Oh wauw, weer een ontwijkend antwoord en een geweldige drogredenering in het beginquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:22 schreef Axedeo het volgende:
Het feit dat er tig keren al mensen met messen zijn bedreigd, en tevens bewezen, en geen 1 enkel bewijs is voor het bestaan van UFO's of aliens.
Let wel, ik ben er bijna 100% van overtuigd dat er leven is op andere planeten en ik hoop ook echt dat UFO's echt bestaan. Of dat we binnen enkele jaren ook contact maken met aliens. Echter er is GEEN bewijs hiervoor en dat is de reden dat mensen sceptisch zijn.
Drogredenering? Volgens mij zit die drogredenering vooral in jouw stuk hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Oh wauw, weer een ontwijkend antwoord en een geweldige drogredenering in het begin
De vraag was: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?"quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:31 schreef M.rak het volgende:
[..]
Drogredenering? Volgens mij zit die drogredenering vooral in jouw stuk hoor.
Ja. Maar de situatie is niet vergelijkbaar met een UFO-waarneming. Dus het antwoord op de vraag is niet interessant, interessanter is waarom je de verkeerde vraag stelt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De vraag was: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?"
Over drogredenen gesproken: Vals dilemma.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De vraag was: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?"
Hoezo? Getuigenverklaringen zijn niet betrouwbaar is het uitgangspunt van sommigen en mogen nooit dienen als bewijs. Maar als je ze de vraag stelt uit de OP dan beseffen ze plotseling wel dat getuigenverklaringen zeker wel waarde hebben, maar dan ontwijken ze plotseling de vraag.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:31 schreef M.rak het volgende:
[..]
Drogredenering? Volgens mij zit die drogredenering vooral in jouw stuk hoor.
Bij jou komt er een 'ja' als antwoordquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef M.rak het volgende:
[..]
Over drogredenen gesproken: Vals dilemma.
Dan kan je wel een direct antwoord willen, maar dat zal er waarschijnlijk helemaal niet zijn.
Als tienduizend mensen boven de stad Phoenix zweren dat ze een werkelijk enorm V-vormig object langzaam boven de stad hebben zien zweven, dan is dat iets anders dan wat jij zegt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:35 schreef Michielos het volgende:
Ik zag laatst Napoleon nog voorbij rennen. Per direct geloven dit! Waarom? Omdat ik het zeg!
Ik zal nooit zeggen dat getuigenverklaringen nooit mogen dienen als bewijs, ik ben wel van mening dat ze niet mogen dienen als enig bewijs. Dat is een wezenlijk verschil.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoezo? Getuigenverklaringen zijn niet betrouwbaar is het uitgangspunt van sommigen en mogen nooit dienen als bewijs. Maar als je ze de vraag stelt uit de OP dan beseffen ze plotseling wel dat getuigenverklaringen zeker wel waarde hebben, maar dan ontwijken ze plotseling de vraag.
Ik besef me verder dat het zien van een man met een mes in de hand en een vliegende schotel twee verschillende dingen zijn. Maar als iemand een enorm metalen lichtgevend zwevend object in de lucht ziet, dan is een getuigenverklaring plotseling helemaal NIETS meer waard volgens sommigen.
Stel nu eens dat dat inderdaad mijn antwoord zou zijn, wat zou dat dan zeggen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bij jou komt er een 'ja' als antwoord
Interessanter is waarom jij je zo aangesproken voelt. Ik zeg helemaal niet dat een man met een mes hetzelfde is als een vreemd vliegend object, maar SOMMIGE skeptici zeggen dat waarnemingen van mensen NOOIT mogen dienen als bewijs. Dat is natuurlijk complete kolder.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja. Maar de situatie is niet vergelijkbaar met een UFO-waarneming. Dus het antwoord op de vraag is niet interessant, interessanter is waarom je de verkeerde vraag stelt.
Stoman.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoezo? Getuigenverklaringen zijn niet betrouwbaar is het uitgangspunt van sommigen en mogen nooit dienen als bewijs.
Valse premisse.quote:Maar als je ze de vraag stelt uit de OP dan beseffen ze plotseling wel dat getuigenverklaringen zeker wel waarde hebben, maar dan ontwijken ze plotseling de vraag.
Extraordinary claims require extraordinary evidence.quote:Ik besef me verder dat het zien van een man met een mes in de hand en een vliegende schotel twee verschillende dingen zijn. Maar als iemand een enorm metalen lichtgevend zwevend object in de lucht ziet, dan is een getuigenverklaring plotseling helemaal NIETS meer waard volgens sommigen.
Dikke vette bullshit. Elk normaal denkend mens weet dat dat wat je buren en je moeder zeggen waar is. Als je hen niet gelooft dan ben je wel fucking paranoidequote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef M.rak het volgende:
[..]
Over drogredenen gesproken: Vals dilemma.
Dan kan je wel een direct antwoord willen, maar dat zal er waarschijnlijk helemaal niet zijn.
Dat de te harde houding van sommige skeptici tegenover UFO waarnemers niet terecht is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:39 schreef M.rak het volgende:
[..]
Stel nu eens dat dat inderdaad mijn antwoord zou zijn, wat zou dat dan zeggen?
Onzin.quote:
Dus als tienduizend mensen boven Phoenix een werkelijk enorm V-vormig object geruisloos over de stad zien zweven, dan moeten we de optie ruimteschip niet serieus nemen volgens jou?quote:Extraordinary claims require extraordinary evidence.
Misschien moet je de OP nog eens goed doorlezen. Sommige skeptici beweren dat ooggetuigenverklaringen GEEN ENKELE waarde hebben. Complete onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:42 schreef Michielos het volgende:
@ Wombat
Vooral dat laatste. Je hoeft echt niet te bewijze dat je naar de slager bent geweest om worst te halen. Ik geloof je meteen. Maar als het om zoiets gaat, wil men gewoon meer zien dan enkel een anecdote. Dat kan zelfs de grootste Hans Worst toch wel intuïtief begrijpen?
Aangesproken? Jij opent een topic en dan voel ik me aangesproken als ik reageer? Maar ik heb nooit iemand gezien die beweert datquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Interessanter is waarom jij je zo aangesproken voelt. Ik zeg helemaal niet dat een man met een mes hetzelfde is als een vreemd vliegend object, maar SOMMIGE skeptici zeggen dat waarnemingen van mensen NOOIT mogen dienen als bewijs. Dat is natuurlijk complete kolder.
Dus: stroman-argument.quote:dat waarnemingen van mensen NOOIT mogen dienen als bewijs
Heb je gelijk in. Dat is ook complete onzin. En nu dan? Ik hoor niemand dat zeggen hier. En welke sceptici beweren dat dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Misschien moet je de OP nog eens goed doorlezen. Sommige skeptici beweren dat ooggetuigenverklaringen GEEN ENKELE waarde hebben. Complete onzin natuurlijk.
Ten eerst zijn het minder mensen. Ten tweede is "V-vorming object" te vaag. Ten derde: als tienduizend mensen het zien maar niemand kan duidelijk opnamen of hard bewijs produceren: bijzonder onwaarschijnlijk ja.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Onzin.
[..]
Dus als tienduizend mensen boven Phoenix een werkelijk enorm V-vormig object geruisloos over de stad zien zweven, dan moeten we de optie ruimteschip niet serieus nemen volgens jou?
Wachten en kijken of de mensen die ik bedoel zich in dit topic durven te vertonen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Dat is ook complete onzin. En nu dan?
Ja aangesproken. Lees het dikgedrukte gedeelte in de post die ik eerder hierboven maakte nog maar eens.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Aangesproken? Jij opent een topic en dan voel ik me aangesproken als ik reageer? Maar ik heb nooit iemand gezien die beweert dat
Volgens de onderzoekers van het fenomeen zijn er zo'n tienduizend mensen naar voren gekomen die het gezien hebbenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ten eerst zijn het minder mensen.
Mwahaha! Er zijn opnames van! Iemand heeft zijn huiswerk niet gedaanquote:Ten tweede is "V-vorming object" te vaag. Ten derde: als tienduizend mensen het zien maar niemand kan duidelijk opnamen of hard bewijs produceren: bijzonder onwaarschijnlijk ja.
Ik zeg dat ooggetuigenverklaringen hun waarde hebben, maar nooit als enige bewijs kunnen of mogen gelden in het geval van zoiets. Stel er komt een rechtzaak tussen moeder en buurman. Helaas is het zo dat als buurman in alle toonaarden ontkent, de rechtbank simpelweg niks kan doen, tenzij er bewijs op tafel komt. Een verklaring is simpelweg niet genoeg. Helaas zijn er enkel ooggetuigenverklaringen in het geval van UFOS..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wachten en kijken of de mensen die ik bedoel zich in dit topic durven te vertonen.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, hebben we het antwoord eigenlijk al niet? Namelijk 'Ja'?
Als de andere buren getuigen is dat weer anders.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:53 schreef Michielos het volgende:
Ik zeg dat ooggetuigenverklaringen hun waarde hebben, maar nooit als enige bewijs kunnen of mogen gelden in het geval van zoiets. Stel er komt een rechtzaak tussen moeder en buurman. Helaas is het zo dat als buurman in alle toonaarden ontkent, de rechtbank simpelweg niks kan doen, tenzij er bewijs op tafel komt.
Helemaal mee eens.quote:Een verklaring is simpelweg niet genoeg.
Dat is dus niet waar ben ik recentelijk achter gekomen:quote:Helaas zijn er enkel ooggetuigenverklaringen in het geval van UFOS..
En ik ben het helemaal met je eens en dit topic gaat daarom ook niet over mensen zoals jijquote:Mijn standpunt is dus dat ooggetuigen bewijs kunnen complementeren, maar nooit als enig bewijs kunnen dienen (omdat uit onderzoek gebleken is hoe onbetrouwbaar deze vaker zijn).
Hij werkt niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:55 schreef Daniel1976 het volgende:
https://docs.google.com/v(...)OCLRKj936sX1IvBk3DtQ
Done.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hij werkt niet.
Zou je trouwens in de TT "Sommige" aan het begin van titel willen zetten?
Daniël, kun je niet gewoon antwoord geven als in 'ja' en 'nee' want' of zoiets, zoals gesteld in de OP? Om nou gelijk met zo'n heel document aan te komenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:55 schreef Daniel1976 het volgende:
https://docs.google.com/v(...)OCLRKj936sX1IvBk3DtQ
Dank u.quote:
Ik heb in de OP gezet dat getuigenverklaringen geen onomstotelijk bewijs zijn he? Ik weet niet precies wat jouw positie nu is?quote:
Fout.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dikke vette bullshit. Elk normaal denkend mens weet dat dat wat je buren en je moeder zeggen waar is. Als je hen niet gelooft dan ben je wel fucking paranoide
Je hebt gelijk. Je gelooft hen, maar je was er niet bij dus je weet het niet 100% zeker.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:37 schreef R0N1N het volgende:
Fout.
Elk normaal denkend mens neemt aan dat dat wat je buren en je moeder zeggen waar is.
Zoals je al zegt, je gelooft hen, of niet.
Prima, maar ik ging er even vanuit dat de mensen waarmee ik hier in discussie ga normale mensen zijn met normale families.quote:Tenzij moeders en de buren een hekel hebben aan je buurman & je weet dat het een stelletje leugenachtige tokkies zijn, incl. je moeder en die buurman zit in een rolstoel met een dwarsleasie. Misschien hebben ze het wel uitgelokt, of verkeerd geïnterpreteerd.
Ook in jouw op het oog simpele vraag, ontbreekt simpelweg de relevante info om tot een afgewogen oordeel te komen, maar een voorbeeld bij uitstek van een gevalletje 'jump the conclusion' & 'onderbuik' waar velen instinken.
Ieder verder denkend mens zal echter ook het verhaal van de buurman willen horen. Zijn er sporen, beelden en/of geluidsfragmenten die dit verhaal ondersteunen ? enz.
Om heksen verbrandingen van onschuldigen te voorkomen.
Wedden van wel ?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ik trouwens ook een beetje vreemd vind, is dat wanneer ik zou zeggen dat ik ergens op een gevaarlijke plek een helikopter heel laag heb zien vliegen dat dat geen probleem zou zijn en dat niemand dan vraagtekens zou zetten bij mijn observatie. Niemand zou dan zeggen "weet je zeker dat het geen vliegtuig was of een ballon of een vogel?".
Nogal wiedes!quote:In zo'n geval zou vrijwel iedereen mijn observatie vertrouwen (even ervan uitgaande dat je me kent en weet dat ik niet zou liegen). Maar als iemand zegt dat hij of zij iets heeft zien vliegen dat veel sneller gaat dan alles dat wij kennen en dat plotseling stil kan staan en kan zweven om weer te vertrekken met een enorme snelheid vanuit stilstand, dan moeten bij de observatie zelf plotseling vraagtekens bij gezet worden?
Dat betekend het niet, maar verdiend wel enige aandacht ja.quote:Tuurlijk moet je skeptisch zijn omdat zulke vreemde gedragingen van een vliegend voorwerp ons niet bekend zijn, maar het betekent dan toch niet plotseling dat iemands ogen volledig onbetrouwbaar zijn geworden? Het is nog steeds een vliegend voorwerp maar dan met een wat andere vorm en iets andere fysieke gedragingen.
Waarom?quote:Met name van gevechtspiloten en commerciele piloten mag je toch verwachten dat wanneer zij langere tijd een enorm metalen object in de lucht zien zweven zonder dat het lawaai maakt en dat het plotseling kan vertekken met Mach 10 vanuit stilstand, dat ze dan toch zien wat ze zien?
... en dat vind je raarquote:Als deze piloot en zijn passagiers hadden gezegd dat ze een russische bommenwerper hadden zien vliegen boven het kanaal van een bepaald type nog wel en dat ze een russische vlag op de zijkant hadden zien staan, dan was toch ook niet iedereen over deze mensen heen gevallen? Maar blijkbaar als de vorm en de prestaties voor ons niet bekend zijn, dan zijn getuigenverslagen ineens een stuk minder betrouwbaar?
Moeilijk te aanvaarden ?quote:
Dat het moeilijk te aanvaarden is dat er objecten zijn die we niet kunnen plaatsen okay, maar ik vind het niet kunnen vertrouwen van ooggetuigen in veel gevallen nogal overdreven.
Ach kom nou zegquote:
En dit is dus precies mijn punt. Het draait niet eens zo zeer om de observatie zelf, maar het draait met name om het referentiekader van ons mensen.quote:Nogal wiedes!
Kom op zeg. Je ziet iets vliegen wat dingen doet die niet kunnen naar onze huidige kennis en dat moeten we maar 'gewoon' & 'normaal' vinden en aannemen alsof er niets bijzonders aan de hand is![]()
![]()
En dit is weer een heel goed klinkende verklaring in algemene termen, alleen houdt die geen stand wanneer je kijkt naar specifieke cases. Tienduizend mensen in Phoenix spelen echt niet allemaal onder 1 hoedje hoor.quote:Dat betekend het niet, maar verdiend wel enige aandacht ja.
Bovendien zit je nog met interpretaties en uitleg. Sowieso met gewoon recherche onderzoek zie je al dat als getuigen al precies hetzelfde vertellen, dat het afgesproken werk is. Zo gewoon vertellen ze namelijk allemaal (net even) iets anders. Dat alleen maakt het al lastig een correct 'beeld' te vormen (voor de onderzoeker, die dus geen getuige was)
Waarom heb je het over supermensen? Als wij over enkele decennia een revolutionaire technologie hebben waarmee we vanuit stilstand naar Mach 10 kunnen, dan hoeven we niet ineens supermensen te zijn om deze nieuwe technologie te herkennen.quote:Waarom?
Zijn dat een soort supermensen die feilloos zijn ofzo ?
Vanuit het oogpunt van pure observatie is dat best raar ja. Want laten we gewoon eerlijk zijn, het gaat hier helemaal niet zo zeer om de observatie van deze mensen, maar het gaat hier om het referentiekader van de persoon die de informatie tot zich neemt.quote:... en dat vind je raar
Uiteraard wil je meer bewijs dan alleen een ooggetuige verslag. Maar wat denk jij dat de piloot in het filmpje heeft gezien?quote:& de claim dat we bezocht worden door aliens in allerlei bizarre voertuigen vergt nu eenmaal MEER dan een ooggetuige verslag, daar waar je in normale omstandigheden dat minder hard nodig hebt.
Je kunt toch gewoon zeggen dat er vreemde observaties worden gedaan door geloofwaardige mensen en dat 1 van de verklaringen zou zijn dat het buitenaardse wezens zijn?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:41 schreef R0N1N het volgende:
Sowieso, welk weldenkend mens wil met de ontdekking van buitenaards leven, zo'n beetje de belangrijkste gebeurtenis ooit, een fout maken door iets te snel aannames te doen op basis van (naar later blijkt) foutieve verklaringen ?
Dat wil je niet mis hebben, zoiets moet je zo zeker mogelijk weten, wil je niet het lachertje der menselijke geschiedenis worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |