Aha! Maar de letters zijn wel anders van kleur, dat is dan weer jammer. Of is ook dat onderdeel van de illusie?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:07 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Wat je ziet is niet wat is.
Sample de kleuren maar met photoshop o.i.d. dan zul je zien dat ze allebei dezelfde grijstint zijn.
Je hersenen vullen het 'verschil' zelf in. Op een vrij slimme manier overigens. Het houd rekening met het schaduw effect !
Njah point proven. Uiteindelijk ben jij ook iemands buurman en later ben jij ook iemands vader. Zoals we allemaal kunnen zien is het waarnemings vermogen (ook al is het je moeder of je vader of zijn het de buren) dus niet bij voorbaat te vertrouwen. topic kan dicht : opgelost. je bent vast ook niet de enige dus het "5 man zagen ufo verhaal dus moet het kloppen" kan ook de prullenbak inquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef H.FR het volgende:
[..]
Aha! Maar de letters zijn wel anders van kleur, dat is dan weer jammer. Of is ook dat onderdeel van de illusie?
Yep. In dit geval om de illusie te versterkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef H.FR het volgende:
Aha! Maar de letters zijn wel anders van kleur, dat is dan weer jammer. Of is ook dat onderdeel van de illusie?
Respect voor je heldere en eerlijke antwoord.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:41 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ja.
Ik geloof mijn moeder dan. Net zoals ik mijn moeder geloof wanneer ze zegt dat ze naar de Supermarkt geweest is of naar de kienclub. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet zo is. Natuurlijk zou ze kunnen liegen dus helemaal 100% weet je het toch nooit maar omdat het aannemelijk is geloof ik haar wel ja. Niks raars aan.
Als mijn moeder zou zeggen dat ze een UFO ziet met roze sterren zou ik haar niet geloven. Als mijn moeder zegt dat A+B in die vlakjes verschillende kleuren zijn zou ik haar ook niet geloven.
Of ja eigenljik moet ik het zo zeggen: Ik geloof dat zij echt denkt dat wat ze gezien is een UFO is. Ik geloof ook dat ze echt denkt dat A+B verschillende kleuren zijn. Ze is er waarschijnlijk helemaal van overtuigt. Maar dat wil niet zeggen dat het ook echt een UFO was of dat A+B ook daadwerkelijk verschillende kleuren zijn.
Mensen kunnen zich vergissen. En de claims zijn wel wat grootser natuurlijk in deze gevallen. Als je moeder ziet dat Hans Klok iemand in twee stukken zaagt (en met je moeder 1000 andere mensen) wil dat dan ook meteen zeggen dat er iemand daadwerkelijk in 2 stukken gezaagd is? Nee. Je moet altijd relativeren. Het is niet het een of het ander nu.. het is per situatie verschillendJe kunt niet zeggen; ja omdat je dan wel je moeder geloofd moet je het nu ook doen he. Het hangt af van de claim en ook van de situatie.
Helemaal gelijk. Het kan ook aan je bierconsumptie liggen hequote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Weet je wat? Ik laat die hele rare moeder hypothese even weg.Dat zou in moeten spelen op onderbuikgevoelens en dat lijkt me niet juist in deze discussie.
Als roze olifantjes door mijn huis zie zweven, dan ga ik twijfelen aan mijn eigen ogen. En niet zo snel aan of er roze olifantjes zijn.
En zo is dat ook met ufo's.
Dit is idd. een fraai staaltje optische illusie. Maar ik mag toch aannemen dat jij niet de hele dag dit soort dingen ziet waar je ook bent.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:51 schreef R0N1N het volgende:
Qua optische illusie vind ik dit een nog veel mooiere overigens:
[ afbeelding ]
Dit plaatje beweegt NIET !
Dat LIJKT alleen maar zo, doordat je hersenen er een potje van maken.
Sterker nog, je hersenen doen het constant!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit is idd. een fraai staaltje optische illusie. Maar ik mag toch aannemen dat jij niet de hele dag dit soort dingen ziet waar je ook bent.
Hierover zijn we het eensquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:57 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het ligt er volledig aan waar het over gaat. Als jij kaas gegeten ehbt vandaag, geloof ik je.
Als jij zegt dat je my little pony gezien hebt (in levende lijve), ben ik sceptisch.
Ook hier ben ik het eens: dat je niet zomaar moet geloven wat iemand zegt etc. Echter, in het geval van de OP vind ik het zelf idioot als je zonder gegronde redenen je moeder en de buren niet zou geloven. Dan ben je wat mij betreft een simpele ziel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:19 schreef SicSicSics het volgende:
Dat bedoelde ik niet (Beweer ik dat echt?) in ieder geval. Ik bedoelde dat je niet zomaar moet geloven wat iemand zegt, niet dat je alles wat iemand zegt, ziet of hoort in twijfel moet trekken.
Dat is alles wat ik vraag hier.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:21 schreef SicSicSics het volgende:
Ook het conclusies trekken is een 'gevaarlijk' iets.
Als iemand zegt:
Ik zag iets wat leek op een gezicht. In het luchtledige! Het is een spook!
Dan geloof ik best dat die persoon een gezicht (of iets wat er op leek) waarnam, maar dan geloof ik nog niet dat het een spook was.
Dan zijn we het eens!quote:
Ook mee eens. Overigens betekent UFO Ongeidentificeerd Vliegend Object. Nou alles wat je ziet vliegen en niet kunt plaatsen, is al een UFO. Dus een UFO zien is niet zo moeilijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens!
Zelfde geldt voor UFO's. Ik geloof best dat mensen UFO's zien. Ik geloof alleen niet dat het schepen zijn van buitenaardse beschavingen.
Sic, voorbeeldje. Stel je ziet de hele dag optische illusies.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sterker nog, je hersenen doen het constant!
Is het niet: ooggetuigenverklaringen kunnen onbetrouwbaar zijn omdat etc.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:51 schreef Ocmerius het volgende:
Ooggetuigenverklaringen zijn verschrikkelijk onbetrouwbaar omdat het altijd slechts een persoonlijk interpretatie is van een situatie.
Als je ooggetuigenverklaringen in zijn algemeen onbetrouwbaar noemt zegt dat niks over de validiteit van een enkele verklaring, enkel dat je er in het algemeen niet op kunt vertrouwen dat ze altijd kloppen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Is het niet: ooggetuigenverklaringen kunnen onbetrouwbaar zijn omdat etc.
Als je in een circus zit en je ziet met de hele tent een olifant, lijkt me dat niet per definitie onbetrouwbaar.
Ik denk dan dat het voornamelijk komt doordat het huis blijkbaar geen dak heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar nu even een hypothetische vraag: stel dat mijn oma zegt dat ze 's nachts wakker is geworden en een groot wit licht over het huis heeft zien bewegen, vlak boven het huis. Wat zou jullie voorlopige conclusie dan zijn? Ze is niet het type dat dingen verzint. Maar wat zou het dan wel kunnen zijn volgens jullie?
Het zoeklicht van een helikopter? Verder kom ik niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar nu even een hypothetische vraag: stel dat mijn oma zegt dat ze 's nachts wakker is geworden en een groot wit licht over het huis heeft zien bewegen, vlak boven het huis. Wat zou jullie voorlopige conclusie dan zijn? Ze is niet het type dat dingen verzint. Maar wat zou het dan wel kunnen zijn volgens jullie?
Hoe zijn roze olifantjes te vergelijken met ook maar iets dat we kennen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Weet je wat? Ik laat die hele rare moeder hypothese even weg.Dat zou in moeten spelen op onderbuikgevoelens en dat lijkt me niet juist in deze discussie.
Als roze olifantjes door mijn huis zie zweven, dan ga ik twijfelen aan mijn eigen ogen. En niet zo snel aan of er roze olifantjes zijn.
En zo is dat ook met ufo's.
Pietverdriet maakte in een ander topic het Occams Razor argument. Hier even mijn antwoord daarop:quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:15 schreef Michielos het volgende:
Extraordinary claims require extraordinary evidence. Daar doelde ik op met het worst-bij-de-slager verhaal eerder.
Aan de hand van het verhaal hierboven zou ik willen zeggen dat de claim dat honderden vooraanstaande getuigen liegen, fantaseren, hallucineren enz. net zo goed een extraordinary claim is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:15 schreef Michielos het volgende:
Extraordinary claims require extraordinary evidence. Daar doelde ik op met het worst-bij-de-slager verhaal eerder.
Nou jawel. Er is namelijk in heel de historie van de mensheid niet een betrouwbare melding van ufo's en contact met aliens. En kom aub niet aan met die hierogliefen van de maya's of de inka's want die worden maar al te vaak verkeerd geïnterpreteerd. (ik kan daar desgevraagd bronnen voor aanleveren).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoe zijn roze olifantjes te vergelijken met ook maar iets dat we kennen?
De enige aanname die we moeten doen is dat er in het heelal andere intelligente beschavingen zijn die misschien miljoenen of miljarden jaren voorlopen op ons, die een manier hebben gevonden om sneller te reizen dan het licht. Zo'n onzinnige en stupide aanname is dat niet.
Om roze zwevende olifantjes een kader te geven voor hun bestaan in de fysieke wereld, moet je heel wat meer aannames doen en ook zeer vreemde aannames.
Je hele vergelijking slaat daarom nergens op.
Dit gebeurd bij IEDEREEN constant!!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is idd. een fraai staaltje optische illusie. Maar ik mag toch aannemen dat jij niet de hele dag dit soort dingen ziet waar je ook bent.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:58 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Ik denk dan dat het voornamelijk komt doordat het huis blijkbaar geen dak heeft.
Maakte geen geluid, dat had ik er even bij moeten zeggen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het zoeklicht van een helikopter? Verder kom ik niet.
Zo onbeduidend is de aarde niet hoor. Ze bevindt zich in de zgn. goldylocks zone waardoor er uberhaupt leven op aarde mogelijk was.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar als er buitenaards leven is, is dat dan intelligent? Houdt het zich per definitie bezig met dezelfde dingen als wij? En zouden ze een vrij onbeduidend stukje rots wat wij aarde noemen in een galaxy ergens in een verre uithoek van het universum gevonden hebben?
Daar zijn verschillende antwoorden op te bedenken inderdaad. Het probleem is dat die antwoorden uitgaan van menselijke logica, die met de logica van intelligent buitenaards leven helemaal niet overeen hoeft te komen. Ik ga ervan uit dat een ras dat al zo geevolueerd is dat ze hier naartoe kunnen reizen, een ander soort redenen kan hebben dan wij kunnen bedenken.quote:En stel hypothetisch dat het zo zou zijn. Waarom landen ze dan niet gewoon en zeggen hoi hier zijn we? Zodra je de UFO mensen dat soort vragen stelt krijg je de meest krankjorum antwoorden. Kort samen gevat als de mensheid is er nog niet klaar voor of het is een experiment of de aliens werken samen met de regering.
Alle telescopen van de aarde bestrijken iets van 3% van het uitspansel, dus zo groot is de kans inderdaad niet dat we een UFO zien. Waarbij de gemiddelde amateurtelescoop uiteraard ook nog eens crap van kwaliteit is.quote:Maar elke nacht speuren astronomen (amateur en professioneel) heel de nacht (je moet maar een hobby hebben) de ruimte af om iets nieuws te ontdekken. Nooit is daarbij een ufo ontdekt.
Tsja dat kun jij zeggen. Maar ken de zwakte van het menselijk brein en de interpretatie slag die wordt gemaakt voor die sense data je hersenen bereikt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Aan de hand van het verhaal hierboven zou ik willen zeggen dat de claim dat honderden vooraanstaande getuigen liegen, fantaseren, hallucineren enz. net zo goed een extraordinary claim is.
quote:Tel daarbij de massa-sightings op zoals die in Phoenix, de wetenschappelijke analyse van de Nasa beelden, het Hessdalen fenomeen, enz enz en wil je dat allemaal zomaar aan de kant schuiven als niet belangrijk of niet serieus te nemen dan is dat ook een extra-ordinary claim.
