Dan was deze hele discussie niet aan de orde geweestquote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef lezzer het volgende:
Stel nou dat die file daar al had gestaan eigenlijk?
Het effect was alleen precies hetzelfde geweest.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:00 schreef IntensiveGary het volgende:
Dan was deze hele discussie niet aan de orde geweest
het gaat om de toedracht, niet enkel het incident zelf.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:03 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het effect was alleen precies hetzelfde geweest.
Nee, het resultaat zou hetzelfde zijn geweest; één dode.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:03 schreef lezzer het volgende:
Het effect was alleen precies hetzelfde geweest.
Dat weet ik wel hoorquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het gaat om de toedracht, niet enkel het incident zelf.
Dat bedoel ik. Slechte woordkeus van mijn kant.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:06 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nee, het resultaat zou hetzelfde zijn geweest; één dode.
Stel nou dat de politie ter eigen bescherming niet had vermeld dat zij die file hadden veroorzaakt?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef lezzer het volgende:
Stel nou dat die file daar al had gestaan eigenlijk?
Dat doen ze in andere landen denk ikquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Stel nou dat de politie ter eigen bescherming niet had vermeld dat zij die file hadden veroorzaakt?
Het is heel makkelijk om "lekker tegen de politie" te zijn. Immer, altijd, wat ze ook doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:18 schreef HighLander het volgende:
Overigens vind ik het heroverwegen van de methode ook niet onzinnig, maar de blaam volledig bij de poltie neerleggen vind ik redelijk kortzichtig.
En gek genoeg kan ik heel slecht tegen mensen die heel hard lalalal blijven roepen met handen over hun oren en oogkleppen op. En daar lijkt het weer heel erg op bij al die mensen die hoog en laag roepend niet verder komen dan " Politie alle schuld!!"
Ik heb minder problemen met de keuze in twijfel trekken, dan de volledige schuld en blaam bij de poltie leggen. Gezien die niet het gaspedaal ingedrukt hebben, en het stuur vastgehouden hebben.
Overigens iemand enig idee met welke snelheid je een auto moet rammen om hem zo te verkreukelen als die van het slachtoffer? Want daar is echt vrij weinig van overgebleven.
Verder vind ik de mensen die alternatieven roepen op internet ook apart...
Hoe de fuck zet je busjes aan de achterkant van een file die continue aangroeit?
Hoe blokkeer je een snelweg met 8 busjes, zonder een file te creeeren voor iedereen.
Ik mis toch een beetje de praktische invulling voor dit beste stuurlui staan aan wal-spelletje.
De file an sich is niet het 'probleem', de vraag is of de risico's bij het toepassen van het middel opwegen tegen het doel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef lezzer het volgende:
Stel nou dat die file daar al had gestaan eigenlijk?
In het geval van poging tot doodslag, en/of andere zware vergrijpen, ben ik van mening van wel ja.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:24 schreef vanhal het volgende:
[..]
De file an sich is niet het 'probleem', de vraag is of de risico's bij het toepassen van het middel opwegen tegen het doel.
Dat weet ikquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:24 schreef vanhal het volgende:
[..]
De file an sich is niet het 'probleem', de vraag is of de risico's bij het toepassen van het middel opwegen tegen het doel.
na benzinediefstal werd het poging tot doodslag toen ze de politie autos van de weg probeerde te drukken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:26 schreef fruityloop het volgende:
[..]
In het geval van poging tot doodslag, en/of andere zware vergrijpen, ben ik van mening van wel ja.Voor simpele brandstofdieven is het een beetje met een kanon op een mug schieten.
Mwa, ik vind je vraag ietwat onzinnig omdat je niks met de uitkomst kunt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:26 schreef lezzer het volgende:
Dat weet ikZie ook mijn eerdere posts.
Ik probeer een ander punt te maken, dat IntesiveGary en Fruityloop toelichten.
Dan kan je mijn mening wel afleiden, die file veroorzaken was in mijn ogen een terechte keus om deze mensen van de weg te krijgen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
na benzinediefstal werd het poging tot doodslag toen ze de politie autos van de weg probeerde te drukken.
eigenlijk een beetje wat ik net zegquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:29 schreef HighLander het volgende:
De trend in alle media is nu wel redelijk gefocust op die werkgroep Roadblock die het gebruik ontmoedigde, en vooral dat de politie dit advies in de wind sloeg.
Echter zijn er waarschijnlijk weinig realistische alternatieven behalve " volg maar met een chopper".
Ja ok, misschien zijn er weinig alternatieven, maar betekent dat feit dat je dan WEL naar een middel als filefuik moet grijpen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:29 schreef HighLander het volgende:
De trend in alle media is nu wel redelijk gefocust op die werkgroep Roadblock die het gebruik ontmoedigde, en vooral dat de politie dit advies in de wind sloeg.
Echter zijn er waarschijnlijk weinig realistische alternatieven behalve " volg maar met een chopper".
Welk alternatief je dan ook kiest, krijg je files.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:31 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja ok, misschien zijn er weinig alternatieven, maar betekent dat feit dat je dan WEL naar een middel als filefuik moet grijpen?
Het onderzoekswerk van die commissie was in de jaren 90, toen er bijvoorbeeld veel minder matrixborden waren boven de wegen, dus mogelijk dat die conclusies nu iets genuanceerder zouden zijn?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:29 schreef HighLander het volgende:
De trend in alle media is nu wel redelijk gefocust op die werkgroep Roadblock die het gebruik ontmoedigde, en vooral dat de politie dit advies in de wind sloeg.
Echter zijn er waarschijnlijk weinig realistische alternatieven behalve " volg maar met een chopper".
denk als ze niet de politie van de weg hadden gedrukt, dat het dan compleet anders was afgelopenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:31 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan kan je mijn mening wel afleiden, die file veroorzaken was in mijn ogen een terechte keus om deze mensen van de weg te krijgen.
Hij was ook allang beantwoordquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:27 schreef vanhal het volgende:
[..]
Mwa, ik vind je vraag ietwat onzinnig omdat je niks met de uitkomst kunt.
Dankje, dat punt wilde ik ook nog maken maar was ik alweer vergeten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het onderzoekswerk van die commissie was in de jaren 90, toen er bijvoorbeeld veel minder matrixborden waren boven de wegen, dus mogelijk dat die conclusies nu iets genuanceerder zouden zijn?
Het vervelende is dat je dat dus niet van te voren weet, of er een dode gaat vallen. Je weet niet of die man in die auto zo gek is om in volle vaart achterop een onschuldig iemand te rijden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:34 schreef vanhal het volgende:
Een argument wat regelmatig voorbijkomt is dat ingeval de politie de filefuik niet had ingezet, de politie het 'ook' niet goed had gedaan, maw, de polite kan het nooit goed doen.
Maar als je de 2 uitkomsten op een weegschaal legt, de ene kant de persoon die is overleden, de andere kant de kritiek 'de politie kan het nooit goed doen'. Wat zou meer gewicht hebben? Wat zou erger zijn? De kritiek of een slachtoffer?
Met andere woorden. Ik zou 10x liever kritiek willen hebben dan 1x een dode.
Files leiden tot afremmen van de auto. Onder normale omstandigheden. Een auto vol gekken die 60 rijdt, is minder gevaarlijk dan een auto vol idioten die 160 rijdt. Je kan dus ook stellen dat hoewel de filevorming een dode heeft opgeleverd -en gevoelsargumenten als 'stel dat het jouw naaste was' tellen uiteraard niet of in ieder geval net zo hard als dat er iemand was gestorven zonder gecreerde file-, men voor de optie met het laagste veiligheidsrisico heeft gekozen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Welk alternatief je dan ook kiest, krijg je files.
Roadblock: file
Spijkermat: je moet 1 rijbaan vrijmaken, = wegversmalling = file
Het vervelende aan die vergelijking is dat we nooit zullen kunnen weten wat er gebeurd was als ze die figuren vrij baan hadden gegeven. Mensen die meerdere keren op een auto inrijden zijn niet echt de meest betrouwbare weggebruikers, misschien hadden ze dan wel later die dag alsnog een dodelijk/zwaar ongeluk veroorzaakt?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:34 schreef vanhal het volgende:
Een argument wat regelmatig voorbijkomt is dat ingeval de politie de filefuik niet had ingezet, de politie het 'ook' niet goed had gedaan, maw, de polite kan het nooit goed doen.
Maar als je de 2 uitkomsten op een weegschaal legt, de ene kant de persoon die is overleden, de andere kant de kritiek 'de politie kan het nooit goed doen'. Wat zou meer gewicht hebben? Wat zou erger zijn? De kritiek of een slachtoffer?
Met andere woorden. Ik zou 10x liever kritiek willen hebben dan 1x een dode.
Een situatie waarbij iemand met 60 (door filevorming) op anderen in zou rijden in plaats van met 160 (zonder filevorming) is in potentie minder gevaarlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:37 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je dat dus niet van te voren weet, of er een dode gaat vallen. Je weet niet of die man in die auto zo gek is om in volle vaart achterop een onschuldig iemand te rijden.
Wat je wél weet, is dat die gek van de weg af moet, en dat alle andere opties niet geholpen hebben.
Jij stelt voor om met z'n allen binnen te blijven zitten ofzo?
of ik ben niet wakker of leg de link verkeerdquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Files leiden tot afremmen van de auto. Onder normale omstandigheden. Een auto vol gekken die 60 rijdt, is minder gevaarlijk dan een auto vol idioten die 160 rijdt. Je kan dus ook stellen dat hoewel de filevorming een dode heeft opgeleverd -en gevoelsargumenten als 'stel dat het jouw naaste was' tellen uiteraard niet of in ieder geval net zo hard als dat er iemand was gestorven zonder gecreerde file-, men voor de optie met het laagste veiligheidsrisico heeft gekozen.
Dat de politie met die filevorming niet handig is omgesprongen (ZIJ moeten de werkelijke road block vormen, niet de burgers, die zijn er alleen om het algemene verkeer af te remmen), dat lijkt me duidelijk.
Misschien veroorzaakt mijn buurman morgen ook wel een dodelijk ongeluk. Laten we hem preventief van de weg af halen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het vervelende aan die vergelijking is dat we nooit zullen kunnen weten wat er gebeurd was als ze die figuren vrij baan hadden gegeven. Mensen die meerdere keren op een auto inrijden zijn niet echt de meest betrouwbare weggebruikers, misschien hadden ze dan wel later die dag alsnog een dodelijk/zwaar ongeluk veroorzaakt?
Laten gaan en achteraf opsporen had ook geen zin. Ze reden met valse kentekenplaten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het vervelende aan die vergelijking is dat we nooit zullen kunnen weten wat er gebeurd was als ze die figuren vrij baan hadden gegeven. Mensen die meerdere keren op een auto inrijden zijn niet echt de meest betrouwbare weggebruikers, misschien hadden ze dan wel later die dag alsnog een dodelijk/zwaar ongeluk veroorzaakt?
Nee, dat stel ik niet voor en dat haal je ook nergens uit mijn reacties dat ik zoiets zou voorstellen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:37 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je dat dus niet van te voren weet, of er een dode gaat vallen. Je weet niet of die man in die auto zo gek is om in volle vaart achterop een onschuldig iemand te rijden.
Wat je wél weet, is dat die gek van de weg af moet, en dat alle andere opties niet geholpen hebben.
Jij stelt voor om met z'n allen binnen te blijven zitten ofzo?
dat zal natuurlijk wel weer verklaren waarom ze erachter blevenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Laten gaan en achteraf opsporen had ook geen zin. Ze reden met valse kentekenplaten.
Grote kans dat de politie dat bij de meldkamer al gecheckt had en die boefjes met voorbedachte rade graag wilden vloeren.
Zelfs indien een voortvluchtige kiest om te ontkomen zal een voortvluchtige niet in de achterkant van een auto knallen want dan weet hij dat het einde oefening is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:42 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik niet voor en dat haal je ook nergens uit mijn reacties dat ik zoiets zou voorstellen.
Wat ik wel doe is vraagtekens zetten bij het inzetten van de filefuik. Het is vanzelfsprekend dat je de uitkomst van te voren niet kunt weten, dat is dan ook niet het punt.
Het punt is of de filefuik AN SICH niet teveel risico's met zich meebrengt.
Ik probeer een vergelijking te maken naar een andere situatie.
Stel iemand pleegt op klaarligte dag in een drukke winkelstraat een overval op een juwelier. De overvaller vlucht te voet weg, politie gaat erachteraan.
Stel de overvaller loopt een straat in en de politie besluit om het andere einde van de straat af te sluiten met een rij omstanders in de hoop dat de overvaller niet de straat uit kan lopen.
Ik bedoel, de muur van auto's in de file bestong uit auto's met daarin onschuldige omstanders. Mensen die niet eens wisten wat er gaande was. Zonder dat ze het weten worden ze doelbewust door de politie ingezet met een bepaald doel. Welke risico's lopen die omstanders daarbij? Kun je zomaar aannemen dat een voortvluchtige zal stoppen of zal die persoon koste wat het kost proberen te ontkomen.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Misschien een beetje een dooddoener, maar iemand die op vlucht is voor de politie en blijkbaar niet wil stoppen, ook niet na het proberen te blokeren met politiewagens, ik vraag me af of het inzetten van een filefuik in zo'n situatie wel een goede is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:44 schreef Crazy-M het volgende:
Zelfs indien een voortvluchtige kiest om te ontkomen zal een voortvluchtige niet in de achterkant van een auto knallen want dan weet hij dat het einde oefening is.
Als hij daad werkelijk wou ontkomen had hji gekozen voor de vluchtstrook of een lege baan.
Het even valide tegenargument van de politie is dan vermoedelijk dat zulke personen zsm van de openbare weg af moeten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Misschien een beetje een dooddoener, maar iemand die op vlucht is voor de politie en blijkbaar niet wil stoppen, ook niet na het proberen te blokeren met politiewagens, ik vraag me af of het inzetten van een filefuik in zo'n situatie wel een goede is.
Ik weet dat je dat niet voorstelt, maar het is wel een soort van gevolg van je eerder opmerking.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:42 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik niet voor en dat haal je ook nergens uit mijn reacties dat ik zoiets zou voorstellen.
Het gaat niet om kritiek, het gaat om ingrijpen of niet.quote:Met andere woorden. Ik zou 10x liever kritiek willen hebben dan 1x een dode.
Tot welke prijs? Ik keek soms wel eens naar die UK versie van wegmisbruikers, daar zag je dat de UK politie in sommige gevallen de auto laat gaan om het risico voor medeweggebruikers niet te vergroten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:
Het even valide tegenargument van de politie is dan vermoedelijk dat zulke personen zsm van de openbare weg af moeten.
Conclusie: het "snelheidsslot" moet zsm worden ingevoerd ?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het even valide tegenargument van de politie is dan vermoedelijk dat zulke personen zsm van de openbare weg af moeten.
Nee, niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:54 schreef lezzer het volgende:
Ik weet dat je dat niet voorstelt, maar het is wel een soort van gevolg van je eerder opmerking.
Er is langsgekomen dat als de politie niet zou ingrijpen, de politie het ook niet goed had gedaan, maw, de politie kan het nooit goed doen. Daar reageer ik met dat gedeelte op.quote:Het gaat niet om kritiek, het gaat om ingrijpen of niet.
Die meoten ze verbiedenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Conclusie: het "snelheidsslot" moet zsm worden ingevoerd ?
Het staat er nogal krom, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:41 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
of ik ben niet wakker of leg de link verkeerd
wat ik begrijp is dat je wilt zeggen:
file gekozen vanwege "normaal" meeste veiligheid.
wat ik lees:
file gekozen met weinig veiligheid
Of ik lees de zin verkeerdwaar ik wel vanuit ga
Ik zal wel iets lezen dat je niet wilt zeggen. Maar dan zeg je toch dat er niet in gegrepen wordt?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:56 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nee, niet.
[..]
Er is langsgekomen dat als de politie niet zou ingrijpen, de politie het ook niet goed had gedaan, maw, de politie kan het nooit goed doen. Daar reageer ik met dat gedeelte op.
Integendeel. De snelheid die het apparaat op een bepaald stuk weg als maximum ziet wordt op afstand bepaald.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:57 schreef vanhal het volgende:
Een snelheidsslot is niet op afstand te bedienen.
Laat maar, volgens mij wil je graag woorden in mn mond leggen en daar aan vast houden. Helpt de discussie in ieder geval niet. Lees gewoon wat ik type, niet wat ik niet type, aub.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik zal wel iets lezen dat je niet wilt zeggen. Maar dan zeg je toch dat er niet in gegrepen wordt?
Dat doen ze hier in NL ook volgens mij? Net als daar moet een politieagent een intentie tot achtervolgen melden aan de meldkamer, die vervolgens ja/nee zegt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef vanhal het volgende:
[..]
Tot welke prijs? Ik keek soms wel eens naar die UK versie van wegmisbruikers, daar zag je dat de UK politie in sommige gevallen de auto laat gaan om het risico voor medeweggebruikers niet te vergroten.
Over dat podium, welk podium wordt hem nou eigenlijk gegeven? Ik zie niemand hier de woorden van de zoon goedkeuren. Hij probeert z'n eigen straatje goed te praten maar ik zie niemand hem gelijk geven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:59 schreef El_Matador het volgende:
Helaas krijgt die zoon/bijrijder een podium en nog erger; mensen hier trappen in de simpele truuks die die jongen tevoorschijn tovert. Hij als slachtoffer, niet de dode man die slechts en alleen voorkomen had kunnen worden door te stoppen.
Nee, tuurlijk niet. Daarom vraag ik er om.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:01 schreef vanhal het volgende:
[..]
Laat maar, volgens mij wil je graag woorden in mn mond leggen en daar aan vast houden.
Pontificaal op nu en Telegraaf een eenzijdig verhaal waarbij de daders en slechts de daders het woord krijgen. Waar is de politie?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:03 schreef vanhal het volgende:
[..]
Over dat podium, welk podium wordt hem nou eigenlijk gegeven? Ik zie niemand hier de woorden van de zoon goedkeuren. Hij probeert z'n eigen straatje goed te praten maar ik zie niemand hem gelijk geven.
Nee joh, de agenten deden dat bij hen.. die vriendelijke mensen die dat nooit doen en altijd lachen werden door die boosaardige agenten zomaar van de weggeduwd. Foei.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
na benzinediefstal werd het poging tot doodslag toen ze de politie autos van de weg probeerde te drukken.
Dat lees ik er ook in. En dat scenario is onhoudbaar:quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Daarom vraag ik er om.
Jij zegt dat je 10x liever kritiek hebt wegens het niet ingrijpen, dan 1x een dode.
Ik trek uit jouw opmerking de conclusie dat je iets (ingrijpen) niet moet doen omdat het mis kan gaan.
Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:06 schreef Frutsel het volgende:
...
Binnenkort gewoon eerst betalen, dan pas tanken...
Terug redeneren:quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:59 schreef El_Matador het volgende:
Dat is een goede invalshoek, niet kijken naar wat de oorzaak nou eigenlijk is, maar terugredeneren. Wat is in het hele verhaal achteraf degene die dit had kunnen voorkomen? De daders. De politie niet. De politie kan niet voorkomen dat iemand zich kapodtrijdt. Alleen de daders kunnen dat.
bij onbemande benzinepomps moet je eerst pinpas invoeren, pincode enzo, en dan kun je pas tanken. Bedrag wordt automatisch afgeschreven danquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.
Ook dat lijkt me moreel gezien bijzonder verwerpelijk.
Is het ook, maar als het maar vaak genoeg gebeurd kan ik me voorstellen dat tankstations gezamenlijk zo'n besluit willen gaan nemen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.
Ook dat lijkt me moreel gezien bijzonder verwerpelijk.
Dat is een keuze van die pompen om geen winkel te hoeven runnen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:11 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
bij onbemande benzinepomps moet je eerst pinpas invoeren, pincode enzo, en dan kun je pas tanken. Bedrag wordt automatisch afgeschreven dan
jah dat weer wel, ook weer voor en nadelenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een keuze van die pompen om geen winkel te hoeven runnen.
Maar er is -zeker 's nachts- iets te zeggen voor bemande pompen. Het verhoogt de veiligheid van de tankende bestuurder. Ik denk dat een willekeurige vrouw zich veiliger voelt bij een verlicht en bemand tankstation dan bij zo'n pinpomp.
Dat komt puur omdat alle kosten die nu bij de politie liggen niet worden verhaald op de pomphouders.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:20 schreef lezzer het volgende:
Als het niet zo duur was om te implementeren was het volgens mij best een optie
Dat mag niet. Er waren ook al proeven voor een rollerbank, maar dat mag ook niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dat pomphouders gewoon beveiligingsmaatregelen anders dan een camera moeten nemen lijkt me logisch. Een andere oplossing kan zijn dat je gewoon een laan hebt waar je in moet om te tanken, die voor en achter worden afgesloten tot er betaald is. Iig zou niet voor elke niet-betaler de politie uit moeten rukken. Dat kost de samenleving onnodig geld.
Waar komen die kosten dan bij terecht?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dat komt puur omdat alle kosten die nu bij de politie liggen niet worden verhaald op de pomphouders.
bij de belastingbetaler?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waar komen die kosten dan bij terecht?
En als ik de gordel niet draag kost het de belastingbetaler toch ook geld als ik me schade toebreng?quote:
ja daarom is het ook verplicht om je gordel te dragen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als ik de gordel niet draag kost het de belastingbetaler toch ook geld als ik me schade toebreng?
Lekkere advocaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:30 schreef HighLander het volgende:
Ik vraag me af hoeveel er geknipt is in het interview met zoontje lief....
Vooral de knip op 3:15 doet mij vermoeden dat ze sommige antwoorden meerdere pogingen hebben gegeven.....
en ik heb er nog eentje
advocaat zegt dat we in nederland niet verplicht zijn om gehoor te geven aan een stopteken van de politie.... Bij mijn weten zijn we dat wel....
Dan zetten ze een slagboom neer en kan de klant toch pas wegrijden nadat de slagboom open gaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.
Ook dat lijkt me moreel gezien bijzonder verwerpelijk.
Is dat een argument?? Dus omdat junks fietsen jatten (EN STUDENTEN EN ANDERE KLANTEN DIE GEJATTE DINGEN KOPEN!) moeten we benzinediefjes maar niet teveel achter d'n broek zitten?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zetten ze een slagboom neer en kan de klant toch pas wegrijden nadat de slagboom open gaat.
Nee het is niet zaken omdraaien het is eerder de tering naar de nering zetten voor pomphouders,. maar er wordt waarschijnlijk nog niet genoeg benzine gejat om dat zo in te voeren.
Nogmaals wanneer mij fiets gejat is mag ik blij zijn dat ik aangifte mag doen, maar een dollemans achtervolging bij fietsendiefstallen of zulke prioriteiten ben ik nog niet tegen gekomen. Jaarlijks 500.000 gejatte fietsen en wat is het oplossing percentage daarvan door onze dienders? En hoeveel benzinediefstallen vinden er jaarlijks plaats.
Niet meer alleen nee.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:37 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij ging het niet meer om die gejatte benzine.
Als de dief met jouw fietsketting een paar agenten probeert dood te slaan moet je eens zien hoe veel prioriteit ze er plots aangeven. Net als wanneer iemand hun auto's ramt of van de weg probeert te duwen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:36 schreef Basp1 het volgende:
Nogmaals wanneer mij fiets gejat is mag ik blij zijn dat ik aangifte mag doen, maar een dollemans achtervolging bij fietsendiefstallen of zulke prioriteiten ben ik nog niet tegen gekomen.
In een parkeergarage ga jij ook niet wegkomen voor je betaald hebt. Ik zie het probleem niet zo, behalve dat de kosten van diefstal beveiliging dan komt te liggen bij de pomphouders, en ik persoonlijk zie dat als een voordeel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oftewel; de klant wordt bij voorbaat gewantrouwd en als potentiele crimineel gezien. Dat is de zaken omdraaien; de criminelen bepalen dus het beleid, niet de 99% goede klanten.
Ook dat lijkt me moreel gezien bijzonder verwerpelijk.
Nou ik zou liever zien dat ze dan regelmatig controles bij uni's houden en elke student die op een geheelde fiets rond rijden een flinke prent geven laat de hele zwart handel van gejatte fietsen dan maar in elkaar klappen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat een argument?? Dus omdat junks fietsen jatten (EN STUDENTEN EN ANDERE KLANTEN DIE GEJATTE DINGEN KOPEN!) moeten we benzinediefjes maar niet teveel achter d'n broek zitten?
Het bestaan van klantenwantrouwendheid bij parkeergarages is natuurlijk nooit een argument. Slechts een aanwijzing dat klanten vaker standaard wantrouwen ontvangen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In een parkeergarage ga jij ook niet wegkomen voor je betaald hebt. Ik zie het probleem niet zo, behalve dat de kosten van diefstal beveiliging dan komt te liggen bij de pomphouders, en ik persoonlijk zie dat als een voordeel.
Prima als ze de fietsenheling es gaan aanpakken. Maar dat is toch geen argument in deze discussie?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou ik zou liever zien dat ze dan regelmatig controles bij uni's houden en elke student die op een geheelde fiets rond rijden een flinke prent geven laat de hele zwart handel van gejatte fietsen dan maar in elkaar klappen.![]()
IPV een stel dolle josties een kleine crimineel op z'n hollywoods gaan proberen te achtervolgen .
Niet dat ik blij ben met de kleine crimineel, maar waar heeft een burger jaarlijks meer last van? Ik heb als burger geen last van die kleine crimineel die een keer zwart tankt, ja misschien dat ik een klein beetje teveel geld aan de pomp betaal vanwege die crimineel, maar kom op zeg al die gejatte fietsen (gemiddelde dus ongeveer 1* per 32 jaar dat je fiets gejat wordt) wat nog steeds blijf doorgaan die maken voor de politie opeens bijna niets uit.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik kan echt genieten van dit topicjammer dat ik zo snel mijn popcorn emoticon niet bij de hand heb * stel je hier een popcorn emoticon voor, zo 1 die de popcorn in de lucht gooit en met zijn mond opvangt, en vol verwachting je aankijkt
*
Elk bedrijf neemt preventiemaatregelen. De HEMA heeft alarmsystemen en camera's. De AH heeft een medewerker waar je langs naar buiten moet die toezicht houdt. V&D heeft alarm & camera's. Pretparken kom je niet in alvorens te betalen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het bestaan van klantenwantrouwendheid bij parkeergarages is natuurlijk nooit een argument. Slechts een aanwijzing dat klanten vaker standaard wantrouwen ontvangen.
Jij vindt dat geen probleem en ziet dat graag uitgebreid.
Jij erkent dat de criminelen een punt hebben omdat ze makkelijk weg kunnen rijden.
ik neem liever onschuldige klanten en niet-wegpiraten als uitgangspunt. Andere invalshoek, eerlijk gezegd een stuk beschaafder.
nice!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:45 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Okok, geen emoticon - maar toch.
Jouw ideale wereld is het verhogen van de "preventiemaatregelen". Mijn ideale wereld is het belonen van goed gedrag, niet het bestraffen ervan door mensen initieel als potentiele crimineel te zien.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Elk bedrijf neemt preventiemaatregelen. De HEMA heeft alarmsystemen en camera's. De AH heeft een medewerker waar je langs naar buiten moet die toezicht houdt. V&D heeft alarm & camera's. Pretparken kom je niet in alvorens te betalen.
Tankstations? Die hebben enkel een camera. Ik denk dat jij hier degeen bent die dingen een beetje apart bekijkt.
Het is niet een nastrevenswaardige wereld, maar wel een betere wereld dan onnodig onschuldige mensen kapot laten rijden doordat de politie achter een tanken-zonder-betalen-dader aangaat. Daarbij liggen de kosten nu bij de politie terwijl ze imo onderdeel uitmaken van het ondernemersrisico.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw ideale wereld is het verhogen van de "preventiemaatregelen". Mijn ideale wereld is het belonen van goed gedrag, niet het bestraffen ervan door mensen initieel als potentiele crimineel te zien.
Vooral die zin daarna ben ik benieuwd, want als dadelijk nu wel blijkt dat het idd de politie is geweest die de achtervolging te lang vond duren en zijn gaan duwen en stoten ipv zoals in het bericht wat door de politie zelf naar buiten gebracht is dat de dader zelf is begonnen met rammen. Dan vraag ik me af of degene die het politie optreden heel normaal vinden het dan ook nog zo normaal vinden.quote:We konden nergens meer heen toen we heen en weer werden geslingerd tussen de politieauto's/
Er zullen vast fouten gemaakt zijn bij die achtervolging. Een fout is snel gemaakt en tijdens een achtervolging heb je niet de tijd om je beslissingen te evalueren zoals we dat normaal gewend zijn. maar de schuld ligt primair bij 2 idioten die het nodig vonden niet te betalen voor een beetje benzine en die rondreden in een auto met valse kentekenplaten. Al het andere is achteraf praat, maar doet niets af aan de schuldvraag die toch echt bij die twee idioten ligt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vooral die zin daarna ben ik benieuwd, want als dadelijk nu wel blijkt dat het idd de politie is geweest die de achtervolging te lang vond duren en zijn gaan duwen en stoten ipv zoals in het bericht wat door de politie zelf naar buiten gebracht is dat de dader zelf is begonnen met rammen. Dan vraag ik me af of degene die het politie optreden heel normaal vinden het dan ook nog zo normaal vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |