Dat vroeg ik me ook al afquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:45 schreef Qwea het volgende:
Wat zijn die flapjes nou die ze weghalen? Tumor?
Dunno. Ging te snel om het fatsoenlijk te kunnen zien voor mequote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:45 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al afmijn vriend dacht watjes?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef Muis006 het volgende:
Katoenen steriele lapjes die ze erop leggen om het bloed te absorberen.
Kijk, dank u.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef Cat22 het volgende:
Die schuimige dingetjes? Volgens mij een soort absorberende spons die tevens bloedstelpend is. Bij zo'n OK gaat er flink wat bloed doorheen.
We are in tha know.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef Muis006 het volgende:
Katoenen steriele lapjes die ze erop leggen om het bloed te absorberen.
Ja er gaat wel een paar liter doorheen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef Cat22 het volgende:
Die schuimige dingetjes? Volgens mij een soort absorberende spons die tevens bloedstelpend is. Bij zo'n OK gaat er flink wat bloed doorheen.
Een paar liter bloed?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:48 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja er gaat wel een paar liter doorheen.
Dat zou je even aan Barbaaf moeten vragenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou bij mij wel.
Mag ik nu een ijsje?
quote:
Stroopwafel en spinazie kun je krijgen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou bij mij wel.
Mag ik nu een ijsje?
Maar een paar liter bloed, toch niet als in 2 liter of zo? Als je maar 5 liter bloed hebt blijft er maar 'weinig' over.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]Schedel en hersenvlies is superdoorbloed. En ze maken een groot oppervlak open en kunnen al die haarvaatjes niet dichtbranden (proberen ze wel), dus je verliest flink wat.
Daarom bloeden schedelwonden ook altijd zo drahamatisch. [/wijsneus]
En ik neem aan dat er natuurlijk ook bloed bijgehangen wordt...?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]Schedel en hersenvlies is superdoorbloed. En ze maken een groot oppervlak open en kunnen al die haarvaatjes niet dichtbranden (proberen ze wel), dus je verliest flink wat.
Daarom bloeden schedelwonden ook altijd zo drahamatisch. [/wijsneus]
Dat vullen ze misschien wel bij, tijdens de operatie?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar een paar liter bloed, toch niet als in 2 liter of zo? Als je maar 5 liter bloed hebt blijft er maar 'weinig' over.
Dat zou kunnenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat vullen ze misschien wel bij, tijdens de operatie?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar een paar liter bloed, toch niet als in 2 liter of zo? Als je maar 5 liter bloed hebt blijft er maar 'weinig' over.
Wat de Q. zegt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
En ik neem aan dat er natuurlijk ook bloed bijgehangen wordt...?
Ah. Ik moet nog veel lerenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
[..]
Wat de Q. zegt.
Anders kon je zulke OK's niet doen, piepte de patiënt door het bloedverlies er tussenuit.
Interessante materie.quote:
Zekerquote:
Nog 10 minuutjesquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:57 schreef Roger_Epiales het volgende:
Het is dus nog steeds bezig? Goed, ik zoek wel ff een leuke serie op het internet ofzo, Ned 1 gaat bij mij de rest van de avond niet meer aan.
Ik kijk inmiddels weer naar dood vleesch bij Masterchef.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:57 schreef Qwea het volgende:
Ze lullen me wat teveel vanaf de zijkant en laten te weinig zien IMHO
krijg ik honger vanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik kijk inmiddels weer naar dood vleesch bij Masterchef.
Ik vind het wel een beetje een hoog 'en dan wil ik nog graag de groeten doen aan mijn moeder'-gehalte hebbenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:02 schreef Greys het volgende:
Wát een bizar gezicht, die Frans die zo lekker ligt te leuteren terwijl zijn hele hersenpan open ligt!
Anderhalf uur lang in een stel bloederige hersenen kijken was ook niets geweest toch denk ik, juist in combinatie met de achtergrondinfo vond ik het wel interessant. Het had IETS meer gemogen, de live beelden. Maar dat hersen-navigatiesysteem vond ik ook tof om te zienquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:03 schreef Oognip het volgende:
Ik vond het inderdaad ook een beetje te weinig beelden van de operatie en te veel gelul.
Hij is haske groggy, hij was echt niet 100% helder volgens mijquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje een hoog 'en dan wil ik nog graag de groeten doen aan mijn moeder'-gehalte hebben
uhu. Met dat hele veer in iemands reet gebeuren shit ook.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje een hoog 'en dan wil ik nog graag de groeten doen aan mijn moeder'-gehalte hebben
Nee 1.5 uur is wat veel, maar een uurtje was leuk geweestquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Anderhalf uur lang in een stel bloederige hersenen kijken was ook niets geweest toch denk ik, juist in combinatie met de achtergrondinfo vond ik het wel interessant. Het had IETS meer gemogen, de live beelden. Maar dat hersen-navigatiesysteem vond ik ook tof om te zien
Hmm... ik zou zo in elk geval niet op nationale televisie hoevenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
Hij is haske groggy, hij was echt niet 100% helder volgens mij
Af en toe lag hij ook heel waus naar dat ding om zijn vinger te loeren.
Mhaw, ik had best de hele operatie willen zien met uitleg van de Chirurgen die op dat moment aan het werk waren ipv telkens dat studio gelul.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Anderhalf uur lang in een stel bloederige hersenen kijken was ook niets geweest toch denk ik, juist in combinatie met de achtergrondinfo vond ik het wel interessant. Het had IETS meer gemogen, de live beelden. Maar dat hersen-navigatiesysteem vond ik ook tof om te zien
Ze hebben maar een beperkte zendtijd natuurlijk, die al maanden volgeboekt zit zeg maar in de programmeringquote:
Ja dat iddquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mhaw, ik had best de hele operatie willen zien met uitleg van de Chirurgen die op dat moment aan het werk waren ipv telkens dat studio gelul.
Wel zondequote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze hebben maar een beperkte zendtijd natuurlijk, die al maanden volgeboekt zit zeg maar in de programmeringDus ze kunnen daar niet ineens 5 uren operatie-tv (incl. preppen en afronden enzo) tussen gaan proppen denk ik.
Ja, echt véééél mooierquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:06 schreef Greys het volgende:
Nu naar RTL4, de Nederlandse versie van dat 'Genante Lijven' programma dat we toen keken met die chlamidia testen en wattenstijfjes enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |