junkiexp | maandag 24 oktober 2011 @ 21:08 |
Ik reed eerst een mooie W124 uit 1985 :![]() Daarna kwam er promotie naar een baan met leaseauto, en heb ik deze verkocht. Ik blijk door mijn nieuwe baan 's avonds wat vaker niet thuis te zijn zodat mijn vriendin incidenteel niet met de auto weg kan. Nu wonen we wel in het centrum van Rotterdam, en ik wilde wat te sleutelen te hebben dus toen zijn we opzoek gegaan. Wat wilden we : iets kleins, wegenbelastingvrij en lekker apart. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Opel Kadett City 1.2N uit 1976 in een opvallende kleur ![]() ![]() ![]() ![]() 4 versnellingen, geen stuurbekrachtiging helemaal niks, puur autorijden dus ![]() Het enige wat erin zit is een kanteldakje en 3 punt gordels (zijn er later ingebouwd) Achter uiteraard geen gordels. Van binnen en buien is het ding totaal niet mooi, en dat hoeft het ook niet te worden. Het moet wel een betrouwbaar ding worden. Wat zijn de plannen : Bougiekabels vervangen (nog zoekende naar een juist set) Kleppendeksel vervangen (al aangeschaft) Oliefilter + Olie vervangen (al aangeschaft) Contactpuntjes + condesator vervangen en afstellen (al aangeschaft) V-riem vervangen (al aangeschaft) Brandstoffilter vervangen (al aangeschaft) Pakking inlaatspruitstuk vervangen (al aangeschaft) Verder heb ik een carburateur revisieset gekocht op Ebay, ik wil de carburateur uit elkaar halen, reinigen en opnieuw in elkaar bouwen. Daarna alles afstellen samen met een vriend van mijn vader (werkt al 20 jaar bij de ANWB) Bekabeling naar radio, sigaerettenaansteker en mistlampen was voor de makkelijkheid allemaal aangelegd met blauw draad (massa en +) en scotch blokjes ![]() Alles eruit getrokken en opnieuw aangelegd, moet alleen de mistlampen nog netjes met een relais aansluiten. Ik heb een drukke baan en ook nog een half te renoveren huis (zie sig ![]() | |
Barcaconia | maandag 24 oktober 2011 @ 21:09 |
De velgen en de kleur zijn geniaal. En een C-kadett is sowieso geniaal, dus deze auto is geniaal. | |
junkiexp | maandag 24 oktober 2011 @ 21:10 |
Eens ! Ik zag net op RDW.nl dat de kleur nog steeds bruin is, dat zal ik maar eens laten aanpassen ![]() | |
sigme | maandag 24 oktober 2011 @ 21:13 |
Mooi ding! | |
ononono | maandag 24 oktober 2011 @ 21:53 |
Leuke bak die (ATS) velgen had ik ook onder mijn eerste mini. Hier een aantal tips van een die hard oldtimer rijder (nieuwste auto ooit kwam uit 1975 en allen zijn ze zo goed als dagelijks gebruikt) Kwaliteit van punten en condensators van tegenwoordig is hopeloos! zoek een simpel elektronisch setje (hall effect sensor) om die te vervangen en je bent al halverwege. Vervang met je brandstof filter gelijk alle rubber brandstof leiding is cheap en zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid (leidingen kunnen van binnen verteren van buiten prima lijken) Vervang de V snaar Check of distributie een riem of ketting is en of deze gedaan moet worden. En check heel grondig alle andere rubber (koel)slangen Vergeet verder de ophanging niet smeer alles door wat je kan doorsmeren check de rubbers. En last but not least gooi alle holle ruimtes en de onderkant helemaal vol met tectyl!!! Daar na is het tijdens het eerste halfjaar lang zoeken naar alle piepjes en kraakjes en die verhelpen (alle deur en raam rubbers in de vaseline zetten helpt erg). Als ie eenmaal meerdere keren per week gebruikt word en lekker rijd heb je een erg leuke betrouwbare oldtimer! | |
ZwartmetSuiker | maandag 24 oktober 2011 @ 21:56 |
Eindelijk een projecttopic ![]() | |
T42 | maandag 24 oktober 2011 @ 23:06 |
geen opel fan maar deze is wel leuk ![]() | |
Anne | maandag 24 oktober 2011 @ 23:09 |
| |
junkiexp | maandag 24 oktober 2011 @ 23:15 |
Heb echt geen benul van de staat van de auto qua roest, februarie moet hij gekeurd worden dus dan gaan we het zien. Heb de auto echt voor een appel en een ei gekocht dus ik kan er wel een paar honderd euro in kwijt als het moet. Het groen is met een roller gedaaan dus dat is zo bijgewerkt (naar mat zwart ![]() | |
T42 | dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:17 |
zou em groen laten lekker fris en opvallend | |
sijs | dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:16 |
ik heb jaren een c-city 16 s gehad Gordels achter zijn zo te monteren, de bevestigings punten zitten er al, -zitten plastic dopjes in links en rechts boven de achterbank, en als je de zitting verwijderd zie je ze op de chassisbalken zitten v-snaar niet té strak spannen, dan doe je een leven met je waterpomp -tip van een oude opelmonteur ooit gehad: als je door een plas water rijdt mag je hem eventjes horen piepen, dan staat ie precies goed- die 1200 blokjes zoals jij er een hebt zijn nog jaren geleverd in de D en E kadettjes en ook in de corsa A en B tot ver in de jaren 90 -dus op de sloop kan je daar ook een hoop uithalen Succes | |
junkiexp | dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:44 |
Bedankt voor de vele tips, ik zal ze meenemen als ik ga sleutelen ! | |
junkiexp | dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:45 |
Of elke maand een andere kleur ![]() EK komt er toch bijna aan ? ![]() | |
junkiexp | dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:46 |
Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin. Ik denk zelfs dat ik de achterbank eruit ga halen, ding is gaar en kost ruimte. | |
error_404 | dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:49 |
| |
T42 | dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:34 |
als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer haha | |
junkiexp | woensdag 26 oktober 2011 @ 00:21 |
Nee, alleen aan geluk ga je wat hebben in deze auto ![]() | |
sijs | woensdag 26 oktober 2011 @ 06:03 |
[PROJECT] De kikker C-kadett city van Junkiexp deze was tot voor een paar jaar van mij de 12tv41 als de link niet werkt...google het kenteken dan komt de afbeelding ook | |
junkiexp | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:17 |
Net ding zo te zien ! Verkocht omdat ? | |
Hyperdude | donderdag 27 oktober 2011 @ 00:00 |
Voor als je uitgekeken bent op groen ![]() ![]() leuke bakkies ![]() | |
sijs | zondag 30 oktober 2011 @ 09:59 |
de balken vooronder voorwielophanging en de binnenschermen waren rot dus de motor moest eruit en de voorschermen eraf, achter bij de chassisbalken zaten ook al een paar nare plekken., carburateur moest gereviseerd worden, rembekrachtiger was niet meer goed, hoofdremcilinder kwam eraan, dus het werd mij iets te begrotelijk, ik heb zelf geen garage/werkplaats om hem rustig op te knappen..wij hebben hem van 1986 gehad tot ongeveer twee jaar terug..deed wel zeer om hem weg te moeten doen -het is een originele 16s- maar goed te zien dat hij nog op de weg is | |
Herr.Flick | zondag 30 oktober 2011 @ 11:17 |
Voordat je de kleppendeksel gaat vervangen stel dan meteen je kleppen af. Dit moet gebeuren met bedrijfswarme lopende moter Sluit wel de kleine vaccuum slang af met een boutje oid, en zet de auto zo laag mogelijk in toeren, dit voorkomt een heel oliebad rondom je moter. Maak van een kartonnetje een spatschermpje dat je tussen de rand van de cilinderkop en de tuimelaars zet, motor starten en stellen maar die handel! (LEUK WERKJE! ![]() Controleer of het onderste gaatje aan je inlaatspruitstuk nog open is, deze gaan wel eens dicht zitten, anders effe een boortje er doorheen halen. Controleer je vaccuum vervroeger, het membraam is stok oud en je hebt kans dat deze nu niet meer werkt. Distributieriem heb je niet, kettingen gaan in feite nooit stuk van deze motoren. Zet je CO iig niet laag, daar houden ze niet zo van, vooral in de winter met veel verbruikers aan wil het dan wel eens afslaan als het CO te laag afgesteld staat. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Herr.Flick op 30-10-2011 11:23:18 ] | |
junkiexp | zondag 6 november 2011 @ 12:38 |
Bedankt voor de nuttige info ! | |
junkiexp | zondag 6 november 2011 @ 12:41 |
Wilde van de week nog even een stuk gaan rijden, maar er lag een zekering uit.![]() Dat zijn van deze jongens en die had ik niet op voorraad. Bij de Gamma even een setje gehaald en vanmiddag even een rondje rijden denk ! Zit er over te denken om de Kadett te schorsen en in april er mee te gaan beginnen. De APK verloopt in feb en daar baal ik van want dan moet ik dus in de winter buiten sleutelen. | |
Herr.Flick | zondag 6 november 2011 @ 13:05 |
Dan ga je nu toch keuren, zoveel laat je dan ook niet vallen | |
junkiexp | zondag 6 november 2011 @ 13:07 |
Kan dat al een paar maanden vtv ? | |
Herr.Flick | zondag 6 november 2011 @ 13:44 |
Je mag in rpincipe elke dag je auto aanbieden voor een APK, alleen geldt de '2 maanden' regeling dan niet, dwz: je mag je auto 2 maanden voor je eind datum ter apk aanbieden, als hij dan goed gekeurd word, blijft de oude datum gehandhaaft (+ 1 jaar) Voorbeeld: APK vervalt op 1-3-2012 Indien je met deze auto nu naar de APK zou gaan dan is de nieuwe apk vervaldatum 6-11-2012 Je mag de auto ook aanbieden vanaf 1-1-2012, dan geldt de datum bij goedkeuring 1-3-2013. Voor bepaalde voertuigen gelden langere termijnen, voorbeeld zijn jongere auto's of oldtimers die 30 jaar of ouder zijn (2 jaar, of zelfs APK vrij gesteld < 1960) Prijstechnisch maakt het niet veel uit, of je nu gaat schorsen, of een nieuwe APK neemt, daarbij zul je bij een schorsing de auto op eigen terrein moeten zetten (niet op openbare weg), en na de schorsing mag je niet eens met je auto naar het APK station rijden voor ene keuring. Tel uit je winst! (of verlies ![]() | |
junkiexp | zondag 6 november 2011 @ 15:55 |
Bedankt voor de uitleg, helder ! We zijn eruit, de auto wordt geschorst en komt op een stallingsruimte van een autobedrijf te staan. In April oid uit de schorsing halen en gelijk laten keuren ! | |
powerflux | maandag 7 november 2011 @ 09:57 |
eerst keuren, dan ontschorsen. je mag wel geschorst naar de keuring rijden (neem altijd een bewijs mee dat je een afspraak hebt en zorg dat je verzekerd bent). bij goedkeuring vervolgens even langs postkantoor en laten ontschorsen. ik heb hier eerder een topic over geopend en ook later uitleg over gegeven nadat ik met het RDW en de politie had gebeld. indien nodig zal ik alle info voor je terugzoeken. maar, let op: bij afkeur mag je echter niet terugrijden, en zal de auto dus eerst bij die garage moeten worden gerepareerd. als je eerst ontschorst heb je een zeer aannemelijke kans op direct een boete wegens verlopen APK. | |
junkiexp | maandag 7 november 2011 @ 22:24 |
De auto komt op 30 meter van een garage te staan dus ik zal niet zo'n risico lopen. Maar een geschorste auto keuren is dus geen probleem ? | |
powerflux | woensdag 9 november 2011 @ 09:25 |
het is niet het risico van 'betrappen' door politie, maar puur registratie. zodra je de auto ontschorst, wordt aangenomen dat je ermee de openbare weg op gaat - automatisch met verlopen APK. Je kunt verhalen vinden van mensen die het andersom deden en een paar dagen later een boete kregen. Maar, inderdaad, je mag met geschorste auto naar de keuring rijden. Ga dus ook niet onderweg naar het keuringsstation langs de lidl om wat bier in te slaan, dan misbruik je deze regel. Terug naar huis moet hij ontschorst en gekeurd zijn. Daarnaast heb je natuurlijk het eerder genoemde bewijsje van de garage bij je dat je die dag dat tijdstip gaat keuren. De reden dat ik beide instanties had gebeld is omdat ik niet kon vinden of er limieten zaten aan de afstand naar de keuringsstation. De rest stond netjes beschreven op de site van het RDW, en kun je ook terugzoeken als je twijfelt. Beide (RDW en politie) konden niet aangeven dat dit er was, maar zeiden wel: neem alsjeblieft de kortste weg. Mocht je toch 100KM willen rijden, bel dan voor de zekerheid effe of dit niet veranderd/verduidelijkt is. noot: indien je auto niet belastingvrij is, moet je voor die ene dag dat je geschorst naar de keuring rijdt officieel belastingontheffing aanvragen. hier zal het keuringstation zich niks van aantrekken, maar het is voor het geval dat je een controle tegenkomt. dan kun je aantonen dat je niet de belasting aan het ontduiken bent (immers betaal je geen wegenbelasting als hij geschorst is). regelsregelsregels. [ Bericht 22% gewijzigd door powerflux op 09-11-2011 09:35:21 ] | |
Herr.Flick | woensdag 9 november 2011 @ 13:15 |
Nee, is geen probleem. | |
junkiexp | zaterdag 4 februari 2012 @ 15:10 |
Vandaag de bougies vervangen, dat was ook echt nodig ![]() Met -10 was het na een paar keer het gaspedaal intrappen gelijk lopen. Valt niet tegen toch? Het is baggerweer geweest en ik ben onwijs druk dus ik moet even kijken wat ik ga doen. A.s. maandag is de apk verlopen. Er zit hier een garage 20 meter verderop, daar laat ik hem onofficieel keuren. Mocht er veel aan de hand zijn ga ik hem schorsen en stallen tot mei oid. Als het mee valt laat ik het maken en dan heb ik apk voor 2 jaar. Mocht hij echt helemaal doorgerot zijn gooi ik hem op MP ![]() | |
junkiexp | zondag 5 februari 2012 @ 20:44 |
Vandaag de carb gedemonteerd, hier was al wat gerommeld en ik had een revisiesetje gescoord dus ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald. Grote delen staan te weken en ik heb al wat kleine dingen schoongemaakt. Ben benieuwd of ik het allemaal weer in elkaar krijg ![]() ![]() | |
hardcore-gabber | zondag 5 februari 2012 @ 21:35 |
mooi | |
powerflux | zondag 5 februari 2012 @ 22:18 |
hopelijk niet, maar laat het me even weten van te voren.. het is een charmant wagentje! | |
junkiexp | zondag 5 februari 2012 @ 23:32 |
Carb is weer lekker schoon en zit voor het grootse deel alweer in elkaar:![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 6 februari 2012 @ 09:11 |
Was wel te doen dus? | |
Turquaz52 | maandag 6 februari 2012 @ 10:46 |
Dalijk slaat je auto op hol doordat je iets vergeten bent waardoor ie volgas geeft.. ![]() | |
Herr.Flick | maandag 6 februari 2012 @ 15:08 |
Zal niet meevallen als de ontsteking ook stroomloos gezet word! ![]() | |
junkiexp | maandag 6 februari 2012 @ 20:42 |
Ik vond het meevallen, veel foto's gemaakt van hoe alles zit. Dit is een single barrel carb, die zijn niet echt heel ingewikkeld, is meer een grote bromfiets carb ![]() Het meeste werk was het schoonmaken, daar ben ik wel ff mee bezig geweest. | |
junkiexp | maandag 6 februari 2012 @ 20:43 |
Komt wel goed hoor ![]() | |
junkiexp | vrijdag 10 februari 2012 @ 20:26 |
Carb is af, netjes schoongemaakt en gereviseerd. Morgen monteren en kijken of ik de motor aan de gang krijg ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 februari 2012 @ 00:11 |
Ziet er weer gelikt uit ![]() | |
junkiexp | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:50 |
Vandaag de carb er weer opgezet en een aantal vacuüm en benzineleidingen vervangen voor nieuwe gewapende exemplaren.![]() ![]() Ik ga het originele luchtfilter vervangen en er komt een plat k&n luchtfilter op, ik vind dit luchtfilter een onding en het is erg gaar en niet meer mooi te krijgen. Tevens nog een iets mooier geluid ![]() Vacuumaansluiting van het spruitstuk dop ik dan af, en op de carterontluchting komt ook een filtertje. Vandaag is er bij mij ouders een set bougiekabels binnen gekomen, die moet ik nog even monteren en dan kan ik kijken of ik de motor aan de praat krijg. | |
Herr.Flick | zaterdag 11 februari 2012 @ 22:31 |
Open luchtfilter zou ik niet doen, dit ivm de winterstand die je dan niet meer hebt, en deze is met kouder weer toch wel wenselijk. | |
junkiexp | zondag 12 februari 2012 @ 02:54 |
Moet lukken met de choke toch ![]() En daarbij gaat deze auto in de winter amper rijden, daar hebben we en daily voor! | |
Herr.Flick | zondag 12 februari 2012 @ 08:05 |
Niet als je carburateur bevriest! ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 12 februari 2012 @ 11:12 |
Of je koopt een K&N inlegfilter voor in je originele behuizing. | |
junkiexp | zondag 12 februari 2012 @ 13:08 |
Daar heb jij gelijk in! | |
junkiexp | zondag 12 februari 2012 @ 13:12 |
Die originele behuizing ziet er niet meer uit en is van kunststof dus daar valt niet veel meer aan te redden. Ik hou het wel beschaaft, ik wil iets als dit direct bovenop mijn carb: ![]() Op de carterontluchting komt dan zo'n filtertje: ![]() Dan hoeft mijn carburateur de carterdampen ook niet te slikken ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 12 februari 2012 @ 13:27 |
Ik zou het niet doen.. warme lucht in je inlaat is iets waar je niet op zit te wachten, en al helemaal niet bij een carbmotor, dan is de boel van geen kant meer af te stellen ![]() kun je niet een origneel behuizinkje van opel-forum (of zo) af plukken? kan me niet voorstellen dat daar niet aan te komen is, en als je dáár dan een K&N filter in gooit, heb je wél positief resultaat ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 12 februari 2012 @ 13:30 |
Of je moet je uitlaatspuitstuk gaan inpakken om de warmte tegen te gaan. Zo'n luchtfilter zoals je nu wilt hebben werkt alleen maar averechts. | |
junkiexp | zondag 12 februari 2012 @ 15:34 |
We gaan wel even wat zaken uitproberen, eerst maar eens goed lopend krijgen ![]() iig bedankt voor de feedback. | |
sijs | zondag 12 februari 2012 @ 15:47 |
die c-kadettjes hebben origineel een metalen luchtfilterhuis met een tuit die richting voorkant staat, en een onderinlaat die via een slang en een metalen stukje warme lucht langs het uitlaatspruitstuk zuigt daar zit een met de hand te verstellen klepje in, met zomer en winterstand..heel basic de 16s modellen hebben een automatisch klepje, luchtgestuurd membraampje,, dat zelf bij koude motor (werkt op de choke-onderdruk) het klepje naar warm stuurt, en als de choke afvalt, loopt het klepje naar de andere kant en zuigt hij gewone lucht aan..werk over het algemeen heel bevredigend | |
dimmak | maandag 13 februari 2012 @ 20:57 |
Puike wagen en interessant topic. | |
junkiexp | maandag 13 februari 2012 @ 22:35 |
Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken. | |
junkiexp | maandag 13 februari 2012 @ 22:35 |
Thanks! | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 14 februari 2012 @ 09:22 |
Het zal averechts werken. | |
sijs | dinsdag 14 februari 2012 @ 17:46 |
je moet alleen oppassen, dat als je hem nog op zomerstand hebt staan, dat je carburateur kan bevriezen gedurende de tijd dat je motor nog niet goed warm is.. als je motor eenmaal goed warm is,is je carb dat ook en blijft hij wel lopen maar de warme lucht die je langs het spruitstuk aanzuigt zorgt er ook wel voor dat je benzine iets beter verdampt in de winter en dat voordeel heb je niet met een open filter 's zomers zal het niet zoveel uitmaken overigens | |
junkiexp | dinsdag 14 februari 2012 @ 20:57 |
Maar in de winterstand wordt er toch ook continue hete lucht aangezogen? | |
junkiexp | dinsdag 14 februari 2012 @ 20:58 |
Ik snap het, bedankt voor de toelichting. | |
hardcore-gabber | dinsdag 14 februari 2012 @ 22:42 |
respect | |
ZwartmetSuiker | woensdag 15 februari 2012 @ 08:49 |
Nu wle ja maar straks in de zomer niet. Als er inderdaad zo'n slang van het front naar het luchtfilter loopt. Je motorruimte wordt heet hè. | |
junkiexp | woensdag 15 februari 2012 @ 20:13 |
![]() Dit is het luchtfilterhuis wat erop zit, staat nu op zomerstand. Dan heb je een beetje een idee ![]() | |
junkiexp | zaterdag 18 februari 2012 @ 19:58 |
Van de week nieuwe bougiekabels gemonteerd. In principe ready om te starten, maar de accu is plat en de starthulp is leeg. Die staat nu te laden en dan morgen maar eens kijken of hem aan de praat krijgen, Als dat naar wens gaat dan gaat hij voor de apk. Ook nog ff banden oppompen en de verlichting controleren e.d. | |
junkiexp | zondag 19 februari 2012 @ 15:43 |
Net nog eventjes bezig geweest. De vlotterkamer moet weer helemaal vol lopen dus hij wilde niet gelijk aanslaan helaas. Ik heb een klein beetje benzine boven in de carb gegooid en toen sloeg hij direct aan. Dus de ontsteking e.d. is nu helemaal in orde. Daarna was de starthulp alweer leeg, dat ding heeft 12 uur staan laden maar gaf nog steeds niet aan dat hij al vol was. Ik heb benzine op de cab, als ik de aanvoerslang eraf haal dan spuit er wat benzine in het rond, dus er staat druk op. Ik heb niet het idee dat er benzine wordt ingespoten via de sproeiers, maar ik moet even wachten totdat ik weer een beetje power heb om dat te controleren. | |
junkiexp | zondag 19 februari 2012 @ 17:15 |
Starthulp erop maar dat ding is gaar. Dus even een andere auto met startkabels erg tegenover gezet. Motor draaid mooi rond maar is niet aan de praat te krijgen. Een slokje benzine bovenin het gat van de carb en hij slaat in 1 keer aan. Ik heb dus iets niet goed gedaan met de carb. Vlotterkamer zit vol dus dat gaat iig goed. Carb ligt er nu af en ik ga nu sleutelen om te kijken wat het kan zijn. | |
Herr.Flick | zondag 19 februari 2012 @ 17:27 |
Als je pompt met het gas, word er dan wel benzine ingespoten? | |
junkiexp | zondag 19 februari 2012 @ 17:57 |
Nope. Ik heb de carb nu uit elkaar liggen, ben aan het kijken wat het kan zijn. | |
Inlognaam | zondag 19 februari 2012 @ 18:23 |
Ik vind 'm leuk in deze kleurstelling en zou 'm zo laten. | |
JerryLee | zondag 19 februari 2012 @ 18:43 |
heb je wel benzinedruk? Zit je brandstoffilter niet achterste voren ? | |
junkiexp | zondag 19 februari 2012 @ 19:08 |
Ja, nee. Vlotter zit helemaal vol dus dat is allemaal goed. Ik gok op een verstopt kanaal ergens. Carb ligt nu uitelkaar en die ga ik morgen schoonblazen, dan weer eens proberen. | |
ZwartmetSuiker | zondag 19 februari 2012 @ 19:43 |
Wel een goeie pakking gebruikt? Niet dat 'ie iets cruciaals afsluit. | |
junkiexp | zondag 19 februari 2012 @ 20:20 |
Jep, alle gaten komen goed overeen, maar in het deksel zit sowieso een kanaal verstopt. ![]() Nummer 6 krijg ik geen lucht doorheen als ik er met me mond op blaas, bij een andere carb die ik heb liggen gaat dat wel en dat is het hetzelde model. Dus dat ga ik overzetten, hopelijk is dat de boosdoender. | |
junkiexp | zondag 19 februari 2012 @ 21:38 |
Carb helemaal gestript en nog een keer gereinigd. Alles ligt nu te drogen en morgen ga ik hem doorsspuiten met lucht en dan nogmaals in elkaar zetten. Als het dan nog niet werkt dan snap ik niet wat er aan de hand kan zijn. Ik heb 4 dezelfde carb's liggen dus ik weet precies hoe alles in elkaar zit. | |
ZwartmetSuiker | zondag 19 februari 2012 @ 22:03 |
Anders gewoon een Weber erop ![]() | |
junkiexp | zondag 19 februari 2012 @ 22:12 |
Haha, ik vind die dingen best duur en bij een 1.2 motor heeft het niet echt veel nut. Dan koop ik liever een lasapparaat ![]() | |
JerryLee | zondag 19 februari 2012 @ 22:18 |
| |
junkiexp | maandag 20 februari 2012 @ 21:41 |
Wel bruut, maar voor dat geld zou ik er dan een andere motor in lepelen. Daarnaast moet je dan ook gaan ombouwen naar een manta as met andere remmerij e.d. | |
junkiexp | maandag 20 februari 2012 @ 21:45 |
Afijn, vandaag de carb in de garage bij mijn vader bewerkt. Elk kanaaltje doorgespoten en ik heb nog een pakking tussen de venturi en de gasklep aangepast. Daar zitten verschillende gaatjes in maar bij 1 doorlaat van een kanaal zat er geen gaatje in de pakkingen die ik bij de revisieset kreeg. Die had ik er dus met een speld ingemaakt maar dan duw je eigenlijk het pakkingmateriaal opzij en niet weg. Die heb ik nu handmatig met een staalboortje netjes gemaakt. Carb zit nu weer helemaal in elkaar, helemaal perfect, stof en vuil vrij in een ziplocker. Dus we gaan van de week nog eens kijken of het nu wel gaat werken ![]() | |
junkiexp | maandag 20 februari 2012 @ 22:52 |
Net ook nog een nieuwe benzinepomp gescoord ![]() | |
Herr.Flick | maandag 20 februari 2012 @ 23:45 |
nu nog effe starten.. ![]() | |
junkiexp | maandag 20 februari 2012 @ 23:46 |
Misschien dat ik morgenmiddag ff een paar uurtjes pik om de dett te starten ![]() | |
sijs | dinsdag 21 februari 2012 @ 01:15 |
ik zag hem liggen op de foto, die pomp is trouwens voor alle blokken ( 12, 16 en 20) hetzelfde wat wel slim is, is om tussen pomp en carburateur een los filtertje te zetten extra zekerheid, en je kan altijd zien of je pomp werkt succes morgen | |
junkiexp | dinsdag 21 februari 2012 @ 14:19 |
Dat kan niet want ik heb die nog niet in mijn bezit, die ligt nog in België ![]() Welke foto bedoel je eigenlijk? | |
junkiexp | dinsdag 21 februari 2012 @ 14:29 |
Ik ga nu de carb er opzetten, hopelijk werkt het nu ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 21 februari 2012 @ 14:30 |
We zien de filmpjes wel verschijnen ![]() Suc7 ![]() | |
junkiexp | dinsdag 21 februari 2012 @ 17:03 |
Tikkie lopen ![]() Ben ff filmpje aan het uppen, moment ![]() | |
junkiexp | dinsdag 21 februari 2012 @ 17:15 |
junkiexp | dinsdag 21 februari 2012 @ 17:27 |
Gelijk ook even een klein rondje in de straat gereden, de banden zijn zacht en de remmen doen het niet helemaal lekker maar dat komt wel goed. Grofweg het CO een beetje afgesteld, en ik kan nu in 1 keer doortrappen naar het einde van de versnelling zonder hikken en inhouden. De motor reageert nu ook op de CO- en stationairschroef en dat was eerst niet ![]() Stationair lopen gaat ook goed, valt ook niet meer uit tijdens het schakelen. De vacuumvervroeger van de onsteking werkt ook goed, want ik zie bij gasgeven de grondplaat van de ontsteking omhoogkomen! Motorisch is het nu tot de keuring in orde, nu alleen nog even wat kleine zaken nalopen en dan APK. Ik heb wel een lekkage ergens, want het is nat op de vloer van de bestuurdersplek. Verder nog even een nieuwe binnenlampje afgemonteerd: ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 21 februari 2012 @ 21:41 |
![]() | |
sijs | woensdag 22 februari 2012 @ 00:59 |
deze foto bedoelde ik, ik zie je klepdeksel, carburateur en spruitstuk en de benzinepomp liggen Will | |
sijs | woensdag 22 februari 2012 @ 01:00 |
gefeliciteerd... | |
junkiexp | woensdag 22 februari 2012 @ 19:47 |
Aha, dan snap ik het. Maar dat was een foto die van het internet af had geplukt als voorbeeld voor het luchtfilterhuis, vandaar de mix-up ![]() | |
junkiexp | woensdag 22 februari 2012 @ 19:48 |
Thanks, altijd leuk om iets te doen wat je nog nooit hebt gedaan en dat het blijkt te werken. Ik was nu 30 euro kwijt, als je zo'n carb wegbrengt kan je dat wel vermenigvuldigen met factor 5. | |
N.I.M.B.Y. | donderdag 23 februari 2012 @ 00:16 |
Die kleur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 23 februari 2012 @ 00:22 |
Goegedaanjoggie! ![]() | |
junkiexp | donderdag 23 februari 2012 @ 19:13 |
I did it ![]() | |
JerryLee | donderdag 23 februari 2012 @ 19:29 |
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php?topic=6724.0 | |
sijs | zaterdag 25 februari 2012 @ 08:32 |
geeft schouderklopje | |
junkiexp | zaterdag 25 februari 2012 @ 15:59 |
Vanmiddag nog een aantal zaken doorgesmeerd zoals de scharnieren en de vangers van de deuren. Ook de stoelen verschoven niet helemaal soepel en na een likje vet gaat dat een stuk beter. Na 3 dagen stilstaan sloeg de motor gelijk aan. Paar keer gasgeven, choke half open en starten, gevolg is dat de motor direct aanslaat en blijft lopen. Tijd laten draaien en een rondje gereden, de motor liep nog niet helemaal lekker en pakte niet altijd even goed op. Verder komt de temperatuur meter niet tot het midden, maar blijft er een beetje voor hangen. Wat mij betreft een thermostaat die open blijft staan, de nieuwe ligt al klaar. Dit zal ik combineren met het schoonspoelen van het koelingssystem. Op gehoor met warme motor de CO en stationaire afstelling gedaan en zie hier het resultaat: Daarna nog een rondje gereden en ik ben weer erg tevreden: Het differentieel van de achteras zingt wel een beetje, ik zal die olie ook eens een keer verversen. Heb er verder niet echt problemen mee want dit hebben ze volgens mij allemaal wel. | |
Herr.Flick | zaterdag 25 februari 2012 @ 23:55 |
Kan goed zijn dat de spanningsregelaar van je meters wat afwijkt ipv dat je thermostaat afwijkt. Ook hier.. meten is weten! De thermostaat zit in de dikke aansluiting van je waterpomp, slamg eraf, borgveer eruit en je hebt hem eruit, de spanningsregelaar van je metertjes zit achterop je cockpitje. ![]() | |
sijs | zondag 26 februari 2012 @ 07:58 |
als je toch je thermostaat eruithaalt, als je hem schoonmaakt zie je de openingstemperatuur erop ingestanst, opletten dat de nieuwe dezelfde themperatuur heeft .. je kan de oude even in een groot glas heet water leggen en je ziet gelijk of hij werkt op bedrijfstemperatuur hoort het wijzertje zo ongeveer in het midden te staan, bij de een soms wat meer naar links bij de ander wat meer naar rechts als je hem koud start hoor je de meter te zien oplopen en en kan je zien wanneer de thermostaat open gaat, dan zakt de meter iets om daarna weer op te lopen (kachelkraan dan dicht laten...is hij sneller op temperatuur) en het differentieel zal je altijd wel wat horen...typisch opel mijn record-combi hebben we van 1994 tot 2005 gereden met een zingend differentieel heb je overigens de schakelaar van de binnenverlichting al gevonden? -en dan bedoel ik niet die bij de deuren- | |
junkiexp | zondag 26 februari 2012 @ 12:28 |
Ik denk zelf dat het de thermostaat is, deze ga ik dan sowieso even vervangen. Zulke dingen zijn gelukkig niet kostbaar en zijn leuk om te doen. | |
junkiexp | zondag 26 februari 2012 @ 12:42 |
Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit weg ![]() De schakelaar voor de binnenverlicting, de lichtschakelaar uittrekken bedoel je? Ik wist het toevallig, mijn vader heeft voor zijn werk iets van 20 jaar Opel gereden. Dat begon volgens mij met een Kadett, Corsa, Astra F, Astra G en nog wat andere Opels. Volgens mij heeft zelfs de Astra G nog dezelfde constructie gehad. Ik heb zelf een Astra H en daar zit het niet meer in ![]() | |
sijs | zondag 26 februari 2012 @ 13:02 |
ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-) zat ook in de ascona, manta en record, en omega zelfs nog heb zelf b en c kadettjes gereden en gesleuteld, laatste opel was een record stationwagen, zoals ik al schreef (heb nu een 406 break, ook een heel fijne auto) | |
junkiexp | zondag 26 februari 2012 @ 18:04 |
Ik kan het me voorstellen, het ligt niet echt voor de hand ![]() | |
junkiexp | zondag 26 februari 2012 @ 18:41 |
Vandaag nog even bezig geweest, wat electronica problemen opgelost. Er zaten 2 claxons naast elkaar, niet echt nodig en niet origineel dus ik heb er 1 afgehaald en alles netjes gemonteerd. De schakelaar van de passagiersdeur werkte niet. Ik heb de schakelaar los gehaald en wat metaal blank gemaakt en nu werkt de binnenverlichting ook weer aan die kant ![]() Stand 1 van de blower doet het niet, is geen apk afkeur dus daar ga ik nog even naar kijken wat daar precies mee aan de hand is. Ik vermoed een weerstand. Achteruitverwarming doet het niet, ik meet 11,96 volt zonder draaiende motors op de stekkers aan de achterkant dus dat is goed, de achteruit zal dus niet goed meer zijn. Er zijn reparatiesetjes voor, dat fix ik nog wel een keer. Is ook geen apk afkeur. Tankmeter werkt ook niet, ik vermoed de vlotter. Die zal ik er eens uit halen om te kijken hoe dat in elkaar zit. | |
Kalebatz | zondag 26 februari 2012 @ 23:58 |
Ik lurk al en tijdje mee maar moet nu toch even kwijt dat ik dit een ontzettend gaaf kadettje vind! Hoop dat je er veel lol van hebt! | |
sijs | woensdag 29 februari 2012 @ 11:00 |
uit de haynes: benzinetankelement testen: 1 sluit voor het testen van het vlotterelement in de tank een weerstand van 40 ohm aan tussen de voedingskabel van van de tankeenheid en massa 2 zet het contact aan en controleer of de wijzer van de benzinemeter langzaam naar vol gaat 3 als de meter nu wel werkt, maar niet als de vlottter unit is aangesloten, vlotterunit vervangen deze zit met 5 bouten in de tank geschroefd en met kit afgeseald 4 op dezelfde manier kan de temperatuurmeter van de koelvloeistof worden gecontroleerd | |
junkiexp | woensdag 29 februari 2012 @ 19:05 |
Thanks, we gaan er veel lol aan hebben. | |
junkiexp | woensdag 29 februari 2012 @ 19:05 |
Super, hier kan ik wat mee. | |
sijs | donderdag 1 maart 2012 @ 03:45 |
ik heb een haynes en een olieslager van de c-kadett, das als je nog wat weten wilt..... | |
junkiexp | maandag 5 maart 2012 @ 21:50 |
Bedankt voor het aanbod ![]() Ik heb deze gevonden, erg handig http://opeldocu.slapeloos.net/kadett%20c/wh%20kadett%20c%201200/ | |
junkiexp | maandag 5 maart 2012 @ 21:53 |
Vandaag trouwens naar de garage van mijn ouders gereden, een stuk van 30 km waarvan 20 km snelweg en de rest door de stad en provinciaal. Was best even spannend omdat ik wat zaken heb gewijzigd en verder niks heb afgesteld. Maar alles is goed gegaan en ik heb er vetrouwen in, motor is niet 1 keer afgeslagen. Ben nu bij mijn ouders in de garage bezig om alle apk punten langs te lopen voorzover dat mogelijk is zonder brug, deze week of volgende week gaan we dan echt keuren. Alles is nog redelijk hard, ik zal alleen wel wat vliegroest op de veerschotels achter. Ik houd jullie op de hoogte! | |
sijs | maandag 5 maart 2012 @ 22:14 |
succes wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt | |
junkiexp | maandag 5 maart 2012 @ 22:15 |
Nee dat wist ik niet. Ik wist dat ze gelast mochten worden, maar ik wist niet dat het uniek was. Grappig ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:42 |
Veerschotels mogen altijd vervangen worden, alleen mag er niet aan de veerschotel zelf gelast worden.. Dus vervangen mag wel, (los slijpen nieuwe vastlassen), maar veerschotel zelf repareren niet. Heeft verder niets met de kadett C te maken, dit geldt voor alle auto's. | |
junkiexp | dinsdag 1 mei 2012 @ 10:53 |
Vandaag met de c kadett naar de APK, heb alle APK punten die ik zelf kon controleren nagelopen en die waren goed. De onderkant is even afwachten, hopen dat het meevalt. | |
junkiexp | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:52 |
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel. Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels. Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus. | |
JerryLee | dinsdag 1 mei 2012 @ 21:03 |
![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:10 |
![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:22 |
Wat scheelt er allemaal aan volgens de apk? | |
ZwartmetSuiker | woensdag 2 mei 2012 @ 18:59 |
Met alle respect maar dat is toch wel op te lossen met goede hulp? | |
Turquaz52 | woensdag 2 mei 2012 @ 20:13 |
Fail. ![]() | |
junkiexp | woensdag 2 mei 2012 @ 21:05 |
Wiellager rechtsvoor, fuseekogel rechts. Draagarm links, verstevigingsbalkje is gepuntlast ipv op de officiele manier, stuk dorpel rot. | |
junkiexp | woensdag 2 mei 2012 @ 21:06 |
Zeker te weten, maar ik heb er geen tijd voor want ik ben mijn huis aan het verbouwen en mijn baan eist teveel tijd. Verder zijn de banden slecht, de uitlaat is bijna door, het voorraam lekt en zijn er nog wel wat kleine dingen! Het is echt wel een leuk bakkie maar het is toch 36 jaar oud. | |
junkiexp | woensdag 2 mei 2012 @ 21:07 |
Wat is er fail beste Turquaz? | |
Turquaz52 | woensdag 2 mei 2012 @ 21:22 |
De intentie van dit zgn. project topic, wat is er nog project aan als je de project weggooit omdat je er niet onderuit kan komen.. Wat denk je? Dat mijn BMW in goede staat is of wat..? ![]() Je moet gewoon meer tijd in stoppen, zo moeilijk is het niet om eventjes een fuseekogel, draagarme en bandjes te wisselen. Ga naar een doe het zelf garage en las gelijk je balkje, chasis en uitlaat. 1 dag en 100 euro verder ben je klaar.. Whats the big deal? | |
Herr.Flick | woensdag 2 mei 2012 @ 21:34 |
Nou turq.. als we naar jou verleden kijken dan slagen ook je projecten niet allemaal.. ![]() Maar daarom open ik hier juist geen project topic, uiteindelijk komt er toch alleen maar discussie van. Voor TS is het jammer, want veel geld hoeft deze reparatie niet te kosten, wiellager je gemakkelijk zelf te doen want deze zijn gewone conische lagers die je zonder persgereedschap kunt vervangen, afstellen is ook een fluitje van een cent. Draagarm vervangen kan wel een klote karwei zijn, de bout gaat vaak in de bus vast zitten door roest, en dan zul je moeten "spelen" met de middelen die je hebt. Ik heb in het verleden wel eens de rubber kapot gestookt om zo plaats te maken zodat ik de boel kon slijpen/demonteren, maar in de regel is het nog wel te doen zonder veerspanners oid. Lassen.. tja.. daar heb je middelen voor nodig en een beetje laservaring. Oud blik van een auto last vaak lastig, het materiaal is vaak vervuild en poep dun door de corrosie, fusee is gewoon schroefwerk.. Jammer TS dat je hem van de hand gaat doen, dit zijn gewone werkzaamheden die bij zo'n oude auto horen, maar als het niet kan.. tja.. dan houd het op! ![]() | |
junkiexp | woensdag 2 mei 2012 @ 21:35 |
Ik heb de auto gekocht in een tijd dat ik wat meer tijd had. Dergelijke laswerkzaamheden kan ik niet, ik kan alleen braden. 100 euro? Dat is alleen al bijna de brughuur. Ik denk er te moeilijk over maar jij veels te makkelijk. Uitlaat is rot en valt niet meer te lassen trouwens. Als ik het onderstel zelf doen en de rest laat doen ga ik toch richting de 300 euro, minimaal. Ik wil geen halve auto rijden, deze auto wil ik helemaal netjes maken of ik doe het niet. Kan hem schorsen maar hier in de stad is het niet betaalbaar om hem te stallen. Garageboxen doen hier rond de 200 euro per maand. | |
Turquaz52 | woensdag 2 mei 2012 @ 21:59 |
Mijn enige echte project is toch eigenlijk de BMW, de rest was bagger en gebagger.. Ik was toen 18 ofzo met de Uno etc.... ![]() Halve auto hoef je niet per se te rijden, je kunt ook alles namate tijd doen wat belangrijk is als eerste (de APK punten) en de rest later. Ik heb ook vrij weinig tijd, ik werk tussen de 8 a 10 uur per dag. Maar toch komt mijn BMW langzaam maar beetje weer bovenop.. Komt goed.. Geef alleen een beetje meer om je wagen. 300 euro is ook te doen, why not? Je rijdt wel een leuke klassieker. | |
JerryLee | woensdag 2 mei 2012 @ 22:36 |
Avond in de kroeg is duurder http://www.stinosautos.nl/pagina16a.html | |
ZwartmetSuiker | donderdag 3 mei 2012 @ 17:04 |
Of je zet 'm ff een paar maanden in de garage of in een stalling. | |
junkiexp | donderdag 3 mei 2012 @ 20:16 |
Kan ook best maar ik heb geen zin om er geld en tijd in te stoppen. Ik rijd een leasebak en voor mijn vriendin koop ik wel wat anders. | |
sijs | vrijdag 4 mei 2012 @ 09:01 |
heel jammer, maar ik snap het wel als je zelf geen garage/ruimte om te sleutelen hebt wordt het lastig lassen aan oudjes is idd een vak apart om diezelfde reden heb ik mijn city ook van de hand moeten doen - ik had hem 22 jaar- :-( | |
junkiexp | zondag 13 mei 2012 @ 13:40 |
De kadett is inmiddels verkocht en vriendin heeft een smart gekocht ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 13 mei 2012 @ 14:25 |
Sund. Mja, wel te begrijpen. | |
Anne | zondag 13 mei 2012 @ 16:06 |
Slotje op verzoek. Het project kan de archieven in ![]() |