Welke? Die op de erwt?quote:
Welke? Ben nu Son of no one aan het kijken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:23 schreef Thaboel het volgende:
Mogguh! Vanavond weer eens naar de film!
Opperdoezer is lekkerder.quote:
India-Kilo Delta-Oktober-Echo Delta-Alpha-Tango Oktober-Oktober-Kiloquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:26 schreef AchJa het volgende:
Goed voor jezelf zorgen, een ander doet het niet voor je.
"flikkerd een Oktober Papa Papa Echo Romeo Delta Oktober Echo Zulu Echo Romeo" naar je kopquote:
Alpha Lima Lima Echo Siera India Siera India Siera Mike Oktober Golf Echo Lima India Juliet Kiloquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:28 schreef AchJa het volgende:
Binnenkort cursus, ik begrijp nog steeds niet hoe ze het voorelkaar hebben gekregen om de grootste randcriminelen en drankbakken in 1 klas hebben gekregen...
De leukste blijven links en rechts uit de flank halt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Exerceren
geeft acht
(met verkorte tussenruimte) naar rechts - richten
hoofd - front / links / rechts
links / rechts - om
voorwaarts mars (het marcheren start met de linkervoet)
per rotte links/rechts - mars
rechts uit de flank - mars
links uit de flank - mars
hoofd der colonne links / rechts - mars
rechtsom - keert
looppas mars
gewone pas mars
compagnie/peloton - halt
presenteer - geweer
zet af - geweer
brengt ere - groet
om te groeten - groet
ter plaatse - rust
op de plaats rust (eerste rust)
rust
ingerukt mars (s)
Die begrijpt dan ook niemand en laten we prima achterwege. Halt en rechts/ linksom. Done.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Vortix het volgende:
[..]
De leukste blijven links en rechts uit de flank halt.
Nooit van gehoord en ook nooit gedaan. Klinkt me veel te officieel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Enige rare, en bij vrijwel niemand bekend behalve bij LMB is "paradepas, Mars" Vreemd!
Was voor een parade op de OK voor HM Beatrix die een inspectie deed in 1995quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nooit van gehoord en ook nooit gedaan. Klinkt me veel te officieel.
Linksom draaien bestaat niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Vertel?
Ik ga ondertussen effe douchen.
Owh..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Linksom draaien bestaat niet.
Zal ook wel weer luchtmobiele zelf verzonnen onzin zijn...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:35 schreef Schild het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Nog nooit van gehoord.
Doe mij ook zo'n ontbijtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:44 schreef Cobra4 het volgende:
Even ontbijt bestellen. Meloen/Feta salade, Champignons met knoflook uit de oven en twee köfte burgers.
Ah de graveyard shift is opquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:44 schreef Cobra4 het volgende:
Even ontbijt bestellen. Meloen/Feta salade, Champignons met knoflook uit de oven en twee köfte burgers.
Ik wel... had die vrije dag blijkbaar nodigquote:
Waar zit jij danquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:44 schreef Cobra4 het volgende:
Omnomnomnom......quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:44 schreef Cobra4 het volgende:
Hey Schild.. wat heb jij een sexy UIquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:35 schreef Schild het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Nog nooit van gehoord.
Wtf is een kofte burger....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:44 schreef Cobra4 het volgende:
Een hamburger gemaakt van köfte (turkse gehaktballetjes) vlees.quote:
Ah, okee. Ben daar niet zo van.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een hamburger gemaakt van köfte (turkse gehaktballetjes) vlees.
Beide, ben niet zo'n vleeseter, ben meer van de vis.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Welk gedeelte?
Turkse of gehaktballetjes?
Ah, dat hoor je niet vaak. Vis mag er ook zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beide, ben niet zo'n vleeseter, ben meer van de vis.
En dan gewoon normale vis ipv die zwaardvis meuk etc. Gewoon snoekbaars, paling, zoute haring etc.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ah, dat hoor je niet vaak. Vis mag er ook zijn.
Gebakken scholletjequote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan gewoon normale vis ipv die zwaardvis meuk etc. Gewoon snoekbaars, paling, zoute haring etc.
Vast veel plezier morgen.quote:
Ja goed..quote:
Je gaat een eigengemaakte bom in elkaar flansen?quote:
Hahaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan gewoon normale vis ipv die zwaardvis meuk etc. Gewoon snoekbaars, paling, zoute haring etc.
Pangasius...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha.
Mijn pa eet ook geen vlees, alleen vis en de rest.
Pangasius, tilapia, schol, zalm. Idd lekkere afwisseling op vlees.
Heerlijk hoor. Heb dat liever dan "zeeduivel" of andere dure meuk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies! Gewoon noordzee en binnenwater spul.
Helemaal goed! Prima bijgekleurd op Kreta.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:20 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja goed... Op het moment een snothoofd maar verder goed. En met u?
Dat klinkt goed!!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Helemaal goed! Prima bijgekleurd op Kreta.
Eindelijk iemand die 'm leuk vindquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hey Schild.. wat heb jij een sexy UI
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beide, ben niet zo'n vleeseter, ben meer van de vis.
Jaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:20 schreef Braamyo het volgende:
[..]
heb jij een zwembad in je garage dan?
Alquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je gaat een eigengemaakte bom in elkaar flansen?
Jummie. Ben zo blij dat ik iedere vrijdag op de afslag naast de poort écht verse vis kan halenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies! Gewoon noordzee en binnenwater spul.
Nee, 3e kwartiel pas. Zit nu eind 1e, over 2 weken eerste stage kwartielquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En al met je schietijzer geschoten?
Hihiquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:23 schreef Schild het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die 'm leuk vind![]()
Al is die van jouw natuurlijk ook bijzonder mooi![]()
Waar knalle jullie mee? Glock of de Walther?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee, 3e kwartiel pas. Zit nu eind 1e, over 2 weken eerste stage kwartiel
[..]
Hihi
Kwartiel??? Is dat een kwartaal? Of spreek ik wartaal?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee, 3e kwartiel pas. Zit nu eind 1e, over 2 weken eerste stage kwartiel
Ik heb zo'n gevoel zonder het te lezen dat ik me al schuldig moet gaan voelen als bioloog zekerquote:
Wat denk je zelf snuggere Tinusquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:25 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Waar knalle jullie mee? Glock of de Walther?
Uuhm..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:25 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Waar knalle jullie mee? Glock of de Walther?
Ach, pliesie wil weer is apart doen...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kwartiel??? Is dat een kwartaal? Of spreek ik wartaal?
Desert Eagle?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat denk je zelf snuggere Tinus
Lijkt Kmarns wel, of de marinequote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:27 schreef Maitje het volgende:
Ach, pliesie wil weer is apart doen....
Is ongeveer 10 weken ofzo.. net geen kwartaal iig.
Nietus!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lijkt Kmarns wel, of de marine
Jawel.. al blijft de stof opzich wel pittig hoor. Afgelopen maandag examen AZ (aanhouden zelfverdedigen) afgelegd en er voor geslaagd dus dat is goeie hoop voor mij straks met mijn stage kwartiel..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar Maitje, het belangrijkste, bevalt het je?
= einde verkoudheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:34 schreef Maitje het volgende:
[..]
Jawel.. al blijft de stof opzich wel pittig hoor. Afgelopen maandag examen AZ (aanhouden zelfverdedigen) afgelegd en er voor geslaagd dus dat is goeie hoop voor mij straks met mijn stage kwartiel...
En morgen pepperspray "zelf" ervaring
Ik heb dat artikel gelezen Achja, toch wel een eye openerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor de Noord Duitse laagvlakte kom ik mijn bed niet meer uit.
Nee, dat zou ik ook niet doen nee.. oew.. warmte.. zonnetje.. ik wil ook!!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor de Noord Duitse laagvlakte kom ik mijn bed niet meer uit.
Ben je er mooi meteen vanaf en kan je al snel injoinen op het uitlachen van de restquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:35 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik ben echt een bange poepeschijterd.. moet ook nog als 1e
gedraag je als een man, en je weet, achteraf kun je er enorm om lachen met je collega'squote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:35 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik ben echt een bange poepeschijterd.. moet ook nog als 1e
Uithuilen bij de rest bedoel je?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ben je er mooi meteen vanaf en kan je al snel injoinen op het uitlachen van de rest.
Succes alvast!![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:36 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Uithuilen bij de rest bedoel je?
Wellichtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:36 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Thnx...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ben je er mooi meteen vanaf en kan je al snel injoinen op het uitlachen van de rest.
Succes alvast!![]()
Ik ben nog steeds vrouw..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
gedraag je als een man, en je weet, achteraf kun je er enorm om lachen met je collega's
How how.. wel is pepper in je oog gehad?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:36 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ze begonnen op een gegeven ogenblik gerookte Pangasius weg te zetten als vervanger voor gerookte paling. En wat AchJa niet kent vreet ie niet, dus ging ik eerst maar eens uitzoeken wat voor vis dat nou was... Nou, dat gaan we maar eens niet eten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb dat artikel gelezen Achja, toch wel een eye opener. Zal het is tegen m'n ouders zeggen.
Neu, wel voor de lol beetje traangas.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:37 schreef Maitje het volgende:
How how.. wel is pepper in je oog gehad?
Voor de beëdiging ben je al te laat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Maitje, indien jij slaagt voor je politie-opleiding, willen wij van FOK qwel allemaal aanwezig zijn op jouw beëdiging
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:37 schreef Maitje het volgende:
How how.. wel is pepper in je oog gehad?
Té laat??quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Voor de beëdiging ben je al te laat.
Dat duurt nog minstens 3 jaarquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Maitje, indien jij slaagt voor je politie-opleiding, willen wij van FOK qwel allemaal aanwezig zijn op jouw beëdiging
Dan nog.. ieder mensch reageert anders..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Neu, wel voor de lol beetje traangas.
Ja.. ben al beëdigd ...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:41 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja.. ben al beëdigd ...
Diploma uitreiking pas over 3 jaar overigens
Lijkt LMB welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
tegenwoordig ook al "beediging" voordat ze het gehele traject doorlopen hebben, en dus wel gemachtigd zijn de rode baret te dragen.quote:
Trouwens net de bordeaux rode Valk + EM op mn schouder gekregen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
tegenwoordig ook al "beediging" voordat ze het gehele traject doorlopen hebben, en dus wel gemachtigd zijn de rode baret te dragen.
Ja idd.. ik vond het zelf ook wat te vroeg, maar zal wel te maken hebben met het feit dat we al in uniform op straat lopen terwijl we nog niet klaar zijn met de opleiding. Bevoegd voor het uitvoeren van de politietaak om het ff formeel te zeggen .quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
tegenwoordig ook al "beediging" voordat ze het gehele traject doorlopen hebben, en dus wel gemachtigd zijn de rode baret te dragen.
Ja.. het is niet altijd even eerlijk in de vis-industrie.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze begonnen op een gegeven ogenblik gerookte Pangasius weg te zetten als vervanger voor gerookte paling. En wat AchJa niet kent vreet ie niet, dus ging ik eerst maar eens uitzoeken wat voor vis dat nou was... Nou, dat gaan we maar eens niet eten.
Ondertussen wordt het zelf zetten van fuiken en zelf roken weer steeds aantrekkelijker nu de paling bijna niet meer te betalen is.
Waarom maakt LMB die combinatie dan? De beëdiging heeft toch geen reet te maken met het voltooien van een opleiding?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je kunt prima een beedigd militair zijn, daar hoef je geen rode baret voor te hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom maakt LMB die combinatie dan? De beëdiging heeft toch geen reet te maken met het voltooien van een opleiding?
Weer een LMB eigen iets dus.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je kunt prima een beedigd militair zijn, daar hoef je geen rode baret voor te hebben.
Naja, beëdigd zijn tot drager van Rode Baret danquote:
Da's geen beëdiging joh. Maar een uitreiking van een lap stof met een betekenis.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Naja, beëdigd zijn tot drager van Rode Baret dan
Jouw tijd om schaapjes te gaan tellen, broekventjequote:
Hoelang zal het nog gaan duren voordat je deze op je DT krijgt...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:45 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Trouwens net de bordeaux rode Valk + EM op mn schouder gekregen.
Wat voor rang heb je dan? Schijtlijster 1e klas?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:45 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zou het wel willen ja. Ben gesloopt. 3uur gesport + sportschool hakt er wel inquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jouw tijd om schaapjes te gaan tellen, broekventje
Veel plezierquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zou het wel willen ja. Ben gesloopt. 3uur gesport + sportschool hakt er wel in
Maar zit lekker in de tram zo filmpje pakken
Fibram is voor homo'squote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu ff mijn M-90's eens poetsen, t;e lang geleden. De zolen ook eens vervangen voor Fibram.
Owja, das vanaaf hé.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:27 schreef EllaN het volgende:
Iemand zometeen de hersenoperatie op ned1 kijken?
Nee, zit ff wat Strike Back in te halen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:27 schreef EllaN het volgende:
Alquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:06 schreef Schild het volgende:
[..]
Hoelang zal het nog gaan duren voordat je deze op je DT krijgt...
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor rang heb je dan? Schijtlijster 1e klas?
Nja boeiend.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over het algemeen zitten de rot's op je schouder en die emblemen op je bovenarm...
wasda?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
FT89582541 of FX89582541 is ook lekker boeiend.
Heb je mijn zolen wel eens gezien?quote:
Zat er wel aan te denken. Jij dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:27 schreef EllaN het volgende:
Idem die van mij, maar er komt geen Fibram onder!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je mijn zolen wel eens gezien?
Cobra kan dat beamen.
Hoe oud zijn jouw kistjes?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idem die van mij, maar er komt geen Fibram onder!
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zat er wel aan te denken. Jij dan?
Wat studeer je eigenlijk?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:44 schreef EllaN het volgende:
[..]erg interessant. Als het goed is komt er ook een neuropsy zo.
Ah, dan zie ik de link inderdaadquote:
Mijne van 95. Zonder die gleuf achter de hak.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
De oudsten zijn van 93... Maar heb ook genoeg om regelmatig te wisselen.
Ik heb ze met gleuf. Inclusief blok hout in de zool.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijne van 95. Zonder die gleuf achter de hak.
Alles kan, maar het zit niet bij het curriculumquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ah, dan zie ik de link inderdaad.
Maar kan je bij psychologie eigenlijk ook wat meer van die bèta vakken kiezen als neurologie ofzo?
Goed voor je poten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb ze met gleuf. Inclusief blok hout in de zool.
Ah, okquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:03 schreef EllaN het volgende:
[..]
Alles kan, maar het zit niet bij het curriculum. Maar je bent altijd vrij om welke vakken dan ook te gaan volgen.
Hahaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Derhalve ben ik ook van de bereden wapens, te poot doen we niet aan.
Jij hebt een vibramzadel?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Derhalve ben ik ook van de bereden wapens, te poot doen we niet aan.
Niets mis met die lui.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:09 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha.
Hoe vind je jullie muziekkorps trouwens? Fanfarekorps Bereden Wapens.
Mijn pa kent die dirigent toevallig goed.
Ik heb vier neuro vakken gehad. Wel vrij gedetailleerd over de hersenen, zintuigen en functies, maar het zijn geen dikke beta vakken waarbij we in hersenen mogen porren haha.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ah, ok. En heb jij ook wat van die vakken?
Nee, die rode dixie rechts achter...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:17 schreef Cobra4 het volgende:
En dan heb je het natuurlijk over die houten keet waar de koffiepot stond?
Ah, dat is wel vetquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:15 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik heb vier neuro vakken gehad. Wel vrij gedetailleerd over de hersenen, zintuigen en functies, maar het zijn geen dikke beta vakken waarbij we in hersenen mogen porren haha.
Brrrr rattenschedels.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ah, dat is wel vet. Ik mag vanaf de helft van m'n 2e jaar ook zelf vakken gaan kiezen. Denk dat ik dan ook tenminste 1 neuro vak neem. Ik hoorde van mijn practicumassistente dat we rattenschedels mogen gaan openknippen
.
Jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koop gewoon eens fatsoenlijke schoenen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Anyway, die oude met hout erin heb ik niet meer. Weggesmeten toen ze totaal versleten waren. Nu die oude M-90's. Na 15 jaar nog steeds prima, maar de zool aan verandering toe. Zo weer ff uitpoetsen
Ik las koffiequote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, vroegah. Duizend PK met chauffeur en koelie...
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, vroegah. Duizend PK met chauffeur en koelie...
Waar staat E M tegenwoordig voor?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:45 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Haha Kelly's Heroes is wel baas.quote:
Dat is de meest gekeken film hier in huis, de kinderen konden er geen genoeg van krijgen.quote:
In de koude oorlog stond het voor Elke Man ( of iets in die trend )quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hetzelfde als vroegah, expeditionaire macht.
Puike filmquote:
Hm. Even die film van het net halen, lijkt me wel waard om te kijken!quote:
Oja, die had ik ook nog op m'n lijstje staanquote:
Al Stalingrad gezien? Zo niet? Ga die eerst dan kijken!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:46 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hm. Even die film van het net halen, lijkt me wel waard om te kijken!
Jep, zeker gezien! Klassieker naar mijn mening.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Al Stalingrad gezien? Zo niet? Ga die eerst dan kijken!
The Brotherhood of War (Tae Guk Gi), ook heel goed.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oja, die had ik ook nog op m'n lijstje staan.
Nog meer aanraders op oorlogsfilms gebied?
Wel jammer dat Beast of War niet russisch gesproken is trouwens.
Keiharde film, daarom des te beter.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Al Stalingrad gezien? Zo niet? Ga die eerst dan kijken!
De eerste keer dat ik 9 rota keek zat er geen ondertiteling onder...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Wel jammer dat Beast of War niet russisch gesproken is trouwens.
Hahaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik 9 rota keek zat er geen ondertiteling onder...![]()
Mijn Russisch is een beetje roestig.
Klopt, goeie film!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:51 schreef Royyy het volgende:
[..]
The Brotherhood of War (Tae Guk Gi), ook heel goed.
Idd.quote:
Ziet er idd goed uit.quote:
Begin komend jaar komt er een film uit met active-duty Navy SEALs als acteurs, gebaseerd op missies die ook echt door SEALs uitgevoerd worden. Daar ben ik wel benieuwd naarquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:53 schreef samthegreat5 het volgende:
Meeste oorlogsfilms die tegenwoordig gemaakt worden zijn trouwens niet zo goed.
Ze worden de helft van de tijd verneukt, als ik zo vrij mag zijn, door een of ander romantisch schijtverhaal of het is veel te geromantiseerd.
Hoezo is het een unknown soldier trouwens? Als de weduwe erbij staat?quote:
Hoe voelt dat nou? Jezelf quoten?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hoezo is het een unknown soldier trouwens? Als de weduwe erbij staat?
Oh, dan heb ik niet goed zitten luisteren. Thanksquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:05 schreef Royyy het volgende:
Er wordt niet gezegd dat degene die begraven wordt een unknown soldier is
Whehehehe, Sam Elliot...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik niet goed zitten luisteren. Thanks.
Tevens:
Ik vond het een enorme gezapige film eerlijk gezegd, niet beledigend bedoeld, maar ik vond het een gejammer van begin tot einde. Ik denk dat ze hun doel nogal voorbij schoten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Steengoede film, redelijk onbekend bij het grote publiek, over een Vietnam veteraan, gespeeld door Bruce Willis. jaren 80 film
Zo als Elliot speelt stel ik me jou ook altijd voorquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Whehehehe, Sam Elliot...
Is ook mijn motto hier: "Tegen de tijd dat ik een wapen nodig heb liggen er genoeg voor het oprapen!"
Zo jong en nu al Alzheimer?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:00 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ziet er idd goed uit.
Even een .txt bestandje maken.
Hehequote:
Are you a fucking psygologist now?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zo als Elliot speelt stel ik me jou ook altijd voor.
Heb je Van het westelijk front geen nieuws gezien, van het boek van Remarque?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:13 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe. Maar nee, geen Alzheimer.
Even m'n lijstje aanvullen met alle films die ik ooit nog moet kijken.
Het boek heb ik niet gelezen, jij?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Heb je Van het westelijk front geen nieuws gezien, van het boek van Remarque?
Boek is ook ontzettend goed.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Heb je Van het westelijk front geen nieuws gezien, van het boek van Remarque?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe, nee. Moet je bij EllaN voor zijn.
Dubbelquote:
Ik ken ze beiden, het verhaal blijft hetzelfde, al is de versie met Ian Holm, uit de jaren 70, cinematografisch beter.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:19 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Het boek heb ik niet gelezen, jij?
En volgens mij heb ik een stuk van de 1979 versie van de film gezien.
Of bedoelde je de 1930 versie?
Er zijn niet veel films over de eerste wereldoorlog gemaakt, maar vaak wel met de oorlog op de achtergrond zoals; The African Queenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:21 schreef Erasmo het volgende:
Qua nieuwe WOI films is deze ook prima te doen:
Even kopenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:21 schreef Erasmo het volgende:
Qua nieuwe WOI films is deze ook prima te doen:
Geweldige film. Ik heb ook het boek van Cornelius Ryan gelezen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:19 schreef Clan het volgende:
En natuurlijk A bridge too far, opgenomen op allerlei plekken in Nederland en waarbij veel Nederlandse militairen hebben gefigureerd.
Hahaquote:
Helaas niet nee, de eerste wereldoorlog is behoorlijk ondervertegenwoordigd in de filmwereld.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Er zijn niet veel films over de eerste wereldoorlog gemaakt, maar vaak wel met de oorlog op de achtergrond zoals; The African Queen
Maar, maar, maar. Ik ben niet zo hoor!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:29 schreef samthegreat5 het volgende:
Haha. Dat zure gezicht van die SM en hoe die Sergeant dan meteen gaat stuntelen
.
Laat staan de Koreaanse oorlog.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Helaas niet nee, de eerste wereldoorlog is behoorlijk ondervertegenwoordigd in de filmwereld.
Ja, dat geloof ik best.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sgt'en laten stuntelen staat in mijn functie omschrijving, en dat gaat me over het algemeen goed af.
Wel eens gezien...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:35 schreef samthegreat5 het volgende:
En The Lost Battalion die Nibb-it poste?
Assemblyquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laat staan de Koreaanse oorlog.
Ik heb het boek nooit gelezen, maar wat ik zie is gewoon, chronologisch verteld, de operatie "Market Garden". Ze laten natuurlijk niet alles zien, want je had die 'corridor' naar Grave vanuit het zuiden, dat guing allemaal via lange rijkswegen in Limburg naar het noorden, Roermond en Venlo waren pas bevrijd in maart 1945 waardoor de route continue werd bestookt door de Duitsers in het oosten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Geweldige film. Ik heb ook het boek van Cornelius Ryan gelezen.
Er waren meerdere militairen (waaronder ook hooggeplaatste officieren) aanwezig op de set van de film. En de film volgt het boek best nauw.
[..]
Haha. Dat zure gezicht van die SM en hoe die Sergeant dan meteen gaat stuntelen
.
En wat betreft WO1 films is The Lost Battalion die Nibb-it al aanraadde inderdaad een goeie vind ik.
Dat was hem ja. Toch maar weer eens "kopen" op internetquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:37 schreef AchJa het volgende:
Field of Honor, heeft Clan een tijdje geleden ook al naar gevraagd.
Heb lopen zoeken destijds. Kon hem niet vinden. Ik wens je dan ook veel succes!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat was hem ja. Toch maar weer eens "kopen" op internet
Ja, het boek is ook eigenlijk gewoon de voorbereiding, de uitvoering, en de discussie van Market Garden. Vind het zelf een zeer interessant thema. Want: op eigen bodem, controversieel hooggegrepen plan, hooggeplaatste officieren die opeens andere wapenonderdelen aangewezen krijgen, onderlinge strijd tussen Patton en Monty, berustend op veel te veel factoren, etc.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb het boek nooit gelezen, maar wat ik zie is gewoon, chronologisch verteld, de operatie "Market Garden". Ze laten natuurlijk niet alles zien, want je had die 'corridor' naar Grave vanuit het zuiden, dat guing allemaal via lange rijkswegen in Limburg naar het noorden, Roermond en Venlo waren pas bevrijd in maart 1945 waardoor de route continue werd bestookt door de Duitsers in het oosten.
Bij Overloon heeft er zo'n grote tankslag plaatsgevonden dat het hele dorp weg was geschoten. Omdat de kazernes van Roermond en Venlo niet in gebruik konden worden genomen had men als één van de eerste in het noorden de Van Horne kazerne in Weert. De Britse plaatsnamen op de gebouwen herinneren nog hieraan.
Ik ga het proberenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb lopen zoeken destijds. Kon hem niet vinden. Ik wens je dan ook veel succes!
Die heb ik wel op internet zien staan, maar is nergens te krijgen, daarnaast vraag ik mezelf af of het verhaal erin mij aanspreekt, ik wil meer een film zien over de VN troepen en hun werkomgeving, ik heb veel gelezen en mijn commandant van de KMS ( naam is mij even ontschoten ) heeft ook nog in Korea gediend. Een beroemde foto is die van hem met een Koreaan op de schouders die op een mijn is getrapt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:37 schreef AchJa het volgende:
Field of Honor, heeft Clan een tijdje geleden ook al naar gevraagd.
Ik vrees dat je die niet zult zien als zijnde speelfilm. Misschien enkel als documentaire. helaas is de Korea oorlog vrijwel onbekent.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Die heb ik wel op internet zien staan, maar is nergens te krijgen, daarnaast vraag ik mezelf af of het verhaal erin mij aanspreekt, ik wil meer een film zien over de VN troepen en hun werkomgeving, ik heb veel gelezen en mijn commandant van de KMS ( naam is mij even ontschoten ) heeft ook nog in Korea gediend. Een beroemde foto is die van hem met een Koreaan op de schouders die op een mijn is getrapt.
Helaas alleen maar MASH, niet verkeerd, want MASH was een enorm goede blik in het werk van een veldhospitaal in die tijd.
Misschien dat Clint Eastwood er nog een film over gaat maken, hij is een oud Korea ganger, net als die Robert Duvall, die ook in Apocalypse now speelde.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vrees dat je die niet zult zien als zijnde speelfilm. Misschien enkel als documentaire. helaas is de Korea oorlog vrijwel onbekent.
We shall seequote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:56 schreef Clan het volgende:
[..]
Misschien dat Clint Eastwood er nog een film over gaat maken, hij is een oud Korea ganger, net als die Robert Duvall, die ook in Apocalypse now speelde.
Ah, ook echt een klassieker die film. Gezien toen ik nog klein wasquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Daar waar m'n wijlen opa als krijgsgevangene van de jappen ook nog aan heb gewerkt
De herhaling van de herhaling ofzo?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ah, ook echt een klassieker die film. Gezien toen ik nog klein was.
Ja, inderdaadquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
De herhaling van de herhaling ofzo?
De militaire bloedtransfusiedienst, die hield zich ermee bezig, dat ging van het Nederlandse Rode Kruis uit. Voorheen had je die zegelkaarten, eerst met 5 stickers en later die van 10 stickers, ik heb zelf ook altijd bloed gegeven, ik heb al mijn zegelkaarten nog.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:55 schreef Erasmo het volgende:
Clan, nav. mijn donatie van vandaag ben ik wel benieuwd hoe het vroeger ging bij de militaire bloedbank. Als ik het goed had zat jij vroeger bij de medische maffia, kun je er wat verheldering over geven?
Trusten Opperquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:02 schreef AchJa het volgende:
Ik ga snurken, morgen weer schieten met dat nieuwe ding de Colt...![]()
Lam ding.
De Colt, dat blok metaal in de hand?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:02 schreef AchJa het volgende:
Ik ga snurken, morgen weer schieten met dat nieuwe ding de Colt...![]()
Lam ding.
L4-5... Leuke beelden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Trusten AchJa, bekijk deze nog ff snel
Helaas zag de originele brug er niet zo uit.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Daar waar m'n wijlen opa als krijgsgevangene van de jappen ook nog aan heb gewerkt
En als je spaarkaart vol was kreeg je toch uren?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:01 schreef Clan het volgende:
[..]
De militaire bloedtransfusiedienst, die hield zich ermee bezig, dat ging van het Nederlandse Rode Kruis uit. Voorheen had je die zegelkaarten, eerst met 5 stickers en later die van 10 stickers, ik heb zelf ook altijd bloed gegeven, ik heb al mijn zegelkaarten nog.
DEF [militaire boeken en films/docu's review topic] #1quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:15 schreef samthegreat5 het volgende:
Hebben jullie eigenlijk Gallipoli gezien?
Een brochette of een plaquette kreeg je, bij 60 giften de Landsteiner plaquette.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En als je spaarkaart vol was kreeg je toch uren?
Vandaag was mijn zilveren donatie btwquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Een brochette of een plaquette kreeg je, bij 60 giften de Landsteiner plaquette.
[ afbeelding ]
Hoeveel is dat tegenwoordig?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Vandaag was mijn zilveren donatie btw
Danku voor de aanrader.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:31 schreef Clan het volgende:
[..]
DEF [militaire boeken en films/docu's review topic] #1
Een lange aanloop naar de strijd, maar de vele mooie beelden zijn de moeite waard.
Een andere film met Mel Gibson en die Historisch interessant is:
Over de couppoging van 1965 in Djakarta van de communisten.
Dat is al veel. Ik gaf maar 1 of 2 keer per jaar, een beetje wanneer het uitkwam, maar dat was al ver voordat ik bij de GNK terrecht kwam, tegenwoordig geef ik niet meer.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb het nu over normale jubileatermen, 25 keer dus
Als ik kan geef ik ongeveer om de twee weken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is al veel. Ik gaf maar 1 of 2 keer per jaar, een beetje wanneer het uitkwam, maar dat was al ver voordat ik bij de GNK terrecht kwam, tegenwoordig geef ik niet meer.
Goedzoquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als ik kan geef ik ongeveer om de twee weken.
Je hoeft er weinig voor te doen, net als het orgaandonorschap, je doet er veel goed mee.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als ik kan geef ik ongeveer om de twee weken.
Ja, inderdaad. Ik heb wel respect voor julliequote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Je hoeft er weinig voor te doen, net als het orgaandonorschap, je doet er veel goed mee.
Er zijn in de jaren 50 en 60 heel veel films gemaakt over WOII, erg veel heroische epos ( is dit meervoud?) maar ook vaak goede historische stukjes.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:48 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Danku voor de aanrader.
Ik ben nog steeds op youtube aan 't rondspeuren, kan alsmaar meer en meer titels toevoegen aan m'n lijstje. Deze ziet er ook interessant uit:
Ben ook orgaandoner en de hele reutemeteutquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Je hoeft er weinig voor te doen, net als het orgaandonorschap, je doet er veel goed mee.
Nee wel een pleonasmequote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Er zijn in de jaren 50 en 60 heel veel films gemaakt over WOII, erg veel heroische epos ( is dit meervoud?) maar ook vaak goede historische stukjes.
Trusten jongenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ben ook orgaandoner en de hele reutemeteut
[..]
Nee wel een pleonasme
Enfin, het Oog is afgelopen dus ik duik er in
Ook een goede nachtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ben ook orgaandoner en de hele reutemeteut
[..]
Nee wel een pleonasme
Enfin, het Oog is afgelopen dus ik duik er in
Hm, even toevoegen aan 't lijstjequote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:03 schreef Clan het volgende:
Deze wil ik binnenkort eens gaan kijken;
http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=21015
Ik zie dat de hele film erop staat, dit is een oudje, ik denk jaren 40 of 50.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hm, even toevoegen aan 't lijstje.
Nog een, naar wat het lijkt wel leuk, filmpje.
Ja, inderdaad. Ziet er aardig oud uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zie dat de hele film erop staat, dit is een oudje, ik denk jaren 40 of 50.
Ik zet de film bij de favourieten, dan kan ik die later kijken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ziet er aardig oud uit.
Maarja. Wel waard om is een keertje te kijken denk ik.
Ok. Geen probleemquote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zet de film bij de favourieten, dan kan ik die later kijken.
Bedankt voor de tip, Amerikaanse geschiedenis vind ik erg interessant.
Clan, weet je wat: je hebt helemaal gelijk!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Verschrikkelijke herrie, ik schrik mij rot
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Verschrikkelijke herrie, ik schrik mij rot
Dat is toch helemal niet mooi?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Clan, weet je wat: je hebt helemaal gelijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |