abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103411221
quote:
Op de snelweg A2 bij Abcoude is een dode gevallen na een achtervolging door de politie. De bestuurder van de auto die werd achtervolgd, was na het tanken in de buurt van Culemborg weggereden zonder te betalen.

De pomphouder belde de politie en die zette de achtervolging in.

De auto reed ter hoogte van Abcoude op een file in. De bestuurder van een stilstaande auto kwam daardoor om het leven.

De verdachten zijn aangehouden, maar onduidelijk of zij ook medische hulp nodig hadden.

Ooggetuigen
Een verslaggeefster van RTV Utrecht meldt op basis van informatie van ooggetuigen dat de politie met opzet een file heeft veroorzaakt om de benzinedieven te kunnen pakken.

Alle vijf rijstroken in de richting van Amsterdam zijn dicht. Verkeer vanuit de richting Utrecht wordt geadviseerd om om te rijden via Hilversum.
http://nos.nl/artikel/306233-dode-na-achtervolging-op-de-a2.html

Jammer dat hij niet tegen een viaduct was aangeknald. Zonde van de auto, maar de maatschappij was er op vooruit gegaan. :{
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_103411385
Droevig dat een onschuldige automobilist het moet bekopen met zijn leven.
pi_103411433
quote:
De pomphouder belde de politie en die zette de achtervolging in.
Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103411452
Vreselijk.
pi_103411459
''Zonde van de auto'' :') maar ik vind het wel erg dat hij voor misschien 100 euro aan boete geld iemand om het leven heeft gebracht. De boete prijs is nu denk ik ook wel wat omhoog geschoten.
Signed, Sealed, Delivered.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:15:26 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_103411477
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.
Inderdaad, de achtervolging inzetten terwijl ze weten welke auto het is en dus ook wie de eigenaar is. :{.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:15:26 #7
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_103411478
Je vraagt je af of iemand eens niet een proefproces moet starten, bewust het publiek in gevaar brengen omdat je als politie faalt in het gewoon tot staande brengen van de dader van een economisch delict....

Ze hoeven niet een file te veroorzaken zo'n mannetje te pakken, gewoon een helikopter erbij en volgen en vroeger of later hebben ze de dief.

Het veroorzaken van een file terwijl je op hoge snelheid een dader achtervolgt zou je kunnen omschrijven als op zijn minst discutabel en eigenlijk gewoon levensgevaarlijk.
Dat er zoiets gebeurt(vroeger of later) was dan ook miz te voorzien....
Mensenlevens in gevaar brengen voor een diefstal van hooguit 100 eu }:|
Ze gaan toch ook niet met met machine geweren achter de dief van mijn fiets aan?
Disproportioneel heet dat.
pi_103411488
quote:

[..]

Dit is diefstal.
pi_103411631
De verdachten ter plekke executeren. Kost ons geen geld en we zijn er van af!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:40:43 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103412129
De zoveelste keer dat de Politie verkeerde prioriteiten stelt en dan zo'n achtervolging, onbegrijpelijk dat ze dat weer op ouderwetse amateuristische wijze doen.

Ze krijgen nu wel doodslag bij de aanklacht, maar goed het zal je naaste maar wezen die hier geslachtofferd wordt voor een tank brandstof ;(

[ Bericht 43% gewijzigd door Tarado op 22-10-2011 12:47:11 ]
pi_103412540
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:10 schreef Superlam het volgende:
Droevig dat een onschuldige automobilist het moet bekopen met zijn leven.
..non est vivere sed valere vita est ..
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:00:31 #12
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_103412642
Verschrikkelijk voor die automobilist en de benzinedief is een gestoorde idioot.

Echter kan je je ook afvragen of een achtervolging (en de risico's die daar aan vast zitten) het waard is bij iemand die heeft doorgereden na tanken. Kunnen ze niet gewoon het nummerbord noteren en thuis opzoeken?
pi_103412653
Wat een sadness dat de politie de schuld krijgt. Doen ze een keer iets is het nog niet goed.

Het is een triest ongeval, zullen we het daarbij laten?
pi_103412713
quote:

[..]

Dieven moet de politie dus maar gwoon laten lopen, de bestolene moet maar zorgen dat hij zijn spulllen terug krijgt of betaald krijgt?
pi_103412722
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:15 schreef Dagonet het volgende:
Inderdaad, de achtervolging inzetten terwijl ze weten welke auto het is en dus ook wie de eigenaar is. :{.
Dat is maar zeer de vraag want er wordt zeer vaak gebruikt gemaakt van valse of anderszins onherkenbaar gemaakte kentenkenplaten bij het 'gratis' tanken.
pi_103412812
Tja, dan vind ik dat de vluchtende benzinedief, alhoewel hij ongetwijfeld niet voornemens was iemand dood te rijden, in grote mate verantwoordelijk mag worden gesteld voor de dood van de betreffende automobilist. Dergelijke risico's nemen om voor een eerdere overtreding of misdaad niet verantwoordelijkheid te hoeven nemen maakt het erger. Benzine stelen is niet netjes maar daar zou hij met een boete vanaf zijn gekomen. Hij heeft echter domme keuzes gemaakt, en daarover moet hij nog lang gekweld worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103412837
Misschien was er wel meer aan de hand met deze dieven en is de politie daarom in actie gekomen. Maar verschrikkelijk zeg, het zal je geliefde maar zijn :{ Er gaan ook geruchten dat ze politie dmv een file een wegblokkade heeft gemaakt... Dat zou helemaal bizar zijn, ben je gewoon gebruikt als menselijk schild...

En zijn de mensen die nu zeiken dat de politie teveel doen ook de mensen die zeikten dat de politie bij die achtervolging van die ramkraak in Amsterdam gestopt zijn met de achtervolging?? Het is moeilijk om het goed te doen.

Nu op radio3 iemand die heeft gezien dat de politie voorgaand verkeer heeft gemaand om langzaam te gaan rijden...
know'm sayin?
word? word.
pi_103412918
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:16 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Dit is diefstal.
Ook dat niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dieven moet de politie dus maar gwoon laten lopen, de bestolene moet maar zorgen dat hij zijn spulllen terug krijgt of betaald krijgt?
Het is gewoon een wanbetaler. En ja, ondernemers moeten zelf zorgen dat ze betaald krijgen. Als een internetwinkel mij een pakket opstuurt en ik betaal niet dan gaat de politie ook niet bij mij aanbellen, laat staan mensen in gevaar brengen met een achtervolging.

Pomphouders moeten er gewoon zelf voor zorgen dat ze betaald krijgen. Dat zij eerst benzine uitdelen in de categorie 'neem maar zoveel als je wilt' en daarna nog eens moeten hopen dat de klant gaat betalen is hun eigen verantwoordelijkheid. De overheid is ze al tegemoet gekomen in die zin dat ze de kentekens mogen nakijken om een wanbetaler te vinden. Dat is eigenlijk al een bijzondere service.

[ Bericht 57% gewijzigd door Weltschmerz op 22-10-2011 13:17:02 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:12:38 #19
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_103412944
Zeeeeer discutabele rol heeft de politie hierin gespeeld lijkt mij als ik dit zo hoor :{

Waarom geen wegblokkade met politieauto's? (als de pliesie dat zo graag wil)

-edit- Ik snap uberhaupt niet dat ze achter een benzinedief aangaan overigens, overal hangen camera's Dus eitje om later de boete te innen me dunkt :{
pi_103412981
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef RedFever007 het volgende:
Zeeeeer discutabele rol heeft de politie hierin gespeeld lijkt mij als ik dit zo hoor :{

Waarom geen wegblokkade met politieauto's?
Een wegblokkade voor een benzinedief :')?
pi_103413014
quote:

Waarom geen wegblokkade met politieauto's?
Ach hou op man. Alsof de politie iemand dwingt om als een bezetene te vluchten. :')

Typisch gejank van criminelen is dat. "Ik werd opgejaagd door de politie."
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103413026
quote:
Verkeerde keuzes. Leermomentje voor de politie.

Verder moet die benzinedief gewoon aangeklaagd worden voor diefstal, verzet bij aanhouding, veroorzaken van gevaarlijke verkeerssituaties en, uiteraard, dood door schuld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:16:04 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103413049
quote:
Verslaggeefster Jildou van Opzeeland van RTV Utrecht meldt op basis van informatie van ooggetuigen dat de politie opzettelijk een blokkade heeft opgeworpen om de benzinedieven een halt toe te roepen. "Daarbij is het dus gruwelijk misgegaan, want de dieven zijn boven op die file gereden."
Als dat zo is dan vind ik dat nogal een risico wat de politie genomen heeft.... zeker nadat gisteren al twee zwaargewonden en een dode zijn gevallen doordat iemand op een file inreed.

Ik snap best dat de politie dat soort tuig graag wil vangen, maar eerlijk gezegd vind ik dat ze al behoudend moeten zijn in de achtervolging als verderop een file staat.
En dat de politie zelf een file gaat creeeren om een verdachte te pakken vind ik een merkwaardige afweging tussen doel en risico.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:18:14 #24
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_103413110
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:13 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Een wegblokkade voor een benzinedief :')?
Zie edit, ik snap ook die hele achtervolging niet. Maar als ze dan toch graag die klootzakken willen pakken, dan kan dat niet door onschuldigen in gevaar te brengen en zeker niet de dood in de te jagen. Al is de politie uiteraard niet direct verantwoordelijk voor de dood van die automobilist, indirect zeer zeker wel :X
pi_103413140
Waarom zit iedereen de politie af te kraken?
De politie heeft de dief niet gedwongen benzine te stelen, niet gedwongen te vluchten en zeker niet gedwongen op de file in te rijden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')