Aha! Maar de letters zijn wel anders van kleur, dat is dan weer jammer. Of is ook dat onderdeel van de illusie?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:07 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Wat je ziet is niet wat is.
Sample de kleuren maar met photoshop o.i.d. dan zul je zien dat ze allebei dezelfde grijstint zijn.
Je hersenen vullen het 'verschil' zelf in. Op een vrij slimme manier overigens. Het houd rekening met het schaduw effect !
Njah point proven. Uiteindelijk ben jij ook iemands buurman en later ben jij ook iemands vader. Zoals we allemaal kunnen zien is het waarnemings vermogen (ook al is het je moeder of je vader of zijn het de buren) dus niet bij voorbaat te vertrouwen. topic kan dicht : opgelost. je bent vast ook niet de enige dus het "5 man zagen ufo verhaal dus moet het kloppen" kan ook de prullenbak inquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef H.FR het volgende:
[..]
Aha! Maar de letters zijn wel anders van kleur, dat is dan weer jammer. Of is ook dat onderdeel van de illusie?
Yep. In dit geval om de illusie te versterkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef H.FR het volgende:
Aha! Maar de letters zijn wel anders van kleur, dat is dan weer jammer. Of is ook dat onderdeel van de illusie?
Respect voor je heldere en eerlijke antwoord.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:41 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ja.
Ik geloof mijn moeder dan. Net zoals ik mijn moeder geloof wanneer ze zegt dat ze naar de Supermarkt geweest is of naar de kienclub. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet zo is. Natuurlijk zou ze kunnen liegen dus helemaal 100% weet je het toch nooit maar omdat het aannemelijk is geloof ik haar wel ja. Niks raars aan.
Als mijn moeder zou zeggen dat ze een UFO ziet met roze sterren zou ik haar niet geloven. Als mijn moeder zegt dat A+B in die vlakjes verschillende kleuren zijn zou ik haar ook niet geloven.
Of ja eigenljik moet ik het zo zeggen: Ik geloof dat zij echt denkt dat wat ze gezien is een UFO is. Ik geloof ook dat ze echt denkt dat A+B verschillende kleuren zijn. Ze is er waarschijnlijk helemaal van overtuigt. Maar dat wil niet zeggen dat het ook echt een UFO was of dat A+B ook daadwerkelijk verschillende kleuren zijn.
Mensen kunnen zich vergissen. En de claims zijn wel wat grootser natuurlijk in deze gevallen. Als je moeder ziet dat Hans Klok iemand in twee stukken zaagt (en met je moeder 1000 andere mensen) wil dat dan ook meteen zeggen dat er iemand daadwerkelijk in 2 stukken gezaagd is? Nee. Je moet altijd relativeren. Het is niet het een of het ander nu.. het is per situatie verschillendJe kunt niet zeggen; ja omdat je dan wel je moeder geloofd moet je het nu ook doen he. Het hangt af van de claim en ook van de situatie.
Helemaal gelijk. Het kan ook aan je bierconsumptie liggen hequote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Weet je wat? Ik laat die hele rare moeder hypothese even weg.Dat zou in moeten spelen op onderbuikgevoelens en dat lijkt me niet juist in deze discussie.
Als roze olifantjes door mijn huis zie zweven, dan ga ik twijfelen aan mijn eigen ogen. En niet zo snel aan of er roze olifantjes zijn.
En zo is dat ook met ufo's.
Dit is idd. een fraai staaltje optische illusie. Maar ik mag toch aannemen dat jij niet de hele dag dit soort dingen ziet waar je ook bent.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:51 schreef R0N1N het volgende:
Qua optische illusie vind ik dit een nog veel mooiere overigens:
[ afbeelding ]
Dit plaatje beweegt NIET !
Dat LIJKT alleen maar zo, doordat je hersenen er een potje van maken.
Sterker nog, je hersenen doen het constant!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit is idd. een fraai staaltje optische illusie. Maar ik mag toch aannemen dat jij niet de hele dag dit soort dingen ziet waar je ook bent.
Hierover zijn we het eensquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:57 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het ligt er volledig aan waar het over gaat. Als jij kaas gegeten ehbt vandaag, geloof ik je.
Als jij zegt dat je my little pony gezien hebt (in levende lijve), ben ik sceptisch.
Ook hier ben ik het eens: dat je niet zomaar moet geloven wat iemand zegt etc. Echter, in het geval van de OP vind ik het zelf idioot als je zonder gegronde redenen je moeder en de buren niet zou geloven. Dan ben je wat mij betreft een simpele ziel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:19 schreef SicSicSics het volgende:
Dat bedoelde ik niet (Beweer ik dat echt?) in ieder geval. Ik bedoelde dat je niet zomaar moet geloven wat iemand zegt, niet dat je alles wat iemand zegt, ziet of hoort in twijfel moet trekken.
Dat is alles wat ik vraag hier.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:21 schreef SicSicSics het volgende:
Ook het conclusies trekken is een 'gevaarlijk' iets.
Als iemand zegt:
Ik zag iets wat leek op een gezicht. In het luchtledige! Het is een spook!
Dan geloof ik best dat die persoon een gezicht (of iets wat er op leek) waarnam, maar dan geloof ik nog niet dat het een spook was.
Dan zijn we het eens!quote:
Ook mee eens. Overigens betekent UFO Ongeidentificeerd Vliegend Object. Nou alles wat je ziet vliegen en niet kunt plaatsen, is al een UFO. Dus een UFO zien is niet zo moeilijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens!
Zelfde geldt voor UFO's. Ik geloof best dat mensen UFO's zien. Ik geloof alleen niet dat het schepen zijn van buitenaardse beschavingen.
Sic, voorbeeldje. Stel je ziet de hele dag optische illusies.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sterker nog, je hersenen doen het constant!
Is het niet: ooggetuigenverklaringen kunnen onbetrouwbaar zijn omdat etc.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:51 schreef Ocmerius het volgende:
Ooggetuigenverklaringen zijn verschrikkelijk onbetrouwbaar omdat het altijd slechts een persoonlijk interpretatie is van een situatie.
Als je ooggetuigenverklaringen in zijn algemeen onbetrouwbaar noemt zegt dat niks over de validiteit van een enkele verklaring, enkel dat je er in het algemeen niet op kunt vertrouwen dat ze altijd kloppen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Is het niet: ooggetuigenverklaringen kunnen onbetrouwbaar zijn omdat etc.
Als je in een circus zit en je ziet met de hele tent een olifant, lijkt me dat niet per definitie onbetrouwbaar.
Ik denk dan dat het voornamelijk komt doordat het huis blijkbaar geen dak heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar nu even een hypothetische vraag: stel dat mijn oma zegt dat ze 's nachts wakker is geworden en een groot wit licht over het huis heeft zien bewegen, vlak boven het huis. Wat zou jullie voorlopige conclusie dan zijn? Ze is niet het type dat dingen verzint. Maar wat zou het dan wel kunnen zijn volgens jullie?
Het zoeklicht van een helikopter? Verder kom ik niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar nu even een hypothetische vraag: stel dat mijn oma zegt dat ze 's nachts wakker is geworden en een groot wit licht over het huis heeft zien bewegen, vlak boven het huis. Wat zou jullie voorlopige conclusie dan zijn? Ze is niet het type dat dingen verzint. Maar wat zou het dan wel kunnen zijn volgens jullie?
Hoe zijn roze olifantjes te vergelijken met ook maar iets dat we kennen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Weet je wat? Ik laat die hele rare moeder hypothese even weg.Dat zou in moeten spelen op onderbuikgevoelens en dat lijkt me niet juist in deze discussie.
Als roze olifantjes door mijn huis zie zweven, dan ga ik twijfelen aan mijn eigen ogen. En niet zo snel aan of er roze olifantjes zijn.
En zo is dat ook met ufo's.
Pietverdriet maakte in een ander topic het Occams Razor argument. Hier even mijn antwoord daarop:quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:15 schreef Michielos het volgende:
Extraordinary claims require extraordinary evidence. Daar doelde ik op met het worst-bij-de-slager verhaal eerder.
Aan de hand van het verhaal hierboven zou ik willen zeggen dat de claim dat honderden vooraanstaande getuigen liegen, fantaseren, hallucineren enz. net zo goed een extraordinary claim is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:15 schreef Michielos het volgende:
Extraordinary claims require extraordinary evidence. Daar doelde ik op met het worst-bij-de-slager verhaal eerder.
Nou jawel. Er is namelijk in heel de historie van de mensheid niet een betrouwbare melding van ufo's en contact met aliens. En kom aub niet aan met die hierogliefen van de maya's of de inka's want die worden maar al te vaak verkeerd geïnterpreteerd. (ik kan daar desgevraagd bronnen voor aanleveren).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoe zijn roze olifantjes te vergelijken met ook maar iets dat we kennen?
De enige aanname die we moeten doen is dat er in het heelal andere intelligente beschavingen zijn die misschien miljoenen of miljarden jaren voorlopen op ons, die een manier hebben gevonden om sneller te reizen dan het licht. Zo'n onzinnige en stupide aanname is dat niet.
Om roze zwevende olifantjes een kader te geven voor hun bestaan in de fysieke wereld, moet je heel wat meer aannames doen en ook zeer vreemde aannames.
Je hele vergelijking slaat daarom nergens op.
Dit gebeurd bij IEDEREEN constant!!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is idd. een fraai staaltje optische illusie. Maar ik mag toch aannemen dat jij niet de hele dag dit soort dingen ziet waar je ook bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |