Ja zie, daar was ik dus al bang voorquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja die gaan terug, en ik vind het idd ook echt sneu
Mocht jij ook al niet kijken?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:11 schreef Muis006 het volgende:
Tof, weet ik meteen wat ze doen als ik onder zeil ben
Ja, ik over die gast op de 1ste rijquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:12 schreef Oognip het volgende:
[..]ik heb het over meneer de patient
jij over die langharige of niet?
Nou!quote:
Nee iddquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:07 schreef oh-oh het volgende:
Ja nou ze vragen dus wel of er mensen zijn voor de afvallers, dus dat zal wel goed komen.
Ze gingen net zogenaamd testen of de honden goed alleen konden zijn.
Laten ze die drie honden samen alleen in huis, met camera's.
Ja nee, dat is realistisch.
Zijn ze samen met zn drietjes.
Weet je nog geen flikker.
Mwah, de chirurgen in GA zijn toch mooierquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:12 schreef Qwea het volgende:
Ik heb echt het idee dat dit een ep van GA is
Kloptquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Mwah, de chirurgen in GA zijn toch mooier
Lijkt wel plasticquote:
Ongelofelijk he, dat je een stukje van de werking zo live ziet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:28 schreef Greys het volgende:
"Nu voel ik het in mijn linkerknie".
En hup, een markertje op de hersenen.
Wat knap he
*prik*quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Lijkt wel plastic
Bizar dit he? *prik* Oh, ik voel het tussen mijn duim en wijsvinger!
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:31 schreef Oognip het volgende:
Echt raar ja
Dit typt niet makkelijk kan ik vertellen
[ afbeelding ]
Vast.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:32 schreef Muis006 het volgende:
Mijn hersenen zijn ongetwijfeld veeeel mooier.
Met rainbows en unicorns enzo.
En puppies.
picsquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:32 schreef Muis006 het volgende:
En puppies.
En troetelbeertjesquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:32 schreef Muis006 het volgende:
En puppies.
Nou dat wel idd.... er is eigenlijk maar weinig live beeld voor een live operatiequote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:35 schreef Qwea het volgende:
minder lullen meer die operatie laten zien
Ik weet het niet. Ik hoop echt dat hij gewoon Cisco heet. Vette props voor zijn ouders danquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Zal het niet gewoon een Fries zijn die Sisko heet ofzo?
Geek.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik hoop echt dat hij gewoon Cisco heet. Vette props voor zijn ouders danWat een baas is het dan
Kom op, dat is echt vet baas. Ik ga Baloe omdopen tot Ciscoquote:
Dat vroeg ik me ook al afquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:45 schreef Qwea het volgende:
Wat zijn die flapjes nou die ze weghalen? Tumor?
Dunno. Ging te snel om het fatsoenlijk te kunnen zien voor mequote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:45 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al afmijn vriend dacht watjes?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef Muis006 het volgende:
Katoenen steriele lapjes die ze erop leggen om het bloed te absorberen.
Kijk, dank u.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef Cat22 het volgende:
Die schuimige dingetjes? Volgens mij een soort absorberende spons die tevens bloedstelpend is. Bij zo'n OK gaat er flink wat bloed doorheen.
We are in tha know.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef Muis006 het volgende:
Katoenen steriele lapjes die ze erop leggen om het bloed te absorberen.
Ja er gaat wel een paar liter doorheen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef Cat22 het volgende:
Die schuimige dingetjes? Volgens mij een soort absorberende spons die tevens bloedstelpend is. Bij zo'n OK gaat er flink wat bloed doorheen.
Een paar liter bloed?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:48 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja er gaat wel een paar liter doorheen.
Dat zou je even aan Barbaaf moeten vragenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou bij mij wel.
Mag ik nu een ijsje?
quote:
Stroopwafel en spinazie kun je krijgen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou bij mij wel.
Mag ik nu een ijsje?
Maar een paar liter bloed, toch niet als in 2 liter of zo? Als je maar 5 liter bloed hebt blijft er maar 'weinig' over.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]Schedel en hersenvlies is superdoorbloed. En ze maken een groot oppervlak open en kunnen al die haarvaatjes niet dichtbranden (proberen ze wel), dus je verliest flink wat.
Daarom bloeden schedelwonden ook altijd zo drahamatisch. [/wijsneus]
En ik neem aan dat er natuurlijk ook bloed bijgehangen wordt...?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]Schedel en hersenvlies is superdoorbloed. En ze maken een groot oppervlak open en kunnen al die haarvaatjes niet dichtbranden (proberen ze wel), dus je verliest flink wat.
Daarom bloeden schedelwonden ook altijd zo drahamatisch. [/wijsneus]
Dat vullen ze misschien wel bij, tijdens de operatie?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar een paar liter bloed, toch niet als in 2 liter of zo? Als je maar 5 liter bloed hebt blijft er maar 'weinig' over.
Dat zou kunnenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat vullen ze misschien wel bij, tijdens de operatie?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar een paar liter bloed, toch niet als in 2 liter of zo? Als je maar 5 liter bloed hebt blijft er maar 'weinig' over.
Wat de Q. zegt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
En ik neem aan dat er natuurlijk ook bloed bijgehangen wordt...?
Ah. Ik moet nog veel lerenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
[..]
Wat de Q. zegt.
Anders kon je zulke OK's niet doen, piepte de patiënt door het bloedverlies er tussenuit.
Interessante materie.quote:
Zekerquote:
Nog 10 minuutjesquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:57 schreef Roger_Epiales het volgende:
Het is dus nog steeds bezig? Goed, ik zoek wel ff een leuke serie op het internet ofzo, Ned 1 gaat bij mij de rest van de avond niet meer aan.
Ik kijk inmiddels weer naar dood vleesch bij Masterchef.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:57 schreef Qwea het volgende:
Ze lullen me wat teveel vanaf de zijkant en laten te weinig zien IMHO
krijg ik honger vanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik kijk inmiddels weer naar dood vleesch bij Masterchef.
Ik vind het wel een beetje een hoog 'en dan wil ik nog graag de groeten doen aan mijn moeder'-gehalte hebbenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:02 schreef Greys het volgende:
Wát een bizar gezicht, die Frans die zo lekker ligt te leuteren terwijl zijn hele hersenpan open ligt!
Anderhalf uur lang in een stel bloederige hersenen kijken was ook niets geweest toch denk ik, juist in combinatie met de achtergrondinfo vond ik het wel interessant. Het had IETS meer gemogen, de live beelden. Maar dat hersen-navigatiesysteem vond ik ook tof om te zienquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:03 schreef Oognip het volgende:
Ik vond het inderdaad ook een beetje te weinig beelden van de operatie en te veel gelul.
Hij is haske groggy, hij was echt niet 100% helder volgens mijquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje een hoog 'en dan wil ik nog graag de groeten doen aan mijn moeder'-gehalte hebben
uhu. Met dat hele veer in iemands reet gebeuren shit ook.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje een hoog 'en dan wil ik nog graag de groeten doen aan mijn moeder'-gehalte hebben
Nee 1.5 uur is wat veel, maar een uurtje was leuk geweestquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Anderhalf uur lang in een stel bloederige hersenen kijken was ook niets geweest toch denk ik, juist in combinatie met de achtergrondinfo vond ik het wel interessant. Het had IETS meer gemogen, de live beelden. Maar dat hersen-navigatiesysteem vond ik ook tof om te zien
Hmm... ik zou zo in elk geval niet op nationale televisie hoevenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
Hij is haske groggy, hij was echt niet 100% helder volgens mij
Af en toe lag hij ook heel waus naar dat ding om zijn vinger te loeren.
Mhaw, ik had best de hele operatie willen zien met uitleg van de Chirurgen die op dat moment aan het werk waren ipv telkens dat studio gelul.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Anderhalf uur lang in een stel bloederige hersenen kijken was ook niets geweest toch denk ik, juist in combinatie met de achtergrondinfo vond ik het wel interessant. Het had IETS meer gemogen, de live beelden. Maar dat hersen-navigatiesysteem vond ik ook tof om te zien
Ze hebben maar een beperkte zendtijd natuurlijk, die al maanden volgeboekt zit zeg maar in de programmeringquote:
Ja dat iddquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mhaw, ik had best de hele operatie willen zien met uitleg van de Chirurgen die op dat moment aan het werk waren ipv telkens dat studio gelul.
Wel zondequote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze hebben maar een beperkte zendtijd natuurlijk, die al maanden volgeboekt zit zeg maar in de programmeringDus ze kunnen daar niet ineens 5 uren operatie-tv (incl. preppen en afronden enzo) tussen gaan proppen denk ik.
Ja, echt véééél mooierquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:06 schreef Greys het volgende:
Nu naar RTL4, de Nederlandse versie van dat 'Genante Lijven' programma dat we toen keken met die chlamidia testen en wattenstijfjes enzo
Maar wel vééééél mooier, vond je nietquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Bamba het volgende:
Omg, bij 'dit is mijn lijf' na een schaamlipcorrectie: Ik mag nog niet seksen..dat mag pas over 2 weekies
Tjah euh....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar wel vééééél mooier, vond je niet
As if... Pfffttt
Het zal wel aan mij liggen. Ik moet natuurlijk helemaal niet oordelen over de schaamlippen van iemand anders, maar ik dacht ok: "Tjah, euhhhh.... "quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:29 schreef Bamba het volgende:
Tjah euh....
Als zij er maar gelukkig mee is![]()
Ik kijk eigenlijk helemaal niet graag naar de schaamlippen van een anderquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen. Ik moet natuurlijk helemaal niet oordelen over de schaamlippen van iemand anders, maar ik dacht ok: "Tjah, euhhhh.... "![]()
Ik vind het een beetje suf, want vorige week in de aflevering van dat meisje zag ik al hoe hij er uiteindelijk uit komt te zienquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:45 schreef Bamba het volgende:
Die jongen bij Obese moet in een jaar tijd een hele mij afvallen
ja klopt idd! Ik heb ook al meerdere mensen gezien die nog niet te zien zijn geweest in het programma. Niet erg handigquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje suf, want vorige week in de aflevering van dat meisje zag ik al hoe hij er uiteindelijk uit komt te zienWant tijdens zijn training krijgt ie iets met haar (zij van vorige week dus, die toen ging afvallen) en bij haar 'onthulling' was hij dus ook in zeer afgeslankte vorm.
Lekkere spoiler, lekker slim van de programmamakers
Ik vond dat meisje wel vré-se-lijk opgeknapt trouwens, wat een knapperd werd datquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:55 schreef Bamba het volgende:
[..]
ja klopt idd! Ik heb ook al meerdere mensen gezien die nog niet te zien zijn geweest in het programma. Niet erg handig
Idd een hele mooie meid!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat meisje wel vré-se-lijk opgeknapt trouwens, wat een knapperd werd dat
Wat doen ze eigenlijk met al dat overtollig vel?
Wordt dat ook betaald voor ze, een eventuele operatie daarvoor?
Wie welquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:32 schreef Bamba het volgende:
Ik kijk eigenlijk helemaal niet graag naar de schaamlippen van een ander.
Psies. Boeie. Nou ja, zo ik al zei: het zal wel aan mij liggen (en in dit geval: ook aan jouquote:Ik had niet meegekregen of het puur cosmetisch was of had ze er ook echt last van? In het laatste geval kan ik begrijpen dat je er iets aan laat doen...Als het puur cosmetisch was: boeiuh dat je lellen te ver naar buiten hangen, alsof je ze over je schouders gooit om er te koop mee te lopen
Dat ze d'r lellen lekker bijhoudtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wie welZelfs ik niet hoor
[..]
Psies. Boeie. Nou ja, zo ik al zei: het zal wel aan mij liggen (en in dit geval: ook aan jou)
Ik slaap wel voor de houtkachel danquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:07 schreef Greys het volgende:
Het zal me toch benieuwen
'Horrorwinter begint over een maand'
Zij wilde nog niet, want het wordt afgeraden vlak voor een zwangerschap, en omdat ze nu een relatie had en in de dertig was en eigenlijk heel graag kinderen wilde heeft ze het nog niet gedaanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat meisje wel vré-se-lijk opgeknapt trouwens, wat een knapperd werd dat
Wat doen ze eigenlijk met al dat overtollig vel?
Wordt dat ook betaald voor ze, een eventuele operatie daarvoor?
mogguhquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:07 schreef Greys het volgende:
Het zal me toch benieuwen
'Horrorwinter begint over een maand'
Bink is jaaaaaren geleden zelfs mee geweest op wintersport, daar liep ze dus elke dag in de sneeuw. Zonder schoenen hoor. En al die honden liepen daar zonder schoenen, gewoon opletten dat er geen bonken sneeuw onder de voetzooltjes komen te zitten, die ijsklompjes kunnen worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 06:55 schreef Qwea het volgende:
NOu nog iets anders over de winter : Hoe doen jullie dat (Hoi oh-oh en Greys met honden) in de sneeuw? Ik kan Baloe moeilijk schoenen aantrekken, right
Ik vind dat op de foto eerder overkomen als 'strike a pose' dan als onzekerquote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:11 schreef oh-oh het volgende:
Op FB staan er nog meer Greys.
[ afbeelding ]
Hier kijkt ie leuk, maar ik hou niet van die onzekere opgetilde pootjes
Omdat hij ijsballen aan zijn voeten heeft telkens. Creme stuur ik op straks. Naar je werk?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 08:50 schreef oh-oh het volgende:
Waarom moet BoeBoe dan ineens schoenen aan nu?
Bij mij hoeft ook alleen maar Chico dat hoor.
Ik wil die creme wel als jij m niet meer hoeft!
Baaaaaaf, ik ga je ff wat pics van gisteravond showen, die fotograaf wilde ff die flitser testen op Billy, het was al bijna donker.
[ afbeelding ]
Kiek! Goeie tip! Ik heb weekendquote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Bink is jaaaaaren geleden zelfs mee geweest op wintersport, daar liep ze dus elke dag in de sneeuw. Zonder schoenen hoor. En al die honden liepen daar zonder schoenen, gewoon opletten dat er geen bonken sneeuw onder de voetzooltjes komen te zitten, die ijsklompjes kunnen worden.
Je moet maar even googlen, je kunt de voeten ook insmeren met (geloof ik) vaseline als je een lange wandeling in de sneeuw gaat maken, dat voorkomt ook die ijsbonkjes tussen/onder de tenen
Waarom belde je je man en moeder dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:11 schreef senesta het volgende:
*Vloekt*
Dat zwart/witte monster was weer aan het buurten bij de buren, ik dacht dat ik alles dicht had maar hij heeft net zo lang lopen wrikken tot hij een opening in het net had gemaakt waar hij door kon wurmen![]()
En ik zag hem ook niet bij de burenIk heb lopen zoeken en roepen, al jankend op een gegeven moment. Manlief niet te bereiken, moeder weg
![]()
Op een gegeven moment kwam ik thuis, deed de achterdeur dicht en ging mijn jas en wandelschoenen aantrekken en toen zag ik hem in de achtertuin, peeuwen omdat ik de deur had dicht gedaanHij was niet heel erg ver blijkbaar.
Die komt voorlopig niet meer in de tuin![]()
Wel "grappig" trouwens is dat de andere twee me komen halen. Die staan te dralen en te peeuwen, lopen in en uit en maken gedoe.
Ik ga nog een keer het net helemaal nalopen en anders komt er gewoon een kattenren die op slot kan![]()
* senesta probeert ademhaling en hartslag weer onder controle te krijgen
quote:
quote:
Vergeet de kaas nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:54 schreef tombolafan het volgende:
kaasfondue met verschillende soorten brood, tomaat, wortel, bleekselderie knakworst ...
Neej!! kant en klaar pakketje ligt al in de koelkast!! heb nu nog een extra pakje nodig, komen 2 vrienden eten. En wat ideeen voor dippers. Heb nog restjes brood in de vriezer. Verder zat ik zelf te denken aan snacktomaatjes en komkommertjes, salami, ananas, paprika....quote:
Ben je zo veel afgevallen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:50 schreef Qwea het volgende:
hihihi. ik HAAT het als mensen niet terug mailen. En ik heb een nieuwe broek nodigof 2
nou, wel wat maar niet zoveel voor een nieuwe broek a la minuut. Mijn broek is stukquote:
Ah zo. Zieligquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
nou, wel wat maar niet zoveel voor een nieuwe broek a la minuut. Mijn broek is stuk
nee, 4. Maar ik moet er ff 2 bij. Heb ik er 5quote:
Je broeken kun je bij Qwea latenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik kreeg net weer een volle zak van H&M ik weet echt niet meer waar ik het laten moet
Same. Ik zit te wachten op mailtjes van MP waar ik stuk of 12 naar toe heb vestuurdquote:
Wat wil je kopen dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Same. Ik zit te wachten op mailtjes van MP waar ik stuk of 12 naar toe heb vestuurd
Ik denk dat hij alleen maar verder wegkruipt als andere mensen zijn naam gaan roepen. Het is normaal niet zo'n held.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:47 schreef Qwea het volgende:
[..]ik denk om mee te helpen zoeken ofzo
Een rotkat is het en dat vertel ik hem ook al de hele middag. Ik kan melden dat hij behoorlijk in zijn sas is met alle aandachtquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:19 schreef Oognip het volgende:
Wat een schrik kan zo'n kat je aanjagen he
Moeilijk is dat he? Ik weet zo goed hoe het is, heel veel sterkte! Voor mijn opa was er een dokteam die hielp met vragen en problemen waar we tegenaan liepen met mijn opa. Er kwam al minstens twee jaar steeds dezelfde vrouw bij hem langs en die hielp ook met problemen waar we tegenaan liepen. Misschien dat er zoiets ook daar is?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:21 schreef Oognip het volgende:
Ik heb mail terug van mijn oom over mijn oma
Hij vindt dat ik gelijk heb dat oma langzaam achteruit gaat, maar vindt de situatie nog niet alarmerend genoeg en hij volgt haar redelijk. Kwestie van rekken en erbij blijven. Hij is gelukkig wel zo realtisch om te beseffen dat har proces onomkeerbaar is en dat er ooit een moment van ingrijpen gaat komen. Hij wil haar alleen wel zo lang mogelijk zelfstandig laten opereren.
Na zijn vakantie gaat hij met haar praten over een mogelijke begeleiding via de huisarts voor aankomend alzheimer patienten. Oma kennende gaat dat nog een boeiende discussie opleveren...
Er wordt iig aan gewerkt
Ik vind het heel moeilijk om te zien, ook omdat haar grootste nachtmerrie is om dement te worden, net als haar moeder. Nu heeft ze altijd excuses als ze dingen vergeet (ze lag te slapen, het is een beetje een rare dag enz.) ze wil ook niet naar de huisarts. Ben benieuwd naar het gesprek wat mijn oom met haar wil voeren, daar zal ze behoorlijk van schrikken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:27 schreef senesta het volgende:
Moeilijk is dat he? Ik weet zo goed hoe het is, heel veel sterkte! Voor mijn opa was er een dokteam die hielp met vragen en problemen waar we tegenaan liepen met mijn opa. Er kwam al minstens twee jaar steeds dezelfde vrouw bij hem langs en die hielp ook met problemen waar we tegenaan liepen. Misschien dat er zoiets ook daar is?
Iphone 4 voor de mo. Zat ook in onderhandeling met iemand per PM. 8GB wil die meer als 300 euro voor hebben (nieuw), maar ze staan op MP ook nieuw met garantie voor 400 (16GB)quote:
Mijn opa was alleen toen de alzheimer echt verslechterde. Het begon al toen mijn oma nog leefde hoor al vond oma het allemaal maar aanstellerijquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:36 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik vind het heel moeilijk om te zien, ook omdat haar grootste nachtmerrie is om dement te worden, net als haar moeder. Nu heeft ze altijd excuses als ze dingen vergeet (ze lag te slapen, het is een beetje een rare dag enz.) ze wil ook niet naar de huisarts. Ben benieuwd naar het gesprek wat mijn oom met haar wil voeren, daar zal ze behoorlijk van schrikken.
