als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Sommige reizigers hebben het verzamelen van FF punten tot levensdoel verheven
Het forum Flyertalk is erg handig voor allerlei zeer specifieke vragen en tips.
[..]
Ik neem aan dat je jezelf in ieder geval hebt aangemeld voor het 'xxx' frequent flyer programma, dan zien ze straks tenminste die twee vluchten in je accountoverzicht en heb je meer kans dat ze geloven dat je veel met 'xxx' gaat vliegen.
Begrijp ik, maar het aanmelden voor een frequent flyer programma kan online en kost enkele minuten. Je krijgt aan het eind van de procedure je nummer te weten. Dat is het enige wat je nodig hebt bij je boeking. Je hoeft dus alleen je boeking enige minuten te onderbreken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:41 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...
Een handige strategie is misschien om in elke alliantie 1 programma te nemen. Voor Skyteam heb je Flying Blue al. Voor One World ligt British Airways voor de hand. Voor Star Alliance Lufthansa. Maar het ligt uiteraard aan je persoonlijke reispatronen.quote:Met huidige werkgever vlieg ik altijd met airfrance/klm (zit nu ergens halverwege gold - platinum).
Even uit luiheid deze vraag: welke maatschappijen (ie. flyer programmas) bestrijken de meeste bestemmingen vanuit NL ?
Ik denk dat SN Brussels Airlines tegenwoordig onder Star Alliance hoort. Dus daar kan ik ook miles mee sparen.quote:Mijn bedrijf heeft kortingen genegotieerd met de volgende maatschappijen.
-Star Alliance (in het bijzonder SAS, Lufthansa, British Midland, Austrian Airlines,
United Airlines)
-SN Brussels Airlines
-KLM-Air France
Nee. Je kan met silver alleen de lounges die KLM/AF zelf runnen, gebruiken als je 30 euro of 3000 miles betaalt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:28 schreef Den_Haag het volgende:
Lufthansa (Silver) en nu bezig de KLM uit te breiden. Hopelijk begin volgend jaar eindelijk van Ivory af. Mag je dan bij KLM ook gewoon de lounge in met economy ticket?
Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoekenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:11 schreef Den_Haag het volgende:
http://www.miles-and-more(...)10338&l=en&cid=18002
Zou moeten werken
Bij skyteam tellen chinese binnenlandse vluchten niet voor miles, niet voor lounge. Aan boord kwamen ze vervolgens wel slippers brengen, upgrade aanbiedenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:22 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoeken
En de vlucht van Kopenhagen naar Beijing zou ik zogenaamd nog een stop moeten hebben. Klopt dus ook al niet
Mijn vlucht met Air China vindt hij ook niet, terwijl ze toch allemaal bij Star Alliance zitten...
Vreemd, zal maar wachten tot het wordt toegekend zeker.
Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.
Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines
Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL
Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
En het Lufthansa programma is ook nog beter dan die van KLM.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.
Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines
Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL
Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?quote:
Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).quote:Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?
Ik zie de voordelen vaak niet zo, de meeste hotels gebruik ik te onregelmatig. Miles krijg je in bijna elk hotel ook al zonder programma. Veel ketens houden het ook zelf bij zonder programma, zo word ik bij het Four Seasons vaak geupgrade omdat ik daar een tijdland veel gezeten heb (en zij hebben geen programma).quote:[..]
Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).
Alleen bij A|Club zit ik nu boven het instap level, maar toch houd ik al die programma's bij om 3 redenen: 1. De kans op een gratis room upgrade bij het inchecken is groter. 2. Je kunt de miles soms omwisselen naar Frequent Flyer award miles van je luchtvaartprogramma. 3. Vaak is er een aparte desk voor kaarthouders met een minder lange rij bij het in- en uitchecken.
Dus ik blijf hopen...quote:For Silver membership you need an additional:
40 Tier Points
Voor alleen BA? Vorig jaar nul vluchten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?
Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):
Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Met FB, gok ik? Hier niet enorm veel en ik weet eigenlijk niet eens hoe ik dat terug kan zien, ik sta weer op nul momenteel. In ieder geval genoeg voor Gold, volgens mij zat ik echt net onder Platinum. Verder heb ik maar 50,000 award miles op mijn saldo, aangezien ik ze veel gebruik.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?
Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):
Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vraag het even hier, omdat meer mensen hier business vliegen: Wat zijn ook alweer de goeie en slechte Amerikaanse airlines? Alweer een tijdje geleden, maar naar Houston zie ik vooral veel tickets met AA of Continental... BA is een stuk duurder, maar als die twee echt klote zijn...
Ja, dat heeft BA overal. Voordeel is ook dat die volledig plat gaan, terwijl KLM (en volgens mij meeste Amerikaanse airlines) dat niet hebben. Daarom vlieg ik intercontinentaal ook enkel bij uitzondering KLM, ik slaap gewoon 100% beter bij BA/Cathay/Singapore, etc...quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.
Bij BA trof ik zo'n opstelling waarbij de aansluitende stoelen een verschillende kant op zijn gericht met een hoog schot ertussen. Dit geeft een gevoel van privacy welke ik zelf erg prettig vind. Ik weet echter niet of BA dat in alle intercontinentale business class cabines heeft.
Bij het inchecken ja. Dan krijg je vanzelf de prijs te horen hoeveel het zal gaan kosten voor jequote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:08 schreef daanski82 het volgende:
Vraagje, waar zou ik het besten kunnen vragen of er op een vlucht een upgrade mogelijk is (als ik die brutaliteit heb :-p) is dat bij in checken (ook als ik al online ben ingecheckt) ?
Klopt toch, je krijgt er 15865 in totaalquote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:12 schreef static het volgende:
Eerste puntjes weer binnen.
12/01/2012 KL 809 AMS KUL I 150 % 9 537
12/01/2012 SPECIAL ELITE BONUS MILES 100% 6 358
Edit: volgens mij klopt die onderste niet, moeten er 15865 zijn.
British Airways Silver is op zich niks mis mee. Je krijgt al 2× zoveel miles voor een vlucht (voor reizen naar Californië bijvoorbeeld genoeg om elke reis 1x naar Business te upgraden va. PE) en toegang tot lounges. Meer dan dit zal ik in mijn leven niet krijgen iig, ik maak vooral "lange" reizen, niet zozeer veel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:15 schreef Bajskorv het volgende:
Met silver heb je over het algemeen weinig.
Ik heb ongeveer anderhalf jaar gold gehad bij Accor, maar mijn ervaring was dat de "voordelen" vrij nutteloos waren.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:56 schreef DancePlaza het volgende:
hier een linkje om snel gold member te worden bij A|club
http://www.a-club.com/whitelabels/amro/WhiteLabelAClub-amro.html
Hilton missen?quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.
Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines
Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL
Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:06 schreef Iwanius het volgende:
Sorry hoor maar ik ben blij dat ik geen Hilton meer heb sinds ik de Starwood keten heb ontdekt.
Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.quote:Op donderdag 2 februari 2012 04:06 schreef jaco het volgende:
[..]
Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?
Ik vind zelf een moderne, opvallende architectuur belangrijk aan een hotel. Soms vind je dat bij Hyatt, soms bij Marriott of Westin. Alledrie hebben ze ook oerlelijke filialen. Het hang af van de architect niet van het merk. Een ander vind het welkom/service gevoel belangrijker, maar dit hangt weer af van het personeelsbeleid van de lokale hotel manager.
Hooguit kun je de loyaliteitsprogramma's per keten vergelijken, maar hier heb ik eerlijk gezegd ook geen grote verschillen in ontdekt.
Grappig, ik stel eigenlijk alleen die eisen als ik voor werk reis. Voor vakantie mijd ik ketens als SPG echt als de pest. Allemaal prima en praktisch, maar het voegt mij weinig toe. Prive zoek ik liever mooie boutique hotels, luxe apartementen, etc etc...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.
Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:
Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Precies. Ik vind bij Hilton het gratis ontbijt goed, dat maakt gewoon het doen van mijn expenses veel eenvoudiger. Ik werk contractueel in Duitsland en daar hebben we idiote regels voor in hoeverre een ontbijt vergoed kan worden, dan is het prettig als het niet op de bon staat.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Bij SPG zijn de W en St Regis goed, en Sheraton wisselend. De rest zie ik nooit. Hilton zie ik nooit meer, maar dat komt omdat ik het echt altijd knudde vond. Wij hebben geen declaratie regels, dus dat soort ontbijt spul boeit me niet. Het Conrad in Brussel vind ik goed, maar de rest weer niet zo.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Eens! China, Thailand, Singapore.. Fantastisch! Bij alle genoemde ketens overigens al en ook bij de luxe non-ketens. Ga je daar echter naar een lokaal hotel dan kan het in 1x behoorlijk spartaans zijn!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:42 schreef Bajskorv het volgende:
Mijn favorieten voor werk zijn wel echt de hotels in Azie trouwens (HK/Singapore/Macau, etc), de kwaliteit ligt echt hoger dan elders.
Bij IHG zit ik heel soms in een Intercontinental, maar de rest heb ik nog nooit bezocht volgens mij. In Nederland heb je natuurlijk het Amstel, maar sinds ik vorig jaar een eigen apartement gekocht heb in Amsterdam, zit ik nooit meer in hotels. Volgens mij heb ik verder eigenlijk af en toe Intercontinental in Parijs, maar ook daar kan ik me vergissen.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Heb er 6 maanden 'gewoond' in Cairo. Prima te doen. High end business. Met casino.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 02:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?
Misschien dat ik niet tot de doelgroep behoor en de reclame uitingen mij niet bereiken. Wat zijn jouw ervaringen met deze keten ?
Volgens mij heb je er weinig aan. Ik heb enkel op mijn handbagage iets van 4-5 gold cards zitten. Boeit niet enorm, maar met inchecken is dan in ieder geval duidelijk dat die upgrade wel aan mij besteed isquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
In november ben ik binnen een week tijd eerst bronze en dan silver geworden bij BA. Vooral omdat bronze een week voor ik de 400 tier points haalde ingevoerd werd.
En m'n pasje kreeg ik maar niet. Nou heb ik ze opeens allebei, en op de bijgaande brief stond dat ze beide kaarten ook pas in januari opgestuurd hebben, WTF
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
Zolang je maar "attitude" hebtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:24 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn kledingstijl en lange haren zouden me verder niet echt helpen. Plus alleen Silver zet me slechts een klein stapje boven het plebs.
Ach, zolang ik Premium Economy zit op lange vluchten vind ik het ook wel best.
Het is gewoon een aardigheidje. Priority Luggage is geen onderdeel van het pakket voordelen van Silver. Je kunt echter wel inchecken bij de business checkin en daar plakken ze vaak standaard zo'n priority sticker aan de printout tag van je bagage. De bagagemensen kijken alleen naar dat print label vziw.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
quote:Het leek de luchtvaartmaatschappij American Airlines in 1985 een sterke marketingstunt om gegoede klanten voor 250.000 dollar levenslang eersteklassevluchten toe te staan. Nu brengt die onderschatte deal AA in serieuze financiële problemen: "De klant is slimmer dan we dachten."
Voor 192.000 euro de wereld rondvliegen in de luxueuze eersteklasse, mét reisgezel als je er nog eens 115.000 euro tegenaan smeet. Dat kon in 1985 bij AA. "We dachten daarbij aan bedrijven die zo'n deal voor hun toplui wel zouden zien zitten", zegt Bob Crandall, ceo van American Airlines tijdens de jaren 1985 tot 1998, in de LA Times. "Maar als snel bleek de klant slimmer dan wij."
Het is dan wel niet voor iedereen weggelegd, maar wie het kon betalen, zag inderdaad een gigantische opportuniteit. Heel wat reizigers gingen dan ook gretig in op het aanbod en voor hen is sindsdien the sky the limit. Zij vliegen bijvoorbeeld even naar Japan om er te lunchen en weer naar de VS om daar 's avonds te dineren. Eén klant kost de luchtvaartmaatschappij op die manier meer dan een miljoen dollar per jaar.
De rijke klanten zuigen zo AA ook helemaal leeg. In zoverre zelfs dat het bedrijf privédetectives inzet en juridische stappen onderneemt om ze voorgoed aan de grond te houden. Maar de lucky reizigers staan op hun strepen en willen hun luxeleventje hoog in de lucht niet meteen opgeven.
Hoe zou je zelf zijn? Comfortabele zetels met enorm veel beenruimte, heerlijke maaltijden, topentertainment, geen lange wachttijden op de luchthaven en geen annulatiekosten als je effe niet kan. De 67-jarige Jacques Vroom heeft zo al ongeveer 60 miljoen kilometers op de teller staan, of zo'n 1.606 keer de wereld rond.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Airlines-leeg.dhtml
Ik heb met drie reizen met British Airways in de Premium Economy cabine Silver status behaald. PE is wat duurder maar zeker een stuk goedkoper dan Business. En het heeft wat ik nodig heb, een stoel waar ik fatsoenlijk in pas zonder mezelf tien uur lang op te vouwen. Silver is op zich niet ontzettend indrukwekkend, maar hey, ik mag de lounge in, de business check-in rij gebruiken, mag fast-track door security en boarding.. ik vind het al heel aangenaam eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je jaarlijks een of twee keer een vakantievlucht maakt in economy, dan verzamel je nooit genoeg miles om van de voordelen te genieten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Nee, nooit. En buiten dat regel ik het liever zelf zodat ik weet dat gebeurt wat ik wil, in de zin van mijn wensen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:23 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind)
Ik heb geen ervaring met de Amex concierge, maar over het algemeen ben ik niet tevreden over de dingen die dergelijke concierges voor je regelen, inclusief concierges in hotels. Vaak blijkt dat de aangeboden opties de meest dure zijn of om een andere reden niet efficient. Ze hebben dan ook vaak commissie overeenkomsten met diensten aanbieders en werken niet objectief in jouw belang.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:09 schreef Fogel het volgende:
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
Als je alleen privé vliegt is het nauwelijks de moeite waard. Ik ben in één jaar tijd gedeeltelijk voor werk en gedeeltelijk privé naar Vancouver, Chicago en Panama City gevlogen. Daarna was ik nog steeds Brons en heb je er gewoon weinig aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |