abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:19:47 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103593714
quote:
CDA-Tweede Kamerlid Kathleen Ferrier wil nog voor een Kamerdebat donderdag over de uitzetting van de Angolese jongen Mauro Manuel overleg met haar fractie. Ferrier wil nog niet zeggen of ze het nieuwe fractiestandpunt - voor uitzetting van Mauro - steunt.

Het CDA was de afgelopen maanden steeds voorstander van het laten blijven van Mauro in Nederland, maar CDA-minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) besliste woensdag anders. De asielwoordvoerder van de CDA-fractie, Raymond Knops, sloot zich daarbij aan.

Volgens de woordvoerder van CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma is er geen fractieoverleg voorzien en sprak Knops namens de hele CDA-fractie. ,,Wij wilden dat Leers alle mogelijkheden zou onderzoeken om Mauro toch hier te kunnen houden. Dat is gebeurd en het zit er gewoon niet in.''

Ferrier behoorde met Ad Koppejan tot de CDA-Kamerleden die op het partijcongres vorig jaar oktober tegen samenwerking met de PVV stemden.

CDA-Tweede Kamerlid Ad Koppejan wil eerst overleg voeren met de asielwoordvoerder van de CDA-fractie Raymond Knops, voordat hij zegt wat hij vindt van de uitzetting van de Angolese jongen Mauro Manuel. Dat zei Koppejan woensdag.

Hij wilde ook niet zeggen of hij Kathleen Ferrier steunt in haar wens om binnen de fractie overleg te voeren over de kwestie.

Terpstra

CDA-prominent Doekle Terpstra, via twitter: ,,CDA-fractie was tegen uitzetting Mauro. Ga er vanuit dat men voet bij stuk houdt! Nu is een rechte rug gewenst. Niet zwichten vanwege PVV.''

CDJA

Mauro Manuel moet gewoon in Nederland kunnen blijven, vinden de CDA-jongeren verenigd in het CDJA. Hem terugsturen naar Angola zou ,,niet menswaardig zijn'', zegt CDJA-voorzitter Arrie Vis.

,,Kinderen mogen niet de dupe worden van politiek. Wie hier als kind alleen, zonder zijn gezin komt, moet kunnen blijven. Het beleid moet daarop worden aangepast'', aldus Vis. Hij vindt dat CDA-minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) en de CDA-fractie door de VVD en de PVV in een spagaat worden gedwongen.

Vis zegt dat het CDA in de bres moet springen voor alleenstaande minderjarige vreemdelingen, zoals Mauro. De CDA-jongeren steunen een resolutie die door de CDA-afdeling Drenthe is ingediend en waarover zaterdag op het partijcongres in Utrecht wordt gestemd.

Die resolutie spreekt van ,,het kille vreemdelingenbeleid met name ten aanzien van de alleenstaande minderjarige vreemdeling''. In de tekst wordt Mauro niet genoemd, maar wat het CDJA betreft gaat de resolutie nu in feite wel over hem.
Het CDA moet nu, vlak voor de climax over de Mauro kwestie draaien onder druk van de PVV. We zien Koppejan en Ferrier voor het eerst in actie al verwacht ik er niet veel van. Die zullen hun rug ook wel niet recht gaan houden.

Maar dit is wel een hele pijnlijke knieval voor het CDA. Zeker met een naderend congres. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog goed gaat.

Iig zal het wel een heet congres worden. En terect. Deze jongen wordt gewoon geofferd voor de PVV.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 26-10-2011 19:29:38 ]
pi_103593862
CDA kan beter die C uit haar naam halen vind ik. En die D misschien ook wel, als haar achterban het hier niet mee eens is. Maarja, dan krijgen ze weer gedoe met Apple om de naam.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:23:56 #3
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103593904
Gevaarlijk. Volgens CDJA moeten alle alleenstaande minderjarige immigranten blijven. Waarom?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_103593948
Ach ja, zoals Maarten van Rossem al zei: als Jezus nu geleefd had stemde hij zeker weten geen CDA. Ze graven alsmaar dieper hun eigen graf. Laat ze maar, ze hebben het zichzelf aangedaan. Derhalve geen enkele seconde medelijden.
pi_103594028
Tja het CDA zit nu gewoon niet in een positie om een sociaal gezicht te laten zien. Willen ze mee doen met de stoere jongens van PVV en VVD zullen ze moeten slikken en de uitzetting steunen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_103594132
Ik vroeg me nog af waar Ad en Kathleen waren gebleven, maar ze zijn er nog wel dus.
know'm sayin?
word? word.
pi_103594640
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Friek_ het volgende:
Ach ja, zoals Maarten van Rossem al zei: als Jezus nu geleefd had stemde hij zeker weten geen CDA. Ze graven alsmaar dieper hun eigen graf. Laat ze maar, ze hebben het zichzelf aangedaan. Derhalve geen enkele seconde medelijden.
Daar heeft hij helemaal gelijk in. Ik heb in mijn kerk al voor deze verkiezingen gewaarschuwd voor deze mogelijke coalitie. Ik verwacht een zeer heet congres zaterdag, maar het lijkt mij niet waarschijnlijk dat er nog beslissingen worden teruggedraaid. Iedereen vindt dat er te veel asielzoekers zijn, maar zodra iemand een gezicht krijgt wordt het anders. Nu is Sahar Hbrahim Gel natuurlijk wel veel prettiger om naar te kijken, maar toch, zo'n sympathieke 'neger' stuur je toch niet weg?
Ik vraag me af hoe Gerd Leers zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken. Als burgemeester van Maastricht bekritiseerde hij het 'te rechtse' beleid van Balkenende IV, maar nu zit hij zelf in een extreemrechts kabinet en heeft ook nog de meest rechtse portefeuille.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:40:45 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103594729
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:28 schreef alors het volgende:
Ik vroeg me nog af waar Ad en Kathleen waren gebleven, maar ze zijn er nog wel dus.
Ze wachtten op het juiste moment om nog even lekker in de microfoons te kunnen schreeuwen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103594753
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:38 schreef ouderejongere het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe Gerd Leers zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken. Als burgemeester van Maastricht bekritiseerde hij het 'te rechtse' beleid van Balkenende IV, maar nu zit hij zelf in een extreemrechts kabinet en heeft ook nog de meest rechtse portefeuille.
Die baalt dagelijks flink van deze keuze denk ik.
pi_103594792
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze wachtten op het juiste moment om nog even lekker in de microfoons te kunnen schreeuwen.
Qua schreeuwen werden ze bij het vorige congres flink overtroffen door een voorstander van deze coalitie met gedoogpartij (Eurlings)
pi_103594827
quote:
Misschien zit dat pluche wel heel lekker. Meedoen lijkt wel belangrijker dan de inhoud.
pi_103594875
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:42 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Misschien zit dat pluche wel heel lekker. Meedoen lijkt wel belangrijker dan de inhoud.
Hij komt niet echt over als een minister die het flink naar zijn zin heeft :N
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:46:27 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103595007
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij komt niet echt over als een minister die het flink naar zijn zin heeft :N
Nogal logisch als je constant dit soort onzin op je bord krijgt. Het is een verlies-verlies situatie voor een minister. Of hij gooit 'em eruit en krijgt de kamer en links Nederland over zich heen, of hij laat 'em blijven en schept daarmee een precedent waardoor nóg meer van dit soort zaken boven gaan komen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:47:52 #14
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_103595066
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Qua schreeuwen werden ze bij het vorige congres flink overtroffen door een voorstander van deze coalitie met gedoogpartij (Eurlings)
Bij Ad en Kathleen werd de minuut spreektijd dan ook veel strenger nageleefd dan bij de prominenten die wél voor deze belachelijke samenwerking waren.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_103595101
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:47 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Bij Ad en Kathleen werd de minuut spreektijd dan ook veel strenger nageleefd dan bij de prominenten die wél voor deze belachelijke samenwerking waren.
Klopt, ben dus wel benieuwd waar die opmerking over schreeuwen vandaan komt :).
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:50:37 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103595184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt, ben dus wel benieuwd waar die opmerking over schreeuwen vandaan komt :).
Da's toch simpel, ze zijn twee onbenullige partijleden die hun kans schoon zagen om even flink in de schijnwerpers te staan en flink wat goodwill te kweken bij een groot deel van de bevolking.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:54:57 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_103595373
Wordt het CDA-congres nu dan weer integraal uitgezonden? c_/

"Koppejan & Ferrier vs the CDA - part 2"
pi_103595492
Het CDA is al de touch met hun achterban kwijtgeraakt sinds de samenwerking met PVV.

Dit wordt de druppel die de emmer doet overlopen :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:58:04 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_103595520
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:57 schreef robin007bond het volgende:
Het CDA is al de touch met hun achterban kwijtgeraakt sinds de samenwerking met PVV.

Dit wordt de druppel die de emmer doet overlopen :)
Ik hoop het. En meteen het eind van dit rampzalige kabinet.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:58:55 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103595572
Wat lief O+.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:01:37 #21
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103595701
Wat is de volgende zet van Rat Verhagen? Ik zou in ieder geval geen Gerd Leers willen zijn. Hij is een speelbal tussen het CDA en Geert Wilders & PVV.
pi_103595745
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:54 schreef remlof het volgende:

(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_103596908
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:54 schreef remlof het volgende:

Ik baal er nu al van dat ik op die dag een training heb. Mooie televisie is die kneuzenkermis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 20:26:28 ]
pi_103596990
quote:
13s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:26 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik baal er nu al van dat ik op die dag een training heb. Mooie televisie is die kneuzenkermis.
Wat voor training? :P
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_103597235
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:28 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Wat voor training? :P
Offtopic, DM ik wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 20:33:42 ]
pi_103597300
Lijkt wel of het CDA dit altijd doet voor een 'gevoelige' beslissing, maar dan toch de kant van de macht kiest. Dan lijkt het voor het publiek nog wel zo dat ze het er moeilijk mee hebben.
pi_103597423
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:34 schreef DrDentz het volgende:
Lijkt wel of het CDA dit altijd doet voor een 'gevoelige' beslissing, maar dan toch de kant van de macht kiest. Dan lijkt het voor het publiek nog wel zo dat ze het er moeilijk mee hebben.
Inderdaad. Sowieso weet je nooit concreet wat je bij het CDA kan verwachten als kiezer. De linkervleugel en rechtervleugel ruziën elke keer en nooit is de partij principieel.

D66 als middenpartij is tenminste consequent en heeft nog een identiteit.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:40:23 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103597617
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

"Het redelijke alternatief."
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:41:44 #29
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_103597682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

D66 :')
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:42:46 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_103597734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:34 schreef DrDentz het volgende:
pi_103598363
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Da's toch simpel, ze zijn twee onbenullige partijleden die hun kans schoon zagen om even flink in de schijnwerpers te staan en flink wat goodwill te kweken bij een groot deel van de bevolking.
Ze hadden daarbij steun van zo'n beetje alle prominente CDA'ers die niet meer direct vertegenwoordigd waren in de kamer of het kabinet... het is niet voor niets dat ze voornamelijk wrakhout konden leveren als bewindslieden..
pi_103598925
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:41 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

D66 :')
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook geen D66'er. Ik moet ze wel nageven dat ze als middenpartij een vrij vaste mening hebben.
pi_103599141
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Friek_ het volgende:
Ik vroeg oud-fractievoorzitter Willem Aantjes een tijd geleden of hij het eens was met deze uitspraak, waarna hij een betoog van een minuut of drie lang afvuurde waarin de misantroop Maarten van Rossem centraal stond. Hij was het dus met Van Rossem eens, al wilde hij dat niet toegeven.
pi_103599290
"Als u tegen de uitzetting bent, stemt u voor de motie. Als u voor de uitzetting bent, stemt u tégen de motie. Duidelijk?"

Kan niet misgaan, lijkt me.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:12:49 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_103599416
Toen hij nog in Maastricht zat, had ik van Leers wel het idee dat het een capabel bestuurder was. Jammer dat hij zich laat lenen voor dit soort politieke koehandel.

Verder graaft het CDA inderdaad zijn eigen graf. Waar interne onenigheid vroeger nog achter gesloten deuren werd opgelost, gaan ze nu (naar goed PvdA-voorbeeld) rollend over straat. Daarnaast is de groep van CDA-stemmers decennialang amper kritisch geweest naar de partij, dat begint sinds eind jaren '90 te veranderen en de partij heeft er geen weerwoord op. Op het arrogante af, eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_103599604
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
"Als u tegen de uitzetting bent, stemt u voor de motie. Als u voor de uitzetting bent, stemt u tégen de motie. Duidelijk?"

Al die bejaarden weer in de war. Heerlijk.
pi_103599641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:10 schreef MaGNeT het volgende:

Moet ik dan het gele of groene blaadje gebruiken? 9.gif

Maar Leers is in ieder geval niet te benijden in deze situatie.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:18:33 #38
346939 Janneke141
pi_103599781
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:16 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Maar Leers is in ieder geval niet te benijden in deze situatie.
Ik vraag me nog steeds af wat hem bezield heeft, om deze functie te aanvaarden. Was het de hunkering naar het pluche, of zou hij serieus gedacht hebben dat hij principieel tegenwicht zou kunnen bieden aan de invloed van Wilders c.s.?
pi_103599836
Mooi stukje op Frontaal Naakt over deze kwestie:

"Leers zelf probeert ons wijs te maken dat het voor hem onmogelijk is Mauro te laten blijven, zijn partijgenoot Mirjam Sterk geeft met droge ogen de media de schuld. (...). Het is nooit een geheim geweest dat die partijen tegen medemenselijkheid zijn, al wordt dat eufemistisch ‘zelfredzaamheid’ genoemd. (...) Dorian Grays zijn het, die de wereld hun gepolijste maskers van fatsoen tonen, maar niet het lef hebben de weerzinwekkende portretten op hun zolders in de ogen te kijken, de rot in hun gecorrumpeerde zielen te confronteren."
pi_103600242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af wat hem bezield heeft, om deze functie te aanvaarden. Was het de hunkering naar het pluche, of zou hij serieus gedacht hebben dat hij principieel tegenwicht zou kunnen bieden aan de invloed van Wilders c.s.?
Volgens mijn naïeve zelf denk ik het laatste, dus daar houd ik me dan maar aan vast.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:28:06 #41
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103600452
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:19 schreef Friek_ het volgende:
Mooi stukje op Frontaal Naakt over deze kwestie:

"Leers zelf probeert ons wijs te maken dat het voor hem onmogelijk is Mauro te laten blijven, zijn partijgenoot Mirjam Sterk geeft met droge ogen de media de schuld. (...). Het is nooit een geheim geweest dat die partijen tegen medemenselijkheid zijn, al wordt dat eufemistisch ‘zelfredzaamheid’ genoemd. (...) Dorian Grays zijn het, die de wereld hun gepolijste maskers van fatsoen tonen, maar niet het lef hebben de weerzinwekkende portretten op hun zolders in de ogen te kijken, de rot in hun gecorrumpeerde zielen te confronteren."
Leuk, zo'n verzameling jij-bakken. Nu in de inhoud.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:31:09 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_103600649
Bizar dat een dergelijke zaak de tegenstellingen in deze mate op de spits drijft. Mocht het CDA de noodzakelijke steun voor een motie verzorgen, dan zou dat wel een fundamenteel keerpunt betekenen; voor het eerst wordt de PVV getrotseerd op het voor de PVV zo essentiële vreemdelingenbeleid. Een eventueel scenario dat ook nog mogelijk is, is dat een motie wordt aangenomen, maar niet ter uitvoering wordt gebracht.

Hoe dan ook, het CDA zal vermoedelijk wederom flink lijden onder dit vraagstuk, omdat oude wonden binnen partij en fractie worden opengereten, en omdat het zo langzamerhand compleet onduidelijk is waarvoor het CDA nou staat in dergelijke dossiers.
pi_103601066
Wat een ophef om niks. Die Mauro is gewoon uitgeprocedeerd en hoort derhalve gewoon het land te verlaten.

Simpel zat.
pi_103601167
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Leuk, zo'n verzameling jij-bakken. Nu in de inhoud.
quote:
Partijen als de PvdA en de ChristenUnie blijven ervan overtuigd dat er mogelijkheden zijn om Mauro in Nederland te laten blijven. Kamerleden Hans Spekman (PvdA) en Joël Voordewind (ChristenUnie) presenteerden vorige week een initiatiefwetsvoorstel om een verblijfsvergunning te garanderen aan minderjarige asielzoekers die door overheidsfouten langer dan acht jaar in de procedure zitten. De zaak-Mauro zou voor hen het belang van dergelijke wetgeving duidelijk maken.
Bron

Lijkt me een optie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 21:38:46 ]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:41:33 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_103601331
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:38 schreef Friek_ het volgende:

[..]

[..]

Bron

Lijkt me een optie.
Lijkt me de enige redelijke optie. Waarom toegeven aan de xenofoben van de PVV die een beleid voorstaan dat in strijd is met ongeveer alle mensenrechten?
pi_103601359
Hoe kan men dit een overheidsfout noemen als de jongen (voogd/pleegouder) zelf telkens opnieuw de zaak voor de rechter brengt?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:42:07 #47
346939 Janneke141
pi_103601363
De optie die ze zien, is dus met terugwerkende kracht de wet veranderen.

Het maakt trouwens ook allemaal weinig uit (behalve voor die Mauro dan). Je kunt nog zo lang discussieren over een grens, maar uiteindelijk moet je een grens stellen. En waar die ook ligt: je kunt altijd iemand vinden die er net buiten valt en die op basis daarvan 'zielig' is. En naar die personen wordt de laatste jaren teveel gezocht, wat mij betreft.
pi_103601854
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
De optie die ze zien, is dus met terugwerkende kracht de wet veranderen.

Het maakt trouwens ook allemaal weinig uit (behalve voor die Mauro dan). Je kunt nog zo lang discussieren over een grens, maar uiteindelijk moet je een grens stellen. En waar die ook ligt: je kunt altijd iemand vinden die er net buiten valt en die op basis daarvan 'zielig' is. En naar die personen wordt de laatste jaren teveel gezocht, wat mij betreft.
Spijker op z'n kop. Gewoon een grens trekken en die mag best hoog lig. Wat mij betreft nog velen malen hoger dan dat die nu momenteel ligt.

Links gedoe.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:54:17 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_103602198
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Spijker op z'n kop. Gewoon een grens trekken en die mag best hoog lig. Wat mij betreft nog velen malen hoger dan dat die nu momenteel ligt.

Links gedoe.
Ehh, we hebben al het strengste immigratiebeleid van Europa :')
pi_103602275
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwisten, maar los daarvan lijkt het uitvoeren van de zogenaamde strengste immigratie wetten nog niet erg te vlotten.

Laat Nederland maar een gidsland zijn voor het terugdringen van gelukszoekers.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:56:48 #51
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103602359
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:54 schreef remlof het volgende:

[..]

En het soepelste softdrugsbeleid.
Lekker boeiend hoe Italië met immigranten omgaat, hier procederen ze lang.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_103602414
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:55 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Laat Nederland maar een gidsland zijn voor het terugdringen van gelukszoekers.
Inderdaad, immigranten zijn eigenlijk maar vervelend en naar. En bovendien crimineel.
pi_103602468
quote:
15s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Inderdaad, immigranten zijn eigenlijk maar vervelend en naar. En bovendien crimineel.
Wat een xenofobe uitspraak. En bovendien ook nog eens erg generaliserend!

Nee, maar wel ''veel'' van hen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:58:57 #54
346939 Janneke141
pi_103602488
quote:
15s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Inderdaad. En ze pikken onze banen in en ze trekken allemaal een uitkering.
pi_103602869
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Inderdaad. En ze pikken onze banen in en ze trekken allemaal een uitkering.
En ze pikken onze vrouwen in en halen hun vrouwen naar Nederland.

En ze krijgen van de overheid een gratis LCD televisie van 32 inch, een compleet huis ingericht met nieuwe meubelen, een nieuwe VW Golf, een zwembad en een nieuw horloge.
Belachelijk.
pi_103603071
_O-
Van mij mag de immigratiewetgeving versoepeld worden, in ruil voor een zeer sobere sociale zekerheid en lage belastingen.

Zo wordt Nederland eindelijk eens aantrekkelijk voor kennismigranten.

Eigenlijk off-topic, dit topic gaat over het CDA.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 22:08:39 ]
pi_103603084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En ze pikken onze vrouwen in en halen hun vrouwen naar Nederland.

En ze krijgen van de overheid een gratis LCD televisie van 32 inch, een compleet huis ingericht met nieuwe meubelen, een nieuwe VW Golf, een zwembad en een nieuw horloge.
Belachelijk.
Je denkt een discussie te kunnen winnen door dit soort karikarutale beelden te schetsen?
pi_103603138
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:07 schreef robin007bond het volgende:
_O-
Van mij mag de immigratiewetgeving versoepeld worden, in ruil voor een zeer sobere sociale zekerheid en lage belastingen.

Zo wordt Nederland eindelijk eens aantrekkelijk voor kennismigranten.
Mwoah, in essentie is dat ook de gedachte achter anti-immigratie wetten he?
pi_103603333
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:08 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Mwoah, in essentie is dat ook de gedachte achter anti-immigratie wetten he?
De huidige zijn meer gebaseerd op onderbuikgevoelens en angst voor het onbekende. Het is natuurlijk wel zo dat sommige culturen met elkaar botsen, het is een kwestie van tijd voordat we harmonie vinden.

Dan moet je mensen die de fout in gaan ook hard aanpakken, de meeste Islamieten hier in Nederland zeggen ook dat de straffen veel te soepel zijn in vergelijking met hun oorspronkelijke land.

Misschien een idee om er een ander topic hier over te openen? We gaan hier namelijk flink off-topic :P
pi_103603595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De huidige zijn meer gebaseerd op onderbuikgevoelens en angst voor het onbekende. Het is natuurlijk wel zo dat sommige culturen met elkaar botsen, het is een kwestie van tijd voordat we harmonie vinden.

Dan moet je mensen die de fout in gaan ook hard aanpakken, de meeste Islamieten hier in Nederland zeggen ook dat de straffen veel te soepel zijn in vergelijking met hun oorspronkelijke land.

Misschien een idee om er een ander topic hier over te openen? We gaan hier namelijk flink off-topic :P
Een kwestie van tijd is het zeker niet, danwel onderbuik gevoelens (deels wel). Maar empirische waarnemingen leert ons dat immigratie ons miljarden per jaar kost. En dat heeft dus niets te maken met dingen als gastvrijheid of humanisme. Maar gewoon cijfers waarop je moet anticiperen in mijn ogen.

Wellicht voer voor een nieuw topic ja.
pi_103603659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:15 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Een kwestie van tijd is het zeker niet, danwel onderbuik gevoelens (deels wel). Maar empirische waarnemingen leert ons dat immigratie ons miljarden per jaar kost. En dat heeft dus niets te maken met dingen als gastvrijheid of humanisme. Maar gewoon cijfers waarop je moet anticiperen in mijn ogen.

Wellicht voer voor een nieuw topic ja.
Je hebt nogal wat vormen van immigratie. veel immigratie levert namelijk gewoon geld op.
pi_103603834
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hebt nogal wat vormen van immigratie. veel immigratie levert namelijk gewoon geld op.
Correct. De kostenpost is hier vooral de sociale zekerheid.
pi_103603977
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je bronnen die aantonen dat immigratie economisch rendabel is?
pi_103604016
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mogelijk, maar desondanks ben ik er geen voorstander van om dat in z'n geheel af te schaffen omdat er veel kansloze immigranten hierheen komen.
pi_103604103
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:21 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Kijk wat het de VS oplevert.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:23:14 #66
346939 Janneke141
pi_103604111
quote:

[..]

Precies. Een groot deel van de afgedwongen solidariteit kan prima vervangen worden door vrijwillige verzekeringen. Daarmee vervallen nogal wat mogelijkheden voor de 'profiterende' immigranten. Asielzoekers (oorlogsvluchtelingen etc) vallen daar dan weer niet onder.
pi_103604163
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. Een groot deel van de afgedwongen solidariteit kan prima vervangen worden door vrijwillige verzekeringen. Daarmee vervallen nogal wat mogelijkheden voor de 'profiterende' immigranten. Asielzoekers (oorlogsvluchtelingen etc) vallen daar dan weer niet onder.
_O_
Daar ben ik het al tijden 100% mee eens.
pi_103604208
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:21 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Ik zie liever bronnen waaruit blijkt dat de Duitsers en Belgen die in Nederland wonen zogenaamd economisch onrendabel zijn. Dat zijn immers de grootste groepen immigranten. Of de Polen die de werkeloosheidsstijging vanwege de crisis grotendeels hebben opgevangen door weer naar Polen te gaan.

Ben heel benieuwd :Y.
pi_103604223
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kijk wat het de VS oplevert.
O, heel latijns Amerika leeft gesegregeerd, als je daar voorstander van bent..
pi_103604239
quote:

[..]

Ach ook dat wordt overdreven.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:25:55 #71
346939 Janneke141
pi_103604285
Maar om een poging te doen om terug on topic te keren: het CDA heeft op dit dossier een PR-probleem. De partij is zowel in Den Haag als onder de kiezers op het bot verdeeld, met als Janusboegbeeld Gerd Leers die als gematigd bekend stond en nu op Verdonk-achtige wijze de relatie tussen CDA en PVV op peil mag houden.

Hoe ze dit ook oplossen, voor de partij gaat het altijd mis.
pi_103604411
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik zie liever bronnen waaruit blijkt dat de Duitsers en Belgen die in Nederland wonen zogenaamd economisch onrendabel zijn. Dat zijn immers de grootste groepen immigranten. Of de Polen die de werkeloosheidsstijging vanwege de crisis grotendeels hebben opgevangen door weer naar Polen te gaan.

Ben heel benieuwd :Y.
Nu niet van het primaire onderwerp gaan afleiden. Ik had het over de kansloze immigrant, niet over Duitsers die in Emden wonen om vlak over de grens te gaan werken. Nee, immigratie uit niet Westerse landen.
pi_103604423
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Maar om een poging te doen om terug on topic te keren: het CDA heeft op dit dossier een PR-probleem. De partij is zowel in Den Haag als onder de kiezers op het bot verdeeld, met als Janusboegbeeld Gerd Leers die als gematigd bekend stond en nu op Verdonk-achtige wijze de relatie tussen CDA en PVV op peil mag houden.

Klopt, die kan het nooit meer goed doen. Ze winnen het in boos doen tegen de buitenlanders toch niet van VVD en PVV maar daar zijn ze wel hun stemmers aan kwijt geraakt. Wat ze ook doen een goede keuze is er simpelweg niet meer.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:28:23 #74
1337 Zak
.........................?
pi_103604445
Laten we hopen dat het CDA niet voor een asielzoeker, welke al jaren eerder het land uit had gemoeten, het kabinet laat vallen op een moment dat Europa in "crisis" is.
pi_103604481
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:27 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Nu niet van het primaire onderwerp gaan afleiden. Ik had het over de kansloze immigrant, niet over Duitsers die in Emden wonen om vlak over de grens te gaan werken. Nee, immigratie uit niet Westerse landen.
Volgens mij ben jij aan het draaien en niet zo goed met begrippen. Dat is niet mijn probleem.
pi_103604542
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Janneke141 het volgende:

En een gebrek aan leiderschap, Sybrand van Haersma Buma lijkt ook niet erg de touwtjes in de handen te hebben.
pi_103604553
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:28 schreef Zak het volgende:
Laten we hopen dat het CDA niet voor een asielzoeker, welke al jaren eerder het land uit had gemoeten, het kabinet laat vallen op een moment dat Europa in "crisis" is.
Waarom dit het CDA verwijten? Wetten bieden altijd ruimte voor interpretatie. Dat dit niet is wat VVD en PVV graag willen maakt dit het probleem van die partijen, niet van het CDA.
pi_103604577
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij aan het draaien en niet zo goed met begrippen. Dat is niet mijn probleem.
:')
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:32:24 #79
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103604714
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:28 schreef Zak het volgende:
Er heeft een iemand de stekker van dit kabinet in handen en die heet geen Ad Koppejan of Kathleen Ferrier van het CDA, maar Geert Wilders van de PVV.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:33:51 #80
346939 Janneke141
pi_103604811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Er heeft een iemand de stekker van dit kabinet in handen en die heet geen Ad Koppejan of Kathleen Ferrier van het CDA, maar Geert Wilders van de PVV.
Staatsrechtelijk gezien is dat volgens mij niet waar. In de praktijk is hij natuurlijk wel degene die bepaald wie wanneer wat mag vinden.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:34:02 #81
1337 Zak
pi_103604819
Probleem is, wat hierboven al door een andere user is gezegd, dat men steeds verder de grens optrekt door weer een andere zielige asielzoeker in het nieuws te plaatsen. Kinderen doen het dan altijd goed.

Maar dat is niet het topic. Gaat om de CDA. Ik weet niet of het zo verstandig is om als partij NU het kabinet te laten vallen. Er zijn vast mensen die die Mauro zielig vinden maar, hopelijk, vinden ze de EU perikelen interessanter.
pi_103604945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:34 schreef Zak het volgende:
Probleem is, wat hierboven al door een andere user is gezegd, dat men steeds verder de grens optrekt door weer een andere zielige asielzoeker in het nieuws te plaatsen. Kinderen doen het dan altijd goed.
Is de geest van de wet niet belangrijker dan de letter?
quote:
Maar dat is niet het topic. Gaat om de CDA. Ik weet niet of het zo verstandig is om als partij NU het kabinet te laten vallen. Er zijn vast mensen die die Mauro zielig vinden maar, hopelijk, vinden ze de EU perikelen interessanter.
Uiteindelijk zal het aankomen op VVD en PVV, vinden die het uitzetten van een vernederlandste jongen belangrijker dan het landsbelang en belang van Europa?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:41:13 #83
1337 Zak
pi_103605306
Du_ke, ik ben van mening dat Mauro nooit zo had mogen verwesteren aangezien er een grote kans was dat hij niet mocht blijven. Maar wederom daar gaat dit topic niet over.

En hoe leg jij nou opeens de verantwoordelijkheid hiervoor bij VvD en PvV?
pi_103605491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:41 schreef Zak het volgende:
Du_ke, ik ben van mening dat Mauro nooit zo had mogen verwesteren aangezien er een grote kans was dat hij niet mocht blijven. Maar wederom daar gaat dit topic niet over.
Dan hadden we de procedures op voorhand anders in moeten richten. Hoe kan je van een kind verwachten dat hij in 8 jaar tijd niet verwesterd?
quote:
En hoe leg jij nou opeens de verantwoordelijkheid hiervoor bij VvD en PvV?
Zij doen er zo moeilijk over door te kiezen voor een rechtlijnige ideologische oplossing. Niet het CDA, die kiezen eerder voor een pragmatische oplossing.
pi_103605683
Pragmatisch is het allerminst, dit schept allerlei verwachting voor weet ik hoeveel andere Mauro's.
pi_103605808
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:47 schreef Elsevier het volgende:
Pragmatisch is het allerminst, dit schept allerlei verwachting voor weet ik hoeveel andere Mauro's.
Doe maar eens een schatting. Om hoeveel van dit soort jongens en meisjes gaat het in Nederland? Lijkt me redelijk te overzien hoor. Zeker aangezien die jongen al voor hij landt in Angola al een studiebeurs op zak heeft om in Nederland te gaan studeren.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:49:44 #87
1337 Zak
pi_103605835
Dit is niet iets wat je pragmatisch moet gaan bekijken. Dan is het namelijk gewoon zaak om als asielzoeker een kind op de arm te pakken en het jeugdjournaal een tranentrekker te laten produceren.
Procedures zijn inderdaad verkeerd. Aanvragen, indien afgewezen 1x in beroep en als datbweer is afgewezen hup terug. Maar goed, gaat dit topic niet over.

Ik ben het niet met je eens dat de bal nou bij VVD PVV ligt.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:50:11 #88
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103605861
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan hadden we de procedures op voorhand anders in moeten richten. Hoe kan je van een kind verwachten dat hij in 8 jaar tijd niet verwesterd?

[..]

Zij doen er zo moeilijk over door te kiezen voor een rechtlijnige ideologische oplossing. Niet het CDA, die kiezen eerder voor een pragmatische oplossing.
Door het kind meteen terug te sturen. Maar daar ben jij ook niet voor.
Sowieso blijf ik het vreemd vinden dat een vrouw in takkiestan west precies weet hoe ze zo'n kind naar Nederland moet sturen. Dat ze uberhaupt van Nederland weet.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:50:32 #89
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103605889
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:47 schreef Elsevier het volgende:
Heb je helemaal gelijk in. Als je voor Mauro een uitzondering gaat maken, moet je dat ook doen voor de rest van soortgelijke gevallen. Dit is gewoon erg moeilijk. Stuur je Mauro weg om te voldoen aan de wensen van VVD en PVV of ga je mee met de oppositie?
pi_103605999
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Door het kind meteen terug te sturen. Maar daar ben jij ook niet voor.
Oh?
Ik ben voor zo snel mogelijk duidelijkheid geven. Dat betekent dus dat de procedures in NL beter, duidelijker en sneller moeten. Dat is volgens mij de conclusie die we hieruit kunnen trekken.
quote:
Sowieso blijf ik het vreemd vinden dat een vrouw in takkiestan west precies weet hoe ze zo'n kind naar Nederland moet sturen. Dat ze uberhaupt van Nederland weet.
Vreemd is het zeker.
pi_103606118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:49 schreef Zak het volgende:
Dit is niet iets wat je pragmatisch moet gaan bekijken. Dan is het namelijk gewoon zaak om als asielzoeker een kind op de arm te pakken en het jeugdjournaal een tranentrekker te laten produceren.
Procedures zijn inderdaad verkeerd. Aanvragen, indien afgewezen 1x in beroep en als datbweer is afgewezen hup terug. Maar goed, gaat dit topic niet over.
Dat klopt, het topic gaat over hoe de coalitie en dan met name het CDA omgaan met gevolgen van beleid en uitvoering die niet op orde blijken te zijn zodat we in een situatie uitkomen met alleen maar verliezers.
quote:
Ik ben het niet met je eens dat de bal nou bij VVD PVV ligt.
Die wijzen op voorhand een pragmatische oplossing af en houden vast aan de ideologische lijn.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:54:42 #92
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103606139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh?
Ik ben voor zo snel mogelijk duidelijkheid geven. Dat betekent dus dat de procedures in NL beter, duidelijker en sneller moeten. Dat is volgens mij de conclusie die we hieruit kunnen trekken.

[..]

Vreemd is het zeker.
Oke. En door eenlingen gewoon prompt terug te sturen heb je die duidelijkheid.
De linkse brigade die hamert op snelle procedures gaat zometeen weer zeiken over de hardvochtigheid.

/care.
Bis bis bis
pi_103606189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oke. En door eenlingen gewoon prompt terug te sturen heb je die duidelijkheid.
De linkse brigade die hamert op snelle procedures gaat zometeen weer zeiken over de hardvochtigheid.

/care.
Ik geef enkel aan hoe ik er over denk. Liever kort pijn dan lang jeuk :).
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:01:25 #94
1337 Zak
pi_103606490
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat klopt, het topic gaat over hoe de coalitie en dan met name het CDA omgaan met gevolgen van beleid en uitvoering die niet op orde blijken te zijn zodat we in een situatie uitkomen met alleen maar verliezers.

[..]

Die wijzen op voorhand een pragmatische oplossing af en houden vast aan de ideologische lijn.
Waarom zijn beleid en uitvoering niet op orde? Mauro heeft al zijn mogelijkheden gebruikt qua in beroep gaan etc. Studente visum is bekeken maar gezien zijn niveau niet vaan toepassing. Lijkt me dus duidelijk dat hij gewoon weg moet.

En waarom beleid maken als je toch alles pragmatisch wil bekijken? Beetje stompzinnig.
pi_103606635
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:01 schreef Zak het volgende:

[..]

Waarom zijn beleid en uitvoering niet op orde? Mauro heeft al zijn mogelijkheden gebruikt qua in beroep gaan etc. Studente visum is bekeken maar gezien zijn niveau niet vaan toepassing. Lijkt me dus duidelijk dat hij gewoon weg moet.
Omdat dit geheel 8 jaar blijkt te duren. Dat lijkt mij rijkelijk te lang.
quote:
En waarom beleid maken als je toch alles pragmatisch wil bekijken? Beetje stompzinnig.
Je hebt altijd uitzonderingssituaties en restanten van oud beleid, daar moet je volgens mij pragmatisch mee omgaan. De harde lijn werkt uiteindelijk niet beter en zal ook niet goedkoper zijn. Werk aan snellere en betere procedures en kijk nuchter naar de gevolgen van oud beleid.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:08:08 #96
1337 Zak
pi_103606888
Dat is ook te lang. Meteen iets aan doen. Maar ze rekken het ook zelf wel omdat ze weten dat ze dan vanzelf zo'n uitzondering worden waar jij graag toegang aan verleent.
pi_103607153
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:08 schreef Zak het volgende:
Dat is ook te lang. Meteen iets aan doen. Maar ze rekken het ook zelf wel omdat ze weten dat ze dan vanzelf zo'n uitzondering worden waar jij graag toegang aan verleent.
Dan moeten we de procedures verbeteren om er voor te zorgen dat ze niet meer zo kunnen rekken. Een zorgvuldige werkbare procedure hoeft geen 8 jaar te duren.
pi_103608754
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan moeten we de procedures verbeteren om er voor te zorgen dat ze niet meer zo kunnen rekken. Een zorgvuldige werkbare procedure hoeft geen 8 jaar te duren.
Maar hem was van meet af aan al verteld dat hij moest vertrekken ;)
pi_103609022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:43 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Maar hem was van meet af aan al verteld dat hij moest vertrekken ;)
Blijkbaar was dat niet duidelijk genoeg. Dat mag toch geen 8 jaar duren voor er definitief duidelijkheid is? Dan werkt het systeem dus niet goed.

Maar goed, het zal nu wel zo gaan als bij meisje Tadic, binnen no-time terug met een studiebeurs.
pi_103609255
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat soort procedures worden geëist door partijen die weten dat het na zo'n lange tijd veel onwaarschijnlijker wordt dat iemand wordt teruggestuurd. Klassieke politieke zet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')