Ik ook niet, blije gezinnetjes word ik chagrijnig van.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:54 schreef waht het volgende:
[..]
Ik kan sowieso niet tegen de aanblik van gelukkige mensen.
Hoezo? En wat bedoel je met alweer? Vertel.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
He 3-voud, oude NSB'er. Probeer je me alweer een ban aan te naaien? Stumperd
Is er een nieuwe dan?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de "oude" php bedoelde
Omdat je er vanmiddag ook al op wees dat ik net terug was van een ban, midden in een topic.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoezo? En wat bedoel je met alweer? Vertel.
Leuk dit.
Dat zei Tristan van der Vlis ook.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:54 schreef waht het volgende:
[..]
Ik kan sowieso niet tegen de aanblik van gelukkige mensen.
Ja, mooi toch? Ik heet je ook van harte welkom terug.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat je er vanmiddag ook al op wees dat ik net terug was van een ban, midden in een topic.
Eeuwige optimist, derhalve foutief.quote:
Nee hoor. Men kan wel de schijn ophouden.quote:
Que?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:03 schreef von_Preussen het volgende:
Wat zijn de Fransen ook een dom kutvolk, willen ze het vliegtuig van Ghadaffi uit de lucht knallen, schieten ze een Italiaans verkeersvliegtuig aan puinpoeier.
Sacrebleu, mais non!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:03 schreef von_Preussen het volgende:
Wat zijn de Fransen ook een dom kutvolk, willen ze het vliegtuig van Ghadaffi uit de lucht knallen, schieten ze een Italiaans verkeersvliegtuig aan puinpoeier.
What happend?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:03 schreef von_Preussen het volgende:
quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eeuwige optimist, derhalve foutief.
Jammer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor. Men kan wel de schijn ophouden.
Het is een zaak uit begin jaren 80 die nooit in z´n geheel opgehelderd is, maar door de val van Ghadaffi zijn eindelijk de archieven van de Libische geheime dienst openbaar waardoor mischien toch nog de waarheid aan het licht komt. Want je voelt wel aan dat de Italianen, Fransen en alle anderen er belang bij hadden om de zaak in de doofpot te houden.quote:
http://www.independent.com.mt/news.asp?newsitemid=132253quote:According to Italian media reports, confidential documents found in the archives of the Libyan secret service after the fall of Tripoli, which are now in the hands of Human Rights Watch, prove what led to the downing of an Itavia Dc-9 over the Mediterranean island of Ustica on 27 June 1980.
Eighty-one people on board the flight, which had been en route from Bologna to Palermo, died.
As has long been suspected, the cache of papers confirms that a missile had hit the plane after it was mistaken for a plane carrying then Libyan leader Muammar Gaddafi.
Ow ja, dat verhaal ken ik wel. Maar was Ghadaffi in 1980 al zo gewild dan?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is een zaak uit begin jaren 80 die nooit in z´n geheel opgehelderd is, maar door de val van Ghadaffi zijn eindelijk de archieven van de Libische geheime dienst openbaar waardoor mischien toch nog de waarheid aan het licht komt. Want je voelt wel aan dat de Italianen, Fransen en alle anderen er belang bij hadden om de zaak in de doofpot te houden.
Die theorie is in het verleden al vaker opgedoken omdat er veel aanwijzingen voor waren alleen door omstandigheden (alle getuigen zijn verongelukt, vermoord of hebben zelfmoord gepleegd) nooit bewezen kon worden.
[..]
http://www.independent.com.mt/news.asp?newsitemid=132253
http://www.guardian.co.uk/world/2006/jul/21/worlddispatch.italy
More so dan de laatste jaren zelfs hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ja, dat verhaal ken ik wel. Maar was Ghadaffi in 1980 al zo gewild dan?
Er was in die periode al geregeld gezeik in de Middelandse Zee tussen Amerikanen, Fransen, Italianen en Libiërs waar ook talloze vliegtuigen zijn neergeschoten. Dus de spanning bestond in die periode zeker al wel.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:12 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er was in die periode al geregeld gezeik in de Middelandse Zee tussen Amerikanen, Fransen, Italianen en Libiërs waar ook talloze vliegtuigen zijn neergeschoten. Dus de spanning bestond in die periode zeker al wel.
En vergeet niet dat in 1980 de Fransen in hun Afrikaanse invloedssfeer vochten tegen troepen van Ghadaffi c.q. die ondersteund werden door Ghadaffi. Die hadden dus ook in die periode al een goede reden om hem om zeep te helpen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is meer dan alleen de Amerikanen en Iran, hoewel de US Navy al begin jaren 80 vliegdekschepen in de Middelandse Zee had liggen en er regelmatig luchtgevechten waren tussen Amerikaanse en Libische vliegtuigen, bijv hier:quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:17 schreef remlof het volgende:
Ik dacht dat de Amerikanen vooral druk waren met Iran in 1980. De eerste aanval op Tripoli kwam pas jaren later.
quote:In the 1970s, Libya had claimed a 12-mile extension zone of its territorial waters in the Gulf of Sidra, which prompted US naval forces to conduct Freedom of Navigation operations in the area, the so-called "line of death". These operations intensified when Ronald Reagan came to office; in August 1981, he authorized a large naval force, led by USS Forrestal and Nimitz, to deploy off the Libyan coast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |