abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103624345
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

De hypocrisie was juist de reden dat ik m postte.
Maar je maakt je er zelf ook schuldig aan; je ligt jouw normen qua hoe te handelen na oneerlijkheid, en waarden over wat (on)eerlijk is, op aan iemand anders.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_103624372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:40 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dit is zoals jij het ziet en als jij dat zo ziet is dat prima. Waarom je zo'n beperkende gedachtengang als waarheid aan zou nemen moet je voor jezelf maar verantwoorden maar ga er niet vanuit dat dat voor iedereen zo is.

[..]

Iemand als Kaddafi had geen sterke identiteit want hij wilde macht, en macht willen komt voort uit angst en angst komt voor uit geloven dat er dingen zijn die groter en machtiger zijn dan jij.

Iemand met een sterke, ontwikkelde identiteit handelt niet uit het willen van macht maar die handelt uit kracht, uit geloven in jezelf en vertouwen, dan heb je geen neiging om te onderdrukken want dan ben je jezelf, je neemt verantwoording voor jezelf en daarmee ben je vrij.

Je redenatie is er 1 die voortkomt uit angst en negativiteit en je trekt conclusies die niet van toepassing zijn, goed dat je je met psychologie bezig houdt maar er valt nog een hoop te leren. Dat is geen verwijt hor maar meer een advies; misschien geen conclusies trekken over dingen die je (nog) niet helemaal begrijpt.
Dus jij bent niet bezig met macht? Kom op daar is iedereen mee bezig. De ergste mensen zijn juist diegene die het ontkennen. Want die kunnen meestal niet met een nieuwe identiteit omgaan. Nee, hoor ik ben juist realistisch, ook milgram en vele andere experimenten wijzen hierop.

Tuurlijk is er wel een manier om met identiteit en macht om te gaan, maar voor de meeste mensen niet. Die neigen naar de 2 uiterste van identiteit, of alles direct van de omgeving af laten hangen. Waardoor je geen respect heb voor mensen onder je. Of volledig verkeerd beeld van jezelf hebben zoals denken dat je god bent, zonder daar enige reden voor te hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door picardmike op 27-10-2011 14:56:22 ]
UITGESCHREVEN
pi_103624380
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat het éérlijk is om het te vertellen en oneerlijk om het te verzwijgen! Omdat ik vind dat hij het niet verdient om in een waan te leven.
Dus hij leeft in een waan als jij het niet vertelt? :? Hoe dan? Is jullie hele relatie gebaseerd op het feit dat jij nooit op een ander bent gaan zitten? Meer hebben jullie niet? Geen klik, geen wederzijdse interesses, geen seksleven, geen aanvulling op elkaars karakter? Of wordt dat allemaal symbolisch bij elkaar gehouden door het feit dat jij geen orgasme hebt gehad door een ander?
Het spijt me, maar mijn relatie is op veel meer gebaseerd dan monogamie. Ik vertrouw hem als persoon, ik vertrouw hem er dus ook in dat áls hij vreemdgaat hij de juiste beslissing maakt (en het mij niet vertelt, als het niets voorstelt). Als hij vreemd is gegaan is dus niet opeens de fundering weg. Dat is feitelijk sowieso niet het geval (omdat ik het niet weet :') ) maar ook als de waarheid boven komt is dat niet het geval.
Het vertellen veroorzaakt alleen een frustrerend, jaloers, naar gevoel die je voorstellingsvermogen tart en moeilijk te overwinnen is. Nee dank je.
pi_103624420
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:36 schreef Taurus het volgende:

[..]

Die laatste zin begrijp ik gewoon niet. Nooit begrepen. Waarom is die op dat moment op drijfzand gefundeerd, in vredesnaam? Ben jij ook maar 'n procentje ongelukkiger als zij jou niets vertelt en de relatie gewoon hetzelfde is als voorheen, of geloof je daar niet in? In dit soort redenaties wordt toch altijd vergeten dat jij niet op de hoogte bent, er is dus feitelijk niets aan de hand.

daar geloof ik niet in. ik geloof dat ik dat wel zou merken (en is ook meerdere keren gebleken in het verleden).

vanaf dat moment is het drijfzand omdat er iets fundamenteel veranderd is in de relatie. namelijk wederzijds respect en vertrouwen. als je partner zulke dingen kan verzwijgen kan ze ook andere dingen verzwijgen. de eerste leugen is altijd de moeilijkste. wat als ze bijvoorbeeld merkt dat het wel heel makkelijk gaat bij haar partner, vreemdgaan en vervolgens verzwijgen en hij die niets merkt? ze maakt er een maandelijks uitje van en haar partner is nog gelukkig ook. daar zie jij niet iets gruwelijk verkeerds in?

het gaat mij niet alleen om het vreemdgaan, maar ook om wat het over iemand zegt.

quote:
Ach kom nou, ik ben op alle vlakken eerlijk en heb juist respect voor hem door het niet te vertellen. Ik heb 'n vergissing gemaakt, dat is het, meer niet. ;) Het ligt er echt aan hoe je het zelf ziet, verschil in perspectief. En dus verschil in mening. Dat jij nooit vreemdgaat accepteer ik, dat ik ooit wel eens vreemd zou gaan maar dat niet vertel heb jij maar te respecteren. Hier is geen sprake van verkeerd gedrag, hier is sprake van een verschil in normen en waarden. Vreemdgaan is niet strafbaar, je mag met je eigen eerlijkheid doen wat je wil.
right. :')
als iets wat fout is nooit bestraft wordt, is de kans erg groot dat dergelijke gedragingen zich vaker zullen voordoen. zoiets als een soort positieve bekrachtiging.

en dat het fout is weet jij ook, anders zou er helemaal geen probleem zijn en zou je het gewoon kunnen vertellen zonder bang te zijn voor wat dan ook.

een verschil in normen en waarden vind ik lekker makkelijk wegwuiven. :') iedereen wil met respect behandeld worden.
pi_103624461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:45 schreef Taurus het volgende:
Het spijt me, maar mijn relatie is op veel meer gebaseerd dan monogamie.
Maar het hem dan toch niet vertellen, apart.
quote:
Het vertellen veroorzaakt alleen een frustrerend, jaloers, naar gevoel die je voorstellingsvermogen tart en moeilijk te overwinnen is. Nee dank je.
Gemakskeuze dus, prima, maar waarom dan doen alsof jullie relatie zoveel meer is dan dat? Kennelijk zou het toch een groot punt zijn. En daarom vertel je het niet.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_103624480
indien je braaf een condoom gebruikt hebt: lees dan het topic eens goed na en bedenk je 30x voordat je al dan niet vertelt.

indien geen condoom: billen bloot, over de brug ermee en jij & je (vlot ex) vriending allebei goed letten op opgelopen soa's.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103624499
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:44 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Maar je maakt je er zelf ook schuldig aan; je ligt jouw normen qua hoe te handelen na oneerlijkheid, en waarden over wat (on)eerlijk is, op aan iemand anders.
Nee, ik maak nml. vantevoren afspraken hierover, op het moment dat ik merk dat een relatie serieus wordt vertel ik aan mijn partner wat ik doe en verwacht bij vreemdgaan.

En gelukkig denkt mijn vriendin er hetzelfde over als ik. O+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_103624741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:44 schreef picardmike het volgende:
Dus jij bent niet bezig met macht? Kom op daar is iedereen mee bezig. De ergste mensen zijn juist diegene die het ontkennen. Want die kunnen meestal niet met een nieuwe identiteit omgaan. Nee, hoor ik ben juist realistisch, ook milgram en vele andere experimenten wijzen hierop.
Met een nieuwe identiteit om gaan? Hoe kan je opeens een nieuwe identiteit krijgen/hebben?

Ik heb maar 1 identiteit; de persoon die ik ben en die ik ken. Dan heb je nog hoe anderen mij zien maar dat is niet wie ik ben. Ik kan ook niet volledig weten wie zij zijn, dat weten alleen zij, ik ben hen niet.

Je zegt dat identiteit iets is wat je altijd van anderen hebt maar stel dat jij morgen wakker wordt en de rest van de mensheid is verdwenen, weet je dan opeens niet meer wie jij bent?

Als je vind dat angst het uitgangspunt voor je handelen zou moeten zijn dan ben je voor jouw gevoel vast realistisch bezig, je kan alleen niet verwachten dat dat dan een waarheid is, of dat het voor anderen ook geldt. Of geloof jij echt dat jij van anderen kan weten waar ze mee bezig zijn? kan jij in hun hoofd kijken? Of richt je alleen slechts op het meetbare? Je gaat dan aan een hoop dingen voorbij.
quote:
Tuurlijk is er wel een manier om met identiteit en macht om te gaan, maar voor de meeste mensen niet. Die neigen naar de 2 uiterste van identiteit, of alles direct van de omgeving af laten hangen. Waardoor je geen respect heb voor mensen onder je. Of volledig verkeerd beeld van jezelf hebben zoals denken dat je god bent, zonder daar enige reden voor te hebben.
Je denkt zwart/wit en gaat ervan uit dat de rest van de mensen ook zwart/wit denkt en handelt, dat is erg zwart/wit allemaal en het niet zoals het in werkelijkheid is. Trouwens nogal denigrerend zo denken over mensen ''de meeste mensen niet. Die neigen naar de 2 uiterste van identiteit'' alsof men niet in staat is passend en genuanceerd gedrag na te streven.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_103624777
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:48 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nee, ik maak nml. vantevoren afspraken hierover, op het moment dat ik merk dat een relatie serieus wordt vertel ik aan mijn partner wat ik doe en verwacht bij vreemdgaan.

En gelukkig denkt mijn vriendin er hetzelfde over als ik. O+
Als het beperkt is op voorgaande afspraken dan is het natuurlijk prima, maar je reageerde indirect op iemand die vond dat iedereen zo moet handelen.
pi_103624860
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:54 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Als het beperkt is op voorgaande afspraken dan is het natuurlijk prima, maar je reageerde indirect op iemand die vond dat iedereen zo moet handelen.
Aan de TS raadde ik ook aan om het op te biechten, en dat zou ik altijd doen op Fok want er wordt om mijn mening gevraagd en die is uiteraard gebaseerd op mijn eigen normen en waarden. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_103625102
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:54 schreef Canillas het volgende:

[..]

Met een nieuwe identiteit om gaan? Hoe kan je opeens een nieuwe identiteit krijgen/hebben?

Ik heb maar 1 identiteit; de persoon die ik ben en die ik ken. Dan heb je nog hoe anderen mij zien maar dat is niet wie ik ben. Ik kan ook niet volledig weten wie zij zijn, dat weten alleen zij, ik ben hen niet.

Je zegt dat identiteit iets is wat je altijd van anderen hebt maar stel dat jij morgen wakker wordt en de rest van de mensheid is verdwenen, weet je dan opeens niet meer wie jij bent?

Als je vind dat angst het uitgangspunt voor je handelen zou moeten zijn dan ben je voor jouw gevoel vast realistisch bezig, je kan alleen niet verwachten dat dat dan een waarheid is, of dat het voor anderen ook geldt. Of geloof jij echt dat jij van anderen kan weten waar ze mee bezig zijn? kan jij in hun hoofd kijken? Of richt je alleen slechts op het meetbare? Je gaat dan aan een hoop dingen voorbij.

[..]

Je denkt zwart/wit en gaat ervan uit dat de rest van de mensen ook zwart/wit denkt en handelt, dat is erg zwart/wit allemaal en het niet zoals het in werkelijkheid is. Trouwens nogal denigrerend zo denken over mensen ''de meeste mensen niet. Die neigen naar de 2 uiterste van identiteit'' alsof men niet in staat is passend en genuanceerd gedrag na te streven.
Ja, als de wereld vergaat. Dan word je rol anders dus ook hoe je over jezelf denkt. Het is natuurlijk een extreem scenario wat je schetst. Iets waar je niet op vooruit kan denken met wat het met je zal doen. Ik ben zelf van bouwvakker icter geworden, heel weinig mensen kunnen zo een omslag maken in hun doen omdat als je van baan verandert mensen ook heel anders tegen je aan kijken. Mensen bestaan uit allerlei kleine subcultuurtjes waaraan wij mensjes weer indentiteit aan onlenen. Je neem altijd iets over van een cultuur waardoor het moeilijker word om iets anders aan te nemen van de andere cultuur. Je hebt ook overkoepelende culturen op culturen uiteraard, maar dat maakt ze niet meer waar.

maar ik ben het niet geheel oneens met je, ben een groot voorstander van Nietzsche. Ik nu eigenlijk meer te praten over wat ik geleerd heb over wat ik zelf vind:). Maar bedenk je nou is hoe het is als jij in de schoenen stond van kadaffi met welke keuzes had je dan te maken en had je ze kunnen maken zoals jij er nu over denkt?

Bij macht hoort nou eenmaal een grote verandwoordelijkheid(iets wat steeds minder geleerd word) en zolang je niet beseft dat je macht over andere hebt, kan je die verandwoordelijkheid nooit dragen is mijn mening en daarbij staat onze ego sterk in de weg. Want vraag het is aan je collega op hetzelfde niveau die zal je altijd gelijk geven, waardoor je eigenlijk vergeet dat je macht aan het uitoefenen bent.

Maar ook al zal je het idee hebben iemand die onder je staat te onderdrukken, dan zullen andere op je niveau je daar op terecht wijzen en de fout in je karakter leggen omdat jij je rol niet goed vervult.

[ Bericht 0% gewijzigd door picardmike op 27-10-2011 15:14:41 ]
UITGESCHREVEN
pi_103625595
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:02 schreef picardmike het volgende:
Dan word je rol anders dus ook hoe je over jezelf denkt.
Je trekt hier een conclusie waar dat helemaal geen zekerheid is; je rollen veranderen, je ontwikkelde identiteit staat vast. Wat je doet bepaalt niet wie je bent; jij bent de persoon die je bent, je hebt je gedrag.
quote:
heel weinig mensen kunnen zo een omslag maken in hun doen omdat als je van baan verandert mensen ook heel anders tegen je aan kijken.
Dit is alleen punt als je de mening van een ander meer waarde toekent dan die van jezelf.
quote:
Mensen bestaan uit allerlei kleine subcultuurtjes waaraan wij mensjes weer indentiteit aan onlenen. Je neem altijd iets over van een cultuur waardoor het moeilijker word om iets anders aan te nemen van de andere cultuur.
Bij een eigen ontwikkelde identiteit hoort ook een eigen cultuur, je kan altijd mee doen met wat anders maar je blijft jezelf. Wat je doet staat daar los van en wat je van een andere cultuur meeneemt is je eigen keus.
quote:
Bij macht hoort nou eenmaal een grote verandwoordelijkheid(iets wat steeds minder geleerd word) en zolang je niet beseft dat je macht over andere hebt, kan je die verandwoordelijkheid nooit dragen is mijn mening en daarbij staat onze ego sterk in de weg.
Dingen die je in je weg laat staan zijn dingen die je in de weg staan, ook dat is je eigen verantwoordelijkheid, ook je ego is wat jij ervan maakt. Ego is opgebouwd uit angst, laat jij zien dan die angst niet meer van toepassing is dan treden er veranderingen op. Dat moet je dan wel zelf doen, vanuit je eigen identiteit. Je hebt een ego, je bent jezelf.
pi_103625709
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:15 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je trekt hier een conclusie waar dat helemaal geen zekerheid is; je rollen veranderen, je ontwikkelde identiteit staat vast. Wat je doet bepaalt niet wie je bent; jij bent de persoon die je bent, je hebt je gedrag.

[..]

Dit is alleen punt als je de mening van een ander meer waarde toekent dan die van jezelf.

[..]

Bij een eigen ontwikkelde identiteit hoort ook een eigen cultuur, je kan altijd mee doen met wat anders maar je blijft jezelf. Wat je doet staat daar los van en wat je van een andere cultuur meeneemt is je eigen keus.

[..]

Dingen die je in je weg laat staan zijn dingen die je in de weg staan, ook dat is je eigen verantwoordelijkheid, ook je ego is wat jij ervan maakt. Ego is opgebouwd uit angst, laat jij zien dan die angst niet meer van toepassing is dan treden er veranderingen op. Dat moet je dan wel zelf doen, vanuit je eigen identiteit. Je hebt een ego, je bent jezelf.
In psychologie word er onderscheid gemaakt tussen identiteit en persoonlijkheid. Persoonlijkheid kan je niet meer veranderen na je 3e levensjaar. Dat zit idd vast aan je identiteit maar je kan natuurlijk altijd van identiteit veranderen mits dat niet botst met je persoonlijkheid. Of ben jij nog precies dezelfde als op de basischool en middelbare school?
UITGESCHREVEN
pi_103626116
Als ik jou was zou ik niet vertellen dat je bent vreemd gegaan, maar het wel uitmaken met je vriendin. Kennelijk ben je nog niet toe aan een serieuze relatie.
pi_103626336
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:19 schreef picardmike het volgende:
In psychologie word er onderscheid gemaakt tussen identiteit en persoonlijkheid. Persoonlijkheid kan je niet meer veranderen na je 3e levensjaar. Dat zit idd vast aan je identiteit maar je kan natuurlijk altijd van identiteit veranderen mits dat niet botst met je persoonlijkheid. Of ben jij nog precies dezelfde als op de basischool en middelbare school?
Nee niet in de psychologie maar in de psychologie jij aanhangt, dat maakt het geen waarheid, je kan het ook juist omdraaien; je identiteit, dus wie jij bent, die staat vast want jij bent altijd wie je bent. Je persoonlijkheid verandert steeds, met de jaren en door veranderingen. Ik ben nog altijd dezelfde persoon als ik was in de basisschool en middelbare school; ik ben altijd wie ik ben, ben ik altijd geweest en zal ik altijd zijn. Kwa persoonlijkheid is een hoop veranderd en dat veranderende zal heel mijn leven doorgaan; mijn persoonlijkheid is iets wat ik heb. Wat je hebt kan je veranderen.
pi_103626376
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:19 schreef picardmike het volgende:

[..]

quote:
5s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:30 schreef trancethrust het volgende:
Ik zie alleen nog niet in waarom TS (of een willekeurige vreemdganger) de identiteit van vreemdganger opgelegd zou krijgen (voordat deze daadwerkelijk vreemd is gegaan)?
pi_103626419
ik snap niet wat jullie discussie te maken heeft met de vraag van TS?
pi_103626602
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:39 schreef Mangostine het volgende:
ik snap niet wat jullie discussie te maken heeft met de vraag van TS?
Zo gaat dat in topics.
pi_103626618
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:37 schreef Canillas het volgende:

[..]

Nee niet in de psychologie maar in de psychologie jij aanhangt, dat maakt het geen waarheid, je kan het ook juist omdraaien; je identiteit, dus wie jij bent, die staat vast want jij bent altijd wie je bent. Je persoonlijkheid verandert steeds, met de jaren en door veranderingen. Ik ben nog altijd dezelfde persoon als ik was in de basisschool en middelbare school; ik ben altijd wie ik ben, ben ik altijd geweest en zal ik altijd zijn. Kwa persoonlijkheid is een hoop veranderd en dat veranderende zal heel mijn leven doorgaan; mijn persoonlijkheid is iets wat ik heb. Wat je hebt kan je veranderen.
Nee, dat leer je gewoon in de lessen basispsychologie. Dat is geen stroming. Maar een keihard gereproduceerd feit binnen de psychologie. Je kan zeggen ja maar psychologie is een pseudo wetenschap, dat klopt. Maar het is wel een vakgebied waar zich er serieus mee bezig houden. Je persoonlijkheid word gevormd door je genetische aanleg voor een groot deel. Je identiteit niet dat is hoe andere mensen tegen je aankijken. Daar zit een wereld van verschil tussen. En jij gaat mij echt niet vertellen dat je altijd dezelfde status hebt gehad binnen groepen om nog effe enigzinds in te haken op het vreemdgaan verhaal.
UITGESCHREVEN
pi_103626757
zeg schatjes met de hoogdravende psychologie. hebben jullie ook tips over wat ts kan doen als ts een soa blijkt te hebben?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103626798
Antibioticakuurtje?
En: bluffen dat hij het vast van zijn vreemdgaande vriendin heeft gekregen? :D
pi_103626799
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:48 schreef simmu het volgende:
zeg schatjes met de hoogdravende psychologie. hebben jullie ook tips over wat ts kan doen als ts een soa blijkt te hebben?
Vriendin beschuldigen van vreemdgaan natuurlijk.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_103626847
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:48 schreef simmu het volgende:
Zijn verdiende loon krijgen?
UITGESCHREVEN
pi_103627089
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:45 schreef picardmike het volgende:
Nee, dat leer je gewoon in de lessen basispsychologie. Dat is geen stroming. Maar een keihard gereproduceerd feit binnen de psychologie.
Dat is prima, maar is dat bepalend voor anderen daar tegen aan kijken? Of vorm je zelf een mening?
quote:
Je persoonlijkheid word gevormd door je genetische aanleg voor een groot deel. Je identiteit niet dat is hoe andere mensen tegen je aankijken.
Hoe jij op dingen reageert is gedeelte genetisch bepaald, als je dat begrijpt kan je er ook voor kiezen dingen anders te doen; jij beslist, jij vormt je gedrag, jij vormt jezelf en daarmee je eigen identiteit, wie jij bent, hoe jij jezelf ziet. Anderen staan daar los van. Hoe anderen tegen jou aankijken staat los van wie jij bent, dat heeft niks met elkaar te maken.

Wat jij zegt veronderstelt afhankelijkheid, alsof jij zelf niet bepaalt wie je wilt zijn en dat anderen en andere dingen dat voor jou beslissen, als je daarin wil geloven prima maar dat maakt het geen waarheid.
pi_103627675
Alcohol: de beste smoes om vreemd te gaan. :')

Als je nog een beetje respect hebt in je donder naar je vriendin toe wees dan een vent en vertel het gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')