Wat bedoel je met FTL ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:26 schreef XL het volgende:
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
T1 is vooral domestic flights en een paar vluchten van Staralliance en andere airlines. Ik vermoed dat BMI vroeger de lounge voor de Staralliance deed, maar dat die nu dicht is na de overname door BA.quote:
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:35 schreef LintuxCx het volgende:
Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
Premium Economy, gok ik.quote:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.quote:[..]
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."
De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
Okay, daar gokte ik al op ja. Al heb ik in principe BA wel "geholpen" want 't was écht last-minute (letterlijk een minuut voor ik instapte, boarding was voor andere passagiers al bezig) dus dankzij mij hebben ze de laatste vrije stoel in BC toch nog kunnen verkopen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:51 schreef Bajskorv het volgende:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die het kunnen betalen en het relaxed vinden. Ik vlieg voor vakantie ook elke keer op die manier en om me heen is meestal 30% wel vakantieganger. Echt niet alleen mensen waarvan het ticket betaald worden vliegen erin. Genoeg (kleine) kinderen ook die erin vliegen. Rijke pappiequote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas.
Grappig.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:53 schreef zeebeschuit het volgende:
Zat deze maand trouwens naast iemand uit FriendsWas weer eens leuk voor de verandering.
Mij gaat het ook alleen om het plat liggen en de rust. Ik drink net als jij alleen water, hoewel er ik wel wat beter bij eet dan in economy. Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan.Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie.
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig.Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.
Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
BA is een stuk duurder dan KLM in business. Een normaal retourtje VS of Azie is 500-1000 pond, en business retour snel 3000-5000 pond voor een retourtje.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:32 schreef static het volgende:
[..]
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
10 uur?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
Precies. Ik krijg zelden de kans zoveel te slapen, dus ik maak er altijd het meeste van.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
10 uur?Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
10 uur?Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Daarmee moet 't in Economy ook wel lukken toch?quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:06 schreef static het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil.
Ja (joey). Wel oud geworden die gastquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:19 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Grappig.Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
Ik vind het wel vermakelijk voor een uurtje of 2 op een 10+uur vlucht. Genoeg tijd left voor slaap of andere zaken. Genoeg boeiende mensen zo ontmoet. Maargoed als je alleen reist gaat 't misschien makkelijker (en Amerikanen zijn sowieso 'socialer' in publieke plaatsen) en de bar in virgin planes helpt ook wel. Daar ga je niet zitten als je niet met andere mensen wil praten. Maar over het algemeen vind ik wel idd de regel gelden in BC/FC dat je vooral voor je 'rust' komt dus de gesprekken een beetje kort houdt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat reizigers die erg veel vliegen er anders tegenaan kijken. In Business Class betaal je niet zozeer voor comfort maar voor de afwezigheid van martelingen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig.Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven ..
Niks vreemds aan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Ben ik niet met je eens, maar goed. Ik heb gewoon geen zin in iemand die tegen me blijft lullen, en dat gebeurt toch vaak. En ik wil juist rust op een lange vlucht, ik kan echt genieten van 13 uur geen email en telefoon.quote:Op woensdag 23 mei 2012 04:19 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Maargoed meeste Nederlanders zijn niet van de smalltalk en vinden elke vreemde die ze aanspreekt al 'eng'. Meeste denken al snel: 'moet je iets van me ofzo' terwijl het in andere landen veel makkelijker gaat.
De meeste betalen juist wel rack-rates. Kortingen op business class tickets heb je weinig, en zelfs dan ben je bij BA bijvoorbeeld nog altijd minimaal 2,500 pond kwijt voor een retour. Ik volg de prijzen zelf vrij aardig, zodoende.quote:Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:
[..]
Een paar duizend euro voor een Business Class ticket is inderdaad bizar. Ik meen ook dat vrijwel niemand die 'rackprice' betaalt. Toeristen pakken kortingen door op tijd te boeken en bedrijven hebben vaak collectieve regelingen met een maatschappij.
Gelukkig krijg je veel van die dingen ook met FF status.quote:Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:
Met alle extraatjes van Business Class (checkin balie, lounge, priority boarding, rustige cabine, redelijke stoel, priority luggage) onttrek je jezelf aan een groot deel van de vlieg stress. Ik probeer daarom Business Class te vliegen bij een vlucht van 6 uur of meer.
Inderdaad! Jammer dat ik er pas na het uitstappen achter kwam. Ze zat ook niet in de buurt (en ook niet eens in BC want dat heeft EI niet eens short-haulquote:Op woensdag 23 mei 2012 02:45 schreef zeebeschuit het volgende:
Neelie is wel +1 natuurlijk! Topvrouw!
Heel normaal wat mij betreft.quote:Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Stug economy boeken, wel wetende dat je als prinses toch wel naar voren verplaatst wordtquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:20 schreef Bajskorv het volgende:
Ik moest een keer plaats maken voor prinses Victoria van Zweden, die herken ik dan nog wel. Leuk om te zien dat die trouwens economy vloog, jammer alleen dat ik naar achteren moest voor haar... Was maar een kort vluchtje, dus boeide niet echt.
oud nieuws dus :-pquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:08 schreef static het volgende:
Frequent Flyer Programma's #4: Platinum for all!
maar blijven dan al je miles actief, dus ze blijven opstapelen ?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:
Maakt niet uit.
Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
Correctie, ik zag afgelopen week al wat wijzigingen in de lay-out bij het opvragen van je overzicht op de KLM site en nu zie ik net dat ik er wél level-miles meegenomen wordt van vorig jaar (is nieuw).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:
Maakt niet uit.
Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
M&M zilver is bij 30 vluchten, zo haal ik hem ieder jaarquote:Op woensdag 5 september 2012 17:05 schreef ASSpirine het volgende:
Is er bij M&M de optie van een andere status bereiken (ipv xx xxx miles) met aantal vluchten vervallen? Vind het nergens.
Ook zijn de miles die ik krijg om naar China te vliegen fel verminderd tegenover de vorige keer...
Ik moet binnen de komende 4 maanden 3 maal naar China vliegen (4 vluchten per trip).
Nu heb ik eerder dit jaar al een keer met FB 4 vluchten gehad (heel lage aantal miles) en bij M&M 2 vluchten (+/- 6000 miles) gehad.
Welke zou ik best kiezen voor de resterende vluchten?
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)quote:Op woensdag 19 september 2012 16:10 schreef static het volgende:
Hier ff kijken: https://www.klm.com/trave(...)ding_miles/index.htm
Er zijn eindeloos vaak aanbiedingen, ik vlieg meestal voor 5000. Gewoon zoeken als je toch een keer iets boekt. Het is met name ideaal als je een keer een enkeltje nodig hebt. Met cash zijn enkeltjes bij KLM/AF niet te betalen, met punten wel.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:10 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)die hele Miles kunnen me gestolen worden..
bedoel je 5000 zonder bij betalen??quote:Op woensdag 19 september 2012 17:26 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Er zijn eindeloos vaak aanbiedingen, ik vlieg meestal voor 5000. Gewoon zoeken als je toch een keer iets boekt. Het is met name ideaal als je een keer een enkeltje nodig hebt. Met cash zijn enkeltjes bij KLM/AF niet te betalen, met punten wel.
Je moet altijd bij betalen.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:39 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
bedoel je 5000 zonder bij betalen??
Soms, soms niet. En voor een enkeltje is het briljant. Daarbij vlieg ik nooit met charters.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:46 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
kan je net zo goed met een charter vliegen..
ik heb echter niets aan enkeltjes, ik boek altijd retourtjes.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Soms, soms niet. En voor een enkeltje is het briljant. Daarbij vlieg ik nooit met charters.
Is het een bepaald merk tas waarvan je de kwaliteit kunt nagaan ? Zo niet, dan zou ik er vanuit gaan dat het niet zoveel bijzonders is. Verder is het ook mogelijk dat je moet betalen voor verzendkosten of servicekosten oid, waardoor het aanbod al minder interessant wordt. Dit kun je nagaan door een fake order te plaatsen.quote:Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef HomoSaabiens het volgende:
Wat zouden jullie doen in de volgende situatie. Heb inmiddels een klein aantal miles bij Miles&More vergaard afgelopen jaar, plm 13k. Ik heb gezien dat je hiervoor een retourtje in Europa kan boeken, in de aanbieding, of bijvoorbeeld een nieuwe reistas kan kopen.
Toevallig heb ik een nieuwe nodig, maar weet niet of het echt voordelig is om de punten daarvoor te gebruiken.
herkenbaarquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:14 schreef Fogel het volgende:
Probleem is alleen dat Amex zo goed als nergens waar ik kom geaccepteerd wordt![]()
Maar een keer het ding door een parkeerautomaat, of aan itunes koppelen, en je bent al klaar inderdaad.
En bij iedere aankoop verlengt het de houdbaarheid van je punten begreep ik.
Zouden ze bij SAS ook moeten doen... daar gaan de punten gewoon na 3 jaar down the drain.
Sommige koffie tentjes in Stockholm doen er lastig over, dat is het enige wat ik kan herinneren. En sommige winkels zeuren soms, het is de duurste kaart voor hen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:57 schreef static het volgende:
Sterker nog: ben het geloof ik nog nooit tegengekomen.
Nogmaals, ik reis enorm veel en vooral in de landen die jij noemt. Zelden problemen, kan me echt alleen een tent in Stockholm herinneren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Duitsland, Fankrijk, Ierland, Belgie, Nederland helft van de tijd wordt Amex niet geaccepteerd. Het zal voor de aanvrager (mijn baas) wel de goedkoopste zijn maar het is veruit de duurste voor degene die hem moet accepteren. Komt ook nog wel eens voor dat ik wel met Amex kan betalen maar dat ze 3 tot 5% bij de hotelrekening opzetten.
ach gossiequote:Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden.Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ach gossie
Ik ben ook door dat diepe dal gegaan toen ik m'n flight stauts kwijtraakte. Het kost je een paar jaar maar je komt er wel weer overheen
er is een verschil tussen level miles en award miles. Als je een amex erbij neemt spaar je voor je award miles. Om naar een andere level tegaan moet je gewoon veel met klm/af of partner vliegen om in aanmerking te komen van de level miles.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
Naast Flying Blue miles ook de AMEX gold card om wat extra bij te sparen. Vind die kaart een aardig goed deal, omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit met goede voorwaarden. De ¤140 per jaar dus wel waard.
Keerzijde is wel dat je niet overal kunt betalen met het ding. Restaurants zijn meestal ok. Voor dagelijkse boodschappen in ieder geval hier:
Etos, Hornbach, Shell, BP, Paypal
Meer tips zijn welkom ;-)
Dat weet ik, maar was de vraagstelling hier niet. Die was; waar nog meer de AMEX kaart goed te gebruiken.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:36 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
er is een verschil tussen level miles en award miles. Als je een amex erbij neemt spaar je voor je award miles. Om naar een andere level tegaan moet je gewoon veel met klm/af of partner vliegen om in aanmerking te komen van de level miles.
zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Flying_Blue#Level_en_award_miles
sommige mensen hebben er nooit problemen meequote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
Naast Flying Blue miles ook de AMEX gold card om wat extra bij te sparen. Vind die kaart een aardig goed deal, omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit met goede voorwaarden. De ¤140 per jaar dus wel waard.
Keerzijde is wel dat je niet overal kunt betalen met het ding. Restaurants zijn meestal ok. Voor dagelijkse boodschappen in ieder geval hier:
Etos, Hornbach, Shell, BP, Paypal
Meer tips zijn welkom ;-)
Idd. hotels taxi's etc. geen probleem. Zou mooi zijn als het bij de AH kon, maar dat geldt voor alle creditcards. Als buitenlander ben je hier gewoon fucked in een normale supermarkt.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:34 schreef Bajskorv het volgende:
Inderdaad, hotels, taxi's, tickets, etc... Alleen niet bij supermarkten hoor ik, maar heb ik nooit geprobeerd.
Valt mee, ik kan met mijn Engelse passen ook prima in de supermarkt betalen.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:57 schreef Nucky het volgende:
[..]
Idd. hotels taxi's etc. geen probleem. Zou mooi zijn als het bij de AH kon, maar dat geldt voor alle creditcards. Als buitenlander ben je hier gewoon fucked in een normale supermarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |