http://nos.nl/artikel/306233-dode-na-achtervolging-op-de-a2.htmlquote:Op de snelweg A2 bij Abcoude is een dode gevallen na een achtervolging door de politie. De bestuurder van de auto die werd achtervolgd, was na het tanken in de buurt van Culemborg weggereden zonder te betalen.
De pomphouder belde de politie en die zette de achtervolging in.
De auto reed ter hoogte van Abcoude op een file in. De bestuurder van een stilstaande auto kwam daardoor om het leven.
De verdachten zijn aangehouden, maar onduidelijk of zij ook medische hulp nodig hadden.
Ooggetuigen
Een verslaggeefster van RTV Utrecht meldt op basis van informatie van ooggetuigen dat de politie met opzet een file heeft veroorzaakt om de benzinedieven te kunnen pakken.
Alle vijf rijstroken in de richting van Amsterdam zijn dicht. Verkeer vanuit de richting Utrecht wordt geadviseerd om om te rijden via Hilversum.
Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.quote:De pomphouder belde de politie en die zette de achtervolging in.
Inderdaad, de achtervolging inzetten terwijl ze weten welke auto het is en dus ook wie de eigenaar is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.
Dit is diefstal.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:10 schreef Superlam het volgende:
Droevig dat een onschuldige automobilist het moet bekopen met zijn leven.
Dieven moet de politie dus maar gwoon laten lopen, de bestolene moet maar zorgen dat hij zijn spulllen terug krijgt of betaald krijgt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag want er wordt zeer vaak gebruikt gemaakt van valse of anderszins onherkenbaar gemaakte kentenkenplaten bij het 'gratis' tanken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:15 schreef Dagonet het volgende:
Inderdaad, de achtervolging inzetten terwijl ze weten welke auto het is en dus ook wie de eigenaar is..
Ook dat niet.quote:
Het is gewoon een wanbetaler. En ja, ondernemers moeten zelf zorgen dat ze betaald krijgen. Als een internetwinkel mij een pakket opstuurt en ik betaal niet dan gaat de politie ook niet bij mij aanbellen, laat staan mensen in gevaar brengen met een achtervolging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dieven moet de politie dus maar gwoon laten lopen, de bestolene moet maar zorgen dat hij zijn spulllen terug krijgt of betaald krijgt?
Een wegblokkade voor een benzinediefquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef RedFever007 het volgende:
Zeeeeer discutabele rol heeft de politie hierin gespeeld lijkt mij als ik dit zo hoor![]()
Waarom geen wegblokkade met politieauto's?
Ach hou op man. Alsof de politie iemand dwingt om als een bezetene te vluchten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef RedFever007 het volgende:
Zeeeeer discutabele rol heeft de politie hierin gespeeld lijkt mij als ik dit zo hoor![]()
Waarom geen wegblokkade met politieauto's?
Verkeerde keuzes. Leermomentje voor de politie.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef RedFever007 het volgende:
Als dat zo is dan vind ik dat nogal een risico wat de politie genomen heeft.... zeker nadat gisteren al twee zwaargewonden en een dode zijn gevallen doordat iemand op een file inreed.quote:Verslaggeefster Jildou van Opzeeland van RTV Utrecht meldt op basis van informatie van ooggetuigen dat de politie opzettelijk een blokkade heeft opgeworpen om de benzinedieven een halt toe te roepen. "Daarbij is het dus gruwelijk misgegaan, want de dieven zijn boven op die file gereden."
Zie edit, ik snap ook die hele achtervolging niet. Maar als ze dan toch graag die klootzakken willen pakken, dan kan dat niet door onschuldigen in gevaar te brengen en zeker niet de dood in de te jagen. Al is de politie uiteraard niet direct verantwoordelijk voor de dood van die automobilist, indirect zeer zeker welquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Een wegblokkade voor een benzinedief?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |