abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103537275
Over Frequent Flyer Programs (FFP) van de diverse luchtvaartmaatschappijen en allianties. Voor het uitwisselen van tips en trucks en het stellen van vragen.

Vorige deel Frequent Flyer Programma's #3: Platinum for all!

Er is een aparte topicreeks voor het stellen van vragen over vliegen in het algemeen: Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)

Er is ook een topicreeks met vluchtverslagen: Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9
pi_103538201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:56 schreef jaco het volgende:
[..]

Sommige reizigers hebben het verzamelen van FF punten tot levensdoel verheven :)
Het forum Flyertalk is erg handig voor allerlei zeer specifieke vragen en tips.

[..]

Ik neem aan dat je jezelf in ieder geval hebt aangemeld voor het 'xxx' frequent flyer programma, dan zien ze straks tenminste die twee vluchten in je accountoverzicht en heb je meer kans dat ze geloven dat je veel met 'xxx' gaat vliegen.
als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...

Met huidige werkgever vlieg ik altijd met airfrance/klm (zit nu ergens halverwege gold - platinum).

Even uit luiheid deze vraag: welke maatschappijen (ie. flyer programmas) bestrijken de meeste bestemmingen vanuit NL ?
pi_103539123
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:41 schreef wrmookniet het volgende:

[..]

als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...
Begrijp ik, maar het aanmelden voor een frequent flyer programma kan online en kost enkele minuten. Je krijgt aan het eind van de procedure je nummer te weten. Dat is het enige wat je nodig hebt bij je boeking. Je hoeft dus alleen je boeking enige minuten te onderbreken.

Sommige maatschappijen laten je een tijdelijke pas uitprinten en geven aan dat ze je een plastic kaart opsturen zodra je daadwerkelijk miles hebt verdiend. Maar zelfs de pas (printout dan wel plastic) heb je niet echt nodig tot het moment dat je van de lounge gebruik kunt maken. Dat is meestal pas als je silver of gold hebt behaald en tegen die tijd heb je hem wel via de post.

quote:
Met huidige werkgever vlieg ik altijd met airfrance/klm (zit nu ergens halverwege gold - platinum).

Even uit luiheid deze vraag: welke maatschappijen (ie. flyer programmas) bestrijken de meeste bestemmingen vanuit NL ?
Een handige strategie is misschien om in elke alliantie 1 programma te nemen. Voor Skyteam heb je Flying Blue al. Voor One World ligt British Airways voor de hand. Voor Star Alliance Lufthansa. Maar het ligt uiteraard aan je persoonlijke reispatronen.
pi_103589105
Ik heb me maar ineens een kaart aangevraagd bij star alliance. Ben voor het werk nu 3 maanden naar China. Daarna vlieg ik van Hong Kong terug, kans zit er in de toekomst in dat ik vaker moet reizen. Daarom heb ik maar een freq flyer aangemaakt.

Nu heb ik mijn vlucht van september aangemeld zodat ik daar ook nog miles op krijg. Mag in principe geen probleem zijn.

Nu nog een andere vraagje, hoogstwaarschijnlijk is het antwoord negatief, maar vragen kan geen kwaad. Ik heb het vliegticket voor mijn vriendin betaald voor haar reis naar Hong Kong, kan ik daar ook miles voor krijgen op mijn naam? :P :+
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:57:14 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_103590397
Nope, is persoonsgebonden. Wat je wel kunt doen in de KLM/AF Amex kaart aanvragen, daar krijg je punten op alle uitgaves (maar geen level-miles).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_103613133
quote:
Mijn bedrijf heeft kortingen genegotieerd met de volgende maatschappijen.

-Star Alliance (in het bijzonder SAS, Lufthansa, British Midland, Austrian Airlines,
United Airlines)
-SN Brussels Airlines
-KLM-Air France
Ik denk dat SN Brussels Airlines tegenwoordig onder Star Alliance hoort. Dus daar kan ik ook miles mee sparen.

Voor KLM/Air france kan ik ook wel een kaart aanvragen, kost toch niks. Maar betwijfel hoe vaak ik daar mee ga reizen. Een Amex kaart ga ik niet aanvragen, hoge kosten en wordt niet overal aangenomen, VISA is in mijn eigen toch net iets universeler. Tenzij ik naar Amerika wordt gestuurd voor een langere periode, zie ik mezelf dat niet zo snel aanvragen.
pi_103621745
Lufthansa (Silver) en nu bezig de KLM uit te breiden. Hopelijk begin volgend jaar eindelijk van Ivory af. Mag je dan bij KLM ook gewoon de lounge in met economy ticket?
pi_103621917
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:28 schreef Den_Haag het volgende:
Lufthansa (Silver) en nu bezig de KLM uit te breiden. Hopelijk begin volgend jaar eindelijk van Ivory af. Mag je dan bij KLM ook gewoon de lounge in met economy ticket?
Nee. Je kan met silver alleen de lounges die KLM/AF zelf runnen, gebruiken als je 30 euro of 3000 miles betaalt.
pi_103622020
KLM :')
Toch maar LH boeken de hele tijd.
pi_103629740
Als ik op de miles & more website kijk, dan kan ik mijn vlucht bij SAS wel ingeven voor de miles die ik heb verdiend. Maar als ik op het internet zoek naar de frequent flyer program van SAS dan krijg ik alleen Eurobonus te zien.

Ik wou gewoon even zoeken hoeveel miles ik krijg voor mijn vluchten:
Brussel - Kopenhagen (SAS)
Kopenhagen - Beijing (SAS)
Beijing - Wuxi (Air China - ook star alliance)

Retourvlucht is:
Hong Kong - Frankfurt (Lufthansa)
Frankfurt - Brussel (Lufthansa)

Op de mileage calculator krijg ik altijd andere maatschappijen, wel vreemd.
pi_103633401
quote:
Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoeken
En de vlucht van Kopenhagen naar Beijing zou ik zogenaamd nog een stop moeten hebben. Klopt dus ook al niet

Mijn vlucht met Air China vindt hij ook niet, terwijl ze toch allemaal bij Star Alliance zitten...
Vreemd, zal maar wachten tot het wordt toegekend zeker.
pi_103658919
En anders mailtje sturen met de gegevens naar ze. Kan ook bij KLM/Air France
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:14:04 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_103660530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:22 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoeken
En de vlucht van Kopenhagen naar Beijing zou ik zogenaamd nog een stop moeten hebben. Klopt dus ook al niet

Mijn vlucht met Air China vindt hij ook niet, terwijl ze toch allemaal bij Star Alliance zitten...
Vreemd, zal maar wachten tot het wordt toegekend zeker.
Bij skyteam tellen chinese binnenlandse vluchten niet voor miles, niet voor lounge. Aan boord kwamen ze vervolgens wel slippers brengen, upgrade aanbieden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 8 november 2011 @ 07:44:03 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_104109677
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.

Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines

Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL

Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_104110605
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.

Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines

Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL

Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.

Starwood: Gold -> Gold
BA: Gold -> Gold (misschien dat ik de Concorde kaart nog haal, uitzonderlijk veel miles gehad dit jaar)
Flying Blue (KLM): Niks -> Gold (haal wellicht nog Platinum voor einde jaar)
StarAlliance (BMI): Gold -> Silver
Sixt: Gold -> Gold
Hertz: Gold -> Gold (maar die krijg je bij je eerste liter benzine al volgens mij :D )
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104110641
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.

Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines

Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL

Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
En het Lufthansa programma is ook nog beter dan die van KLM.
pi_104112154
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:04 schreef Bajskorv het volgende:
Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?

quote:
Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.
Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).

Alleen bij A|Club zit ik nu boven het instap level, maar toch houd ik al die programma's bij om 3 redenen: 1. De kans op een gratis room upgrade bij het inchecken is groter. 2. Je kunt de miles soms omwisselen naar Frequent Flyer award miles van je luchtvaartprogramma. 3. Vaak is er een aparte desk voor kaarthouders met een minder lange rij bij het in- en uitchecken.
pi_104112265
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?

:D

Nee, maar dat vroeg laatst ook al iemand!

quote:
[..]

Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).

Alleen bij A|Club zit ik nu boven het instap level, maar toch houd ik al die programma's bij om 3 redenen: 1. De kans op een gratis room upgrade bij het inchecken is groter. 2. Je kunt de miles soms omwisselen naar Frequent Flyer award miles van je luchtvaartprogramma. 3. Vaak is er een aparte desk voor kaarthouders met een minder lange rij bij het in- en uitchecken.
Ik zie de voordelen vaak niet zo, de meeste hotels gebruik ik te onregelmatig. Miles krijg je in bijna elk hotel ook al zonder programma. Veel ketens houden het ook zelf bij zonder programma, zo word ik bij het Four Seasons vaak geupgrade omdat ik daar een tijdland veel gezeten heb (en zij hebben geen programma).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:00:38 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_104134366
Ik vind bij hotels met name de punten en het gratis ontbijt voor privegebruik interessant. Met Diamond en Platinum verzamel je een gratis overnachting per 4 nachten. Dat betekent dat ik er meer verzamel per jaar dan ik vrije dagen heb om ze te spenderen. Handig voor uitjes met het voetbalteam bijvoorbeeld, dan slaapt iedereen gratis en kunnen de kosten drukken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_104137854
heb sinds kort Miles & More,Lufthansa
alleen krijg je van Ams-Fra meer miles dan van Fra-ams
Heeft dat te maken inbound--outbound?

Beetje raar.

edit; sorry, gevonden: andere boekingsklasse.
pi_104463491
Zeg, BA kondigde een paar weken/maanden geleden Bronze Class aan en zou rond dezelfde tijd de drempel naar Silver voor iedereen verhogen van 400 naar 600 (ipv 400 voor mensen die niet in de UK wonen).

Nou krijg ik vandaag een "Welcome to Bronze" mailtje. :{ :{ Terwijl ik net volgende week over de 400 heen zou gaan ... hebben ze deze vernieuwing nou al helemaal ingevoerd en kan ik naar mijn Silver fluiten? ;(

Momenteel staat er nog wel dit:

quote:
For Silver membership you need an additional:

40 Tier Points
Dus ik blijf hopen...

Ah, okay. Originele e-mail teruggevonden, die verklaart het wel. Idd twee verschillende data, dus ik zit goed. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door LintuxCx op 17-11-2011 01:58:55 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_105289310
Het nieuwe BA programma _O_ _O_ _O_

• Eigenlijk alle enkeltjes binnen Europa op punten zijn nu maar 13.50 euro, retourtjes 27.00 euro. Dat is dus inclusief alle toeslagen...
• Alle boekingen met punten zijn voor Goldcard members gratis te cancellen... geen admin kosten, gewoon je geld terug
• Alle boekingen met punten zijn voor Goldcard members gratis te wijzigen... geen admin kosten, ik heb net een ticket voor morgen kostenloos een paar uur verschoven...

Echt, dit is zo geweldig; goedkope full-flex tickets bestellen!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:16:27 #24
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_106685466
Wat was jullie eindstand in 2011?

Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):

Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:22:39 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_106685741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?

Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):

Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Voor alleen BA? Vorig jaar nul vluchten.
In totaal zat ik vorig jaar op 104 vluchten

Ook postte ik begin november al dat ik diamond bij Hilton ging verliezen, maar had vervolgens toch plotseling 25 overnachten erbij. Daardoor zakte ik niet tot zilver maar tot gold... tot mijn verrassing liet Hilton me echter in Diamond, ondanks dat ik die kwalificatie eisen niet haalde.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_106686588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?

Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):

Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Met FB, gok ik? Hier niet enorm veel en ik weet eigenlijk niet eens hoe ik dat terug kan zien, ik sta weer op nul momenteel. In ieder geval genoeg voor Gold, volgens mij zat ik echt net onder Platinum. Verder heb ik maar 50,000 award miles op mijn saldo, aangezien ik ze veel gebruik.

Bij BA sta ik qua punten bijna weer op nul, maar ik heb volgens mij iets van 400k bij elkaar gevlogen (en weer uitgegeven). Zat op 3,260 level miles voor het jaar, daar kan ik het wel zien.

Aantal vluchten moeilijk te zien, kan bij BA alleen nog vinden dat ik er 20 had sinds juli, dus ik gok 40 voor het hele jaar? Bij KLM waarschijnlijk 20 en dan wat kleine dingen bij andere airlines.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:46:18 #27
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_106686727
Ja, alleen FB, platinum overigens, vergeten te melden. :)

Irritant is dat al die programma's hun miles anders bereken, dus eigenlijk is het niet te vergelijken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_106686990
Klopt, dat is idd irritant. Ik had mijn vluchten eigenlijk ook wel eens bij willen houden, ik vermoed dat ik vorige jaar richting de 80-90 gegaan ben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106687657
Punten: ~54.082
Level miles:weet ik even niet meer.
Vluchten: 6.
Via FB
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_106718070
Ik vraag het even hier, omdat meer mensen hier business vliegen: Wat zijn ook alweer de goeie en slechte Amerikaanse airlines? Alweer een tijdje geleden, maar naar Houston zie ik vooral veel tickets met AA of Continental... BA is een stuk duurder, maar als die twee echt klote zijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106724360
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vraag het even hier, omdat meer mensen hier business vliegen: Wat zijn ook alweer de goeie en slechte Amerikaanse airlines? Alweer een tijdje geleden, maar naar Houston zie ik vooral veel tickets met AA of Continental... BA is een stuk duurder, maar als die twee echt klote zijn...
Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.

Bij BA trof ik zo'n opstelling waarbij de aansluitende stoelen een verschillende kant op zijn gericht met een hoog schot ertussen. Dit geeft een gevoel van privacy welke ik zelf erg prettig vind. Ik weet echter niet of BA dat in alle intercontinentale business class cabines heeft.
pi_106731025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:23 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.

Bij BA trof ik zo'n opstelling waarbij de aansluitende stoelen een verschillende kant op zijn gericht met een hoog schot ertussen. Dit geeft een gevoel van privacy welke ik zelf erg prettig vind. Ik weet echter niet of BA dat in alle intercontinentale business class cabines heeft.
Ja, dat heeft BA overal. Voordeel is ook dat die volledig plat gaan, terwijl KLM (en volgens mij meeste Amerikaanse airlines) dat niet hebben. Daarom vlieg ik intercontinentaal ook enkel bij uitzondering KLM, ik slaap gewoon 100% beter bij BA/Cathay/Singapore, etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106777546
Vraagje, waar zou ik het besten kunnen vragen of er op een vlucht een upgrade mogelijk is (als ik die brutaliteit heb :-p) is dat bij in checken (ook als ik al online ben ingecheckt) ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_106777692
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:08 schreef daanski82 het volgende:
Vraagje, waar zou ik het besten kunnen vragen of er op een vlucht een upgrade mogelijk is (als ik die brutaliteit heb :-p) is dat bij in checken (ook als ik al online ben ingecheckt) ?
Bij het inchecken ja. Dan krijg je vanzelf de prijs te horen hoeveel het zal gaan kosten voor je :)
pi_106782151
Dat dus. Vragen staat je altijd vrij, maar ze geven de upgrades toch meestal pas als er overboekt is en dan vaak automatisch aan de frequent flyers aan boord.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:12:48 #36
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_106802219
Eerste puntjes weer binnen. :)

12/01/2012 KL 809 AMS KUL I 150 % 9 537
12/01/2012 SPECIAL ELITE BONUS MILES 100% 6 358

Edit: volgens mij klopt die onderste niet, moeten er 15865 zijn. -O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:51:20 #37
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_106803195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:12 schreef static het volgende:
Eerste puntjes weer binnen. :)

12/01/2012 KL 809 AMS KUL I 150 % 9 537
12/01/2012 SPECIAL ELITE BONUS MILES 100% 6 358

Edit: volgens mij klopt die onderste niet, moeten er 15865 zijn. -O-
Klopt toch, je krijgt er 15865 in totaal
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_106978565
Ik werd zojuist met mijn BA Silver Card niet toegelaten in de Malev lounge in Dublin. Malev en BA zitten beiden in oneworld. Ik dacht dat lounges dan ook gedeeld werden, of heb ik dat dan echt helemaal fout? :?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_106978850
Volgens mij heb je gelijk, maar ik vermoed dat de Malev lounge in Dublin geen eigen lounge is. Als zij ook weer bij iemand anders zitten, willen de regels nog wel eens verschillen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 januari 2012 @ 08:00:32 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_106978921
Lounges worden dan volgens mij alleen gedeeld als er geen alternatief is. BA heeft een eigen overeenkomt met Annalivia Lounge ofzoiets op DUB
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_106978932
Daarom vind ik de Malev verwijzing wat vreemd, ik zou verwacht dat BA daar zijn eigen lounge heeft.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107022169
Ah ja, het probleem is dus dat BA de Aer Lingus lounge deelt en die zit in de nieuwe terminal. Malev zit nog in het ouwe barrel (T1). Het zal idd wat met alternatieve regels wegens delen zijn, want de dame aan de balie zei iets van "Yeah, but this isn't a oneworld lounge". ;(

Vervolgens was de lounge in Budapest (had een overstap daar dus wel wat tijd te doden) dicht wegens renovatie.

Ben ik eens een keer Silver, heb ik er nog niks aan zo te zien. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_107022389
Met silver heb je over het algemeen weinig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107038270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:15 schreef Bajskorv het volgende:
Met silver heb je over het algemeen weinig.
British Airways Silver is op zich niks mis mee. Je krijgt al 2× zoveel miles voor een vlucht (voor reizen naar Californië bijvoorbeeld genoeg om elke reis 1x naar Business te upgraden va. PE) en toegang tot lounges. Meer dan dit zal ik in mijn leven niet krijgen iig, ik maak vooral "lange" reizen, niet zozeer veel. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_107056223
Natuurlijk, de status is vooral lekker voor het sneller sparen. Qua lounges valt het bijna altijd tegen, hoewel BA inderdaad best ok is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107060149
Heerlijk als je bij Lufthansa Miles and more, de silver-status bereikt, krijg je van die mooie statistieken.

als ik geen laptop koffer had gekocht in Frankfurt had ik er 40,499 miles gehad.
en status mijlen, heb ik net met de hakken over de sloot 35 000 gehad, net hoog genoeg voor de silver-status.
Alleen meest noordelijke luchthaven valt me tegen, Kopenhagen.... zuidelijke is dan direct een stuk beter Buenos Aires.
En het meest heb ik gevlogen in een Intercity Express ;)
pi_107394550
hier een linkje om snel gold member te worden bij A|club

http://www.a-club.com/whitelabels/amro/WhiteLabelAClub-amro.html
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 11:08:45 #48
45833 crew  Fogel
pi_107394880
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:56 schreef DancePlaza het volgende:
hier een linkje om snel gold member te worden bij A|club

http://www.a-club.com/whitelabels/amro/WhiteLabelAClub-amro.html
Ik heb ongeveer anderhalf jaar gold gehad bij Accor, maar mijn ervaring was dat de "voordelen" vrij nutteloos waren.

Maar, bij een ander programma heb ik iets heel nuttigs gevonden: SAS Eurobonus geeft standaard 50% korting op de benodigde bonuspunten voor kinderen, en je krijgt UM assistance gratis. Heb nu voor 3 kinderen totaal 18000 punten en ca 110¤ betaald voor een retourtje TRD-CPH. En ze krijgen standaard UM erbij (kost normaal ca 40¤ per kind), maar ik vlieg wel met ze mee (op een betaald ticket). Scheelde me zomaar 300-400¤!
Kunnen ze bij KLM nog wat van leren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_107488679
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.

Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines

Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL

Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Hilton missen?

Sorry hoor maar ik ben blij dat ik geen Hilton meer heb sinds ik de Starwood keten heb ontdekt.
pi_107504649
De keuze is bij ons eigenlijk vrij, en dus zit er nooit iemand in een Hilton. SPG is een prima keten, maar ook daar zit ik te weinig, omdat ik liever gewoon de beste optie per lokatie kies. Dan zit je stiekem best vaak bij ketens zonder miles systeem (Four Seasons, Mandarin, etc...). In Nederland wel veel SPG dankzij Sheraton Schiphol.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107505951
quote:
15s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:06 schreef Iwanius het volgende:
Sorry hoor maar ik ben blij dat ik geen Hilton meer heb sinds ik de Starwood keten heb ontdekt.
Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?

Ik vind zelf een moderne, opvallende architectuur belangrijk aan een hotel. Soms vind je dat bij Hyatt, soms bij Marriott of Westin. Alledrie hebben ze ook oerlelijke filialen. Het hang af van de architect niet van het merk. Een ander vind het welkom/service gevoel belangrijker, maar dit hangt weer af van het personeelsbeleid van de lokale hotel manager.

Hooguit kun je de loyaliteitsprogramma's per keten vergelijken, maar hier heb ik eerlijk gezegd ook geen grote verschillen in ontdekt.
pi_107506629
Architectuur is zeker een punt, verder kijk ik altijd wel naar ligging, kamers en faciliteiten (goeie gym!). Eigenlijk weet je nog een paar keer wel wat je favoriet is. Dat is heel af en toe SPG, maar verder nooit iets met een programma. Mijn hotel punten bestaan dus nauwelijks...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107550900
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 04:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?

Ik vind zelf een moderne, opvallende architectuur belangrijk aan een hotel. Soms vind je dat bij Hyatt, soms bij Marriott of Westin. Alledrie hebben ze ook oerlelijke filialen. Het hang af van de architect niet van het merk. Een ander vind het welkom/service gevoel belangrijker, maar dit hangt weer af van het personeelsbeleid van de lokale hotel manager.

Hooguit kun je de loyaliteitsprogramma's per keten vergelijken, maar hier heb ik eerlijk gezegd ook geen grote verschillen in ontdekt.
Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.

Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2012 11:51:02 ]
pi_107551591
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.

Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Grappig, ik stel eigenlijk alleen die eisen als ik voor werk reis. Voor vakantie mijd ik ketens als SPG echt als de pest. Allemaal prima en praktisch, maar het voegt mij weinig toe. Prive zoek ik liever mooie boutique hotels, luxe apartementen, etc etc...

Beste hotels voor werk varieren dus per stad, maar ik ben erg onder de indruk van de Four Seasons/Mandarin, die steken er al ketens bovenuit voor mij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107556778
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:

Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:14:25 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_107564675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Precies. Ik vind bij Hilton het gratis ontbijt goed, dat maakt gewoon het doen van mijn expenses veel eenvoudiger. Ik werk contractueel in Duitsland en daar hebben we idiote regels voor in hoeverre een ontbijt vergoed kan worden, dan is het prettig als het niet op de bon staat.

Bij SPG is het ontbijt soms gratis in de lounge mogelijk, maar dan nog is het een slap aftreksel van het 'echte' ontbijt. In het Hilton maken ze doorgaans geen onderscheid. Dat vind ik netjes.

Kleine reden om de ene keten boven de andere te verkiezen natuurlijk, maar zoals gezegd. Qua kwaliteit is het verschil tussen beide ketens heel klein. In de ene stad is Sheraton beter, in de andere Hilton en vaak is het allebei kut. Ik verbruik mijn Hilton punten overigens erg graag prive. Ik vind het onzin om een duur boutique hotel uit te zoeken als ik op vakantie ben of een weekendje weg. Ik ga niet om mijn hotelkamer te bekijken, maar voor de stad. Juist als ik zakelijk op pad ben wil ik het gemak van vertrouwde ketens, dat helperige gedoe van die superpremiums vind ik echt vervelend. Misschien is dat prettig bij 10 nachten per jaar, maar bij 200 wordt het klote. Ik voel me zo invalide als iedereen altijd alles achter me opruimt. Ik hang rustig 3 dagen DND op, zodat mijn kamer er lekker geleefd uitziet. Een goede gym is wel belangrijk inderdaad en dat checkin overal precies hetzelfde is.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn afgelopen zomervakantie zat ik 15 nachten gratis in Hilton en 10 nachten in een jeugdherberg. Ook ben ik op punten naar de bestemming gevlogen en mijn totale vakantie uitgaven waren lager dan een weekje werk. Vind ik toch wel mooi hoor en niet omdat ik het me anders niet kan veroorloven :)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_107565427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Bij SPG zijn de W en St Regis goed, en Sheraton wisselend. De rest zie ik nooit. Hilton zie ik nooit meer, maar dat komt omdat ik het echt altijd knudde vond. Wij hebben geen declaratie regels, dus dat soort ontbijt spul boeit me niet. Het Conrad in Brussel vind ik goed, maar de rest weer niet zo.

Ik check de hotels wel echt van tevoren, ik kan me gek genoeg enorm ergeren aan slechte hotels tijdens trips voor mijn werk. Dat terwijl ik me prive er echt nooit druk om maak, vreemd?

Mijn favorieten voor werk zijn wel echt de hotels in Azie trouwens (HK/Singapore/Macau, etc), de kwaliteit ligt echt hoger dan elders.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:50:20 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_107565661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:42 schreef Bajskorv het volgende:

Mijn favorieten voor werk zijn wel echt de hotels in Azie trouwens (HK/Singapore/Macau, etc), de kwaliteit ligt echt hoger dan elders.
Eens! China, Thailand, Singapore.. Fantastisch! Bij alle genoemde ketens overigens al en ook bij de luxe non-ketens. Ga je daar echter naar een lokaal hotel dan kan het in 1x behoorlijk spartaans zijn!

Hilton Shanghai bijvoorbeeld, echt een toevluchtoort voor dikke Amerikanen die daar gewoon een Hilton Burger kunnen bestellen. Zelfs de cafeetjes er tegenover veranderen langzaam in sportsbars met dames van plezier. 100 meter van het Hilton vandaan sta je dan ineens weer in China (nou ja... de Shanghai variant van China)..
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_107568055
In Shanghai wil ik echt op de Bund ofzo zitten, geweldig om 's ochtends te banjeren voor de drukte. Vorige keer daar een Hyatt genomen, was vrij goed. Oh, en het Four Seasons in HK...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107693250
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
pi_107695731
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Bij IHG zit ik heel soms in een Intercontinental, maar de rest heb ik nog nooit bezocht volgens mij. In Nederland heb je natuurlijk het Amstel, maar sinds ik vorig jaar een eigen apartement gekocht heb in Amsterdam, zit ik nooit meer in hotels. Volgens mij heb ik verder eigenlijk af en toe Intercontinental in Parijs, maar ook daar kan ik me vergissen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107702403
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?

Misschien dat ik niet tot de doelgroep behoor en de reclame uitingen mij niet bereiken. Wat zijn jouw ervaringen met deze keten ?
pi_107703098
Alleen Intercontinental is "klassieke high end", de rest valt wel mee. Veel hotels zoals het Amstel of de Grand in Stockholm?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:26:16 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_107707188
Zit Crowne Plaza daar ook niet in? Daar ben ik wel eens, prima doorsnee business hotels
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:38:29 #65
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107707597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 02:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?

Misschien dat ik niet tot de doelgroep behoor en de reclame uitingen mij niet bereiken. Wat zijn jouw ervaringen met deze keten ?
Heb er 6 maanden 'gewoond' in Cairo. Prima te doen. High end business. Met casino. :P

http://www.ichotelsgroup.(...)nces/cairo-semiramis
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108074309
In november ben ik binnen een week tijd eerst bronze en dan silver geworden bij BA. Vooral omdat bronze een week voor ik de 400 tier points haalde ingevoerd werd. :+

En m'n pasje kreeg ik maar niet. Nou heb ik ze opeens allebei, en op de bijgaande brief stond dat ze beide kaarten ook pas in januari opgestuurd hebben, WTF :')

Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 11:57:08 #67
45833 crew  Fogel
pi_108074520
Volgens de SAS nieuwsbrief krijgen we vanaf 5 mei weer gewoon 100% bonuspunten in economy ipv dat 25% en 50% geneuzel :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_108076354
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
In november ben ik binnen een week tijd eerst bronze en dan silver geworden bij BA. Vooral omdat bronze een week voor ik de 400 tier points haalde ingevoerd werd. :+

En m'n pasje kreeg ik maar niet. Nou heb ik ze opeens allebei, en op de bijgaande brief stond dat ze beide kaarten ook pas in januari opgestuurd hebben, WTF :')

Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
Volgens mij heb je er weinig aan. Ik heb enkel op mijn handbagage iets van 4-5 gold cards zitten. Boeit niet enorm, maar met inchecken is dan in ieder geval duidelijk dat die upgrade wel aan mij besteed is :Y
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108078732
:D

Mijn kledingstijl en lange haren zouden me verder niet echt helpen. Plus alleen Silver zet me slechts een klein stapje boven het plebs. :')

Ach, zolang ik Premium Economy zit op lange vluchten vind ik het ook wel best.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108079159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:24 schreef LintuxCx het volgende:
:D

Mijn kledingstijl en lange haren zouden me verder niet echt helpen. Plus alleen Silver zet me slechts een klein stapje boven het plebs. :')

Ach, zolang ik Premium Economy zit op lange vluchten vind ik het ook wel best.
Zolang je maar "attitude" hebt :7

Nee, ik loop er ook zelden "business" bij, zeker niet op lange reizen. Eerder sneakers, beetje relaxte kleding en soms pyama :')

Maar dan nog helpt een stapel gold cards altijd, denk ik dan maar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108140938
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
Het is gewoon een aardigheidje. Priority Luggage is geen onderdeel van het pakket voordelen van Silver. Je kunt echter wel inchecken bij de business checkin en daar plakken ze vaak standaard zo'n priority sticker aan de printout tag van je bagage. De bagagemensen kijken alleen naar dat print label vziw.
pi_108152077
En priority luggage werkt bijna nergens, het is een beetje marketing en weinig echt resultaat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108152345
Ah jammer. Ik zag het ook nergens staan op de BA site überhaupt dus ik rekende er idd niet echt op.

Collega van me was FF bij Aer Lingus, die deden het op zich wel goed. En die gooien je koffer dan ook niet eens op de gebruikelijke bagageband, die staat ergens anders op je te wachten dan — verwarrend als je dat niet weet.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108893267
Begin nu met Flying Blue, had nog gevraagd, indien mogelijk, om een vlucht te boeken via Swiss of Lufthansa, hebben ze voor mij KLM geboekt.
Dus 2 verschillende programma's...

Wat me wel opvalt, voor de vlucht van Brussel naar Shanghai en terug krijg ik slechts 3500 miles.
Terwijl ik bij M&M voor enkele reis naar Shanghai ong 6000 miles kreeg.

Je kan zeggen, ze geven een andere waarde aan de miles, maar de eerste status die je krijg bij FB is 30000 miles, wat zou betekenen dat ik ong 9 retours naar Shanghai moet hebben?
Wow, ik heb de laagste reisklasse gekregen voor de miles, 25% voor de lange vlucht, en 50% voor de korte vlucht :')

En bij M&M is de eerste status niveau bij 35000, wat betekent bij 3 retours Shanghai zou ik al een eerste niveau halen.
pi_108928046
Flying Blue Silver kan je ook krijgen na 15 enkele vluchten. Retour BRU-AMS-Shanghai zijn er al 4. Dus met 4 retourreizen Silver of na 8 Gold.
pi_108930646
Het aantal miles voor dezelfde vlucht kan per maatschappij verschillen. Op welk moment je een nieuw level bereikt, verschilt ook per maatschappij. Maar de voordelen die je per level hebt verschillen vervolgens ook weer. Dit maakt het vergelijken van de Frequent Flyer programma's zeer lastig.

Als je een vlucht naar meerdere programma's kan boeken, dan is het naar mijn eigen ervaring het meest efficient om vooruit te kijken. Kies dan het programma van de maatschappij waarmee je de komende jaren waarschijnlijk het meest vliegt.

Dan spaar je in ieder geval een serieus aantal level-miles bij een bepaalde maatschappij wat uiteindelijk ook de meeste 'gewone' miles oplevert als je een hoger level bereikt.
pi_109449195
Sinds 2007 woon ik in Ierland en vlieg ik regelmatig Aer Lingus, meteen aangemeld voor Gold Circle. En nu, vijf jaar later, heb ik kennelijk genoeg punten verdiend en hebben ze me een pas opgestuurd..

.. net een maand voordat ik per enkele reis het land weer ga verlaten. Beter laat dan nooit... :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 23:37:28 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_109450451
_O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 13:45:55 #79
45833 crew  Fogel
pi_110812664
SAS gaat per 5 mei de nodige veranderingen doorvoeren.


Vooral intra-Scandianie is aanzienlijk duurder. Voorheen kostte het 12000 punten om tussen Noorwegen, Denemarken en Zweden te vliegen, maar na deze verandering dus 20000.
Staat tegenover dat domestic 10k ipv 12k is. En dat ze eindelijk dat 25% geneuzel schrappen. Alle vluchten geven vooraan weer 100% of meer aan punten.

Maar, ik verdien mijn punten bij SAS voornamelijk met mijn co-branded Diners Club card.
Net de zomervakantie betaald en omdat ze tijdelijk vanwege het 20 jaar jubileum 20 extra punten per 100NOK gaven (35 totaal) heb ik er 13500 punten bij door 1 transactie, zonder achter mijn PC vandaan te komen :)

Ga ook een co-branded Amex aanvragen. Koop binnenkort voor ca 200.000NOK aan materialen (op een plek waar ze wel amex, maar geen diners accepteren), en dan krijg ik 40k punten.
Inclusief de punten die al staan, heb ik dat alweer genoeg om met mijn hele gezin op bonustickets binnen Europa te reizen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:59:15 #80
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111004059
AF/KLM:

Carry over your Level Miles to 2012 and beyond
Major breakthrough makes Elite upgrades and renewals even easier

As part of our continuing efforts to make your Flying Blue Elite membership even better (Silver and Gold levels), we’re pleased to announce a very exciting new development. From now on, every Level Mile earned above your level threshold will be saved after your Annual Level Check for next year. So through your extra Level Miles, you can now start the year with a positive account, as your Level Miles balance will no longer go back to zero at the start of the year. This major breakthrough makes it easier for you to:
retain your current membership
achieve enough Level Miles for an upgrade
The additional Level Miles you earned in 2011 will automatically appear in your account from mid-2012. Consequently, you might have enough
Level Miles for an upgrade even sooner than expected!

Platinum members benefit even more, since we have also lowered the threshold for carrying forward their level Miles. So they carry forward a greater number of extra Miles, which will automatically appear from mid-2012 in their account.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111286968
Dit was een best leuke actie ;-):
quote:
Het leek de luchtvaartmaatschappij American Airlines in 1985 een sterke marketingstunt om gegoede klanten voor 250.000 dollar levenslang eersteklassevluchten toe te staan. Nu brengt die onderschatte deal AA in serieuze financiële problemen: "De klant is slimmer dan we dachten."

Voor 192.000 euro de wereld rondvliegen in de luxueuze eersteklasse, mét reisgezel als je er nog eens 115.000 euro tegenaan smeet. Dat kon in 1985 bij AA. "We dachten daarbij aan bedrijven die zo'n deal voor hun toplui wel zouden zien zitten", zegt Bob Crandall, ceo van American Airlines tijdens de jaren 1985 tot 1998, in de LA Times. "Maar als snel bleek de klant slimmer dan wij."

Het is dan wel niet voor iedereen weggelegd, maar wie het kon betalen, zag inderdaad een gigantische opportuniteit. Heel wat reizigers gingen dan ook gretig in op het aanbod en voor hen is sindsdien the sky the limit. Zij vliegen bijvoorbeeld even naar Japan om er te lunchen en weer naar de VS om daar 's avonds te dineren. Eén klant kost de luchtvaartmaatschappij op die manier meer dan een miljoen dollar per jaar.

De rijke klanten zuigen zo AA ook helemaal leeg. In zoverre zelfs dat het bedrijf privédetectives inzet en juridische stappen onderneemt om ze voorgoed aan de grond te houden. Maar de lucky reizigers staan op hun strepen en willen hun luxeleventje hoog in de lucht niet meteen opgeven.

Hoe zou je zelf zijn? Comfortabele zetels met enorm veel beenruimte, heerlijke maaltijden, topentertainment, geen lange wachttijden op de luchthaven en geen annulatiekosten als je effe niet kan. De 67-jarige Jacques Vroom heeft zo al ongeveer 60 miljoen kilometers op de teller staan, of zo'n 1.606 keer de wereld rond.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Airlines-leeg.dhtml


[ Bericht 0% gewijzigd door daanski82 op 08-05-2012 14:01:32 ]
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:34:26 #82
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_111298759
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.

Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
pi_111312848
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.

Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Ik heb met drie reizen met British Airways in de Premium Economy cabine Silver status behaald. PE is wat duurder maar zeker een stuk goedkoper dan Business. En het heeft wat ik nodig heb, een stoel waar ik fatsoenlijk in pas zonder mezelf tien uur lang op te vouwen. Silver is op zich niet ontzettend indrukwekkend, maar hey, ik mag de lounge in, de business check-in rij gebruiken, mag fast-track door security en boarding.. ik vind het al heel aangenaam eigenlijk.

Over het AA verhaal trouwens, hier meer: http://www.latimes.com/bu(...)0,3094073,full.story

Sommige lui leken gewoon hun companion tickets door te verkopen. Kennelijk was er geen regel tegen bedacht maar da's natuurlijk niet de bedoeling idd. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111321290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je jaarlijks een of twee keer een vakantievlucht maakt in economy, dan verzamel je nooit genoeg miles om van de voordelen te genieten.

Die paar keer dat je op Schiphol bent, vermaak je jezelf waarschijnlijk wel met je vrienden of familie in de winkels/horeca. Voor iemand die veel (zakelijk) reist, wordt dat op een gegeven moment vervelend. Dan is de lounge een goede plek om op de vlucht te wachten. De stoelen zitten prettig en er is voldoende rust om te werken. Het aangeboden eten en drinken stelt meestal niet zoveel voor, maar je hoeft in ieder geval niet in ergens in de rij te staan om koffie te kopen.
pi_111322311
Het grootste voordeel van de FF programma's voor mij is inderdaad de lounge, de extra punten (je spaart sneller als je meer 'status' hebt) en de upgrades die je net wat eerder krijgt. Eigenlijk vind ik de punten nog het meest relaxed, ik reis prive ook veel en mijn familie komt er lekker goedkoop mee naar Londen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:58:16 #86
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111322893
De 'privacy' in de lounge. Dat kleine beetje meer ruimte ten opzichte van die andere stinkende passagiers... dat is echt goud waard! Dat je een bladzijde in je boek omdraait en dat je daarbij niemand voor z'n kop slaat. Dat is echt een privilege! Ik heb momenteel status bij alledrie de alliances, maar ga door een nieuwe baan er vermoedelijk 2 verliezen. Gelukkig kijkt mijn nieuwe baas niet op de centjes bij vliegtickets en mag ik gewoon duur vliegen zodat ik de geliefde star alliance iig kan behouden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 11:23:42 #87
45833 crew  Fogel
pi_111370538
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind ;))
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111371478
Nee, ik geloof niet enorm in dat soort concierge diensten. Daarbij heb ik al een assistente ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 11:58:28 #89
45833 crew  Fogel
pi_111371800
Ik geloof er ook niet in, vandaar de vraag, maar het is nu eenmaal een deel van de kaart.
Mijn secretaresse (die ik met anderen deel) helpt niet bij privereizen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111371921
Ik heb weinig bijzondere kaarten eigenlijk, ik zie de baten daarvan niet zo in en het kost toch meestal extra. Ik moet mijn assistente ook delen, maar bij ons is het vrij normaal dat ze prive zaken ook op pikt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:01:48 #91
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111371932
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:23 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind ;))
Nee, nooit. En buiten dat regel ik het liever zelf zodat ik weet dat gebeurt wat ik wil, in de zin van mijn wensen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111372226
Die concierge services beloven natuurlijk een persoonlijk service, speciale toegang, etc. In mijn optiek niet te rijmen met de hoeveelheid klant die ze bedienen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 12:09:42 #93
45833 crew  Fogel
pi_111372235
Die Amex plat is de enige "bijzondere" kaart die ik heb. Heb die aangevraagd omdat ik deze zomer daar twee grote rekeningen mee wil betalen. Door de aanmeldbonus + aantal punten dat ik door die transacties krijg, zit ik al op 55000 Eurobonus punten, en krijg een gratis companion ticket. Met de punten die ik al heb staan, kan ik dan dus mooi van uitsluitend bonuspunten op reis met het hele gezin. Dat was me de 800NOK wel waard en ik zeg die kaart gewoon meteen daarna weer op, ik hou niet van betalen voor credit cards.

Vooral het boeken van hotels met kamers met plek voor 5 personen, of kamers met connecting door, is vrij lastig om zelf online te doen. Vaak hebben suites, zelfs al zijn ze groot genoeg, een maximum van 2 of 3 personen, vind ik erg vervelend.
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111373638
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:09 schreef Fogel het volgende:
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
Ik heb geen ervaring met de Amex concierge, maar over het algemeen ben ik niet tevreden over de dingen die dergelijke concierges voor je regelen, inclusief concierges in hotels. Vaak blijkt dat de aangeboden opties de meest dure zijn of om een andere reden niet efficient. Ze hebben dan ook vaak commissie overeenkomsten met diensten aanbieders en werken niet objectief in jouw belang.

Ik investeer dus zelf mijn tijd in het uitzoeken van verschillende opties. Vaak besef ik al zoekende ook pas wat mijn eisen pakket is. Zo'n concierge boekt misschien een 5 persoons kamer bij een bos terwijl jij aan de zee wil zitten. Het is lastig om alle eisen, wensen en de prioriteiten daartussen aan een derde te communiceren.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:52 #95
45833 crew  Fogel
pi_111374939
Jullie bevestigen op zich allemaal mijn gedachte dat de service niet erg nuttig is.

"Het is lastig om alle eisen, wensen en de prioriteiten daartussen aan een derde te communiceren. "
Da's inderdaad een heel goed punt. Heb een paar reviews gelezen nu, en daar lijkt het inderdaad vaak fout te gaan.
Naja, zal het een keer proberen als ik denk dat het nut kan hebben en dan laat ik mijn bevindingen wel weten :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:53:19 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111375943
Ik heb zo'n concierge functie van Starwood wel eens gebruikt, die krijg je daar bij Platinum level en die helpen je gewoon kamers te krijgen voor normale prijzen (niet de rack rates) als het hotel vol zit. Ik heb het echt zowel bij Starwood als bij credit cards nog nooit geprobeerd voor diensten waarvoor ze bedoeld zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:16:42 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_111376684
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.

Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je alleen privé vliegt is het nauwelijks de moeite waard. Ik ben in één jaar tijd gedeeltelijk voor werk en gedeeltelijk privé naar Vancouver, Chicago en Panama City gevlogen. Daarna was ik nog steeds Brons en heb je er gewoon weinig aan.

Het zet pas zoden aan de dijk als je regelmatig vliegt en naar zilver geupgrade wordt , de lounge-toegang is het relaxed aan frequent flyer miles
pi_111572072
Skytrax heeft onlangs de Top 10 Best Airports in the world voor 2012 bekend gemaakt:

Top ten airports 2012: 1 Seoul Incheon, 2 Singapore, 3 Hong Kong, 4 Amsterdam, 5 Beijing, 6 Munich, 7 Zurich, 8 Kuala Lumpur, 9 Vancouver, 10 Central Japan

Bron: http://www.worldairportawards.com/Awards_2012/Airport2012.htm

Ik ben zelf nooit in Munich, Zurich en Central Japan (= Nagoya, dus niet die van Tokio) geweest, maar kan me verder wel in de rangorde vinden. Schiphol speelt tenminste nog mee in het spel :)
pi_111573631
Ik begrijp echt niet wat er zo relaxed is aan Singapore, ik vind dat echt een smerig vliegveld met dat ouwe tapijt en nauwelijks fatsoenlijke maaltijden/lounges. HK begrijp ik al beter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:26:37 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111644799
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')