De extraordinary claim die ik maak is dat het voor een beschaving miljoenen of miljarden jaren verder dan ons, mogelijk kan zijn dat ze sneller kunnen reizen dan het licht. Dat is mijn extraordinary claim, dat dat misschien mogelijk zou zijn.
De extraordinary claim van skeptici is dat er over de hele wereld mensen knettergek zijn geworden en leiden aan oa massa-hallucinaties en er is nog nooit enig bewijs geweest voor het bestaan van een massa-hallucinatie, dus dat is net zo goed een extraordinary claim.
Aan de andere kant, is daarom correct om het helemaal uit te sluiten?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:05 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja dat kun jij zeggen. Maar ken de zwakte van het menselijk brein en de interpretatie slag die wordt gemaakt voor die sense data je hersenen bereikt.
Het schijnt toch zo te zijn dat wat wij kunnen waarnemen, niet meer dan een zandkorrel is ten opzichte van het empire state building? Er was toch ergens een dergelijke vergelijking?quote:Denk je überhaupt dat de wereld bestaat zoals jij / wij die zien? Denk je dat kleuren bestaan, denk je dat geluid bestaat? Het zijn beide trillingen die wij registreren. In het geval van licht, golven die van een ster (de zon) (of een lamp) op de aarde komen. Voorwerpen absorberen de meeste van die trillingen. Maar een bepaalde frequente weerkaatsen ze wel. Dat is wat wij als kleur zien.
Dus een bruine kast is bruin omdat het alle frequenties licht absorbeert behalve die van wat wij bruin noemen.
Mwah, enkel als je er vanuit gaat dat buitenaards leven zich perse uit koolwaterstof, water en aminozuren moet bestaan. De vraag is over wij buitenaards leven wel kunnen herkennen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zo onbeduidend is de aarde niet hoor. Ze bevindt zich in de zgn. goldylocks zone waardoor er uberhaupt leven op aarde mogelijk was.
Jij onderschat amateur astronomen enorm zeg. Een amateur astronoom is niet een ventje van 12 met een kijker van de bart smit. Een kennis van mij heeft een kijker die gauw 4000 euro is met uitbreidingen voor fototoestel e.d. Die zit bij een club van allemaal van die freaksquote:Alle telescopen van de aarde bestrijken iets van 3% van het uitspansel, dus zo groot is de kans inderdaad niet dat we een UFO zien. Waarbij de gemiddelde amateurtelescoop uiteraard ook nog eens crap van kwaliteit is.
Verder doe ik geen uitspraak over UFO's. Ik beken noch ontken
Een reden te meer waarom we buitenaards leven niet zouden waarnemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Mwah, enkel als je er vanuit gaat dat buitenaards leven zich perse uit koolwaterstof, water en aminozuren moet bestaan. De vraag is over wij buitenaards leven wel kunnen herkennen.
Dat is de naturalistic fallacy. Omdat iets zo is, wil nog niet zeggen dat het zo moet zijn.
Van de melkweg. We hebben geen idee waar we ons bevinden in het universum, we zijn nog steeds 14 miljard jaar om ons heem aan het kijken. Wie weet wat er daar voorbij nog ligt.quote:Bovendien als je de kaart van het universum bekijkt zitten we letterlijk ergens in een verre onbeduidende uithoek.
Ik weet het, maar ook al wisselt die 3% constant van kijkpunt, het blijft wel maar 3%. Waarbij we ook nog eens heel erg beperkt zijn in de waarneming van onze frequenties.quote:Jij onderschat amateur astronomen enorm zeg. Een amateur astronoom is niet een ventje van 12 met een kijker van de bart smit. Een kennis van mij heeft een kijker die gauw 4000 euro is met uitbreidingen voor fototoestel e.d. Die zit bij een club van allemaal van die freaks(het is trouwens best leuk om een keer mee te gaan). Die hebben daar computers bij staan die weten exact wat ze willen bekijken.
En dat we 3% van het universum in de gaten houden dat is juist. Maar dat wil niet zeggen we het hier rond de aarde niet redelijk in de gaten houden.
Mijn bandbreedte, wat doe jequote:
Hey kom op het is een indrukwekkende afbeelding. Zie je hoe nietig wij zijn en hoe onvoorstelbaar klein. En de afstanden zijn zoooo groot dat er zelfs met de snelheid van het licht nog veel te lang over zou doen om hier bij de aarde ergens in de buurt van der Virgo supercluster terecht te komen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mijn bandbreedte, wat doe je
Nee, lieve schat, ik bedoel: zo'n groen vlak met bewegende dingen...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dit gebeurd bij IEDEREEN constant!!
Het beweegt niet. Dat is juist het punt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee, lieve schat, ik bedoel: zo'n groen vlak met bewegende dingen...
Elke keer als ik zo'n afbeelding of filmpje zie van hoe groot het universum is valt mijn mond open van ontzag. Dan denk ik iets in de trant van: "wah-wah-wah..."quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hey kom op het is een indrukwekkende afbeelding. Zie je hoe nietig wij zijn en hoe onvoorstelbaar klein. En de afstanden zijn zoooo groot dat er zelfs met de snelheid van het licht nog veel te lang over zou doen om hier bij de aarde ergens in de buurt van der Virgo supercluster terecht te komen.
Lieve schat, ik snap dat het een optisch-illusie-plaatje is. Geen twijfel, zijn we het over eens! Mijn enige vraag was: zo'n plaatje daar kijk je toch niet de hele dag tegenaan als in: je staat in de supermarkt/je woonkamer/op je werk/studie en je ziet de hele dag zo'n optisch-illusie-plaatje?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:56 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het beweegt niet. Dat is juist het punt.
Die 'beweging' zit in je hersenen. Interpretatie enzo, die dus mis gaat.
& dat gebeurd de hele tijd, bij iedereen, met alles wat je waarneemt.
Zodra je zonder op één punt te focussen naar het plaatje kijkt (& dus een erg wazig beeld ziet) is de beweging ook weg. Door te focussen vervagen de randen & die 'vult' je grijze massa zelf in. Doordat je ogen steeds bewegen en die invulling veranderd ontstaat de illusie van beweging.
(feitelijk 'scan' je met je ogen wat je voor je ziet. (zoals een computer het beeldscherm opbouwt, zeg maar) Het werkelijke deel wat je scherp ziet is ontzettend klein)
Wie weet is de aarde een atoom en is het universum de rest.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:16 schreef Gray het volgende:
Zo groot als het universum is, zo klein zijn de deeltjes waar wij uit bestaan. Onvoorstelbaar bijzonder.
Ik snap 'm ook.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Lieve schat, ik snap dat het een optisch-illusie-plaatje is. Geen twijfel, zijn we het over eens! Mijn enige vraag was: zo'n plaatje daar kijk je toch niet de hele dag tegenaan als in: je staat in de supermarkt/je woonkamer/op je werk/studie en je ziet de hele dag zo'n optisch-illusie-plaatje?
Please, please snap mijn vraag
Atomen bestaan uit ruimteschepen !quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie weet is de aarde een atoom en is het universum de rest.
Een miljoen nog welquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En dat is de waarheid.
Daarnaast zijn er miljoenen redenen waarom je een ander verschijnsel verkeerd zou interpreteren als zijnde een alien space ship. Ik zeg expres geen UFO, want UFO's zijn er elke dag wel.
En dit geeft wel een beetje weer hoe sommige skeptici zich in allerlei bochten wringen om maar te blijven komen met argumenten. Omdat jij ijlde toen je koorts had, kun je getuigenverklaringen niet serieus nemen? Als je zintuigen zo onbetrouwbaar zijn als jij ons wilt doen geloven, waarom rijden we dan uberhaupt nog auto. Levensgevaarlijk lijkt me.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zie post boven.
Ik heb wel eens aan koorts ijlen gedaan. Dan weet je voor eens en voor altijd dat je je zintuigen niet zomaar kunt vertrouwen.
En dat geldt voor en derde persoon nog erger. Die kan een interpretatiefout maken of die kan er gewin in zien een bepaald verhaal de wereld in te sturen. De miljoen mogelijkheden loopt in het geval van een derde persoon nog extra op.
Ga je gang zou ik zeggen, noem alle 1001 redenen maar op....quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja dat mag!Maar dat is wel weer heel erg zwart op wit. Zoals ik al zei. Er zijn uitzonderingen, natuurlijk;
Als iemand met een leverworst in zijn handen staat en hij zegt; 'Net gekocht bij de AH.' Dan geloof ik dat.
Als iemand met een leverworst in zijn handen staat en hij zegt; 'Kwam net uit de lucht vallen.' Dan geloof ik dat niet.
En zoals Daniel1976 ook al opmerkt; Als ik roze olifanten zie, ga ik twijfelen aan mijn eigen waarnemingen. Genoeg reden voor ook, want er zijn 1001 redenen waarom je jouw eigen waarnemingen niet zou moeten geloven.
quote:
Nu ben je zelf ook niet echt 'open-minded' bezig...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ga je gang zou ik zeggen, noem alle 1001 redenen maar op....
De uiteindelijke discussie gaat hier niet om de precieze kleur van een eventueel waargenomen ruimteschip en het gaat niet om hoeveel klinknagels er te zien waren of hoe breed het object was gemeten in millimeters.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:29 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Er werd gevraagd of je je moeder kunt vertrouwen.
Gezien de context moet dit "kun je het waarnemingsvermogen van je moeder vertrouwen?"
Dit valt heel erg makkelijk te testen:
[ afbeelding ]
Vraag aan je moeder of A en B dezelfde kleur hebben of verschillende kleuren.
Zo kun je op een gemakkelijke manier er achter komen of het waarnemingsvermogen van je moeder te vertrouwen valt. Natuurlijk zul je dit op meerdere plaatjes moeten testen om tot een goede conclusie te komen.
Veel succes
Je moeder is geen x-man die eventjes alles voor 100% zeker kan waarnemen en alles weet. Het is je moeder, een mens en mensen zijn vatbaar voor bedrog en illusies.
Heel leuk plaatje natuurlijk, maar hoe wil je dit vertalen naar dingen die je in de lucht ziet? De laatste keer dat ik gecheckt heb, zag de lucht er niet uit zoals in het plaatje hierboven.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:51 schreef R0N1N het volgende:
Qua optische illusie vind ik dit een nog veel mooiere overigens:
[ afbeelding ]
Dit plaatje beweegt NIET !
Dat LIJKT alleen maar zo, doordat je hersenen er een potje van maken.
Een groot deel van de sightings is gewoon te verklaren, zo'n 90% zijn misidentificaties. Maar als je het topic had gelezen heb ik het hier over door getuigen geclaimde duidelijke metalen objecten die bijvoorbeeld haakse bewegingen maken op volle snelheid en die vanuit stilstand met Mach 10 kunnen vertrekken. Ik heb het over DIE observaties, niet over stomme lichtjes die in de lucht te zien zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:08 schreef Ocmerius het volgende:
Ik heb hier wel eens wat gelezen over iemand die een / alufolie ufo met knipperende lampjes onder een zwarte vlieger had gehangen en die 'savonds had opgelaten, en dat er de volgende dag getuigen waren die echt een vliegende schotel hadden gezien.
Wat vind TS daarvan ?
Ik geloof de getuigen misschien wel, maar waarom zou ik aan de hand van hun beschrijving aannemen dat het eventueel een ruimteschip is?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
TS gelooft de ooggetuigen verklaringen per direct?
Geesten mogen in een ander topic besproken worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
\Daar gaat het mij om. Er wordt wel altijd gezegd: je bent kortzichtig.. je hebt angst voor het onverklaarbare... maar waar haalt iemand de arrogantie vandaan om dan te zeggen dat het een geest is, m.a.w. waarom mag jij het wel verklaren? Ben dan op zijn minst bescheiden en hou het open ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |