abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:54:35 #1
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_103572081
Dus om het hele zootje eens samen te vatten:
Tweetal jat benzine, tweetal gaat ervandoor. Tweetal wordt meerdere malen geprobeerd tot stoppen gemaand en gedwongen, maar de situatie escaleert langzaam maar zeker. Politie creeert filefuik. Auto knalt erbovenop. Man in auto die achterzijde file vormt overlijdt.
Of uit deel 2: Politie jaagt dieven van benzine een zelf gemaakte file in met een dode en schade als gevolg.

Verder is de discussie aardig op te splitsen tussen de benzine diefstal en het gedrag op de weg. Hier is de verdediging zelf ook erg goed in, dus denk dat het voor de discussie ook wel helpt.

Kernpunt: Was de roadblock verantwoord? Of treft de politie alle blaam.
Tegenstanders: De politie had geen burgers onnodig in gevaar mogen brengen, en deze keuze niet mogen maken.
Voorstanders: Onforuinlijke samenloop van omstandigheden, maar politie treft geen blaam. Dader wel.

Verantwoord, of zelfs maar nodig. Zoals de advocaat van de dader als politiefout probeert te insinueren. Vooralsnog wordt vooral keer op keer gedramd op het feit " er is nu een onschuldige overleden en de politie treft schuld". En nee, uiteraard praat niemand goed dat er een man is overleden. Echter is de discussie of de politie schuld treft in het geheel.
Dit schijnt zich aardig toe te spitsen op : is een filefuik een te verantwoorden methode en terechte keuze om mensen tot stoppen te dwingen, al dan niet als alle alternatieven zijn geprobeerd, of leidt het tot onacceptabele risico's voor de burgers.

Openstaande vragen:
• Zijn de dieven de file ingejaagd door de achtervolging, of haakten de politie af.
• Waren er valse kentekenplaten, aangezien dat de verdediging van de advocaat aardig om zeep helpt.
• Was het een uiterste redmiddel, en waren andere opties al geprobeerd.

Reeds genoemde alternatieven:
Spijkermatten, niet geschikt bij snelheden en andere weggebruikers
"gewoon de weg afrijden" > gevaarlijk
"banden lekschieten" > gevaarlijk
• Politie de achterkant van de file laten vormen - niet praktisch realiseerbaar helaas door gedrag van een file en de overige weggebruikers.
• Stoptekens en signalen geven teneinde de intentie tot stoppen over te brengen.
• blokkade van politievoertuigen
• Rolling roadblock - zou 1 tot 3 keer geprobeerd zijn
• helikopter voor het volgen
• laten gaan

Poll uit deel 2: Politie gebruikte file als vangnet goed of niet?
Nee
Ja
3 iets anders en wel... dat type ik hierond
Tussenstand:


Overige links:
• FOK! Forum: Automobilist dood door vluchtende benzinedief (deel 1)
• FOK! Forum: Automobilist dood door vluchtende benzinedief #2 (deel 2)
• Nieuwsuur: Videofrafment: Bijrijder fileongeluk over politieoptreden.
Duur 9:23, vanaf 4:20 interview met de advocaat in de studio. Interview met de zoon (24, student) die tankte, waarbij zijn vader de auto reed. Eerste fragment is redelijk eenzijdig, en zoonlief wordt zelfs met de vragen gestuurd. HET tweede deel zijn de hilarische uitspraken en eufemismes niet van de lucht. Verder is de verdediging redelijk transparent: er had geen filefuik (of roadblock) uitgevoerd mogen worden door de politie.

• Telegraaf: Telegraaf ingezonden brief: Politie doet het nooit goed
Ook een zeer uitgebreide commentaar tread met redelijk verdeelde mening.
• Telegraaf: 'Filefuik eerder afgeraden'
• Omroep Brabant: Zoon bestuurder Politie verantwoordelijk voor drama

[ Bericht 53% gewijzigd door HighLander op 26-10-2011 10:23:00 ]
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_103572117
Stel nou dat die file daar al had gestaan eigenlijk?
pi_103572241
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef lezzer het volgende:
Stel nou dat die file daar al had gestaan eigenlijk?
Dan was deze hele discussie niet aan de orde geweest :+

En dan waren Roethof en de verdachten ook niet in de media gekomen. Met een beetje pech gaan ze dit lekker uitmelken.
pi_103572301
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:00 schreef IntensiveGary het volgende:
Dan was deze hele discussie niet aan de orde geweest :+
Het effect was alleen precies hetzelfde geweest.
pi_103572334
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:03 schreef lezzer het volgende:

[..]

Het effect was alleen precies hetzelfde geweest.
het gaat om de toedracht, niet enkel het incident zelf.
pi_103572395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:03 schreef lezzer het volgende:

Het effect was alleen precies hetzelfde geweest.
Nee, het resultaat zou hetzelfde zijn geweest; één dode.

Echter, dan was deze hele discussie over het al dan niet fout zijn van de Politie niet aan de orde zijn geweest en hadden vader en zoon al - terecht - aan de hoogste boom gehangen. Nu kunnen ze dit gaan uitmelken en er misschien nog profijt van hebben. En dat is jammer...

Maar het maakt niet uit, want zo is het niet gegaan...
pi_103572437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het gaat om de toedracht, niet enkel het incident zelf.
Dat weet ik wel hoor ;)
pi_103572461
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:06 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, het resultaat zou hetzelfde zijn geweest; één dode.
Dat bedoel ik. Slechte woordkeus van mijn kant.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:18:06 #10
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_103572745
Overigens vind ik het heroverwegen van de methode ook niet onzinnig, maar de blaam volledig bij de poltie neerleggen vind ik redelijk kortzichtig.
En gek genoeg kan ik heel slecht tegen mensen die heel hard lalalal blijven roepen met handen over hun oren en oogkleppen op. En daar lijkt het weer heel erg op bij al die mensen die hoog en laag roepend niet verder komen dan " Politie alle schuld!!"
Ik heb minder problemen met de keuze in twijfel trekken, dan de volledige schuld en blaam bij de poltie leggen. Gezien die niet het gaspedaal ingedrukt hebben, en het stuur vastgehouden hebben.

Overigens iemand enig idee met welke snelheid je een auto moet rammen om hem zo te verkreukelen als die van het slachtoffer? Want daar is echt vrij weinig van overgebleven.

Verder vind ik de mensen die alternatieven roepen op internet ook apart...
Hoe de fuck zet je busjes aan de achterkant van een file die continue aangroeit?
Hoe blokkeer je een snelweg met 8 busjes, zonder een file te creeeren voor iedereen.
Ik mis toch een beetje de praktische invulling voor dit beste stuurlui staan aan wal-spelletje.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_103572828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef lezzer het volgende:
Stel nou dat die file daar al had gestaan eigenlijk?
Stel nou dat de politie ter eigen bescherming niet had vermeld dat zij die file hadden veroorzaakt?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103572866
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Stel nou dat de politie ter eigen bescherming niet had vermeld dat zij die file hadden veroorzaakt?
Dat doen ze in andere landen denk ik :D
pi_103572879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:18 schreef HighLander het volgende:
Overigens vind ik het heroverwegen van de methode ook niet onzinnig, maar de blaam volledig bij de poltie neerleggen vind ik redelijk kortzichtig.
En gek genoeg kan ik heel slecht tegen mensen die heel hard lalalal blijven roepen met handen over hun oren en oogkleppen op. En daar lijkt het weer heel erg op bij al die mensen die hoog en laag roepend niet verder komen dan " Politie alle schuld!!"
Ik heb minder problemen met de keuze in twijfel trekken, dan de volledige schuld en blaam bij de poltie leggen. Gezien die niet het gaspedaal ingedrukt hebben, en het stuur vastgehouden hebben.

Overigens iemand enig idee met welke snelheid je een auto moet rammen om hem zo te verkreukelen als die van het slachtoffer? Want daar is echt vrij weinig van overgebleven.

Verder vind ik de mensen die alternatieven roepen op internet ook apart...
Hoe de fuck zet je busjes aan de achterkant van een file die continue aangroeit?
Hoe blokkeer je een snelweg met 8 busjes, zonder een file te creeeren voor iedereen.
Ik mis toch een beetje de praktische invulling voor dit beste stuurlui staan aan wal-spelletje.
Het is heel makkelijk om "lekker tegen de politie" te zijn. Immer, altijd, wat ze ook doen.

Vraagtekens zetten bij de gekozen uitvoering (niet: het middel), prima. Maar dat doen de tegenstanders van de file niet. Die kiezen keihard tegen de politie en dus VOOR de zoon van de crimineel.

Dat stuk tuig gelijk geven, wat voor immorele dwaas moet je dan zijn? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103572902
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef lezzer het volgende:
Stel nou dat die file daar al had gestaan eigenlijk?
De file an sich is niet het 'probleem', de vraag is of de risico's bij het toepassen van het middel opwegen tegen het doel.
pi_103572933
Higlander, als eerste: Complimenten voor de OP om dit helemaal uit te zoeken en goed te verwoorden. Klasse ^O^

Verder:
Roadblock en dergelijke is inderdaad geen optie, maakt ook weer een file.
Als we gaan kijken naar de vs:
Bij een achtervolging raakt daar meer dan eens een politievoertuig total loss. Ze hebben er ook van die grote bumpers op zitten om iemand van de weg te drukken.

Moeten we dit ook in NL gaan doen?
Ja: snel een achtervolging tot einde brengen

Nee: overige verkeer dat in gevaar komt.

Als je zwart wit gaat kijken is de enige optie een helikopter inzetten.
Op die manier breng je het verkeer niet in gevaar.

Voor alle andere opties breng je mede verkeer in gevaar. En dan is eht creeeren van een file in mijn ogen de veiligste optie vooral omdat een km van te voren al de matrix borden aanspringen. En geen enkele auto heeft een remafstand van 1 km lijkt mij ...
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103572945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:24 schreef vanhal het volgende:

[..]

De file an sich is niet het 'probleem', de vraag is of de risico's bij het toepassen van het middel opwegen tegen het doel.
In het geval van poging tot doodslag, en/of andere zware vergrijpen, ben ik van mening van wel ja. :Y Voor simpele brandstofdieven is het een beetje met een kanon op een mug schieten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103572952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:24 schreef vanhal het volgende:

[..]

De file an sich is niet het 'probleem', de vraag is of de risico's bij het toepassen van het middel opwegen tegen het doel.
Dat weet ik ;) Zie ook mijn eerdere posts.
Ik probeer een ander punt te maken, dat IntesiveGary en Fruityloop toelichten.
pi_103572961
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:26 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In het geval van poging tot doodslag, en/of andere zware vergrijpen, ben ik van mening van wel ja. :Y Voor simpele brandstofdieven is het een beetje met een kanon op een mug schieten.
na benzinediefstal werd het poging tot doodslag toen ze de politie autos van de weg probeerde te drukken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103572977
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:26 schreef lezzer het volgende:

Dat weet ik ;) Zie ook mijn eerdere posts.
Ik probeer een ander punt te maken, dat IntesiveGary en Fruityloop toelichten.
Mwa, ik vind je vraag ietwat onzinnig omdat je niks met de uitkomst kunt.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:29:48 #20
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_103573037
De trend in alle media is nu wel redelijk gefocust op die werkgroep Roadblock die het gebruik ontmoedigde, en vooral dat de politie dit advies in de wind sloeg.
Echter zijn er waarschijnlijk weinig realistische alternatieven behalve " volg maar met een chopper".
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_103573064
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:26 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

na benzinediefstal werd het poging tot doodslag toen ze de politie autos van de weg probeerde te drukken.
Dan kan je mijn mening wel afleiden, die file veroorzaken was in mijn ogen een terechte keus om deze mensen van de weg te krijgen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103573070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:29 schreef HighLander het volgende:
De trend in alle media is nu wel redelijk gefocust op die werkgroep Roadblock die het gebruik ontmoedigde, en vooral dat de politie dit advies in de wind sloeg.
Echter zijn er waarschijnlijk weinig realistische alternatieven behalve " volg maar met een chopper".
eigenlijk een beetje wat ik net zeg
wil je overige verkeer niet in gevaar brengen is een heli het enige alternatief
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103573074
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:29 schreef HighLander het volgende:
De trend in alle media is nu wel redelijk gefocust op die werkgroep Roadblock die het gebruik ontmoedigde, en vooral dat de politie dit advies in de wind sloeg.
Echter zijn er waarschijnlijk weinig realistische alternatieven behalve " volg maar met een chopper".
Ja ok, misschien zijn er weinig alternatieven, maar betekent dat feit dat je dan WEL naar een middel als filefuik moet grijpen?
pi_103573101
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:31 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ja ok, misschien zijn er weinig alternatieven, maar betekent dat feit dat je dan WEL naar een middel als filefuik moet grijpen?
Welk alternatief je dan ook kiest, krijg je files.

Roadblock: file
Spijkermat: je moet 1 rijbaan vrijmaken, = wegversmalling = file
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103573113
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:29 schreef HighLander het volgende:
De trend in alle media is nu wel redelijk gefocust op die werkgroep Roadblock die het gebruik ontmoedigde, en vooral dat de politie dit advies in de wind sloeg.
Echter zijn er waarschijnlijk weinig realistische alternatieven behalve " volg maar met een chopper".
Het onderzoekswerk van die commissie was in de jaren 90, toen er bijvoorbeeld veel minder matrixborden waren boven de wegen, dus mogelijk dat die conclusies nu iets genuanceerder zouden zijn?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103573115
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan kan je mijn mening wel afleiden, die file veroorzaken was in mijn ogen een terechte keus om deze mensen van de weg te krijgen.
denk als ze niet de politie van de weg hadden gedrukt, dat het dan compleet anders was afgelopen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103573166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:27 schreef vanhal het volgende:

[..]

Mwa, ik vind je vraag ietwat onzinnig omdat je niks met de uitkomst kunt.
Hij was ook allang beantwoord ;)
Maar, er wordt vreselijk gemekkerd over deze oplossing omdat
1. er een dode gevallen is
2. de politie blijkbaar deze file veroorzaakt heeft.

Als 1 of 2 niet waren geweest had je er niemand over gehoord.
Dat is mijn punt. Zo'n rare vraag is het niet.
pi_103573168
Een argument wat regelmatig voorbijkomt is dat ingeval de politie de filefuik niet had ingezet, de politie het 'ook' niet goed had gedaan, maw, de polite kan het nooit goed doen.

Maar als je de 2 uitkomsten op een weegschaal legt, de ene kant de persoon die is overleden, de andere kant de kritiek 'de politie kan het nooit goed doen'. Wat zou meer gewicht hebben? Wat zou erger zijn? De kritiek of een slachtoffer?

Met andere woorden. Ik zou 10x liever kritiek willen hebben dan 1x een dode.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:34:55 #29
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_103573184
Wat lult die zoon nou joh, ze zijn er zelf op ingereden. :') De file was terecht en zou vaker moeten gebeuren op deze manier.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:35:40 #30
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_103573207
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:32 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het onderzoekswerk van die commissie was in de jaren 90, toen er bijvoorbeeld veel minder matrixborden waren boven de wegen, dus mogelijk dat die conclusies nu iets genuanceerder zouden zijn?
Dankje, dat punt wilde ik ook nog maken maar was ik alweer vergeten.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_103573265
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:34 schreef vanhal het volgende:
Een argument wat regelmatig voorbijkomt is dat ingeval de politie de filefuik niet had ingezet, de politie het 'ook' niet goed had gedaan, maw, de polite kan het nooit goed doen.

Maar als je de 2 uitkomsten op een weegschaal legt, de ene kant de persoon die is overleden, de andere kant de kritiek 'de politie kan het nooit goed doen'. Wat zou meer gewicht hebben? Wat zou erger zijn? De kritiek of een slachtoffer?

Met andere woorden. Ik zou 10x liever kritiek willen hebben dan 1x een dode.
Het vervelende is dat je dat dus niet van te voren weet, of er een dode gaat vallen. Je weet niet of die man in die auto zo gek is om in volle vaart achterop een onschuldig iemand te rijden.
Wat je wél weet, is dat die gek van de weg af moet, en dat alle andere opties niet geholpen hebben.
Jij stelt voor om met z'n allen binnen te blijven zitten ofzo?
pi_103573270
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:32 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Welk alternatief je dan ook kiest, krijg je files.

Roadblock: file
Spijkermat: je moet 1 rijbaan vrijmaken, = wegversmalling = file
Files leiden tot afremmen van de auto. Onder normale omstandigheden. Een auto vol gekken die 60 rijdt, is minder gevaarlijk dan een auto vol idioten die 160 rijdt. Je kan dus ook stellen dat hoewel de filevorming een dode heeft opgeleverd -en gevoelsargumenten als 'stel dat het jouw naaste was' tellen uiteraard niet of in ieder geval net zo hard als dat er iemand was gestorven zonder gecreerde file-, men voor de optie met het laagste veiligheidsrisico heeft gekozen.

Dat de politie met die filevorming niet handig is omgesprongen (ZIJ moeten de werkelijke road block vormen, niet de burgers, die zijn er alleen om het algemene verkeer af te remmen), dat lijkt me duidelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103573324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:34 schreef vanhal het volgende:
Een argument wat regelmatig voorbijkomt is dat ingeval de politie de filefuik niet had ingezet, de politie het 'ook' niet goed had gedaan, maw, de polite kan het nooit goed doen.

Maar als je de 2 uitkomsten op een weegschaal legt, de ene kant de persoon die is overleden, de andere kant de kritiek 'de politie kan het nooit goed doen'. Wat zou meer gewicht hebben? Wat zou erger zijn? De kritiek of een slachtoffer?

Met andere woorden. Ik zou 10x liever kritiek willen hebben dan 1x een dode.
Het vervelende aan die vergelijking is dat we nooit zullen kunnen weten wat er gebeurd was als ze die figuren vrij baan hadden gegeven. Mensen die meerdere keren op een auto inrijden zijn niet echt de meest betrouwbare weggebruikers, misschien hadden ze dan wel later die dag alsnog een dodelijk/zwaar ongeluk veroorzaakt?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103573335
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:37 schreef lezzer het volgende:

[..]

Het vervelende is dat je dat dus niet van te voren weet, of er een dode gaat vallen. Je weet niet of die man in die auto zo gek is om in volle vaart achterop een onschuldig iemand te rijden.
Wat je wél weet, is dat die gek van de weg af moet, en dat alle andere opties niet geholpen hebben.
Jij stelt voor om met z'n allen binnen te blijven zitten ofzo?
Een situatie waarbij iemand met 60 (door filevorming) op anderen in zou rijden in plaats van met 160 (zonder filevorming) is in potentie minder gevaarlijk.

Het alternatief valt niet na te gaan, maar de kans is groot dat bij niet file-ingrijpen (en later thuis langskomen), er net zo goed dode(n) gevallen zouden zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103573391
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Files leiden tot afremmen van de auto. Onder normale omstandigheden. Een auto vol gekken die 60 rijdt, is minder gevaarlijk dan een auto vol idioten die 160 rijdt. Je kan dus ook stellen dat hoewel de filevorming een dode heeft opgeleverd -en gevoelsargumenten als 'stel dat het jouw naaste was' tellen uiteraard niet of in ieder geval net zo hard als dat er iemand was gestorven zonder gecreerde file-, men voor de optie met het laagste veiligheidsrisico heeft gekozen.
Dat de politie met die filevorming niet handig is omgesprongen (ZIJ moeten de werkelijke road block vormen, niet de burgers, die zijn er alleen om het algemene verkeer af te remmen), dat lijkt me duidelijk.
of ik ben niet wakker of leg de link verkeerd :@
wat ik begrijp is dat je wilt zeggen:
file gekozen vanwege "normaal" meeste veiligheid.

wat ik lees:
file gekozen met weinig veiligheid

Of ik lees de zin verkeerd :@ waar ik wel vanuit ga
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:41:23 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_103573396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het vervelende aan die vergelijking is dat we nooit zullen kunnen weten wat er gebeurd was als ze die figuren vrij baan hadden gegeven. Mensen die meerdere keren op een auto inrijden zijn niet echt de meest betrouwbare weggebruikers, misschien hadden ze dan wel later die dag alsnog een dodelijk/zwaar ongeluk veroorzaakt?
Misschien veroorzaakt mijn buurman morgen ook wel een dodelijk ongeluk. Laten we hem preventief van de weg af halen.

Natuurlijk is de benzinedief/automobilist primair de schuldige aan de hele situatie, maar de vraag blijft gerechtvaardigd of de politie gerechtigd is om ongevraagd burgers in (de vuurlinie) te zetten bij de aanhouding van criminelen. De risicoafweging in deze moet grondig geëvalueerd worden, dat zal ook wel gebeuren, en ik ben benieuwd wat eruit komt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2011 @ 10:41:43 #37
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103573406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het vervelende aan die vergelijking is dat we nooit zullen kunnen weten wat er gebeurd was als ze die figuren vrij baan hadden gegeven. Mensen die meerdere keren op een auto inrijden zijn niet echt de meest betrouwbare weggebruikers, misschien hadden ze dan wel later die dag alsnog een dodelijk/zwaar ongeluk veroorzaakt?
Laten gaan en achteraf opsporen had ook geen zin. Ze reden met valse kentekenplaten.
Grote kans dat de politie dat bij de meldkamer al gecheckt had en die boefjes met voorbedachte rade graag wilden vloeren.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103573421
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:37 schreef lezzer het volgende:

[..]

Het vervelende is dat je dat dus niet van te voren weet, of er een dode gaat vallen. Je weet niet of die man in die auto zo gek is om in volle vaart achterop een onschuldig iemand te rijden.
Wat je wél weet, is dat die gek van de weg af moet, en dat alle andere opties niet geholpen hebben.
Jij stelt voor om met z'n allen binnen te blijven zitten ofzo?
Nee, dat stel ik niet voor en dat haal je ook nergens uit mijn reacties dat ik zoiets zou voorstellen.
Wat ik wel doe is vraagtekens zetten bij het inzetten van de filefuik. Het is vanzelfsprekend dat je de uitkomst van te voren niet kunt weten, dat is dan ook niet het punt.
Het punt is of de filefuik AN SICH niet teveel risico's met zich meebrengt.

Ik probeer een vergelijking te maken naar een andere situatie.

Stel iemand pleegt op klaarligte dag in een drukke winkelstraat een overval op een juwelier. De overvaller vlucht te voet weg, politie gaat erachteraan.
Stel de overvaller loopt een straat in en de politie besluit om het andere einde van de straat af te sluiten met een rij omstanders in de hoop dat de overvaller niet de straat uit kan lopen.

Ik bedoel, de muur van auto's in de file bestong uit auto's met daarin onschuldige omstanders. Mensen die niet eens wisten wat er gaande was. Zonder dat ze het weten worden ze doelbewust door de politie ingezet met een bepaald doel. Welke risico's lopen die omstanders daarbij? Kun je zomaar aannemen dat een voortvluchtige zal stoppen of zal die persoon koste wat het kost proberen te ontkomen.
pi_103573441
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:41 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Laten gaan en achteraf opsporen had ook geen zin. Ze reden met valse kentekenplaten.
Grote kans dat de politie dat bij de meldkamer al gecheckt had en die boefjes met voorbedachte rade graag wilden vloeren.
dat zal natuurlijk wel weer verklaren waarom ze erachter bleven
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103573487
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:42 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, dat stel ik niet voor en dat haal je ook nergens uit mijn reacties dat ik zoiets zou voorstellen.
Wat ik wel doe is vraagtekens zetten bij het inzetten van de filefuik. Het is vanzelfsprekend dat je de uitkomst van te voren niet kunt weten, dat is dan ook niet het punt.
Het punt is of de filefuik AN SICH niet teveel risico's met zich meebrengt.

Ik probeer een vergelijking te maken naar een andere situatie.

Stel iemand pleegt op klaarligte dag in een drukke winkelstraat een overval op een juwelier. De overvaller vlucht te voet weg, politie gaat erachteraan.
Stel de overvaller loopt een straat in en de politie besluit om het andere einde van de straat af te sluiten met een rij omstanders in de hoop dat de overvaller niet de straat uit kan lopen.

Ik bedoel, de muur van auto's in de file bestong uit auto's met daarin onschuldige omstanders. Mensen die niet eens wisten wat er gaande was. Zonder dat ze het weten worden ze doelbewust door de politie ingezet met een bepaald doel. Welke risico's lopen die omstanders daarbij? Kun je zomaar aannemen dat een voortvluchtige zal stoppen of zal die persoon koste wat het kost proberen te ontkomen.
Zelfs indien een voortvluchtige kiest om te ontkomen zal een voortvluchtige niet in de achterkant van een auto knallen want dan weet hij dat het einde oefening is.

Als hij daad werkelijk wou ontkomen had hji gekozen voor de vluchtstrook of een lege baan.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103573555
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:44 schreef Crazy-M het volgende:

Zelfs indien een voortvluchtige kiest om te ontkomen zal een voortvluchtige niet in de achterkant van een auto knallen want dan weet hij dat het einde oefening is.

Als hij daad werkelijk wou ontkomen had hji gekozen voor de vluchtstrook of een lege baan.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Misschien een beetje een dooddoener, maar iemand die op vlucht is voor de politie en blijkbaar niet wil stoppen, ook niet na het proberen te blokeren met politiewagens, ik vraag me af of het inzetten van een filefuik in zo'n situatie wel een goede is.
pi_103573716
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:46 schreef vanhal het volgende:

[..]

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Misschien een beetje een dooddoener, maar iemand die op vlucht is voor de politie en blijkbaar niet wil stoppen, ook niet na het proberen te blokeren met politiewagens, ik vraag me af of het inzetten van een filefuik in zo'n situatie wel een goede is.
Het even valide tegenargument van de politie is dan vermoedelijk dat zulke personen zsm van de openbare weg af moeten. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103573823
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:42 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, dat stel ik niet voor en dat haal je ook nergens uit mijn reacties dat ik zoiets zou voorstellen.
Ik weet dat je dat niet voorstelt, maar het is wel een soort van gevolg van je eerder opmerking.
quote:
Met andere woorden. Ik zou 10x liever kritiek willen hebben dan 1x een dode.
Het gaat niet om kritiek, het gaat om ingrijpen of niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door lezzer op 26-10-2011 11:00:14 ]
pi_103573849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:

Het even valide tegenargument van de politie is dan vermoedelijk dat zulke personen zsm van de openbare weg af moeten. ;)
Tot welke prijs? Ik keek soms wel eens naar die UK versie van wegmisbruikers, daar zag je dat de UK politie in sommige gevallen de auto laat gaan om het risico voor medeweggebruikers niet te vergroten.
pi_103573850
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het even valide tegenargument van de politie is dan vermoedelijk dat zulke personen zsm van de openbare weg af moeten. ;)
Conclusie: het "snelheidsslot" moet zsm worden ingevoerd ?
pi_103573896
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:54 schreef lezzer het volgende:

Ik weet dat je dat niet voorstelt, maar het is wel een soort van gevolg van je eerder opmerking.
Nee, niet.
quote:
Het gaat niet om kritiek, het gaat om ingrijpen of niet.
Er is langsgekomen dat als de politie niet zou ingrijpen, de politie het ook niet goed had gedaan, maw, de politie kan het nooit goed doen. Daar reageer ik met dat gedeelte op.
pi_103573913
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Conclusie: het "snelheidsslot" moet zsm worden ingevoerd ?
Die meoten ze verbieden :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103573927
Een snelheidsslot is niet op afstand te bedienen.
pi_103573988
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:41 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

of ik ben niet wakker of leg de link verkeerd :@
wat ik begrijp is dat je wilt zeggen:
file gekozen vanwege "normaal" meeste veiligheid.

wat ik lees:
file gekozen met weinig veiligheid

Of ik lees de zin verkeerd :@ waar ik wel vanuit ga
Het staat er nogal krom, je hebt gelijk.

Wat ik wilde zeggen is dat de keuze voor de filevorming in mijn ogen een veiligheidsverhogende, en geen verlagende keuze is geweest. Simpelweg vanwege de gekte van de bestuurder EN de veel grotere gevolgen bij hogere snelheden.

Stellen dat je "opgejaagd" wordt, is geen argument. Elke auto kan stoppen. Op elk moment. Dat die dieven daar te laf voor waren, is iets anders.

Helaas krijgt die zoon/bijrijder een podium en nog erger; mensen hier trappen in de simpele truuks die die jongen tevoorschijn tovert. Hij als slachtoffer, niet de dode man die slechts en alleen voorkomen had kunnen worden door te stoppen.

Dat is een goede invalshoek, niet kijken naar wat de oorzaak nou eigenlijk is, maar terugredeneren. Wat is in het hele verhaal achteraf degene die dit had kunnen voorkomen? De daders. De politie niet. De politie kan niet voorkomen dat iemand zich kapodtrijdt. Alleen de daders kunnen dat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103574023
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:56 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, niet.

[..]

Er is langsgekomen dat als de politie niet zou ingrijpen, de politie het ook niet goed had gedaan, maw, de politie kan het nooit goed doen. Daar reageer ik met dat gedeelte op.
Ik zal wel iets lezen dat je niet wilt zeggen. Maar dan zeg je toch dat er niet in gegrepen wordt?
pi_103574027
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:57 schreef vanhal het volgende:
Een snelheidsslot is niet op afstand te bedienen.
Integendeel. De snelheid die het apparaat op een bepaald stuk weg als maximum ziet wordt op afstand bepaald.
pi_103574048
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:00 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik zal wel iets lezen dat je niet wilt zeggen. Maar dan zeg je toch dat er niet in gegrepen wordt?
Laat maar, volgens mij wil je graag woorden in mn mond leggen en daar aan vast houden. Helpt de discussie in ieder geval niet. Lees gewoon wat ik type, niet wat ik niet type, aub. :)
pi_103574070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef vanhal het volgende:

[..]

Tot welke prijs? Ik keek soms wel eens naar die UK versie van wegmisbruikers, daar zag je dat de UK politie in sommige gevallen de auto laat gaan om het risico voor medeweggebruikers niet te vergroten.
Dat doen ze hier in NL ook volgens mij? Net als daar moet een politieagent een intentie tot achtervolgen melden aan de meldkamer, die vervolgens ja/nee zegt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103574081
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:59 schreef El_Matador het volgende:
Helaas krijgt die zoon/bijrijder een podium en nog erger; mensen hier trappen in de simpele truuks die die jongen tevoorschijn tovert. Hij als slachtoffer, niet de dode man die slechts en alleen voorkomen had kunnen worden door te stoppen.
Over dat podium, welk podium wordt hem nou eigenlijk gegeven? Ik zie niemand hier de woorden van de zoon goedkeuren. Hij probeert z'n eigen straatje goed te praten maar ik zie niemand hem gelijk geven.
pi_103574140
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:01 schreef vanhal het volgende:

[..]

Laat maar, volgens mij wil je graag woorden in mn mond leggen en daar aan vast houden.
Nee, tuurlijk niet. Daarom vraag ik er om.

Jij zegt dat je 10x liever kritiek hebt wegens het niet ingrijpen, dan 1x een dode.
Ik trek uit jouw opmerking de conclusie dat je iets (ingrijpen) niet moet doen omdat het mis kan gaan.
pi_103574164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:03 schreef vanhal het volgende:

[..]

Over dat podium, welk podium wordt hem nou eigenlijk gegeven? Ik zie niemand hier de woorden van de zoon goedkeuren. Hij probeert z'n eigen straatje goed te praten maar ik zie niemand hem gelijk geven.
Pontificaal op nu en Telegraaf een eenzijdig verhaal waarbij de daders en slechts de daders het woord krijgen. Waar is de politie?

Degenen hier die zeggen dat de politie het ongeluk veroorzaakt heeft, zijn op de hand van dit stuk randdebiel tuig.

Een moreel dubieuze positie, vind je ook niet? :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 11:06:14 #57
8781 crew  Frutsel
pi_103574176
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:26 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

na benzinediefstal werd het poging tot doodslag toen ze de politie autos van de weg probeerde te drukken.
Nee joh, de agenten deden dat bij hen.. die vriendelijke mensen die dat nooit doen en altijd lachen werden door die boosaardige agenten zomaar van de weggeduwd. Foei.

Binnenkort gewoon eerst betalen, dan pas tanken...
pi_103574229
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet. Daarom vraag ik er om.

Jij zegt dat je 10x liever kritiek hebt wegens het niet ingrijpen, dan 1x een dode.
Ik trek uit jouw opmerking de conclusie dat je iets (ingrijpen) niet moet doen omdat het mis kan gaan.
Dat lees ik er ook in. En dat scenario is onhoudbaar:
- je weet niet of er geen doden waren gevallen als er geen file was veroorzaakt
- stel dat het geval goed was gegaan, en de dode was niet gevallen, maar de dieven gepakt en andersom was het geval geweest, dat als ze NIET gepakt waren er een dode was gevallen, wat is dan nog de "betere waarheid"?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103574252
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:06 schreef Frutsel het volgende:

...

Binnenkort gewoon eerst betalen, dan pas tanken...
Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.

Ook dat lijkt me moreel gezien bijzonder verwerpelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103574317
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:59 schreef El_Matador het volgende:

Dat is een goede invalshoek, niet kijken naar wat de oorzaak nou eigenlijk is, maar terugredeneren. Wat is in het hele verhaal achteraf degene die dit had kunnen voorkomen? De daders. De politie niet. De politie kan niet voorkomen dat iemand zich kapodtrijdt. Alleen de daders kunnen dat.
Terug redeneren:
Ongeluk met dodelijke afloop - file creeeren - daders stoppen wederom niet - rolling roadblocks - politie wordt van de weggedrukt - daders stoppen niet - stop tekens - begin achtervolging - Diefstal benzine - Thuis wegrijden - weggehaalde kentekenplaat op auto schroeven

dus dan is het gewoon duidelijk dat hier de daders meerdere punten hebben gehad dat ze konden stoppen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103574346
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.

Ook dat lijkt me moreel gezien bijzonder verwerpelijk.
bij onbemande benzinepomps moet je eerst pinpas invoeren, pincode enzo, en dan kun je pas tanken. Bedrag wordt automatisch afgeschreven dan
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 11:12:33 #62
8781 crew  Frutsel
pi_103574374
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.

Ook dat lijkt me moreel gezien bijzonder verwerpelijk.
Is het ook, maar als het maar vaak genoeg gebeurd kan ik me voorstellen dat tankstations gezamenlijk zo'n besluit willen gaan nemen.
pi_103574403
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:11 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

bij onbemande benzinepomps moet je eerst pinpas invoeren, pincode enzo, en dan kun je pas tanken. Bedrag wordt automatisch afgeschreven dan
Dat is een keuze van die pompen om geen winkel te hoeven runnen.

Maar er is -zeker 's nachts- iets te zeggen voor bemande pompen. Het verhoogt de veiligheid van de tankende bestuurder. Ik denk dat een willekeurige vrouw zich veiliger voelt bij een verlicht en bemand tankstation dan bij zo'n pinpomp.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103574469
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is een keuze van die pompen om geen winkel te hoeven runnen.

Maar er is -zeker 's nachts- iets te zeggen voor bemande pompen. Het verhoogt de veiligheid van de tankende bestuurder. Ik denk dat een willekeurige vrouw zich veiliger voelt bij een verlicht en bemand tankstation dan bij zo'n pinpomp.
jah dat weer wel, ook weer voor en nadelen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:20:10 #65
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_103574620
Grinnik.

Zodra je bij een pomp parkeert en begint te tanken begint er een rood stoplicht te branden.
Een spijkerstrip voor en achter een auto komt op scherp te staan
Pas na betaling gaat de lamp weer op groen en worden de spijkerstrips niet geactiveerd als je wegrijdt.
Rij je voortijdig weg, dan schiet ie omhoog. ;)
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_103574650
Dat pomphouders gewoon beveiligingsmaatregelen anders dan een camera moeten nemen lijkt me logisch. Een andere oplossing kan zijn dat je gewoon een laan hebt waar je in moet om te tanken, die voor en achter worden afgesloten tot er betaald is. Iig zou niet voor elke niet-betaler de politie uit moeten rukken. Dat kost de samenleving onnodig geld.
pi_103574658
Als het niet zo duur was om te implementeren was het volgens mij best een optie :D
pi_103574680
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:20 schreef lezzer het volgende:
Als het niet zo duur was om te implementeren was het volgens mij best een optie :D
Dat komt puur omdat alle kosten die nu bij de politie liggen niet worden verhaald op de pomphouders.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:26:03 #69
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103574860
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dat pomphouders gewoon beveiligingsmaatregelen anders dan een camera moeten nemen lijkt me logisch. Een andere oplossing kan zijn dat je gewoon een laan hebt waar je in moet om te tanken, die voor en achter worden afgesloten tot er betaald is. Iig zou niet voor elke niet-betaler de politie uit moeten rukken. Dat kost de samenleving onnodig geld.
Dat mag niet. Er waren ook al proeven voor een rollerbank, maar dat mag ook niet.

Iets met vrijheids beperking/ beroving of anderszinds iemands spullen kapen zonder tussenkomst van de rechter.

Geen idee hoe het precies werkt, want bij parkeren mag het ook. Maar ik dacht dat het niet kon bij pompstations.

Verder is het, naar mijn bescheiden mening, volslagen belachelijk wat er allemaal wordt geroepen door de daders. Zo'n file is niet handig, kijk maar naar dit resultaat, maar dat staat compleet buiten de schuld van de achterlijke mongool die politiewagens ramt, valse platen op zijn auto schroeft en dus willens en wetens een aantal criminele handelingen verricht.

Dus die file mag van mij een onderzoekje op losgelaten worden en eventueel diegene die hier opdracht toe gaf aanpakken. De familie van de dode man een schadevergoeding geven. En deze boef opsluiten voor doodslag, poging tot doodslag, diefstal, roekeloos rijden en elke andere aanklacht die ze kunnen verzinnen. En niks wegstrepen, maar alles optellen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_103574869
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dat komt puur omdat alle kosten die nu bij de politie liggen niet worden verhaald op de pomphouders.
Waar komen die kosten dan bij terecht?
pi_103574879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar komen die kosten dan bij terecht?
bij de belastingbetaler?
pi_103574930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bij de belastingbetaler?
En als ik de gordel niet draag kost het de belastingbetaler toch ook geld als ik me schade toebreng?
pi_103574958
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

En als ik de gordel niet draag kost het de belastingbetaler toch ook geld als ik me schade toebreng?
ja daarom is het ook verplicht om je gordel te dragen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:30:11 #74
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_103575011
Ik vraag me af hoeveel er geknipt is in het interview met zoontje lief....
Vooral de knip op 3:15 doet mij vermoeden dat ze sommige antwoorden meerdere pogingen hebben gegeven.....

en ik heb er nog eentje
advocaat zegt dat we in nederland niet verplicht zijn om gehoor te geven aan een stopteken van de politie.... Bij mijn weten zijn we dat wel....
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_103575161


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 11:34:56 ]
pi_103575189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:34 schreef john2406 het volgende:

ik zag hem wel! maar begreep hem niet ;(
pi_103575198
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:30 schreef HighLander het volgende:
Ik vraag me af hoeveel er geknipt is in het interview met zoontje lief....
Vooral de knip op 3:15 doet mij vermoeden dat ze sommige antwoorden meerdere pogingen hebben gegeven.....

en ik heb er nog eentje
advocaat zegt dat we in nederland niet verplicht zijn om gehoor te geven aan een stopteken van de politie.... Bij mijn weten zijn we dat wel....
Lekkere advocaat. 8)7
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_103575206
Daarom is hij ook weg.
pi_103575223
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.

Ook dat lijkt me moreel gezien bijzonder verwerpelijk.
Dan zetten ze een slagboom neer en kan de klant toch pas wegrijden nadat de slagboom open gaat.

Nee het is niet zaken omdraaien het is eerder de tering naar de nering zetten voor pomphouders,. maar er wordt waarschijnlijk nog niet genoeg benzine gejat om dat zo in te voeren.

Nogmaals wanneer mij fiets gejat is mag ik blij zijn dat ik aangifte mag doen, maar een dollemans achtervolging bij fietsendiefstallen of zulke prioriteiten ben ik nog niet tegen gekomen. Jaarlijks 500.000 gejatte fietsen en wat is het oplossing percentage daarvan door onze dienders? En hoeveel benzinediefstallen vinden er jaarlijks plaats.
pi_103575260
Volgens mij ging het niet meer om die gejatte benzine.
pi_103575285
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zetten ze een slagboom neer en kan de klant toch pas wegrijden nadat de slagboom open gaat.

Nee het is niet zaken omdraaien het is eerder de tering naar de nering zetten voor pomphouders,. maar er wordt waarschijnlijk nog niet genoeg benzine gejat om dat zo in te voeren.

Nogmaals wanneer mij fiets gejat is mag ik blij zijn dat ik aangifte mag doen, maar een dollemans achtervolging bij fietsendiefstallen of zulke prioriteiten ben ik nog niet tegen gekomen. Jaarlijks 500.000 gejatte fietsen en wat is het oplossing percentage daarvan door onze dienders? En hoeveel benzinediefstallen vinden er jaarlijks plaats.
Is dat een argument?? Dus omdat junks fietsen jatten (EN STUDENTEN EN ANDERE KLANTEN DIE GEJATTE DINGEN KOPEN!) moeten we benzinediefjes maar niet teveel achter d'n broek zitten? :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103575299
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:37 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij ging het niet meer om die gejatte benzine.
Niet meer alleen nee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103575324
ik kan echt genieten van dit topic O+ jammer dat ik zo snel mijn popcorn emoticon niet bij de hand heb * stel je hier een popcorn emoticon voor, zo 1 die de popcorn in de lucht gooit en met zijn mond opvangt, en vol verwachting je aankijkt _O_ *
pi_103575326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:36 schreef Basp1 het volgende:
Nogmaals wanneer mij fiets gejat is mag ik blij zijn dat ik aangifte mag doen, maar een dollemans achtervolging bij fietsendiefstallen of zulke prioriteiten ben ik nog niet tegen gekomen.
Als de dief met jouw fietsketting een paar agenten probeert dood te slaan moet je eens zien hoe veel prioriteit ze er plots aangeven. Net als wanneer iemand hun auto's ramt of van de weg probeert te duwen.
pi_103575357
Dan zal ik wel verantwoordelijk zijn omdat ik die fietsketting aan mijn fiets had hangen?
pi_103575363
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.

Ook dat lijkt me moreel gezien bijzonder verwerpelijk.
In een parkeergarage ga jij ook niet wegkomen voor je betaald hebt. Ik zie het probleem niet zo, behalve dat de kosten van diefstal beveiliging dan komt te liggen bij de pomphouders, en ik persoonlijk zie dat als een voordeel.
pi_103575448
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat een argument?? Dus omdat junks fietsen jatten (EN STUDENTEN EN ANDERE KLANTEN DIE GEJATTE DINGEN KOPEN!) moeten we benzinediefjes maar niet teveel achter d'n broek zitten? :o
Nou ik zou liever zien dat ze dan regelmatig controles bij uni's houden en elke student die op een geheelde fiets rond rijden een flinke prent geven laat de hele zwart handel van gejatte fietsen dan maar in elkaar klappen. :D

IPV een stel dolle josties een kleine crimineel op z'n hollywoods gaan proberen te achtervolgen .
Niet dat ik blij ben met de kleine crimineel, maar waar heeft een burger jaarlijks meer last van? Ik heb als burger geen last van die kleine crimineel die een keer zwart tankt, ja misschien dat ik een klein beetje teveel geld aan de pomp betaal vanwege die crimineel, maar kom op zeg al die gejatte fietsen (gemiddelde dus ongeveer 1* per 32 jaar dat je fiets gejat wordt) wat nog steeds blijf doorgaan die maken voor de politie opeens bijna niets uit.
pi_103575466
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In een parkeergarage ga jij ook niet wegkomen voor je betaald hebt. Ik zie het probleem niet zo, behalve dat de kosten van diefstal beveiliging dan komt te liggen bij de pomphouders, en ik persoonlijk zie dat als een voordeel.
Het bestaan van klantenwantrouwendheid bij parkeergarages is natuurlijk nooit een argument. Slechts een aanwijzing dat klanten vaker standaard wantrouwen ontvangen.

Jij vindt dat geen probleem en ziet dat graag uitgebreid.
Jij erkent dat de criminelen een punt hebben omdat ze makkelijk weg kunnen rijden.

ik neem liever onschuldige klanten en niet-wegpiraten als uitgangspunt. Andere invalshoek, eerlijk gezegd een stuk beschaafder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103575517
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou ik zou liever zien dat ze dan regelmatig controles bij uni's houden en elke student die op een geheelde fiets rond rijden een flinke prent geven laat de hele zwart handel van gejatte fietsen dan maar in elkaar klappen. :D

IPV een stel dolle josties een kleine crimineel op z'n hollywoods gaan proberen te achtervolgen .
Niet dat ik blij ben met de kleine crimineel, maar waar heeft een burger jaarlijks meer last van? Ik heb als burger geen last van die kleine crimineel die een keer zwart tankt, ja misschien dat ik een klein beetje teveel geld aan de pomp betaal vanwege die crimineel, maar kom op zeg al die gejatte fietsen (gemiddelde dus ongeveer 1* per 32 jaar dat je fiets gejat wordt) wat nog steeds blijf doorgaan die maken voor de politie opeens bijna niets uit.
Prima als ze de fietsenheling es gaan aanpakken. Maar dat is toch geen argument in deze discussie?

Hadden die achtervolgende politiewagens de strijd bij dit heterdaadje moeten staken omdat er elders fietsen gestolen worden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:45:31 #90
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_103575521
Dus straks ook een slagboom bij de juwelier, de slager en de bakker....?
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_103575522
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik kan echt genieten van dit topic O+ jammer dat ik zo snel mijn popcorn emoticon niet bij de hand heb * stel je hier een popcorn emoticon voor, zo 1 die de popcorn in de lucht gooit en met zijn mond opvangt, en vol verwachting je aankijkt _O_ *


Okok, geen emoticon - maar toch.
pi_103575542
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het bestaan van klantenwantrouwendheid bij parkeergarages is natuurlijk nooit een argument. Slechts een aanwijzing dat klanten vaker standaard wantrouwen ontvangen.

Jij vindt dat geen probleem en ziet dat graag uitgebreid.
Jij erkent dat de criminelen een punt hebben omdat ze makkelijk weg kunnen rijden.

ik neem liever onschuldige klanten en niet-wegpiraten als uitgangspunt. Andere invalshoek, eerlijk gezegd een stuk beschaafder.
Elk bedrijf neemt preventiemaatregelen. De HEMA heeft alarmsystemen en camera's. De AH heeft een medewerker waar je langs naar buiten moet die toezicht houdt. V&D heeft alarm & camera's. Pretparken kom je niet in alvorens te betalen.

Tankstations? Die hebben enkel een camera. Ik denk dat jij hier degeen bent die dingen een beetje apart bekijkt.
pi_103575554
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:45 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Okok, geen emoticon - maar toch.
nice! :*
pi_103575945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Elk bedrijf neemt preventiemaatregelen. De HEMA heeft alarmsystemen en camera's. De AH heeft een medewerker waar je langs naar buiten moet die toezicht houdt. V&D heeft alarm & camera's. Pretparken kom je niet in alvorens te betalen.

Tankstations? Die hebben enkel een camera. Ik denk dat jij hier degeen bent die dingen een beetje apart bekijkt.
Jouw ideale wereld is het verhogen van de "preventiemaatregelen". Mijn ideale wereld is het belonen van goed gedrag, niet het bestraffen ervan door mensen initieel als potentiele crimineel te zien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103576106
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jouw ideale wereld is het verhogen van de "preventiemaatregelen". Mijn ideale wereld is het belonen van goed gedrag, niet het bestraffen ervan door mensen initieel als potentiele crimineel te zien.
Het is niet een nastrevenswaardige wereld, maar wel een betere wereld dan onnodig onschuldige mensen kapot laten rijden doordat de politie achter een tanken-zonder-betalen-dader aangaat. Daarbij liggen de kosten nu bij de politie terwijl ze imo onderdeel uitmaken van het ondernemersrisico.
pi_103576397
Ik heb de uitspraken van de bijrijder op tv gezien. Ik vind zowel die uitspraken verbijsterend, als ook het feit dat die man een podium krijgt om op tv zijn zegje te doen.

Laat ik even vijf feiten noemen:
- Als je een stopbevel van de politie krijgt, heb je daar op te reageren
- De politie heeft het volste recht om iemand te achtervolgen die een stopbevel negeert
- De dader is zelf als een idioot gaan rijden en heeft ervoor gekozen om het stopbevel te negeren.
- Files kunnen zich altijd voordoen; ook als de politie die niet creëert.
- Je bent als automobilist verantwoordelijk voor je rijgedrag. Als de bestuurder op een file was ingereden, zonder dat de politie hem achtervolgde, was dat ook verwijtbaar gedrag geweest.

Ik vind daarom dat de automobilist moet worden vervolgd voor dood door schuld. De man heeft zélf zulke grote risico's genomen en sloeg zélf op de vlucht voor de politie.

Ik vrees echter dat in deze 'rechtsstaat' niet kan worden aangetoond dat de dader willens en wetens deze keuzes maakte, verder wordt er vast wel iets bedacht in de categorie "de politie heeft fouten gemaakt in de aanhouding" waardoor de dader nauwelijks of zelfs helemaal niet wordt gestraft. Voorbeelden te over waarbij er zo wordt geredeneerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 12:12:38 ]
pi_103576421
De henk in mij vindt het stiekem jammer dat ze die kerel niet tijdens de vlucht door z'n kop geschoten hebben :@
pi_103576615
'Politie verantwoordelijk voor dode A2' HILVERSUM - De politie is verantwoordelijk voor de dood van 35-jarige Amir Masjedi die stierf nadat een door de politie achtervolgde auto zaterdag op de A2 op zijn wagen botste. Dat stelde de 24-jarige Rotterdammer die naast de bestuurder van de achtervolgde auto zat, dinsdag in het programma Nieuwsuur.


„Op het moment dat de politie een menselijk schild inzet, nemen ze een enorm risico”, stelde de man. „Stoppen was voor ons op dat moment niet meer aan de orde.” Hij erkende wel dat hij en en zijn vader die de auto bestuurde, bij het tankstation wegreden zonder te betalen. Op de vraag waarom zij dit deden, wilde de zoon in de uitzending niet ingaan.

De 47-jarige bestuurder, die nog vast zit, negeerde een stopteken van de politie. Zijn zoon stelde bij de Nieuwsuur dat hij „in paniek raakte. We konden nergens meer heen toen we heen en weer werden geslingerd tussen de politieauto's.De file, die de politie had gecreëerd om de verdachten aan te houden, zag de bestuurder volgens zijn zoon niet aankomen. „Daar let je niet op als de politie je van de weg probeert te drukken.”

Advocaat Gerald Roethof, die de twee mannen vertegenwoordigt, sluit zich bij zijn cliënt aan. „Aanvankelijk was geen sprake van een dollemansrit”, stelde hij in Nieuwsuur. Volgens Roethof is het een terechte vraag waarom zijn cliënten benzine stalen. „Maar bij tankstations hangen camera's waarmee je kan zien wie er getankt heeft. De politie draagt minimaal gedeelde verantwoordelijkheid voor de dood van de automobilist.”

Het OM liet dinsdag weten niet inhoudelijk op de uitlatingen te willen reageren. Zij leggen de bestuurder doodslag ten laste. De rechter-commissaris in Utrecht heeft dinsdag het voorarrest van de man met 2 weken verlengd. bron: www.telegraaf.nl
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_103577304
quote:
We konden nergens meer heen toen we heen en weer werden geslingerd tussen de politieauto's/
Vooral die zin daarna ben ik benieuwd, want als dadelijk nu wel blijkt dat het idd de politie is geweest die de achtervolging te lang vond duren en zijn gaan duwen en stoten ipv zoals in het bericht wat door de politie zelf naar buiten gebracht is dat de dader zelf is begonnen met rammen. Dan vraag ik me af of degene die het politie optreden heel normaal vinden het dan ook nog zo normaal vinden.
pi_103577749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vooral die zin daarna ben ik benieuwd, want als dadelijk nu wel blijkt dat het idd de politie is geweest die de achtervolging te lang vond duren en zijn gaan duwen en stoten ipv zoals in het bericht wat door de politie zelf naar buiten gebracht is dat de dader zelf is begonnen met rammen. Dan vraag ik me af of degene die het politie optreden heel normaal vinden het dan ook nog zo normaal vinden.
Er zullen vast fouten gemaakt zijn bij die achtervolging. Een fout is snel gemaakt en tijdens een achtervolging heb je niet de tijd om je beslissingen te evalueren zoals we dat normaal gewend zijn. maar de schuld ligt primair bij 2 idioten die het nodig vonden niet te betalen voor een beetje benzine en die rondreden in een auto met valse kentekenplaten. Al het andere is achteraf praat, maar doet niets af aan de schuldvraag die toch echt bij die twee idioten ligt.

Dat zo'n gast dan ook nog in de publiciteit komt en met de vinger naar anderen gaat wijzen is ronduit walgelijk en getuigt van het ontbreken van enige menselijke moraal.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')