wat van de gemaakte kosten terug. Sterkte.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_103643707
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:02 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Aangezien de hond het bezit is van TS zou ze het op vandalisme kunnen gooien ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:28 schreef tinoburg het volgende:
ja of mishandeling. hondje had uiteraard de meeste schade, maar ik ben er zelf ook erg van geschrokken.
In beide van de dingen die jullie opnoemen zal de politie er geen zaak in zien, Het blijft bijna altijd een civiele zaak. Tenzij de hond moed willig als wapen ingezet word tegen een mens dan kan in uitzonderlijke gevallen Poging tot mishandeling of doodslag ten laste gelegd worden al is dit in Nederland nog niet voor gekomen zover ik weet.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:05 schreef yavanna het volgende:

[..]

Kennis van mij zit nu nog te wachten op de beloofde vergoeding voor de dierenartskosten welke noodzakelijk waren nadat een loslopende Labrador en Golden Retriever in een aanlijngebied haar aangelijnde hond hadden verwond. Aso eigenaren heb je uiteraard bij alle rassen/kruizingen.

TS : Ayumu schrijft het helder neer, hopelijk zie je wat van de gemaakte kosten terug. Sterkte.
Het grootste probleem is dat men gewoon een hond kan kopen bij een broodfokker of handelaren zonder er bij na te denken wat ze kopen. Een echte fokker met liefde voor zijn ras die het juiste met zijn honden voor heeft zal nooit zo maar een hond mee geven zonder er van verzekerd te zijn
dat zijn pup op de juiste plaats zit.

Helaas gebeuren zulke dingen zoals dit topic gaat en dat iedere dag, En al zo vaak zaken voorbij zien komen dat je er bijna moedeloos van word. Een hond heeft een goede leider nodig vooral bij de grotere rassen moet je echt weten waar je mee bezig bent.
pi_103643808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:05 schreef yavanna het volgende:

[..]

Elke hond kan in potentie gevaarlijk zijn/worden. Maar vechthonden zijn nog altijd oververtegenwoordigd wanneer het gaat om agressie honden. Daarnaast is een beet van een Bull stiff terrier veel schadelijker dan van vele andere honden.
pi_103644160
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:36 schreef ayumu het volgende:
In beide van de dingen die jullie opnoemen zal de politie er geen zaak in zien, Het blijft bijna altijd een civiele zaak.
De ' ;) ' over het hoofd gezien? ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_103644279
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

art 425 Wvstr.

Ik werk al 25 jaar met honden! Politie moet gewoon procesverbaal opmaken. ( overigens ik ben zelf ook opsporingsambtenaar en 12 jar hondengeleider geweest). Ze zijn vaak te beroerd om dat te doen.

Overigens de aansprakelijkheidsverzekering van de aanvallende hond moet dit gewoon dekken. Dat is mijn ervaring.
pi_103644449
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Elke hond kan in potentie gevaarlijk zijn/worden. Maar vechthonden zijn nog altijd oververtegenwoordigd wanneer het gaat om agressie honden. Daarnaast is een beet van een Bull stiff terrier veel schadelijker dan van vele andere honden.
Er is eens een onderzoek geweest waar zo'n 160 bijt incidenten gemeld waren ''slechts'' 40 honden waren rashonden met stamboom [nog steeds te veel] de rest waren kruisingen, En juist die kruisingen zijn gevaarlijk.

Stel je mix voor met Mechelaar en Rottweiler, De snelheid van een Mechelaar maar de bijtkracht van een rotti, en die hebben vaak een zeer sterke dominante karakter niet goed opgevoed met de juiste baas zijn dat ongeleide projectielen!

En dat soort kruisingen zouden gewoon bij wet verboden moeten worden met uitzondering van de kleinere gezelschapsdieren. En eigenaren zouden gewoon zwaar gestraft moeten worden als ze hebben laten zien dat ze hun hond niet de juiste begeleiding geven.
pi_103644631
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:44 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

art 425 Wvstr.

Ik werk al 25 jaar met honden! Politie moet gewoon procesverbaal opmaken. ( overigens ik ben zelf ook opsporingsambtenaar en 12 jar hondengeleider geweest). Ze zijn vaak te beroerd om dat te doen.

Overigens de aansprakelijkheidsverzekering van de aanvallende hond moet dit gewoon dekken. Dat is mijn ervaring.
Allemaal leuk en aardig, Dat ze dat dan maar eens gaan doen.
pi_103644718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:47 schreef ayumu het volgende:

[..]

Er is eens een onderzoek geweest waar zo'n 160 bijt incidenten gemeld waren ''slechts'' 40 honden waren rashonden met stamboom [nog steeds te veel] de rest waren kruisingen, En juist die kruisingen zijn gevaarlijk.

Stel je mix voor met Mechelaar en Rottweiler, De snelheid van een Mechelaar maar de bijtkracht van een rotti, en die hebben vaak een zeer sterke dominante karakter niet goed opgevoed met de juiste baas zijn dat ongeleide projectielen!

En dat soort kruisingen zouden gewoon bij wet verboden moeten worden met uitzondering van de kleinere gezelschapsdieren. En eigenaren zouden gewoon zwaar gestraft moeten worden als ze hebben laten zien dat ze hun hond niet de juiste begeleiding geven.
Punt is dat een hoop tokkies en petjes met een hond lopen waar ze geen verstand van hebben. Het zijn altijd dezelde types met die klote honden. Ze willen een "rotti" of een "staff" maar ze kunnen amper hun eigen piemel vasthouden.

Overigens ik heb een mix rottweiler / duitse herder gehad. Een heel rustige zelfbewuste hond.
pi_103644752
quote:

[..]

art 425 Wvstr.

Ik werk al 25 jaar met honden! Politie moet gewoon procesverbaal opmaken.
Politie moét helemaal niets.

quote:
( overigens ik ben zelf ook opsporingsambtenaar
Ik ook :) (maar de relevantie ontgaat me)

quote:
Ze zijn vaak te beroerd om dat te doen.
Naast dat ik niets lees over een aangifte, zie ik er verder ook niet echt aanleiding toe. (gevaarlijk dier?)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_103644766
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:50 schreef ayumu het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, Dat ze dat dan maar eens gaan doen.
Ze weten niet wat ze ermee aan moeten. Het heeft geen prio!
pi_103645048
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[..]

[..]

Naast dat ik niets lees over een aangifte, zie ik er verder ook niet echt aanleiding toe. (gevaarlijk dier?)
Eén van mijn werkhonden werd 6 jaar geleden gebeten door een Bull mastif. Politie wilde de aangifte niet opnemen. Ik heb mijn baas ingelicht (kmar). Binnen een dag kreeg ik excuses van de Ovj. Met de mededeling dat de dienstdoende agent laks was geweest.

Mijn hond heeft 6 weken niet kunnen werken. Ik heb dus zelf zes weken niets kunnen doen. De eigenaar kreeg een rekening waar hij helemaal beroerd van werd.

Dus aangifte doen en procesverbaal op laten maken.
pi_103645218
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het is een gevaarlijk dier.

En een mag-test afdwingen. Nu jouw hond morgen een klein kind!
pi_103648977
Rechtsbijstand inschakelen. Art 6:179 BW: De bezitter van een dier is aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade, tenzij aansprakelijkheid op grond van de vorige afdeling zou hebben ontbroken indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad
pi_103651655
quote:
art 425 Wvstr.
Welk lid?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_103651739
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Welk lid?
Titel I. Overtredingen betreffende de algemene veiligheid van personen en goederen
Artikel 425
Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;
2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.
pi_103651795
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:43 schreef ayumu het volgende:

[..]

Titel I. Overtredingen betreffende de algemene veiligheid van personen en goederen
Artikel 425
Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;
2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.
Ja, ik kan ook wel lezen hoor ;)
.
pi_103651923
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, ik kan ook wel lezen hoor ;)
Je vroeg toch echt welk lid heur ;)
pi_103652001
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:47 schreef ayumu het volgende:

[..]

Je vroeg toch echt welk lid heur ;)
Ja en die vraag is hiermee nog niet beantwoord ;)
.
pi_103652226
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja en die vraag is hiermee nog niet beantwoord ;)
Nummer 2.
pi_103653899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:51 schreef ayumu het volgende:

[..]

Nummer 2.
Dat had ik graag van de messenger zelf gehoord ;)
.
pi_103680215
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat had ik graag van de messenger zelf gehoord ;)
Die moest aan het werk!
pi_103881069
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:47 schreef duivelin1 het volgende:

[..]

waarom besta jij?
Omdat m'n ouders neukten. Ik heb er niet om gevraagd. Blijft dus de vraag: waarom een hond?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')