Waarom belde je je man en moeder dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:11 schreef senesta het volgende:
*Vloekt*
Dat zwart/witte monster was weer aan het buurten bij de buren, ik dacht dat ik alles dicht had maar hij heeft net zo lang lopen wrikken tot hij een opening in het net had gemaakt waar hij door kon wurmen![]()
En ik zag hem ook niet bij de burenIk heb lopen zoeken en roepen, al jankend op een gegeven moment. Manlief niet te bereiken, moeder weg
![]()
Op een gegeven moment kwam ik thuis, deed de achterdeur dicht en ging mijn jas en wandelschoenen aantrekken en toen zag ik hem in de achtertuin, peeuwen omdat ik de deur had dicht gedaanHij was niet heel erg ver blijkbaar.
Die komt voorlopig niet meer in de tuin![]()
Wel "grappig" trouwens is dat de andere twee me komen halen. Die staan te dralen en te peeuwen, lopen in en uit en maken gedoe.
Ik ga nog een keer het net helemaal nalopen en anders komt er gewoon een kattenren die op slot kan![]()
* senesta probeert ademhaling en hartslag weer onder controle te krijgen
quote:
quote:
Vergeet de kaas nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:54 schreef tombolafan het volgende:
kaasfondue met verschillende soorten brood, tomaat, wortel, bleekselderie knakworst ...
Neej!! kant en klaar pakketje ligt al in de koelkast!! heb nu nog een extra pakje nodig, komen 2 vrienden eten. En wat ideeen voor dippers. Heb nog restjes brood in de vriezer. Verder zat ik zelf te denken aan snacktomaatjes en komkommertjes, salami, ananas, paprika....quote:
Ben je zo veel afgevallen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:50 schreef Qwea het volgende:
hihihi. ik HAAT het als mensen niet terug mailen. En ik heb een nieuwe broek nodigof 2
nou, wel wat maar niet zoveel voor een nieuwe broek a la minuut. Mijn broek is stukquote:
Ah zo. Zieligquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
nou, wel wat maar niet zoveel voor een nieuwe broek a la minuut. Mijn broek is stuk
nee, 4. Maar ik moet er ff 2 bij. Heb ik er 5quote:
Je broeken kun je bij Qwea latenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik kreeg net weer een volle zak van H&M ik weet echt niet meer waar ik het laten moet
Same. Ik zit te wachten op mailtjes van MP waar ik stuk of 12 naar toe heb vestuurdquote:
Wat wil je kopen dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Same. Ik zit te wachten op mailtjes van MP waar ik stuk of 12 naar toe heb vestuurd
Ik denk dat hij alleen maar verder wegkruipt als andere mensen zijn naam gaan roepen. Het is normaal niet zo'n held.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:47 schreef Qwea het volgende:
[..]ik denk om mee te helpen zoeken ofzo
Een rotkat is het en dat vertel ik hem ook al de hele middag. Ik kan melden dat hij behoorlijk in zijn sas is met alle aandachtquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:19 schreef Oognip het volgende:
Wat een schrik kan zo'n kat je aanjagen he
Moeilijk is dat he? Ik weet zo goed hoe het is, heel veel sterkte! Voor mijn opa was er een dokteam die hielp met vragen en problemen waar we tegenaan liepen met mijn opa. Er kwam al minstens twee jaar steeds dezelfde vrouw bij hem langs en die hielp ook met problemen waar we tegenaan liepen. Misschien dat er zoiets ook daar is?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:21 schreef Oognip het volgende:
Ik heb mail terug van mijn oom over mijn oma
Hij vindt dat ik gelijk heb dat oma langzaam achteruit gaat, maar vindt de situatie nog niet alarmerend genoeg en hij volgt haar redelijk. Kwestie van rekken en erbij blijven. Hij is gelukkig wel zo realtisch om te beseffen dat har proces onomkeerbaar is en dat er ooit een moment van ingrijpen gaat komen. Hij wil haar alleen wel zo lang mogelijk zelfstandig laten opereren.
Na zijn vakantie gaat hij met haar praten over een mogelijke begeleiding via de huisarts voor aankomend alzheimer patienten. Oma kennende gaat dat nog een boeiende discussie opleveren...
Er wordt iig aan gewerkt
Ik vind het heel moeilijk om te zien, ook omdat haar grootste nachtmerrie is om dement te worden, net als haar moeder. Nu heeft ze altijd excuses als ze dingen vergeet (ze lag te slapen, het is een beetje een rare dag enz.) ze wil ook niet naar de huisarts. Ben benieuwd naar het gesprek wat mijn oom met haar wil voeren, daar zal ze behoorlijk van schrikken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:27 schreef senesta het volgende:
Moeilijk is dat he? Ik weet zo goed hoe het is, heel veel sterkte! Voor mijn opa was er een dokteam die hielp met vragen en problemen waar we tegenaan liepen met mijn opa. Er kwam al minstens twee jaar steeds dezelfde vrouw bij hem langs en die hielp ook met problemen waar we tegenaan liepen. Misschien dat er zoiets ook daar is?
Iphone 4 voor de mo. Zat ook in onderhandeling met iemand per PM. 8GB wil die meer als 300 euro voor hebben (nieuw), maar ze staan op MP ook nieuw met garantie voor 400 (16GB)quote:
Mijn opa was alleen toen de alzheimer echt verslechterde. Het begon al toen mijn oma nog leefde hoor al vond oma het allemaal maar aanstellerijquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:36 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik vind het heel moeilijk om te zien, ook omdat haar grootste nachtmerrie is om dement te worden, net als haar moeder. Nu heeft ze altijd excuses als ze dingen vergeet (ze lag te slapen, het is een beetje een rare dag enz.) ze wil ook niet naar de huisarts. Ben benieuwd naar het gesprek wat mijn oom met haar wil voeren, daar zal ze behoorlijk van schrikken.
Woonde jouw opa alleen of had hij nog een vrouw? Die vrouw die bij hem langs kwam, was die van de thuiszorg?
De schoonmoeder van mijn vader was dus ook heel erg dement en volgens mijn "stiefmoeder" (wat een k*twoord) kunnen dementerenden heel lang verborgen houden dat ze al zo dement zijn. Toen ze er bij haar moeder achterkwamen bleek die ook al echt heel erg dement en moest toen naar de crisisopvang. Daar ben ik dus ook een beetje bang voor.
Maar waarom wil hij niet meteen de 4s? Vindt ie die te duur of...?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Iphone 4 voor de mo. Zat ook in onderhandeling met iemand per PM. 8GB wil die meer als 300 euro voor hebben (nieuw), maar ze staan op MP ook nieuw met garantie voor 400 (16GB)
Wat sneu dat hij maar niet meer wilde praten omdat hij niet zei wat hij bedoeldequote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Mijn opa was alleen toen de alzheimer echt verslechterde. Het begon al toen mijn oma nog leefde hoor al vond oma het allemaal maar aanstellerijEn toen kwamen de mensen van het DOK team ook al langs. Hij vergat toen al heel veel dingen en wat bij hem steeds heel erg naar voren kwam was dat hij erg achterdochtig werd. Hij was ook heel erg boos na het overlijden van mijn oma. Het was allemaal heel erg snel gegaan en hij heeft echt geen tijd gehad om goed te begrijpen hoe ernstig het was.
En dat verbergen ken ik ook hoorOver kinderen en kleinkinderen als "die jongen"of "de meiden" praten omdat hij de namen niet meer wist. Dit jaar zei hij ook gewoon dat hij niet wilde praten omdat hij toch steeds niet zei wat hij bedoelde. Heel erg sneu. Alzheimer is gewoon heel erg schreinend, ik denk dat daar geen mild of goed verloop bij bestaat helaas
Kant an klaar vind ik echt vreselijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:47 schreef Croli het volgende:
[..]
Neej!! kant en klaar pakketje ligt al in de koelkast!! heb nu nog een extra pakje nodig, komen 2 vrienden eten. En wat ideeen voor dippers. Heb nog restjes brood in de vriezer. Verder zat ik zelf te denken aan snacktomaatjes en komkommertjes, salami, ananas, paprika....
Ik vind kant en klaar prima te etenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kant an klaar vind ik echt vreselijk
Een en al alcohol, en vaak te weinig ook
Dus sla wel ruim in zou ik zeggen
Maar als je dement bent kun je toch geen euthanasie laten doen of wel?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef senesta het volgende:
Mijn opa net zo
Geld idem, hij zat op zijn geld, dacht dat iedereen het van hem wilde stelen. Maar ook op medisch gebied dus. Hij wilde voor geen enkele medische behandeling of zo tekenen, niets. Maar daarmee sloot hij niet alleen de deur naar beter worden maar ook naar bijvoorbeeld in het ergste geval euthenasie. Nu vroeg hij ons op het einde steeds om een pilletje of een drankje![]()
Het doc team gaf wel goede, praktische tips. Zo had mijn opa een bezoekboekje. Daar schreef iedereen in, de familie, thuiszorg, docteam etc. Voor de mensen om hem heen erg handig omdat hij soms wat warrig was maar voor hem ook erg fijn om alles terug te kunnen lezen.
Is zij ook dement? Dat het erger wordt heeft toch niet met manisch-depressief te maken? Daar word je toch niet achterdochtig van of wel?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Mijn schoonmoeder is ook zo gruwelijk achterdochtig... ze heeft duizenden spullen, raakt alles kwijt en dan heeft er iemand in haar spullen zitten graaien. Ze heeft dat al heel lang, maar het wordt steeds erger (manisch-depressief). Terwijl ze nu alleen woont en niemand een sleutel heeft, dus er helemaal niemand in haar spullen kanVroeger kregen de kinderen de schuld, trouwens.
Omdat ik (ik wil hem gaarne op kerst gaan geven, ben ik er vanaf) hem los koop, en geen fucking 650 a 700 euro neertel voor een 4s van 16GB die ten opzichte van de 4 amper voordelen heeftquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:42 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar waarom wil hij niet meteen de 4s? Vindt ie die te duur of...?
Alcohol you say? I think I'm going to kant en klaar kaas fonduequote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kant an klaar vind ik echt vreselijk
Een en al alcohol, en vaak te weinig ook
Dus sla wel ruim in zou ik zeggen
That's my girlquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef Greys het volgende:
En dan kiep ik er ook nog wat witte wijn bij.
Neeeeeeee, ik maak altijd zelfquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind kant en klaar prima te eten
En dan kiep ik er ook nog wat witte wijn bij.
En hier altijd meer dan genoeg geweest voor 2 personen
Gewoon lekker veel er omheen snaaien, fruit, salade, brood.
Dit heeft ze al sinds mijn vriend zich kan herinneren - en dus ook dat het in al die jaren veel erger is geworden dan eerst-, dus ik denk wel dat het daarmee samenhangt. Na een aantal beroertes een paar jaar geleden is niet zo lang geleden ook vascu.laire dementie geconstateerd en dat zal het wellicht nog meer versterken, maar het was altijd al aanwezig en werd ook altijd al erger.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:02 schreef Oognip het volgende:
[..]
Is zij ook dement? Dat het erger wordt heeft toch niet met manisch-depressief te maken? Daar word je toch niet achterdochtig van of wel?
Ik ook nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:08 schreef Qwea het volgende:
ik heb nog nooit kaas fondue gedaan. #fml
Hij is wel heeeeel duur ja, maar dan heb je wel een langere batterijduur, betere camera en hij is sneller.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik (ik wil hem gaarne op kerst gaan geven, ben ik er vanaf) hem los koop, en geen fucking 650 a 700 euro neertel voor een 4s van 16GB die ten opzichte van de 4 amper voordelen heeft.
Ik vind die pakjes ook vrij klein hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Neeeeeeee, ik maak altijd zelfMet bouillon, geraspte kaas en dan nog ff gorgonzola erin voor het pittige
Maar misschien hadden wij rare pakjes, 2 2-persoons waren iig VEEL te weinig met zijn 4en hier!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |