abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2011 @ 02:04:12 #1
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_103612164
Ik heb nu zo'n 6 maanden met m'n vriendin. Ik heb haar ontmoet op de universiteit. Zij is 19, ik ben 22.. Voor het eerst in m'n leven had ik het gevoel dat ik voorlopig wel met iemand (zij dus) samen wil zijn.

Maarr.. Ik ben enkele dagen geleden uitgegaan in een andere stad, Utrecht, en heb in een dronken bui het ondenkbare gepresteerd: ik was dus vreemdgegaan. Op het moment zelf had ik geen enkele schaamte of wat dan ook, en dacht ik alleen maar aan m'n pik. De volgende ochtend besefte ik echter pas wat ik had gedaan.

Ik twijfel alleen om het haar nu direct te vertellen.. En zo ja, hoe? Ik vind eigenlijk wel dat ze de waarheid hoort te weten. Aan de andere kant ben ik bang dat ze em gaat flippen en het meteen uitmaakt...

Ik heb haar een paar dagen niet gezien, totdat ze vanavond vrolijk voor m'n deur stond, en bij mij wou blijven slapen... Tsja.. ik heb het haar nog niet kunnen vertellen, en maar gezegd dat ik naar m'n ouders toe moest. Ik kan echter niet blijven doen alsof er niets is gebeurd.

Iemand ideeen/ tips om dit aan te pakken?

PS: ja ik weet dat het dom was en dat ik een eikel ben.
pi_103612205
De waarheid vertellen. Hopelijk vergeeft ze zo een ZAK zoals jij !
I could watch you for a lifetime, you're my favourite movie.
A thousand endings.
You mean everything to me!
pi_103612207
Je bent dom en een eikel, terwijl dat nog zacht uitgedrukt is. Vertel het haar nou maar gewoon.

[ Bericht 24% gewijzigd door o.us op 27-10-2011 02:08:17 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_103612234
Vertellen.
Dit blijft in je hoofd spoken..en dan maar hopen voor je of ze bij je blijft :)

Ik ken het gevoel dus als je erover wilt hebben, stuur me dan een pm ;)
Till Lindemann.. <3
  donderdag 27 oktober 2011 @ 02:12:05 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_103612250
Ja vertellen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 02:12:43 #6
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103612260
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 02:11 schreef Darkbrowneyes het volgende:
Vertellen.
Dit blijft in je hoofd spoken..en dan maar hopen voor je of ze bij je blijft :)

Ik ken het gevoel dus als je erover wilt hebben, stuur me dan een pm ;)
Nou niet meteen gaan hosselen he ;)

Tja je kunt het inderdaad maar beter vertellen, maar je moet je wel voorbereiden op minstens maanden van paranoide gedrag van je vriendin, als de relatie het al overleeft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_103612284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 02:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Nou niet meteen gaan hosselen he ;)

Tja je kunt het inderdaad maar beter vertellen, maar je moet je wel voorbereiden op minstens maanden van paranoide gedrag van je vriendin, als de relatie het al overleeft.
Dat is ook niet mijn bedoeling :)
Till Lindemann.. <3
  donderdag 27 oktober 2011 @ 02:16:23 #8
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_103612303
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 02:07 schreef mawtje het volgende:
De waarheid vertellen. Hopelijk vergeeft ze zo een ZAK zoals jij !
pi_103612686
Wat loopt iedereen altijd ontzettend te bitchen op mensen die vreemd zijn gegaan.
quote:
Het eerstvolgende grote onderzoek naar vreemdgaan was van de psycholoog Henk Noort. Hij onderzocht 1700 heteroseksuele mannen en vrouwen tussen de 20 en 45 jaar. De percentages die hij vond liggen beduidend hoger dan die van het Nisso. Hij vond dat 25% van de mannen en 27% van de vrouwen wel eens was vreemdgegaan.
En ookal kloppen deze cijfers niet, het blijft normaler dan bijvoorbeeld homofilie.
Maar vooral met het vingertje blijven wijzen, want dat helpt.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 03:21:27 #10
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_103612729
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 03:21 schreef Nairua het volgende:
Point being?
Dat de TS voor zak uitmaken hypocriet is en niet helpt. Iedereen heeft wel dingen op zijn/haar kerfstok wat de maatschappij zum kotsen vindt.
Wat belangrijker is of TS weet waarom hij vreemd is gegaan? Was het enkel het moment (hoe kon het moment dan zo sterk zijn dat je niet aan je vriendin dacht?), of mist hij iets in zijn relatie wat hij die avond heeft kunnen krijgen (bevestiging van zijn zijn, passie, (goede) seks)?
TS kan enkel geholpen worden in zijn dilemma als hij inzicht krijgt in datgene dat gebeurd is.
Extremistisch gematigd.
pi_103612741
lol @ reacties

Nooit vertellen natuurlijk :')
  donderdag 27 oktober 2011 @ 03:31:48 #13
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_103612746
Opbiechten.
Zorg er wel voor dat er geen breekbare, scherpe, dure dingen, hete koffie of thee binnen handbereik van vriendin is.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 03:48:17 #14
42913 ThaStinger
^^ ben gewoon al gek genoeg ^^
pi_103612799
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 03:31 schreef jcdragon het volgende:
Opbiechten.
Zorg er wel voor dat er geen breekbare, scherpe, dure dingen, hete koffie of thee binnen handbereik van vriendin is.
Precies. En hopen dat zij nog iets in de relatie ziet! goodluck
-=)Anime Addicted(=- More is never ENOUGH
  Moderator / Miss SHO donderdag 27 oktober 2011 @ 03:51:08 #15
22592 crew  Ole
pi_103612809
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 03:30 schreef tjoptjop het volgende:
lol @ reacties

dat! Heeft geen enkel nut
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_103612835
quote:
lol @ reacties

donderdag 27 oktober 2011 @ 04:05:22 #17
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103612861
Je kunt wel 'nooit vertellen' zeggen, maar dan blijf je weer jaren met een schuldgevoel zitten. En het is wel duidelijk dat TS niet het type is dat zich hier direct overheen zet.
pi_103612866
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 04:05 schreef Strani het volgende:
Je kunt wel 'nooit vertellen' zeggen, maar dan blijf je weer jaren met een schuldgevoel zitten. En het is wel duidelijk dat TS niet het type is dat zich hier direct overheen zet.
Dat is dan maar een gevoel waar TS mee moet leren leven. Eigen schuld dikke bult.

Het perse willen opbiechten is eigenlijk een vrij egoistische daad om maar proberen in het reine te komen. Ik vind het vrij lomp dat hij z'n vriendin met zijn probleem wilt opzadelen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 04:11:30 #19
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103612872
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 04:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is dan maar een gevoel waar TS mee moet leren leven. Eigen schuld dikke bult.

Het perse willen opbiechten is eigenlijk een vrij egoistische daad om maar proberen in het reine te komen. Ik vind het vrij lomp dat hij z'n vriendin met zijn probleem wilt opzadelen.
Da's een begrijpelijk standpunt maar TS zal zichzelf niet echt kunnen zijn in de relatie tót hij het opbiecht. Verdient z'n vriendin dat dan, een man met zo'n geheim?

Zou jij trouwens willen dat je vriendin niks tegen je zegt, als ze vreemdgaat?
pi_103612876
Zoals in het geval van TS zou ik dat niet willen weten nee. Mocht ze het toch vertellen is het wel gelijk einde relatie.

Anders wordt het als het frequent wordt, maar dan zit er in de relatie zelf al iets niet snor. Wat imho ook (voortijdig) opgemerkt kan worden.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 04:17:56 #21
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103612879
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 04:16 schreef tjoptjop het volgende:
Zoals in het geval van TS zou ik dat niet willen weten nee. Mocht ze het toch vertellen is het wel gelijk einde relatie.

Anders wordt het als het frequent wordt, maar dan zit er in de relatie zelf al iets niet snor. Wat imho ook (voortijdig) opgemerkt kan worden.
Tja, iedereen zal daar waarschijnlijk anders in staan. Als de vriendin van TS ook ooit heeft aangegeven het niet te willen weten, moet hij het inderdaad niet vertellen. Anders wel.
pi_103612887
Het lijkt me niet dat je tijdens een relatie aangeeft dat in een hypothetisch geval het niet te willen weten :') Ik ga ook niet tegen m'n vriendin zeggen dat vreemdgaan prima is als je het maar niet vertelt.

Je hebt gelijk dat iedereen er anders instaat.

Maar wat ik in feite bedoel is dat TS het alleen vertelt omdat HIJ er mee in de knoop zit. Niet omdat hij zogenaamd zal vinden dat ze recht op de waarheid heeft blabla. En bij die gedachte heb ik zo m'n bedenkingen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 04:26:20 #23
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103612893
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 04:22 schreef tjoptjop het volgende:
Het lijkt me niet dat je tijdens een relatie aangeeft dat in een hypothetisch geval het niet te willen weten :') Ik ga ook niet tegen m'n vriendin zeggen dat vreemdgaan prima is als je het maar niet vertelt.

Je hebt gelijk dat iedereen er anders instaat.

Maar wat ik in feite bedoel is dat TS het alleen vertelt omdat HIJ er mee in de knoop zit. Niet omdat hij zogenaamd zal vinden dat ze recht op de waarheid heeft blabla. En bij die gedachte heb ik zo m'n bedenkingen.
Het is ook meer een mededeling dat er iets mis is in de relatie, en de vriendin heeft wel het recht dat te weten.
pi_103612907
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 04:26 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is ook meer een mededeling dat er iets mis is in de relatie, en de vriendin heeft wel het recht dat te weten.
Ah dus dat is het probleem. TS heeft wat problemen met de relatie, vindt vriendin niet meer aantrekkelijk of is niet meer verliefd etc. etc.

Dan moet hij daar mee aan de gang gaan, niet het symptoon.
pi_103612914
Sjah drie keuzes kerel..

Niet vertellen en proberen te leven met je leugen. Maar dat is klote en hou je gewoon niet lang vol. Schuldgevoel, paranoïde en het komt toch wel uit, ooit.

Uitmaken zonder te vertellen. Want uitmaken doet toch wel pijn dus waarom nog een trap na geven? Laat haar dan het gevoel geven dat het allemaal aan jou ligt en dat je er niet klaar voor bent, of zo. Door te vertellen dat je bent vreemd gegaan geef je haar per direct het gevoel dat ze niks waard is en je maakt haar onnodig onzeker, jaloers en verdrietig en al die dingen. Dat is zielig.

Haar de keus geven door te zeggen dat je bent vreemd gegaan. Dan maakt ze het per direct uit of je zot de komende periode met een shitload aan mindfucks. Want veel kan je niet meer flikken en zij is van af nu het baasje. Maar hierbij zal je haar als nog kwetsen en verdrietig maken en alles kerel. Dat is iets waar je beide door heen zal moeten en het zet je relatie enorm op de proef. Maar ik denk eerlijk gezegd dat er na een half jaar relatie nog geen stabiele bodem gekweekt is om na zo een actie door te kunnen gaan. Of je wilt of niet.

Dus jah.... Maak die keuze maar doe het snel. En hou daar bij ook meteen rekening dat alle eer op dit moment aan je neus voorbij is gegaan, want als jij je relatie wilt redden, zal je moeten buigen.
pi_103612920
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 04:41 schreef Faazz het volgende:
Sjah drie keuzes kerel..

Niet vertellen en proberen te leven met je leugen. Maar dat is klote en hou je gewoon niet lang vol. Schuldgevoel, paranoïde en het komt toch wel uit, ooit.

Uitmaken zonder te vertellen. Want uitmaken doet toch wel pijn dus waarom nog een trap na geven? Laat haar dan het gevoel geven dat het allemaal aan jou ligt en dat je er niet klaar voor bent, of zo. Door te vertellen dat je bent vreemd gegaan geef je haar per direct het gevoel dat ze niks waard is en je maakt haar onnodig onzeker, jaloers en verdrietig en al die dingen. Dat is zielig.

Haar de keus geven door te zeggen dat je bent vreemd gegaan. Dan maakt ze het per direct uit of je zot de komende periode met een shitload aan mindfucks. Want veel kan je niet meer flikken en zij is van af nu het baasje. Maar hierbij zal je haar als nog kwetsen en verdrietig maken en alles kerel. Dat is iets waar je beide door heen zal moeten en het zet je relatie enorm op de proef. Maar ik denk eerlijk gezegd dat er na een half jaar relatie nog geen stabiele bodem gekweekt is om na zo een actie door te kunnen gaan. Of je wilt of niet.

Dus jah.... Maak die keuze maar doe het snel. En hou daar bij ook meteen rekening dat alle eer op dit moment aan je neus voorbij is gegaan, want als jij je relatie wilt redden, zal je moeten buigen.
Kan ik me prima in vinden. Waarbij imho eigenlijk alleen optie 2 moreel te verantwoorden is. En optie 1 als runner-up.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 05:13:01 #27
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_103612936
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 03:28 schreef P8 het volgende:
Dat de TS voor zak uitmaken hypocriet is en niet helpt. Iedereen heeft wel dingen op zijn/haar kerfstok wat de maatschappij zum kotsen vindt.
Wat belangrijker is of TS weet waarom hij vreemd is gegaan? Was het enkel het moment (hoe kon het moment dan zo sterk zijn dat je niet aan je vriendin dacht?), of mist hij iets in zijn relatie wat hij die avond heeft kunnen krijgen (bevestiging van zijn zijn, passie, (goede) seks)?
TS kan enkel geholpen worden in zijn dilemma als hij inzicht krijgt in datgene dat gebeurd is.
Nee, helpen doet het niet. Mee eens. Dat je denkt dat iedereen wel iets op zijn kerfstok heeft is prima, maar doet niet ter zake. TS legt iets voor en daar wordt op gereageerd. Voor ieder vanuit zijn eigen standpunt.

Wat de TS kan doen? Keihard liegen en het zelf proberen te vergeten. Alleen is dat respectloos tegenover iemand waar je van houdt. Het meest correcte wat hij kan doen, als mensen onder elkaar, als geliefden is het opbiechten. Maar kom dan niet aan met 'ik had teveel gezopen'. Ja, alcohol haalt remmingen weg, prima. Maar dat weet je ook voor je zuipt. En als hij iets mist in zijn relatie, had hij daarover moeten praten met haar. En als hij door vreemdgaan er pas achter komt dat hij iets mist dan is het iemand met weinig zelfkennis.

Feitelijk is hij overgeleverd aan haar, of hij het nu vertelt of niet. Zie ook de post boven mij.
pi_103612961
Ga eerst eens uitzoeken waarom je het gedaan hebt. Was het de spanning die je mist, is er iets wat je mist in je relatie, hoe zit dat nu. Is het echt in een vlaag van verstandsverbijstering gegaan en weet je voor jezelf dat dit echt de 1e en enige keer is.... Dan zou ik het niet vertellen. Je bent gek op je vriendin, die heeft jouw hart, daar blijft het bij. Wil je je relatie op het spel zetten en het vertellen? Zodat zij paranoide wordt, jou in alles gaat controleren of het uitmaakt? Of wil je zelf voorlopig even een kutgevoel houden, wetende dat je wat doms gedaan hebt, maar het nooit meer gaat doen.

Mocht mijn vriendin vreemd gaan... prima, als ze er maar niets aan over houdt (geen kind/ziekte/kriebels in der buik), het niet structureel is. 1x kan gebeuren, en ze nog gek op mij is.

Ik wil het niet weten, zal der nooit meer hetzelfde aan kunnen kijken.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 08:22:13 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103613667
Als je het verteld zou ik het zo (laten) doen. O+

quote:
lol @ reacties

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 08:32:52 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103613764
Conclusie trekken dat je (nog) niet rijp bent voor een relatie en het zelf uitmaken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 08:34:33 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103613780
En het gaat hier toch wel over all the way vreemdgaan? Of over halfslachtig je tong in een andere mond hangen in de kroeg?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 08:52:18 #32
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_103613950
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 04:41 schreef Faazz het volgende:
Sjah drie keuzes kerel..

Niet vertellen en proberen te leven met je leugen (...)

Uitmaken zonder te vertellen (...)

Haar de keus geven door te zeggen dat je bent vreemd gegaan. (...)
Optie 1 is alleen te doen, als je er zelf van bent overtuigd, dat vreemdgaan niet zo'n probleem is. Persoonlijk denk ik dat het van de omstandigheden afhangt. Als het iets eenmaligs was, en in een andere stad was, tja... maar is het niet een beetje een wake-up call voor TS? Dat zijn relatie niet helemaal je-van-het was?
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_103614456
Als je het lef hebt gehad om je vriendin te bedriegen moet je ook het lef hebben om het op te biechten.

Waarschijnlijk is je relatie dan voorbij, maar ja, dat verdien je dan toch ook ?
En misschien heb je wel een vergevingsgezinde vriendin, dat kan natuurlijk ook.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_103614476
Het is zeer respectloos om voor je geliefde te gaan bepalen dat ze zoiets niet hoeft te weten. Zo houd je onder valse voorwendselen je relatie in stand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tederheidsmachine op 27-10-2011 13:37:07 ]
pi_103614506
quote:
13s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:25 schreef Tederheidsmachine het volgende:
Het is zeer respectloos om voor je geliefde te gaan bepalen dat ze zoiets niet hoeft te weten. Zo houdt je onder valse voorwendselen je relatie in stand.
''Nee joh, het is pas respectloos om het wel te vertellen, want je wilt alleen maar je eigen geweten schoonvegen.''

(alvast een reactie die gaat komen)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:41:47 #36
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103614809
Ik vind het ook nogal een verschil of het alleen even lafjes tongelen was of echt neuken + anaal + leren balletje in de mond.
Gourmetten of steengrillen?
pi_103614899
Inzien dat je iets gedaan hebt waar je iemand vertrouwen ontzettend mee beschaamd, realiseren dat je (nog) niet in staat bent om een eerlijke relatie aan te gaan, (tis nu 1x gebeurd dus waarom niet meer?) het vertellen en haar het laten uitmaken, daar doe je haar een plezier mee.

Of zou je het leuk vinden als je vriendin zo weinig waarde aan zichzelf hecht dat ze het zou pikken dat jij vreemdgaat? En is je relatie je echt wel zoveel waard als je die in een opwelling op het spel zet?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_103615203
Als je het aan wil houden niet vertellen natuurlijk. Schuldgevoel slijt sneller dan je denkt na een maandje of twee boeit het je al geen zak meer wrs.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:00:46 #39
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103615248
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:59 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Als je het aan wil houden niet vertellen natuurlijk. Schuldgevoel slijt sneller dan je denkt na een maandje of twee boeit het je al geen zak meer wrs.
Die verhalen hier over ' dit draag je je hele leven met je mee' etc. zijn inderdaad ook schromelijk overdreven. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_103615365
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:59 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
En het feit dat je naast het bedriegen in de zin van vreemdgaan je daarbij dan ook nog eens je partner moedwillig laat doen geloven dat jullie een eerlijke relatie hebben dat zit je dan ook niet dwars?

Is dat 2e niet het nog veel grotere bedrog? Kan je jezelf recht in de ogen kijken wanneer je zoiets doet? Dan heb je echt een serieus probleem namelijk.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_103615668
Mijn vrouw en ik hebben hier hele duidelijke afspraken over.

Inmiddels zijn we nu 8 jaar bijelkaar, de regels zijn:

- Krijg je gevoelens voor een ander, dien je dit direct te vertellen
- Ga je in een vlaag van verstandsverbijstering 1x vreemd, zoenen, sexen, wat dan ook, niet vertellen, doet alleen maar pijn naar de ander en zelf gewoon lekker op de blaren zitten van het kutgevoel. dat is straf genoeg.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:21:20 #42
317680 GoWithIt
Just like that
pi_103615747
Ik zou het niet uitmaken zonder te vertellen.
Beetje lullig als ze er later op een of andere manier nog achter komt...

Gewoon eerlijk vertellen en de consequenties aanvaarden.
Dus. Dat.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:22:13 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103615771
éénmalig met spijt en voor jezelf de wetenschap dat je het nooit meer gaat doen > Niet vertellen.
Structureel of een vast iemand over een langere tijd > uitmaken
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_103615800
Ik vraag me altijd af of het wel gaat knagen. Ik denk dat ik het goed voor mijzelf zou kunnen houden, maar dat ligt misschien meer aan mij. :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_103615813
Absoluut niet uitmaken zonder het te vertellen, krijg je een meid aan je hoofd die loopt te zeuren waarom je het dan uitmaakt en hoe en wat...

Gewoon vertellen is het beste, kijken of je er samen uit komt! Of niet..
pi_103615896
quote:
5s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:23 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik vraag me altijd af of het wel gaat knagen. Ik denk dat ik het goed voor mijzelf zou kunnen houden, maar dat ligt misschien meer aan mij. :')
Hoe praat je dat voor jezelf dan 'goed'? Je bedriegt iemand door te het niet te vertellen, je laat diegene geloven in iets wat niet echt bestaat, zie jij jezelf dan als iemand die dat een ander aan mag/kan doen? Vind je jezelf zoveel belangrijker dan de ander? Ben je zo egoïstisch dan je dat voor je gevoel kan maken?

Ben daar oprecht benieuwd naar, snap de vragen zeurderig en veroordelend klinken maar vraag het me echt af, dat proces als het ware; hoe doe je dat?
pi_103617831
*O*

---

Ligt er aan waaróm je bent vreemdgegaan. Als je het zelf ziet als vergissing en je hebt er spijt van, als je bij je vriendin wilt blijven, als je veilige seks hebt gehad en niemand anders weet er van (er zijn geen lijntjes naar je vriendin, bedoel ik), waarom zou je haar dan vredesnaam dit nieuws vertellen? Jij krijgt er gezeik mee, want zij wordt boos. Zij is verdrietig en gekwetst. Allemaal dingen die ik liever niet zou willen veroorzaken.

Niet vertellen dus. De waarheid is niet altijd welkom en in dit geval lijkt me dat wel duidelijk. Draag die schuldlast zelf maar in plaats van haar er mee op te zadelen.
pi_103618197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:31 schreef Taurus het volgende:
Ligt er aan waaróm je bent vreemdgegaan. Als je het zelf ziet als vergissing en je hebt er spijt van, als je bij je vriendin wilt blijven, als je veilige seks hebt gehad en niemand anders weet er van (er zijn geen lijntjes naar je vriendin, bedoel ik), waarom zou je haar dan vredesnaam dit nieuws vertellen? Jij krijgt er gezeik mee, want zij wordt boos. Zij is verdrietig en gekwetst. Allemaal dingen die ik liever niet zou willen veroorzaken.
Ja, was er maar een manier om dat te voorkomen, zoiets als niet vreemdgaan? Je hebt die ander al gekwetst, ook al weet diegene het nog niet, jij hebt het gedaan en het verzwijgen omdat je allerlei dingen wilt voorkomen (dingen die jij zelf veroorzaakt hebt en niet mee wil geconfronteerd worden) is net zo egoïstisch. Best wel ziekelijk als jij denkt zo met iemand om te kunnen gaan, je hebt toch wel enig besef van wat voor gevolgen je daden hebben?
pi_103618391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:39 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ja, was er maar een manier om dat te voorkomen, zoiets als niet vreemdgaan? Je hebt die ander al gekwetst, ook al weet diegene het nog niet, jij hebt het gedaan en het verzwijgen omdat je allerlei dingen wilt voorkomen (dingen die jij zelf veroorzaakt hebt en niet mee wil geconfronteerd worden) is net zo egoïstisch. Best wel ziekelijk als jij denkt zo met iemand om te kunnen gaan, je hebt toch wel enig besef van wat voor gevolgen je daden hebben?
Die gevolgen heb je zelf in de hand. 'Je hebt die ander al gekwetst, ook al weet diegene het nog niet' slaat natuurlijk als een lul op een drumstel, die persoon is toch echt pas gekwetst als die persoon weet van de fout die TS heeft gemaakt. Dat lijkt me een simpel feit.

Je kunt de tijd niet terugdraaien. Natuurlijk had TS in eerste instantie niet vreemd moeten gaan, maar nu zeggen 'en nu moet je de consequenties dragen, vertel het haar en ga de strijd maar aan' is net zo goed egoistisch aangezien het niet alleen gaat om TS die dan op de blaren moet zitten, zijn vriendin gaat pas echt door 'n hel. Dat wil je niemand aan doen.

TS weet hoe onbetekenend zijn slippertje is geweest, zijn vriendin zal dat logischerwijs nooit kunnen begrijpen. Ik zeg niet vertellen.
pi_103618537
Nooit vertellen man gek. En tegen dat chickie ook niet. Als je het goed speelt kan je gewoon elke week 2 chickies ballen, de ene op vrijdag de andere op zaterdag. Goed bezig. En fuck die haters die zeggen dat het egoistisch is, het betekent niks, je bent gewoon evolutionair gezien goed bezig; zoveel mogelijk zaad verspreiden.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2011 11:49:17 ]
pi_103618657
Niet vertellen, dat gezanik altijd.

- Ze zal je niet meer vertrouwen als jullie besluiten door te gaan (terecht, maar toch, geen goed fundament voor een goede relatie)

- Als je het uitmaakt hoef je het niet te vertellen, je bent in een andere stad vreemd gegaan, waar je met je vrienden was neem ik aan, ze zal er tenzij je vrienden geen echte vrienden zijn niet achter komen.

- Als je het niet verteld en besluit door te gaan met de relatie hoef je alleen even wat zelfreflectie te doen, kan je ermee leven het verbogen te houden? Ja - doorgaan / Nee - uitmaken en niet vertellen.
pi_103618747
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:27 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoe praat je dat voor jezelf dan 'goed'? Je bedriegt iemand door te het niet te vertellen, je laat diegene geloven in iets wat niet echt bestaat, zie jij jezelf dan als iemand die dat een ander aan mag/kan doen? Vind je jezelf zoveel belangrijker dan de ander? Ben je zo egoïstisch dan je dat voor je gevoel kan maken?

Ben daar oprecht benieuwd naar, snap de vragen zeurderig en veroordelend klinken maar vraag het me echt af, dat proces als het ware; hoe doe je dat?
Geen idee, het zou me gewoon makkelijk afgaan, net zoals dat ik makkelijk kan liegen. Ik vind mijzelf niet belangrijker, maar misschien ben ik gewoon egoistisch.

Ik zou juist graag weten waarom mensen zich zo laten plagen door hun eigen geweten?

Het neemt trouwens niet weg dat ik altijd probeer te doen wat goed is, maar niet uit een soort chantage van geweten. Ik zie mensen gewoon graag gelukkig :o
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')