Woonde jouw opa alleen of had hij nog een vrouw? Die vrouw die bij hem langs kwam, was die van de thuiszorg?
De schoonmoeder van mijn vader was dus ook heel erg dement en volgens mijn "stiefmoeder" (wat een k*twoord) kunnen dementerenden heel lang verborgen houden dat ze al zo dement zijn. Toen ze er bij haar moeder achterkwamen bleek die ook al echt heel erg dement en moest toen naar de crisisopvang. Daar ben ik dus ook een beetje bang voor.
Maar waarom wil hij niet meteen de 4s? Vindt ie die te duur of...?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Iphone 4 voor de mo. Zat ook in onderhandeling met iemand per PM. 8GB wil die meer als 300 euro voor hebben (nieuw), maar ze staan op MP ook nieuw met garantie voor 400 (16GB)
Wat sneu dat hij maar niet meer wilde praten omdat hij niet zei wat hij bedoeldequote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Mijn opa was alleen toen de alzheimer echt verslechterde. Het begon al toen mijn oma nog leefde hoor al vond oma het allemaal maar aanstellerijEn toen kwamen de mensen van het DOK team ook al langs. Hij vergat toen al heel veel dingen en wat bij hem steeds heel erg naar voren kwam was dat hij erg achterdochtig werd. Hij was ook heel erg boos na het overlijden van mijn oma. Het was allemaal heel erg snel gegaan en hij heeft echt geen tijd gehad om goed te begrijpen hoe ernstig het was.
En dat verbergen ken ik ook hoorOver kinderen en kleinkinderen als "die jongen"of "de meiden" praten omdat hij de namen niet meer wist. Dit jaar zei hij ook gewoon dat hij niet wilde praten omdat hij toch steeds niet zei wat hij bedoelde. Heel erg sneu. Alzheimer is gewoon heel erg schreinend, ik denk dat daar geen mild of goed verloop bij bestaat helaas
Kant an klaar vind ik echt vreselijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:47 schreef Croli het volgende:
[..]
Neej!! kant en klaar pakketje ligt al in de koelkast!! heb nu nog een extra pakje nodig, komen 2 vrienden eten. En wat ideeen voor dippers. Heb nog restjes brood in de vriezer. Verder zat ik zelf te denken aan snacktomaatjes en komkommertjes, salami, ananas, paprika....
Ik vind kant en klaar prima te etenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kant an klaar vind ik echt vreselijk
Een en al alcohol, en vaak te weinig ook
Dus sla wel ruim in zou ik zeggen
Maar als je dement bent kun je toch geen euthanasie laten doen of wel?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef senesta het volgende:
Mijn opa net zo
Geld idem, hij zat op zijn geld, dacht dat iedereen het van hem wilde stelen. Maar ook op medisch gebied dus. Hij wilde voor geen enkele medische behandeling of zo tekenen, niets. Maar daarmee sloot hij niet alleen de deur naar beter worden maar ook naar bijvoorbeeld in het ergste geval euthenasie. Nu vroeg hij ons op het einde steeds om een pilletje of een drankje![]()
Het doc team gaf wel goede, praktische tips. Zo had mijn opa een bezoekboekje. Daar schreef iedereen in, de familie, thuiszorg, docteam etc. Voor de mensen om hem heen erg handig omdat hij soms wat warrig was maar voor hem ook erg fijn om alles terug te kunnen lezen.
Is zij ook dement? Dat het erger wordt heeft toch niet met manisch-depressief te maken? Daar word je toch niet achterdochtig van of wel?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Mijn schoonmoeder is ook zo gruwelijk achterdochtig... ze heeft duizenden spullen, raakt alles kwijt en dan heeft er iemand in haar spullen zitten graaien. Ze heeft dat al heel lang, maar het wordt steeds erger (manisch-depressief). Terwijl ze nu alleen woont en niemand een sleutel heeft, dus er helemaal niemand in haar spullen kanVroeger kregen de kinderen de schuld, trouwens.
Omdat ik (ik wil hem gaarne op kerst gaan geven, ben ik er vanaf) hem los koop, en geen fucking 650 a 700 euro neertel voor een 4s van 16GB die ten opzichte van de 4 amper voordelen heeftquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:42 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar waarom wil hij niet meteen de 4s? Vindt ie die te duur of...?
Alcohol you say? I think I'm going to kant en klaar kaas fonduequote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kant an klaar vind ik echt vreselijk
Een en al alcohol, en vaak te weinig ook
Dus sla wel ruim in zou ik zeggen
That's my girlquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef Greys het volgende:
En dan kiep ik er ook nog wat witte wijn bij.
Neeeeeeee, ik maak altijd zelfquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind kant en klaar prima te eten
En dan kiep ik er ook nog wat witte wijn bij.
En hier altijd meer dan genoeg geweest voor 2 personen
Gewoon lekker veel er omheen snaaien, fruit, salade, brood.
Dit heeft ze al sinds mijn vriend zich kan herinneren - en dus ook dat het in al die jaren veel erger is geworden dan eerst-, dus ik denk wel dat het daarmee samenhangt. Na een aantal beroertes een paar jaar geleden is niet zo lang geleden ook vascu.laire dementie geconstateerd en dat zal het wellicht nog meer versterken, maar het was altijd al aanwezig en werd ook altijd al erger.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:02 schreef Oognip het volgende:
[..]
Is zij ook dement? Dat het erger wordt heeft toch niet met manisch-depressief te maken? Daar word je toch niet achterdochtig van of wel?
Ik ook nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:08 schreef Qwea het volgende:
ik heb nog nooit kaas fondue gedaan. #fml
Hij is wel heeeeel duur ja, maar dan heb je wel een langere batterijduur, betere camera en hij is sneller.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik (ik wil hem gaarne op kerst gaan geven, ben ik er vanaf) hem los koop, en geen fucking 650 a 700 euro neertel voor een 4s van 16GB die ten opzichte van de 4 amper voordelen heeft.
Ik vind die pakjes ook vrij klein hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Neeeeeeee, ik maak altijd zelfMet bouillon, geraspte kaas en dan nog ff gorgonzola erin voor het pittige
Maar misschien hadden wij rare pakjes, 2 2-persoons waren iig VEEL te weinig met zijn 4en hier!
Kom maar een keer hier hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:08 schreef Qwea het volgende:
ik heb nog nooit kaas fondue gedaan. #fml
omfg, dodelijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kom maar een keer hier hoor
Eten we kaasfondue met als toetje chocoladefondue
Volgens mij is achterdocht wel vaker aanwezig bij een bipolaire stoornisquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dit heeft ze al sinds mijn vriend zich kan herinneren - en dus ook dat het in al die jaren veel erger is geworden dan eerst-, dus ik denk wel dat het daarmee samenhangt. Na een aantal beroertes een paar jaar geleden is niet zo lang geleden ook vascu.laire dementie geconstateerd en dat zal het wellicht nog meer versterken, maar het was altijd al aanwezig en werd ook altijd al erger.
4 : 5MP cameraquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hij is wel heeeeel duur ja, maar dan heb je wel een langere batterijduur, betere camera en hij is sneller.
Kortom : nog steeds niet die 250 euro meer waardquote:De iPhone 4S is aan de buitenkant identiek aan de iPhone 4, maar van binnen is het toestel flink opgewaardeerd. De 1 GHz dual-core A9-processor (die ook in de iPad 2 zit) is een van de grootste verbeteringen, met een sterk verhoogde snelheid tot gevolg. Pocketnow vergeleek de oude en de nieuwe iPhone op vier punten, met het volgende resultaat.
Opstarttijd: iPhone 4S is sneller
Apps openen: iPhone 4S is sneller
Gaming performance: Veel vloeiender en mooier bij de iPhone 4S
Webbrowsen: Met Wifi is de iPhone 4S sneller, met 3G-internet niet
De conclusie: ja, de iPhone 4S is inderdaad sneller dan zijn voorganger. Maar zo groot als Apple het verschil neerzet (7 keer sneller) is het ook weer niet. Sneller? Ja! Megasuperveel sneller? Nee, dat niet.
Goed heurquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
omfg, dodelijk![]()
![]()
Ga ik je aan houden hoor
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:01 schreef Oognip het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ik het retourformulier van zooplus kan vinden?Fuck die zat dus in de doos en die hebben we niet meer
Marco wie? En waar?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:26 schreef Ynske het volgende:
Morgen Marco fotograferen, zou ie blijven plakken?
quote:
Is dat zo'n vreemde vraag dan? Als het Marco van Basten in de ArenA was had Yns wel langsgemogen bij mij om te lunchenquote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:42 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Is dat zo'n vreemde vraag dan? Als het Marco van Basten in de ArenA was had Yns wel langsgemogen bij mij om te lunchen
80 waar ik 80 mocht, In een lange rij van auto's.quote:
Maar waarom reed hij dan door!?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee joh die gozer was gewoon![]()
Neujquote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:39 schreef Cat22 het volgende:
Balen Q.Hopelijk kunnen ze je maandag wat meer zeggen.
Hier blijven de vreemde zaken doorgaan. Net gaat de telefoon (heel lang nummer), ik neem op en hoor niks. Dan opeens een ping en een stem die zegt 'Goodbye'. tuuttuuttuuttuuttuut.....
Dus jij belde mijn Ziggo foon niet met jouw Ziggo foon?quote:
niet eensquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dus jij belde mijn Ziggo foon niet met jouw Ziggo foon?
Hihihihihihi!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
niet eenskunnen we wel doen
toch gratis
Ik ook.quote:
Hij raakte van zijn apropos door je actie?quote:
Shocking ja, richting aangeven en op een parkeerplek gaan staan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij raakte van zijn apropos door je actie?
Hij dacht dat je wegvluchttequote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Shocking ja, richting aangeven en op een parkeerplek gaan staan.
Bah wat vervelend dat het niet goed gaat Q,quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
NeujSowieso lijkt het me ook echt niet goed.
We zijn nu bijna 7 maanden (1 nov 7 maanden) verder. Ik heb nog steeds behoorlijk pijn, ik heb nog niet alle functies terug alhoewel stabiliteit bij vlagen wel beter wordt, hij is aan het end van de dag onwijs dik, ik kan nog steeds niet lang(er) lopen, niet lang(er) auto rijden, ik heb startstijfheid, ik kan niet mijn voeten over elkaar op de bank doen en mijn litteken doet op de 1 of andere manier soms behoorlijk steken.
En ik merk dat nu ik naar school ga, de klachten heviger worden. Ws omdat ik niet meer met het pootje lekker op de bank lig = hoog maar hem constant naar beneden heb en omdat ik soms best even moet lopen in zo'n groot gebouw![]()
Maandag a.s naar het AMC. Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Ergens ben ik een beetje "bang" dat ze niks vinden / voor me kunnen doen. Maar ik kan hier ook niet mee door blijven lopen
Dat dacht de politie een paar maanden geleden ook al.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij dacht dat je wegvluchtte
Ach, weet ik het ook. Mannen.....
Ik ben vorig jaar op 6 aug naar Dance Valley geweest en het regende keihard. Dronken gingen we voetballen met een opblaasbare walrus, de 1ste trap ging prima... bij de 2de keer dat ik er een poeier tegenaan wilde geven gleed ik uit en scheurde ik mijn enkelbandenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij raakte van zijn apropos door je actie?
Ik lees nog niet zo lang mee, Q, wat heb je aan je voet/enkel gehad?
Ja maar dan kan hij niet meer vanuit de auto flirten ,maar moet hij irl iets tegen je zeggen en dat durft hij niet( misschien het verlegen type) , maar hij werkt natuurlijk bij de RDW want hij heeft je opgespoord via je kenteken en is nu moed aan het verzamelen om je te bellenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Shocking ja, richting aangeven en op een parkeerplek gaan staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:56 schreef indaha het volgende:
[..]
Ja maar dan kan hij niet meer vanuit de auto flirten ,maar moet hij irl iets tegen je zeggen en da durft hij niet( misschien het verlegen type) , maar hij werkt natuurlijk bij de RDW want hij heeft je opgespoord via je kenteken en is nu moed aan het verzamelen om je te bellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij heeft zijn moeder laten bellen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:39 schreef Cat22 het volgende:
Balen Q.Hopelijk kunnen ze je maandag wat meer zeggen.
Hier blijven de vreemde zaken doorgaan. Net gaat de telefoon (heel lang nummer), ik neem op en hoor niks. Dan opeens een ping en een stem die zegt 'Goodbye'. tuuttuuttuuttuuttuut.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
In Sneek konden ze niks meer voor mij doen. Ze heeft namelijk geen idee waar het vandaan komt. Op de mri was niks te zien. Ook geen vocht. Wat vreemd is, want die enkel is toch behoorlijk dik. Ook de huisarts bevestigde dat een paar weekjes geleden. Dik en warmquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:51 schreef indaha het volgende:
[..]
Bah wat vervelend dat het niet goed gaat Q,ik ben ook benieuwd wat ze zeggen maandag en hoop dat ze je kunnen helpen bij het AMC, maar wat zeggen ze in het ziekenhuis waar je geopereerd bent ervan dat je nog zo'n last hebt.
Dat zal het zijn, hij wil je vragen om aan dat programma mee te doen, hoe heet dat ook alweer.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft zijn moeder laten bellen.
make up schat,make up. Of video bewerkingssoftwarequote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:58 schreef Greys het volgende:
Hoe kan Sarah Jessica Parker nu ineens kin-pukkel-loos zijn in een film?
Paniek om niks!quote:
Dan hadden ze dat ook moeten gebruiken tijdens alle seizoenen van Sex and The Cityquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
make up schat,make up. Of video bewerkingssoftware
Ik lolde.quote:
Heeft je huid ook een andere kleur en heb je pijn in een groter gebied dan alleen de oorspronkelijke wond want dik en warm en pijn doet me ergens aan denkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
In Sneek konden ze niks meer voor mij doen. Ze heeft namelijk geen idee waar het vandaan komt. Op de mri was niks te zien. Ook geen vocht. Wat vreemd is, want die enkel is toch behoorlijk dik. Ook de huisarts bevestigde dat een paar weekjes geleden. Dik en warmEn vandaar dat ze me doorstuurt naar het amc (vanuit sneek omdat ze dus niks meer weet) om te kijken of ik misschien een atroscopie oid moet. Daar blijkt prof van Dijk te zitten die gespecialiseerd is in enkel problemen.
Ditoquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:01 schreef Cat22 het volgende:
Ik val midden in ER en heb geen idee waarom er allemaal vieze mensen door de modder kruipen met plaatjes met cijfers erop in hun mond geklemd.
Nee, mijn litteken is wel paars (ofzo) maar mijn huid erom heen heeft geen rare kleur of andere kleur. En de pijn zit idd in een groter gebied. Die steken zitten nu aan de voorkant van de enkel zeg maar. Dus je hebt de binnenkant, de buitenkant, de achterkant met achillespees en dan de voorkant. Zodra ik nu opsta steekt het als een mofo aan de voorkant. De pijn zit soms ook aan de buitenkant, achterkant en soms zelfs bij mijn middenvoetbeentjes. En er zit echt vocht in. Als ik hem naast die andere enkel hou zie je duidelijk dat er een ei op zit, al 7 maandenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:03 schreef indaha het volgende:
[..]
Heeft je huid ook een andere kleur en heb je pijn in een groter gebied dan alleen de oorspronkelijke wond want dik en warm en pijn doet me ergens aan denken
Kom je helpen zoeken?quote:
Oh bah, daar ben je dus al een hele poos zoet meequote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar op 6 aug naar Dance Valley geweest en het regende keihard. Dronken gingen we voetballen met een opblaasbare walrus, de 1ste trap ging prima... bij de 2de keer dat ik er een poeier tegenaan wilde geven gleed ik uit en scheurde ik mijn enkelbanden1 april 2011 eraan geopereerd na een lange weg van gips, tape en vacopeds. Maar ik heb er nu MEER last van dan VOOR de operatie.
Voorheen was hij dik en pijnlijk tijdens stukjes lopen. Nu is hij eigenlijk altijd behoorlijk pijnlijk + dat ik soms echt onwijze pijnlijke steken heb enzo. Voorheen kon ik ook makkelijk 2u autorijden, nu red ik soms de winkel niet eens
Ik zag m voor het laatst ergens bij de mediamarktquote:
Hebben die een balkon waar we op zijn kop af kunnen gaan hangen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:26 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik zag m voor het laatst ergens bij de mediamarkt
Ik heb dus wél iets gemist, je houdt me slecht op de hoogtequote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hebben die een balkon waar we op zijn kop af kunnen gaan hangen?
Dat werkt meestal wel bij Elies and moi
Neeeeeeeequote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:29 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik heb dus wél iets gemist, je houdt me slecht op de hoogte
Ik ga morgen voor je kijkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:26 schreef Goodbye het volgende:
Ik zag m voor het laatst ergens bij de mediamarkt
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:37 schreef Greys het volgende:
Neeeeeeee
Da's van vér voor jouw laptoploze tijdperk
(Iets met een kat van een FOK!er die zoek was en Elies en ik die zouden gaan helpen en dat we dan op zijn kop aan het balkon zouden gaan hangen en Elies heeft daar een paint van gemaakt)
Doet 'ns ff niet zo gek zegquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:39 schreef Ingetje79 het volgende:
Heej Gb![]()
Ik was zomaar in de sportschool
Ja, best ernstig he?quote:
Whoehoeeeequote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:39 schreef Ingetje79 het volgende:
Heej Gb![]()
Ik was zomaar in de sportschool
Ik vond het nog best leuk ookquote:
Oeh ja hoe ging dat gister?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:43 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, best ernstig he?![]()
En zaterdagochtend moet ik weer laten zien aan Juf hoe goed ik alles kan
Nope, ik ben paar dingen tegelijk aan het doen en dan ben ik iets minder vlotquote:
Ja, gisterenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Oeh ja hoe ging dat gister?
Je moest gister voor het eerst toch?
En Tombo laatst klagen dat op mijn paint van haar d'r benen niet aan haar lijf vast zaten.quote:
Ik zou bijna (!) zin krijgen om het ook te gaan doenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:52 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, gisteren![]()
Tja, ze wilde van me weten waarom ik ging sporten en welke spieren ik wilde trainen.
En daarop heeft ze een schema gemaakt en moest ik al die toestellen onder toeziend oog van haar doen![]()
Daarna heeft ze eea wat zwaarder afgesteld (ik bleek sterker dan ik dacht) en zaterdag moet ik alles nog een keer met haar bij langs.
En vanaf dan mag ik alleen, zonder Juf
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:52 schreef Oognip het volgende:
hihi ik heb een opdracht terug gekregen waar ik totaal mijn best niet op had gedaan, toch heb ik een 4 (1 is het laagst, 4 het hoogst)
Ja, en het duurt me veelste lang ook enzoquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh bah, daar ben je dus al een hele poos zoet mee
Eerst deden ze dat ook wel tot een paar weken geleden. Nu is het denk ik hip om dat zo te doen jaquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:54 schreef Greys het volgende:
[..]
En Tombo laatst klagen dat op mijn paint van haar d'r benen niet aan haar lijf vast zaten.
Zie... op Elies d'r paint zit mijn romp halverwege mijn hoofd
[..]
Ik zou bijna (!) zin krijgen om het ook te gaan doen
Goed van je!Wat zal je een strakke bipsebaps krijgen!
[..]![]()
(Waarom doen ze niet lekker de ouderwetse 1-10?Is dat hip, een 4 het hoogst?)
Krijg er echt bijna zin inquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:55 schreef Ingetje79 het volgende:
Ga ook maar lekker sporten dan Krees, kunnen we samen flaneren met onze strakke bipsebapsen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |