Nou niet meteen gaan hosselen hequote:Op donderdag 27 oktober 2011 02:11 schreef Darkbrowneyes het volgende:
Vertellen.
Dit blijft in je hoofd spoken..en dan maar hopen voor je of ze bij je blijft
Ik ken het gevoel dus als je erover wilt hebben, stuur me dan een pm
Dat is ook niet mijn bedoelingquote:Op donderdag 27 oktober 2011 02:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou niet meteen gaan hosselen he
Tja je kunt het inderdaad maar beter vertellen, maar je moet je wel voorbereiden op minstens maanden van paranoide gedrag van je vriendin, als de relatie het al overleeft.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 02:07 schreef mawtje het volgende:
De waarheid vertellen. Hopelijk vergeeft ze zo een ZAK zoals jij !
En ookal kloppen deze cijfers niet, het blijft normaler dan bijvoorbeeld homofilie.quote:Het eerstvolgende grote onderzoek naar vreemdgaan was van de psycholoog Henk Noort. Hij onderzocht 1700 heteroseksuele mannen en vrouwen tussen de 20 en 45 jaar. De percentages die hij vond liggen beduidend hoger dan die van het Nisso. Hij vond dat 25% van de mannen en 27% van de vrouwen wel eens was vreemdgegaan.
Dat de TS voor zak uitmaken hypocriet is en niet helpt. Iedereen heeft wel dingen op zijn/haar kerfstok wat de maatschappij zum kotsen vindt.quote:
Precies. En hopen dat zij nog iets in de relatie ziet! goodluckquote:Op donderdag 27 oktober 2011 03:31 schreef jcdragon het volgende:
Opbiechten.
Zorg er wel voor dat er geen breekbare, scherpe, dure dingen, hete koffie of thee binnen handbereik van vriendin is.
dat! Heeft geen enkel nutquote:Op donderdag 27 oktober 2011 03:30 schreef tjoptjop het volgende:
lol @ reacties
Nooit vertellen natuurlijk
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 03:30 schreef tjoptjop het volgende:
lol @ reacties
Dat is dan maar een gevoel waar TS mee moet leren leven. Eigen schuld dikke bult.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 04:05 schreef Strani het volgende:
Je kunt wel 'nooit vertellen' zeggen, maar dan blijf je weer jaren met een schuldgevoel zitten. En het is wel duidelijk dat TS niet het type is dat zich hier direct overheen zet.
Da's een begrijpelijk standpunt maar TS zal zichzelf niet echt kunnen zijn in de relatie tót hij het opbiecht. Verdient z'n vriendin dat dan, een man met zo'n geheim?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 04:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is dan maar een gevoel waar TS mee moet leren leven. Eigen schuld dikke bult.
Het perse willen opbiechten is eigenlijk een vrij egoistische daad om maar proberen in het reine te komen. Ik vind het vrij lomp dat hij z'n vriendin met zijn probleem wilt opzadelen.
Tja, iedereen zal daar waarschijnlijk anders in staan. Als de vriendin van TS ook ooit heeft aangegeven het niet te willen weten, moet hij het inderdaad niet vertellen. Anders wel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 04:16 schreef tjoptjop het volgende:
Zoals in het geval van TS zou ik dat niet willen weten nee. Mocht ze het toch vertellen is het wel gelijk einde relatie.
Anders wordt het als het frequent wordt, maar dan zit er in de relatie zelf al iets niet snor. Wat imho ook (voortijdig) opgemerkt kan worden.
Het is ook meer een mededeling dat er iets mis is in de relatie, en de vriendin heeft wel het recht dat te weten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 04:22 schreef tjoptjop het volgende:
Het lijkt me niet dat je tijdens een relatie aangeeft dat in een hypothetisch geval het niet te willen wetenIk ga ook niet tegen m'n vriendin zeggen dat vreemdgaan prima is als je het maar niet vertelt.
Je hebt gelijk dat iedereen er anders instaat.
Maar wat ik in feite bedoel is dat TS het alleen vertelt omdat HIJ er mee in de knoop zit. Niet omdat hij zogenaamd zal vinden dat ze recht op de waarheid heeft blabla. En bij die gedachte heb ik zo m'n bedenkingen.
Ah dus dat is het probleem. TS heeft wat problemen met de relatie, vindt vriendin niet meer aantrekkelijk of is niet meer verliefd etc. etc.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 04:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is ook meer een mededeling dat er iets mis is in de relatie, en de vriendin heeft wel het recht dat te weten.
Kan ik me prima in vinden. Waarbij imho eigenlijk alleen optie 2 moreel te verantwoorden is. En optie 1 als runner-up.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 04:41 schreef Faazz het volgende:
Sjah drie keuzes kerel..
Niet vertellen en proberen te leven met je leugen. Maar dat is klote en hou je gewoon niet lang vol. Schuldgevoel, paranoïde en het komt toch wel uit, ooit.
Uitmaken zonder te vertellen. Want uitmaken doet toch wel pijn dus waarom nog een trap na geven? Laat haar dan het gevoel geven dat het allemaal aan jou ligt en dat je er niet klaar voor bent, of zo. Door te vertellen dat je bent vreemd gegaan geef je haar per direct het gevoel dat ze niks waard is en je maakt haar onnodig onzeker, jaloers en verdrietig en al die dingen. Dat is zielig.
Haar de keus geven door te zeggen dat je bent vreemd gegaan. Dan maakt ze het per direct uit of je zot de komende periode met een shitload aan mindfucks. Want veel kan je niet meer flikken en zij is van af nu het baasje. Maar hierbij zal je haar als nog kwetsen en verdrietig maken en alles kerel. Dat is iets waar je beide door heen zal moeten en het zet je relatie enorm op de proef. Maar ik denk eerlijk gezegd dat er na een half jaar relatie nog geen stabiele bodem gekweekt is om na zo een actie door te kunnen gaan. Of je wilt of niet.
Dus jah.... Maak die keuze maar doe het snel. En hou daar bij ook meteen rekening dat alle eer op dit moment aan je neus voorbij is gegaan, want als jij je relatie wilt redden, zal je moeten buigen.
Nee, helpen doet het niet. Mee eens. Dat je denkt dat iedereen wel iets op zijn kerfstok heeft is prima, maar doet niet ter zake. TS legt iets voor en daar wordt op gereageerd. Voor ieder vanuit zijn eigen standpunt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 03:28 schreef P8 het volgende:
Dat de TS voor zak uitmaken hypocriet is en niet helpt. Iedereen heeft wel dingen op zijn/haar kerfstok wat de maatschappij zum kotsen vindt.
Wat belangrijker is of TS weet waarom hij vreemd is gegaan? Was het enkel het moment (hoe kon het moment dan zo sterk zijn dat je niet aan je vriendin dacht?), of mist hij iets in zijn relatie wat hij die avond heeft kunnen krijgen (bevestiging van zijn zijn, passie, (goede) seks)?
TS kan enkel geholpen worden in zijn dilemma als hij inzicht krijgt in datgene dat gebeurd is.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 03:30 schreef tjoptjop het volgende:
lol @ reacties
Optie 1 is alleen te doen, als je er zelf van bent overtuigd, dat vreemdgaan niet zo'n probleem is. Persoonlijk denk ik dat het van de omstandigheden afhangt. Als het iets eenmaligs was, en in een andere stad was, tja... maar is het niet een beetje een wake-up call voor TS? Dat zijn relatie niet helemaal je-van-het was?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 04:41 schreef Faazz het volgende:
Sjah drie keuzes kerel..
Niet vertellen en proberen te leven met je leugen (...)
Uitmaken zonder te vertellen (...)
Haar de keus geven door te zeggen dat je bent vreemd gegaan. (...)
''Nee joh, het is pas respectloos om het wel te vertellen, want je wilt alleen maar je eigen geweten schoonvegen.''quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:25 schreef Tederheidsmachine het volgende:
Het is zeer respectloos om voor je geliefde te gaan bepalen dat ze zoiets niet hoeft te weten. Zo houdt je onder valse voorwendselen je relatie in stand.
Die verhalen hier over ' dit draag je je hele leven met je mee' etc. zijn inderdaad ook schromelijk overdreven.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:59 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Als je het aan wil houden niet vertellen natuurlijk. Schuldgevoel slijt sneller dan je denkt na een maandje of twee boeit het je al geen zak meer wrs.
En het feit dat je naast het bedriegen in de zin van vreemdgaan je daarbij dan ook nog eens je partner moedwillig laat doen geloven dat jullie een eerlijke relatie hebben dat zit je dan ook niet dwars?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:59 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Als je het aan wil houden niet vertellen natuurlijk. Schuldgevoel slijt sneller dan je denkt na een maandje of twee boeit het je al geen zak meer wrs.
Hoe praat je dat voor jezelf dan 'goed'? Je bedriegt iemand door te het niet te vertellen, je laat diegene geloven in iets wat niet echt bestaat, zie jij jezelf dan als iemand die dat een ander aan mag/kan doen? Vind je jezelf zoveel belangrijker dan de ander? Ben je zo egoïstisch dan je dat voor je gevoel kan maken?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:23 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik vraag me altijd af of het wel gaat knagen. Ik denk dat ik het goed voor mijzelf zou kunnen houden, maar dat ligt misschien meer aan mij.
Ja, was er maar een manier om dat te voorkomen, zoiets als niet vreemdgaan? Je hebt die ander al gekwetst, ook al weet diegene het nog niet, jij hebt het gedaan en het verzwijgen omdat je allerlei dingen wilt voorkomen (dingen die jij zelf veroorzaakt hebt en niet mee wil geconfronteerd worden) is net zo egoïstisch. Best wel ziekelijk als jij denkt zo met iemand om te kunnen gaan, je hebt toch wel enig besef van wat voor gevolgen je daden hebben?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:31 schreef Taurus het volgende:
Ligt er aan waaróm je bent vreemdgegaan. Als je het zelf ziet als vergissing en je hebt er spijt van, als je bij je vriendin wilt blijven, als je veilige seks hebt gehad en niemand anders weet er van (er zijn geen lijntjes naar je vriendin, bedoel ik), waarom zou je haar dan vredesnaam dit nieuws vertellen? Jij krijgt er gezeik mee, want zij wordt boos. Zij is verdrietig en gekwetst. Allemaal dingen die ik liever niet zou willen veroorzaken.
Die gevolgen heb je zelf in de hand. 'Je hebt die ander al gekwetst, ook al weet diegene het nog niet' slaat natuurlijk als een lul op een drumstel, die persoon is toch echt pas gekwetst als die persoon weet van de fout die TS heeft gemaakt. Dat lijkt me een simpel feit.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:39 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, was er maar een manier om dat te voorkomen, zoiets als niet vreemdgaan? Je hebt die ander al gekwetst, ook al weet diegene het nog niet, jij hebt het gedaan en het verzwijgen omdat je allerlei dingen wilt voorkomen (dingen die jij zelf veroorzaakt hebt en niet mee wil geconfronteerd worden) is net zo egoïstisch. Best wel ziekelijk als jij denkt zo met iemand om te kunnen gaan, je hebt toch wel enig besef van wat voor gevolgen je daden hebben?
Geen idee, het zou me gewoon makkelijk afgaan, net zoals dat ik makkelijk kan liegen. Ik vind mijzelf niet belangrijker, maar misschien ben ik gewoon egoistisch.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:27 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoe praat je dat voor jezelf dan 'goed'? Je bedriegt iemand door te het niet te vertellen, je laat diegene geloven in iets wat niet echt bestaat, zie jij jezelf dan als iemand die dat een ander aan mag/kan doen? Vind je jezelf zoveel belangrijker dan de ander? Ben je zo egoïstisch dan je dat voor je gevoel kan maken?
Ben daar oprecht benieuwd naar, snap de vragen zeurderig en veroordelend klinken maar vraag het me echt af, dat proces als het ware; hoe doe je dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |