abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103604542
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Maar om een poging te doen om terug on topic te keren: het CDA heeft op dit dossier een PR-probleem. De partij is zowel in Den Haag als onder de kiezers op het bot verdeeld, met als Janusboegbeeld Gerd Leers die als gematigd bekend stond en nu op Verdonk-achtige wijze de relatie tussen CDA en PVV op peil mag houden.

Hoe ze dit ook oplossen, voor de partij gaat het altijd mis.
En een gebrek aan leiderschap, Sybrand van Haersma Buma lijkt ook niet erg de touwtjes in de handen te hebben.
pi_103604553
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:28 schreef Zak het volgende:
Laten we hopen dat het CDA niet voor een asielzoeker, welke al jaren eerder het land uit had gemoeten, het kabinet laat vallen op een moment dat Europa in "crisis" is.
Waarom dit het CDA verwijten? Wetten bieden altijd ruimte voor interpretatie. Dat dit niet is wat VVD en PVV graag willen maakt dit het probleem van die partijen, niet van het CDA.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_103604577
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij aan het draaien en niet zo goed met begrippen. Dat is niet mijn probleem.
:')
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:32:24 #79
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103604714
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:28 schreef Zak het volgende:
Laten we hopen dat het CDA niet voor een asielzoeker, welke al jaren eerder het land uit had gemoeten, het kabinet laat vallen op een moment dat Europa in "crisis" is.
Er heeft een iemand de stekker van dit kabinet in handen en die heet geen Ad Koppejan of Kathleen Ferrier van het CDA, maar Geert Wilders van de PVV.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:33:51 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_103604811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Er heeft een iemand de stekker van dit kabinet in handen en die heet geen Ad Koppejan of Kathleen Ferrier van het CDA, maar Geert Wilders van de PVV.
Staatsrechtelijk gezien is dat volgens mij niet waar. In de praktijk is hij natuurlijk wel degene die bepaald wie wanneer wat mag vinden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:34:02 #81
1337 Zak
.........................?
pi_103604819
Probleem is, wat hierboven al door een andere user is gezegd, dat men steeds verder de grens optrekt door weer een andere zielige asielzoeker in het nieuws te plaatsen. Kinderen doen het dan altijd goed.

Maar dat is niet het topic. Gaat om de CDA. Ik weet niet of het zo verstandig is om als partij NU het kabinet te laten vallen. Er zijn vast mensen die die Mauro zielig vinden maar, hopelijk, vinden ze de EU perikelen interessanter.
pi_103604945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:34 schreef Zak het volgende:
Probleem is, wat hierboven al door een andere user is gezegd, dat men steeds verder de grens optrekt door weer een andere zielige asielzoeker in het nieuws te plaatsen. Kinderen doen het dan altijd goed.
Is de geest van de wet niet belangrijker dan de letter?
quote:
Maar dat is niet het topic. Gaat om de CDA. Ik weet niet of het zo verstandig is om als partij NU het kabinet te laten vallen. Er zijn vast mensen die die Mauro zielig vinden maar, hopelijk, vinden ze de EU perikelen interessanter.
Uiteindelijk zal het aankomen op VVD en PVV, vinden die het uitzetten van een vernederlandste jongen belangrijker dan het landsbelang en belang van Europa?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:41:13 #83
1337 Zak
pi_103605306
Du_ke, ik ben van mening dat Mauro nooit zo had mogen verwesteren aangezien er een grote kans was dat hij niet mocht blijven. Maar wederom daar gaat dit topic niet over.

En hoe leg jij nou opeens de verantwoordelijkheid hiervoor bij VvD en PvV?
pi_103605491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:41 schreef Zak het volgende:
Du_ke, ik ben van mening dat Mauro nooit zo had mogen verwesteren aangezien er een grote kans was dat hij niet mocht blijven. Maar wederom daar gaat dit topic niet over.
Dan hadden we de procedures op voorhand anders in moeten richten. Hoe kan je van een kind verwachten dat hij in 8 jaar tijd niet verwesterd?
quote:
En hoe leg jij nou opeens de verantwoordelijkheid hiervoor bij VvD en PvV?
Zij doen er zo moeilijk over door te kiezen voor een rechtlijnige ideologische oplossing. Niet het CDA, die kiezen eerder voor een pragmatische oplossing.
pi_103605683
Pragmatisch is het allerminst, dit schept allerlei verwachting voor weet ik hoeveel andere Mauro's.
pi_103605808
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:47 schreef Elsevier het volgende:
Pragmatisch is het allerminst, dit schept allerlei verwachting voor weet ik hoeveel andere Mauro's.
Doe maar eens een schatting. Om hoeveel van dit soort jongens en meisjes gaat het in Nederland? Lijkt me redelijk te overzien hoor. Zeker aangezien die jongen al voor hij landt in Angola al een studiebeurs op zak heeft om in Nederland te gaan studeren.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:49:44 #87
1337 Zak
pi_103605835
Dit is niet iets wat je pragmatisch moet gaan bekijken. Dan is het namelijk gewoon zaak om als asielzoeker een kind op de arm te pakken en het jeugdjournaal een tranentrekker te laten produceren.
Procedures zijn inderdaad verkeerd. Aanvragen, indien afgewezen 1x in beroep en als datbweer is afgewezen hup terug. Maar goed, gaat dit topic niet over.

Ik ben het niet met je eens dat de bal nou bij VVD PVV ligt.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:50:11 #88
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103605861
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan hadden we de procedures op voorhand anders in moeten richten. Hoe kan je van een kind verwachten dat hij in 8 jaar tijd niet verwesterd?

[..]

Zij doen er zo moeilijk over door te kiezen voor een rechtlijnige ideologische oplossing. Niet het CDA, die kiezen eerder voor een pragmatische oplossing.
Door het kind meteen terug te sturen. Maar daar ben jij ook niet voor.
Sowieso blijf ik het vreemd vinden dat een vrouw in takkiestan west precies weet hoe ze zo'n kind naar Nederland moet sturen. Dat ze uberhaupt van Nederland weet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:50:32 #89
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103605889
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:47 schreef Elsevier het volgende:
Heb je helemaal gelijk in. Als je voor Mauro een uitzondering gaat maken, moet je dat ook doen voor de rest van soortgelijke gevallen. Dit is gewoon erg moeilijk. Stuur je Mauro weg om te voldoen aan de wensen van VVD en PVV of ga je mee met de oppositie?
pi_103605999
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Door het kind meteen terug te sturen. Maar daar ben jij ook niet voor.
Oh?
Ik ben voor zo snel mogelijk duidelijkheid geven. Dat betekent dus dat de procedures in NL beter, duidelijker en sneller moeten. Dat is volgens mij de conclusie die we hieruit kunnen trekken.
quote:
Sowieso blijf ik het vreemd vinden dat een vrouw in takkiestan west precies weet hoe ze zo'n kind naar Nederland moet sturen. Dat ze uberhaupt van Nederland weet.
Vreemd is het zeker.
pi_103606118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:49 schreef Zak het volgende:
Dit is niet iets wat je pragmatisch moet gaan bekijken. Dan is het namelijk gewoon zaak om als asielzoeker een kind op de arm te pakken en het jeugdjournaal een tranentrekker te laten produceren.
Procedures zijn inderdaad verkeerd. Aanvragen, indien afgewezen 1x in beroep en als datbweer is afgewezen hup terug. Maar goed, gaat dit topic niet over.
Dat klopt, het topic gaat over hoe de coalitie en dan met name het CDA omgaan met gevolgen van beleid en uitvoering die niet op orde blijken te zijn zodat we in een situatie uitkomen met alleen maar verliezers.
quote:
Ik ben het niet met je eens dat de bal nou bij VVD PVV ligt.
Die wijzen op voorhand een pragmatische oplossing af en houden vast aan de ideologische lijn.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:54:42 #92
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103606139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh?
Ik ben voor zo snel mogelijk duidelijkheid geven. Dat betekent dus dat de procedures in NL beter, duidelijker en sneller moeten. Dat is volgens mij de conclusie die we hieruit kunnen trekken.

[..]

Vreemd is het zeker.
Oke. En door eenlingen gewoon prompt terug te sturen heb je die duidelijkheid.
De linkse brigade die hamert op snelle procedures gaat zometeen weer zeiken over de hardvochtigheid.

/care.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_103606189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oke. En door eenlingen gewoon prompt terug te sturen heb je die duidelijkheid.
De linkse brigade die hamert op snelle procedures gaat zometeen weer zeiken over de hardvochtigheid.

/care.
Ik geef enkel aan hoe ik er over denk. Liever kort pijn dan lang jeuk :).
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:01:25 #94
1337 Zak
pi_103606490
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat klopt, het topic gaat over hoe de coalitie en dan met name het CDA omgaan met gevolgen van beleid en uitvoering die niet op orde blijken te zijn zodat we in een situatie uitkomen met alleen maar verliezers.

[..]

Die wijzen op voorhand een pragmatische oplossing af en houden vast aan de ideologische lijn.
Waarom zijn beleid en uitvoering niet op orde? Mauro heeft al zijn mogelijkheden gebruikt qua in beroep gaan etc. Studente visum is bekeken maar gezien zijn niveau niet vaan toepassing. Lijkt me dus duidelijk dat hij gewoon weg moet.

En waarom beleid maken als je toch alles pragmatisch wil bekijken? Beetje stompzinnig.
pi_103606635
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:01 schreef Zak het volgende:

[..]

Waarom zijn beleid en uitvoering niet op orde? Mauro heeft al zijn mogelijkheden gebruikt qua in beroep gaan etc. Studente visum is bekeken maar gezien zijn niveau niet vaan toepassing. Lijkt me dus duidelijk dat hij gewoon weg moet.
Omdat dit geheel 8 jaar blijkt te duren. Dat lijkt mij rijkelijk te lang.
quote:
En waarom beleid maken als je toch alles pragmatisch wil bekijken? Beetje stompzinnig.
Je hebt altijd uitzonderingssituaties en restanten van oud beleid, daar moet je volgens mij pragmatisch mee omgaan. De harde lijn werkt uiteindelijk niet beter en zal ook niet goedkoper zijn. Werk aan snellere en betere procedures en kijk nuchter naar de gevolgen van oud beleid.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:08:08 #96
1337 Zak
pi_103606888
Dat is ook te lang. Meteen iets aan doen. Maar ze rekken het ook zelf wel omdat ze weten dat ze dan vanzelf zo'n uitzondering worden waar jij graag toegang aan verleent.
pi_103607153
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:08 schreef Zak het volgende:
Dat is ook te lang. Meteen iets aan doen. Maar ze rekken het ook zelf wel omdat ze weten dat ze dan vanzelf zo'n uitzondering worden waar jij graag toegang aan verleent.
Dan moeten we de procedures verbeteren om er voor te zorgen dat ze niet meer zo kunnen rekken. Een zorgvuldige werkbare procedure hoeft geen 8 jaar te duren.
pi_103608754
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan moeten we de procedures verbeteren om er voor te zorgen dat ze niet meer zo kunnen rekken. Een zorgvuldige werkbare procedure hoeft geen 8 jaar te duren.
Maar hem was van meet af aan al verteld dat hij moest vertrekken ;)
pi_103609022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:43 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Maar hem was van meet af aan al verteld dat hij moest vertrekken ;)
Blijkbaar was dat niet duidelijk genoeg. Dat mag toch geen 8 jaar duren voor er definitief duidelijkheid is? Dan werkt het systeem dus niet goed.

Maar goed, het zal nu wel zo gaan als bij meisje Tadic, binnen no-time terug met een studiebeurs.
pi_103609255
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat soort procedures worden geëist door partijen die weten dat het na zo'n lange tijd veel onwaarschijnlijker wordt dat iemand wordt teruggestuurd. Klassieke politieke zet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')