Tuurlijk is je identiteit wel afhankelijk van je omgeving. Als iemand je niet mag en jij afhankelijk van hem bent voor eten. Pas jij je daar echt wel op aan hoor. Idd vormen wij ons eigen gedrag, maar die is beinvloedbaar door andere. En dan nog beinvloeden wij dat door een andere houding en vervolgens een andere rol aan te nemen en als jij dat 10maanden doet dan is dat je identiteit, want die persoon die kent jou zo en dat hou je ook vol. Als je eenmaal de baas over iemand ben dan doe je ook niet meer alsof je zijn ondergeschikte of gelijke bent.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is prima, maar is dat bepalend voor anderen daar tegen aan kijken? Of vorm je zelf een mening?
[..]
Hoe jij op dingen reageert is gedeelte genetisch bepaald, als je dat begrijpt kan je er ook voor kiezen dingen anders te doen; jij beslist, jij vormt je gedrag, jij vormt jezelf en daarmee je eigen identiteit, wie jij bent, hoe jij jezelf ziet. Anderen staan daar los van. Hoe anderen tegen jou aankijken staat los van wie jij bent, dat heeft niks met elkaar te maken.
Wat jij zegt veronderstelt afhankelijkheid, alsof jij zelf niet bepaalt wie je wilt zijn en dat anderen en andere dingen dat voor jou beslissen, als je daarin wil geloven prima maar dat maakt het geen waarheid.
Daar sta ik helemaal achterquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:18 schreef CorwinofAmber het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben hier hele duidelijke afspraken over.
Inmiddels zijn we nu 8 jaar bijelkaar, de regels zijn:
- Krijg je gevoelens voor een ander, dien je dit direct te vertellen
- Ga je in een vlaag van verstandsverbijstering 1x vreemd, zoenen, sexen, wat dan ook, niet vertellen, doet alleen maar pijn naar de ander en zelf gewoon lekker op de blaren zitten van het kutgevoel. dat is straf genoeg.
ik vind het toch nogal wat om zoiets af te spreken met je partner, impliceert toch voor mij dat de kans er altijd wel in zit. En ligt de grens dan bij 1x ? Dus bij de tweede keer, wel vertellen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:18 schreef CorwinofAmber het volgende:
- Ga je in een vlaag van verstandsverbijstering 1x vreemd, zoenen, sexen, wat dan ook, niet vertellen, doet alleen maar pijn naar de ander en zelf gewoon lekker op de blaren zitten van het kutgevoel. dat is straf genoeg.
Identiteit, wie jij bent, staat vast, jij bent altijd wie je bent. Hoe kan die dan afhankelijk zijn van je omgeving?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:10 schreef picardmike het volgende:
Tuurlijk is je identiteit wel afhankelijk van je omgeving.
Dan pas je je gedrag aan, dat verandert, wie jij bent verander niet. Je gedrag heb je en kan je veranderen. Hoe anderen jou zien en over jou denken kan ook veranderen, daar verandert wie jij bent niet mee.quote:Als iemand je niet mag en jij afhankelijk van hem bent voor eten. Pas jij je daar echt wel op aan hoor.
Hoe iemand mij ziet of hoe iemand mij kent zegt niks over wie ik ben, dat is slechts diegene zijn mening over mij. Het is niet wie ik ben.quote:10maanden doet dan is dat je identiteit, want die persoon die kent jou zo en dat hou je ook vol.
Ik ben over niemand de baas en ook al zal iemand voor mij gaan werken dan is het enige wat verandert is dat ik hem werk om te doen geef. Het zegt niks over wie ik ben en ook niet over wie die persoon is. Meningen over elkaar kunnen veranderen maar dat verandert niks aan wie de personen zijn. Het feit dat ik werk aan iemand geef zegt ook niks over mij, dat is dan iets wat ik doe, een stuk gedrag wat ik heb, niet wie ik ben. Baas zijn is een rol, ik ben mezelf. Iemand kan zich identificeren met zijn rol, wat op zich alleen kan als diegene zichzelf niet goed kent want wat gebeurd als iemand zich identificeert met zijn functie op zijn werk en ontslagen wordt? Bestaat hij dan niet meer? Dat zou het geval zijn in jouw redenatie.quote:Als je eenmaal de baas over iemand ben dan doe je ook niet meer alsof je zijn ondergeschikte of gelijke bent.
Denk dat jij er slim aan doet te erkennen dat als wij als mensen dingen doen of niet doen omdat iets heel moeilijk is het al snel de verkeerde kant op gaat. Waarom niet stellen dat bepaalde dingen heel moeilijk zijn en daarom juist de moeite waard?quote:Ik geloof persoonlijk wel dat je zelf kan beslissen wat je wilt, maar dat is niet zo makkelijk als jij het schetst. Zal je toch echt moeten herkennen dat macht heel moeilijk te weerstaan is voor mensen en ze zich daarmee zo een nieuwe identiteit kunnen aanmeten.
Als mijn partner vreemd zou willen gaan dan stel ik nog een trio of partnerruil voor ook. Voor een keertje. Zolang het maar gelijktijdig gebeurd en ik er van afweet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik vind het toch nogal wat om zoiets af te spreken met je partner, impliceert toch voor mij dat de kans er altijd wel in zit. En ligt de grens dan bij 1x ? Dus bij de tweede keer, wel vertellen?
Maar prima als het jullie boot rockt hoor
Die kans zit er toch altijd wel in? Ik vind het zo vreemd om stellig te beweren dat iemand nooit vreemd zou gaan. Het hoeft maar 1 moment van zwakte te zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik vind het toch nogal wat om zoiets af te spreken met je partner, impliceert toch voor mij dat de kans er altijd wel in zit. En ligt de grens dan bij 1x ? Dus bij de tweede keer, wel vertellen?
Maar prima als het jullie boot rockt hoor
dan heet het geen vreemdgaanquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:22 schreef picardmike het volgende:
[..]
Als mijn partner vreemd zou willen gaan dan stel ik nog een trio of partnerruil voor ook. Voor een keertje. Zolang het maar gelijktijdig gebeurd en ik er van afweet.
Ik vind het toch een vrij grove fout. Vergissen is menselijk ja, maar voor het moment van vreemdgaan heb je in de meeste gevallen toch ruimschoots de tijd om je te realiseren dat je een fout begaat. Met dit soort afspraken maak je die drempel imo kleiner. Want ja, foutje moet kunnen toch?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:30 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Die kans zit er toch altijd wel in? Ik vind het zo vreemd om stellig te beweren dat iemand nooit vreemd zou gaan. Het hoeft maar 1 moment van zwakte te zijn.
Fouten maken is menselijk en moet kunnen, behalve in een relatie. Owee als je daar een keer een fout maakt, dan moet diegene het liefst opgehangen worden.
Niet om het goed te praten o.i.d. maar ik vind het erg vreemd. Het is voor mij een reden dat ik tegen mijn vriendin zei dat ze het gewoon nooit moet vertellen, mocht het gebeuren. Een fout maken moet kunnen, zolang ik er maar niets vanaf weet.
Even een quote voor de feiten zoals ze er nu voor staan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 02:07 schreef o.us het volgende:
Je bent dom en een eikel, terwijl dat nog zacht uitgedrukt is. Vertel het haar nou maar gewoon.
Tja wat jij zegt over mensen die ontslagen worden komt helaas heel vaak voor. Die mensen voelen zich nutteloos,deprisief en sommige plegen zelfmoord. Sommige vinden weer een nieuwe baan en krijgen weer een nieuwe rol. Hoe andere tegen jou aankijken verandert idd, maar steeds minder, je word voor andere steeds voorspelbaarder. En als je verandert heb je een rol met meer aanzien. De definite van identiteit staat gewoon vast hoor is niet voor eigen interpetatie vatbaar.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:21 schreef Canillas het volgende:
[..]
Identiteit, wie jij bent, staat vast, jij bent altijd wie je bent. Hoe kan die dan afhankelijk zijn van je omgeving?
[..]
Dan pas je je gedrag aan, dat verandert, wie jij bent verander niet. Je gedrag heb je en kan je veranderen. Hoe anderen jou zien en over jou denken kan ook veranderen, daar verandert wie jij bent niet mee.
[..]
Hoe iemand mij ziet of hoe iemand mij kent zegt niks over wie ik ben, dat is slechts diegene zijn mening over mij. Het is niet wie ik ben.
[..]
Ik ben over niemand de baas en ook al zal iemand voor mij gaan werken dan is het enige wat verandert is dat ik hem werk om te doen geef. Het zegt niks over wie ik ben en ook niet over wie die persoon is. Meningen over elkaar kunnen veranderen maar dat verandert niks aan wie de personen zijn. Het feit dat ik werk aan iemand geef zegt ook niks over mij, dat is dan iets wat ik doe, een stuk gedrag wat ik heb, niet wie ik ben. Baas zijn is een rol, ik ben mezelf. Iemand kan zich identificeren met zijn rol, wat op zich alleen kan als diegene zichzelf niet goed kent want wat gebeurd als iemand zich identificeert met zijn functie op zijn werk en ontslagen wordt? Bestaat hij dan niet meer? Dat zou het geval zijn in jouw redenatie.
[..]
Denk dat jij er slim aan doet te erkennen dat als wij als mensen dingen doen of niet doen omdat iets heel moeilijk is het al snel de verkeerde kant op gaat. Waarom niet stellen dat bepaalde dingen heel moeilijk zijn en daarom juist de moeite waard?
Zelfde principe geldt voor het vreemdgaan verhaal (om het toch nog enigsinds ontopic te houden); er kunnen situaties zijn waarin er verleidingen zijn en daaraan toe geven zou kwa gevoel (heel even) heel lekker zijn, dat kunnen weerstaan zou voor iemand moeilijk kunnen zijn om voor wat reden dan ook maar het gaat er niet om of het moeilijk is; het gaat erom dat je een juiste beslissing maakt.
Die mensen voelen zich sowieso nutteloos, depressief; hun werk geeft daar afleiding van en is dan eigenlijk niet meer dan een verslaving, zoals alles wat iemand doet om een bepaald iets te dempen dat is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:39 schreef picardmike het volgende:
Tja wat jij zegt over mensen die ontslagen worden komt helaas heel vaak voor. Die mensen voelen zich nutteloos,deprisief en sommige plegen zelfmoord.
Alles is voor eigen interpretatie vatbaar, dat is ieders goed recht, dat er mensen zijn die bepaalde dingen hebben vastgelegd en daarmee denken te kunnen doen alsof het echt zo is moeten zij weten, hoe ik daarmee omga is mijn beslissing.quote:De definite van identiteit staat gewoon vast hoor is niet voor eigen interpetatie vatbaar.
Volgens jou is identiteit wat anderen van je vinden toch? Dus er waren mensen die van de Ts vonden dat hij iemand is die wel eens vreemd gaat of zou moeten gaan en daarom ging hij vreemd?quote:Iemand is toch niet zomaar verleid dan moet er eerst behoefte ontstaan en die komt uit je identiteit.
Nee, je kan benaderd worden door mensen die je willen verleiden, of en toe hoe ver je daarin mee gaat bepaal jezelf, dat is je eigen verantwoordelijkheid.quote:Een identiteit(veel aanzien) met veel behoeftes zal ook eerder verleid zijn. Wat is dan de juiste beslissing?
Het principe blijft het vreemdgaan toch? En je wordt niet verleid, je bepaalt zelf hoe je daarop reageerd, of dat nu 10, 100 of 1000x gebeurd, het blijven externe dingen en je beslissing is product van een innerlijk proces.quote:Is iemand die 100x verleid word even slecht als iemand 1x verleid word tot vreemdgaan? Of heeft die een even foute beslissing genomen?
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:18 schreef CorwinofAmber het volgende:
Interessant dat jullie dat besproken hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:18 schreef CorwinofAmber het volgende:
Als 100 mensen iets van je vragen. Waarom zou je dan nog fout bezig zijn? Als je iets vraagt van mensen ontleen je daar identiteit aan. Daar ben je nuttig voor.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
[..]
Volgens jou is identiteit wat anderen van je vinden toch? Dus er waren mensen die van de Ts vonden dat hij iemand is die wel eens vreemd gaat of zou moeten gaan en daarom ging hij vreemd?Volgens mij ben je in de war.
[..]
Omdat je ervoor kiest niet toe te geven aan een vluchtig pleziertje maar je relatie die gebaseerd is op vertrouwen voorop te stellen? Dat is je eigen keuzes maken, dat je eigen identiteit opbouwen; dit is wie ik ben en wat ik belangrijk vind. Staat volledig los van anderen want anderen hebben niks te maken met jou identiteit, met wie jij bent. Anders zou wie jij bent onderhevig zijn aan de buien van anderen, zo werkt het niet, dat is veranderlijk, wie jij ben staat vast.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:06 schreef picardmike het volgende:
Als 100 mensen iets van je vragen. Waarom zou je dan nog fout bezig zijn? Als je iets vraagt van mensen ontleen je daar identiteit aan. Daar ben je nuttig voor.
Waarom zou je dat willen voor een identiteit die toch alleen maar binnen jezelf bestaat. Denk je dat je andere kan opleggen wat ze van je vinden en waar je nuttig voor bent? Dat kan alleen maar binnen je rol hoor.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Omdat je ervoor kiest niet toe te geven aan een vluchtig pleziertje maar je relatie die gebaseerd is op vertrouwen voorop te stellen? Dat is je eigen keuzes maken, dat je eigen identiteit opbouwen; dit is wie ik ben en wat ik belangrijk vind. Staat volledig los van anderen want anderen hebben niks te maken met jou identiteit, met wie jij bent. Anders zou wie jij bent onderhevig zijn aan de buien van anderen, zo werkt het niet, dat is veranderlijk, wie jij ben staat vast.
Omdat het mijn leven is en hoe ik mezelf zie bepalend is voor dat hele leven. Dat is een verantwoording die iedereen naar zichzelf toe heeft anders ontkom je er niet aan dat anderen dingen voor jou invullen, een beetje wat jij beweert dus, wat alleen kan wanneer je niet volledig jezelf bent.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:17 schreef picardmike het volgende:
Waarom zou je dat willen voor een identiteit die toch alleen maar binnen jezelf bestaat.
Ik wil niemand opleggen wat ze van mij vinden, dat is aan hen om te kijken hoe ze daarmee omgaan, ik heb mijn eigen identiteit en dat staat voorop, de rest zijn externe dingen waar ik geen controle over heb en die ook niet wil hebben, ik weet wie ik ben, dat is bepalend, niet wat anderen van mij vinden.quote:Denk je dat je andere kan opleggen wat ze van je vinden en waar je nuttig voor bent? Dat kan alleen maar binnen je rol hoor.
Het gaat om aandacht, zonder aandacht heb jij niks aan je identiteit. Een politieagent is ook een rol, zonder univorm luistert er niemand naar hem. De eerste agent die zijn werk niet naar huis meeneemt moet ook nog komen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:27 schreef Canillas het volgende:
[..]
Omdat het mijn leven is en hoe ik mezelf zie bepalend is voor dat hele leven. Dat is een verantwoording die iedereen naar zichzelf toe heeft anders ontkom je er niet aan dat anderen dingen voor jou invullen, een beetje wat jij beweert dus, wat alleen kan wanneer je niet volledig jezelf bent.
Je stelt hier nu eigenlijk de vraag ''waarom zou je willen leven als jezelf? waarom zou je jezelf niet ondergeschikt maken aan anderen?''. Een nogal kromme en beperkende benadering voor het leven van je leven.
[..]
Ik wil niemand opleggen wat ze van mij vinden, dat is aan hen om te kijken hoe ze daarmee omgaan, ik heb mijn eigen identiteit en dat staat voorop, de rest zijn externe dingen waar ik geen controle over heb en die ook niet wil hebben, ik weet wie ik ben, dat is bepalend, niet wat anderen van mij vinden.
Rollen zijn tijdelijk en veranderbaar; ze zeggen niks over mij, het nut binnen een rol is dan ook niet van toepassing want dat is weer hoe anderen mij zien.
Zie je het verschil?
Je hebt wel een punt; dat het niet helpt is evident want het is al gebeurd etc. etc. Soms word ik ook moe van de zeikcomments (niet dat ik ooit ben vreemdgegaan oid) maar het is een stukje sociale controle. Als iemand iets in het openbaar doet, wat niet door de beugel kan, dan zeg je daar ook iets over, want ook al mag het duidelijk zijn dat iedereen dat vindt (misschien inclusief de boosdoener zelf) het is blijkbaar niet helemaal doorgedrongen dat het niet door de beugel kan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 03:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Dat de TS voor zak uitmaken hypocriet is en niet helpt. Iedereen heeft wel dingen op zijn/haar kerfstok wat de maatschappij zum kotsen vindt.
Wat belangrijker is of TS weet waarom hij vreemd is gegaan? Was het enkel het moment (hoe kon het moment dan zo sterk zijn dat je niet aan je vriendin dacht?), of mist hij iets in zijn relatie wat hij die avond heeft kunnen krijgen (bevestiging van zijn zijn, passie, (goede) seks)?
TS kan enkel geholpen worden in zijn dilemma als hij inzicht krijgt in datgene dat gebeurd is.
We hebben hier een hele duidelijke groep van hardliners, zoals PBateman, Canillas, enz. Ook in de vorige thread (jaartje terug) gaven die duidelijk aan hoe verwerpelijk vreemdgaan was.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |